Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 2 listopada 2010 
    

Ruszyła kampania marketingowa modelu Core i3 2100T


Autor: Wedelek | źródło: Fudzilla | 11:41
(75)
Jeżeli potrzebujesz wydajnego komputera typu desktop, koniecznie z niskim TDP lub jesteś wziętym ekologiem, to zdecydowanie powinieneś kupić jeden z procesorów Intela z rodziny Sandy Bridge. A tak przynajmniej wynika z notatki prasowej firmy z Santa Clara, która reklamuje swojego nowego, dwurdzeniowego Core i3 2100T z minimalnym TDP 35W. CPU ten pracuje częstotliwością 2.5GHz ma 3MB cache, obsługuje dual-channel DDR3 1066 lub 1333MHz, a jego układ graficzny pracuje z zegarem na 650MHz lub 1100MHz z Turbo. Jest on przeznaczony dla podstawki LGA 1155 i współpracuje z nowymi chipsetami z serii 6.

Oczywiście 35W w przypadku komputerów typu desktop to świetny wynik, jednak należy pamiętać, że jest to średnia wartość pobieranej energii. Natomiast w rzeczywistości, w przypadku bardziej zaawansowanej pracy realny pobór mocy będzie zapewne większy, nie mówiąc już o sytuacji gdy wykorzystanie układu będzie bliskie 100%.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ahaaaa minimalne TPD (autor: Lolo64_EX1_rev2.1 | data: 2/11/10 | godz.: 11:55)
    Powinni zabronić takich kłamliwych praktyk. Kogo obchodzi minimalne TPD? Toż AMD w idle też bierze mało prądu. Wielkie mi kurna dokonanie.

  2. pospolite oszustwo takie jak dynamiczny kontrast w LCD (autor: Seba78 | data: 2/11/10 | godz.: 12:08)
    123

  3. @Up (autor: AmigaPPC | data: 2/11/10 | godz.: 12:10)
    Czyli "ekologiczny" i3 z TDP ca 65W?

  4. a to dobre (autor: Kris1st | data: 2/11/10 | godz.: 12:24)
    mój athlonek x2 250 mniej ciągnie podczas takiej pracy biurowej :)

  5. hehe (autor: morgi | data: 2/11/10 | godz.: 12:42)
    Miazga tdp klasa, ciekawe kiedy apu osiagnie strzechy a co dopiero takie tdp, pytanie koncowe ile ekstra rdzeni musza odpalic gratisowo, zeby podgonic zapoznienie.

  6. ale ściema :-) (autor: Qjanusz | data: 2/11/10 | godz.: 12:43)
    gówniana wydajność, graficzny śmierdzący zbuczek na pokładzie, marny myk z LGA1155 i kłamstewko w postaci TDP...

    Coś pominąłem???


  7. gówniana wydajność (autor: DTOsman | data: 2/11/10 | godz.: 13:01)
    to będzie w Llano z marnym phenomkiem na pokładzie, który już teraz odstaje od konkurencji, a co dopiero w momencie wydania na swiat. Aż strach pomyśleć

  8. @morgi (autor: bananowy song | data: 2/11/10 | godz.: 13:03)
    lepiej powiedz skąd wziąłeś dopalacze.

  9. skręc jakikolwiek procesor do 1Ghz (autor: cyferluu | data: 2/11/10 | godz.: 13:04)
    a bedziesz miał TDp na poziomie parudziesięcu W... podkręc jakikolwiek oszczedny procesor a bedziesz miał TDp na poziomie 95W. fermi w idle tez ma małe TDP :D

  10. ... (autor: kosa23 | data: 2/11/10 | godz.: 13:07)
    i marna ilość cache hahaa

  11. nie (autor: piobzo | data: 2/11/10 | godz.: 13:29)
    ma ht... czyli głównej karty przetargowej tej rodziny... czyli stary poczciwy core2duo w mniejszym procesie i z na siłę dołożoną kartą..

  12. @Wedelek (autor: emuX | data: 2/11/10 | godz.: 13:43)
    to zwykły trol AMD i znowu kłamie. To TDP 35W to nie jest żaden najniższy pobór i3 tylko średni pobór i3 2100T. Prawdopodobnie Wedelek plagiatując newsa z zagranicznego serwisu, tłumacząc go w google translatorze nie zrozumiał, że jest to i3 z najniższym TDP z grupy i3, bo są też i3 z TDP 65W. A nie że jego minimalny pobór to 35W.

  13. @11 oraz @12 (autor: Sony Valo | data: 2/11/10 | godz.: 13:55)
    poczytaj a nie pitol

    http://www.cpu-world.com/...l-Core%20I3-2100T.html


  14. josefek- czyli w dalszm ciagu nie bedzie (autor: josefek | data: 2/11/10 | godz.: 13:56)
    mozna ventylatora sie pozbyc....czyli juz lepiej przy starym zostac i poczekac....

  15. @Sony Valo (autor: emuX | data: 2/11/10 | godz.: 14:01)
    co mam poczytać? potwierdziłeś to co napisałem i obnażyłes kłamstwo wedelka "Thermal Design Power (TDP) is the average maximum power a processor can dissipate while running commercially available software."

  16. Wedelek - sorry ale naucz się tłumaczyć z ang bo napisałeś bzdurę (autor: Grave | data: 2/11/10 | godz.: 14:08)
    a paru trolli na dzień dobry ją podchwyciło. Bo TO:

    " Współczynnik ten w przypadku typowej pracy będzie zapewne sporo większy, nie mówiąc już o sytuacji gdy wykorzystanie układu będzie bliskie 100%."

    jest Twoją "twórczością własną" która nie ma ŻADNEGO potwierdzenia w źródle na które się powołujesz! Nie zmyślaj, nie podkolorowuj tylko podawaj tak jak jest podane, inaczej niestety podajesz informacje w sposób nierzetelny. Bez urazy....


  17. czy tak trudno sprawdzic jest (autor: josefek | data: 2/11/10 | godz.: 14:22)
    a glownym celem pewnych tutaj obecnych jest,wlasne frustracje rozladowc---wyraznie napisane jest, ze przy 2,5 ghz tdp max 35 W jest, ile w turbomode ( 4ghz) nie wiadomo....albo nie znalazlem....

  18. @up (autor: Wedelek | data: 2/11/10 | godz.: 14:25)
    Niestety masz rację, źle ująłem w słowa konkluzję. Chodziło oczywiście o to, że TDP u Intela to średnia wartość, która dość często może być przekroczona.

  19. @@@ (autor: emuX | data: 2/11/10 | godz.: 14:27)
    widzę że news został edytowany, co by było gdyby mnie tu nie było, jedna wielka trolownia AMD.

  20. Wedelek (autor: Grave | data: 2/11/10 | godz.: 14:31)
    średnia? No to może jakieś źródło na potwierdzenie tej tezy....

    Co do turbo to nie wiem z GPU ale w przypadku CPU taktowanie jest zwiększane, ale w ramach podanego TDP! I tak największe OC jest dla pojedynczego rdzenia wtedy kiedy reszta jest nieaktywna, dla 2 aktywnych jest już mniejsze. Właśnie po to żeby trzymać się specyfikacji.

    Więc czy z Turbo czy bez Turbo max i tak będzie 35W i tak.


  21. emuX (autor: Grave | data: 2/11/10 | godz.: 14:34)
    nadal jest bzdura napisana. To 35W nie zostanie przekroczone niezależnie do obciążenia.

    Wedelek ---> Naprawdę mniej twórz na własną rękę, a więcej trzymaj się faktów, albo przynajmniej źródła na które się powołujesz bo podkolorowujesz te newsy na siłę ;/


  22. obnońcy krzyrza cholera jasna... (autor: Qjanusz | data: 2/11/10 | godz.: 14:43)
    i tak wszyscy wiedzą że TDP Intel zaniża aż miło.
    Po pierwsze z definicji (niby ciepło oddaje),
    a po drugie i tak ta wartość jest zaniżona w porównaniu do ilości gniazdeczek zasilających na płycie i innych ficzerków, które mają za zadanie dostarczenie większej ilości prądu i celu zaspokojenia prawdziwego TDP.

    Liderzy.... w rąbaniu niebieskich fanów.


  23. Qjanusz (autor: DTOsman | data: 2/11/10 | godz.: 14:50)
    zapomniał dodać, że tak czy tak faktyczne TDP podczas obciążenia jest niższe u intela aniżeli u amd. :)

  24. @Qjanusz (autor: emuX | data: 2/11/10 | godz.: 14:55)
    a co ty młody wykształcony wyborca PO? Popracuj nad ortografią bo krzyż to inaczej się pisze.

  25. Ja już 100x mu tłumaczyłem z tymi "fazami" zasilania (autor: Grave | data: 2/11/10 | godz.: 14:56)
    ale po 100x nie trafia, a 101 nie zamierzam.

    Sam się rąbnij w łeb ulzysz sobie i innym, bo już się rzygać chce od tych bzdur pisanych przez Ciebie po milion razy. Żeby jeszcze coś z tego było prawdziwe, ale to wytwory Twojego chorego umysłu. (@Qjanusz)


  26. Grave (autor: morgi | data: 2/11/10 | godz.: 15:24)
    Czasami moze sie otrzec albo przekroczyc tdp, ale to nie kwestia samego procesora, bo za ten w calosci odpowiada Intel, ale kompozycji plyty na jakiej pracuje. Nie referenty, a czasem nawet referenty maja spory rozrzut w zasilaniu i procek potrafi sie nagrzac ekstra jak jest bardziej scisniety otoczeniem. Jesli zgodnie z dekalogiem zrobiono zestaw, to nie ma bola wszystko jest zgodnie z wszelkimi danymi i prawami, jak zawsze.

  27. seria prockow icore to badziew... (autor: raczek70 | data: 2/11/10 | godz.: 15:41)
    Intel jak może unika porównania ze starszymi CPU E8x00. CPU i3, i5 dostają w 4 litery w praktycznie każdym zastosowaniu od starych E8x00, a i7 troszkę mocniejszy od nich, a jest 5 razy droższy ;).
    BTW, E8400, na płycie Asusa z EPU, spokojnie na 1,8GHZ pobiera 8W a jest o niebo zapewne wydajnieszy od tego kolejnego "cuda" Intela.
    To wszystko pokazuje, ze niestety Intel czuje się bardzo pewnie, brak mu bezpośredniej konkurencji - ale oby się nie obudził z ręką w nocniku, jak NVidia... :).
    Czego nam Klientom życze.


  28. raczek70 (autor: Grave | data: 2/11/10 | godz.: 15:58)
    "CPU i3, i5 dostają w 4 litery w praktycznie każdym zastosowaniu od starych E8x00"

    Jaaaasneeee..... :>


  29. raczek70 (autor: morgi | data: 2/11/10 | godz.: 16:05)
    Nie przynudzaj, bo wyjdzie ze wszystko stacza sie do nedznych gierek i jakiego gpu uzywa do nich - radeonki moga gorzej uzywac zasobow procka.
    Ogolnie i3,5 jest wyraznie szybszy od E8, a jesli zrobisz test graficzny juz moze byc roznie, bo wtedy wina spada na sterownik i gpu.
    http://nvision.pl/...Articles-354-ndetails-13.html


  30. @19 (autor: Sony Valo | data: 2/11/10 | godz.: 16:10)
    dużo spokojniej i normalniej nawet trole poprawiałe by poprawnie sytuacje jak na innych normalnych portalach
    """
    co mam poczytać? potwierdziłeś to co napisałem i obnażyłes kłamstwo wedelka "Thermal Design Power (TDP) is the average maximum power a processor can dissipate while running commercially available software."
    """

    nie dokońca poczytałeś, pozatym sam intel w tym przypadku nie poda ci prawdziwego tdp, cięzko podać tdp jednoznacznie jeśli procek zwalnia i przyspiesza dynamicznie poprawnie powinno być zakres tdp min do max a nie tdp35W. równie dobrze można się czepiać tdp w rozumieniu obu firm

    @24
    nie obrażaj niczyich przekonań politycznych to nie ten portal


  31. Sony Valo (autor: Grave | data: 2/11/10 | godz.: 16:21)
    Jeżeli "procek zwalnia i przyspiesza" to robi to W RAMACH TDP podanego w specyfikacji. Te 35W to max.

  32. pfff po ile ta podstawka? (autor: RoXall | data: 2/11/10 | godz.: 16:23)
    Ale chłam 3mb cache`u. To mój e8200 zrobi z nim co będzie chciał nawet HT mu nie pomoże tam gdzie max 2 wątki programowe <czytaj prawie wszędzie>.

  33. @31 (autor: Sony Valo | data: 2/11/10 | godz.: 16:27)
    udowodnij

  34. cd 32. (autor: RoXall | data: 2/11/10 | godz.: 16:27)
    A właśnie przecież na s.1155 w i3 miało nie być HT!

    Odwidziało im się?
    A jeśli nie to tym bardziej nie rozumiem na co komu ten procesor. Niski zegar stockowy, grzałka w postaci GPU, które tylko podnosi niepotrzebnie cenę układu, małe ilość pamięci plus oporowa cena nowej podstawki.

    Żyć nie umierać! buahaha.


  35. @34 (autor: Sony Valo | data: 2/11/10 | godz.: 16:34)
    gdzieś badziewie z magazynów trza upchnąć, przecież już produkują kolejny syf, a za wyrzucenie starego musieliby zapłacić

  36. @Grave (autor: AmigaPPC | data: 2/11/10 | godz.: 16:43)
    zajrzyj tutaj [ http://www.anandtech.com/...fault.aspx?b=2&c=1 ] i porównaj - @Raczek70 ma dużo racji.

  37. AmigaPPC (autor: Grave | data: 2/11/10 | godz.: 16:50)
    Core i3 2,93GHz szybszy od Core2Duo 3GHz, a wszystkie Core i5 i Core i7 szybsze od E8600. Z tą racją raczka70 to nie bardzo....

  38. @Grave (autor: bmiluch | data: 2/11/10 | godz.: 16:51)
    http://www.intel.com/...roc_comp_charts/183499.htm


    "The TDP is not the maximum power that the processor can dissipate."


  39. @Grave (autor: AmigaPPC | data: 2/11/10 | godz.: 16:53)
    [ http://www.anandtech.com/bench/Product/54?vs=143 ] zobacz jaką różnicą wygrywa (jeśli już wygra) i3 z e8600.

  40. Sony VaLo (autor: Grave | data: 2/11/10 | godz.: 16:54)
    nie mam czego udowadniać, przeczytaj założenia technologii turbo u Intela w dowolnej recenzji procesora ją wykorzystującego (np. jakiegoś mobilnego Core i7 940XM).

    Zauważ że dla aktywnych 4 rdzeni turbo jest minimalne, natomiast większe jest dla mniejszej liczby rdzeni. Własnie dlatego że procesor musi utrzymać się w ramach TDP podanego w specyfikacji.

    Założenie tego rozwiązania NIE JEST takie żeby zaoferować OC bez względu na wszystko, tylko, aby ZREKOMPENSOWAĆ brak wykorzystania w danym momencie wszystkich rdzeni procesora poprzez podniesienie taktowania tych używanych.


  41. AmigaPPC (autor: Grave | data: 2/11/10 | godz.: 16:55)
    to zobacz w wyniki szczegółowe np w kodowanie video....

  42. bmiluch (autor: Grave | data: 2/11/10 | godz.: 16:57)
    Jasne że może więcej tylko... wtedy potrzebuje lepszego chłodzenia....

  43. @Grave (autor: AmigaPPC | data: 2/11/10 | godz.: 17:02)
    zobaczyłem i co? wg Ciebie kodowanie wideo to jest główny wyznacznik wydajności?

    Zejdź na ziemię i zacznij być poważny/obiektywny/uczciwy w ocenie produktów dostępnych na rynku.

    Powiedz, że opłaca się posiadaczowi e8600 wymieniać całą platformę aby sobie sprawić i3 - w życiu.

    Napiszę kolokwialnie, przypuśćmy, że mam e8600 (faktycznie mam e8400 w jednym z kompów) - wymieniłbym go na i3 tylko pod jednym warunkiem, takim mianowicie, że nagle zacząłbym srać szmalem.
    W innym wypadku nie ma taka wymiana żadnego logicznego uzasadnienia.


  44. @40 (autor: Sony Valo | data: 2/11/10 | godz.: 17:17)
    już dawno czytałem i bardzo mi się to podoba ale i tak nie udowodniłeś że to co podają jest ok

    moim zdaniem powinien być podany rozrzut minimum jaki widzieli z maksimum jakie widzieli a tak to jest tak wiarygodnie jak listwa zasilająca oszczedzająca w ciągu roku 138zł, jednym słowem pitolenie i to u obu producentów


  45. @29 (autor: Sony Valo | data: 2/11/10 | godz.: 17:25)
    morgi twoje porównania są idealne, kocham cię, tylko ty możesz pokazać że procek AMD który jest mniej wydajny, i pięć razy tańszy od core i7 jest w stanie mu dorównać

    dziękujemy ci o WIELKI


  46. AmigaPPC (autor: Grave | data: 2/11/10 | godz.: 17:32)
    Koleś mi pisze że Core i3 i Core i5 dostają w d... "we wszystkich zastosowaniach od E8xx " tymczasem NIŻEJ TAKTOWANY Core i3 w RZECZYWISTYCH testach wygrywa TYLKO W GRACH (i to nie wszystkich), natomiast w pozostałych testach przegrywa.

    Sorry, ale jeżeli Ty uważasz w takim układzie że on "ma trochę racji" to chyba oglądamy różne testy.

    Ten E8600 sporo zarobił dla ogólnej średniej na Sysmarku i stąd taki wynik niby zbliżony. W rzeczywistych testach tylko w grach jest lepszy.

    Dlatego Ci napisałem żebyś popatrzył w wyniki szczegółowe bo sorry ale wyniki w rzeczywistych zastosowaniach liczą się o wiele bardziej niż puste cyferki w jakiś markach mierzących teoretyczną wydajność.


  47. *niżej taktowany Core i3 przegrywa tylko w grach (autor: Grave | data: 2/11/10 | godz.: 17:35)
    poprawka.

    I tak się doczepią ale to bez znaczenia, fakty są jakie są i wyniki w smarkach są g... warte, jak ktoś tego nie widzi to jego problem


  48. @46 (autor: Sony Valo | data: 2/11/10 | godz.: 17:39)
    twoja racja core i3 wygrywa z w 12 na 40 kilka testów tak wiem, rozumiem twój ból napewno w większości mniej chyba wygrał, jak już pokazujesz to chociaż policz sobie a później pisz

  49. DOM WARIATÓW (autor: Conan Barbarian | data: 2/11/10 | godz.: 17:57)
    Jaranie się procem z najniższej półki jest bez sensu. Ktoś tu ma zamiar kupić ten ogryzek? Ten procesor będzie wymagał 2x droższej od siebie płyty.
    Intel zamiast szczuć swoje pupilki kiełbaską niech lepiej zapowie kiedy premiera całej rodziny, a ja już sobie wybiorę co uważam za stosowne. Rozumiem, że morgi i Siony potrzebują, aby Intel planował ich życie, ale inni mogą podejmować własne i przemyślane decyzje.


  50. @Wedelek (autor: pawel.xxx | data: 2/11/10 | godz.: 18:03)
    Powstrzymaj się od swojej twórczości w dziedzinach o których nie masz pojęcia.
    TDP - thermal design power jest parametrem do zaprojektowania poprawnego chłodzenia.
    Gdyby prawdą było to co wymyśliłeś i moc cieplna przekraczała TDP przy 100% obciążeniu i HT. Znaczyło by to że w takich warunkach zaprojektowane chłodzenie byłoby niewystarczające - procesor powinien sie przegrać , czyli do akcji powinno wejść zabezpieczenie termiczne lub CPU powinno się spalić.
    W przypadku zadziałania zabezpieczenia termicznego wydajność była by ograniczona przez kluczowanie zegarów - co z kolei spowodowało by nie konkurencyjność w stosunku do niżej taktowanych modeli


  51. ... (autor: pawel.xxx | data: 2/11/10 | godz.: 18:07)
    Co do pomysłu że w trybie turbo moc cieplna może przekraczać TDP to widać że nasi znafcy nie pofatygowali się zapoznać z tą technologią pomimo że jest ona na rynku od dwóch lat

  52. @49 (autor: RoXall | data: 2/11/10 | godz.: 18:22)
    Popieram na całej linii!
    Ogryzek o wydajności zbliżonej do kilkuletniego e8x00 do płyty głównej wartości x2 względem swojej ceny. W dodatku zablokowane OC.

    Dalej nie ma co pisać. Nawet jeśli to coś wygra zegar w zegar w większości zastosowań z e8x00 to co z tego skoro cena jego a tym bardziej za całą platformę skreśla go na wejściu. Rozmawiamy o i3 nie o reszcie procesorów na s.1155.

    Tym zakończmy ta dyskusję bo ten procesor zwyczajnie jej nie jest wart.


  53. Sony VALO - testów w zestawieniu ananda jest 43 (autor: Grave | data: 2/11/10 | godz.: 18:27)
    już nawet licząc wszystkie (łącznie z nic nie wartymi syntetykami) Core i3 wygrywa w 30 w tym także z dużą przewagą w testach poboru energii (zarówno Idle jak i load - ponad 20W mniej niż E8600).

    http://www.anandtech.com/bench/Product/54?vs=143

    kolor czarny - Core i3, kolor jasnoniebieski - E8600

    Policz sobie sam i nie pitol głupot....


  54. TDP (autor: RoXall | data: 2/11/10 | godz.: 18:27)
    A co do TDP to nawet nie jest ono dokładne a jedynie ma przybliżyć wybór klasy stosowanego układu chłodzenia. Nie ma ono nic wspólnego z dokładnym poborem prądu bo w rzeczywistości wychodzi zupełnie co innego.

    Gdyby tak nie było to dlaczego różne modele z jednej stajni i rodziny procesorów różniące się taktowaniem mają takie samo TDP na pudełkach wypisane? A no właśnie ze względu na to co napisałem na początku.


  55. @Sony Valo (autor: pawel.xxx | data: 2/11/10 | godz.: 18:28)
    #30
    " pozatym sam intel w tym przypadku nie poda ci prawdziwego tdp, cięzko podać tdp jednoznacznie jeśli procek zwalnia i przyspiesza dynamicznie poprawnie powinno być zakres tdp min do max a nie tdp35W. równie dobrze można się czepiać tdp w rozumieniu obu firm"

    Bez wiedzy jakie jest TDP, dopuszczalna temperatura obudowy i dopuszczalna temperatura otocznia nie dałoby się zaprojektować chłodzenia.

    @all
    TDP to nie jest to samo co moc zużywana przez procesor
    Jak kilku z was zauważyło zmiana częstotliwości, napięcia, zmiana obciążenia skutkuje zmianami mocy zużywanej przez CPU. TDP natomiast się nie zmienia jest takie jakie ustalił producent.
    Mało tego to nie TDP jest ograniczeniem a temperatura. Przy OC moc procesora może przekroczyć TDP i nic sie złego nie stanie dopóki temperatura nie przekroczy temp granicznej.
    Po to stosuje się wydajniejsze chłodzenia ln2 itp by pomimo tego że moc cieplna przekracza TDP, dzięki temu wydajnemu chłodzeniu temperatura nie przekraczała dopuszczalnej


  56. @all (autor: Wedelek | data: 2/11/10 | godz.: 18:59)
    Całe to zamieszanie wynikło z niefortunnego i skąd innąd błędnego doboru zdań (za który przepraszam i obiecuję poprawę:)). Chodziło mi o faktyczny pobór mocy który czasami jest mniejszy, a zazwyczaj wyższy niż TDP. Ot tyle i tylko tyle, a samo TDP 35W, pomimo iż jest świetnym wynikiem, to jednak nie odzwierciedla prawdziwego stanu rzeczy.

  57. @Wedelek (autor: emuX | data: 2/11/10 | godz.: 19:09)
    tak się tłumaczysz a każdy już wie że trolujesz w newsach na korzyść AMD, co to znaczy zazwyczaj wyższy niż TDP? mój Q9650@4GHz TDP 95W zazwyczaj pobiera 16W podczas gdy zazwyczaj przeglądam neta.

    A co do samego Sandy Bridge to fajna sprawa że dostajemy kartę graficzną. Przyda się np. do wgrywania nowego biosu do zwykłej karty graficznej na pcie, albo jako zapasowa grafika, gdy zepsuje się główna grafika. Np. tak było u mnie gdy czekałem na radeony aż przyjdą z gwarancji.


  58. @up (autor: Wedelek | data: 2/11/10 | godz.: 19:15)
    No wszystko fajnie, tylko gdzie Ty tu widzisz coś o AMD?

    Zresztą ja też mam Q9550 @ 3.8GHz i różnie to z poborem mocy bywa. Raz jest niski (jak nic nie robię), a innym razem dość wysoki. TDP oprócz OC się nie zmienia.


  59. pawel.xxx (autor: kosa23 | data: 2/11/10 | godz.: 19:54)
    no ale to firma podaje specyfikacje TDP i zarazem tworzy do niego box-owe chłodzenie.

    PS. a jak ktoś będzie zmieniał to na bak będzie lepsze od tego co ma


  60. *bak (autor: kosa23 | data: 2/11/10 | godz.: 19:54)
    bank

  61. Roxall (autor: morgi | data: 2/11/10 | godz.: 20:45)
    Ten mocarz przekona wielu korporacyjnych klientow, maly rozmiarami wielki osiagami, a OC to se wloz miedzy bajki w tym segmencie jak i w ogole to 2 sciezki albo oszczedzanie energii albo palnik do krecenia. Intel celowo ograniczyl juz wczesniej OC a teraz zostawia dla specjalnych serii o rozbudowanych mozliwosciach. A dla fanow jest zlom, ktory nawet na 7 gigakpinach nie dociagnie do wspolczynnikow perf/watt i perf/cost.

    'The materials used in processors have physical limits. The addition of high-K to Intel&#8217;s processors saves a huge amount of energy. The energy we saved from the 350 million PCs we sold last year is massive. Those materials sometimes encounter temperatures - extremely cold temperatures that only extreme overclocking enthusiasts will reach - where they stop being semiconductors. We have to choose between saving a massive amount of gigawatts worldwide or not having overclocking results over 6.5 GHz. I think the answer any sane person will tell you is to save the gigawatts.'


  62. @morgi (autor: Conan Barbarian | data: 2/11/10 | godz.: 22:43)
    Byłbyś ciekawym przypadkiem nawet dla Freuda.

  63. nie wiadomo na kiedy dokładnie Paulo Otellini Zapowiadający zapowiedział teg CPU (autor: Qjanusz | data: 3/11/10 | godz.: 11:23)
    i3 dostaje w kość w praktycznie każdym teście.
    Jest to bardzo słaby CPU, który w zasadzie jest mniej wydajny niż mobilne procki od AMD,

    Gdyby jeszcze CPU trzymały zapowiedziane przez Otelliniego parametry dot. TDP, to mogłyby być uznane za interesujące.

    Kiepsko jak na jednego z pierwszych przedstawicieli największego przekrętu LGA1155. Intelik mógłby chociaż sprawić wrażenie że chce zrobić dobra ofertę dla klienta.

    BTW. Wg mnie seria i3 jest jedyną serią CPU, gdzie zbuczek graficzny ma sens.


  64. Qjanusz (autor: Grave | data: 3/11/10 | godz.: 11:33)
    "...który w zasadzie jest mniej wydajny niż mobilne procki od AMD, "

    "w zasadzie" to piszesz kompletne pierdoły które z faktami nie mają żadnego związku.

    http://www.anandtech.com/...60d-amd-phenom-ii-p920

    "even the slowest non-ULV Arrandale (i3-330M) manages to match multi-threaded performance of the P920, with single-threaded performance clearly besting AMD. And they manage that with similar power draw. What you're looking at then is a quad-core AMD P920 being approximately the equal of Arrandale i3-330M at best; at worst, even Arrandale ULV outperforms the P920 in single-threaded workloads."

    Tyle w temacie...


  65. Grave (autor: morgi | data: 3/11/10 | godz.: 12:59)
    A teraz idzie procek, ktory jest jeszcze o te 20% lepszy do taktu i ma najnowsze rozszerzenia, no sluszna linie ma nasz przewodniczacy dostawca chipow, oby tak zawsze.

  66. oczywiście Otellini Zapowiadający dopiero zapowiada - a kogóż to dziwi... (autor: Qjanusz | data: 3/11/10 | godz.: 15:54)
    Fusion pokazał już pazur na realnych pokazach i w testach niezależnych dziennikarzy.

    Po wejściu lada moment na rynek, i3 i im podobne popierdawki ze zgniłym zbuczkiem na plecach, będą mogły co najwyżej robić za grubą, niezgrabną i brzydką siostrę-przyzwoitkę, całkiem fajnej laski.

    intelik ustami Zapowiadającego, nie mogąc stworzyć konkurencyjnej "ichnej wersji Fusion", próbuje standardowo mydlić oczy i sikać z góry na rozentuzjazmowany tłumek niebieskich przygłupów, wmawiając im że to cukiereczki, technologia i wybawienie dla świata.

    Wiadomo już na jaki grunt trafi ten syf...


  67. . (autor: Grave | data: 3/11/10 | godz.: 16:18)
    .

  68. &Janusz----pokazuje juz od roku 2008 (autor: josefek | data: 3/11/10 | godz.: 16:30)
    znalazlem artykul, ktore czesc przytaczam
    Novit&#224; anche riguardo il processo produttivo del chip multiplo di AMD: come previsto Fusion dovrebbe debuttare a 40nm ma, per l'inizio del 2010 si attende la migrazione a 32nm, che fungerebbe da stadio intermedio tra Fusion e la generazione successiva denominata Falcon (ex Bulldozer), con debutto gi&#224; a 32 nanometri. AMD lancia quindi il guanto di sfida ad Intel, che presenter&#224; invece la nuova architettura scalare Nehalem nel 2009, e dovrebbe raggiungere il traguardo dei 32nm nel processo produttivo in anticipo rispetto alla rivale di Sunnyvale, -w notebook italia-----gdzie wyrznie wielcy szefowie AMD-u zapewniaja, ze AMD juz a pocztku 2010 roku przejdzie na 32nm wwczesniej niz Intel, jest prawda, ze Inel stosowal niepoprawne metody , ale to co obiecuje to robi.....
    http://notebookitalia.it/...2nm-nel-2010-3002.html


  69. Kto na zdjęciu? (autor: Conan Barbarian | data: 3/11/10 | godz.: 22:28)
    Czy ten gość ze zdjęcia, to nie jest czasem ten sam ze spoconym czołem od kart graficznych?

  70. @up (autor: Grave | data: 3/11/10 | godz.: 22:38)
    na zdjęciu jest David Perlmutter [Executive Vice President
    General Manager, Intel Architecture Group]


  71. a to co trzyma w rękach to (autor: Grave | data: 3/11/10 | godz.: 22:39)
    wafel krzemowy z Sandy Bridge

  72. @Grave (autor: Conan Barbarian | data: 3/11/10 | godz.: 22:45)
    Bzdura!
    Ten gość to Barack Hussein Obama II i trzyma w rękach Nagrodę Nobla.


  73. @Grave (autor: Qjanusz | data: 4/11/10 | godz.: 02:55)
    bardziej wiarygodną ściemą jest trzymanie w łapie krzywo przyciętej atrapy, niż trzymanie wafla.

    W ten sposób pokazuje, za kogo ma swoich klientów. Za wafelków ;-) Biednych, osieroconych i zdanych na łaskę samych zapowiedzi.

    Grave, coś Ci zatkało kakało w #67.
    Przyjacielska rada - nie podnoś się tak, bo to na krążenie może szkodzić i stawy wyrabia...


  74. Qjanusz (autor: Grave | data: 4/11/10 | godz.: 17:35)
    Moderator też człowiek i ma swoje sympatie. Jak woli Twoje bluzgi, pierdoły (często z rzeczywistością nie mające nic wspólnego) i obrażanie wszystkich dookoła, a innym kasuje posty to to jego sprawa.

    Mnie to specjalnie nie boli... zdążyłem już poznać "profil" tego serwisu i nie dziwi mnie takie zachowanie moda...


  75. @Grave (autor: Qjanusz | data: 4/11/10 | godz.: 19:44)
    popłyń dalej...

    to ja jestem moderatorem i kasuję niepasujące mi posty...
    A CO!!! :D


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.