Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 4 października 2010 
    

Procesory Sandy Bridge z serii E dopiero za rok


Autor: Wedelek | źródło: Nordic Hardware | 11:47
(46)
Wiele się w ostatnich miesiącach mówi i pisze o nowych procesorach Intela zbudowanych w oparciu o architekturę Sandy Bridge, które pojawią się już na początku przyszłego roku. Będą to układy dla "mas", jednak niektóre z ich ograniczeń zapewne staną się powodem utyskiwania entuzjastów. To właśnie dla nich ma powstać seria E dla podstawki LGA2011, która zastąpi LGA 1366. Procesory te będą mogły się podkręcać w tradycyjny sposób i zostaną pozbawione niepotrzebnego układu graficznego, jednak na ich rynkowy debiut trzeba będzie poczekać nieco dłużej. Prawdopodobnie trafią one do sklepów w trzy lata od debiutu Core i7 dla LGA1366 (rok 2008), czyli nie wcześniej jak w czwartym kwartale 2011 roku.

Do tego czasu high-end nie powinien przejść żadnych drastycznych zmian, no chyba że ze strony konkurencji. Głównym hamulcem nie jest w tym wypadku sam procesor, który chociaż wciąż jest w fazie projektowania, to jednak mógłby pojawić się szybciej, a chipset płyty głównej. Konkretnie układ X68 będący częścią nowej platformy firmy Intel Patsburg i wspierający 40-ścieżkowy PCI-Express 3.0, czterokanałowy system pamięci DDR3 oraz gniazdo LGA2011. Aktualnie trafił on do działu R&D, czyli wciąż trwają pracę nad projektowaniem płyt głównych w niego wyposażonych, które dopiero zaczynają nabierać "kształtu".


Na zdjęciu LGA 1366 - obecna podstawka Intela dla segmentu high-end

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Jak tylko czytam o tym cyrku... (autor: marioking | data: 4/10/10 | godz.: 12:35)
    ....to az nie moge powstrzymac usmiechu na twarzy. To takie zabawne ze nawet przy bardzo ponurym nastroju zawsze dziala. Tylko powoli zaczynam tracic rachube co do ilosci podstawek intela :P

  2. czyli wyznawcy TOPowej 1366 dostali jeszcze roczek, (autor: Qjanusz | data: 4/10/10 | godz.: 12:50)
    który muszą spożytkować na cieszeniu się z posiadania high endu :-)

    Gratulacje dla nich!!!

    Natomiast podchodząc juz tak zdrowo rozsądkowo, to chyba nikt nie przypuszczał że SB od razu zagości w całym segmencie CPU.

    Czyli" Niiiic się nieee staaałooooo" ;-)


    @Wedelek
    "ostaną pozbawione niepotrzebnego układu graficznego"

    Dla niektórych taki układ to całe życie. Jeden nawet z powodzeniem uruchomił IE9 z dopałką GPGPU na zbuczku. Tak, tu u nas w komentarzach się chwalił! :-)
    A spore grono używa go jako najrozsądniejszy interfejs drukujący pixele na monitorze, z opcja emulacji na CPU DirectX9, a nawet 10 (!!!!) :D


  3. ... (autor: cyferluu | data: 4/10/10 | godz.: 13:03)
    co do tych podstawek to się nie zgodzę z wami jakoby to szczególnie straszna sprawa jakaś. Na jednej podstawce można spokojnie działać 2-4 lata, a zintegrowany układ graficzny w procesorze jest przydatny( oczywiście nikt nie gra na takim układzie )

  4. marioking (autor: morgi | data: 4/10/10 | godz.: 13:33)
    Co to ma do rzeczy, w highend liczy sie wydajnosc, a kiedy wejda Sandy Bridge a moze odrazu Ivy Bridge to juz zadne zmartwienie, widocznie Intel spokojnie se poczeka na bzdurozerne promocje, a potem dolozy 8core w 32 nm i zmiatajace 12core w 22 nm i koniec zawodow do 2013 roku.

  5. @morgi (autor: Conan Barbarian | data: 4/10/10 | godz.: 13:42)
    odrazu -> od razu
    se - nie ma takiego słowa w j. polskim.


  6. cyferluu (autor: Dzban | data: 4/10/10 | godz.: 13:45)
    Ale do czego Ci ten zintegrowany układ graficzny?

  7. @Dzban (autor: Qjanusz | data: 4/10/10 | godz.: 14:05)
    Piotruś na ten przykład za pomocą takiej dodatkowej grafiki chce przywracać do życia prawdziwe karty graficzne, które wcześniej zepsuł nieumiejętnym wgrywaniem "lepszego" biosu.

    ... zawsze komuś się tam do czegoś przyda.


  8. . (autor: emu | data: 4/10/10 | godz.: 14:52)
    .

  9. @DYD-Admin (autor: AmigaPPC | data: 4/10/10 | godz.: 15:04)
    i już powinien być ban.

  10. . (autor: emu | data: 4/10/10 | godz.: 15:05)
    .

  11. Ja nie nazwalbym tego pro cos tam (autor: morgi | data: 4/10/10 | godz.: 15:14)
    raczej regionalne, specyficzne zapatrzenie na cos na co reszta swiata nie zwraca uwagi. To jak podniecanie sie poziomem miernej polskiej ligi pn, zamiast Liga Mistrzow, czy ligami zachodnimi.

  12. @emu (autor: Wedelek | data: 4/10/10 | godz.: 15:14)
    Dość tego dobrego. Powiedz mi panie Emu czy widziałeś może żeby ktoś kto kupuje najmocniejszy konfig nie kupił również jedej z najmocniejszych grafik?

  13. . (autor: waluss | data: 4/10/10 | godz.: 15:20)
    .

  14. @emu - trol (autor: rookie | data: 4/10/10 | godz.: 15:25)
    Jak chcesz mieć poniżej 5fps na high-detail (jak dobrze pójdzie...) to kup sobie i3 z supergrafą larabee - innych jednak w to nie wciągaj bo normalni ludzie nie lubią pokazu slajdów na monitorze.

  15. nie ma sie co unosic... (autor: piobzo | data: 4/10/10 | godz.: 15:27)
    powiedzial co widzial, widac niewiele wiedzial...

    "czterokanałowy system pamięci DDR3 " to dopiero markedingowa sciema, rozumiem ide raid 6, twu drozny kontroler pamieci...ale cztero.... ladnie kase wyciagaja....


  16. @emu (autor: Conan Barbarian | data: 4/10/10 | godz.: 15:28)
    Jaki planujesz następny nick, po tym jak dostaniesz bana?

  17. @morgi (autor: draconewt | data: 4/10/10 | godz.: 15:38)
    A co ty masz do polskiej ligi?. Chłopaki nie tak dawno startowali od zera, uczą się grać od nowa. Tyle lat mecze były ustawiane to chyba oczywiste że nikt się nie wysilał.

  18. @Up (autor: AmigaPPC | data: 4/10/10 | godz.: 15:45)
    a myślisz, że coś się w tym temacie zmieniło?
    Bo wydaje mi się, że nie - tylko się bardziej pilnują żeby nie umoczyć.


  19. @AmigaPPC (autor: Qjanusz | data: 4/10/10 | godz.: 16:04)
    też tak myślę...

    Piotruś aka @emu
    Napisz do swojej centrali że popełnią błąd przeokrutny, kastrując CPU serii E dla podstawki LGA2011, ze zbuczka, któremu wróżysz płomienną przyszłość ;-)

    Zaznacz że Ty jeden tak myślisz. Może dostaniesz w prezencie robota "Intel Inside"....
    Coś dla ducha, coś dla ciała :D

    Niebieskie wiaderko gratiss ;-)


  20. @AmigaPPC, Qjanusz (autor: draconewt | data: 4/10/10 | godz.: 16:19)
    Ja tam wierzę, że się zmieniło.

  21. możliwe że dzisiejsza ewolucja xD (autor: kosa23 | data: 4/10/10 | godz.: 16:35)
    http://www.youtube.com/watch?v=PSROlfR7WTo

  22. draconewt (autor: morgi | data: 4/10/10 | godz.: 16:38)
    Nic, niech se grajki biegaja, ale znowu dostana lomot od 'wirtuozow' z kaukazu, a reprezentacja zbiera zera.

  23. @Up (autor: AmigaPPC | data: 4/10/10 | godz.: 17:00)
    historyczna chwila - zgadzam się z @Morgimi :)

  24. zintegrowana grafika (autor: ditomek | data: 4/10/10 | godz.: 17:06)
    nie brzmi źle, pod warunkiem, że jej wyłączenie wpływa na obniżenie poboru prądu i grzanie się procka. Nie wiem czy nowoczesne konstrukcje oferują taki tryb pracy. Jak zie mylę to proszę o poprawienie. Inna sprawa ze do takiego konfigu wbudowana grafika używana jest tylko w "trybie awaryjnym" :-)

  25. to proste... (autor: sikador | data: 4/10/10 | godz.: 17:36)
    ...INTEL ma pełne magazyny starych procesorów to musi je najpierw sprzedać a dopiero potem wprowadzi nowości :D i dla tych gości będzie bez litości a fanboje i tak powiedzą swoje :P

  26. No ja już wymieniłem (autor: neuron | data: 4/10/10 | godz.: 17:39)
    swoja ostatnią już prawdopodobnie podstawkę od intela s775 na AM3. I nie żałuję, niech sobie zmieniają te podstawki i nabijają kabze naiwnych nieświadomych użytkowników. No ale intel jest królem wydajności na rynku procesorów i kilka FPS-ów a może nawet kilkanaście mają więcej od AMD. Ale wybór należy do Ciebie drogi kliencie. Obecnie wystarcza mi AMD i HD4890, za jakiś czas wymienię na HD6xxx ale w 28nm. A płytę główną to dopiero gdy Phenomy X6 będą mało wystarczające. Bo AM3 obsługuje X6. Więc teraz pozostaje modlić się o nvidie aby za kilkanaście miesięcy kupić taniej HD6xxx w 28nm. Bo konkurencja musi jakaś być.

  27. heh nie nazekajcie (autor: Mario2k | data: 4/10/10 | godz.: 18:31)
    Co tak nazekacie na te podstawki , od 18 miesiecy mam i7 OC do 4.1GHz , proc daje rade i pociagnie jeszcze spoczko rok czasu co razem da okolo 2,5 roku , watpie zeby przez najblizszy rok bylo cos ogolnie dostepnego w dobrej cenie i szybszego niz moja podstawka na sokecie 1366 .
    Jak bedzie sposobnosc i mozl;iwosci cena- wydajnosc na odpowiedni poziomie to pewniakiem
    pod koniec 2011 rok u przejde na LGA 2011 ktore znowu powinno styknac na minimum 2,5 roku .

    Widac co niektorzy chcieli by jedna podstawke na 4-5 lat do tego na godzine 30zl albo bogatego tate ;)


  28. sikador (autor: morgi | data: 4/10/10 | godz.: 18:34)
    Zapomnij o rabatach i innym rozdawnictwie, pojdzie w rynek sprzedac sie musi. Nie ma tu akcji charetatywnej, jest biznes i walka o zyski, jesli nie sa one planowe zaczyna sie stymulacja i dzialania w celu lepszych wynikow. W tej chwili jest wszystko ticktock i tak ma byc.

  29. @Up (autor: AmigaPPC | data: 4/10/10 | godz.: 19:00)
    znów szara rzeczywistość - nie zgadzam się z @Morgimi :(

  30. @Up28 (autor: Pijar | data: 4/10/10 | godz.: 19:12)
    To trochę dziwne identyfikować się z biznes-planem firmy. Zwykle konsumenci mają skłonność do identyfikowania się z produktem firmy. No ale "dla każdego coś miłego"

  31. Pijar (autor: morgi | data: 4/10/10 | godz.: 19:28)
    To zaloz firme prywatna bez biznesplanu, bedziesz pionierem. Produkty to efekt dzialania biznesplanu.

  32. No i dobre posunięcie (autor: Sony Vaio | data: 4/10/10 | godz.: 19:58)
    Intel znowu zbadał rynek i się okazało, że i7 jest tak mocny, że kolejna generacja od amd mu nie podskoczy, a i klienci nie będą musieli zmieniać platformy. Moc jest, zaoszczędzone pieniądze. Intel dba o klienta.

  33. @SV (autor: Mariusch1 | data: 4/10/10 | godz.: 20:24)
    Co masz na myśli z "nie będą musieli zmieniać platformy"??

  34. @co do zmian socketów (autor: Mariosti | data: 4/10/10 | godz.: 21:05)
    Intel ze swoim LGA775 i s478 przyzwyczaił klientów do długowiecznych platform... podobnie amd ze swoim Socket'em A i kompatybilnymi między sobą AM2/+/3/+
    O ile nowy socket LGA2011 ma sens bo dodaje kolejny kanał dla kontrolera pamięci , to już zastąpienie LGA 1156 przez 1155 jest ewidentnym zagraniem na wydarcie nieświadomemu konsumentowi pieniędzy z kieszeni. Bynajmniej SV to nie jest dbanie o klienta tylko wyzyskiwanie go na siłę.
    Dokładnie takie same komentarze można było czytać w sytuacji w której AMD zdecydowanie przodując wydajnością na rynku procesorów wypuściło s.754 i s.939, a później s.940/AM2 (nie wiadomo było że ten ostatni będzie aż tak długowieczny)


  35. Mariosti (autor: morgi | data: 4/10/10 | godz.: 21:18)
    Nowa architektura to nie jest zadne zagranie, wymog, jak chcesz znalezc argument na sile to masz kontre, dlaczego ... walnie nowe platformy w przyszlym roku? Masz 3 warianty:
    a. bo 'dawno' tego nie robili....zaledwie 2 lata bedzie
    b. bo bedzie 'przelom' czyli cos nowego...o ile apu ma zamiary na dolozenie paru modulow do phenomka to bzdurozer juz liche
    c. bo zdecydowali sie na przebudowe calych platform i nikt nie bedzie mial temu za zle.


  36. Niby fajnie, że... (autor: BeHQ | data: 4/10/10 | godz.: 21:26)
    ... rozwijają się. Ale o co tyle pisku? Mało wydajności jest z 1366? To dobry zakup na najbliższe dłużej nieokreślone lata. Bo już teraz brakuje aplikacji zapychających x4 rdzenie, a gdzie mowa o x6 i o kolejnych kanałach dla pamięci. Prócz ultra wydajnych stacji roboczych, gdzie to zostanie spożytkowane? No gdzie? Przy kolejnej wersji cry-aja 9 ??
    PCI3.0 jeśli producenci kart graficznych się postarają, to może okaże się sukcesem. Tylko znowuż co z optymalizacją gier pod tak wydajne maszyny?? I serdecznie pierd... kolejne benchmarki. Dość!

    Ludzie dają się uwieść bełkotowi marketingowców i przedłużają e-peniski, zamiast cieszyć się z wydajności tego, co mają.


  37. Coraz gorzej. (autor: RoXall | data: 4/10/10 | godz.: 22:02)
    komentarz nr 4 sprawił, że odechciało mi się czytać reszty. Kolejny Cyrix, pararocker, zsx11...

    Coraz mniej zaglądam na fora i pod newsy.
    Pod każdym newsem to samo i zawsze te same osoby piszą - szkoda, że internet jest dla każdego. tęsknie za sytuacją z przed paru lat.


  38. @morgi (autor: Mariosti | data: 4/10/10 | godz.: 22:14)
    Sandy Bridge to taka sama "nowa architektura" w porównaniu do Nehalema jak Wolfdale względem Conroe...

  39. to jak to teraz? (autor: kosa23 | data: 5/10/10 | godz.: 00:46)
    jednak nie będzie SB w 22nm(2011r)? przecież piali o tym... fanboje...

  40. @up (autor: Wedelek | data: 5/10/10 | godz.: 07:00)
    Będzie, ale część. SB to dwie wersje układu: dla podstawki LGA1155 (początek 2011) i LGA2011 (koniec 2011). Są to następcy obeecnych LGA 1156 i LGA 1333.

  41. @Qjanusz (autor: pawel.xxx | data: 5/10/10 | godz.: 09:39)
    "czyli wyznawcy TOPowej 1366 dostali jeszcze roczek,
    który muszą spożytkować na cieszeniu się z posiadania high endu :-)"

    Jeśli cieszyli się hi-endem 3 lata to znaczy że dokonali doskonałego wyboru. W hi-tech tak długi okres to rzeczywiście niezwykłe


  42. Mariosti (autor: morgi | data: 5/10/10 | godz.: 09:48)
    Blad, Sandy Bridge to nowa konkretna architektura, do tego mocarna, 3,5Ghz z tdp 95W, nie ma co Nehalem kleka.
    http://img692.imageshack.us/img692/8964/022c.gif


  43. @pawel.xxx (autor: Qjanusz | data: 5/10/10 | godz.: 15:19)
    cieszę się ich szczęściem :-)

    Za roczek posypią się kolejne rekordy w umieszczaniu wtyczek i sekcji zasilania na płytach głównych pod Intela.

    Jednym wielu powodów ogromnej prądożerności platformy Intela jest chipset:

    "Ciekawostką jest jednofazowy układ sterowania zasilania mostka północnego – AMD 890FX. W przypadku płyt z chipsetem Intel X58 wykorzystuje się przeważnie dwu- lub trzyfazowe układy sterujące. Najwidoczniej w przypadku układu AMD nie ma potrzeby, żeby stosować tak rozbudowane rozwiązania. "
    http://pclab.pl/art43323.html


  44. schamat "tick-tock" intelka już się rozłazi... (autor: mоrgi | data: 5/10/10 | godz.: 18:04)
    tryby wypadają i teraz tyka tak:
    "tttiiiiccccckkkk------ttttoooooooooooocccccccckkkkkkkk"

    za parę lat to się będzie ślimaczył że trudno tu polemizować... , chyba że konkurencja zaciśnie pasa :D


  45. @Qjanusz (autor: ditomek | data: 5/10/10 | godz.: 23:25)
    morgi na pewno znajdzie jakieś wytłumaczenie dla rzeczy o których piszesz.
    Będzie to coś w stylu:
    Intel zrobił badania rynkowe i wyszło ze klienci oczekują rozbudowanych sekcji zasilania. Intel znowu dostarcza klientom najlepsze rozwiązania.


  46. @intel (autor: batorki | data: 6/10/10 | godz.: 00:27)
    obstawiajmy nowy sekcje zasilania

    ja obstawię 22+4


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.