Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 30 sierpnia 2010 
    

Zmiany w ofercie i cenniku procesorów Intela


Autor: Zbyszek | źródło: TechConnect | 17:55
(35)
Intel wprowadza dziś do sprzedaż kilka nowych procesorów. Trzy z nich korzystają z architektury Core 2 i dedykowane są podstawce Socket LGA 775. Są to modele Celeron E3500 (2,7 GHz, FSB 800MHz, 1MB cache L2), Pentium E5700 (3,0 GHz, FSB 800MHz, 2MB cache L2) oraz Pentium E6800 (3,33 GHz, FSB 1066MHz, 2MB cache L2). Kolejna z nowości to dwurdzeniowy Core i3 560 (3,33 GHz) produkowany w 32nm wymiarze technologicznym, z podstawką Socket LGA 1156 oraz zintegrowanym 45nm układem graficznym Intel GMA HD. Równocześnie cena Core i7 950 (3,06 GHz, LGA 1366) została obniżona z 562 do 294 dolarów.

Do sprzedaży trafił także mający swoją premierę w ubiegłym tygodniu dwurdzeniowy Atom N550 (1,5 GHz) dedykowany do stosowania w netbokach z matrycą o wielkości 10-cali.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Core i7 950 (3,06 GHz, LGA 1366) (autor: Kris1st | data: 30/08/10 | godz.: 18:21)
    tyle intel zarabiał na fanbojach dokładnie 268$, jakieś nieporozumienie jak dla mnie

  2. no to się będzie działo (autor: wind | data: 30/08/10 | godz.: 18:23)
    ładnie Intel działa:)
    czyżby bali się konkurencji?
    jak AMD nie będzie miało czegoś dobrego to będą mieli ciężko
    mam nadzieję, że Bulldozer jednak coś pokaże:)


  3. @up1 (autor: wind | data: 30/08/10 | godz.: 18:25)
    a to prawda ale co tam fanboje niech płacą

    jest zasada zeby nie brać nowości


  4. @wind (autor: emu@kozacki.pl | data: 30/08/10 | godz.: 18:44)
    stary sprzęt zawsze mniej kosztuje bo się starzeje. Topowe komputery sprzed 10 lat są w cenie wagi złomu.

    Fanboje to kupowali płyty główne po 600zł na AM3 myśląc że będą przyszłościowe.


  5. E8400 (autor: Barbarian | data: 30/08/10 | godz.: 18:46)
    C2D E8400 nawet odrobinę nie zmienił ceny przez ostatnie dwa lata. Łatwo to wytłumaczyć - od dwóch lat Intel nie wyprodukował godnego następcy. Jeśli nawet było coś sensownego, to dodali zbuczka graficznego i rzecz zmarnowali.

  6. wind (autor: morgi | data: 30/08/10 | godz.: 18:49)
    slabsza niz oczekiwano sprzedaz, wiec trzeba ciac cene i koszta. Oby to nie byl poczatek drugiej fali kryzysu, juz w usa mowia o bezrobociu jak w latach 30, dobrze chociaz ze dobrze platna lewizna i nojob.

  7. tyle... (autor: sikador | data: 30/08/10 | godz.: 19:06)
    ...te procki są warte.

  8. ... (autor: Mariusch1 | data: 30/08/10 | godz.: 19:12)
    Bez sensu obniżka. Jeśli ktoś myśli to nigdy tego nie kupi. Taki SB dla każdego rozwali spokojnie wszystkie i7 więc zakup jakiegokolwiek procka z tej obniżki jest bez sensu.

  9. ^up (autor: bananowy song | data: 30/08/10 | godz.: 19:15)
    niekoniecznie bez sensu. Biedzę słabiej niż SB ale taniej. Podatek od nowości wchodzi...

  10. ad5 (autor: MacLeod | data: 30/08/10 | godz.: 19:17)
    Po co mial zmieniac skoro ponad rok nie mial zadnej konkurencji? :)

    ad temat
    No to trzeba bedzie powrocic do intela. Zawiodlem sie na jarmarcznej sztuczce amd (zapewne od powyzszego zerznietej) , zeby szybko kupowac plyte z nowym chipsetem i zostawic stary procek - wiadomo i tak ze bedzie cisnelo na szybkie kupno nowego..
    Nie po to kupilem nowa plyte (890GX!) zeby za POL ROKU zmieniac i dac sie wyfrajerzyc.


  11. Ad10. (autor: Kenjiro | data: 30/08/10 | godz.: 19:35)
    Jakeś frajer, tak się dałeś wyfrajerzyć. Gdybyś umiał kupować pod AMD, to mógłbyś koszty pięknie rozłożyć w czasie. Z Intelem tak nie zrobisz.

    P.S. A te 'pół roku' to jakaś zagrywka marketingowa? Ktoś ci każe kupować?


  12. Intel 50% (autor: Barbarian | data: 30/08/10 | godz.: 19:39)
    Proce Intela jak paliwo na stacji - w obu tych przypadkach jest 50% czystego zysku netto.

    NIE PITOL mi tu morgi o drugiej fali kryzysu - kryzys jest dobry na trzepanie frajerów z kasy, a Intel to myśl, k(l)asa, produkcja. Intel w kryzysie ma tak samo dobrze jak i w czasach prosperity.


  13. @Kris1st (autor: grab56 | data: 30/08/10 | godz.: 20:13)
    To nie jest takie proste - sama produkcja procesora w fabryce kosztuje grosze, więc można powiedzieć, że każdy przepłaca ponad 90% ceny. Ale przecież opracowanie nowego procesora jest horrendalnie kosztowne i za to płacimy najwięcej kupując elektronikę. Co nie zmienia faktu, że intel nie mając równorzędnej konkurencji zawyża ceny.

  14. @MacLeod (autor: Qjanusz | data: 30/08/10 | godz.: 20:19)
    Fakt, tu się sfrajerzyłeś.

    Ja dla odmiany poczekam na płytki z AM3+, sprzedam swoją z AM2, dołożę do AM3+ i posadzę na niej ten CPU który mam.
    Poczekam na dobry moment przejścia na buldożerka i tyle w temacie. Mocarna w skutkach przesiadka na wyższy level, za pomocą dwóch malutkich kroczków.
    Da się? Da!

    Bez sensu jest pisanie że obniżki tych CPU Intela są bez sensu...


  15. Kris1st (autor: Mario2k | data: 30/08/10 | godz.: 20:43)
    Jak bedziesz zarabial 5-6k na miecha to raczej nei bedziesz kupowal Celerona tylko Core i7 i nei bedziesz zagryzal zwyczajna tylko kabanosem ,no chyba zes jest odmieniec , puki co tata i mama nie bede cie sponsorowac na najszybsze procki na rynku
    wiec siedz na Athlonie .


  16. Qjanusz (autor: Grave | data: 30/08/10 | godz.: 20:53)
    No to sobie jeszcze sporo poczekasz - tak circa rok....

    Rok czekania na coś co z dużym prawdopodobieństwem wiele nie zwojuje i przegra z Sandy Bridge. Coś jak czekanie na Fermi od Nvidii zamiast brać Radeona HD5xx... tylko że tym razem z drugiej strony.

    Ja tak "z nadziejami" czekłem niegdyś na K10 licząc że AMD ponownie (po Athlonie 64 vs P4) skopie Intelowi tyłek, byłem niemal pewien że to się musi udać.

    Niestety papierowa specyfikacja nie przełożyła się na rzeczywistą wydajność, AMD spaprało sprawę a ja przesiadłem się na Core2 i do tej pory nie żałuję tej decyzji.

    Dlatego do Buldozera podchodzę bardzo sceptycznie, bo drugi raz już się nie dam nabrać na papierowe zapowiedzi które potem nie mają pokrycia w rzeczywistości.

    Na razie nie wygląda to za dobrze dla AMD. Sandy Bridge jest i ma się dobrze, na pare miesięcy przed premierą pojawił się pierwsyz test, a u AMD ciągle tylko prezentacja w PP i.... nic więcej.

    Gotowych układów jak nie było tak nie ma.


  17. ludzie... (autor: sikador | data: 30/08/10 | godz.: 21:02)
    ...maja różne hobby. Jedni zbierają znaczki, inni puszki a jeszcze inni kupują nowe procki i płyty nabijając konta korporacjom. W przypadku INTELA kupując nową płytę musisz kupić nowego procka. AMD jest bardziej elastyczne bo ktoś kto poskłada kompa za jakiś czas to będzie mógł kupić sobie płytę AM3+ i posadzić starszego i zarazem tańszego procka, a jak nowości potanieją to zapoda sobie nowego wydajniejszego procka. Moim zdaniem jest to lepsze rozwiązanie od INTELowskiego gdzie nie ma wyboru.

  18. @sikador (autor: emu@kozacki.pl | data: 30/08/10 | godz.: 21:11)
    jak nie ma wyboru? intel ma tyle modeli procesorów co podstawek? i po co to podkupywanie co chwilę. Wystarczy kupić Sandy Bridge i już masz wydajność wyższą od papierowego buldożera.

    Widać że masz procesor AMD i jak dzieciak bronisz swojej pozycji zamiasy wybrać cena/wydajność.


  19. sikador (autor: Grave | data: 30/08/10 | godz.: 21:22)
    No nie wiem. Moim zdaniem wymiana samej płyty jest głupotą.

    Jest to wydatek kilkuset zł na sprzęt który w momencie zakupu niewiele nam da, za to w momencie kiedy w końcu wsadzimy do niego nowe CPU będzie już większy wybór płyt, lepszych, tańszych czy lepiej wyposażonych.

    Jedynym uzasadnieniem takiego posunięcia jest... próba "udowodnienia" na siłę że taka "kompatybilność" jest wielkim atutem AMD. W praktyce nic nie daje poza tym że "jest".


  20. prawda... (autor: sikador | data: 30/08/10 | godz.: 22:22)
    ...leży pewnie gdzieś po środku. Zastanawiam się ile osób kupując płytę ze słabszym prockiem zakłada później bardziej wydajny procesor. Większość chyba raczej wymienia płytę i procek.

  21. ty jestes głupotą (autor: kosa23 | data: 30/08/10 | godz.: 22:37)
    mam athlona x4 na nforc 570(AM2). Zapewne płyty dość szybko się pojawią, na pewno kilka miesięcy przed bulldozerem.

  22. @emu@kozacki.pl jeśli chodzi... (autor: sikador | data: 30/08/10 | godz.: 22:43)
    ...o cena/wydajność to raczej AMD lepiej wypada - szczególnie cena :)
    Poza tym core i3 ro ciekawa propozycja, ale za 300zł a nie za 460zł. Jedyne co maja fajne to tryb oszczędzania energii gdzie cały komp pobiera ok 60W przy normalnej pracy. AMD trochę tutaj słabiej wypada. Może w przyszłym roku wraz z nowa podstawką i nowym procesem wytwarzania polepszy się energooszczędność. Prywatnie posiadam jeszcze ATHLONA XP 1700+ i myślę nad unowocześnieniem kompa, ale teraz to chyba nie najlepszy moment na kupowanie procka. Myślę, że warto poczekać na nowe propozycje od INTELA lub AMD albo zaczekać aż potanieje C i3. Poza tym jeśli chodzi o jakieś sympatie do konkretnej firmy to raczej nie mam takiego zboczenia. Po prostu trzeba przemyśleć sprawę i kupić coś co zaspokoi potrzeby, a czy to będzie INTEL czy AMD to już niech o to głowa boli firmy które zaproponują mam nadzieję atrakcyjny produkt. Jeśli nie to dokupię RAMu i posiedzę jeszcze na starym dobrym ATHLONIE :)


  23. Grave (autor: ghost12 | data: 30/08/10 | godz.: 22:48)
    Wymiana na AM3+ nie dokonca musi byc bez sensu... Nawet jesli ktos zostanie przy starym procku prawdopodobnie zyska SATA3, USB3 i jak ktos potrzebuje to mozliwe ze nowa integre z serii 5xxx

  24. kosa23 (autor: Grave | data: 30/08/10 | godz.: 22:48)
    I na cholere Ci ta płyta pod buldozera bez buldozera?

  25. @sikador (autor: Barbarian | data: 30/08/10 | godz.: 22:49)
    Miałem tego Athlonka na GA-7VTXH+ przez 4 lata (2002-2006), ale nawet teraz działa zgrabnie u ludzi, którym to oddałem. AMD od czasów Athlona jest bardzo dobrą alternatywą.

  26. żęby już mieć (autor: kosa23 | data: 30/08/10 | godz.: 22:51)
    np. ddr3, SATA 3 itp., itd.

  27. pokazywali road map dla DDR (autor: kosa23 | data: 30/08/10 | godz.: 22:54)
    i wynika że DDR3 będą do 2015 roku

  28. kosa23 (autor: Grave | data: 30/08/10 | godz.: 23:00)
    To razem z płytą musisz jeszcze sobie nowe pamięci kupić, bo inaczej nawet komp Ci nie wystartuję na tej nowej płycie....

    A tak z ciekawości zapytam - co takiego chciałbyś podpiąć pod to Sata 6Gb/s ? Jakież to urządzenie obsługuję aktualnie nowe Sata 6Gb/s, a jednocześnie jest wyraźnie ograniczane przez starsze Sata 3Gb/s? :-D

    Bo nie powiesz mi że zamierzasz sobie kupić 2 topowe dyski SSD i spiąć je w RAID 0? :D


  29. Jeszcze jedno (autor: Grave | data: 30/08/10 | godz.: 23:03)
    "Na pewno płyty pojawią się kilka miesięcy przed Buldozerem"

    O ile zakład że pojawią się w tym samym czasie? Żaden producent nie będzie na tyle głupi żeby wypuszczać płytę której główną zaletą jest obługa nowej generacji CPU jeżeli tego CPU jeszcze nie ma na rynku i długo nie będzie, pomyśl chociaż trochę!!


  30. Grave (autor: Barbarian | data: 30/08/10 | godz.: 23:05)
    Jakiś Ty przeciwny.
    Więcej obiektywizmu!


  31. Ekscytacja. (autor: BeHQ | data: 30/08/10 | godz.: 23:13)
    Jak czytam fantastyczne plany zmienienia procesora na wydajniejszy w późniejszym czasie, to powoli przestaje rozumieć ludzi. Na 10 przypadków podobnego myślenia, co najwyżej dwóch użytkowników nie zmieni mobasa, a zainwestuje pieniądze w "nowy"(po 2 latach obecności na rynku) procesor.
    Później czyta się na forach błyskotliwe pytania, czy warto kupić procesor YYY, czy też lepiej zmienić na coś nowego. Oczywiście Ci, którzy kupili przechodzony sprzęt za grosze częściej zmienią procesor na mocniejszy (ten nowszy, dwu letni-przypomnę), a pozostała reszta kupi adekwatną do posiadanej gotówki nowa platformę - w niskiej lub średnio niskiej konfiguracji. Ci, którzy porwą się na mocną średnią, lub czego życzę mocną konfigurację zapomną o tym, że chcieli coś zmienić aż do czasu następnej platformy, z nowa technologią.
    Dajmy sobie spokój na przekrzykiwanie się z "biznes planami".


  32. @Grave (autor: yantar | data: 31/08/10 | godz.: 00:50)
    A to już jakaś nowość. Bo płyty pod ostatnie procki AMD i Intela pokazywały się przed dedykowanymi dla nich procesorami (+/- 3 m-ce przed premierą). Oczywiście wysypu nie było ale 3-4 podstawowe modele największych producentów się pokazały. Jeśli chodzi o AM3r2 to zakładam, że nawet wcześniej jeśli da się w to wcisnąć obecne PII, dlatego nie ma znaczenia kiedy Bulldozer się pojawi, skoro w płytę wciśniesz to co jest już na rynku.

  33. Barbarian (autor: Diamond Viper | data: 31/08/10 | godz.: 07:36)
    masz rację:) Jak dla mnie nie ma godnego następcy również E8400 - sam pisałem tu parę razy, że mam E8200 i dla niego też nie widzę godnego rywala - szczególnie po OC. Gówniane integry są mi niepotrzebne - równie dobrze mogę mieć integrę na płycie, dlatego pierdzielę i nie wymieniam niczego jeszcze przez ładnych kilka lat.. LGA 775 jak widać wiecznie żywe i ciesze się, że 3-4 lata temu wybrałem akurat tą podstawkę (bez żadnych podtekstów fanboyowskich). A ceny nie spadają, bo dobre rzeczy zawsze pozostają w cenie jak to mówią:) Przykład? Kupiłem Corsairy Dominatory DDR2 1066Mhz CL5 tak z 3 lata temu - zapłaciłem niecałe 200zł - dzisiaj te same po 350.. To idealny przykład na to, co może zrobić kurs dolara z cenami sprzętu. Z grafikami jest nieco inaczej - ze względu na przesyt i nieraz przerost formy nad treścią. Patrząc na wydajność - AMD warte jest pod względem Phenomka - reszta tak troszkę kuleje wydajnościowo do Intela - chociaż nie jest powiedziane, że nie wystarczy. Grafiki - każdy widzi, jak jest -zresztą komu ja to mówię - przecież wy wszystko wiecie:P

  34. Grave (autor: morgi | data: 31/08/10 | godz.: 10:21)
    Z Intelem masz racje, z Fermi troche naciagasz, bo jednak ma atuty, ktorych biezace radeonki nie sa w stanie przebic.
    Mozna obstawiac zaklady, czy bzdurozer przebije Sandy Bridge, czy zdazy przed 22 nm Ivy Bridge, czy w koncu apu w mobilnych podniesie firemke z pozycji zadniej lezacej.


  35. ... (autor: pawel.xxx | data: 31/08/10 | godz.: 13:14)
    Paradoksalna sytuacja. Xeony oferujące dokładnie to samo co wersje desktopowe kosztują dokładnie tyle samo co wersje desktopowe.
    Żadnej ekstra opłaty za nazwę xeon. Nadziwić się nie mogę.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.