Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 1 lipca 2010 
    

FM1 czyli gniazdo dla APU Llano


Autor: Wedelek | źródło: Tech Spot | 11:08
(63)
Sposób w jaki AMD "dozuje" dawki przecieków odnośnie swoich przyszłych platform jest doprawdy imponujący, choć na dłuższą metę może budzić pewną frustrację wśród niektórych czytelników naszego vortalu wzbudzoną częstością pojawiania się newsów dotyczących tego tematu. Wczoraj mogliście przeczytać o nowej podstawce AMD dla procesorów Zambezi oznaczoną jako AM3 r2, a w waszych komentarzach przewijało się pytanie czy będzie to jedyny typ gniazda jaki zadebiutuje, wspólny dla wszystkich nowych procesorów. Dziś mogę już otwarcie was zapewnić, że tak się nie stanie.

Okazuje się bowiem, że w planach firmy z Sunnyvale znalazła się jeszcze jedna podstawka, która również wywodzi się bezpośrednio od obecnej na rynku AM3, jednak będzie ona stanowić gniazdo dla APU Llano. Nowe układy to połączenie dobrze już znanych CPU Phenom II z GPU z rodziny HD5xxx i wsparcia dla pamięci DDR3 1600MHz. Socket FM1 - bo tak się będzie nazywać - zadebiutuje wraz z serią chipsetów o kodowej nazwie Hudson, które będą zapewniać wsparcie dla nowych standardów USB 3.0 i SATA 6GB oraz oczywiście dla już obsługiwanych jak USB2.0. Masowa dostępność zarówno procesorów jak i płyt głównych została zapowiedziana na pierwszy kwartał 2011 roku.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. no i mam w końcu odpowiedź na swoje podstawowe pytanie (autor: Qjanusz | data: 1/07/10 | godz.: 11:40)
    nt LIano.

    Czyli AMD zaserwuje nam AM3 r2 i FM1. Oba wywodzące się z AM3.

    Szkoda że nie udało się zaprojektować uniwersalnej, jednej podstawki. A może jest to wymogiem wyciśnięcia max. wydajności z obu rodzajów konstrukcji CPU?


  2. A moze po prostu chce wiecej zarobic? (autor: MacLeod | data: 1/07/10 | godz.: 11:45)
    ...

  3. @up (autor: Qjanusz | data: 1/07/10 | godz.: 11:46)
    nie wykluczone...
    Cenami serii HD5000 AMD pokazało że potrafi ciągnąć po kieszenie.


  4. no to w 2011 trzeba bedzie sprzet wymienic (autor: zeek | data: 1/07/10 | godz.: 12:00)
    netbooka na Ontario
    i desktopa na Llano :)


  5. ... (autor: Elektron | data: 1/07/10 | godz.: 12:10)
    nie wiem jak wy sobie wyobrażaliście wykorzystanie GPU na pokładzie procka w obecnych płytach (szczególnie tych bez wyjść na monitor) LOL
    Good Luck!


  6. @zeek (autor: Qjanusz | data: 1/07/10 | godz.: 12:12)
    a ja poczekam jeszcze z roczek...
    Rewolucje CPU w wykonaniu AMD przeważnie charakteryzowały się kiepskim wykonaniem w pierwszej iteracji (patrz pierwsze Phenomy, czy Athlon 64 X2)

    Jeżeli tym razem będzie to strzał w dychę, to nie wolno zapominać o oczekiwanej odpowiedzi Intela. Może w końcu rzucą konkurencyjną ofertą.


  7. @Elektron (autor: Qjanusz | data: 1/07/10 | godz.: 12:17)
    wątpię żeby ktokolwiek sobie to wyobrażał :-)

    Natomiast wyobrażenia na temat jednego socketu dla buldożera i LIano, jak najbardziej.


  8. Qjanusz (autor: Elektron | data: 1/07/10 | godz.: 12:39)
    Fakt. Ale ja podejrzewam, że Llano ma iść na kompy typu Media Center, a Buldożer dla graczy itp.
    Jeśli te 2 miałyby pójść na 1 nową podstawkę, to nici byłyby z opcji wsadzenia Buldożera na AM3 nawet jakimś tam kosztem wydajnościowym. Takie rozwiązanie mi się bardziej podoba.


  9. Am3r2 (autor: mbuchcik | data: 1/07/10 | godz.: 12:39)
    Mam tylko nadzieję że procki na nią (buldożer i przyszłe) będą kompatybilne z am2(+).

  10. ad9 (autor: MacLeod | data: 1/07/10 | godz.: 12:52)
    Chyba sobie zarty stroisz :)

    ad6
    A tobie chyba sie strony poprzestawialy:)


  11. @mbuchcik (autor: rainy | data: 1/07/10 | godz.: 13:00)
    Jeżeli Bulldozer nie dysponuje uniersalnym MC z obsługą DDR2, (a na to wygląda) to możesz zapomnieć o kompatybilności z AM2+ (zwłaszcza, że to gniazdo ma już chyba ze trzy lata).

    Chyba, że kupisz sobie coś takiego:

    "At least one motherboard manufacturer, namely Jetway, released a series of hybrid motherboards. These are based on AM3 but equipped with an AM2+ socket and both DDR2 and DDR3 memory slots, permitting the use of AM2/AM2+ processors with DDR2 SDRAM or AM3 processors with either DDR2 or DDR3 SDRAM."


  12. Rozwiązanie jest bardzo proste (autor: Zbyszek.J | data: 1/07/10 | godz.: 13:02)
    AM3 i AM3r2 (obie ze sobą zgodne) nie mają pinów dla magistrali sygnałowych złącz DVI, HDMI, DisplayPort itp, które w przypadku Llano trzeba wyprowadzić z procesora...

  13. @11 (autor: mbuchcik | data: 1/07/10 | godz.: 13:40)
    czyli wygląda na to że phenom II x6 to ostatni procek który na moją płytke wsadze :/. Troche szkoda no ale am2 i tak długo ciągło.

  14. @mbuchcik (autor: rainy | data: 1/07/10 | godz.: 13:49)
    Jak możesz wstawić Thubana, to masz w porządku płytę.

    Zresztą jakby nie patrzeć, to na początku przyszłego miesiąca, minie półtora roku od debiutu AM3.


  15. AMD (autor: emu@mailplus.pl | data: 1/07/10 | godz.: 14:53)
    trzyma w niepewności swoich wyznawców. Plany Intela są znane od dawna.

  16. No ja własnie (autor: neuron | data: 1/07/10 | godz.: 15:03)
    czekalem na jakies info o nowym socketcie od AMD, bo jak bym własnie zmieniał swojego s775 to tylko na cos od zielonych już.Ciekawe tylko ile pozyje Am3 r2. Jesli tyle co s 775 lub będzie kompatybilne z nowymi procami to biorę. Myslałem tylko że sam socket będzie całkowicie inny cos jak u intela bez pinów w procesorze. Ale nie ma co gdybać pożyjemy zobaczymy.

  17. Może (autor: PCCPU | data: 1/07/10 | godz.: 15:21)
    Może Bulldozer przerósł oczekiwania AMD i aby nie spowalniać układu woleli zmodyfikować AM3 i opracować nowy chipset AMD990. Wcale bym się nie zdziwił gdyby AM3r2 nie był kompatybilny z AM3. Nawet jeśli by tak było to AMD nie może teraz o tym powiedzieć gdyż spadła by sprzedaż platform AM3. Cóż to tylko moje przypuszczenia a jak będzie niebawem się dowiemy :-)

  18. teraz niewarto zmieniać na cokolwiek od AMD (autor: Qjanusz | data: 1/07/10 | godz.: 15:37)
    obstawiam że FM1 i AM3 r2 sporo pożyją w ramach swojego rynku.

    Teraz jednak ani jedno ani drugie jest niedostępne, AM2 w zasadzie już umarło, a AM3 właśnie zaczyna.

    No chyba że ktoś z góry nastawia się na zakup zestawu, który będzie sprzedany w całości w diabły, podczas następnej wymiany sprzętu.

    Co do oceny wydajności buldożera, to zalecam ossstrożność :-)


  19. @Qjanusz (autor: emu@mailplus.pl | data: 1/07/10 | godz.: 15:41)
    czyli jednak nie da się podnosić wydajności bez zmiany podstawki? ojej a tak psioczyłes na intele i to że jak zmieniają podstawke trzeba całego kompa wymieniać.

  20. @Emu (autor: Wedelek | data: 1/07/10 | godz.: 15:53)
    Tyle tylko że Intel tworzy LGA 1155 z LGA 1156, które wyglądają oprócz jednego pinu identycznie, więc nie dziw się aż tak bardzo. Zauważ że kiedy Intel wprowadzał LGA 1136 po LGA 775 to jakoś nikt na niego nie psioczył. W przypadku AMD jeśli podstawka będzie kompatybilna będzie ok. Jeśli będzie się bardzo różnić to nadal będzie to akceptowalne, ale w przypadku modyfikacji tylko w celach zwiększenia sprzedaży ludzie okażą podobną reakcję jak w przypadku Intela. Nie ma co więc przedwsześnie lamentować...

  21. emu@mailplus.pl (autor: Aamitoza | data: 1/07/10 | godz.: 16:08)
    AM3 r2 ma być zgodne z AM3 (na rozkładach nawet nie zapisują tego R2 tylko piszą że bulldozer będzie zgodny z AM3. Więc da siepodnieść wydajność bez sztucznego lawirowania podstawkami. AM3 jest na rynku 1,5 roku do premiery bulldozera jeszcze co najmniej pół roku, a potem minimum rok wsparcia pierwszych modeli bulldozera, a u Intela mamy zabicie LGA1156 po ledwie półtorej roku i LGA1366 po 2 latach.

    Tylko nie przytaczaj tutaj "długowiecznego" LGA775, bo długowieczność tej podstawki to gówno prawda ;] najpierw niecałe dwa lata dla P4 2004-2006, a potem dwa lata i jakoś 2 miesiące (od 2006 do 2008) dla Core2. - podstawki były ze sobą zgodne, ale core w płytach pod P4 już nie odpalały, bo inaczej było zorganizowane zasilanie.


  22. @Aamitoza (autor: Promilus | data: 1/07/10 | godz.: 16:18)
    AM3r2 może równie dobrze znaczyć AM3 rev 2 czyli nadal będzie to AM3 tylko np. z kolejną wersją HT, z kolejnymi bajerkami do kontroli taktowania/vcore konkretnych rdzeni czy też z obsługą jeszcze szybszych pamięci (choć to głównie zaszyte w samym cpu).

  23. wsumie (autor: Markizy | data: 1/07/10 | godz.: 16:22)
    myślę ze AM3r2 umrze tak samo szybko jak się pojawił, bo będzie to ostatni socket, bardziej przyszłościowy jest FM1, ze względu ze w bardziej odległej przyszłość zamiast rdzeni phenoma w fusion, zagoszczą tam rdzenie z buldozera.

    Tym bardziej że wszystko wskazuje że połączenie GPU z CPU to już fakt. A przyszłe rozwiązania mogą jeszcze większą integracje wykazywać.


  24. @emu (autor: Qjanusz | data: 1/07/10 | godz.: 17:04)
    2 komentarze i 2 kije w szprychy bez sensu... Lecz się.

    Co do Twojego pytania, to Wedelek w zasadzie zdążył odpowiedzieć.
    Śmiałem się i śmiać się nie przestanę z 1156 -> 1155.


  25. AMD uczy się od Intela (autor: pomidor | data: 1/07/10 | godz.: 17:44)
    I wprowadza nowe gniazdka. Gdyby naprawdę chcieli, mogli by nie wprowadzać żadnych nowych gniazdek. Zarówno liano jak i bulldozer nie potrzebują nowych gniazdek. Dane wideo/3d z liano można z łatwością przesyłać przez HyperTransport. Ale idea ideą, a kasa kasą. Pamiętajcie o tym AMD boye

  26. @pomidor (autor: Promilus | data: 1/07/10 | godz.: 17:47)
    Nie zmienia to faktu że potrzebny byłby wtedy chipset który by te dane wideo z ht wyłapał i przetworzył.

  27. Zwykle bicie piany (autor: morgi | data: 1/07/10 | godz.: 17:56)
    narazie zero info od marginalnych, a wiec nie ma o czym prawic, nawet sampli na chodzie nie uczynia dla publiki, tylko mozna sie domyslac, ano mozna wciskania kiczu.

  28. @morgi (autor: Wedelek | data: 1/07/10 | godz.: 18:03)
    Zazwyczaj nie odpowiadam na takie zaczepki ale... Po pierwsze Llano były już prezentowane w akcji, więc nie wiem o co Ci chodzi, a w kwestii Bulldozera nie dowiemy się zbyt wiele bo to nie leży w gestii AMD. Gdyby pokazali większą wydajność swojego CPU spadłaby sprzedaż. I nie tylko AMD ma taką politykę...

  29. pomidor (autor: Aamitoza | data: 1/07/10 | godz.: 18:46)
    Co i tak wiązało by się ze zmianą płyty. Więc wsadzanie Llano do AM3 był by całkowicie bez sensu. Skoro już trzeba nową płytę to już lepiej przystosować ją jak najlepiej bez jakiś kompromisów.

    Morgi... tak... nvidia chyba też nie zaprezentowała sampli fermiego w pazdzierniku, tylko atrapę, dopiero bodaj w styczniu (albo nawet później) widzieliśmy działającego fermiego. Skoro AMD planuje premierę bulldozera na 2011rok, to sample w połowie 2010 nie są konieczne. A że intel zaprezentował SB? Może wejdzie przed bulldozerami? Może nawet w tym roku? To już ich sprawa co prezentują i kiedy prezentują.


  30. @Wedelek (autor: Marek1981 | data: 1/07/10 | godz.: 21:32)
    Ja jeszcze bym dodał iż Intel miałby czas nad podrasowanie swoich procków, a tak nie wie z czym mu przyjdzie walczyć. Może jak athlon64 namieszać lub być wpadką pokroju phenoma (troszkę mocno powiedziane ale niewątpliwie coś w tym jest).

    AMD nauczyło się pozytywnie zaskakiwać z grafami oraz phenomem 2. Zostaje mieć nadzieje iż nadal będą tak robić z korzyścią dla nas klientów (wojna cenowa)


  31. ehh (autor: RuMuN | data: 1/07/10 | godz.: 22:05)
    widze ze musze sie wstrzymac z zmiana kompa na 2011 :( jakos sie pomecze jeszcze dokupie ramu na allegro :P.

    a pomalu juz zaczynalem myslec o x6 i formule :(
    Widze ze lepiej bedzie mi poczekac ;)
    przezylem 3 lata to i 4 przezyje :D


  32. poprawka (autor: RuMuN | data: 1/07/10 | godz.: 22:06)
    albo to juz 4 ? sa albo 5 :D wkazdym badz razie dlugo :D

  33. Wedelek (autor: morgi | data: 1/07/10 | godz.: 22:39)
    Ale gdzie prezentowane, czy jest ujecie sprzetu, czy jest pewnosc, ze to bylo 'to', czy znowu wszystko za podwojna kurtyna, z tajemnymi ustawieniami, mam nadzieje, ze w tym sierpniu wystawia sprzet, a nie fanow do wiatru.

  34. @RuMuN (autor: kosa23 | data: 1/07/10 | godz.: 22:53)
    podobne założenia miałem w sprawie kompa.
    Formuła VI
    x6
    4x2GB 2000 Mhz
    itd.
    mam jeszcze kilka opcji, to jest jedna znich:

    możliwe, że zmienię
    bude, dysk twardy
    kupie x4 athlon, bo wejdzie mi na AM2


  35. ... (autor: kosa23 | data: 1/07/10 | godz.: 22:54)
    kompa mam 3 lata

  36. @Wedelek (autor: Qjanusz | data: 1/07/10 | godz.: 23:09)
    jakie tam pokazy...

    tak na prawdę nikt nic nie widział.
    Był projektor do czegoś tam podłączony i to wszystko. Tak samo Intel zwoje zasralabi pokazywał. Wielkie G z tego wyszło.
    W ten sposób nVidia pokazywała swoje Fermi, a jak się później okazało, nic takiego wtedy nie mieli.

    Ja tam swoje potarzam w kółko. Dopóki kilka serwisów w łapki nie dostanie i nie przetestuje, to produktu po prostu nie ma na rynku.

    Człowiek potrzebuje zjeść a nie cieszyć się "kartkami na mięso"


  37. @morgi (autor: trepcia | data: 1/07/10 | godz.: 23:12)
    A co Ci się tak piekli? ATI zaprezentowało swoje ostatnie dwie generacje dopiero w dniu premiery a wcześniej nic nie pokazywali.

  38. @trepcia (autor: rainy | data: 1/07/10 | godz.: 23:47)
    Tak rzeczywiście było z Radkami 48xx - Nvidia miała cokolwiek nieprzyjemną niespodziankę (w odróżnieniu od użytkowników).

    Natomiast jak chodzi o Cypressa, to AMD pokazało go na Computexie (początek czerwca 2009 roku).


  39. @rainy (autor: Promilus | data: 2/07/10 | godz.: 06:57)
    pokazała EVERGREEN czyli jeden model z rodzinki, nie koniecznie musiał być to cypress :)

  40. Promilus (autor: Aamitoza | data: 2/07/10 | godz.: 08:48)
    to był z tego co pamiętam junipier, bo jak pokazywali wafle to ktoś wyliczył, że powierzchnia układu to jakieś 170mm2. Nawet dyskutowałem na ten temat z Sajronem (chyba) bo mistrzu stwierdził, że ten 170mm2 rdzeń to killer (i tym samym najmocniejsza karta od AMD) na GTX285 ;)

  41. @Aamitoza (autor: Promilus | data: 2/07/10 | godz.: 09:08)
    Taa, pamiętam. A ja oszacowałem ponad 300mm2 i tyle było (cypress). Do ferminatora też wyliczyłem ponad 500 i też tyle jest. Hueh ;) Swoją drogą Sajron gdyby wiedział rzeczywiście jak wypadnie Fermi na tle Cypresa to może by aż tak krzywo na nv nie patrzył.

  42. @Qjanusz (autor: Wedelek | data: 2/07/10 | godz.: 09:11)
    A czego się spodziewałeś? Do testów redakcje dostaną dopiero tuż przed premierą, bo wcześniejsze ich testowanie byłoby na niekorzyść firmy. Pozatym gdybyśmy teraz poznali wszystkie tajemnice, to w dniu premiery nikt by się nie zachwycił i do premiery Bulldozera pozostałoby zbyt dużo czasu w którym ludzie nie dyskutowaliby na ten temat. Zresztą jak już zauważył Promilus nie jest to nowe zachowanie w przypadku tej firmy.

  43. @Wedelek (autor: Qjanusz | data: 2/07/10 | godz.: 09:32)
    dlatego właśnie twierdzę że produkt będzie można oceniać dopiero po tym, jak trafi do testów.

    Jak pokazał Intel i nVidia,publiczny "pokaz" wcale nie oznacza że firma tak na prawdę pokazuje to, czym się oficjalnie chwali.

    Może AMD pokazało LIano, a może jakieś cienkie HD5000 po to, żeby pokazać że jest zajebiście i wszystko zgodnie z planem.


  44. @up (autor: Wedelek | data: 2/07/10 | godz.: 09:53)
    Z tym że gdyby faktycznie była to tylko ściema, to siedzieliby cicho i po prostu przesunęli premierę. W końcu Fusion już kilka razy był przekładany. A nawet przyjmując Twoją wersję, to po co przyspieszają prezentację Fusion na 2010 rok skoro nie mają gotowych chipów? Oczywiście nie wiadomo jak będzie prawdziwa wydajność, a zaprezentowany Llano może być najmocniejszym modelem, ale mimo wszystko wierzę w AMD i czekam cierpliwie do daty premiery.

  45. @Wedelek (autor: Qjanusz | data: 2/07/10 | godz.: 13:11)
    "czekam cierpliwie do daty premiery." - o z tym się zgodzę :-)

  46. trepcia (autor: morgi | data: 2/07/10 | godz.: 19:42)
    Taa a co ma gpu do platform i cepow, tam to co sezon odmiana, a poza tym plotki o specyfikacja tych kart byly na miesiace przed premiera no np. o rv770, wycieka po tapeout i bez niespodzianek.
    Intel z samplami zwykle tez wychodzi na miesiace przed masowka, Conroe bodaj na wczesna wiosne testowali, a premiera latem.


  47. ... (autor: pawel.xxx | data: 2/07/10 | godz.: 20:56)
    @Wedelek
    "Zauważ że kiedy Intel wprowadzał LGA 1136 po LGA 775 to jakoś nikt na niego nie psioczył. "

    Ja tam pamiętam że było psioczenie. Czy to psioczenie było uzasadnione ... Moim zdaniem nie. Ktoś kto kupił 1366 w chwili premiery miał przez cały ten czas bardzo wydajny komputer. posiadacze platform AMD zmienili przez ten czas cpu juz kilkakrotnie i dopiero za sprawą 1090t uzyskali porównywalną wydajność.

    @Aamitoza
    "Tylko nie przytaczaj tutaj "długowiecznego" LGA775, bo długowieczność tej podstawki to gówno prawda ;] najpierw niecałe dwa lata dla P4 2004-2006, a potem dwa lata i jakoś 2 miesiące (od 2006 do 2008) dla Core2. - podstawki były ze sobą zgodne, ale core w płytach pod P4 już nie odpalały, bo inaczej było zorganizowane zasilanie."

    core 2 duo odpalały nawet na płytach z chipsetami via, intela 865 i chyba nawet na niektórych 845


    zauważyliście że na roadmap AMD nie przyznało się do Thubana? :)


  48. Ale popelnilo flop (autor: morgi | data: 2/07/10 | godz.: 21:38)
    z istanbulem, a turban to tylko podwojny flop bo opozniony desktop w tym zakresie.

  49. @pawel.xxx (autor: Promilus | data: 2/07/10 | godz.: 21:42)
    Tak, tak, nawet asrock miał płytę na 945 z obsługą wolfdale, szkoda że 90% pozostałych płyt na tego typu chipsetach już nie.

  50. @Promilus (autor: pawel.xxx | data: 2/07/10 | godz.: 22:32)
    płyt na i945 obsługujących core 2 było całe mnóstwo.
    były nawet płyty na i845 z obsługą core2 http://fwd4.me/VSg


  51. @up (autor: pawel.xxx | data: 2/07/10 | godz.: 22:33)
    Pomyłka źle spojrzałem :)

  52. @pawel.xxx (autor: Promilus | data: 2/07/10 | godz.: 22:50)
    Core 2 tak, ale 65nm.

  53. @morgi (autor: trepcia | data: 3/07/10 | godz.: 00:20)
    Ma to, że AMD i ATI to jedna firma i strategię mają podobną. Skończyły się czasy, kiedy wejść miał pierwszy Phenom i x2900xt, dziś nie chwalą się wydajnością przed premierą na taką skalę, jak przy premierze ww. produktów.

  54. @47 (autor: krzysiozboj | data: 3/07/10 | godz.: 08:01)
    "Moim zdaniem nie. Ktoś kto kupił 1366 w chwili premiery miał przez cały ten czas bardzo wydajny komputer. posiadacze platform AMD zmienili przez ten czas cpu juz kilkakrotnie i dopiero za sprawą 1090t uzyskali porównywalną wydajność."
    Koszta zakupu bardzo wysokie, jeśli ktoś nie musi mieć takiej wydajności i nie musi poszpanować to chyba taniej dojść do tego za pomocą AMD, lub nawet na LGA755 złożyć coś fajnego i wydajnego a sporo tańszego niż LGA1366
    Zresztą wymiana sprzętu na topowy zawsze cholernie droga, chyba nie tylko moje zdanie że średnia półka lepiej opłacalna i najwyżej wymienić rok wcześniej niż ten "topowy na lata"
    A co do zgodności podstawek - chyba nie ma sensu się licytować bo tu AMD z AM2-AM3jest na pewno bardziej przyjazne klientowi.


  55. trepcia (autor: morgi | data: 4/07/10 | godz.: 12:01)
    Jak to nie chwala sie, a co to apu, ma zmienic oblicze globu...
    A na prosty rozum to zwykle polaczenie cepa z gpu i wszystko w porzadku, bo Intel z tym juz wyszedl miesiace temu, ale wiadomo, ze amd chwalic sie musi bo dla nich to 'nowosc'. Na pierwszy rzut oka jednak, to kotlet z polaczenia dwoch starych produktow, przecietnych grafik i bardzo kiepskich procow, ktore nadaja sie tylko na tani niewydajny, malodochodowy i maloznaczacy, biurkowy zlom. Akurat marketingowo i strategicznie sa od lat liczeni w naroznikach ringu.


  56. @morgi (autor: Promilus | data: 4/07/10 | godz.: 12:45)
    różnica jest taka, że ten gpu z fusiona MOŻE wspomagać łamanie haseł office, kodowanie wideo, albo zaawansowane filtrowanie wideo a ten w intelu nie ;)

  57. Promilus (autor: morgi | data: 4/07/10 | godz.: 13:14)
    Moze robic rozne cuda, ale tylko jak dostanie odpowiedni support gpgpu, o ile mi wiadomo, to apu dostanie ocl 1.1, podobnie jak hd5k, ale juz starsze karty ida na smietnik. Ciekawe, ze proce nie musza sie o takie 'detale' troszczyc.

  58. @morgi (autor: trepcia | data: 4/07/10 | godz.: 13:23)
    "Ciekawe, ze proce nie musza sie o takie 'detale' troszczyc."
    Stare diesle też nie muszą się troszczyć o jakość paliwa, co innego nowoczesne pompowtryski.


  59. @marik (autor: Promilus | data: 4/07/10 | godz.: 13:45)
    tak, tak, szkoda że aplikacja enkodująca wideo już od dłuższego czasu jest i ocl nie wymaga, tak samo avivo hd ocl nie wymaga, a oferuje porządny deinterlacing i image enhancing. I dokładnie to samo dotyczy igrargpu, ighashgpu, softu do łamania wifi czy haseł office.
    Proce o takie detale się nie muszą troszczyć, bo są milion razy elastyczniejsze niż gpu ;)


  60. @up (autor: Promilus | data: 4/07/10 | godz.: 22:16)
    http://img251.imageshack.us/...1/1507/roadmapf.jpg
    Warto zwrócić uwagę na open physics sdk oraz open decode uvd.


  61. trepcia (autor: morgi | data: 5/07/10 | godz.: 18:03)
    A wiec jednak odpalisz cos na starym cepie, nawet ktos naiwny moze probowac zmiazdzyc najnowsze aplikacje, a teraz ciekawe jak odpalisz na starym radeonku gierke najnowsza, albo na najnowszym gierke bardzo stara, ot errory wyskocza czasem, a czasem czarny ekran, a czasem sie uda, ale to zalezy od supportu.
    Promilus
    Nie rob se nadzieji, ichniejsze openy to koszmar minionych lat, straszyly opengl, a teraz chca w compute isc. Na szczescie, ze Nvidia zgodzila sie na wiernopoddancze powielanie ich CUDAkow, cale szczescie pojawiaja sie nowe konkurencyjne srodowiska.


  62. @morgi (autor: Promilus | data: 5/07/10 | godz.: 19:52)
    Nie wiem skąd te sensacje. W przeciwieństwie do wielu użytkowników nv odpalam bezproblemowo diablo, starcrafta, age of empires 2. Nie jest problemem ani jedi knight, ani kotor, ani nwn. To jakie niby wg ciebie gry pokażą czarny ekran? Tomb Rider? ;) Też nie...
    Tak tak, straszyły ołpeny...rzeczywiście, jedyne warte uwagi dxy to 7, 8, 9, 10 z czego zasadniczo 9 i 10 wyprzedzały ogl. A dlaczego tak się stało? Bo nie było khronosa - odkąd się pojawił to support i rozwój nabrał tempa. A OCL nie jest powielaniem CUDA bo działa na ARM, POWER, CELL BE, x86 oprocz GPU. I choćby z tego powodu kopią CUDA być nie może.


  63. @morgi (autor: trepcia | data: 6/07/10 | godz.: 00:42)
    Errory to Ci w głowie wyskakują.
    Błędy zależą od systemu operacyjnego. Nie znam gry, której nie mógłbym odpalić na swoim hd5770. Jak nie idzie na Win 7 Professional 64bit to uruchamiam XP Mode i nie ma bata, by nie chulało. Nawet 14-letni Blood&Magic działa. Więc jak się pytam, gdzie poza Twoją główką, te errory?

    Na starym cepie też nie wszystko idzie. Na moim wiekowym Pentium 166 MMX nie da się XP zainstalować, czasem error wyskakuje z powodu niezgodności, czasem blue screen.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.