Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Wtorek 27 kwietnia 2010 
    

Wyniki sprzedaży kart kraficznych


Autor: Wedelek | źródło: Tech Connect | 07:44
(14)
Firma Jon Peddie Research opublikował wyniki sprzedaży kart graficznych na rynku komputerów PC w pierwszym kartale 2010 roku. W sprawozdaniu ujeto zarówno ukady zintegrowane jak i samodzielne akceleratory dla rynku mobile i desktop. Wynika z niego, że w porównaniu do ubiegłego, czwartego kwartału 2009 roku rynek skurczył się o 18% ale w porównaniu do oresu analogicznego odnotowano wzrost sprzedaży kart graficznych o 44% a zamknął się sumą 104.62 milionów sprzedanych sztuk.

Również w niedawno zakończonym okrese Intel sprzedał najwięcej układów - 45.49 milionów co stanowiło 43,5% całego rynku, jednak jest to również spory spadek udziałów w stosunku do czwartego kwartału 2009 roku kiedy to w rękach tej fiirmy spoczywało 51.1% udziałów na rynku. To co stracił potentat na rynku CPU zyskałakonkurencja w "osobie" AMD i Nvidii. Firmy te zagarnęły odpowiednio 24% (z 21,7%) i 31,5% (z 26,5%) całego rynku kart graficznych. Pozostałe firmy zdobyły razem około 1% nabywców z całkowitej ilości produktów które trafiły do kanałów sprzedaży detalicznej. Znalazły się tutaj takie firmy jak Matrox, SiS i VIA/S3.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Wyniki sprzedaży kart kraficznych (autor: Informator | data: 27/04/10 | godz.: 08:20)
    Ho Ho..

  2. I po co ograniczać (autor: neuron | data: 27/04/10 | godz.: 09:22)
    się do konsoli ktora ma tylko 512mb. Taki Crysis na PC ma lepiej wyglądające tekstury i jest tworzony pod PC-ety na full max bajerancki wugląd, nie ogranicza się tak gier jak na konsolach pod względem detalii zasobów na sprzęt.Dlatego karty graficzne tak swietnie się sprzedają i mimo że dużo ludzi kupuje laptopy, to na karty zawsze jest zbyt i popyt.Mam racje czy nie? hehe

  3. ... (autor: kubaswielgus | data: 27/04/10 | godz.: 09:31)
    Te wyniki są bardzo podejrzane - jak mogły spaść udziały Intela skoro teraz już nie ma, żadnego wyboru. Musimy kupić procesor z rdzeniem graficznym i ewentualnie jako dodatek można brać ATI lub Nvidia. Kolejna reklama dla Nvidi i tyle!!!

  4. @ kubaswielgus (autor: xernos | data: 27/04/10 | godz.: 09:57)
    Nie wspominając o szalenie wysokim udziale nVidii która ostatnio praktycznie traci partnerów i jej układy leżą w magazynach w nadmiernych ilościach bo nie dały rady konkurować dziadki kilkuletnie z seria rv700/800 -zpdr.

  5. Proste (autor: morgi | data: 27/04/10 | godz.: 10:32)
    na Intela jest stale zapotrzebowanie, a na karty zmienne, bo roznie to wydaja i roznie to wypada. W pierwszym kwartale Nvidia zmiazdzyla wiekszosc dostaw kart do laptopow, a blacharka tez nie gorsza i w efekcie amd dostalo mniej niz sobie pieja z tym pseudo dx11. Zobaczymy co bedzie sie dzialo kiedy Nvidia wprowadzi dx11 do nizszych segmentow, wowczas powinno im urosnac gradualnie szybko.

  6. Intel (autor: baltazarek | data: 27/04/10 | godz.: 11:05)
    Intel jest niszowym producentem gównianych układów graficznych.
    morgi - niestety masz zmiażdżony głupotą mózg


  7. hehe (autor: morgi | data: 27/04/10 | godz.: 12:25)
    To argument fana, czyli bluzg, a tymczasem statystyki sa jak policzki, czyli amd rosnie, tylko ze inni rosna obok jeszcze lepiej wbrew slepej wierze, ze jak kocham amd to inni tez musza. Czas na pobudke, bo bedzie twarde ladowanie, amd musi wykazac sie czyms nowym i innowacyjnym, ale ciagle maja to w papierach.

  8. hmmm (autor: cyriak | data: 27/04/10 | godz.: 12:31)
    może coś pomieszałem ale nvidia wymagała zakupu 10 starszych układów żeby moc złożyć zamówienie na jednego fermiego - może to trochę podbiło statystyki?

  9. @cyriak (autor: rainy | data: 27/04/10 | godz.: 12:49)
    Z całą pewnością nie zaszkodziło - ale spróbuj to wyjaśnić trollowi na m.

  10. rainy (autor: morgi | data: 27/04/10 | godz.: 16:13)
    A moze to ati spotkalo sie z odmowa jak swiat zalewa fala reklamacji, przeciez juz wiadomo co dotyka hd5k i nie trzeba sie silic na kolejne fanowskie basnie z 1001 monopoli, ani spiskowej teorii dziejow, oni sa slabi bo leniwi.

  11. @morgi (autor: Barbarian | data: 27/04/10 | godz.: 16:41)
    "Grapiki" Intela nikt nie reklamuje, gdyż w 90% jest dezaktywowana na rzecz nvidii lub ATi. Dodam jeszcze, że dzięki Intelowi mój E8400 jest nadal THE_BEST i przeczekam nieporozumienie zwane i3, i5. Ponieważ nie jestem grajkiem, więc Sandy Bridge chyba zaakceptuję.

  12. Poprawcie ten błąd (autor: czero | data: 28/04/10 | godz.: 10:09)
    w tytule, litości...

  13. ... (autor: kosa23 | data: 28/04/10 | godz.: 14:46)
    KRAFICZNYCH

  14. @up (autor: Barbarian | data: 28/04/10 | godz.: 14:55)
    To nie jest błąd - Intel produkuje super układy Kraficzne i niemal każdy to wie. Mała wpadka z Larrabee niczego nie zmienia.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.