Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 24 marca 2010 
    

Unigine Heaven w wersji 2.0 już jest


Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 14:35
(17)
Jeszcze przed premierą najnowszych kart graficznych firmy Nvidia zdolnych obsługiwać 11-ste biblioteki Microsoftu znany producent benchmarków, firma Unigine zaprezentowała swoje nowe dzieło. Poprzedni Haven, bo o nim mowa był pierwszym tego typu testem który wykorzystywał możliwości bibliotek DirecX 11. W wydaniu drugim program ten przeszedł gruntowne zmiany z których największą jest możliwość testowania wydajności układów, które nie są zgodne z najnowszym API giganta z Redmond. Wersja 2.0 jest bowiem w stanie przetestować także starsze produkty, a konkretne wszystkie urządzenia wyświetlające obraz począwszy od GeForce serii 7xxx i ATI Radeon HD 2xxx. Użytkownik może także wybrać do sprawdzenia wydajności swojego urządzenia spośród benchmarków napisanych z użyciem DirectX 9, 10, 10.1, 11, a także OpenGL.

Oczywiście największy nacisk postawiono na DirectX 11, którego kod został mocno przebudowany w stosunku do poprzedniego wydania. Pojawiła się na przykład opcja doboru intensywności tesselacji. Teraz tester może wybierać pomiędzy trybem umiarkowanym i ekstremalnym. Również sam silnik został poprawiony i obecnie charakteryzuje się znacznie wyższą optymalizacją kodu i pozwala na wyrenderowanie większej ilości dynamicznych świateł i cieni czy wyliczanie flag za pomocą algorytmów fizyki. Nowy Haven to także znacznie większa liczba obiektów i nowych lokalizacji a także nowy, zaawansowany algorytm SSAO. W wersji drugiej wszystkie elementy takie jak na przykład niebo są dynamiczne a poprawiony algorytm tesselacji pozwala bardziej obciążyć GPU.

Benchmark Unigine Heaven 2.0 możecie pobrać ze strony TechPowerUp.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ciekawe (autor: Marek1981 | data: 24/03/10 | godz.: 15:34)
    czy jeszcze chce się komuś testować....

  2. Ten test (autor: shadowxxz | data: 24/03/10 | godz.: 15:50)
    przynajmniej jest dość ładny i klimatyczny, nie to co 3dmark ventage.
    Btw widzę że dodali jakieś nowe bajery i lokacje...


  3. ciekawe. (autor: blackout | data: 24/03/10 | godz.: 16:19)
    Ponoc Nvidia "poprosila" o nowa wersje aby ukazac dominacje nowych ukladow w dx11.
    Ciekawi mnie ile zaplacili.


  4. .:. (autor: Shneider | data: 24/03/10 | godz.: 17:00)
    Marek1981 - tak z siebie czy po prostu zly dzien?

    czy dla Ciebie benchmark to odrazu wyniki, porownania i podnieta?

    dlamnie benchmark to doskonale narzedzie do testowania maszyny.

    unigine robi coraz przyjemniejsze i ladniejsze demka. robie OC, daje na pelny ekran i czekam czy sie wywali.


  5. mi się tam demko podoba i w przeciwieństwie do marków (autor: Qjanusz | data: 24/03/10 | godz.: 17:13)
    ściągnę je sobie i odpalę. Chociażby dla ładnych obrazków.

    Co do nVidii, ro już są kolejne generacje demek, benchmarków, a nVidia DX11 jak nie miała, tak jeszcze ze dwa dni mieć nie będzie ;-)


  6. hehe (autor: Mario2k | data: 24/03/10 | godz.: 18:05)
    Jezeli NVidia smarowala to pewniakiem suma 6scio cyfrowa .
    To sie jak najbardziej im oplaci , lepsze niz reklama w TV.


  7. uoo (autor: morgi | data: 24/03/10 | godz.: 18:23)
    Czy to ta wersja radeon slideshow?

  8. można odpalić teselację pod HD48XX!!! (autor: morgl | data: 24/03/10 | godz.: 19:26)
    http://www.phoronix.com/...118824&postcount=38

  9. Unigine Haven (autor: Marucins | data: 24/03/10 | godz.: 19:58)
    A gdzie wersja dla MAC'a - jest dla Linuxa to pod OSX tez powinni zrobić.

  10. tesselacji (autor: Marucins | data: 24/03/10 | godz.: 20:10)
    Wszyscy tak podniecają się tesselacjią - tylko że w tym programie (np video ze strony pokazujące nowe możliwości 2.0) dalej jest sporo błędów i pokazane jest to że tesselacjia nie jest taka oh ah.

    Za bardzo przeinacza rzeczywistość.

    ps. Smok z wystającymi na szyi kolcami :) A jak on ja rusza. Ulica brukowa z wystającymi kamieniami niczym szczyty z Mont Everest.

    tesselacjia potencjał ma jeśli ja dobrze wykorzystają.


  11. Normalka (autor: morgi | data: 24/03/10 | godz.: 22:15)
    teselacje promowalo ati dawno i teraz, ale to nie jest wielki rarytas w ich wykonaniu, podobnie jak inne babole np. sterowniki krzaczace i brak wsparcia np. dla OpenCL.

  12. Marucins (autor: Drow | data: 24/03/10 | godz.: 22:37)
    przeciez wiadomo, ze tesselacja jest wyolbrzymiona w tym benchmarku specjalnie, wlasnie po to by pokazac udeerzajaca roznice miedzy normalmapami, a faktycznym displacementem w czasie rzeczywistym.
    Jak spojrzysz na wireframe, to zobaczysz, ze algorystmy sa niedopracowane, jakosc LOD przegieta jak cholera, zas same displacement mapy moglyby byc bardziej dopracowane - ale przeciez tu chodzi o efekt, to ma byc wyolbrzymione by ci szczeka opadla.

    Co nie zmienia faktu, ze wizualnie roznica jest ogromna i znaczaca, zas fakt, ze da sie to _plynnie_ zrobic w czasie rzeczywistym - jest na pewno krokiem naprzod.


  13. Szkoda (autor: antrax | data: 25/03/10 | godz.: 00:49)
    że radki 4850 nie obsługują tesselacji a tak na marginesie to mój komp uzyskał tylko 802 punkty w roz. 1920x1080

  14. fajne (autor: kretos | data: 25/03/10 | godz.: 09:09)
    narzedzie do testowania OC karty - wczesniejsza wersja miala ladna wielkosc (100MB), szybko sie sciagalo i co najwazniejsze szybko uruchamialo.

  15. antrax (autor: Qjanusz | data: 25/03/10 | godz.: 11:24)
    HD4000 to nie DX11.
    Można wymusić liczenie na shaderach i w efekcie uzyskać teselację, ale jest to strasznie powolne.

    @Marucins - teselacja to dobre rozwiązanie. Mocno przyśpieszy implementację ładnych graficznie gier. A że w demie głupio została ujęta... to tylko pokaz siły. Nikt nie każe chodzić boso po wierzchołkach gór. Cejrowski by wysiadł :-)


  16. hehe (autor: morgi | data: 26/03/10 | godz.: 09:41)
    hd4k i hd5k liczy teselacje powoli, bo tam jest liczenie na powolnie taktowanych 160 lub 320 shaderach czyli wooolno.

  17. @morgi (autor: Drow | data: 26/03/10 | godz.: 11:19)
    Fermi tesselacji nie liczy w ogole .. bo go nie ma, jak narazie.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.