Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 21 czerwca 2010 
    

iOS 4 do pobrania za pośrednictwem iTunes


Autor: Wedelek | źródło: Slashgear | 19:48
(36)
Apple oddało w ręce użytkowników nową, czwartą wersję oprogramowania przeznaczonego dla najnowszych modeli mobilnych urządzeń tego producenta. iOS4 wcześniej znany jako iPhone OS 4 można pobrać jedynie za pośrednictwem najnowszej wersji iTunes w wersji 9.2 dla iPhone 3GS, iPhone 3G oraz iPod'a touch. Nowy OS ma jak deklarował producent podczas WWDC 2010 ma ponoć oferować aż 1500 nowych funkcji, ale oczywiście nie wszystkie będą dostępne na wszystkich urządzeniach. Najważniejsze zmiany to nowy system organizowania dodatków w folderach, zintegrowana obsługa skrzynki mailowej i wielowątkowości, a także dodanie wsparcia dla iBook'ów oraz urządzeń zewnętrznych komunikujących się za pomocą Bluetooth.

W przypadku oczekiwanej od dawna wielowątkowości firma Apple rozczarowała swoich zwolenników, bowiem będzie działać jedynie na iPhone 4 i iPhone 3GS. Na szczęście "zdolni" użytkownicy naprawili to niedociągnięcie oferując specjalną łatkę dla modelu iPhone 3G. Pierwszym urządzeniem sprzedawanym z zainstalowanym już iOS4 będzie iPhone 4 którego przedsprzedaż ruszy jeszcze w tym tygodniu, natomiast wersja OS'a dla iPAD'a pojawi się dopiero w późniejszym czasie.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. i to jest wlasnie (autor: MacLeod | data: 21/06/10 | godz.: 19:54)
    Walenie w chuja, w wykonaniu apple.
    2G od 3G rozni sie praktycznie _niczym_.


  2. Niczym sie nie rozni... (autor: Wolf | data: 21/06/10 | godz.: 20:52)
    GPS, lepszy ekran, lepszy glosnik, czulszy mikrofon, poprawione wyjscie audio, mocniejsza bateria.

    Faktycznie, niczym sie nie rozni...


  3. @MacLeod (autor: kubaswielgus | data: 21/06/10 | godz.: 21:01)
    Naucz się używać google do wyszukiwania podstawowych informacji. Różnic jest wiele, a podstawowa to 2x szybszy procesor z akceleracją graficzną. Polityka Apple zakłada, że nic nie może się przycinać na ich telefonie dlatego wprowadziła ograniczenia nowego systemu do 3GS i 4.

  4. @MacLeod (autor: Qjanusz | data: 21/06/10 | godz.: 21:38)
    jesteś burakiem.

    A Twoje niewiedza jest wprost proporcjonalna do chęci napisania czegokolwiek.


  5. @kubaswielgus (autor: Liu CAs | data: 21/06/10 | godz.: 22:02)
    lol, 2G od 3G nie różni się procesorem ani akceleracją graficzną, jedynie tym co wymienił Wolf. Więc sam się lepiej naucz prawidłowo korzystać z google.

  6. @Liu CAs (autor: kubaswielgus | data: 21/06/10 | godz.: 22:10)
    Jesteś pomagierem MacLeod?
    "W przypadku oczekiwanej od dawna wielowątkowości firma Apple rozczarowała swoich zwolenników, bowiem będzie działać jedynie na iPhone 4 i iPhone 3GS".
    3GS różni się od starych iphoneów głównie słabszym procesorem i to jest moja odpowiedz do pierwszego posta.


  7. Nie trzeba googla... (autor: Wolf | data: 21/06/10 | godz.: 22:10)
    O Appla wystarczy Wolfa zapytac ;)

  8. @kubaswielgus (autor: Liu CAs | data: 21/06/10 | godz.: 22:18)
    przeczytaj pierwszego posta jeszcze raz, tam jest mowa o różnicy pomiędzy 2G a 3G, więc nie pier*** mi tutaj o 2G/3G vs 3GS...

  9. Ludzie, opanujcie się... (autor: Bartex000 | data: 21/06/10 | godz.: 22:21)
    Skąd w Was tyle jadu?
    A co do różnic, to sprawa prosta:
    3G = 2G + GPS + "3G" + kosmetyka
    3GS = 3G + CPU(412->600) + RAM(128->256) + aparat(2.0->3.0)


  10. MacLeod ma rację, (autor: Mav | data: 22/06/10 | godz.: 04:21)
    a ci co go mieszają z błotem niech sami najpierw sprawdzą zamiast pisać głupoty. Faktycznie z punktu widzenia wydajności samego systemu ajfon pierwszej generacji NICZYM się nie różni od wersji 3G, oba mają 128 mb ramu i powolny procesor, reszta to pierdoły nie mające wpływu na prędkość działania. Nie ma więc żadnych powodów aby najnowszy system nie działał na wersji pierwszej ajfona, ale w końcu jakoś trzeba "zmotywować" ludzi żeby kupowali nowe wersje...

  11. Bartex000 (autor: Aamitoza | data: 22/06/10 | godz.: 08:20)
    "3GS = 3G + CPU(412->600) [...]

    no chyba nie bardzo. +200mhz i jeszcze wydajność x2. - tak to wygląda w przypadku porównania AMRv6 (AMR11) do AMRv7(Cortex).


  12. @all (autor: skyler | data: 22/06/10 | godz.: 09:34)
    a ilu z was mialo 3g/3gs? troszke kulturki tez sie przyda...

  13. Koniec wspierania iPhone 2G nie jest wcale tragedią. (autor: Rhobaak | data: 22/06/10 | godz.: 09:41)
    I tak miał wsparcie przez ponad 3 lata. Inni producenci (np. HTC) są pod tym względem daleko w tyle. Na iPhone 2G zainstalować soft 3.1.3, a jak ktoś chce wypiąć się na Apple - może nawet wrzucić Androida (na razie w fazie rozwoju).

  14. PS Żaden telefon nie wywołuje takich emocji jak iPhone. (autor: Rhobaak | data: 22/06/10 | godz.: 09:50)
    Każdy news na TPC o iPhone to dziesiątki komentarzy. Nawet, jesli są negatywne, to i tak w pewnym sensie działają na korzyść Apple - nie ważne, co się mówi, ważne, że się mówi.

  15. najwiecej farmazonow (autor: Spongebob | data: 22/06/10 | godz.: 09:53)
    pisza Ci co IPhona ogladali chyba przez szybe 2G to juz emeryt i dajcie mu spokoj

  16. Aamitoza (autor: Bartex000 | data: 22/06/10 | godz.: 10:44)
    Fakt, z CPU trochę się pomyliłem (zwłaszcza, że te ARM 1176 w 2G i 3G mają obniżone taktowanie z 620), ale nie zmienia to faktu, że 3G to technicznie 2G z dodatkami. Koniec tematu.

  17. 3G to nie 2G z dodatkami... (autor: Wolf | data: 22/06/10 | godz.: 11:23)
    To tak jakbys powiedzial ze nowy komputer z ze starym procesorem to technicznie stary komputer z dodatkami...

  18. @Wolf (autor: ligand17 | data: 22/06/10 | godz.: 12:12)
    "GPS, lepszy ekran, lepszy glosnik, czulszy mikrofon, poprawione wyjscie audio, mocniejsza bateria." - ani słowa o CPU czy RAM - to w końcu są te same w 2G i 3G, czy nie te same?

  19. ligand17 <- Po prostu zobacz, jak wygląda płyta główna... (autor: Rhobaak | data: 22/06/10 | godz.: 12:25)
    ...w iPhone 2G oraz 3G. Pomijając całkowicie inny układ i nowe chipy związane z 3G i GPS, większość pozostałych układów jest inna. Procesor i pamięć są te same, ale na pewno nie można powiedzieć, że to taki sam sprzęt. Technicznie nie ma przeszkód, aby opracować soft 4.0 w wersji dla iPhone 2G, ale nie ma to dla Apple sensu ekonomicznego. Poza tym - to typowe bicie piany, bo jaki procent posiadaczy iPhone mają model 2G np. w Polsce? Jeden procent?

  20. @ ligand17 (autor: Wolf | data: 22/06/10 | godz.: 12:46)
    Nie mam nawet zamiaru wchodzic w "dyskusje" z osoba, ktora nie posiada wiedzy na temat, ktory porusza.

  21. @Wolf (autor: Liu CAs | data: 22/06/10 | godz.: 14:13)
    Prawdę mówiąc, 3G to właściwie taki 2G z dodatkami, CPU/GPU/RAM takie same tyle że w nowszej rewizji (czy jak to tam po polsku się nazywa), zmieniono pcb, dodano GPS, minimalnie inny ekran (czy oby na pewno ? czy tylko zmieniono temperaturę barw), lepszy głośnik i mikrofon, wyjście audio nie jest zabudowane jak poprzednio co umożliwia używanie normalnych mini jacków, bateria w rzeczywistości ma mniejszą pojemność aniżeli w 2G (1150mAh vs 1400mAh), no i oczywiście obudowa... Zwykły ''tuning'' i nic więcej.

  22. @Wolf (autor: Bartex000 | data: 22/06/10 | godz.: 14:53)
    Jak nie wierzysz w podobieństwo 2G z 3G, to zapraszam do mnie - mam akurat 2G i 3G na serwisie i sobie zobaczysz na własne oczka, że 3G to 2G po tuningu. Koniec "dyskusji".

  23. @Bartex000 (autor: ligand17 | data: 22/06/10 | godz.: 15:27)
    Wrzuć fotki i będzie po problemie.
    @Wolf - znowu typowe zachowanie fanboy'a - jak brak argumentów merytorycznych, to trzeba przejść na osobiste.


  24. @ligand17 (autor: Bartex000 | data: 22/06/10 | godz.: 15:35)
    Obawiam się, że to problemu nie rozwiąże. Inny układ PCB już będzie argumentem do twierdzenia, że to są 2 zupełnie inne (ze strony technicznej) urządzenia. I tak w kółko...

  25. @Bartex000 (autor: ligand17 | data: 22/06/10 | godz.: 15:49)
    Ale przynajmniej będzie można dyskutować w miarę merytorycznie, bo na chwilę obecną wygląda to tak, jakby fanboy'e Apple chcieli zachować wyłączność na prawdę.

  26. @ligand17 (autor: Wolf | data: 22/06/10 | godz.: 15:51)
    W czym zachwanie typowego fanboya jest gorsze od zachowania typowego hatera?

    Ja przynajmniej znam sprzet o ktorym mowa, a korzystanie z niego jest dla mnie i innych jego wlascicieli intuicyjnie proste, ty co udowodniles ostatnio potrafisz tylko sypac przykladami w ktorych iPhone sie nie sprawdza, jednoczesnie porownujac funkcionalnosc smartphone do komputera PC + wisienka na torcie, czyli brak podstawowej wiedzy na temat obecnych standardow tworzenia i odtwarzania zawartosci www.



    @Bartex000
    Od strony technicznej oba urzadzenia sa bardzo podobne i jak najbardziej zgadzam sie z tym ze iOS4 moglby chodzic na pierwszym iPhone.
    Ale sam fakt ze oba urzadzenia wygladaja podobnie, maja ten sam typ procesora(inna rewizja) i 70% tych samych ukladow na pcb(bo pcb takze jest zupelnie inna), nie pozwala stwierdzic ze techniczne sa takie same.
    Sa podobne, nie takie same.


  27. +1 @ligand17 (autor: Wolf | data: 22/06/10 | godz.: 16:14)
    Przepraszam, ale jakie argumenty merytoryczne ty stawiasz?

    Pytasz mnie czy cpu i ram w pierwszym iPhone i 3G sa te same.

    Odpowiedam - glowny procesor jest niemal identyczny, ramu jest tyle samo.
    PCB jest skonstruowana podobnie, ale jest inna, reszta elementow jest juz calkowicie inna.

    Podalem juz dobry przyklad - laptop tej samej firmy z takim samym modelem procesora i identyczna iloscia pamieci ram, w innej obudowie z innym ekranem + innymi podzespolami NIE JEST TYM SAMYM.

    Jesli tego nie rozumiesz to nie bierz do siebie ze ja, a takze inni beda traktowac cie jak idiote, bo idiota trzeba byc by zapedzac sie w taka skrajnosc w swojej niecheci do pudelka z plastiku, szkla, metalu i krzemu...


  28. i plynny flash (autor: cp_stef | data: 22/06/10 | godz.: 18:43)
    ;-)

  29. @Wolf (autor: ligand17 | data: 22/06/10 | godz.: 19:10)
    Przytaczane przeze mnie przykłady są wzięte z obcowania z wynalazkiem spod znaku zgniłego jabłka, nie ma w nich nic zmyślonego. Jeżeli więc czegoś nie ma to nie dlatego, że mi się ubzdurało, tylko dlatego, że tego nie ma. Jeżeli kupuję sprzęt o parametrach małego komputera a funkcjonalność jest na poziomie telefonu komórkowego to chyba coś nie halo?
    Standardy? Jakie standardy? Od kiedy tworzenie i wyświetlanie WWW jest obwarowane jakimikolwiek standardami?
    "laptop tej samej firmy z takim samym modelem procesora i identyczna iloscia pamieci ram, w innej obudowie z innym ekranem + innymi podzespolami NIE JEST TYM SAMYM" - ale zgodzisz się ze mną, że jeżeli na laptopie A uruchomię jakiś system operacyjny i wydajnościowo nie będzie problemów, to ten sam system jestem w stanie uruchomić na laptopie B (w kwestii wydajności procesora i pamięci RAM, kartę graficzną, dysk twardy i ekran pomijam)?


  30. @ligand17 (autor: Wolf | data: 22/06/10 | godz.: 19:37)
    Po raz, tlumaczylem Ci juz kiedy ze twoje nieudane obcowanie z urzadzeniami na iPhone OS(wedlug mnie watpliwe, bo nie slyszalem zeby ktos mial kiedys tak bzdurne klopoty) to nie wina sprzetu czy softu od apple, ale twoich nawykow i oczekiwan ze kupujac telefon dostaniesz PC.

    Standardy www - prosze bardzo:
    https://developer.mozilla.org/pl/Standardy_WWW

    Juz pisalem wczesniej, zgadzam sie z tym ze iOS4 moglby chodzic dobrze na pierwszym iPhone, ale...

    Jakos inni producenci sprzetu na WM i pierwsze urzadzenia z Androidem tez nie dostaja najnowszej wersji systemu.
    Jesli nawet juz to jest to skok o jedna wersje w zwyz.
    Pierwszy iPhone dostal 2x bardzo duzy update i kilkanascie rany mniejsze.

    Swoja droga, ciekaw jestem z jakiego Smartphone sam korzystasz...?


  31. @Wolf (autor: ligand17 | data: 23/06/10 | godz.: 08:44)
    Nie korzystam ze smartphone, bo żaden z obecnych na rynku nie spełnia moich wymagań. Używam SE K800i od prawie 4 lat.

  32. @ligand17 (autor: Wolf | data: 23/06/10 | godz.: 12:13)
    To wiele wyjasnia...

  33. @Wolf (autor: ligand17 | data: 23/06/10 | godz.: 13:54)
    Niby co wyjaśnia?

  34. ligand (autor: myszon | data: 23/06/10 | godz.: 23:44)
    Obejrzyj sobie to: http://www.youtube.com/watch?v=Iy8R5TZNV1A i spójrz jak bardzo pasuje to do Twojego zachowania i do polityki Apple.

  35. @myszon (autor: ligand17 | data: 24/06/10 | godz.: 09:30)
    niestety, YT mam zablokowane. Może po prostu napiszesz, o co Ci chodzi?

  36. to jest godzinny wykład (autor: myszon | data: 24/06/10 | godz.: 09:42)
    "The Paradox of Choice - Why More Is Less" Barryego Schwartza. Możliwe że znajdziesz też na innym portalu z filmami. Ciężko to streścić w paru zdaniach. Chodzi o relacje pomiędzy tym co wymagasz, tym co dostajesz a tym co z tego wykorzystasz. Bardzo fajnie pokazuje dlaczego nigdy Cię taki iPhone nie zadowoli a dlaczego dla tak wielu ludzi jest ideałem. Obejrzyj kiedyś jak będziesz miał dostęp do YT.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.