Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Sobota 23 października 2010 
    

Tom Clancy's HAWX 2 DirectX 11 Benchmark


Autor: DYD | 14:03
(40)
Właśnie ukazał się nowy, interesujący benchmark z gry Tom Clancy's HAWX 2, którym możemy sprawdzić wydajność w środowisku DirectX 11. W opcjach jest możliwość włączenia teselacji i podziwiania bardziej szczegółowego terenu. Demko przedstawia lot myśliwca nad urokliwym, górskim krajobrazem, z kilkoma efektownymi bojowymi akcjami w niebiosach. Benchmark można pobrać stąd (~700MB) i do uruchomienia wymagane jest założenie konta na Ubi (po instalacji). Prezentacja benchmarku w krótkim filmiku wideo i jeden wynik z SLI GTX470 dostępne jest w dalszej części newsa.

197 (średni fps) - GTX470 SLI [i7.3GHz] - teselacja wyłączona
179 (średni fps) - GTX470 SLI [i7.3GHz] - teselacja włączona


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. redakcja (autor: Markizy | data: 23/10/10 | godz.: 10:52)
    myśli zaktualizować wyniki swojego ostatniego testu o ten benchmark?

    Co by rzuciło więcej światła na wydajność teselacja na kartach AMD i NV.


  2. Markizy... (autor: DYD-Admin | data: 23/10/10 | godz.: 10:59)
    jak dostaniemy znowu coś z serii HD6000 to owszem, na razie karta z wczorajszego testu HD6870 była u nas tylko jeden dzień

    ...a ten benchmark jak najbardziej będziemy wykorzystywać w kolejnych testach


  3. benchmarki oparte o prawdziwe gry (autor: Qjanusz | data: 23/10/10 | godz.: 12:16)
    są znacznie bardziej miarodajne niż puste smarki, które w zasadzie są tablicą ogłoszeń powiązanych z developerem firemek.

  4. @Markizy (autor: emuX | data: 23/10/10 | godz.: 13:35)
    wydajność teselacji już jest sprawdzona w teście na TPC za pomocą Unigine Heaven. I każdy już wie że nV ma wyższą wydajność, a w kartach AMD nadal kuleje.

  5. Wszystko fajnie (autor: MateushGurdi | data: 23/10/10 | godz.: 13:42)
    Ale z tego co widze to do niewielu ludzi dotarlo ze kart majace walczyc z GTX-em 470 i GTX-em 480 maja dopiero wyjsc, wiec mysle ze porownywanie do 470-tki nie jest za dobre na obecnym etapie. Uspokojcie hormony i poczekajcie az wyjda karty z wyzszego segmentu.

    Co do teselacji jak ktos poruszyl to w kwestii HD68xx AMD stwierdzilo ze jeden przerobiony teselator musi wystarczyc, za to nic nie powiedzieli w kwestii serii HD69xx i ilosci teselatorow w Caymanie, osobiscie mam nadzieje ze dorzuca tam jeden wiecej conajmniej.

    A benchmarki na grach sa swietnym pomyslem, mozna szybko przetestowac sprzet i sa dosyc miarodajne :)


  6. @MateushGurdi (autor: emuX | data: 23/10/10 | godz.: 13:50)
    mylisz się. Porównuje się cenowo. I cenowym odpowiednikiem GTX460 1GB jest HD6850, a GTX470 - HD6870.

  7. formacja bombowców (autor: G.S.S. | data: 23/10/10 | godz.: 13:52)
    jak za czasów IIWŚ... tia :).

  8. @Up (autor: AmigaPPC | data: 23/10/10 | godz.: 13:52)
    Do niedawna porównywałeś 5850 do 480 przecież to różna cena - gdzie wtedy była Twoja uczciwość?

  9. @Up (autor: AmigaPPC | data: 23/10/10 | godz.: 13:53)
    Up było do @EmuX.

  10. @emuX (autor: Mariosti | data: 23/10/10 | godz.: 13:53)
    Cenowo to wczoraj była premiera radeonów, wniosku ewidentnie nie możesz wyciągnąć sam więc pomogę - dostępność jest mała, popyt ogromny, ceny znacznie wyższe niż będą gdy popyt i podaż się wyrównają.

  11. @Mariosti (autor: emuX | data: 23/10/10 | godz.: 14:07)
    ceny pewnie będą jeszcze wyższe. Już nie raz tak było, że w momencie premiery ceny były niższe niż później, a za np. pół roku spadały do sugerowanych.

    A co do benchmarka z newsa to karty AMD na pewno słabo by wypadły w tym benchmarku bo AMD wycofało wsparcia dla HAWX2 z programu Gaming Evolved. Zapewne z powodu problemów wydajnościowych.


  12. @emuX (autor: Sony Valo | data: 23/10/10 | godz.: 15:32)
    juhu mam klawiaturkę będę po niej ciepał paluszkami aż do północy, spoko chcesz sie drażnić dla ciebie mogę posiedzieć przed kompem do poniedziałku, a co mi tam weekend jest prawie się odrobiłem dziś tylko 3 klientów jeszcze obsłużę i mogę się z tobą kłucić do znudzenia ale zamienimy portal w bydło w ciągu jednego weekendu

  13. @emuX (autor: tompo75 | data: 23/10/10 | godz.: 15:33)
    Teraz to się porównuje karty podobne cenowo?!?!
    A co bylo przy nv gdzie na sile porownywaliscie nie te karty, bo tak chciala nv zeby dobrze wypasc? 470 i 480?
    Boze jak mozna byc tak zaslepionym i dwulicowym klamca?!
    Heaven to tylko benchmark, w niego sie nie gra, popatrz na wyniki w GRACH, ktore korzystaja z tese i tam sobie porownaj wydajnosc.
    czy ktos go w koncu usunie bo robi sie wnerwiajacy?!


  14. Wielki wstyd dla kiepskich (autor: morgi | data: 23/10/10 | godz.: 15:37)
    ale co innego dostanie sie od nich zapasc i zenada, zero innowacyjnosci i pomyslowosci, oszczedzanie i bieda, jak oni pojda z torbami to i okolice niech tona.

  15. tompo75 (autor: morgi | data: 23/10/10 | godz.: 15:39)
    Akurat Heaven to delikatny benchmark bardzo delikatnie dodaje teselacji i bedzie jej jeszcze mniej bo oficjalnie jest wspierany przez t-amd-dete. Sa inne demka, ktore robia z nich mokra plame, bo to dalej sprzet dx11 na sticker.

  16. @hawk x (autor: Sony Valo | data: 23/10/10 | godz.: 16:45)
    siakieś badziewie musi to być, za mało fiziks bo debrisów nie było, ty samoloty wybuchające to musiały być rysowane na nvidii bo szybko znikały po wybuchu pewnie zdążyli już dopracować ilość niewyświetlanych detali żeby dobrze wypaść

  17. @morgi (autor: Promilus | data: 23/10/10 | godz.: 17:35)
    Bardzo delikatnie? Obejrzyj sobie heaven w trybie wireframe a potem opowiadaj bzdety.

  18. @promilus (autor: MateushGurdi | data: 23/10/10 | godz.: 18:47)
    chyba morgi Cie posluchal bo ucichl, maszyna nie wytrzymala i te sprawy xP A co do heavena to osobiscie uwazam go za srednio miarodajny benchmark, czasem sie sprawdza a i owszem

  19. @MateushGurdi (autor: Promilus | data: 23/10/10 | godz.: 19:20)
    Jest zupełnie niemiarodajny, chyba że do gier PC-DX11-only których jak na chwilę obecną brak. Po prostu nikt nie będzie robił ścieżki renderingu z modelami low poly dla DX9/10+konsol i z zajebiaszczą grafiką dla DX11. Modele będą dobre (high poly) z odpowiednimi technikami mapowania wypukłości (parallax mapping na przykład) dla DX9 i 10, a jeszcze gęstsze siatki i displacement dla DX11. Różnica w jakości tak duża jak w heaven nie będzie, różnica w wydajności też nie. Stopień tesselacji ze względu na i tak dość gęsty mesh będzie niewielki więc przewagi GF dużej mieć nie będą (ta ujawnia się przy wyższych współczynnikach) - i tyle.

  20. Demko przetestowane (autor: Mario2k | data: 23/10/10 | godz.: 19:33)
    Radek 5870 OC i7930 4.1GHz+
    1680x1050 full detale DX11 Terrain Tesselation On VSync off
    Max 109 fps Average 78 fps

    o dziwo przy 1280x720 roznica w fps znikoma
    + 10-12 klatek


  21. Miarodajne benchmarki to takie (autor: morgi | data: 23/10/10 | godz.: 20:06)
    w ktorych kiepscy nie zoptymalizuja uznajac, ze to nie ma uzasadnienia korzystac z ich kiepskich stron, bo w grach nie powinno tego byc, slabi sa w poligonach, slabi w jakosci obrazu, no o compute shader to juz przez szacunek nie wspomne. Wyrysuje sobie siateczke jak w tessmarku i mamy potem fochy, zeby nie uzywac bo to nie jest real, a co potem bedzie blokada jak przy furmarku swego czasu, zenada.

  22. @up (autor: tompo75 | data: 23/10/10 | godz.: 20:26)
    Najlepsze benchmarki to gry + fraps i tyle.
    Żadne syntetyki albo sponsorowane, albo kto da więcej ten będzie miał więcej fps, albo robione przy współpracy z którąś z firm.
    Co z tego że w sztucznym heaven jest przewaga skoro w grach jej nie ma?! i nie będzie bo blokowane są teraz skutecznie przez konsole i dobrze o tym wiesz, ewentualnie w grę wchodzi średnia tese a właśnie w taką celuje amd, bo extreme i tak nie uświadczysz no chyba że w benchu nic nie dającym żeby się można było pojarać. Tak czy siak 460 to super zakup i będę to powtarzał i tego bronił.


  23. o shit! (autor: Kriomag | data: 23/10/10 | godz.: 21:22)
    jak to wygląda bosko :D
    taką grę pokazać komuś w czasach 3dmarka99 (helikopterek + kilka drzew na krzyż) ;D


  24. @Mario2k (autor: Mariosti | data: 24/10/10 | godz.: 00:49)
    Ja testowałem na 5770 oc i
    Co mnie zdziwiło nie dało się włączyć tessalacji, ciekaw jestem z czego to wynika, tak czy siak:
    1920x1200 AAx8 full detale Vsync off Tess off
    Max 159fps Avg 86fps


  25. Mariosti (autor: Mario2k | data: 24/10/10 | godz.: 11:47)
    A to ciekawe radek 5770 szybszy od 5870

    Cuda nie tylko u NVidi


  26. Kar$%^$%!!!! Bombowce strategiczne w szyku z (autor: Mcmumin | data: 24/10/10 | godz.: 12:06)
    II WŚ?!?!?! Kogoś tam nieźle posrało! Panie i panowie! Ten benchmark jest absolutnie z dupy i zgłaszam stanowcze weto do jego wykorzystania w przyszłych testach kart graficznych!!!! :)

  27. @morgi (autor: Sony Valo | data: 24/10/10 | godz.: 15:49)
    są firmy które nigdy nie optymalizowały sterów. nvidia na bank nigdy w sterach nie stosowała nieuczciwych praktyk

    buhahhaahiahihihahiihahhhhahhhh STOP nera mi wypadła buahahahahihiihihihihi


    tu masz linka,

    http://www.frazpc.pl/...mok-w-3DMark-2001-SE-.html


  28. @morgi (autor: Sony Valo | data: 24/10/10 | godz.: 15:58)
    przypomnę ci że 5200 nie dość zę z beznadziejnej serii to jeszcze największy chłam ale wyznawcy brali to na kopy a w benchach wypadało na kupę. więc wielce ciency musieli usuwać obiekty żeby nadrobić do kiepskich

  29. Taki SABAT (autor: Rajq | data: 24/10/10 | godz.: 16:48)
    fanbojow AMD, naprawde, obiektywnie patrzac nie wystepuje na zadnym powtarzam ZADNYM polskim sit'cie.
    A co do GRY. GRA mocno wspierana i promowana przaz AMD czyt. optymalizowana. Jaki efekt tego jest???
    Jesli tylko tworcy nie boja sie o wykorzystanie mozliwosci dx 11 i daja duzo efektow to sila architektury AMD jest tutaj
    http://www.hardware.fr/...radeon-hd-6870-6850.html
    Widac wyraznie ze Teselacja zostala poprawiona znacznie ale wciaz jest to przepasc w stosunku do nV.


  30. @rajq (autor: Sony Valo | data: 24/10/10 | godz.: 17:01)
    widać jak bardzo twoja wiedza jest na bakier

    ati nie wspiera
    http://www.in4.pl/recenzje/663/amd_gry.JPG

    nvidia owszem
    http://hawxgame.uk.ubi.com/

    wiedzę masz co do jedynki ale jej nie aktualizujesz

    SABAT AMD - kolejny argument upadł


  31. #30 (autor: Sony Valo | data: 24/10/10 | godz.: 19:19)
    sam się wkopałem

    winno być
    amd nie wspiera


  32. @Mario2k (autor: Mariosti | data: 24/10/10 | godz.: 19:54)
    Sprawdź bez tessalacji, może to ona robi taką różnicę...

  33. Rajq (autor: Markizy | data: 24/10/10 | godz.: 21:44)
    myślę że to nie problem trasselacji, tylko po prostu sterownika lub kodu gry.

    Bo jak inaczej wytłumaczyć różnice rzędu 305 tylko miedzy 5870 a 5770.


  34. @Markizy (autor: Mariosti | data: 24/10/10 | godz.: 22:17)
    Wygląda to właśnie na tessalację, w Hawx2 zagęszczana jest siatka całego widocznego terenu który potrafi być ogromny.
    Prowadzenie radeonów 6800 to potwierdza bo mają usprawnione tessalatory, a dodatkowo potwierdza to mój test 5770 który to bez tessalacji ma średnio 86fps w 1920x1200 aax8, a z włączoną tessalacją (i w zestawie z mocniejszym procesorem) zrobiła im tylko 41fps.
    Ciekaw jestem dlaczego nie mogłem u siebie włączyć tessalacji (win7 pro 64bit), bo takie porównanie rozwiałoby już wszelkie wątpliwości.


  35. Update (autor: Mario2k | data: 25/10/10 | godz.: 00:12)
    Radek 5870 OC i7930 4.1GHz+
    1680x1050 full detale DX11 Terrain Tesselation Off VSync off
    Max 197 fps Average 132 fps


  36. HD 6850 & HD 6870 Hawx 2 i relana rozgrywka (autor: ivanos | data: 25/10/10 | godz.: 10:19)
    Jak widać w realnej grze wydajność nowych HD 6000 deczko się różni :)

    [URL=http://www.fotosik.pl/...cc95163e5f85936m.jpg[/IMG][/URL]


    [URL=http://www.fotosik.pl/...ec8eb1869809f37m.jpg[/IMG][/URL]

    Czyżby mniejsza ilość teselatorów dawała się we znaki kartom AMD ???


  37. Edit (autor: ivanos | data: 25/10/10 | godz.: 10:20)
    Poprawne screeny >>>


    http://www.fotosik.pl/...lny/5cc95163e5f85936.html


    http://www.fotosik.pl/...lny/dec8eb1869809f37.html


  38. @up (autor: tompo75 | data: 25/10/10 | godz.: 10:39)
    co portal to inaczej:
    http://techpowerup.com/...D_6850_Direct_Cu/15.html
    co ciekawe im wyższa rozdzielczość tym 460 coraz bardziej słabnie.


  39. @38 (autor: tompo75 | data: 25/10/10 | godz.: 10:51)
    Mój link jest do HAWX 1 - sorry, mój błąd :)
    nie brać więc pod uwagę :)
    p.s. czemu nie można edytować postów? ech... stary "silnik" na stronie daje się we znaki :)


  40. @Mario2k (autor: Mariosti | data: 26/10/10 | godz.: 01:47)
    No i widzisz, wyjaśniło się, tessalacja w hawx2 jest bardzo rozległa i strasznie ogranicza wydajność radeonów. W tym przypadku jednak, faktycznie wygląd terenu z tessalacją wygląda chociaż odrobinę realistycznie w odróżnieniu od wersji bez. Do tej pory w grach korzystających z tessalacji jej wpływ na ostateczny wygląd renderowanej sceny był zauważalny tylko w benchmarkach. Pozostaje mieć nadzieję że w caymanie będą 2 albo nawet 3 tessalatory o mocy porównywalnej z tym z 6870. Wtedy gf'y nie będą miały przewagi pod żadnym kątem.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.