Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 22 kwietnia 2010 
    

Nowy benchmark wykorzystujący potencjał DX11


Autor: Wedelek | źródło: Tweak Town | 18:56
(9)
Firmy BitSquid oraz Fatshark połączyły swoje siły i stworzyły nowy benchmark który pozwoli przetestować wydajność akceleratorów w środowisku DirectX 11. Stone Giant bazuje na silniku BitSquid Tech i jest w stanie wygenerować obraz wykorzystując nowe biblioteki Microsoftu, Shader 5, teselację oraz technikę stereoskopową. Z wiadomych względów na razie w ten sposób możemy sprawdzić jedynie wydajność Radeonów serii HD 5xxx i GeForce GTX 4xx. Benchmark można również uruchomić na kartach graficznych zgodnych z DirectX 10, ale wtedy użytkownik jest zmuszony zrezygnować z wielu dostępnych ustawień.

Test o rozmiarze 400MB możecie pobrać z tej strony.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ściągę, uruchomię, wykasuję (autor: Qjanusz | data: 22/04/10 | godz.: 21:34)
    mam nadzieje że nie rozpoczną się żenada typu modyfikacje sterów pod tego marka i podwyższania/obniżania wyników za pomocą zmiany vendor_id karty, albo zmiany nawy exeka.

    Mark ma zaimplementowany 3D Vision od nVidii, więc chyba jeszcze brakuje tylko wstawka z TWIMBNT na początku.


  2. heh warto sprawdzic ale to lipa od NV (autor: Mario2k | data: 22/04/10 | godz.: 22:38)
    Trzeba jakos dzwignac zbluzgane GF4xx
    wiec sie wypuszcza glupkowate benchmarki


  3. Qjanusz (autor: Grave | data: 23/04/10 | godz.: 00:16)
    A taki np. Chameleon Mark został zrobiony przez Nvidię jako pokazówka możliwości GeForce 3, a pare lat później w tymże marku ostre baty od Radeonów dostawał GeForce FX :-D

    Tak samo Tomb Raider AoD - logo NV na starcie, a FX przegrywał w tej grze sromotnie.

    W drugą stronę ciężko porównać, bo ATI jest baaaardzo niechętne żeby jakąś szerzej zakrojoną kampanię marketingową połączoną z ze wsparciem dla developerów gier prowadzić.

    A potem pretensje są w rodzaju, że gra optymalizowana lepiej pod NV, albo że jakieś efekty działają tylko na NV etc.

    Z ważniejszych pozycji ATI miało Orange Boxa, a teraz DIRT-a 2. Tyle, że Nvidia takich gier ma o rząd wielkości więcej.

    Teraz tylko z kartami przysnęli ostro, ale z FX-a się wygrzebali bardzo elegancko, więc i z porażki Fermiego się wygrzebią tylko potrzeba na to trochę czasu (przynajmniej rok).

    Jak ATI z takiej padaczki jak R600 potrafiło zrobić lidera wydajności w postaci RV870 to jak sądzę i Nvidia z gorącego "potwora" po odpowiednich poprawkach i w nowszym procesie technologicznym będzie w stanie zrobić coś dobrego :-)


  4. Grave (autor: morgi | data: 23/04/10 | godz.: 09:32)
    Chyba cos tanszego, wiadomo, ze Fermi robione bylo na CUDActwa i Tesle, ale tansze modele juz tylko do gier i pro.

  5. @Grave (autor: Qjanusz | data: 23/04/10 | godz.: 09:51)
    pójdą z Fermi pod 28nm, trochę zoptymalizują, odblokują wszystkie CUDA core i powinno być szybko i elegancko.
    Nie wiadomo tylko co HD6000 sobą zaprezentuje, bo może okazać się nVidia pracę domowa odrobi, a i tak będzie w polu.

    Co do gier, to AMD/ATI łoi developerom tylko w przypadku gierki, która jest wydawana przy okazji premiery serii nowych grafik. Wtedy jest z pompą i zacnie (HL2. DiRT2). Jeszcze Stalker COP wyszedł im niechcący i chyba Crysis Warhead.


  6. ati i developery (autor: morgi | data: 23/04/10 | godz.: 13:32)
    to niewypal, dotychczas tylko hl2 wyszlo, ale to za dobrych czasow, a nie z bieda amd, teraz to jest zenua, dx11 na papierze i ten benchmark wybitnie dobil ati, null teselacja, null efekty dx11. Mam nadzieje, ze pierwsze gry z ciezka teselacja wyjda na zdrowie rynkowi i Nvidii bo widac roznice.

  7. intel i developerzy (autor: Qjanusz | data: 23/04/10 | godz.: 15:49)
    to niewypał
    żaden sterownik integry do tej pory nie może pochwalić się stabilna pracą. Nie pisząc o sterownikach do Larrabee z całą nędzną implementacją Quake Wars Enemy Territory na ray trackingu, które mimo zainwestowanej góry pieniędzy, nigdy nie zostały ukończone.


  8. A i tak ponad polowa (autor: morgi | data: 23/04/10 | godz.: 16:46)
    grafik na swiecie dostarczana to GMA i gites, nikt nie narzeka, poza fanami. Rozumiem ze mozna miec focha, kiedy kupuje sie grafe za pare stowek, wtedy sterowniki problematyczne i brak odpowiedniego wsparcia to jak brak profesjonalizmu i honoru, ze po tylu latach daje sie padaki, ale na entry levelu za grosze to kto ma nawet chec palcem poklikac.

  9. A i tak większość much na świecie żywi się (autor: Qjanusz | data: 24/04/10 | godz.: 23:27)
    ...

    i też nie narzekają.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.