Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 5 lutego 2010 
    

Szybki wzorst udziałów Windows 7 w rynku systemów operacyjnych


Autor: Zbyszek | źródło: NetApplications | 08:14
(31)
Najnowszy raport instytutu Net Applications wskazuje na wzrost udziałów Windows 7 w rynku systemów operacyjnych. W styczniu bieżącego roku liczba internautów używających wszystkich wersji Windows wyniosła 92,00%, z czego 66,15% stanowili użytkownicy Windows XP a 17,47% Windows Vista. Nowy Windows 7 po nieco ponad 3 miesiącach obecności na rynku zdołał zjednać sobie sympatię 7,57% osób łączących się z globalną siecią - dla porównania Windows Vista na osiągnięcie podobnego wyniku potrzebował ponad rok czasu. Oznacza to, że popularność "siódemki" jest bardzo wysoka. Na dalszych pozycjach uplasowały się systemy Apple Mac OS (5,16%) oraz Linux (1,02%).


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. pytanie (autor: Gniew | data: 5/02/10 | godz.: 08:29)
    ten pierwszy wykres to dotyczy systemow do smartfonow ??

  2. Java ME? (autor: TheW@rrior | data: 5/02/10 | godz.: 08:57)
    Co to za system operacyjny Java ME ?
    @Gniew
    Wątpię by pierwszy wykres dotyczył komórek, po prostu wrzucili do listy systemów operacyjnych też te mobilne


  3. osiągnęła dokładnie 92.00% (autor: Barbarian | data: 5/02/10 | godz.: 10:31)
    Zbyszek błagam, nie pisz tak bo mnie oczy bolą. W tym przypadku mamy do czynienia ze zbiorem rozmytym (ang. fuzzy set) i nie ma szans na dokładne określenie udziałów.

  4. nie rozumiem (autor: daver | data: 5/02/10 | godz.: 11:10)
    bo to samo zrodlo mnie podaje zupelnie inna tendencje.

    http://www.netmarketshare.com/...p=109&qpnp=25


  5. Taki udzial OSow w sieci (autor: morgi | data: 5/02/10 | godz.: 12:02)
    no coz widac, ze mobilne w sieci komorki to dalej kpina i despracja, lepsze sa jednak PC nawet 'okrojone' z wydajnosci jak Atom, ale ergonomiczne i funkcjonalne.

  6. wykresik z innej strony (autor: Qjanusz | data: 5/02/10 | godz.: 12:38)
    Linux - tysiące ludzi spiętych w community, masa programistów i dystrybucji, wielkie cele i idee, bla bla bla od kilkunastu już lat.

    JEDEN procent z groszami. Kpina.


  7. Ale co chcesz, Janusz (autor: daver | data: 5/02/10 | godz.: 13:12)
    powiedziec?

  8. @ daver (autor: Zbyszek.J | data: 5/02/10 | godz.: 13:24)
    Racja. Zmieniłem tytuł newsa i usunąłem wstawkę dotyczącą 90% udziału Microsoftu w rynku systemów operacyjnych w listopadzie 2008 roku, ze względu na to, że różne źródła podają różne dane za tamten okres...

  9. @daver (autor: Qjanusz | data: 5/02/10 | godz.: 14:05)
    nic ponad to co napisałem. Inne spojrzenie na wykresik. bardziej pod kątem wcześniejszych wypowiedzi na twojepc.pl ludzi, którzy daliby się pociąć w obronie Linuxa jako idealnego systemu domowego.

    Taki mały OT


  10. przeklety (autor: cp_stef | data: 5/02/10 | godz.: 18:24)
    gowniany monopol :/

  11. @Qjanusz (autor: cp_stef | data: 5/02/10 | godz.: 18:29)
    nie dal bym sie za linuxa piciac mam jedynie 1% szersze pole widzenia niz Ty i zdaje sobie sprawe z istnienia alternatywy. Pozatym jesli tak kochasz windows to uzywaj go do woli, Twoj wybor

  12. Gdzie ten monopol? (autor: morgi | data: 5/02/10 | godz.: 18:29)
    To wybor wiekszosci i po tylu latach jak widac to wybor lepszego w ogole, bo raz mozna sie pomylic, ale nie wiele razy.

  13. @morgi (autor: cp_stef | data: 5/02/10 | godz.: 18:31)
    w Polsce mielismy 50 lat komuny to tez byl wybor znaczacej wiekszosci

  14. lol, morgi (autor: daver | data: 5/02/10 | godz.: 18:53)
    Jaki wybor wiekszosci? Tak to dzis moze Ci sie tylko wydawac, ale wyraznie nie masz bladego pojecia jak ten monopol powstal. Poczytaj sobie dokumenty z procesow antymonopolowych zanim zaczniesz pitolic.

  15. @morgi (autor: Barbarian | data: 5/02/10 | godz.: 19:38)
    "raz mozna sie pomylic, ale nie wiele razy" - dokładnie morgi. Oznacza to, że nie jest możliwe aby biliony much mogły się mylić.

  16. @daver (autor: cp_stef | data: 5/02/10 | godz.: 19:58)
    NIE! nie popelniaj mojego bledu NIE rozmawiaj z mogrim :D

  17. Gdzie ten monopol jeszcze raz (autor: morgi | data: 5/02/10 | godz.: 21:33)
    skoro produkty te sprzedawane sa na calym swiecie? Rozumiem, ze jak niewiadomo o co chodzi to o pieniadz, a raczej o komusze dzielenie tego co nie moje i nie twoje bo partii. Politycy dziela i rzadza, w tym prywatne dominia takie jak Intel czy Microsoft. W zakresie jednak produkcji nikt lepszego gospodarstwa jak korporacje nie wymyslil, wiec odpierwiastkowac sie, albo wyciagnac lapki po papierki, tylko zdjac maske przy kasie.

  18. Microsoft (autor: Barbarian | data: 5/02/10 | godz.: 21:56)
    M$ dokonał niemożliwego:
    1. Spowodował, że rzeczywiście na każdym biurku znalazł się komputer (cel Billa Gatesa).
    2. Przejął rynek niemożliwie różnorodnych PC i spowodował, że każda część musi być zrobiona i oprogramowana pod Windows.
    3. Przez lata serwował "darmowe" wersje Windows, tolerując piraty, w myśl idei "niech ludzie mają pirata, ale naszego", co dało możliwość rozwoju informatyki w biednych krajach.
    4. Wyznaczał (całkiem nieźle) kierunki rozwoju rynku IT przez ćwierć wieku.
    5. Niesamowicie rozwinął potężne narzędzie programistów: VisualStudio.

    ...and so on and so forth

    Ciemne strony (trzy przykłady):
    1. Zamordował NetWare, kopiując wiele rozwiązań i przejmując rynek serwerów.
    2. Zamordował Netscape w imię walki o Internet - mało brakowało a dostęp byłby kontrolowany przez M$.
    3. Popierał Intela (z wzajemnością) na wielu niecnych frontach działalności.


  19. Barbarian (autor: daver | data: 5/02/10 | godz.: 22:11)
    "[...] co dało możliwość rozwoju informatyki w biednych krajach." ufff, dawno tak nie ROTFLowalem. Senkju.

  20. @daver (autor: Barbarian | data: 5/02/10 | godz.: 22:16)
    Nie wiem jak Ty, ale ja bardzo dobrze pamiętam przełom lat 80/90 i tak się składa, że Polska należała do bardzo biednych krajów. Szukanie legalnych Windows do połowy lat 90-tych byłoby ciekawym zadaniem.
    Napisz może coś od siebie, bo czepianie się cudzych wypowiedzi jest bardzo łatwe.


  21. daver (autor: cp_stef | data: 5/02/10 | godz.: 22:16)
    APELUJE do ciebie nie wdawaj sie w takie debaty! Nie wygrasz takiej debaty z czlowiekiem glupim i malym

  22. cp_stef (autor: Barbarian | data: 5/02/10 | godz.: 22:19)
    Może koleś czas na powrót na onet, gdyż tam będziesz mądry i wielki jak arbuz po miesięcznych deszczach.

  23. @cp_stef (autor: Barbarian | data: 5/02/10 | godz.: 22:32)
    Popatrzyłem wyżej (11.):
    "nie dal bym"
    "Pozatym"
    Chyba nic więcej nie jest potrzebne, aby rozpoznać z kim mamy do czynienia?


  24. Barbarian (autor: daver | data: 5/02/10 | godz.: 22:37)
    To metoda pierwszej dawki, a czasy sprzed ustawy na pewno nie byly na reke MS bo nawet ona nie dzialala.

    Nie chce mi sie klepac, bo temat rozlegly, ale MS ze swoja polityka (oraz polityka patentowa US) cofnal rozwoj informatyki przynajmniej o dekade, a taki biedny kraj jak Polska bylby dzis druga dolina krzemowa gdyby rozwijal, wykorzystywal i sprzedawal konkurencyjne rozwiazania.


  25. @daver (autor: Barbarian | data: 5/02/10 | godz.: 22:44)
    Nie podałem samych "zadów" M$, podałem też "walety". Polska nigdy nie miała i mieć nie będzie szans na "drugą dolinę krzemową", gdyż kolesiostwo zniszczy każde przedsięwzięcie. Wystarczy tutaj historia Optimusa i wielu innych firm.

  26. to ja wiem (autor: daver | data: 5/02/10 | godz.: 22:54)
    wiec czepilem sie tylko tego 'rozwoju', i podalem wyidealizowany przyklad, a wspomniane przez Ciebie "kolesiarstwo" jest jednym z fundamentow polityki MS.
    Taka mafia w krawatach.


  27. @daver (autor: Barbarian | data: 5/02/10 | godz.: 22:57)
    Zgadzam się. Od dziesięciu lat mamy poważne problemy, ale Ballmer preferuje przepocone koszule (jeśli wiesz o czym piszę) i oklaski na pseudo konferencjach. Na szczęście w ostatniej dekadzie mamy też wspaniały rozwój Apple i Google, więc nie jest źle.

  28. Lepsza 'mafia w krawatach' (autor: morgi | data: 6/02/10 | godz.: 11:02)
    i jej produkty, ktore mimo wszystkich wad dadza sie polubiec niz skrzeczacy przyrosniecie do monitora i swojej ideologii oponenci krawaciarzy i piewcy blizej nieokreslonej religii idealnego OSa, ktorego nikt nie widzial.

  29. @morgi (autor: Barbarian | data: 6/02/10 | godz.: 11:55)
    Wiem morgi, że pisałeś, iż żadne nasze argumenty, płacz, lament, czy tupanie nie zmienią Twojego jedynie słusznego wyboru światopoglądu i absolutnie nie zamierzam tego modyfikować. Tym weselej jest, gdy walą się na łeb takie projekty jak Larrabee czy Vista. Dzięki temu "mafia w krawatach" musi sobie zrobić mały rachuneczek i przynajmniej na chwilę dostrzec czego oczekuje klient. Klient na pewno nie oczekuje choinki z bombkami (Vista) ani syfografy (45nm crap in i3 i5). Muszę też przyznać, że zacząłeś pisać tak, aby dało się przynajmniej chwycić sens wypowiedzi i wiem, że nie jesteś żaden oszołom, gdyż masz swój styl, nigdy nie robisz ortografów i bardzo dużo wiesz. Zdrowia życzę.

  30. @morgi (autor: Monku | data: 7/02/10 | godz.: 22:49)
    Trochę z innej beczki. Piszesz że:"W zakresie jednak produkcji nikt lepszego gospodarstwa jak korporacje nie wymyslil."
    Pracowałem w kilku korporacjach i mogę z całą stanowczością stwierdzić, że conajmniej jedna była gorzej zarządzana i większe było w niej marnotrastwo niż w fabryce za głębokiej komuny. Pomijając że dzięki korporacjom kapitalizm zjada własny ogon. I wykończy demokrację. Ale to już za szeroki temat jak na portal o komputerach...


  31. @cp_stef (autor: Qjanusz | data: 8/02/10 | godz.: 11:04)
    nie jest ze mną tak źle. Linuxów używam sporo w pracy i kiedyś w szkole. Tam się sprawdzają doskonale i tylko tam.

    Podśmiewam się z podejścia adoptowania Linuxa do domu, gdzie wg twórców dystrybucji, przeciętny użytkownik ma posiadać co najmniej połowę wiedzy programisty, posługując się cmd.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.