Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Wtorek 18 maja 2010 
    

Tani netbook od Pioneer Computers


Autor: Wedelek | źródło: Tech Connect | 08:46
(18)
Pioneer Computers zaprezentował ciekawy model netbooka o przekątnej ekranu 10.1-cala przeznaczonego dla osób, które potrzebują przenośnego komputera do przeglądania internetu np. w podróży a nie chcą z tego powodu wydawać dużej ilości pieniędzy. Co ciekawe nowość została zbudowana w oparciu o architekturę ARM i układ VIA-8505, a nie popularnego w tym segmencie Atom'a i Intelowską architekturę Pine Trial. Dubbed DreamBook Lite E10 jest niezwykle lekki i waży około 580 gramów, więc nie będzie stanowić dużego obciążenia dla swojego użytkownika.

"Pod maską" znajdziemy 10.1-calowy panel charakteryzujący się rozdzielczością natywną 1024x600 pikseli, procesor VIA-8505 taktowany zegarem 533 MHz, 128MB pamięci RAM oraz 2 GB dysk wykonany w technologii flash którego pojemność możemy zwiększyć wykorzystując slot na karty micro SD. Pozostałe cechy netbooka to kamerka internetowa 0.3-megapiksela oraz moduły komunikacji Ethernet 10/100, WiFi 802.11b/g oraz opcjonalny modem 3G. Urządzenie zostało wycenione na 173 dolary i może pracować przez około trzy godziny pod kontrolą systemu Windows CE lub Android OS.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. straszna kicha (autor: cp_stef | data: 18/05/10 | godz.: 09:08)
    ...

  2. Przy tej cenie miałoby to sens, ale 3h pracy na ARMie i lekkim systemie? (autor: Rhobaak | data: 18/05/10 | godz.: 09:25)
    To zdecydowanie za mało.

  3. ok 700 pln i 3 godziny pracy (autor: Qjanusz | data: 18/05/10 | godz.: 10:44)
    czyli realnie 1,5 - 2 godziny

    straszna bieda :-(


  4. Wysypało tego (autor: M@jkel | data: 18/05/10 | godz.: 11:26)
    Na Allegro sporo tych netbooków na ARM się pokazało ostatnio, zarówno 7 jak i 10 cali. Wcześniej były tylko z Win CE, ale widzę że już i na Androidzie są. Kupiłbym dzieciakowi takiego 7 cali z Androidem, o ile są na ten system dostępne jakieś fajne edukacyjne aplikacje dla 2-3 latków. Wiecie coś o takowych?

  5. @M@jkel (autor: Qjanusz | data: 18/05/10 | godz.: 12:26)
    tez o tym myślałem.
    Nie wiesz przypadkiem jak chodzą gierki fleszowe na takim lapku?


  6. Magia arm w jednym ujeciu (autor: morgi | data: 18/05/10 | godz.: 15:40)
    kicz i tandeta, rozwiazania przeszlosci.

  7. @Qjanusz (autor: M@jkel | data: 18/05/10 | godz.: 16:35)
    A jak mogą chodzić flaszki na procesorze 400-500 MHz? ;) O ile w ogóle Android obsługuje flasha... Bardziej chodzi mi o jakieś normalne aplikacje niż gierki ze stron www.

  8. Cena przyzwoita :) tylko ten akumulator... (autor: SweetDreams | data: 18/05/10 | godz.: 17:23)
    http://allegro.pl/...t_flash_2gb_wifi_android.html

  9. @M@jkel (autor: Marek1981 | data: 18/05/10 | godz.: 17:38)
    "A jak mogą chodzić flaszki na procesorze 400-500 MHz? ;) "
    To nie zależy od częstotliwości procesora a od efektywności jego wykorzystania. np:
    win98 śmigał na kompie z pentium 400 i można było jeszcze coś zapuścić a teraz wgraj na takiego kompa viste.... pokaz slajdów ....


  10. Marek1981 <- nie porównuj ARMa do Pentium II - to zupełnie inna liga. (autor: Rhobaak | data: 18/05/10 | godz.: 18:47)
    ...

  11. lol, jakas farsa (autor: daver | data: 18/05/10 | godz.: 19:16)
    i jeszcze ten screenshot z W7. Znow jakas firma krzak leci sobie w **uja z nieswiadomymi uzytkownikami.
    Rok(?) temu ARM obiecywal i pokazywal bardzo fajne booki w cenie ~$200, i ani widu, ani slychu.


  12. @Rhobaak (autor: Marek1981 | data: 18/05/10 | godz.: 19:34)
    racja ale ile nawiązań do softu pod którym pracuje dany sprzęt:)

  13. @Marek1981 (autor: M@jkel | data: 18/05/10 | godz.: 22:23)
    Ale tu nie rozmawiamy o OS tylko o konkretnej technologii, która działa tak, jak działa.

  14. @M@jkel (autor: Marek1981 | data: 18/05/10 | godz.: 22:51)
    Jak nie widzisz różnicy to tylko ---- dla ciebie.
    Bardzo dużo zależy od systemu na którym pracuje sprzęt. Tak dla zobrazowania mamy:
    Athlon xp 1.7 , 512MB ramu i dysk jakąś 80GB (ata) i do tego grafa pokroju gf 4.
    1 sytuacja: sprzęt pracuje pod kontrolą win2k prof i gierki fleszowe powinny śmigać płynie.
    2 sytuacja : sprzęt pracuje pod kontrolą visty i... ciężko się odpala sama przeglądarka a co dopiero aplikacje z nią powiązane.

    Taki sam wniosek odnośnie nawigacji i urządzeń tego typu.
    "Ale tu nie rozmawiamy o OS tylko o konkretnej technologii, która działa tak, jak działa"
    A więc przytoczę :
    "A jak mogą chodzić flaszki na procesorze 400-500 MHz? ;) O ile w ogóle Android obsługuje flasha... "
    Android może chodzić tak samo wydajnie na procku 500MHz jak Win7 na procku c2d. Ot całe moje czepianie. Mam nadzieje, że za bardzo nie zagmatwałem:)


  15. Marek, generalnie nie masz racji (autor: daver | data: 18/05/10 | godz.: 23:35)
    flash magicznie nie przyspieszy na lzejszych/szybszych (abstrahujac, bo Android szybki nie jest) systemach. Pomijam juz fakt, ze prawdopodobnie ten flashplugin jest zblizonej jakosci do tego z Linuksa, wiec to bedzie tragedia (byle banerek moze polozyc na lopatki np Xeona 3.6GHz).

  16. @Marek1981 (autor: M@jkel | data: 18/05/10 | godz.: 23:44)
    Oczywiście, żyjemy w wolnym kraju, masz pełne prawo stawiać obok siebie ARM 533 MHz i Athlona 1,7 GHz. Tylko po co? Padło konkretne pytanie: jak działają flaszki na komputerze o którym mowa w newsie. Co do tego ma Athlon, C2D, W2k, Vista i W7?

  17. pytania o flash na ARM (autor: XTC | data: 19/05/10 | godz.: 07:10)
    Nie znam tego procesora co tu jest, mogę powiedzieć tylko, że na OMAP2420 @400MHz przy 128MB ram'u banery na typowych stronach dają się wyświetlać i strony względnie chodzą. Strony typu YouTube z osadzonymi odtwarzaczami we flash'u też odtwarzają w miarę płynnie.
    W ARM'ach cudów nie ma - wykorzystanie FPU i DSP też nie jest takie różowe jakby sobie tego można życzyć (nawet w OMAP'ach 3530).
    Jeśli aplikacja została napisana specjalnie pod architekturę - to pewnie będzie ok, obecny flash plugin dla maemo na przykład - jak przedstawiłem - szału nie robi. Nie da się grać w większe gry flash na całym ekranie. System o którym mówię do rysowania nie używa żadnych specjalizowanych jednostek ARM'a i jak to wszystko dodać - efekt jest taki jak opisałem. Coś mi się obiło o uszy na temat opracowywania flash plugina aby skorzystał z dobrodziejstw architektury - ale na razie nie znam żadnych konkretnych przykładów.


  18. moje pytanie o ARM i Flash nie było takie bezpodstawne (autor: Qjanusz | data: 19/05/10 | godz.: 10:08)
    jeżeli chodzi o WinMobile to na ARM 624MHz Intel Xscale flash daje radę.
    I to nie są gierki (tego nie sprawdzałem), a youtube i ozdobniki flashowe na www.
    Natomiast absolutnie nie znam Androida.

    Tyle tu mądrych ludzi, więc pomyślałem że może ktoś ma takie urządzenie (z dowolnym OSem, WinCE albo Androidem) i może sprawdzić realne działanie takich zastosowań na urządzeniu.

    Teoretyzowanie w stylu CPU za słabe jest chyba bez sensu.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.