Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 30 lipca 2010 
    

Ontario niemal dwukrotnie wydajniejsze od Atoma w "syntetykach"


Autor: Wedelek | źródło: Expreview | 11:25
(47)
W przeciągu ostatnich tygodni na łamach naszego portalu regularnie pojawiają się newsy na temat nowych APU firmy AMD, co wielu z was zapewne zaczyna irytować, ponieważ trudno wyczytać z nich jak wydajna będzie nowa platforma firmy z Sunnyvale. Na szczęście mogę wreszcie poinformować was o wynikach wydajności pierwszych procesorów wchodzących w skład Fusion. Mowa oczywiście o przeznaczonych dla netbooków, tabletów internetowych i innych ultra-przenośnych urządzeń układów o kodowej nazwie Ontario, wchodzących w skład platformy Brazos. Wynik testów, w których wzięły udział takie procesory jak: Atomem D510, Athlonem II X2 250u i Phenomem II X4 965 BE możemy poznać dzięki uprzejmości witryny BOINC Distributed Computing.

Oczywiście w trakcie analizy umieszczonej poniżej tabelki należy pamiętać, że wydajność sprawdzona w testach syntetycznych nie zawsze przekłada się w 100% na tę prezentowaną przez programy użytkowe, a co za tym idzie test ten pokazuje jedynie ogólną wydajność jaką będzie się charakteryzować Ontario. W każdym razie wygląda na to, że AMD naprawdę przyłożyło się do pracy, a jego Fusion może być znacznie wydajniejszy (niemal dwukrotnie) od konkurencyjnego, dwurdzeniowego Atoma przy nieco wyższym TDP.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: reev | data: 30/07/10 | godz.: 11:43)
    obstawiam, że poziom kłótni pod tym artykułem przekroczy 50.

  2. Niewiarygodnosc tego testu (autor: MacLeod | data: 30/07/10 | godz.: 11:48)
    Rzuca sie w oczy juz po spojrzeniu na pierwsz wiersz tabeli. Wcale nie uwazam ze nie bedzie szybsze, nawet 3x ale umieszczac takie cos to.. kpina.

  3. to tylko syntetyk (autor: Sony Vaio | data: 30/07/10 | godz.: 11:49)
    A rzeczywistości jak zwykle marnie plus żłopanie prądu. Tak jest od lat I zawsze się fanboje nabierają.

  4. @MacLeod (autor: Promilus | data: 30/07/10 | godz.: 11:50)
    Rozwiń swoją myśl.

  5. tabelka (autor: Pararocker | data: 30/07/10 | godz.: 12:24)
    zrobiona w paintcie i to ma byc cos wiarygodnego??

  6. będzie (autor: ViS | data: 30/07/10 | godz.: 12:28)
    super świetny wydajny NETBOOK z 3h na baterii. Ale wydajniejszy niż atom!
    fuck yeah.


  7. Heh.... (autor: ligand17 | data: 30/07/10 | godz.: 12:34)
    Ciekawe - praktycznie co procesor to inny system, dodatkowo nieznane taktowanie "Ontario"...
    Czekamy na jakieś wiarygodne testy, a nie cyferki przypominające słupki wydajności Fermiego w wydaniu nVidii.


  8. ad4 (autor: MacLeod | data: 30/07/10 | godz.: 12:37)
    errr
    Rozne OS?


  9. racja ViS (autor: Sony Ericsson | data: 30/07/10 | godz.: 12:44)
    co z tego, ze co drugiej strony internetowej na Atomie nie da sie juz komfortowo przegladac, bo cpu nie wyrabia, ale za to bateria godzine dluzej potrzyma. Yay!

  10. @MacLeod (autor: Promilus | data: 30/07/10 | godz.: 13:01)
    A od kiedy to różny OS znacząco wpływa na benchmark samego procesora? :>

  11. ad11 (autor: MacLeod | data: 30/07/10 | godz.: 13:09)
    Zapusc sobie everesta, sandre czy inny syntetyk pod 7,xp, x86/64b i sam sie przekonaj.
    Przy porownywaniu procentowym j/w "znaczaco" ma duze znaczenie.


  12. Tak z ciekawości (autor: Aamitoza | data: 30/07/10 | godz.: 13:22)
    Wiecie, że D510 ma dwa rdzenie i sporo wyższe TDP od jednordzeniowego modelu? Więc tutaj mamy 2x szybszy procesor od 2rdzeniowego atoma - czyli 1rdzeniowy ontario (TDP 5W) nadal będzie 2x szybszy od 1 rdzeniowego atoma, ale będzie miał 2x wyższe TDP... które skróci czas pracy o około 15%, ale dla odmiany procesor nie będzie się zatykał jak atom przy kilku kartach z flashem.

  13. @MacLeod (autor: Promilus | data: 30/07/10 | godz.: 13:34)
    Zapuszczałem ten benchmark na 32 bitowym XP jak i 64 bitowym Ubuntu i różnice są kosmetyczne więc nie pitol.

  14. Typowa wydajność Athlona (autor: pomidor | data: 30/07/10 | godz.: 13:42)
    Co było oczekiwane. Niech pokażą testy tego superwydajnego rdzenia graficznego. Zobaczymy czy tak wszystko będzie rozkładał na łopatki.

  15. Kupa a nie testy (autor: Golem | data: 30/07/10 | godz.: 13:47)
    Nie rozumie po co testy porownawcze w takich procesorach.
    TU SIE LICZY WYDAJNOSC / watt nic pozatym


  16. @all (autor: kosa23 | data: 30/07/10 | godz.: 13:50)
    To jest proste, zapuszczamy program.
    Atom robi przez 8 godzin, a dwa razy szybszy proc, ten sam bench przez 4 godziny. Czyli na jedno wychodzi z energooszczędnością, ale wygoda pracy jest jednak na tym drugim.


  17. @kosa23 (autor: Promilus | data: 30/07/10 | godz.: 14:00)
    Nie, to jest najprostrzy benchmark w menadżerze BOINCa który testuje procesor przy uruchomieniu i podaje wyniki. Jest zupełnie niezoptymalizowany (crunch3r w jednej wersji optymalizował i wyniki były 70% wyższe) i ma praktycznie znaczenie tylko i wyłącznie poglądowe.

  18. Golem (autor: Aamitoza | data: 30/07/10 | godz.: 14:10)
    wydajność na wat? dobra, to może atom 800mhz (0,65W)? W końcu wydajność na W lepsza niż atoma 1,6Ghz... tylko, że odpalenie w7 i przeglądarki z 3 kartami już go zabije na miejscu. Podobnie sytuacja ma się z atomem 1,6Ghz który też potrafi się często dławić przez co dłuższy czas pracy wiele nie daje, bo musisz dłużej czekać zanim coś się załaduje.

  19. Sony Vaio się spóźnił (autor: Sony Robi Kondony | data: 30/07/10 | godz.: 14:17)
    i nie był pierwszy żeby skomentować - ech! co za pech :-P
    DO rzeczy: olać jaką to ma wydajność - niech wyjdzie (wreszcie?!) i sie zobaczy, ile to g...o jest warte...


  20. @Promilus (autor: kosa23 | data: 30/07/10 | godz.: 14:21)
    @16@ to jest przykład.

  21. jesli sa to wyniki prawdziwe, (autor: elecctro | data: 30/07/10 | godz.: 15:42)
    to zgaduje ze ontario (a wlasciwie Bobcat) to w rzeczywistosci nieco zoptymalizowany Athlon II. zupelnie nowa architektura, haha :P
    pomijając to, jesli wydajnosc bedzie na takim poziomie, sukces bedzie zalezal oczywiscie i prądożerności, a tu mam pewne obawy...


  22. elecctro (autor: Aamitoza | data: 30/07/10 | godz.: 15:47)
    więc nie może to być nowa architektura, bo jest tylko trochę wolniejszy od athlona X2? Dziwna dedukcja. Więc aby uznać, że to nowa architektura powinien być 2 lub 3x wolniejszy tak jak atom na tle core2?

  23. ontario (autor: krzysiozboj | data: 30/07/10 | godz.: 15:54)
    to że to na badzie K10 wiadomo od jakiegoś czasu i tu nic nowego nie ma, wydajność będzie porównywalna. vs atom całkiem przyzwoita, vs core jakby już mniej.
    To czego nie wiemy to: taktowanie, faktyczna prądożerność, cena no i najważniejsze - wydajność GPU. O tym tu w zasadzie nic nie ma więc news jak news, kolejny o niczym.


  24. krzysiozboj (autor: Aamitoza | data: 30/07/10 | godz.: 16:00)
    Jak news o niczym? Teraz przynajmniej jest jakieś potwierdzenie tego co mówiło AMD o 90% wydajności obecnych procesorów, bo sporo osób wkładało te obietnice między bajki.

  25. To gdzie (autor: morgi | data: 30/07/10 | godz.: 16:06)
    te testy? Aaa beda na gwiazdke, moze...

  26. to jest chyba źródło tego newsa (autor: diamon | data: 30/07/10 | godz.: 16:06)
    http://citavia.blog.de/...al-core-spotted-8884456/

  27. @Aamitoza (autor: krzysiozboj | data: 30/07/10 | godz.: 16:10)
    No niech Ci będzie, plotkę/zapowiedź potwierdzamy inną plotka ;) I to akurat tą cechę ontario którą chyba najłatwiej przewidzieć i bez super przecieków czy szklanej kuli.

  28. A o czym mozna pisac w kontekscie terazniejszosci (autor: morgi | data: 30/07/10 | godz.: 16:31)
    o amd w cepach oni maja koszmarna oferte, niekonkurencyjna i technologicznie zapadla w przeszlosci. Jesli jeszcze w blacharstwie czesci to nie przeszadza, ze bierze wysokotaktowany zlom po nizszej nieco cenie, ale w mobile i server jest miazga od lat, gruzy i zgliszcza, bo tam trzeba low power ale i power efficient.

  29. @up (autor: kosa23 | data: 30/07/10 | godz.: 17:42)
    temu to od razu siada szyszka...

  30. krzysiozboj (autor: Markizy | data: 30/07/10 | godz.: 18:45)
    jak ontario jest na bazie athlona to nie wiem na jakiej bazie byłby w tym wypadku core u intela
    Sama budowa procesora jest inna, chociaż będą mieć niektóre elementy takie same.
    http://www.benchmark.pl/...obcat_amd_description(1).jpg
    Co do TDP podobno wcześniej zamieszczane dane są nie prawdziwe.
    http://www.benchmark.pl/..._AMD_Ontario-30128.html


  31. no i ladnie (autor: RusH | data: 30/07/10 | godz.: 20:58)
    Ontario to Athlon pociety z nastawieniem na oszczedzanie energii i powierzchnie

    Atom to CPU zbudowany od podstaw z tymi golami, a co za tym idzie powolny i badziewny (brak OOO)


  32. Aż by się chciało napisać. (autor: Kenjiro | data: 30/07/10 | godz.: 21:28)
    <morgi mode="on">
    Wspaniały procesor, kontynuuje pasmo sukcesów platform AMD, jak zwykle pozostawia konkurencję daleko w tyle!
    </morgi>

    Więcej nie dam rady napisać, bo takie bzdury jak pisze ten neofita wraz z innymi wyznawcami nie potrafią przejść mi przez klawiaturę.

    A serio, cieszę się, że AMD wprowadza takie procesory, oferta dla małych urządzeń robi się coraz ciekawsza, może nawet będzie warto nabyć do jakiegoś domowego minikomputerka.


  33. Ontario... (autor: sikador | data: 31/07/10 | godz.: 10:31)
    ...spoko, ale jak zostaną wykonane w technologii 32 nm. Za rok to będzie ciekawa alternatywa dla Atoma :)

  34. hmm... atom (autor: Krax | data: 31/07/10 | godz.: 10:59)
    atom od samego poczatku byl nedznom imitacja procesora, najgorszym co intel wypuscil - inwestycja nie oplacalna w zakupie... a co najgorsza konkurencja nie byla w stanie z nim walczyc (no moze poza via, ale malo firm sie nim zainteresowalo)

  35. @Krax (autor: Marek1981 | data: 31/07/10 | godz.: 11:53)
    Niestety konsumenci są na tyle głupi iż kupują te badziewie. Ja mam bzika punkcie szybkości działania systemu i atom (nawet w połączeniu z dyskiem ssd) to żenada.

  36. Atom po tych ostatnich (autor: morgi | data: 31/07/10 | godz.: 12:44)
    'przeciekach' nt ontario ma o polowe nizsze tdp, no to dali ciala, bo w tym przedziale to juz jest ulv, ktore zmiecie te cudactwa.

  37. Morgi (autor: Aamitoza | data: 31/07/10 | godz.: 12:47)
    po 1.
    Tamte dane z tego co wiem nie były prawdziwe.
    A po 2.
    ULV od intela to 18W, a nie przedział 5-18W które i tak nie były prawdziwe.


  38. Aamitoza (autor: morgi | data: 31/07/10 | godz.: 20:36)
    A ktore maja byc? Normalka, ze musza wystawic jakies cepy na Atoma pprocz D czyli N, ale i na Z z tdp ponizej 10 i 2,5W. No i co z tymi ulv, bo sa wersje o obnizonym takcie i tdp do poziomu Atomow, w wypasionych megamobilnych laptopach, a takie rozumiem takty bedzie mialo ontario.

  39. @morgi, Sąsiad w stodole już sklepał pierwszy egzemplarz (autor: Zaku | data: 1/08/10 | godz.: 01:50)
    I mówił że TDP będzie mniejsze niż 1W, a wydajność to jakieś 2x i7. Ontario zmiecie intela z rynku i podzieli los nvidii.

  40. @morgi (autor: MariuschM | data: 1/08/10 | godz.: 17:58)
    ale o tym że te procki od intela kosztują ponad 900$ to już nie wspomnisz... procki mobilne takie jak atom by ontario powinny być tanie. Po za tym nie spotkałem się jeszcze z netbookiem mającym w sobie i7 ULV no ale to oczywiste bo jaki kretyn by kupił sobie takiego netbooka jak może mieć za tą samą cenę niezłego lacia

  41. morgi (autor: Krax | data: 2/08/10 | godz.: 00:08)
    jak wiadomo TDP a tdp nie rowne, ani intel(marketingowo nie uczciwie rozumie to inaczej) ani amd nie ulatwia porownywania ich... chociaz amd zwykle podaje max, nie do osiagniecia wynik poboru a intel jaki mu sie spodoba....

  42. wikipedia (autor: piobzo | data: 2/08/10 | godz.: 02:19)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Thermal_Design_Power
    bardziej łopatologicznie się ująć chyba nie dało:P.. ale jak widzimy.. to AMD zawsze będzie miało troche więcej od intela.. bo nawet procesor intela u amd miałby wyższe tdp i to fakt


  43. ad41 (autor: MacLeod | data: 2/08/10 | godz.: 11:02)
    Bzdura wielka.
    Poczytaj sobie o Maximum i System TDP
    ark.intel.com


  44. Krax (autor: morgi | data: 2/08/10 | godz.: 14:56)
    To znaczy co? Proc Intela grzeje sie bardziej czy mniej, ciagnie pradu wiecej czy mniej? tdp mierza w swoich labach a zaden test software w sieci nie jest w stanie porzadnie obciazyc proca, gpu, nawet najwieksze wypalarki.

  45. @morgi (autor: Promilus | data: 2/08/10 | godz.: 15:08)
    Nie, nigdzie NIE mierzą TDP, oni je tylko SZACUJĄ. A jak? Ano mają krzywą reprezentującą pobór prądu dla różnych częstotliwości pracy układu przy pełnym obciążeniu rdzeni... określają jaki przedział będzie miała dana rodzina (np. 20-45W) do tego troszkę dla bezpieczeństwa dodają i taki wskaźnik podają dla całej rodziny, a to że 65W E5200 będzie zużywał blisko połowę tego co 65W E8500 to jest zupełnie inna sprawa. AMD robi dokładnie to samo, czy X4 920, czy X4 965, TDP to 125W (ten drugi 965 czyli C3). A pierwszy zużywa w okolicach 100W, drugi w okolicach 120. Chłodzenie do proca jest dobierane względem TDP i max. temp. w trakcie pracy... czyli jeśli proc ma TDP 65W, temp. otoczenia 25st. a temp. pracy 65st. to mamy radiator o Rth <0.615 *C/W, najczęściej jest ten sam radiator i różne prędkości wentylatora (przepływ powietrza) by zapewnić optymalne warunki pracy CPU (deklarowane w BIOSie target temp. często)

  46. jak w linku od piobzo (autor: Krax | data: 2/08/10 | godz.: 20:58)
    nie mam nic do dodania.

  47. Batt na Atoma. (autor: Qjanusz | data: 4/08/10 | godz.: 03:37)
    Co prawda nie od razu, ale Intel podzieli losy nVidii, patrząc na segment Ontario/Atom/Nano.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.