Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 2 sierpnia 2010 
    

Catalyst 10.7a pozwolą na włączenie trybu AA w grze StarCraft II


Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 10:20
(32)
Jeszcze do niedawna użytkownicy kart graficznych z rodziny Radeon, którzy chcieli włączyć wygładzanie krawędzi (Anti-Aliasing) w grze StarCraft II: Wings of Liberty musieli obejść się smakiem. Na szczęście AMD postanowiło naprawić to niedociągnięcie i umożliwić włączenie tego zasobo-żernego trybu na wszystkich akceleratorach począwszy od serii HD2000 aż do najnowszej HD5000. Dzięki poprawce dla Catalyst 10.7 WHQL, oznaczonej poprzez dopisanie małego "a" na końcu użytkownicy wydajnych kart graficznych będą mogli brać udział w jeszcze ładniejszych potyczkach w których wezmą udział jednostki i budynki jednej z trzech występujących w najnowszym produkcji Blizzarda ras.

Włączenie AA będzie zapewne możliwe dla większości graczy, bo pomimo iż ciągnie za sobą dość znaczny spadek FPS, to jednak sama gra jest bardzo dobrze zoptymalizowana i do płynnego wyświetlania obrazu nie potrzebuje mocnej konfiguracji. Poprawka pozwala także lepiej wykorzystać potencjał zestawu złożonego z czterech układów graficznych w trybie wyświetlania na kilku monitorach - ATI Eyefinity. Sterowniki ATI Catalyst 10.7a BETA, które oferują funkcję AA dla SC II można pobrać dla wszystkich najnowszych wersji systemu Microsoft Windows począwszy od XP ze strony producenta.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. kurdesz (autor: Diamond Viper | data: 2/08/10 | godz.: 10:42)
    te catalysty widzę, jak grzyby po deszczu - nie za często to to?:P Odkąd kupiłem kiedyś HD4850 tak do dziś średnio co 3-4 miesiące wymieniam stery:P A nawet częściej ostatnimi czasy..;P

  2. ogółem głupota (autor: Promilus | data: 2/08/10 | godz.: 10:47)
    na 17'' crt schodki widać, ale zasadniczo jedynie między misjami (tj. na okręcie). W grze to chyba przy zoomie, ale kto tak gra?

  3. a tak trąbili, (autor: Sony Vaio | data: 2/08/10 | godz.: 11:00)
    że nie włączą, bo spadek fps, a jednak postanowili zrobić to samo, co NVIDIA. Nie są słowni zagrosz. Ciekawe co popsuli w tych sterach.

  4. @sony pałka (autor: Promilus | data: 2/08/10 | godz.: 11:02)
    a nvidia jest słowna? OGL 4.0 miało się pojawić razem z Fermi czyli końcem marca, tymczasem pojawiło się duuużo później. Spadaj na drzewo hipokryto.

  5. sony idiota (autor: djXone | data: 2/08/10 | godz.: 11:09)
    tak bardzo nie lubi AMD a wie więcej o nich niż ja, to trzeba być idiotą

  6. >>> (autor: tompo75 | data: 2/08/10 | godz.: 11:17)
    Komentarze a'la onetowe dzieci neo... żałosny ten portal już jest.

  7. optymalizacja jest (autor: Dzban | data: 2/08/10 | godz.: 11:37)
    ok ale wystarczy zagrać 4 na 4 lub 3 na 3 i już nie jest tak dobrze i potrafi przymulić

  8. No jak zwykle latanie po premierze gry (autor: morgi | data: 2/08/10 | godz.: 11:43)
    bo wczesniej wspolpraca byla lipna i to w przypadku kiedy wydawca jest swiatowej klasy i slawy Blizzard, pytanie jaki drop dostaja radeonki po aktywacji 'wygladzania' krawedzi.

  9. Promilus (autor: morgi | data: 2/08/10 | godz.: 11:44)
    Przynajmniej sie pojawilo nie w postaci preview, a brak AA w grze wyjatkowo na pc to wstyd.

  10. @morgi (autor: Promilus | data: 2/08/10 | godz.: 11:54)
    To powiedz kiedy, bo pierwsze OGL4.0 nv to i tak były sterowniki do developerów, pałko

  11. Promilus (autor: Grave | data: 2/08/10 | godz.: 14:12)
    Taaak, schodków właściwie nie widać, AA właściwie niepotrzebny ergo - AMD jest w porządku. Tylko... w takim razie wytłumacz mi dlaczego jednak ten AA wprowadzili skoro taki niepotrzebny?

    I jeszcze jedno - jak myślisz co jest na chwilę obecną bardziej przydatne w grach - AA czy Open GL4.0? (podaj chociaż jedną grę która z tego OpenGL korzysta)....


  12. Promilus (autor: morgi | data: 2/08/10 | godz.: 14:42)
    A to ciekawe jak mieli wypuscic drivery bez sprzetu, znowu przyczepiliby sie ze wirtualne wsparcie, a tak pare tygodni to nic wielkiego, moze dla linuxiarzy to dramat. Tak samo moge zapytac sie gdzie preview ogl 4.1 skoro juz oglosili go w lipcu..

  13. @Grave (autor: Marek1981 | data: 2/08/10 | godz.: 14:47)
    Nie wiem o co Ci chodzi, nie wprowadzili od razu AA bo było to niedopracowane i zbyt duże spadki. Poprawili i masz możliwość koniec kropka.

  14. @Grave (autor: Promilus | data: 2/08/10 | godz.: 14:50)
    Udowodnij że w trakcie normalnej rozgrywki na przeciętnym monitorze te schodki widać, ja odpalam na CRT, może daje jakieś blura ale wątpię, bo to nie jakieś Hivision made in China tylko Siemens-Nixdorf, made in Germany - może nie top technology, ale lepszy niż te tanie matryce LCD.
    Co do OGL4.0 - zobacz w jakim kontekście o tym mowa. Nie rozumiesz? To po co w ogóle zabierasz głos? FSAA uważam za absolutnie NIE przydatne w obecnych grach, tylko MSAA lub CF/CSAA - ale to wymaga pracy producentów gry. Ja mam w 1280x1024 wszystko na high oprócz fizyki ,no i nie mam DoF. 10x bardziej wolałbym widzieć OGL 3.3 z GL_AMD_VERTEX_TESSELATOREM w akcji w SC II niż AA, bo taka jest prawda, obiektom brakuje tych parę wielokątów. Grafika w tym tytule to tylko NIECO podrasowany Wacraft 3, wielka szkoda. Nie żeby było źle, jest to elegancko zrobiona gra, ale czuć pewien niedosyt przy porównaniu do np. World in Conflict. Jak wcześniej nie podzielałem zdania Qjanusza o tobie tak teraz niestety muszę się zgodzić, wszędzie musisz swoje 3 grosze dodać, czy to słusznie, czy nie.


  15. @morgi (autor: Promilus | data: 2/08/10 | godz.: 14:54)
    Jak nie mieli sprzętu, już w październiku go mieli, skoro demko na nim puszczali - nie wysilaj się, twoje kłamstwa nic nie zmienią. AMD nikomu OGL4 nie obiecywało razem z premierą Cypressa, nvidia obiecywała przy okazji premiery Fermi (dwudziesty któryś marca), a drivery pojawiły się ~miesiąca później (developerskie, nie wiem kiedy normalne, ale jeszcze później). Jeśli chodzi o naprawę DX7 i pre DX7 to też nvidia dużo obiecywała, a NADAL są problemy z tymi grami na Fermi (co możesz sam sprawdzić jak się przejdziesz na forum nvidii, bo jakoś fermiuszka nie posiadasz). I co? Nvidia jest niesłowna? Ojej, niesamowite, twój świat się zawalił!

  16. Promilus (autor: Grave | data: 2/08/10 | godz.: 15:32)
    Zaprzeczasz sam sobie. Bo z jednej strony uważasz że wygładzanie krawędzi się przydaje, z drugiej zaś że wygładzanie metodą Supersamplingu jest nieprzydatne! To w końcu się zdecyduj, bo w grach w których nie działa lub źle działa MSAA pozostaje tylko SSAA! A u Ciebie widzę AA jest potrzebne tylko wtedy kiedy na AMD działa (MSAA) a jak u AMD go nie ma to znaczy że niepotrzebne. ...

    Odnośnie teselacji w SC II to Open GL 4 mamy od marca 2010. To teraz zastanów się na jakim etapie zaawansowania była produkcja SC II w momencie pojawienia się OpenGL 4....

    Pewnie mogli po łebkach wprowadzić tę teselacje ale efekt byłby taki sam jak na siłę pakowana teselacja w ramach DX11 w DIRCIE 2 czy Stalkerze gdzie różnica między włączoną a wyłączoną teselacją jest praktycznie zerowa.

    Tak więc to czy Nvidia wprowadziła Open GL teraz czy później nie ma najmniejszego znaczenia bo Blizzard i tak z dobrodziejstw Open GL 4 NIE SKORZYSTAŁ!!


  17. @Grave (autor: Promilus | data: 2/08/10 | godz.: 16:01)
    Oczywiście, jeśli silnik gry nie wspiera MSAA to FSAA jest najzwyczajniej beznadziejnym pomysłem - no chyba że mówimy o jakiejś grze gdzie bez problemu wyciągamy 300FPS i połowę z tego przy FSAA. Odnośnie tesselacji to AMD_VERTEX_TESSELATOR mamy od 6 marca 2009r. Nie manipuluj faktami. Po łebkach? Widziałeś command center terran? Wystarczyło najbardziej 'kanciaste' obiekty potraktować tesselatorem. Maska gazowa w STALKERZE z/bez tesselacji to dobry przykład jak można SKUTECZNIE zastosować tesselację. Fale w demkach nvidii również... nie wiem czemu starasz się na siłę udowodnić, że jest inaczej. Batman dostał AA w patchu, SC2 może też dostanie. FSAA to półśrodek, a ja półśrodków nie uznaję.

  18. dla fanów nV (autor: sz4rlej | data: 2/08/10 | godz.: 16:32)
    http://pclab.pl/news42347.html

    radzę wam sprężyć pośladki i lecieć do sklepów, bo sprzedaż leci na łeb na szyję ;)


  19. hmm (autor: DTOsman | data: 2/08/10 | godz.: 16:32)
    Fanboye AMD są śmieszni. Ciągle tylko wyzywają i co najważniejsze swojego fanboyostwa i trollowania nie zauważają. W końcu zły jest tylko intel i nvidia.

    No coz dobrze ze chociaz wprowadzili łatkę. Choć te dziurawe stery to porażka


  20. Promilus (autor: Grave | data: 2/08/10 | godz.: 17:07)
    Nie potrzeba 300 fps. Wystarczy 50 z czego połowa to 25 - nadal płynnie.

    Co do teselacji w Stalkerze to serio ale różnice są minimalne.

    Tu jeszcze coś widać (filtry na masce w wersji DX11 są okrągłe w DX10 kanciaste)

    http://www.benchmark.pl/...nd_img/Stalker_DX_2.jpg

    Ale np. na tym przykładzie różnica jest praktycznie żadna:

    http://www.benchmark.pl/...nd_img/Stalker_DX_1.jpg

    Uważam że podniecanie się jednym okrągłym filtrem czy jakimiś pojedynczymi detalami które są bardziej obłe dzięki teselacji jest mocno na wyrost.

    Różnice są bardzo niewielkie i nie jest to moje widzi mi się, możesz takich opinii w necie znaleźć sporo odnośnie ostatniego Stalkera DX11.

    To samo zresztą tyczy się DIRTA 2.

    Porządne i naprawdę widoczne zastosowanie tej technologii póki co widać w demkach technologicznych Nvidii lub ATI oraz w pokazówce z najnowszego 3D Marka 2011 (skały).

    W realnych grach na razie użytek z tej technologii jest znikomy, bo implementacja z prawdziwego zdarzenia wymaga czasu. Tymczasem DX11 pojawił się pod koniec września wraz z HD5xx i dopiero kolejna generacja gier (te które ukażą się w 2011) będzie miała realne szanse na otrzymanie porządnej teselacji, a nie tylko tyle żeby nazywało się że teselacja jest a praktycznie jej nie widać poza jakimiś pojedynczymi detalami.


  21. @DTOsman (autor: Promilus | data: 2/08/10 | godz.: 17:15)
    Tak, tak...a to się z dupy wzięło?
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175665
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175487
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175401
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175361
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175372
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175283
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=174925
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175903
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175453
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175876
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175635
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175437
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175724
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175709
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175637
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175890
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175215
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175772
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175823
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175836
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175959
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=173945
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175726
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175776
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=166243
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175599
    http://forums.nvidia.com/...x.php?showtopic=175904
    może tyle wystarczy, chociaż mogę tak caaaały dzień..


  22. @Grave (autor: Promilus | data: 2/08/10 | godz.: 17:16)
    "Uważam że podniecanie się jednym okrągłym filtrem czy jakimiś pojedynczymi detalami które są bardziej obłe dzięki teselacji jest mocno na wyrost. "
    A ja uważam, że podniecanie się tymi wygładzonymi (nieco!) krawędziami przy łażeniu po Hyperionie jest równie na wyrost, a już z pewnością w czasie samej gry na mapie!


  23. @DTOsman (autor: sz4rlej | data: 2/08/10 | godz.: 17:17)
    jako, że napisałeś pod moim postem, to sądzę, że do mnie. Zmartwię cię, jeśli twierdzisz że jestem fanbojem ATI/AMD. Zawsze kupuję najlepsze na co mnie obecnie stać. W tym momencie mam zestaw nV + intel. Ale niedługo przesiądę się na jakiś hi-end amd, ponieważ mają lepszą ofertę w tym momencie.

  24. up^ (autor: sz4rlej | data: 2/08/10 | godz.: 17:20)
    oczywiście hi-end ati a nie amd - miałem na myśli grafikę

  25. haha (autor: Sony Ericsson | data: 2/08/10 | godz.: 17:33)
    @DTOsman
    i pojawil sie kolejny 'przypadkowy' fan intela i nvidia :)


  26. Sony Ericsson (autor: Markizy | data: 2/08/10 | godz.: 17:35)
    jedyny sprawiedliwy na portalu zapomniałeś dopisać :)

  27. @Grave (autor: culmen | data: 2/08/10 | godz.: 17:42)
    "Uważam że podniecanie się jednym okrągłym filtrem czy jakimiś pojedynczymi detalami które są bardziej obłe dzięki teselacji jest mocno na wyrost. "
    Przetłumacz to morgi`emu. Według niego teselcja to coś co rządzi prawami rynku GPU już teraz (poza bezkonkurencyjnym IGP).


  28. hehe fanowski standard (autor: morgi | data: 2/08/10 | godz.: 22:21)
    Nvidia ma problemy, a Intel to gowno najwieksze, zwlaszcza kiedy zgarnia wiekszosc urobku CUDActwa. ati cataclysm hotfixuje to standard przed kazda wieksza gra, a teraz kolejny hit idzie mafia 2 znowu namiesza, bo psiksa ma olaboga.

  29. @Promilus (autor: DTOsman | data: 3/08/10 | godz.: 08:30)
    Te tematy dotyczą głównie starych kart nvidii. To normalne że wraz z rozwojem support dla starszych kart nie jest rzeczą pierwszoplanową, a przecież seria 7000 ma już chyba z 5 lat. ATI ma problemy z obecną generacją.

  30. @DTOsman (autor: Promilus | data: 3/08/10 | godz.: 09:18)
    Nieprawda, tylko pierwsze kilka linków odsyła do działu GeForce Legacy, nie próbuj naginać rzeczywistości.

  31. Nie rozumiem dlczaego nie można byo wcześniej włączyć (autor: Qjanusz | data: 4/08/10 | godz.: 03:33)
    AA w tej gierce. Praktyki by nVidia ala Batnam?
    Pewnie dlatego udziału nVidii panicznie spadają w przepaść.
    Zresztą jaka firma, taka oferta.


  32. @Qjanusz (autor: Promilus | data: 4/08/10 | godz.: 21:27)
    Można BY było, tylko AMD to zablokowało (co MOŻNA było ominąć). Pracowali (i pewnie dalej pracują - u nich to normalne) nad lepszą wersją algorytmu wygładzania do SC2 i jemu podobnych (czyt. takich bez wbudowanego AA) który pożerałby mniej FPS niż FSAA, ale widać że woleli wrzucić to samo co nv już w Becie :] Ot tak żeby nikt się nie rzucał...np. Grave.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.