Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 22 września 2010 
    

Najdroższe marki na świecie - ranking


Autor: Wedelek | źródło: własne | 10:56
(27)
Miejsce w ranking stu najbardziej wartościowych i rozpoznawalnych marek na świecie to prestiż i jednocześnie oznaka perfekcyjnie działającej firmy oraz jej działu marketingu. W tegorocznym rankingu niezmiennie prowadzi korporacja Coca-cola z wartością 70.5 miliarda dolarów, co stanowi wzrost jej wartości o 2 punkty procentowe. Jeśli chodzi o szeroko pojętą branżę IT, to w pierwszej dziesiątce można znaleźć aż sześć firm. Na drugim miejscu uplasował się IBM ze wzrostem o 7% i wartością 64.7 miliarda dolarów, a na trzecim korporacja Microsoft z identyczną tendencją i ceną 60.8 miliardów dolarów. Czołówkę zawzięcie goni Google z niesamowicie wysokim wzrostem wartości marki w stosunku do roku ubiegłego - aż 36% ($43.5 miliarda).

Spory wzrost zanotowała również marka Intel, która uplasowała się na siódmym miejscu ze zmianą +4% i obecną wartością 32 miliardów dolarów. Na ósmą pozycję spadła Nokia z 15% stratą, a stawkę na dziesiątym miejscu zamknęło HP z wartością 26,8 miliarda dolarów. (+12%). Kompletny ranking stu najlepszych marek znajdziecie TUTAJ.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hmmm..... (autor: Qjanusz | data: 22/09/10 | godz.: 12:49)
    a gdzie Biedronka ???

  2. mozesz sie smiac (autor: mikay | data: 22/09/10 | godz.: 13:34)
    ale Jeronimo Martens ma dosc mocna pozycje w naszej czesci Europy w swojej branzy, nawet bardzo mocna

  3. Sam brand (autor: morgi | data: 22/09/10 | godz.: 13:56)
    32 mld, no ciekawe jak bedzie wygladala przyszlosc, czy dalej konsolidacja jak w krainie mordoru czy palenie ziola i stagnacja.

  4. ... (autor: MateushGurdi | data: 22/09/10 | godz.: 14:34)
    Ten ranking uswiadomil mi jak bardzo Intel spoczal na laurach. Jako korporacja jest bez porownania wieksza od AMD, a technologicznie sa na bardzo podobnym poziomie, malo tego AMD ostatnio odrabia straty, widac tak to jest jak wiecej kasy lozy sie na marketing niz na dzial badan

  5. ale ciekawe (autor: Dabrow | data: 22/09/10 | godz.: 15:10)
    że "IT mistrzowie marketingu" - Apple zamykają 20-kę, za to mają wzrost lepszy niż Google - 37% ...

  6. MateushGurdi, a niby na jakiej podstawie? (autor: Dabrow | data: 22/09/10 | godz.: 15:13)
    ten ranking pokazuje tylko ile wart jest sam brand. Nic więcej. Owszem - to może wynikać z działań ale głównie marketingowych - wpływ tu ma postrzeganie marki większy.. Jak widać AMD nawet nie sklasyfikowano - albo jestem ślepy...

  7. wedelek - wypadałoby wymienić także Intela na 7 miejscu.... (autor: Grave | data: 22/09/10 | godz.: 15:18)
    to też IT, zamiast Coca Coli na pewno by się przydało.

    Założę się że gdyby AMD było w pierwszej dziesiątce to byś je wymienił, ale Intel... "persona non grata".

    Marka ciągle ma ogromne znaczenie. Spora grupa klientów nie spojrzy nawet na CPU AMD i nie ważne czy są lepsze czy gorsze (aktualnie akurat gorsze, ale pare lat temu były lepsze przez pewien czas). Po prostu tak jak widać Intel ma mocną rozpoznawalną markę, a AMD o czymś takim może tylko pomarzyć.

    Z tego powodu, nawet jak AMD będzie mieć lepsze CPU od Intela (JEZELI w ogóle im się ta sztuka uda) i tak nie uda im się przebić renomy marki Intela.

    Jak już kiedyś pisałem, Skoda pozostanie Skodą cokolwiek by do tego samochodu nie wsadziło, będzie postrzegana przez sporą część klientów jako gorsza od Audi czy Mercedesa.


  8. A oczywiście AMD w ogóle nie ma w tym rakingu 100 marek (autor: Grave | data: 22/09/10 | godz.: 15:20)
    ...

  9. hehe (autor: morgi | data: 22/09/10 | godz.: 15:48)
    jesli zrobiliby ranking 100 najmniej rozpoznawalnych to zdobyli czolowa lokate, niewielu interesuje sie sprzetem, ale wielu oglada reklamy i media.

  10. @morgi (autor: trepcia | data: 22/09/10 | godz.: 16:41)
    AMD i tak jest bardziej i milej kojarzona niż nick osoby, który jest nazwą miary jednostki wiejskiego pola.

    A że AMD jest małe to to każdy wie, żadna z nich potęga.


  11. Fan uzupełnił koment o Intelu i zaznaczył brak AMD (autor: Qjanusz | data: 22/09/10 | godz.: 16:51)
    pełen profesjonalizm w lizaniu.....

    LOL :D


  12. @Grave (autor: Wedelek | data: 22/09/10 | godz.: 17:17)
    Nim zaczniesz zarzucać, to najpierw przeczytaj po kolei lub udaj się do okulisty po mocniejsze szkła:

    Cytuję sam siebie:)

    "Spory wzrost zanotowała również marka Intel, która uplasowała się na siódmym miejscu ze zmianą +4% i obecną wartością 32 miliardów dolarów." Wymieniłem całą pierwszą dziesiątkę z branży IT i CocaColę z racji pierwszeństwa w rankingu. Pozdrawiam.


  13. Grave (autor: Conan Barbarian | data: 22/09/10 | godz.: 17:21)
    Nie mogłeś się powstrzymać?
    Cieszysz się z tego, że w 32nm możesz realnie kupić tylko dwa rdzenie okraszone zbukiem graficznym? To w dużej mierze przez niszczenie konkurencji nielegalnymi zagraniami.

    morgi - Czy widząc BRAND Intela przyklęknąłeś?


  14. Jak dla mnie to kompletna bzdura... Cóż tak naprawdę (autor: Mcmumin | data: 22/09/10 | godz.: 17:43)
    oznacza wartość marki? W jaki sposób zostało to policzone? Przecież te ich współczynniki ( Role of brand, Brand strength) są kompletnie wyssane z palca i przypominają wycenę wartości np. facebooka (ok 15mld $!!! mniej więcej tyle co Volkswagen!!!). Wirtualna wartość wyliczona w wirtualnej walucie. Zastanawiam się, kiedy ktoś powie sprawdzam w biznesie...

  15. wedelek - przepraszam, przeoczyłem :-) (autor: Grave | data: 22/09/10 | godz.: 17:48)
    istotnie wymieniłeś Intela :)

    Conan Barbarian ---> Mi ten zbuczek graficzny nie przeszkadza, a w laptopie z którego korzystam wręcz taki zbuczek (tylko że w dużo starszej wersji) jest jedynym i podstawowym GPU (GMA 950). Sprawuje się bardzo dobrze, w gry też można pograć tylko trzeba wybierać starsze tytuły.

    Teraz zresztą taki trend że we wszystkich CPU poza hi-endem będzie IGP. Zarówno u Intela jak i AMD. Więc pozostaje przyjąć to do wiadomości i tyle. Nikt Cię nie zmusza do korzystania z IGP.

    A same CPU Intela są bardzo dobre .

    Na pewno z powodu obecności IGP nie rezygnowałbym z najnowszych CPU Intela, bo to jakaś głupota z rodzaju "na złość mamie odmrożę sobie uszy".

    Czyli skoro Intel taki zły że daje z IGP to wezmę gorsze CPU od AMD ale bez IGP, albo gorsze (w 45nm) CPU od Intela żłopiące więcej prądu, ale... no włąsnie - bez IGP.

    Uczepiłeś się tego IGP jak nie wiem co, jest jak jest, jak Ci się nie podoba to kup sobie AMD, albo poczekaj na SB z wyłączanym IGP.

    U AMD zresztą będziesz mieć wciskane zbuczki graficzne także wszędzie gdzie tylko się da, ciekawe czy AMD też przewdziało automantyczne wyłącznie swojego IGP jeżeli ktoś wolałby coś lepszego.


  16. @Grave (autor: Conan Barbarian | data: 22/09/10 | godz.: 17:55)
    Kupię (jeśli będzie opcja OFF) minimum Core i5 2500.
    Nie chodziło mi o zbuki, ale o stosunek do AMD i płynące z pozycji tej firmy konsekwencje - odpieprzanie lipy przez Intela i olanie modelu tick-tock.


  17. @grave (autor: trepcia | data: 22/09/10 | godz.: 18:21)
    Może i przeoczyłeś ale żółć wylać musiałeś, zresztą to takie podobne do Ciebie. Nie ważne co, byleby pisać że wszyscy są pro AMD i cały czas AMD, AMD, AMD. Zamknij się kiedyś, proszę.

  18. Mcmumin (autor: morgi | data: 22/09/10 | godz.: 18:32)
    W taki sposob, ze ludzie maja mozgi i archiwizuja z czym mieli kontakt, mocniejsza marka oznacza wieksza szanse na natkniecie sie na nia w okreslonym czasie, wiekszy xp w cywilizacji, a zatem rosnie renoma, szacunek, w koncu to dobra ktore dowolnie sie nabywa i zbywa, a nie sila wladzy, pieniadza.

  19. trepcia (autor: morgi | data: 22/09/10 | godz.: 18:38)
    Rozumiem niektore kompleksy lepiej pokazywac niz je leczyc, ale co ma rozmiar poletka do tego, przez wiele lat jak zyje, laze po swiecie i widze wzrost komputeryzacji na swiecie to ciagle przewija mi sie przed oczami logo Intela, ktory tkwi w tych kompach od poczatku, a co to firemka co ma logo bez nazwy...laik laikowi nie odpowie.

  20. @morgi (autor: trepcia | data: 22/09/10 | godz.: 19:23)
    I tak Ciebie nie sposób zrozumieć bo piszesz w swoim odrealnionym światku więc nawet nie będę się zagłębiał w przesłanie Twojej "myśli". O ile wogóle ludzie nazywający się jak wsiowe poletka potrafią o czymś myśleć innym niż obornik, widły i jakie dzisiaj gumiory ubrać na nogi.
    A, i nie zapomnij przyklęknąć przed niebieskim logo swojego bożka. Wyciosałeś już dla niego "morgowy" ołtażyk?
    W sumie to dobrze, że łazisz po tym świecie a nie jeździsz po nim swoim Esiokiem (dla niewiedzących - traktor samoróbka) z podniesionymi bronami do orania swoich morg. Mam nadzieję, że jak stajesz przed obliczem wszechmogącego niebieskiego to nie wystaje Ci słoma z gumofilców? Bo smerf gromowadły nie dałby Ci karty zdrapki...


  21. @ranking (autor: draconewt | data: 22/09/10 | godz.: 19:56)
    Co to za ranking. W top 100 nie ma takich marek jak Sony Vaio, emu, morgi ?. A tak swoją drogą ciekawe na ile redakcja twojepc wycenia usługi wyżej wymienionych ;)

  22. a gdzie Apple? (autor: Borat | data: 22/09/10 | godz.: 20:01)
    Pokarzcie komuś kto nie specjalnie orientuje się w komputerach logo Intel i jabłko Apple

    Ciekawe co łatwiej skojarzy


  23. Jakieś bez sensu to zestawienie (autor: Borat | data: 22/09/10 | godz.: 20:07)
    Cisco jest wyżej w niż BMW, Marllboro czy Ferrari

    No bez jaj.

    Jak bym zapytał w pracy to na 12 osób pracujących u mnie w firmie może z jedna wiedziała by co to za firma.


  24. Jeżeli to ma ranking rozpoznawalnośc marki (autor: Borat | data: 22/09/10 | godz.: 20:18)
    to Ferrari powinno być w pierwszej 10.

    Myślę, że ciężko byłoby znaleźć osobę, która nie wie co to Ferrari (które zajmuje 91 pozycję)

    A myślę, że masa ludzi nie maiłaby pojęcia co to SAP, czy Oracle, które są w pierwszej trzydziestce.


  25. Morgi!, jaki Intel?! (autor: Conan Barbarian | data: 22/09/10 | godz.: 22:54)
    Najlepiej rozpoznawalną marką jest "MADE IN CHINA", na drugim miejscu jest "PRODUCT OF CHINA", a reszta to małe pieski.

  26. McMumin (autor: Dabrow | data: 23/09/10 | godz.: 09:46)
    i o to właśnie chodzi. Już raz bańka e-commerce prawie pękła, prędzej czy później pęknie na dobre. Taki kolejny krach systemu korporacji... (-;

  27. hehe (autor: GULIwer | data: 23/09/10 | godz.: 16:21)
    spojrzałem na listę i znaczki których nie rozpozanwałem w większości były z działu Financial Services i Luxury ;) a w sumie to :(

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.