Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Wtorek 14 września 2010 
    

Fotorealistyczny Wolfenstein na zwykłym laptopie?


Autor: DYD | 12:09
(22)
Intel podczas trwających IDF w Santa Clara w laboratorium Intel Labs zaprezentował swój projekt pod nazwą Wolfenstein: Ray Traced. Pokaz polegał na prezentacji znanej gry Wolfenstein, wzbogaconej o modele wysokiej szczegółowości (takie jak szklany żyrandol składający się z miliona trójkątów czy błyszczący samochód) oraz dodatkowe efekty graficzne na zwykłym laptopie. Jednak za całą obróbkę graficzną nie odpowiadał laptop, lecz cztery maszyny z użyciem kart Knights Ferry, które stanowiły serwer renderingu. To one dostarczały notebookowi odpowiedniej mocy do szybkiego renderowania fotorealistycznej grafiki 3D. Jaki był tego efekt można zobaczyć na filmie video.



 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Szkoda ze to ciagle (autor: morgi | data: 14/09/10 | godz.: 12:13)
    futurystyczna technika generowania obrazu, ale widac, ze obecne grafiki dostepne dla graczy nie wyszly jeszcze z jaskini rasteryzacji.

  2. Jakas kijowa ta prezentacja (autor: MateushGurdi | data: 14/09/10 | godz.: 12:17)
    Do byle szczegolow potrzeba 4 stacji renderingu a i tak na zblizeniu zyrandola widac pokaz slajdow, malo wydajny ten ray tracing, a do fotorealistyki to im jeszcze gromko wuzo brakuje

  3. po pierwsze ... (autor: Doczu | data: 14/09/10 | godz.: 12:32)
    ... kolejna pokazówka z czapy. Czego ma niby dowieść ?
    Druga sprawa, że przy takiej wydajności postacie mogłyby się poruszać płynnie, a nie jak jakaś banda inwalidów.


  4. ... (autor: Deathraw | data: 14/09/10 | godz.: 12:37)
    Niby IDTech6 będzie korzystać z RT.Ciekawe tylko która generacja shaderów będzie to ogarniać.

  5. @up (autor: Promilus | data: 14/09/10 | godz.: 13:12)
    Tylko RT daje rzeczywiście takie efekty jakie występują, na samochodzie odbicia, na żyrandolu refrakcja - da się to oczywiście imitowa w DX, ale... no właśnie, IMITOWAĆ. Czyt. napisać material shader, który będzie udawał że wie jak załamać światło czy też co tam na niego pada i jak to odbić (lakier samochodu)... i nigdy nie będzie to wyglądało tak jak powinno. A co do fotorealistyki... zobacz jakie rzeczy wyrenderuje ci pov-ray na przykład... i czy potrafiłbyś absolutnie powiedzieć, że to tylko cyfrowo wygenerowany obrazek, haha.

  6. fajnie widac jak intel bsciemnia (autor: RusH | data: 14/09/10 | godz.: 13:15)
    na eklanie napis 40fps a obraz klatkuje :D
    do tego wszystko pixeloza kanciate i zero fotorealizmu


  7. OMG! 4 knights ferry są słabsze niż 2x 4 rdzeniowy procek z przed 3 lat. (autor: Wujofefer | data: 14/09/10 | godz.: 13:31)
    Oni chyba cofają się w rozwoju. Intel prezentował Ray Tracing na bazie Q4 gdzie było znacznie więcej do roboty niż tu na dwóch 4 rdzeniowych prockach i to już 3 lata temu!
    http://www.youtube.com/...VOzU&feature=related
    Widać, że bardzo chcą wypromować tą pochodną Larrabee, Knights Ferry i na siłę pokazują nic nie znaczące dema.


  8. to ja mogę przebiec (autor: Demo | data: 14/09/10 | godz.: 13:56)
    200km w 1h, tylko będę biegał korytarzem pociąguTGV.

  9. no to Intel poraz kolejny pokazał (autor: Qjanusz | data: 14/09/10 | godz.: 15:19)
    w jak bardzo ciemnej i głębokiej dupie (czytaj "larabim dołku") jest z kwestią generowania grafiki.

    Do laptopa podczepili cztery stacje graficzne. Nic tylko grać!!! :D

    Żeby to jeszcze oszałamiało jakością...

    GMA się nie sprawdza, więc podczepili serwery do laptopa!!! Nasz dzielny lider technologii! Się dopiero uśmiałem :D


  10. Raytracing do gier nieprzydatny (autor: pomidor | data: 14/09/10 | godz.: 16:16)
    Specjaliści sformułowali hasło 'Raytracing zawsze będzie przyszłością grafiki 3d' i to się sprawdza. Jego siłą są odbicia i załamania światła, i większość demek skupia się na tych cechach. Za to posiada wiele wad jak problemy z AA, dynamicznymi scenami, ingerencją w proces tworzenia obrazu itp. Twórcy silników (Carmack, Sweeney) stwierdzili że RT nie jest im do niczego potrzebny i są lepsze metody do tworzenia 3d.

  11. do nagrody Darwina ich dać !!! (autor: mоrgi | data: 14/09/10 | godz.: 16:30)
    z czym do ludzi !!! :D

  12. @up (autor: Qjanusz | data: 14/09/10 | godz.: 16:30)
    najwidoczniej Intel nie może się wygrzebać z larabiego dołka... stąd takie pomysły.

  13. heh temat rzeka (autor: Mario2k | data: 14/09/10 | godz.: 18:32)
    Trzeba pamietac ze tacy ludzie jak Carmack, Sweeney beda juz do smierci bronic swoich ciagle modyfikowanych silnikow . Nowych juz nie napisza :/
    wiec sie beda trzymac na sile staroci ktore siegaja
    czasow Quake1 :)

    Potrzeba zeby jakis gigant np Intel zainwestowal w grupe uzdolnionych programistow to sie doczekamy w koncu nowoczesnego silnika i pewnie wykozystania RayTracingu


  14. @Mario2k (autor: Wujofefer | data: 14/09/10 | godz.: 21:46)
    Intel i Ray Tracing w grach... dobre xD
    Ta technologia z pewnością kiedyś pojawi się w grach ale dzięki mocy GPU a nie CPU. Intel stoi w miejscu gdy AMD i Nvidia pokazują na prawdę świetne dema Ray Tracingowe. Wystarczy przejrzeć trochę youtube.


  15. Wujofefer (autor: Mario2k | data: 14/09/10 | godz.: 22:07)
    Mialem na mysli pieniadze Intela i najlepszych programistow , raytracing w grach nei musi byc wykozystywany wszedzie , tylko w specyficznych przypadkach , , okna , lustra itp
    nie ma potrzeby raytrecingowac gleby czy sciany
    wystarcza male fragmenty a do tego powinny styknac obecne grafy ATI/NV tylko nie ma komu tego oprogramowac jak nalezy .
    Od ilu lat mamy instrukcje x64 ? do dzis zadna gra nie potrafi ich maxymalnei wykozystac
    Crysis ?? lipa na maxa jakies drobne usprawnienia :/


  16. bardzo smieszne :) (autor: Borat | data: 14/09/10 | godz.: 22:25)
    To tak jakby powiedzieć że Celeron 300 MHz odtwarza wideo i kompresuje je w czasie rzeczywistym.

    Tylko, że kompresja odbywa się na innym kompie z procesorem i7 a Celeron tylko odtwarza:)


  17. ray tracing (autor: ziemoone | data: 14/09/10 | godz.: 23:06)
    pozadny wyglada nieco innaczej np tutaj http://www.lcw3d.pl lub tutaj w czasie rzeczywistym na kilku grafikach w kompie http://www.youtube.com/watch?v=VYjwIUTepCo to z newsa to straszna kupa

  18. Fotorealistyczny - buahaha (autor: franc# | data: 15/09/10 | godz.: 10:09)
    Już nie wspomne o prędkości. A tak w ogóle, to mogliby coś lepszego wybrać na demo a nie tego nieszczęsnego id software engine-ka, którego przerabiają na 100 możliwych sposobów, a i tak nic z tego nie wychodzi. Bida!

  19. ziemoone troche kiks (autor: Dabrow | data: 15/09/10 | godz.: 11:09)
    bo V-Ray RT to nie od RayTraced tylko Real Time - czyli jak się wpatrzysz w to co jest w wideo na jutubie to zobaczysz - że zmiany na materiałach np odbywają się w czasie rzeczywistym na modelu w oknie podglądu....A te wizualki to też nie Ray Tracing zapewne tylko pojechane V-rayem który to jest baaardzo sprytnym rendererem albo raczej algorytmem symulującym GI. Bo gdyby miał liczyć faktyczny ray-tracing skomplikowanych geometrii - jak np. przy dużych wizualizacjach architektonicznych - wybacz ale pierdolca nie dostałby tylko na porządnych render-farmach...

  20. ziemoone (autor: Dabrow | data: 15/09/10 | godz.: 12:33)
    tu masz to pokazane http://www.youtube.com/...d63k&feature=related - testy V-ray RT - nic nt. raytracingu. Chodzi o wykorzystanie mocy GPU i tyle...

  21. jakoś (autor: Adex1234 | data: 15/09/10 | godz.: 20:27)
    grafika na filmiku nie powala, z płynnością także są problemy.

  22. hmmm... (autor: Sandacz | data: 16/09/10 | godz.: 05:42)
    Z młota wyszły młotki a i to z ołowianym obuchem...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.