Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 12 lutego 2002 
    

Akceleracja 3D w nowym DooMie


Autor: DYD | źródło: e-mail | 22:18
(6)
Główny programista firmy id Software, czyli znany wszystkim John Carmack zamieścił aktualizację swojego planu, w którym toczy się gorąca dyskusja na temat akceleracji 3D w nowym wydaniu DooMa. Sprawa tyczy się wsparcia OpenGL na kartach ATI Radeon oraz NVIDIA GeForce i udowodnienia zarazem, jakie rozwiązanie będzie lepsze w nowej produkcji "magików" z id. Tym razem możemy poczytać wypowiedzi Johna Carmacka na temat karty GeForce4-MX i DooMa. Carmack - delikatnie mówiąc, nie jest zachwycona wydajnością tego układu. Oczywiście DooM będzie działał poprawnie na kartach z GF4-MX, jednak układy GF3 lub ATI 8500 osiągną dużo lepsze wyniki. Słaba wydajność układu GF4-MX spowodowana jest użyciem kodu z NV10 wspierającego tylko dwie jednostki teksturujące oraz brak vertex shaderów. Oryginalna treść dostępna jest na serwisie Bluesnews.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. co??? (autor: Marcenty-brak rejestracji | data: 12/02/02 | godz.: 22:43)
    Właśnie przeglądnąłem test (na GamePC) GF4 m.in. MX'a i wcale nie jest on taki słaby jak to niektórzy próbują udowodnić. Na enginie z Q3 w bardzo wysokich rozdzielczościach jest tak szybki jak GF3 Ti 500. Słabiej wypadł tylko w 3D Marku 2001.
    Nie rozumiem dlaczego prawie wszyscy piszą że nie ma vertex shadera - jak go ma - bo się opiera na silniku graficznym GF3 "nFinite FX".
    A jeśli chodzi o Johna C. to czy autor sugeruje że jest ona transwestytą? :)))


  2. a gdzie Ty widziales tam vertex shadera ? (autor: Meteor | data: 12/02/02 | godz.: 23:00)
    cytuje Toma

    "GeForce4 MX does not contain any nfiniteFX-engine and, therefore, no full DirectX 8.x functionality, either."

    Nizej jest przekroj chipa z zaznaczonymi blokami.

    BTW: Carmack tez byla konieta ! ;))


  3. ... zgadza sie :) (autor: Marecek | data: 13/02/02 | godz.: 00:12)
    ...tak jak i Einstein tez byla kobieta :PPPPP

  4. :-) (autor: ArturNOW | data: 13/02/02 | godz.: 08:31)
    Koles ma swoj wlasny swiat...

  5. sugerują że ma (autor: Marcenty-brak rejestracji | data: 13/02/02 | godz.: 23:24)
    Wojna na cytaty?

    No to za GamePC:
    "The GeForce4 MX is lacking this second vertex shader, and thus, does not have the "nFinite FX II" engine. Technically, the GeForce4 MX still has the qualities of the original nFinite FX engine built in though. "

    Wygląda na to że jednak ma vertex shadera. Zresztą gdzie indziej (Q3) chodzi na tyle szybko że niech Johnanna C. nie zwala winy za spieprzony engine na GF4MX.


  6. hmmm (autor: Meteor | data: 14/02/02 | godz.: 01:06)
    niedokladnie cghyba tlumacz. Dla mnie wyglada to tak :

    Byc moze ma czesc ukladow z nfinite engine, ale (zreszta tak napisal Carmack w swoim poscie) GF4MX bedzie wykorzystywal mikrokod GF2MX. Czyli nic z tego.

    Engine nowego Dooma ma byc czyms zupelnie nowym od poczatku wspieranjacym sie na Vertex i Pixel Shaderach. JAk karta tego nie bedzie miala, to pewnie bedzie mocno to widac w osiagach. Pewnie do czasu jak wyjdzie Doom3 bedziemy mieli GF5MX z vertex shaderem i softwarowa emulacje przez DX9


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.