Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy miejsce na Twojš reklamę
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 27 sierpnia 2010 
    

AMD zaprezentuje Fusion na wrześniowych targach IFA


Autor: Wedelek | źródło: Nordic Hardware | 09:56
(53)
Jak już wcześniej pisaliśmy architektura Fusion zadebiutuje jeszcze w 2010 roku, a pierwszym układem, który wejdzie do masowej produkcji będzie Ontario, wykonany w 40nm procesie produkcji. Według pierwszych doniesień oficjalny pokaz miał mieć miejsce w październiku, tymczasem stanie się to jeszcze szybciej, bo już we wrześniu. Zgodnie z planami AMD APU ujrzy światło dzienne podczas trwających od 3-8 września targów IFA 2010 w stolicy Niemiec - Berlinie. Gwoli przypomnienia, najnowsze rozwiązanie AMD to połączenie w ramach jednego układu krzemowego zarówno rdzenia CPU x86 jak i GPU z obsługą DirectX 11, pochodzącego z rodziny Radeon HD 5000.

Ontario będzie produkowane w fabrykach TSMC, a jego masowa dostępność zapowiadana była na pierwszy kwartał 2011 roku, ale wielce prawdopodobne jest, że pierwsze egzemplarze Ontario będą dostępne jeszcze w tym roku.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. prezentacje (autor: krzysiozboj | data: 27/08/10 | godz.: 10:04)
    jeśli będzie to taka "prezentacja" jak ostatnia to nieco przeginają.

  2. przypomina mi się (autor: Kris1st | data: 27/08/10 | godz.: 10:06)
    jak nv robiła prezentacje swojego fermi
    na cóż na tej daty jest już bliżej niż dalej dowiemy się do 9 września :)


  3. ...... (autor: Marek1981 | data: 27/08/10 | godz.: 11:05)
    Albo mają jakieś problemy albo za wszelką cenę chcą zachować wydajność w tajemnicy i wrzucają po troszku informacje, by ludzie nie zapomnieli o tym produkcie :)

  4. up^ (autor: bananowy song | data: 27/08/10 | godz.: 11:07)
    zapewne po trosze jedno i drugie

  5. Miło byłoby zobaczyć (autor: Marcel | data: 27/08/10 | godz.: 11:14)
    jakieś realne testy już około prezentacji ale specjalnie na to nie liczę - chyba jeszcze nawet nie ma płyt głównych z nowym gniazdkiem pod te procki...

  6. a czemu nie robią (autor: Sony Vaio | data: 27/08/10 | godz.: 11:33)
    w globaliku? No tak, coś nie wyjdzie, to na TSMC się zrzuci.

  7. ... (autor: Wujofefer | data: 27/08/10 | godz.: 11:40)
    AMD już raz prezentowało wydajność APU na nowym AVP. Niestety nie było podanych szczegółów na temat ustawień rozdzielczości. Jedynie co wiadomo to, że były to full detale.

  8. Sony Vaio (autor: Simon89 | data: 27/08/10 | godz.: 11:45)
    masz jakieś problemy z głową czy jak? Gorzej jak grochem o ścianę. Nie robią w global bo to jest 40nm moronie? Jak do Ciebie trzeba mówić skoro Ty wszystko przekręcasz? Czy ktoś zwala winę na tsmc za produkcję HD5000? Nie, bo to nvidia ma jakieś chore problemy ze swoją pseuografika. I zauważ cepie... AMD miało mniejsze problemy z tsmc niż nvidia półroku później. I co? to jest wina globala? Weź się chłopie nie ośmieszaj.

  9. i jeszcze jedno: (autor: Simon89 | data: 27/08/10 | godz.: 11:50)
    jakim trzeba być idiotą żeby chwalić karty GTX400?

    Przypomnijcie sobie jak narzekaliście fanboye jak wyszła seria HD4000. Pobór prądu i głośność to jest główna wada i są to karty do d..., a teraz nagle okazuje się że po wyjściu ffermi głośność i pobór prądu nie maja znaczenia. Bo co to jest 60zł na rok więcej za rachunki? No i ja się pytam to co ma do rzeczy że HD4000 pobierało za dużo prądu?!

    Hipokryci zasmarkani. Sony Vaio walnij się młotkiem w łeb. Wszystko przekręca na swoje... wcześniejsze BARDZO duże wady HD4000 nagle stają sie wręcz ZALETAMI fermi.

    I ja się pytam: czy to jest normalne?


  10. @sony (autor: Promilus | data: 27/08/10 | godz.: 11:54)
    Bo globalik działa w 45nm i prototypy w 32+28? Czyt. bez 40nm...

  11. @Marek1981 (autor: rainy | data: 27/08/10 | godz.: 11:55)
    Przecież dane na temat przyblizonej wydajności Ontario wyciekły:

    http://www.hardware-infos.com/news.php?news=3644

    @SV

    Jakbyś nie był takim trollem, to byś wiedział, że GF produkuje w 45nm (SOI) i będzie produkować w 32/28nm.
    W 40nm nie produkowali i nie będą.


  12. @Simon89 (autor: Wujofefer | data: 27/08/10 | godz.: 12:05)
    Szkoda sobie szarpać nerwy na tego trolla. On ma wiele postaci, jest odporny na fakty i zakrzywia rzeczywistość jak Neo. Ta głupota jest odporna na wiedzę.
    Radzę Ci śmiać się z jego głupot ale nie zawracać sobie nimi zbytnio głowy a na pewno nie tłumaczyć mu rzeczy oczywistych bo dla niego Intel + Nvidia Rulez a AMD i ATI Suck. Jego jedynym celem życiowym jest wpienianie ludzi. On chyba jest tzw. NoLife'em bo jego komentarze są w pierwszej 10 pod newsami o CPU i GPU, co 5 minut odświeża TPC by tylko popisać się głupotą.


  13. omg (autor: Wyrzym | data: 27/08/10 | godz.: 12:28)
    jak mozna sie przejmowac kims takim jak SV i to tyle czasu :D czy to tak ciezko zauwazyc ze to marny klon morgiego? Zauwazyl jego styl, spodobaly mu sie te zdrobnienia, nawalanie na AMD i podrabia :] marny nasladowca i tyle ^^

    Pozatym proba udowodnienia czegos komus takiemu jest smieszna, ja sie z tego lejejak namietnie go probujecie przekonac, a co dopiero on, bo wlasnie to po to robi ^^


  14. @simon89 (autor: trepcia | data: 27/08/10 | godz.: 12:42)
    HD4000 i prądożerność? Mniej więcej ta sama klasa co GT2xx od Nvidii.
    X2900xt i prądożerność o tak.


  15. Dla (autor: Jarek84 | data: 27/08/10 | godz.: 13:18)
    mnie zagadka dziejow jest czy SV i jemu podobni nie lubia AMD, a przez to Radeonow, czy nie lubia ATI i przez to dostaje sie AMD?

    Dawno temu to NV była bardziej pro AMD (bardzo dobre chipsety pod ich proce jak np NF2) to ciekawe kto był wtedy dla zielonych jegomosci be?


  16. @Jarek84 (autor: Wyrzym | data: 27/08/10 | godz.: 13:32)
    Ani to, ani to, pisza tak zeby was wkurzyc i sie posmiac, nie ma w tym nic skomplikowanego, tylko czemu wy sie na to lapiecie?

  17. @Simon89 (autor: rookie | data: 27/08/10 | godz.: 13:45)
    Zarówno SV jak morgiego czy emu nie przekonasz. Kiedy obiektywnie piszesz nazwą cię fanbojem, kiedy wytykasz gorąco i prądożerność fermi to źle, jak wytykasz brak HT w nowym i5 to też źle. No cóż, jak mówią - są ludzie i ludziska (też trolle :))

  18. @Wyrzym (autor: Jarek84 | data: 27/08/10 | godz.: 13:50)
    Ja sie nie lapie.... po prostu zastanawia mnie owe 'trolowanie' co jest jego przyczyna i czy owi osobnicy z czystej przekory pisza co pisza, czy po prostu slepo w to wierza.
    Zwykle po pierwszej wymianie argumentow (jesli mozna w ich przypadku tak nazwac bezmslny czasami 'slowopotok') wiadomo z kim sie dysutuje i czy warto ta dyskusje kontynuowac (zwykle nie). Nie zaprzeczysz tez ze czasem czytanie takich 'normalnych inaczej' postow jest mocno zabawne.


  19. @Jarek84 (autor: rainy | data: 27/08/10 | godz.: 13:52)
    Raczej zakładałbym to pierwsze, ale też są, jak słusznie zauważył Wyrzym, po prostu trollami (a czy interesownymi lub nie, to już nie ma znaczenia).

  20. @Jarek84 (autor: AmigaPPC | data: 27/08/10 | godz.: 13:55)
    A wziąłeś pod uwagę, że może oni są na garnuszku Redakcji?

  21. @AmigaPPC (autor: Jarek84 | data: 27/08/10 | godz.: 14:05)
    Nie swiadczyłoby to dobrze o redakcji, gdyby zatrudniała ludzi, którzy tylko irytują szukających wiadomości czyteników - stąd też moje - być może naiwne - przypuszczenia, że tak nie jest. Tutaj wg mnie pokutuje po prostu brak ostrej moderacji i tyle. Zbanować po IP niereformowalnych i koniec.

  22. @up (autor: Grave | data: 27/08/10 | godz.: 14:10)
    Z punktu widzenia właściciela strony, najważniejsza jest oglądalność i liczba odsłon. A SV jak widać co się odezwie z kolejną prowokacją generuje "ruch" w komentarzach.

    Jakby tak policzyć wszystkie odpowiedzi kierowane do Morgiego cz SV to podejrzewam że takie odpowiedzi stanowiłyby przynajmniej 50% wszystkich jakie są pisane.


  23. Grave (autor: mandred | data: 27/08/10 | godz.: 14:23)
    bywa że połowa komentarzy należy do sv i morgiego

  24. @22 (autor: krzysiozboj | data: 27/08/10 | godz.: 14:29)
    smutna prawda pisana tu od dawna.

  25. @Grave (autor: TeXXaS | data: 27/08/10 | godz.: 15:34)
    W usnecie na posty trolli nikt nie reagował. A jak ktoś reagował to dostawał odpowiedź - nie karmić trolla. No ale, gdzie ja mogę się posprzeczać z gadającą kukłą? Co byś nie powiedział - on i tak powie jedno. Nie męczy się, nie przestaje. Może trochę głupoty gada, ale przecież nikt nie oczekuje sensu od trolla? :)
    Jestem dyplomowanym magistrem elektroniki. Robię jako programista. Czasem dobrze jest sobie przypomnieć szczegóły technologiczne... A gdzie bym sięgał do high-K capacitors - jak nie przy dyskusji z takim trollem? :) W normalnym przypadku nie dochodzi do takich dyskusji. A tu? Czasem się zastanawiam, czy to nie objaw choroby psychicznej... No, ale dla mnie to nie ma znaczenia - gram w pomidora i obserwuję, czasem coś sobie doczytam - no i jest wesoło :)


  26. A to ciekawe.... K8 jako CPU w Fusion (Ontario) :-D (autor: Grave | data: 27/08/10 | godz.: 17:14)
    http://www.fudzilla.com/...art-of-amds-llano-is-k8

    Jakby to się potwierdziło to AMD po prostu wystawi się na pośmiewisko z tym swoim Fusion....


  27. Grave (autor: morgi | data: 27/08/10 | godz.: 17:30)
    Bida piszczy, a czasy sie zmieniaja, teraz glownym problemem jest dobry software, a ich nie stac na porzadny hardware, wyprzedali, pozwalniali i teraz marza tylko o zysku.

  28. Sorry, oczywiście Llano :-) (autor: Grave | data: 27/08/10 | godz.: 17:30)
    Tak czy inaczej - kiepska wiadomość.

    Najpierw w tym Fusion miał być CPU z rdzeniami buldozera, potem K10, a teraz okazuje się że będzie K8 (jeżeli news się potwierdzi).

    Zaiste przedziwne pojmowanie "postępu" przez AMD....


  29. @Grave (autor: Marek1981 | data: 27/08/10 | godz.: 17:47)
    Nie rozumiem cię trochę, pieprzysz głupoty jak potłuczony.
    Przypomnę tylko iż CD architektura rodem z PIII i gdzie tu qrwa postęp?
    Zobaczymy co zrobią i wtedy będziemy mogli na nich psioczyć lub chwalić. Teraz to trochę bezsensu.


  30. @trepcia (autor: Simon89 | data: 27/08/10 | godz.: 17:48)
    nie jestem fanboyem ani jednej ani drugiej firmy. Jak by nie patrzeć to HD4000 pobierało więcej prądu w stosunku do oferowanej wydajności ;). W HD5000 jest wręcz fenomenalnie: pobiera tyle prądu co hd4000 ale jest 40-60% wydajniej. Niech mi ktoś wmówi że jest źle. Postęp olbrzymi.
    Tak ludzie chwalą się że GTX460 dogania po oc hd5850... ale na standardowym taktowaniu pobiera więcej prądu od hd5850. Mimo że radeon ma więcej tranzystorów.
    Według mnie AMD odwaliło kawał dobrej roboty, ale weź to wytłumacz normalnym inaczej...

    Co do Llano... mam nadzieję że to jakiś błąd i robienie szumu koło tego APU. Ale może i dobrze że się o tym mówi :)


  31. @Grave (autor: rainy | data: 27/08/10 | godz.: 17:55)
    Tak, Fudzilla, to rzeczywiście bardzo wiarygodne źródło.
    Zresztą niewątpliwie K10 ma sporo wspólnego z K8 i nie można temu zaprzeczyć (podobnie jak Core 2 z Pentium 3).


  32. Marek1981 (autor: Grave | data: 27/08/10 | godz.: 18:29)
    Jak nie widzisz różnicy między sukcesywnym ulepszaniem jakiejś architektury, a serwowaniem po 100x odgrzewanego kotleta to nic na to nie poradzę.

    Tu nie chodzi o to co się z czego wywodzi, ale o to, że AMD po raz kolejny wciska 6 letnie gówno, które jiuż w mobile dopiero co po wielu latach zostało w końcu wyparte przez coś nowszego, a teraz jak widać powróci odgrzane w nowym procesie technologicznym w Fusion.

    Ale dla Ciebie pewnie nawet jakby AMD K6 dało do Fusion to też byłoby super..... :>


  33. Grave (autor: Aamitoza | data: 27/08/10 | godz.: 18:41)
    Nie ma to jak tworzyć "sensację". Od dawna wiadomo, że Llano powstanie w oparciu o rdzeń athlona II z podwojoną ilością cacheL2. A teraz specjalnie dla Ciebie.

    http://img405.imageshack.us/...239226832b03fcl.jpg

    1 rdzeń, to K10 (propus/Regor)
    2 rdzeń, to Llano
    3 rdzeń to K8

    w kółkach pozaznaczane różnice między llano a propusem, które są bliźniaczo podobne, czego nie można powiedzieć o porównaniu llano do K8.


  34. Grave (autor: morgi | data: 27/08/10 | godz.: 18:41)
    Poratuje te fud cos tam, na jednym z lzeslajdow podali cpuid, ze jest sse4a, czyli smierdzi fenomkiem, tylko z obrzezanym do jednostek typu k8, bo w gruncie rzeczy k8 i k10 to jeden pies.
    http://www.anandtech.com/Gallery/Album/753#4
    Inna sprawa ten ich postep to kopiowanie w wiekszosci madrzejszych czyli najpierw podebrali co lepsze z alphy, teraz chca wlec sie na starych pomyslach z wyodrebnieniem simd, no zobaczymy, w kazdym razie zmiana platform zupelna w przyszlym roku, fanom zalecam srodki znieczulajace, bo w przyszlym roku ich zlom stanie sie nawet wg amd zlomem.


  35. Grave (autor: Aamitoza | data: 27/08/10 | godz.: 18:44)
    i prawdopodobnie dało K6 do fusiona w postaci bobcata. Jak by nie patrzeć ten CPU ma dużo wspólnego z K6-III który został mocno zmodyfikowany.

  36. morgi, ale ten slajd to jest z prezentacji Bobcata (autor: Grave | data: 27/08/10 | godz.: 18:47)
    a nie LLano.

  37. Grave (autor: morgi | data: 27/08/10 | godz.: 18:57)
    Taa zgadza sie, ale to tez apu, moze temu fud chodzilo, o to, ze i w llano walna na kotlecie z fpu 64b bez L3, a bobcat i bulldozer to nowosci. Well skoro bobcat tez wyglada jak fenomek obciety, z trickami energetycznymi, to moze llano tez ma to samo x2, z mikro zmianami.

  38. @Grave (autor: Marek1981 | data: 27/08/10 | godz.: 19:05)
    Czy ja pisze że to nie sukces?? Był ale to nie zmienia że użyto PIII + parę ulepszeń.

    Zresztą K10 to też K8 z paroma ulepszeniami:)


  39. Jasne morgi i jego teorie. (autor: Aamitoza | data: 27/08/10 | godz.: 19:06)
    Bobcat nie ma za wiele wspólnego z fenomkiem. 2x mniejsza powierzchnia rdzenia, 2 alu, 2 drożny dekoder, 2x32KB L1. To nie ma nic wspólnego z K10, K8 czy nawet K7, a dopiero z K6-III. Dodano nowe FPU, SSE1-SSE4a, 64bity, wirtualizację.

    To jest zdecydowanie bardziej logiczne niż cięcie phenomka.


  40. @Grave (autor: rainy | data: 27/08/10 | godz.: 19:10)
    Chłopie, czy Ty masz jakieś kłopoty?

    Przecież od dosyć dawna wiadomo, iż LIano to będzie zmodyfikowane jądro Propusa, więc nie wiem po co wyskakujesz z tesktami o "6 letnim gównie" (swoją drogą interesująca opinia na temat architektury, z którą Intel przez dłuższy czas nie mógł sobie poradzić).

    A pan Fuad Abazovic, powinien się najwyraźniej wziąć solidnie za naukę języka angielskiego.


  41. Marek1981 (autor: Grave | data: 27/08/10 | godz.: 19:25)
    Śmiem twierdzić, że Core2 ma znacznie mniej wspólnego z Pentium III niż Phenom z Athlonem. A już na pewno zysk wydajności jaki uzysał Intel tymi swoimi "paroma ulepszeniami" jest ZNACZNIE (!!) większy aniżeli zysk osiągnięty przez AMD "paroma ulepszeniami" dokonanymi przez AMD.

    Ale dla Ciebie postęp i tu i tu jest kwitowany tym samym "to tylko parę ulepszeń". Jaaaasneee.


  42. Doprecyzuję jeszcze - "Phenom z Athlonem 64" (autor: Grave | data: 27/08/10 | godz.: 19:27)
    Bo Ty po stronie AMD podawałeś porównanie K8 vs K10 i przyrównywałeś je do Intela - PIII vs Core2.

  43. @Marek1981 (autor: Promilus | data: 27/08/10 | godz.: 19:33)
    Tak, Core wywodzi się z Pentium III, ale bynajmniej NIE JEST to P III przeniesiony w niższy wymiar. Zwiększono IPC znacząco, podniesiono wydajność SSE, lepszy cache, lepsze przewidywanie rozgałęzień, lepsza szyna... Wszystko robi swoje.
    @Grave - K8 z rozsądnym poborem energii + dobre GPU w zestawie zmiata atoma pod stół... A tu nagle przepowiadasz mega porachę. No to przepraszam bardzo, Atom być dobry bo od intela, a przewyższający go możliwościami procek amd nagle beee, bo nie oparty o odpicowane pentium mmx tylko k8? Toż to hipokryzja.


  44. Grave (autor: Aamitoza | data: 27/08/10 | godz.: 19:41)
    Tylko, że przejście z PIII na core nie ma co porównywać do przejścia z K8 na K10, a jak już to K7 na K8.

    Przejście z K8 na K10 ma więcej wspólnego z przejściem intela z Core2 na nehalema (co widać najbardziej w porównaniu 4 rdzeniowego i5 i core2quad, gdzie różnica jest podobna do tej między K8 i phenomen II.


  45. Promilus (autor: Grave | data: 27/08/10 | godz.: 19:45)
    Tak porachę, bo na Atoma AMD ma Bobcata, natomiast ten Llano w założeniu ma konkurować z Sandy Bridge, a z zamieceniem tego pod stół będzie już raczej problem...

    Z Atomem to nawet Via Nano potrafi wygrać nie potrzeba do tego super niewiadomo jakiej architektury. Atom nie miał być szybki tylko mały i tani i taki jest.

    Natomiast Atom to segment najniższy, poza nim są segmenty wyższe, tam już będzie Sandy Bridge i z nim ma konkurować Llano (z pierwszą serią Sandy Bridge), a potem Buldozer (ten pewnie będzie musiał walczyć z platformą LGA 2011 od Intela).

    A K8 w starciu z Sandy Bridge ma raczej małe szanse...


  46. Aamitoza (autor: Grave | data: 27/08/10 | godz.: 19:46)
    To nie ja tak porównałem tylko Marek 1981 który oba przypadki (choć zupełnie różne) skwitował tym samym stwierdzenim "to tylko kilka poprawek".

  47. Grave (autor: Aamitoza | data: 27/08/10 | godz.: 19:56)
    Owszem, Llano ma konkurować z SB. Tylko, że skoro intel pozbawia model i3 HT, to w zasadzie intel nie będzie mógł wystawić 2 rdzeniowego i3 naprzeciwko 4ro rdzeniowego Llano (teraz 2 rdzeniowe i3 z HT mogły spokojnie konkurować z athlonami X3/X4). Więc będziemy mieli 2 rdzeniowego Llano z dużo mocniejszym CPU vs 2 rdzeniowego SB z mocniejszym CPU, ale sporo wolniejszym GPU (a także 4 rdzeniowego llano vs 4 rdzeniowego SB). SB trochę przyspieszy, Llano za sprawą powiększenia cacheL2 także przyspieszy w porównaniu do propusa i nie powinno być jakiejś kosmicznej przepaści do SB. Owszem, CPU będzie wolniejszy, ale GPU zdecydowanie mocniejszy, co do typowych zastosowań domowych wydaje mi się lepszą opcją - w końcu 90% zadań komputera domowego wykona nawet 2 rdzeniowy K8, więc czy Llano czy SB różnica będzie nie zauważalna, a gry stawiają poprzeczkę trochę wyżej. Do tego w większości notebooków nie trzeba będzie montować dedykowanej karty (poza najmocniejszymi konstrukcjami).

  48. Aamitoza (autor: morgi | data: 27/08/10 | godz.: 20:33)
    Nie chce byc zlosliwy, ale ktos tu sie czepial, ze Core to odgrzewaniec, rekonstruktor, to co to jest od amd to kurde k7 z dodawanym osprztem i x64, dekada kotletow.

  49. @morginalni (autor: Sandacz | data: 28/08/10 | godz.: 06:56)
    Morgi - kiedy pada słowo K7 i K8 to za każdym razem Ty i twoje klony powinni stać na baczność i krzyczeć AVE!, bo pierwszy pokazał że można zrobić wydajniejszą architekturę niż goliat-monopolista, a drugi że można zrobić dla mas to co dotąd było zarezerwowane dla superkomputerów. I wszystko za cenę niższą od skostniałej konkurencji.

  50. a kluccie sie, prosze (autor: Jarek84 | data: 28/08/10 | godz.: 13:27)
    http://www.anandtech.com/...-three-wins-in-a-row/1

    Jak dla mnie dość pozytywne zaskoczenie (szczególnie pod względem TDP jak i wydajności grafiki, teraz widzę dlaczegow liano AMD wstawia aż Redwooda)


  51. @Promilus (autor: Marek1981 | data: 28/08/10 | godz.: 16:33)
    Zgodzę się z Tobą, ale rozchodziło mi się iż można sięgnąć po starsze rozwiązania i je wykorzystać (rozwinąć). Tu mamy przypuszczenie iż tam znajdzie się K8 ale czy jest to ten sam K8 czy już K8+coś tam, ale nie rozwiązania z K10??

  52. skad te wiadomości o K8 (autor: wind | data: 31/08/10 | godz.: 00:20)
    Wszedzie było od zawsze mowione ze to poprawione K10 i nie zmieniajcie faktów

  53. i nie siejcie plotek (autor: wind | data: 31/08/10 | godz.: 00:35)
    w dodatku jakiś bredni
    az sie czytać nie daje


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.