Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 16 lutego 2010 
    

Sony kończy sprzedaż telewizorów OLED XEL-1


Autor: Zbyszek | źródło: TechConnect | 15:49
(38)
Z japońskich sklepów znikają telewizory XEL-1 firmy Sony - pierwsze na rynku odbiorniki, wyposażone w matryce OLED. Urządzenia, które miały swoją premierę w grudniu 2007 roku były dotychczas dostępne w Japonii w cenie wynoszącej w przeliczeniu nieco ponad 2000 dolarów. Oficjalnie Sony nie podaje powodu wstrzymania sprzedaży XEL-1, jednak nieoficjalnie wiadomo, że jest to spowodowane spadkiem zainteresowania urządzeniami po wejściu na tamtejszy rynek 15-calowych telewizorów OLED firmy LG. Sony informuje, że zamierza skupić się na rozwoju technologii 3D oraz telewizorów LCD z podświetlaniem LED. XEL-1 będą nadal dostępne w sprzedaży (przynajmniej przez jakiś czas) w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Europie.

3.2.2010 | 08:20 | LG zapowiada 20-calowe telewizory z matrycami OLED
22.11.2007 | 21:01 | Sony: Tylko 2000 XEL-1
1.10.2007 | 15:41 | Sony: Pierwsze telewizory OLED


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. no to się nasprzedawali :-) (autor: Qjanusz | data: 16/02/10 | godz.: 16:03)
    ...

  2. zamiast iść naprzód to się cofają (autor: maciek1707 | data: 16/02/10 | godz.: 16:54)
    rezygnują z OLED na LCD z podświetleniem LED

  3. A może by tak obniżyć cenę, zaoferować (autor: Mcmumin | data: 16/02/10 | godz.: 16:59)
    większy ekran itd itd??? Skupiajcie się na LED LCD które za rok/dwa zdechnie i na TV 3D które jest podobną ciekawostką jak deszcz asteroidów... Nie ma to jak wciskanie gogli żeby zobaczyć Rysia z Klanu w 3d...

  4. Nieźle (autor: Hiroshima | data: 16/02/10 | godz.: 18:06)
    Telewizor 2,5 roku na rynku a oni nie dość że nie zrobili następców to i ten wycofują. Technologia OLED idzie do przodu:D

  5. czysta ekonomia (autor: Mario2k | data: 16/02/10 | godz.: 18:18)
    Cwaniaki nie chca sobie podcicnac galezi na ktorej dobrze siedza , znaczy sie fabryk matryc LCD.
    Jeszcze pociagna kilkadziesiat miliardow z tej technologi zanim dopuszcza OLED


  6. ciekawe ilu z was stać (autor: Hitman | data: 16/02/10 | godz.: 21:01)
    by było na duży oled? Niestety wygrywa taniocha bo ludzie nie będą płacić nawet tylko 2x więcej za idealny obraz bo dla większości nie ma aż takiej róźnicy w obrazie - smutne ale prawdziwe tak w niebyt odeszły plazmy pioneera..

  7. @up (autor: 5eba | data: 16/02/10 | godz.: 22:08)
    w OLED nie chodzi tylko o różnice w obrazie, ale o wyeliminowaniu prawie wszystkich wad LCD, a jest ich sporo. poza tym doczytaj news do końca ;)

  8. A moze by tak wykorzystac swoja energie i zrobic cos?? (autor: speed | data: 17/02/10 | godz.: 00:08)
    a nie pouczac innych co maj robic???
    Bo 21 -lat minelo (nowej Polski) i co?? jak upadl komunizm to i Polska mysl techniczna zdechla. A tu sami znawcy sie marnuja:))
    Widzial ktos z was oled na wlasne oczy ????
    bo pitolicie o cudach ktorych nie ma.
    Przyjdzie czas na oledy to beda w sklepach teraz nikt nie wyda 4-5tys $ za 32 cale aby po 2-3 latach wywalic na smietnik . Technologia dojrzeje to i oledy beda.
    Ciekawy jestem dlaczego na temat aut tak nie dyskutyjecie :))) Stac was na auta po 100-150tys ?? watpie i dlatego jezdzicie sztruclami 5-10 letnimi i jakos nie krzyczycie aby obnizyc ceny nowych .
    Marudziaze jak zwykle ,malo kt z was ma uczciwy LCD nie wspomne o plazmie a na oledy by sie rzucili :))) Maja byc pod konic roku pierwsze 40calowe TV oledy cena okolo 10-13tys $ jest chetny ??
    Wady sa wszedzie i oled ma ich tyle co LCD tylko z gorszym skutkiem .
    Poduszki powietrzne tez maja wady , w ubieglym roku zabily 53 osoby ale uratowyly zycie prawie 7tys (tylko w USA) :))


  9. ... (autor: Elektron | data: 17/02/10 | godz.: 01:08)
    40" tak jestem chętny... i co łyso?
    Normalnie, jak się czyta takie stękanie kolejnego "znawcy" to aż się rzygać chce.
    Wiesz, co to jest obniżenie kosztów produkcji produktu ze względu na dużą sprzedaż? Gdyby tylko dali chociaż te 40", to nie bój się, chętnych znalazłoby się na pewno więcej niż na 15" gówno. I dobrze, że nikt tego nie kupuje, bo dopiero byśmy się cofnęli w rozwoju - gdyby to schodziło, to na półkach stałyby 15"- 20" OLEDY każdej firmy.
    Jedno jest pewne, jak wycisną soki z LCD-LED i 3D (oby też nie było popytu) to nagle pojawi się nowinka, że opanowali produkcję wielko-ekranowych OLED (czyt. zwolniły się linie produkcyjne po LCD)


  10. .:. (autor: Shneider | data: 17/02/10 | godz.: 02:21)
    speed - popieram w pelni.

    a co do TV do sony to jestem i tak mocno zdziwiony, sadzilem ze to tylko proba i ze ekranow bedzie znacznie mniej, cos na zasadzie eksperymentu. torszke eksperyment sie przedluzyl.

    tak czy inaczej, najpierw LCD musi na siebie zarobic, a kolejna technologia sie upowszechni pod warunkiem ze bedzie miala uzasadnienie ekonomiczne.

    to nie NASA, gdzie kompromisow nie nie uznaje i wybiera to co najlepsze pod wzgledem jakosciowym.


  11. Elektron najpierw popatrz na oled ,potem zapoznaj sie z problemami (autor: speed | data: 17/02/10 | godz.: 02:31)
    a dopiero potem zabieraj glos. Jestes chetny aby popatrzec u kogos :))))))))
    Jak fajnie czyta sie te wypociny nawiedzonych:))
    Shneider LCD juz na siebie zarobily ,ale jest jeszcze sporo do zrobienia tak aby to co jest w LCD ktore kosztuja teraz po 5-6tys $ weszlo do tych po 500-800$ .
    To jest mniej wiecej tak jak z przechodzeniem na mniejszy wymiar w produkcji GPU czy CPU ,"znawcy" wiedza ze jak mniejszy wymiar to taniej a jest odwrotnie:)))) .

    Elektron linie produkcyjne LCD maja sie tak do oledow jak swinia do kosmosu ale jako znawca wiesz lepiej od tysiecy inzynierow i wlascicieli fabryk:)))


  12. .:. (autor: Shneider | data: 17/02/10 | godz.: 02:39)
    speed - zgadza sie. ale mialem cos innego na mysli. LCD jeszcze nie wykorzystalo w pelni swojego potencjalu.
    idealny LCD bylby na matrycy IPS z dynamicznym podswietlaniem. czyli IPS odpowiada jedynie za chrominancje a podswietlanie za luminancje. ale obawiam sie ze skonczy sie jedynie na TN z takim podswietlaniem. Dell juz takie matryce stosuje w topowych laptopach i wyglada oszalamiajaco ;-)


  13. speed, a teraz jak już dokopałeś innym (autor: Hiroshima | data: 17/02/10 | godz.: 02:41)
    i poczułeś się lepiej to jeszcze idź trzepnij sobie frustracie.

  14. Hiroshima ,wysil sie i cos konkretnego napisz (autor: speed | data: 17/02/10 | godz.: 03:12)
    takie 'wierszyki' nie biora mnie.
    Sa tu jeszcze ludzie z ktorymi mozna na poziomie pogadac ale widze ze frustratow coraz wiecej.

    Shneider ,zgadza sie ale coraz wiecej TV IPS sie pokazuje z nowa tehnologia miejmy nadzieje ze szybko cena spadnie i bedzie powszechna .


  15. ... (autor: reev | data: 17/02/10 | godz.: 08:20)
    speed jak już uciekłeś z Polski, to nie obrażaj tutaj Polaków i ich nie wrzucaj do jednego wora... Nie mówię że nie masz racji z technologią, ale równie dobrze mogę napisać, że Polskę to znasz chyba tylko z obrazków i mitów...

  16. @ Elektron (autor: Hitman | data: 17/02/10 | godz.: 09:15)
    Pochwal się co masz i czym jeździsz - zobaczymy jaki z Ciebie krezus i purysta..

  17. @speed - wiem co to OLED/AMOLED :) (autor: Mcmumin | data: 17/02/10 | godz.: 10:23)
    Ekran tego typu mam w Omni II. To tyle w temacie :)

  18. @up (autor: Qjanusz | data: 17/02/10 | godz.: 13:00)
    dodam tylko że porównaniu ekranu Omnii II z OLEDami z Omnią I z LCD daje potwierdzenie potężnego, pozytywnego kopa technologii OLED. Właściwie to nie ma nawet co porównywać.

    Tym bardziej dziwi i smuci decyzja Sony.


  19. (wybrane) złote myśli dody, choć prawie każde zdanie jest śmieszne :) (autor: 5eba | data: 17/02/10 | godz.: 15:27)
    "LCD jeszcze nie wykorzystalo w pelni swojego potencjalu"
    "Polska mysl techniczna zdechla"
    "Wady sa wszedzie i oled ma ich tyle co LCD"
    "Widzial ktos z was oled na wlasne oczy"
    "teraz nikt nie wyda 4-5tys $ za 32 cale aby po 2-3 latach wywalic na smietnik"
    "Stac was na auta po 100-150tys ??"

    przestańcie karmić trolla ^^


  20. @Qjanusz - Samsung w Barcelonie właśnie (autor: Mcmumin | data: 17/02/10 | godz.: 16:10)
    zademonstrował super amoled który zostanie wykorzystany przy produkcji nowego smarta z systemem Bada. I w tym przypadku widać skok jakościowy w zestawieniu z Amoledem. Coś pięknego. Na 2010 r wielu producentów smartów/pda zapowiedziało premiery swojego sprzętu z ekranami AMOLED, więc może to popchnie rozwój technologii i spowoduje spadek cen? Co zaś się tyczy odczuć z użytkowania od ponad 6 miesięcy ekranu amoled - kiedyś już o tym pisałem, obecnie mam LCD z matrycą SPVA ale marzy mi się 24"-27" OLED na biurku... To naprawdę zupełnie inna klasa.

  21. reev, nie ucieklem a wyjechalem legalnie i swiadomie (autor: speed | data: 17/02/10 | godz.: 16:46)
    w ktorym to miejscu obrazam Polakow??
    A Polske znam dos dobrze (28 lat) a jestem tam kilka razy w roku. Trzydziesci lat po za nie przekresla tego co widzialem i co bardzo czeto widze.

    Mcmumin i co ? to ze widziales oled wielkosci znaczka pocztowego( nadwymiarowego) upewnilo Cie ze leje sie na oledy bo LCD dalej sie rozwija.
    Ja widze oledy od poczetku 2000 roku i widze jakie sa kolosalne postepy w coraz nowszych rozwiazaniach i mimo wszytko jeszcze nie uporali sie z produkcja duzych ekranow do tego stopnia aby wprowadzic do sprzedazy.
    Przyjdzie czas ( rok dwa) i ludziska beda cieszyc sie czyms lepszym od LCD czy plazmy za wzgledna cene.
    Sony prawdopodobnie zaprzestal experymentu bo jako pierwszy odgrazal sie ze w 2010 roku wystawi 40" TV do ogolnej sprzedazy . LG ma zamiar wprowadzic takie TV w 2012 a samsung 2011 ale kto wie moze powalcza z sony i zobaczymy to jeszce w tym roku.
    Caly czas nie uporali sie z degradacja niebieskiego koloru i to jest jeden z elementow ktory powstrzymuje ich od wejscia na rynek z duzymi TV. Dziesiatki tysiecy ludzi ostro nad tym pracuje i mam nadzieje ze sie z tym uporaja . W tej zabawie liczy sie pierwszy i ten kto zrobi to dobrze bedzie na topie a kase utopiana w LCD odbija sobie z nawiazka. Tak ze dorabianie teorii o tym ze musza doic ludzi sprzedajac LCD jest po prostu (muwiac delikatnie ) smieszna.
    Jedna z najgorszych wad oledow jak wiesz jest slaba odpornosc na wilgoc . z malymi rozmiarami nie ma problemow ale z duzymi jest to bardzo powazny problem jak ta zabawke zrobic hermetyczna a co sie z tym wiaze ?? cena .
    Pogadajcie z kims kto pracuje w fabrykach sony,samsunga czy lg . Na wystawach czy targach czasami da sie a i okazja bedzie niedlugo za miedza . Troche poznacie od kuchni jak wyglada zabawa w oledy.


  22. speed (autor: Franz | data: 17/02/10 | godz.: 17:32)
    pewnie miałbyś problem z takim tv, bo w tej kanadyjskiej piwnicy pewnie masz straszna wilgoć :)

  23. Franz , pewnie tak :)) (autor: speed | data: 17/02/10 | godz.: 17:53)
    nie kazdy moze mieszkac w apartamentach czy domach po 400-600m kwadratowych z klimatyzacja i kontrola wilgotnosci:)))))
    Kanada to biedny kraj nie to co u Was:)))


  24. ... (autor: reev | data: 17/02/10 | godz.: 18:31)
    masz rację speed, wszyscy tu się wyżalamy, jeździmy złomami, technologia dociera do Nas kiedy już nikt na świecie jej nie używa... chłopie co Ty robiłeś te 28 lat w Polsce, skoro to co osiągnąłeś uważasz za jakiś niedościgniony stan w PL. Nie poradziłeś sobie tutaj to trudno...

  25. ale ty tak serio ? (autor: Franz | data: 17/02/10 | godz.: 18:45)
    bo wilgotność nie jest już barierą w sensie jest na to sposób być może jest coś nowszego już obecnie (nie wiem aż tak mnie to nie interesowało) ale....
    zamieszczone April 28, 2008
    "More about IMRE’s Barrier Film Technology:
    Current barriers have a series of alternating polymer and metal oxide layers that make up the plastic. This staggers adjacent ‘pinholes’, natural defects in the layers, thus slowing the passage of moisture and air through the ‘pinholes’.
    The secret behind the effectiveness of IMRE’s technology lies in the unique barrier stack design, where nanoparticles are used when layering the barrier films. The design has a special layer of nanoparticles between the “pinhole” oxide layers. The innovativeness becomes clear as the nanoparticles “plug” the gaps and cracks in the oxide layer thus making for a more impermeable layer. In addition to sealing of oxide barrier film’s defects, the nanoparticles absorb and retain the water and oxygen molecules. This concept helps reduce the number of barrier stacks to two or three only.
    IMRE has successfully resolved the &#8216;pore effect issue&#8217; in multi-layered barrier stacks and developed ultra high barrier plastic substrates (barrier properties < 10-6 g/m2/day) for high barrier applications. Our calcium test results show that there is no calcium oxidation up to 2300hrs at 60°C and 90% relative humidity."
    http://www.nanowerk.com/news/newsid=5511.php

    nie wiem jak z komercjalizacją ten technologii. niby czas nie duży ale i warunki w domach są znacznie mniej wymagające(informacja została zamieszczona 2 lata temu wiec na pewno jakieś postępy są). Zresztą niebieska dioda też już nie taka straszna :)


  26. reev, nie wyzalacie sie a medzicie (autor: speed | data: 17/02/10 | godz.: 19:09)
    to ze jezdzicie "zlomami" to nie nowosc wystarczy poczytac board:))) technologia nawet 50 lat temu docierala najnowsza ,oczywiscie nie w takim stopniu jak teraz . 30 lat temu zylem w Polsce lepiej niz 80% ludzi dzisiaj ,Nie nazekam na komune choc bym ich z checia powywieszal, nie medze ze byly kartki a fiat 126p na gieldzie kosztowal 200-250tys zl . Pracowalem i za swoja prace zylem dobrze.
    Tak uwazam i mam tysiace przykladow na to ze to co osiagnalem tutaj w PL jest nierealne (i dlugo bedzie nierealne) . Ale jak to zawsze bylo jest i bedzie wiecie lepiej:))))


  27. Franz , nie. (autor: speed | data: 17/02/10 | godz.: 19:19)
    Tak wiekszosci problemow ,ma juz rozwiazania ale to nie przeklada sie na linie technologiczne i dlatego potrzeba czasu aby to dopracowac.
    Sam panel tak jak i LCD to pryszcz (jezeli chodzi o koszty) elektronika sterujaca kosztuje kilka razy wiecej od samego panelu.
    Tutaj nie da sie nic pogonic trzeba czekac na lepsze i tansze rozwiazania co przelozy sie na dostepnosc i cene.
    Firmy wiedza ze na rynkach Japoni i A.P nawet panelami 40" nie powalcza . Dobry LCD czy plazma 50" to wydatek okolo 1500-1800$ i mojm zdaniem panele 50" dopiero pozwola na dobra sprzedaz .Watpie aby kto kolwiek cofnal sie z 50-60" do 32 -40" .
    Tak ze poczekamy 1-2 latka i na pewno doczekamy sie dopracowanej technologii za wzgledna cene.


  28. "Mcmumin i co ? (autor: Mcmumin | data: 17/02/10 | godz.: 19:50)
    to ze widziales oled wielkosci znaczka pocztowego( nadwymiarowego) upewnilo Cie ze leje sie na oledy bo LCD dalej sie rozwija."

    speed przy całym szacunku wyciągasz nieodpowiednie wnioski z tego co napisałem i chyba niezbyt dokładnie przeczytałeś to co napisałem. Na OLEDa patrzę codziennie od ponad pół roku i za każdym razem upewniam się, że to przyszłość i właściwy kierunek rozwoju. Mam też właściwe porównanie, bo na moim biurku w pracy stoi profesjonalny LCD IPS EIZO (mimo, że w ogóle nie zajmuję się grafiką). W domu korzystam z dużego monitora na matrycy SPVA i w obu powyższych przypadkach te 4" AMOLEDa robi im z dupy jesień średniowiecza.

    I leję na to czy producenci leją na OLEDa, ja chcę taki monitor na biurku teraz, a jak nie to zacznę podkładać ładunki wybuchowe w miejscach użyteczności publicznej! Jak można w imię Allacha czy innego Jahve to i można w imię postępu technologicznego! A co! :)


  29. ... (autor: reev | data: 17/02/10 | godz.: 20:41)
    sorry speed nie znałem Twojego wieku, stary już jesteś nie będę się kłócił... jakieś kartki, fiaty 126p, żyłeś jak bóg :)))) ale pośmiać się zawsze warto, wracam do swojej biedy, nie wiem ile to stanowi procent bogactwa Kanadyjczyków... "30 lat temu zylem w Polsce lepiej niz 80% ludzi dzisiaj" - ta statystyka mnie rozwaliła :))))))

  30. Mcmumin , nie podkladaj ich tylko pod fabryki oledow:))) (autor: speed | data: 17/02/10 | godz.: 20:56)
    bo bedziemy dluzej czekac:))

  31. reev wiek nie jest istotny ,witalnosc sie liczy:))) (autor: speed | data: 17/02/10 | godz.: 21:04)
    statystyka moze niezbyt dokladna ale cyferki jeszcze pamietam. 1978 rok cena oficjalna fiata 126p 69tys zl za roczna pensja moglem go kupic i zostalo na caly rok zycia a bylem cienki bolek :))) nie licze ile pralek automatycznych ,lodowek i innego badziewia mozna bylo kupic :))
    Bylem mlodym zwyklym pracownikiem ,wyjadacze zarabiali 3-4 razy wiecej . Nie wspomne jak ktos pracowal i prywaciaza . popatrz teraz co macie dzisiaj . Tak technika ,nowoczesnosc wieksze mieszkania i.t.d ale to ponad trzydziesci lat do przodu . Tak ze nie bylo zle pod jednym wzgledem ale tragicznie pod innymi a zycie to nie tylko kasa jest cala masa innych drobiazgow ktore skladaja sie na jakosc zycia .


  32. a zycie to nie tylko kasa jest cala masa innych drobiazgow (autor: Chiecko | data: 17/02/10 | godz.: 21:34)
    Faktycznie, miedzy innym poczucie znaczenia obywatelstwa, dlatego szydzenie z tych co zyja w Polsce(tzn moga wyjechac) jest nie na miejscu...
    "Tak ze dorabianie teorii o tym ze musza doic ludzi sprzedajac LCD jest po prostu (mOwiac delikatnie ) smieszna"
    Rozbawiles mnie bardzo tym stwierdzeniem, z calym szacunkiem do Twoich pogladow jest to idealistyczny belkot, byc moze w Kanadzie sa to jakies realia to u nas abstrakcja.
    Rynek LCD sie jeszcze nie skonczyl i producenci na pewno nie zaryzykuja az takiego przejscia w technologie ktora jest ryzykiem (tzn sie nie orientuje tak jak przed wprowadzeniem XEL-1 ale zamiana oraganicznych zw.chem. w matrycy na syntetyczne chyba jeszcze nie jest opracowana) wobec stabilnego rynku LCD. Sony pokazal swoja dominacje na tym tle , teraz pokazuje ze czeka na odpowiedni moment aby zaczac zmiany stopniowe w udzialach roznych technologii w rynku(gdzie sadze ze bedzie i tak dominowal w OLED'ach). Jak okazalo sie jednak jest to toria spisku prawa ekonomii :P ktory sotosuje Sony (ekonomii nie studiowalem wiec sa to luzne, osobiste, rozwazania).


  33. @speed (autor: Qjanusz | data: 17/02/10 | godz.: 21:39)
    a ja myślałem że to ja zaliczam się tu do seniorów - forgiwmi padre ;-)

    co do OLEDów, to jestem zdania że są rewelacyjnym rozwiązaniem i technologia dałaby sobie radę z jej produkcją na masową skalę.

    Niestety producenci wyniuchali możliwość ponownego wydojenia rynku z taniego faceliftingu LCDków, a mianowicie LEDów.


  34. Chiecko ,poczucie to mam po osiedleniu sie w tym kraju (autor: speed | data: 18/02/10 | godz.: 00:11)
    ten kraj dal mi mozliwosc pracy dla niego i to sznuje i jestem obywatelem Kanady a urodzilem sie w Polsce. Dlamnie ma znaczenie jak panstwo traktuje obywateli i co oferuje im w zamian za dobra prace .
    Masz jakis wzglednie dobry przyklad z wlasnego kraju?? Je nie widzalem nic dobrego ponad trzydziesci lat temu i nie widze dzis a przecierz macie demokracje.
    Oczywiscie ze rynek LCD sie nie skonczyl powiedz mi tylko czyja to wina ze uwas ten sam LCD jest okolo dwa razy drozszy jak tutaj a czasmi trzy , i ze zarabiacie srednio kilka razy mniej . Moja ? producentow LCD ??? Facet zajdz na ziemie Polska nie jest pempkiem swiata.


  35. Polska nie jest pempkiem swiata. (autor: Chiecko | data: 18/02/10 | godz.: 21:36)
    Wiem ale nie o to mi chodzilo. Nie sadzilem ze Ciebie to tak sfrustruje.
    Czemu nie mozemy pisac z polskiej perspektywy na polskich portalach(pyt.retoryczne)??
    "Oczywiscie ze rynek LCD sie nie skonczyl" - zakonczmy tym wnioskiem ktory opisuje posuniecie SONY z przekierowaniem srodkow w ten rynek.


  36. Chiecko a Ty dalej ciagniesz te uszczypliwosci:)) (autor: speed | data: 18/02/10 | godz.: 23:08)
    Frustracje ,stresy,niezadowolenie nie dotyczy mnie od bardzo dawna ,powiem wiecej nie znam czegos takiego.
    Piszcie z waszej perspektywy ale prawdziwie . Uwarzasz ze producent LCD ,samochodow, i.t.d jest odpowiedzialny za to ze akurat uwas jest to drogie???
    Powiedz mi dlaczego ten sam samochod umnie kosztuje dwa razy taniej jak w Polsce???
    cena wyjsciowa z fabryki jest identyczna to co? uwazasz ze producent jest odpowiedzialny za to ze macie bandyckie marze i.t.d ze cena koncowa jest wysoka.
    Dobierzcie sie do dupy tym wszytkim posrednika co to nic nie wyprodukuja a kase maja lepsza od producenta . A kto na tym cierpi wiadomo ten przecietny obywatel co wyrzyma sie aby cos kupic. Z drugiej strony patrzac to jak uwazasz ze jezeli cos kosztuje w produkcji 2000Tys $ tutaj jest sprzedawane za 2200 to bo Polska jest biedniesza to powinna cena byc 200$ ????aby ludzi bylo stac ?? Czegos tu nie rozumie psioczycie ale tak naprawde to chyba sami nie wiecie na co i na kogo ,tak dla zasady pomarudzenia:))


  37. trochę dla zasady i z przyzwyczajenia (autor: trybik | data: 19/02/10 | godz.: 00:10)
    Narzekamy i będziemy narzekać - to się nie zmieni :)

    Co do tematu, wcale się nie dziwię, że kończą produkcję choćby dlatego, że cena była zaporowa w porównaniu z 15" TV OLED od LG który ostatnio powędrował z Korei do USA a ja się pytam, kiedy Europa, kiedy Polska ?? Chciałbym zobaczyć technologię przyszłości.


  38. bez konkurencji... (autor: Winston Wolf | data: 24/02/10 | godz.: 05:00)
    Po wycofaniu się Sony LG zostało raczej bez godnej konkurencji na rynku OLED

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.