Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Poniedziałek 23 sierpnia 2010 
    

TessMark przetestuje wydajność akceleratora pod kątem tesselacji


Autor: Wedelek | źródło: Nordic Hardware | 09:05
(21)
Biblioteki DirectX 11i OpenGL 4.0 dostarczają deweloperom produkującym gry komputerowe kilka bardzo użytecznych narzędzi, które pozwalają upiększyć wyświetlaną grafikę, wprowadzają obsługę zaawansowanej fizyki (konkurencja między innymi dla PhysX) i wiele innych. Jedną z ciekawszych funkcji którą niesie za sobą wykorzystanie nowego API to tesselacja, która polega na wypełnianiu powierzchni lub przestrzeni (na ogół trójwymiarowej) za pomocą powtarzającego się motywu. W tym wypadku poprzez znaczne zwiększenie ilości wielokątów w określonym miejscu, dzięki czemu wyświetlany obraz jest dokładniejszy - np siatka kamienia nie składa się już z setek trójkątów, a z tysięcy. Oczywiście niesie to za sobą zwiększone zapotrzebowanie na moc obliczeniową, ale jest ono relatywnie małe w stosunku do uzyskanego efektu.

Pomimo iż współczesne gry nie korzystają jeszcze w pełni z dobrodziejstw DirectX 11 i OpenGL 4.0, to jednak przewagę tesselacji i wydajność współczesnych akceleratorów na tym polu możemy sprawdzić dzięki licznym benchmarkom, takim jak Unigine Heaven czy Stone Giant. Do grupy tej dołączył TessMark w wersji 0.2.2, który liczy szybkość tworzenia i wypełniania siatki teksturami, której złożoność można regulować wybierając jeden z czterech trybów zaawansowania tesselacji. Test działa poprawnie na wszystkich kartach graficznych Nvidia GeForce GTX 400 i Radeon HD 5000 za wyjątkiem kombinacji Radeona HD 5870 i sterowników Catalyst 10.7, która powoduje powstawanie artefaktów na renderowanej scenie. TessMark można pobrać z TEJ lokalizacji.



 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. tesselacja (autor: Kris1st | data: 23/08/10 | godz.: 10:03)
    to co nvidia ma a ati nie
    a która gra to wykorzystuje w 100% i directx 11 jak narazie to tylko część tego dobrodziejstwa a zaraz zobaczę zarzuty że ta i ta gra a czy w 100% ?


  2. skąd my to znamy (autor: Sony Vaio | data: 23/08/10 | godz.: 10:08)
    catalyst i artefakty :D
    no, ale fanboje problemu nie widzą, bo przecież to kochane amd, a bycie betatesterem im się podoba.


  3. ej ty sv (autor: Kris1st | data: 23/08/10 | godz.: 10:14)
    a nvidia nie ma artefaktów niby?

  4. fajne to (autor: acd | data: 23/08/10 | godz.: 10:16)
    tylko szkoda, że dopiero w przyszłym roku pogramy w jakiekolwiek gry z tą technologią. Także Wasze kłótnie są zupełnie bez sensu:)

  5. acd (autor: Markizy | data: 23/08/10 | godz.: 10:44)
    a jeszcze większa szkoda, że tak późno zaczęto z tego korzystać, zamiast 5-6 lat temu.

  6. Na Catalystach (autor: AmigaPPC | data: 23/08/10 | godz.: 11:30)
    10.7a i 5870 nie ma artefaktów.

  7. Nie ma artefaktow lub sa (autor: morgi | data: 23/08/10 | godz.: 13:01)
    laczy je jedno rozpier..... wydajnosciowy, tak jest na dx11 vel.10 plus teselacja.

  8. a tu wyniki kart (autor: DTOsman | data: 23/08/10 | godz.: 14:27)
    Mozna znalezc wyniki, radeonki uzyskują śmieszne wyniki.

  9. takie artykuły są chyba sponsorowane... (autor: TeXXaS | data: 23/08/10 | godz.: 16:51)
    Przez Elektrownię ;) A na poważnie. Bardzo dobrze. Teraz AMD musi gonić i jest ruch w interesie. Może jak się gry pojawią to ich drivery będą normalnie działać...

  10. nie rozumiem (autor: piobzo | data: 23/08/10 | godz.: 18:36)
    o czym on mówi jak to nie ma? może sie myle ale truform to była już teselacja, czyli ati ma to od dx8

  11. Teselacja to żadna nowość (autor: pwil2 | data: 23/08/10 | godz.: 18:40)
    może dla nV, ale ATI obsługiwało teselację już w R8500 i nazywało się to Truform

    http://en.wikipedia.org/wiki/TruForm

    Games with TruForm support
    Counter-Strike (ati_subdiv "2.0", ati_npatch "1.0")
    Tom Clancy's Rainbow Six
    Soldier of Fortune
    Soldier of Fortune II: Double Helix
    Quake (TruQuake Patch)
    Quake 2 (TruQuake2 Patch)
    Unreal Tournament (TruUT Patch)
    The Elder Scrolls III: Morrowind (unofficially, with the FPS Optimizer [2])
    Madden NFL 2004
    Bugdom
    Return to Castle Wolfenstein
    Serious Sam
    Unreal Tournament 2003 and 2004 (must edit the game's ".ini" file and set "UseNPatches=True")
    Wolfenstein: Enemy Territory
    Command & Conquer: Renegade
    Neverwinter Nights (must edit the game's ".ini" file and set "Enable Truform=1")


  12. pwil2 (autor: Mario2k | data: 23/08/10 | godz.: 18:47)
    Tyle ze wtedy to pociskali lipe a nei implementowali TrueForm , jedynie w Quake
    mozna bylo sie dopatrzec lekkiej poprawy
    ( zaokraglen )

    Dodam ze mam Sapphire 5870 Vapor-x
    3 systemy XP W7 i W7 x64 i na zadnym nie dzialaja mi demka DX11:
    AMD Demo - Mecha oraz AMD Demo - Froblins
    Jaja panowie na maxa , problem znany na forum Sapphire cos im ten niereferat nie wyszedl ze nie jest w 100% kompatybilny z referencyjnymi kartami .


  13. @Mario2k (autor: MariuschM | data: 23/08/10 | godz.: 19:08)
    A na jakich sterownikach jedziesz?? Ten benchmark ma niestety problem z sterami 10.7 i dopiero w kolejnej wersji programu będzie wszystko działało.

    @DTOsman
    Odnośnie śmiesznych wyników w tym poczytaj to co wyżej napisałem.


  14. MariuschM (autor: Mario2k | data: 23/08/10 | godz.: 19:15)
    Widac toto Celowa Prowokacja z obozu NVidi
    bez jaj zeby jakies demko w wersji beta nie dawalo rady z najnowszymi sterownikami ATI
    ale za to chodzi na poprzednich :) 100%
    Prowokacja majaca na celu przejecie/pozyskanie potencjalnych klientow .

    Zeby nie bylo nie mam zamiaru negowac ogolnej wiekszej wydajnosci jednostek odpowiedzialnych za teselacje u NVidi ,ale takie zagrywki jak z tym demkiem to Smrod swierzej kupy


  15. @Mario2k (autor: MariuschM | data: 23/08/10 | godz.: 19:28)
    Cieszę się że udało się wyjaśnić te błędy:)

  16. @Mario2k (autor: Promilus | data: 23/08/10 | godz.: 19:42)
    Nieprawda. Można było zobaczyć to w Renegade, NWN (otoczenie troszkę, postać troszkę), TruQuake, TruUT, Half Life... Serious Sam zresztą też. A że czasem przeginali z implementacją, np. dawali praktycznie wszędzie (Serious Sam, NWN) to wydajność spadała, a i w jakości obrazu były problemy (balonowe dłonie, bronie, apteczki...)

  17. @up (autor: MariuschM | data: 23/08/10 | godz.: 19:44)
    Nie jest to prowokacja. Po prostu ten benchmark nie został napisany do tych sterów i dopiero w poprawce się to zmieni. Mam nadzieję że wtedy nie będzie problemów z sterami 10.8xD
    A tak w ogóle to OpenGL wymiata.
    ps.Mario2k masz jakieś artefakty o których wyżej wspominano??


  18. MariuschM (autor: Mario2k | data: 23/08/10 | godz.: 21:40)
    Mnie w ogole zawiesza sterownik :)

    zaraz zapodam 10.7a beta


  19. @up (autor: MariuschM | data: 23/08/10 | godz.: 21:55)
    czyli nie testowałeś na 10.6??

  20. { czyli nie testowałeś na 10.6?? } (autor: Mario2k | data: 23/08/10 | godz.: 22:08)
    Do tego mnie nie zmusza ;)

    olac to goofno

    czas na BC2
    C U


  21. @All (autor: AmigaPPC | data: 25/08/10 | godz.: 19:08)
    Na http://CDRLab.pl są już nowe sterowniki 10.8.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.