Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 28 stycznia 2010 
    

GM pierwszym producentem silników elektrycznych na masową skalę?


Autor: EmDżej | źródło: Inf. prasowa | 11:11
(53)
Amerykański gigant motoryzacyjny, firma „General Motors Corporation”, w skrócie „GM”, planuje zostać największym, amerykańskim producentem silników elektrycznych do samochodów. W ubiegłym roku koncern dostał grant w wysokości 105 milionów dolarów od amerykańskiego Departamentu Energii na przystosowanie swoich linii produkcyjnych do wytwarzania silników elektrycznych. Pierwszy silnik, w formie hybrydy spalinowo-elektrycznej do zastosowań komercyjnych pojawi się według planów firmy dopiero w 2013 roku, i będzie przewidziany do napędzania samochodów tylno napędowych.

Do tego czasu zostanie również zaprojektowana infrastruktura pozwalająca produkować silniki elektryczne na masową skalę oraz zostaną opracowane nowe modele silników.
Tom Stephens, v-ce prezes GM, Global Product Operations określił, że napęd elektryczny zrewolucjonizuje sposób przemieszczania się ludzi i przyniesie wiele korzyści dla jego użytkowników. Dodał również, że w przyszłości rola silników elektrycznych dla „GM” będzie równie ważna, jak silników klasycznych.

Według Stephensa nacisk na rozwój alternatywnych źródeł napędu spowoduje opracowanie sposobów zwiększających wydajność ogniw elektrycznych, zmniejszenie wymiarów silników czy też obniżenie kosztów wytworzenia, które są istotnym czynnikiem w spopularyzowaniu tych technologii.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Czy to aby na pewno miało trafić na TPC ? (autor: Brauni | data: 28/01/10 | godz.: 11:54)
    Nie ten dział, powinno być OT :)

  2. mi tam temat pasuje (autor: Qjanusz | data: 28/01/10 | godz.: 12:01)
    zaraz się okaże że silniki będą montowane w PL do nowych asterek, upiększone Tegrą od nVidii i mamy temat typowo "swojski" :-)

  3. Brakuje newsów z branży, że trzeba takie wstawiać? (autor: Rhobaak | data: 28/01/10 | godz.: 12:08)
    ...

  4. @Rhobaak (autor: Wyrzym | data: 28/01/10 | godz.: 12:58)
    Nie przesadzaj, raz za czas moze byc.

  5. I co jest ekologicznego w silnikach elektrycznych? (autor: Borat | data: 28/01/10 | godz.: 12:59)
    Co za różnica czy do jazdy spalimy benzynę czy węgiel w elektrowni.

  6. ciekawe co z tego wyjdzie (autor: mandred | data: 28/01/10 | godz.: 13:08)
    to drugie podejście GM. Pewnie znowu wycofają po jakimś czasie.

  7. .:. (autor: Shneider | data: 28/01/10 | godz.: 13:17)
    Borat - ano to ze nie zuzywaja energi gdy nie sa obciazone.

  8. @Borat (autor: Qjanusz | data: 28/01/10 | godz.: 13:38)
    te drugie mogą używać energię z panela, albo wiatraka.
    A wawie juz jest jeden "ce-pe-en" do aut na prąd. Do końca czerwca tego roku RWN Stoen chce postawić 130 sztuk - tak się chwalili na ulotce dołączonej do rachunku za prąd.

    Niech tylko auta takie wejdą do seryjnej produkcji, ceny spadną i będzie cacy.


  9. Borat <- różnica jest oczywista. Silnik elektryczny ma o wiele wyższą sprawność. (autor: Rhobaak | data: 28/01/10 | godz.: 14:01)
    A energię można uzyskiwać w czysty sposób - np. z elektrowni atomowych.

  10. Z ta czysta energia elektrowni Atomowej... (autor: LucasDhala | data: 28/01/10 | godz.: 14:39)
    to bym polemizowal :)
    Jednak rzeczywiscie jest wiele odnawialnych, czystych zrodel energii (elektrownie wodne, geotermiczne, sloneczne, wiatrowe)


  11. .:. (autor: Shneider | data: 28/01/10 | godz.: 15:24)
    LucasDhala - elektrownie atomowe sa najbardziej przyjazne srodowisku.

    elektrownie wodne, no tak ale trzeba stworzyc sztuczne morze aby byl z tego jakis sensowny efekt.
    geotermiczne? gdyby kazdy mogl sobie pod domem wykopac bylo by fajnie, ale nie mozna.
    sloneczne? a co w nocy?

    ale akurat spor o to jest bezsensowny. bo glownym winowajcom jest panstwo.

    co by bylo gdyby auta jezdzily na prad? a spalinowki wyszly z uzytku?

    ano bylo by tylko tyle ze na prad pojawila by sie akcyza i zamiast placic 40gr za 1kWh placilibysmy 4zl.


  12. ... (autor: Elektron | data: 28/01/10 | godz.: 16:57)
    pierd#%$^ GM. Kolejna firma ala' Intel.
    Kilkanaście lat temu sami wprowadzili samochód ele. i go wycofali, bo z SUVów było więcej kasiory. Teraz trend jest "eko", to nagle dotarło, że w samochody ele. warto inwestować (na dodatek jeszcze kasę na to dostali) Jak wprowadzali swoje SUV palące 20l to wypuszczali reklamy ośmieszające samochody ele.. Eh... aż mnie ściska widząc takie piiiiii.
    Borat - ty jesteś opóźniony, czy tylko udajesz?
    Wiesz co to jest sprawność pozyskiwania energii? Samochody spalinowe, to mistrze w marnotrawieniu energii. Tak samo jeśli chodzi o zanieczyszczenia.
    Już 20lat temu można było skonstruować samochód ele. mający duży zasięg, ale po co? Teraz będą pieprzyć przez 15 lat, że ogniwa dopracowują! W końcu stary syf spalinowy musi się jeszcze sprzedawać.
    Będą wszystko "dopracowywać" tak samo, jak baterie do chociażby lapków. 5lat temu miały się pojawić lepsze i co? Wielkie G - dalej jest ten sam syf, tylko za więcej kasy.


  13. @Elektron (autor: Qjanusz | data: 28/01/10 | godz.: 17:09)
    a dlaczego się dziwisz? GM to nie firma produkująca auta, tylko firma zarabiająca kasę produkując i sprzedając samochody.

    Sprzedawaliby bezsensowne 5 kołowce, gdyby taka była koniunktura. A w większości przypadków to nie producent kształtuje rynek, tam gdzie jest konkurencja, tylko klienci.
    A powszechnie znana opinia o inteligencji mieszkańców USA i ich podatności na TV dopełnia tylko reszty paradoksu, który opisałeś.


  14. z tymi elektrowniami wodnymi to nie dokonca tak jest (autor: speed | data: 28/01/10 | godz.: 17:14)
    Jak wiemy jest kilka rodzajow ,nie widze problemu aby budowac elektrownie przeplywowe. Ten tym nie bedzie osiagal gigantycznych mocy ale praktycznie nie istnieje problem sztucznych zbiornikow.Oczywiscie nie wszedzie sie da tak zrobic ale czemu rezygnowac tam gdzie to mozliwe.U mnie do 2014 roku 70% energi bedzie wlasnie produkowane w elektrowniach wodnych do 2018 okolo 23% w elektrowniach atomowych a reszta w elektrowniach zasilanych gazem i cos okolo 2-3 % opalanych weglem.
    Mamy najtanszy prad na swiecie ,ja n.p zuzycie pradu (moje) to srednio 4000 KWh na miesiac.


  15. Qjanusz (autor: mandred | data: 28/01/10 | godz.: 17:14)
    GM wprowadziło auta całkowicie elektryczne do seryjnej produkcji (USA), jeśli się nie mylę w 1997, ale po jakimś czasie się z tego wycofało. Więc nie licz na jakieś spadki, co najwyżej podwyżki. Bo koncerny paliwowe na pewno nie dadzą się wydymać na grube miliardy choćby miały odpalić kilka atomówek.

    LucasDhala
    Wiesz ile zanieczyszczeń powstaje przy budowie wymienionych przez ciebie elektrowni ? O wiele więcej niż przy budowie i eksploatacji przez 100 lat elektrowni atomowej. Poza tym elektrownie wodne mają wielki wpływ na klimat nie wspominając już o milinach m3 betonu i zalaniu potężnego terenu (skutki było widać jak mieliśmy do czynienia z wielką wodą 100 letnią to było chyba w 1997 kiedy to Czesi dali popis swojej mądrości). Geotermiczne w europie praktycznie nie mają prawa bytu, bo to nie Islandia. Słoneczne można pozyskać energię latem i wiosną ale co zimą? Wiatrowe to w ogóle szczyt. Wiesz ile energii potrzeba do wyprodukowania wiatraka? Więcej niż ten wiatrak jest w stanie wyprodukować przez cały okres użytkowania.


  16. Elektron ,20 lat temu podziel sie z nami swoja wiedza (autor: speed | data: 28/01/10 | godz.: 17:22)
    oczywiscie jak masz ochote bo bredzisz chlopcze niemilosiernie. Nawet dzisjaj majac znacznie lepsza technologie przy wzglednym wspolczynniku mocy do wagi nie da sie zrobic samochodu elektrycznego o zasiegu 400-600km . Ja nie mam nic przeciwko hybryda a szczegolnie w ruchu miejskim zasieg super ,auto 2,2 tony i setke robi w okolo7,5sek w miescie pali okolo 7 litrow co jeszcze chciec :)))
    A od inteligencji polnocnoamerykanskiej to facet odwal sie ,spojrz na swoje podworko .


  17. Elektron (autor: mandred | data: 28/01/10 | godz.: 17:27)
    reklamy nie były przyczyną wycofania samochodów elektrycznych. Tylko fakt, że było zbyt duże zainteresowanie i ich ceny nie były kolosalne.Zasięg wprowadzonych samochodów został zwiększony dzięki nowym ogniwom do 300-500km. Koncerny paliwowe zareagowały bo miały za dużo do stracenia.

  18. speed (autor: mandred | data: 28/01/10 | godz.: 17:34)
    pod względem inteligencji to Polska przewyższa stany o całe dekady.

    Co do zasięgu to jesteś w błędzie bo słuchasz mediów, jak napisałem wyżej zasięg był kolosalny, a zainteresowanie samochodami elektrycznymi rosło w oczach więc je wycofano na siłę. Teraz wprowadza się niby innowacyjne rozwiązania które nawet nie są namiastką tego co już jest dostępne tylko po to żeby wydoić grubą kasę z baranów którzy jeszcze będą bronić tych korporacji.


  19. Ale ludziska tworzycie bajeczki :))) (autor: speed | data: 28/01/10 | godz.: 17:40)
    EV1 jak sie nie myle tak to sie nazywalo , wyprodukowali tego okolo 2,1tys t.z 2100sztuk sprzedali (wypozyczyli okolo 800szt) takie bylo zainteresowanie kolosalne, Zasieg przy super ostroznej jezdzie od 80- 160km ,przy dynamicznej
    okolo 40km ,Samochody te byly zasilane kwasowymi akumulatorami , konstrukcja bardzo delikatna nie pozwalajaca wsadzic wiecej aku, bo po prostu zawieszenie i rama by sie rozpadly, samochody nie spelniajace prawie rzadnych standartow bezpieczenstwa ,To bylo badanie rynku i sprawdzenie w naturalnych warunkach jak takie auto bedzie sie sprawdalo. Technologia poszla do przodu zebrali mase danych co i jak i mozna juz cos zrobic .
    A na 500km autem czysto elektrycznym to jeszcze poczekamy sporo( nie wliczac w to napedzanych ogniwami paliwowymi bo te to juz dzis moga zrobic i 1000km (zalezy jaki duzy zbiornik) ;))))


  20. mandred wlasnie dajesz przyklad tych calych dekad (autor: speed | data: 28/01/10 | godz.: 17:41)
    --------------

  21. Tesla (autor: Karak | data: 28/01/10 | godz.: 17:44)
    http://www.teslamotors.com/
    Np produkowane przez nich autka mają do ~406 km zasięgu dla modelu sportowego oraz do 480 dla modelu 7 osobowego. Inne dane mają też niczego sobie. Więc jednak się da - może nie są tanie, ale nie są produkowane seryjnie, a jedynie na zamówienie.


  22. Karak mowiac o samochodzie trzeba brac pod uwage kilka rzeczy (autor: speed | data: 28/01/10 | godz.: 17:57)
    bezpieczenstwo , to autko nie spelnia zadnej normy, ciekawy jestem dlaczego jak robili testy tego auta to zdychalo po nie calych 80km ,przy ostraj jezdzie silnik przegrzewal sie po okolo 2-3 kilometrach przy tem - 30 st auto bylo martwe . siadajac w dwie osoby jadac z predkoscia 120km najdalej zajedziesz (zwiatrem okolo 160km )
    I to nazywasz autem ?????


  23. Brak zrozumienia problemu (autor: Barbarian | data: 28/01/10 | godz.: 18:29)
    Zasadniczym problemem jest cały czas brak taniego źródła energii (w sensie globalnym). Spalamy surowce naturalne jak barbarzyńcy i kiedyś będziemy tak nazwani, za ich zniszczenie. Przez moment wydawało się, że energia atomowa (rozszczepienie jąder ciężkich) załatwi sprawę, ale składowanie odpadów jest kosztowne i barbarzyńskie. Wielka nadzieja jest i była związana z energią termojądrową, ale nadal nie wiadomo, czy nie jest to ślepa uliczka. Nasze Słońce i ok. 10^22 innych gwiazd robi to świetnie i zazwyczaj stabilnie, ale na Ziemi (ze względu na skalę mikro a raczej atto) nie jest łatwo.
    Jeśli byłoby tanie źródło energii, to nie byłoby najmniejszego problemu z jej kumulowaniem (najczęściej chemicznym) nawet przy efektywności procesu na poziomie 1%. Niestety tak nie jest i możliwe, że nie prędko będzie. Zatem spalimy wszystkie naturalne zasoby i być może nie osiągniemy w tej bezmyślności wyższego poziomu cywilizacji, gdyż może się okazać, że te zasoby będą miały w przyszłości kluczowe znaczenie dla potencjalnego skoku cywilizacyjnego.

    Tylko przed napisaniem ewentualnej złośliwości proszę się zastanowić.


  24. speed (autor: mandred | data: 28/01/10 | godz.: 18:50)
    twoja wiedza i inteligencja, oślepia jak czarna dziura.

  25. mandred ?masz tylko tyle do powiedzenia (autor: speed | data: 28/01/10 | godz.: 19:34)
    a gdzie te kolosalne sasiegi z przed 20 lat:))))))) ,Jak fajnie czyta sie bajkopisarzy :))
    Zaloz czarne okulary abys nie oslepl.


  26. speed (autor: mandred | data: 28/01/10 | godz.: 19:57)
    nie moja wina, że wierzysz we wszystko co powiedzą media, google wszystkiego nie wiedzą

  27. .:. (autor: Shneider | data: 28/01/10 | godz.: 20:18)
    mandred - bylbym wdzieczny gdybys zakonczyl ta dziecinade.

    objejrzales pewnie "kto zabil elektryczny zamochow" i na tej podstawie masz zdanie.

    samochody elektryczne nie sa tak rozowe jak opisuja je ekooszolomy. kwestia silnikow jest praktycznie rozwiazana, problem polega na ich zasilaniu. akumulatory wciaz sa najwiekszym problemem, ich produkcja jest niezwykle szkodliwa dla srodowiska, a ilosc potrzebnych baterii i ich ciezar oraz wciaz niewystarczajaca pojemnosc nie pozwalaja ich stosowac masowo, aby klienci byli zadowoleni.

    GM rozwiazal umowe z klientami im zabral auta, to byly prototypy. Ale nikt nie zabrania produkowac auto z napedem elektrycznym. Melex istnieje od 1971 roku, doskonale wiedza jak robic pojazdy elektryczne, ale jak sami widzisz pomimo swojego ogromnego doswiadczenia nie wychodza poza projekty wozkow golfowych i ich pochodnych odmian.

    Ostatnio w Gmachu Glownym politechniki Warszawskiej bylo zebranie nt napedow elektrycznych, sa firmy ktore juz dzis zamontuja Ci tyle akumulatorow ile zechcesz, oraz taki silnik jaki Ci odpowiada. Pomijajac koszt zakupu siegajacy 2 krotnosc nowego auta, bedziesz mial taki wozeczek golfowy ktorym pochwalisz sie na osiedlu.

    Wiec serdecznie Ciebie prosze, nie pierdziel...


  28. mandred mam taka przewage nad Toba ze wychowalem sie kiedy (autor: speed | data: 28/01/10 | godz.: 20:18)
    o internecie i mediach (oprucz gazet i TV w latach 60-70 ) nie slyszalo sie . Natomiast wiekszosci bajkopisarzy opiera sie na tym co znajdzie w necie :))) (zeby choc wybierali dobre wiadomosci ) to bylo by Ok a tak to tworzycie bajeczki.
    Obejzyj sobie test tej Tesli co to robi 400km,
    prawdziwi ludzie to robili i jezdzili tak jak ludzie . :))))))))
    Nie mam nic przeciwko autom elektrycznym
    czytajac wasze farmazony to nie wiadomo czy plakac czy smiac sie.
    Gdzie bylo to kolosalne zainteresowanie EV1 gdzie byly te super przebiegi?? Chlopie troche fizyki i chemi by sie przydalo przed pisaniem pierdol ale z tym wiem ze u was deficyt i kwiatki widac:))


  29. ... (autor: mandred | data: 28/01/10 | godz.: 20:31)
    [usunięto - nie flooduj człowieku]

  30. :oooO (autor: Wyrzym | data: 28/01/10 | godz.: 20:34)
    "speed (autor: mandred | data: 28/01/10 | godz.: 17:34)
    pod względem inteligencji to Polska przewyższa stany o całe dekady."

    :D dlateog w Polsce jest tak super, a w stanach taka bieda i w ogole zle im sie zyje :D
    Daruj sobie, my Polacy jestesmy njadurniejszym i naglupszym narodem jako tylko istnieje, chyba murzynom z afryki nawet dorownujemy ;]


  31. .:. (autor: Shneider | data: 28/01/10 | godz.: 20:37)
    Wyrzym - niestety ale popieram

    8 lat po pierwszym oblotem SR-71 [ http://pl.wikipedia.org/...ockheed_SR-71_Blackbird ] w Polsce powstal fiat 126p [ http://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_126 ] ;-)


  32. @Wyrzym, gratuluję samooceny... (autor: Qjanusz | data: 28/01/10 | godz.: 20:49)
    pięknie się komponujesz w opisanym przez siebie obrazie

    Ja mam wrażenie że żyję w innej Polsce. Kraju który wiedzą przeciętnego laureata podstawówki przewyższa większość ichnych 20latków. Gdzie nie słyszałem żeby jego obywatele sądzili się z restauracją za oblanie się kawą , czy z producentem żelazek za oparzenie się tym "wynalazkiem" Też nie słyszałem żeby nawet najwięksi menele w PL przyjeżdżali ciągnikami do marketów w stroju kapitana planety.

    Nie chcę mi się przytaczać poważniejszych argumentów, bo może to być odebrane jako złośliwość.


  33. speed (autor: mandred | data: 28/01/10 | godz.: 20:49)
    dlaczego jak ja napiszę głupotę to reagujesz i próbujesz prostować, a morgiego i komisarza nie ruszasz?
    Wyższe komentarze były prowokacją.


  34. .:. (autor: Shneider | data: 28/01/10 | godz.: 20:57)
    Qjanusz - mozesz sadzic sobie co tylko chcesz o amerykanach, ale co by nie mowic to oni maja 12 lotniskowcow, zaraz rozpocznie sie produkcja F-35, notorycznie wypuszczaja satelity w kosmos, maja najwieksze osrodki badawcze, przecietny amerykanin w ciagu roku moze kupic sobie chevroleta camaro.

    a u nas? absolwenci uczelni technicznych pracuja w beznadziejnych firmach itd itd.


  35. zaraz rozpocznie sie produkcja F-35 (autor: RusH | data: 28/01/10 | godz.: 21:06)
    nie jest takie pewne, bo F35 okazaly sie w wielu zastosowaniach gorsze od F15 o F16 nie wspominajac :)

  36. @Qjanusz (autor: Barbarian | data: 28/01/10 | godz.: 21:20)
    Polska jest obecnie krajem, gdzie można się przygotować do wybicia, ale wybicie najlepiej wykonać na "West". Osobiście bardzo się cieszę, że za miesięczne zarobki stać mnie na cuda techniki. Co do "West" to sprawa bardzo prosta - banda debili + silna inteligencja, częściowo z importu (Chiny, Indie, Rosja, Pakistan). Nawet uniwersytety mają dla debili i dla inteligencji, co u nas też powoli zaczyna się kształtować.
    Temat rzeka, więc szkoda się mordować.
    Ja już w Polsce zostanę i cieszę się, że stać mnie na rzeczy, o których nie śmiałem kiedyś marzyć. Mam nadzieję, że wszyscy na obczyźnie też myślą jak wspierać nasz kraj i tęsknią do niego.


  37. .:. (autor: Matrik | data: 28/01/10 | godz.: 21:24)
    Sprawdzcie ile ciepła daje spalanie benzyny. Teraz wpiszcie sobie na googlach silnik stirlinga.
    Popatrzcie co te cudo potrafi:
    http://www.youtube.com/watch?v=DKW83hId-6M
    I to z takiego cuda robic prad do silnikow elektrycznych. Zuzycie paliwa przy wykozystaniu tego ciepla na moje oko by zmalalo kilkukrotnie (wiem, na oko nie jeden juz nas opuscil, ale potencjal to to ma :).


  38. mandred , bo Ty jedyny odpisujesz:)) (autor: speed | data: 28/01/10 | godz.: 21:32)
    Tak powaznie to nie chodzi o to ze piszesz jak to nazwales "glupoty" chodzi o to ze jak cos sie juz takiego napisalo a okazalo sie ze jest troche inaczej to dac sobie 'siana' i nie ciagnac tematu.morgiego to i bomba atomowa nie ruszy bo chlo robi sobie jaja a komisarz , nie czytalem jego wypowiedzi .
    Tak ze z elektryka jest jak Shneider napisal , chcesz zrobic 200-300km to zaladuj pol tony dobrych akumulatorow i wio
    w Tesli wyglada to tak ze same aku waza ponad 450kg a caly samochod 1200kg
    Kiedys cos wymysla i bedzie Ok.


  39. Matrik USA armia juz dos dawno temu (autor: speed | data: 28/01/10 | godz.: 21:36)
    (okolo 40lat) stosowala generatory napedzane silnikiem Stirlinga. Mechanika w nich dosc skomplikowana ale da sie zrobic.

  40. @speed (autor: Karak | data: 28/01/10 | godz.: 21:37)
    http://www.caranddriver.com/..._roadster-road_test

    Cóż w tej recenzji udało im się przejechać 256 km w Tesli i nie padł aku, tylko nie wytrzymali niewygodnych foteli(tak twierdzą). Możesz podać linki do takich bardzo nieprzychylnych recenzji? Wierzę, że deklarowanych przez producenta ilości kilometrów nie osiąga, ale 80 km na pełnym naładowaniu??? Poza tym jaka jest lepsza alternatywa dla Tesli w tym momencie - mówiąc o zasięgu(oczywiście tylko czysto elektryczne samochody)?


  41. .:. (autor: Shneider | data: 28/01/10 | godz.: 21:40)
    Matrik - dostaniesz nobla jak opracujesz metode odzyskiwania energi np z silnikow cieplnych.

    silnik stirlinga osiaga sprawnosc do 50%, czyli 2x tyle co spalinowy.
    turbiny gazowe stosowane w elektrowniach atomowych osiagaja sprawnosc 90%.


  42. .:. (autor: Shneider | data: 28/01/10 | godz.: 21:49)
    Karak - rowerzysta osiaga 200W ciaglej mocy i jest to najbardziej efektywne zrodlo zasilania znane ludzkosci. stosujac niezwykle aerodynamiczne oslony mozna gnac 50km/h przez 10h.

    samochody elektryczne wlasnie do tego daza, zminimalizowac mase do minimum, najlepiej niech auto wazy 200kg, karoseria z cx 0,2, opony o minimalnym oporze toczenia.

    ale teraz trzeba zadac sobie pytanie, kto chcialby czyms takim jezdzic codziennie do pracy, wiedzac ze jak wlaczy ogrzewanie w zimie to dystans zmaleje o polowe o klimatyzacji juz nie wspomne.

    z tego wlasnie powodu Melex nadal produkuje wozki golfowe a nie auta rodzinne.


  43. @Shneider (autor: Qjanusz | data: 28/01/10 | godz.: 21:50)
    nie porównuję położenia geopolitycznego PL i USA, ani tego że Polska zawsze dostawała po tyłku jak nie od zaborcy, to od "brata" ze wschodu.

    Chodzi mi o samych zwykłych przeciętnych obywateli. Zbyt często tam byłem żeby tego nie zauważyć. Siła USA to brak zniszczeń kraju i co za tym idzie, kasa. Tam gdzie kasa tam wielkie umysły. Większość tych co stworzyli technologię, nawet F35 byli emigrantami z Europy. Pisałem i piszę o umyśle przeciętnego mieszkańca stanów, który mimo mojej wiedzy, potrafi mnie jeszcze zadziwić. I to na pewno nie pozytywnie.


  44. Karak ,sam widzisz ze alternatywa to albo tona akumulatorow lub (autor: speed | data: 28/01/10 | godz.: 22:21)
    cos ,ktos wymysli lepszego t.z aby uzyskac znacznie wieksza gestosc energi z kilograma.
    Zrobic sie da ale kto i gdzie tym bedzie jezdzil?
    Czysty naped elektryczny ma swoje ograniczenia ktore sa bardzo kosztowne w obejsciu. Jak na razie ogniwa paliwowe daja najwieksza szanse na to aby miec duzy wygodny samochod i przejechac te 500-800km na 5-6 kilogramach . Oczywiscie ze tu tez sa ograniczenia i trzeba o tym pamietac .
    Temat aut elektrycznych to nie takie proste
    jak 2+2 i dlatego tak dlugo to trwa .
    co do przebiegu tej Tesli niech wlacza klimatyzacje i jojada 140km/h niech sie pochwala przebiegiem?? Byly robione testy w ubieglym roku trzech aut (aby nie bylo ze jedno mialo zwalone to a inne co innego) i w probie odleglosciowej gdzie elektronika nie pozwala ci praktycznie na nic tylko 90km/h i wszytko wylaczone nawet nie zblizyli sie do wartosci podanej przez producenta. Zreszta zostawmy ten temat Tesli bo kto wykartkuje 130tys $ na to auto zreszta to zwykly Lotus silnikiem elektrycznym i prawie 0.5 tony akumulatorow.


  45. .:. (autor: Shneider | data: 28/01/10 | godz.: 22:22)
    Qjanusz - powiedz czy zwiazki zawodowe sprzyjaja naszemu krajowi?

    Kto by chcial kupic w Polsce takiego Ursusa lub taka stocznie za 1/10 wartosci, wiedzac jakie mamy zwiazki zawodowe.

    USA wzbogacila sie na wyzysku sily roboczej. Ale powiedz mi kto pierwszy mogl kupic sobie samochod? liberalna europa czy ciezko pracujace stany?

    W Polsce nawet nie mozna uchwalic jednej ustawy, a co dopiero mowic o budowie silnego panstwa.

    Takze w Polsce jest milion wymowek ale glownych czynnikow budujacych brak.


  46. Qjanusz ,pojecie przecietny tez jest nie precyzyjne (autor: speed | data: 28/01/10 | godz.: 22:25)
    zreszta jak sam wiesz wszedzie czy to USA, czy Canada czy Niemcy ,Polska ,Francja jest sporo mowiac delikatnie "malo rozgarnietych " Powiedz mi tylko po co to komus wytykac??

  47. speed (autor: Elektron | data: 28/01/10 | godz.: 22:58)
    nie zagłębiając się w testy Tesli... pomyślałeś o tym dlaczego akumulatory są praktycznie na tym samym poziomie, co 20 lat temu? To się zastanów. Cały czas te same kwasowe/żelowe/srowe gówna ważące po kilka kilo. 10 lat temu mogłem kupić aku o A pojemności, dzisiaj mogę kupić aku o Ax2 pojemności, tylko zajmuje 2x tyle miejsca... hmmm chyba coś nie tak, prawda?
    Wiele razy czytałem na przełomie ostatnich 10lat o super akumulatorach i gdzie one są? No tak... w fazie badań i testów... muszą dopracować.
    Gdyby wyłożyli chociaż 1% tego, co utopili na udoskonalanie pieprzonych spalinówek na nowe pojemniejsze aku... jeździlibyśmy dzisiaj samymi elektrykami. Dlaczego nie jeździmy? Bo wprowadzenie czegoś na płyn wlewany na stacjach było bardziej dochodowe. Wpierdzielili się w ślepy zaułek już na starcie i trzeba było to ciągnąć.
    Nie zmienia to faktu, że coś się zaczyna kończyć i trzeba przerzucić się na coś, czego nie da się "wyczerpać". Już wkrótce nie będzie państewek nafaszerowanych ropą, do których będą mogli sobie wjechać pod pretekstem "rozbrajania z broni atomowej".
    Mam tylko nadzieję, że w walce która się teraz toczy nie wygra największe gówno z tej całej trójki - czyli wodór, w który tak ochoczo inwestują i prowadzą o więcej testów, niż z elektrykami. Pytanie retoryczne: Ciekawe dlaczego?


  48. "tylno napędowych" (autor: Takkyu | data: 28/01/10 | godz.: 23:10)
    tutaj BEZ SPACJI!!!

    @Borat
    dokładnie, chciałem to samo napisać. Nie kupię samochodu na energię elektryczną, dopóki w elektrowniach w Polsce będą spalać paliwa kopalne i węgiel, wolę, żeby mój samochód je spalił... ;-)

    @Shneider
    "winowajcom jest państwo" - winowajcom? :O

    @speed
    "rzadnych"...



    Robią coś w Ameryce i cały świat o tym słyszy. To, że takie rozwiązania istnieją i są już w seryjnej produkcji - ze strony znacznie bardziej nowoczesnej, japońskiej i europejskiej konkurencji nic nie znaczy - bo przecież skąd Amerykanie mają wiedzieć, że to, co im się wciska jako nowość Japończycy robią od ładnych kilku lat... ;P

    Co do zasięgu aut, to zależy od silników elektrycznych. Największy zasięg mają auta elektryczne z czterema silnikami - po jednym w każdym kole...

    @Barbarian
    naprawdę, to barbarzyńskie! ;-)

    @Matrik
    Z silnikiem Stirlinga pięknie też nie jest.

    Po co pisać o samochodach Tesli, skoro kosztują po 300.000$?


  49. Elektron nie dokonca tak tymi akumulatorami jest zle (autor: speed | data: 28/01/10 | godz.: 23:53)
    porownam ostatnie 20lat . dzisiaj ten sam akumulator (tej samej wielkosci ) ma 2-3 razy wieksza pojemnosc (inaczej moze zmagazynowac 2-3 a sa tez takie co i 4 razy wiecej energi). Co u was sprzedaja nie wiem nie interesowalem sie tym. Podobnie jest z ogniwami Li-ion technologia idzie powoli do przodu i moge powiedziec ze to widac.
    Nie wiem tez ile pansto polskie przeznacza srodkow na badania nad akumulatorami czy innymi zrodlami energi ,moge powiedziec tylko z wlasnego podworka ze sa to gigantyczne pieniadze w polsce na cala sluzbe zdrowia nie wydaja tyle co tutaj . W stanach przeznaczaja jeszcze wiecej kasy na ten cel ,Niemcy,Francuzi ,Szwedzi i inni tez nie stoja w miejscu. Sa ograniczenia zwiazane z technologia jak i z wiedza i nie da sie tego tak szybko przeskoczyc.
    Ty twierdzisz ze wodor to gowno a ja stawiam ze wlasnie wodor w przyszlosci bedzie posrednio napedzal nasze samochody.
    Na pewno tego nie doczekamy bo pewnie stanie sie to za 100-200 a moze nawet 500lat ale tak sie stanie.
    Dzisiejsze ogniwa paliwowe mozna wykorzystwac prawie w kazdych warunkach ,sprawnosc jest na tyle duza ze 3 kg wodoru potrafi dac nam zasieg okolo 500km przy jezdzie takiej jak zwyklym spalinowym autem. Ogniwo jest male ciezar okolo 45kg .jezeli znajda materjal zastepczy dla platyny to stawiam ze dobre autko bedzie w tej samej lub nawet mniejszej cenie od odpowiednika spalinowego.
    W canadzie wszytkie firmy paliwowe z urzedu musza inwestowac kolosalne srodki w badania nad alternatywnymi zrodlami energi i dlatego jest kasa ale sama kasa nic nie da jak nie ma pomyslu.
    Pomysl n.p dlaczego caly czas urzywa sie kwasowych akumulatorow w samochodach ( pomijamy cene) da ci to swiatelko ze elektryka to nie granie w pilke:))


  50. ... (autor: trepcia | data: 29/01/10 | godz.: 00:21)
    Po ostatnich opadach śniegu i mrozie raczej trudno, by samochody na prąd przyjeły się w naszym klimacie. Raz, że w zimę zimno i trzeba ogrzewać (a niestety silnik elektryczny wydziela tyle ciepła co nic) więc są potrzebne spirale wysokooporowe pochłaniające całe mnóstwo energii (ciepło w samochodzie tradycyjnym mamy za darmo, ot efekt uboczny spalania mieszanki paliwowej w cylindrze, ciepło to i tak jest odbierane przez płyn chłodzący i wędruje do nagrzewnicy, cały czas). W lato znowu gorąco i klimatyzacja by się przydała, aczkolwiek niekoniecznie ;-)
    Osobiście dla mnie najlepszym połączeniem byłoby: silnik spalinowy, coś na wzór silnika stirlinga do przemiany ciepła w energię, układy odzyskujące energię jak np. w Toyocie Prius 2 oraz silnik elektryczny, który by wspomagał silnik spalinowy. Wtedy najmniej tracone by było bezproduktywnej energii tradycyjnego silnika.


  51. Ogniwa paliwowe (autor: Karak | data: 29/01/10 | godz.: 08:35)
    Jak najbardziej popieram tą technologię, niekoniecznie musi działać na wodór - może również na metanol, który można ekologicznie wyprodukować z surowców naturalnych. Jedyny problem jest taki, że z tego co wiem, nie można jeszcze ani jednego takiego samochodu kupić - powstało jedynie kilka prototypów. Co do Tesli, to mają w ofercie już od jakiegoś czasu model S - który jest o połowę tańszy (~50-60 tys dolarów), a planują również model rodzinny dla mas ( < 30 tys dolarów - http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_BlueStar ). Jeszcze ciekawostka z lat 1900-1930 http://en.wikipedia.org/wiki/Detroit_Electric . Czyli kiedyś dało radę zbudować dostępny samochód elektryczny w dodatku o podobnym zasięgu jak miały obecne auta akumulatorowe :)

  52. @Shneider (autor: Matrik | data: 29/01/10 | godz.: 18:05)
    A Ile ciepla wylatuje przez chlodnice i tlumikiem? Nawet taka plyta glowna bodajze byla kiedys od msi z wiatrakiem na chipsecie.
    Zamiast wiatraka dac pradnice i mamy prad elektryczny. "Tylko" trzeba by dolozyc ten silnik normalnych rozmiarow i przebudowac caly system chlodzenia z tych silnikow hybrydowych, ale wydaje mi sie, ze jest to jak najbardziej mozliwe, kwestia dolozenia silnika stirlinga i przebudowy auta i auto przejedzie znacznie wiecej, bo spalanie mnostwo ciepla wytwarza.


  53. .:. (autor: Shneider | data: 29/01/10 | godz.: 18:40)
    Matrik - 77% energi jaka generuje silnik cieplny to straty. niewazne czy tlumikiem, czy przez chlodnice, czy tez w postaci dzwieku.
    gdyby rozwiazanie bylo takie proste, juz ktos zbilby na tym gruba kase.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.