Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 29 listopada 2010 
    

Mobilne Sandy Bridge pojawią się już w styczniu


Autor: Wedelek | źródło: Laptoping | 08:36
(27)
Prezentacja nowych, 32nm procesorów Intela zbudowanych w oparciu o architekturę Sandy Bridge została zaplanowana na styczniowe targi CES 2011.Tak bliska premiera układów nowej generacji sprawia, że niektórzy sprzedawcy zbyt szybko umieścili przyszłe CPU Intela w swojej ofercie. Do niedawna precedens ten dotyczył tylko wersji desktopowych, ale ten stan rzeczy uległ zmianie. W sklepach internetowych pojawiły się laptopy wyposażone w czterordzeniowy Core i7-2630QM, który najprawdopodobniej będzie TOP'owym modelem ze stajni Intela .

Znaleźć go będzie można między innymi w laptopach: HP Pavilion dv7-5000ea (17.3-calowa matryca) w którym będzie współpracować z najnowszym układem graficznym Radeon HD 6570, Acer Aspire AS7741G6426 w którym znajdziemy również akcelerator HD 6550, Gateway LX.R9702.036 oraz Lenovo Y560P (ekran 15.6-cala). Ich oficjalna premiera odbędzie się w styczniu.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. szkoda.... (autor: mnemeth | data: 29/11/10 | godz.: 09:35)
    że intel sam nie może stworzyć sensownej grafiki, adekwatnej do topowych modeli procesorów. Ale cóż AMD zawsze chętnie wesprze konstruktorów lapków swoimi układami...

  2. SB-ek (autor: Conan Barbarian | data: 29/11/10 | godz.: 10:15)
    Paniczny strach przed APU zmusza Intela do błyskawicznych decyzji. Widać, że jeszcze dobrze pamiętają pogrom Athlonami.

  3. HD6000 mobile właśnie weszło (autor: Qjanusz | data: 29/11/10 | godz.: 11:17)
    a APU czeka na zielone światełko
    Intel musi coś z fantem robić.


  4. @All (autor: AmigaPPC | data: 29/11/10 | godz.: 12:11)
    rewolucji raczej nie będzie :(

  5. CENY SB-ka (autor: Conan Barbarian | data: 29/11/10 | godz.: 13:52)
    Na Wiki są już ceny SB-ków: http://en.wikipedia.org/...idge_(microarchitecture)
    Już mnie nosi na tego Core i5 2500K - cena jest super.


  6. DATY dla SB-ka (autor: Conan Barbarian | data: 29/11/10 | godz.: 13:54)
    Ceny i daty tutaj: http://en.expreview.com/...or-confirmed/12357.html

  7. Conan Barbarian (autor: Grave | data: 29/11/10 | godz.: 14:46)
    Tak z pewnością... Intel po prostu sika ze strachu. Jakbyś nie zauważył pierwsze APU od AMD są konkurencją dla ATOMA (i z tym sobie AMD poradzi).

    Natomiast dla Sandy Bridge w momencie jego premiery AMD NIE MA ŻADNEJ ODPOWIEDZI.

    A grafika w SB jak każde IGP wydajnością nie zachwyca w stosunku do dedykowanych kart, ALE... jest i tak o klasę szybsza od odgrzewanego kotleta AMD - 890GX, który ma być jeszcze raz odgrzany....:>

    Zresztą nic nie stoi na przeszkodzie żeby połączyć SB z dedykowanym GPU jak ktoś potrzebuje wyższej wydajności grafiki.


  8. @Grave (autor: Conan Barbarian | data: 29/11/10 | godz.: 15:13)
    "jest i tak o klasę szybsza od odgrzewanego kotleta AMD - 890GX" - widziałeś testy, czy tylko pierniczysz z okazji nadejścia zimy?
    IGP Intela to zbuk i nic więcej


  9. Widziałem (autor: Grave | data: 29/11/10 | godz.: 15:21)
    http://www.anandtech.com/...-three-wins-in-a-row/7

    Pierwsze z góry - Batman 35 fps 890GX vs 66 fps (IGP Sandy Bridge).

    Zbukiem to Ty sam jesteś....


  10. Dalej Dragon Age (autor: Grave | data: 29/11/10 | godz.: 15:25)
    35,6fps (890GX), vs 69,3fps (SB IGP)

    W tym jak i poprzednim przypadku IGP Intela jest szybsze także od dedykowanego Radeona HD 5450.

    Podobnie jak w Modern Warfare 2

    43 fps (SB IGP), 40,1 fps (Radeon HD 5450) 29,4 fps (890GX),


  11. @All (autor: AmigaPPC | data: 29/11/10 | godz.: 15:28)
    Co do cen to obawiam się, że u nas symbol "$" zostanie zastąpiony przez EURO :(

  12. @Grave (autor: Conan Barbarian | data: 29/11/10 | godz.: 15:34)
    Gdy brak argumentów rzucasz się do ubliżania, co pokazuje jakim prostakiem jesteś. Taka to już cecha pupilka Intela - jeśli nie pracą, to sposobem. Nic przez najbliższe lata nie zmieni faktu, że Intel wsadza zbuki graficzne do proców.

  13. Conan Barbarian (autor: Grave | data: 29/11/10 | godz.: 16:04)
    Argumenty masz wyżej w postaci wyników wydajności w grach - IGP w SB zostawia daleko w tyle 890GX, a także potrafi wyprzedzić dedykowanego Radeona HD 5450 co pokazałem wyżej.

    Sorry, ale jeżeli merytoryczne argumenty do Ciebie nie trafiają tylko cały czas jak zdarta płyta powtarzasz o tym "zbuku" pomimo że najnowsza wersja tego "zbuka" jest szybsza od aktualnego IGP AMD 890GX którego zbukiem nie nazywasz, to....

    wybacz, ale takie pieprzenie bzdur po 100x zostało skomentowane stosownie do poziomu tych bzdur. Fakty masz w linku w #9 jak nie trafiają to już nie mój problem.


  14. kiepskie IGP było zawsze domeną Intela... (autor: Adex1234 | data: 29/11/10 | godz.: 16:05)
    i utarł się stereotyp, który zieloni w kółko powtarzają - a tu fakty pokazują że kotleciki IGP z AMD zostają w tyle za nowym IGP w SB. Dlatego AMD zagrywa podobnie jak nVidia z serią 5XX - marketingowo vide Fusion.

  15. GMA id Intela to zbuczek (autor: Qjanusz | data: 29/11/10 | godz.: 16:30)
    testy przed premierą można sobie w tyłek wsadzić, tak samo jak potęga Fermi w przedpremierowym Batmanie.

    Intel nie ma shaderów, tylko poprzez jednostki EU, mapuje polecenia DirectX niskich wersji i rzuca na barki CPU. Całość załatwiają stery, które w wykonaniu Intela są jakości wręcz żenującej.

    Jaskółka wiosny nie czyni, a test z linku nie oznacza potęgi Intela w temacie układów graficznych. Uzyskany wynik jest średnią wydajności CPU wykonującej polecenia DX, oraz softu mapującego odwołania się do DirectX. Z linku widać że można odpalić 3 gierki na SB. Bardzo dobrze. Trzymam kciuki za Intela, żeby gierki były grywalne i uruchamiała się jak największa ich ilość.

    Powtórzę to jeszcze raz. GMA natywnie obsługuje grafikę 2D. Natomiast 3D to emulacja wykonywana przez CPU. Stąd błędy i braki możliwości odpalania gierek.
    Za 5 lat, jak intel nauczy się interpretacji DX11, to również zbuczki będą emulować DX11.
    Teraz jest bieda w temacie i próba porywania się z milionem kijów na czołg pancerny.


  16. ... (autor: Adex1234 | data: 29/11/10 | godz.: 16:37)
    co z tego z emulowane jak w niektórych testach szybsze niż natywne? AMD osiadło na laurach?

  17. Qjanusz (autor: Grave | data: 29/11/10 | godz.: 16:40)
    " Powtórzę to jeszcze raz. GMA natywnie obsługuje grafikę 2D. Natomiast 3D to emulacja wykonywana przez CPU. Stąd błędy i braki możliwości odpalania gierek. "

    OK.... ZAŁÓŻMY że ta piramidalna bzdura jest prawdą (tak na moment)...

    Jak wyjaśnisz, że IGP w SB jest o 100% szybsze od HD graphics, chociaż CPU (który wg Ciebie liczy całą grafikę) jest szybszy zegar w zegar o ok 10-15%??

    SKĄD się wziął taki skok wydajności, zakładając że CAŁĄ GRAFIKĘ 3D GMA liczy WYŁĄCZNIE na CPU.... (wg Twojej absurdalnej teorii) ??


  18. @Grave (autor: Qjanusz | data: 29/11/10 | godz.: 17:08)
    Nie czytałeś dokładnie.
    całej grafiki nie liczy CPU. CPU tylko przetwarza to, co jest zapodane dla EU z API.

    Wzrost wydajności wziął się z optymalizacji tego, co zostało totalnie spieprzone wcześniej:
    http://images.anandtech.com/...h/EUimprovement.jpg

    dodatkowo została podwojona możliwość wymiany danych między EU z resztą.
    Zbuczek HD wykonywał wszystko w locie. Ten najnowszy ma możliwość korzystania z wyników instrukcji wykonywanych poprzednio. Ma to związek ze zwiększeniem rejestrów z 64 do 80.

    Dodatkowo w sterach do najnowszego zbuczka pojawiła się możliwość ingerencji w CacheL3 przez EU, co dodatkowo optymalizuje cały proces.

    "Each EU can dual issue picking instructions from multiple threads. The internal ISA maps one-to-one with most DirectX 10 API instructions resulting in a very CISC-like architecture"

    "SNB graphics is the anti-Larrabee. While Larrabee focused on extensive use of fully programmable hardware (with the exception of the texture hardware), SNB graphics (internally referred to as Gen 6 graphics) makes extensive use of fixed function hardware. The design mentality was anything that could be described by a fixed function should be implemented in fixed function hardware."

    "fixed function hardware" !!!


  19. @Grave (autor: Conan Barbarian | data: 29/11/10 | godz.: 18:00)
    Zwij sobie grafikę Intela nawet jako GPU. Dla mnie to jest zbuk graficzny. Dla Apple jest to nieporozumienie, a dla producentów laptopów zbędne obciążenie zasilania. Podobnie jak Vista nie zyskała uznania na świecie, tak i zbuk graficzny nie został zaakceptowany.

  20. Grave (autor: morgi | data: 29/11/10 | godz.: 19:16)
    Skad sie wzial? Usprawnienia to jedno, ale najcenniejsze jest umieszczenie tego na jednym krzemie gdzie kontrola zasilania i tdp to inna bajka. Do tej pory GMA bylo jedna z najoszczedniejszych grafik pod sloncem, wydajnosc byla adekwatna do poborow i nie da sie zrobic mocniejszej w podobnym procesie. Oczywiscie minimalnie beda robic odwrotnie, czyli zamiast ulepszyc cepa wbuduja palnik graficzny, ale nie sadze by bedac wydajniejszym graficznie byl chlodniejszym czy wydajnym procesorowo, po prostu inne priorytety, zupelnie bledne.

  21. @Qjanusz (autor: pawel.xxx | data: 29/11/10 | godz.: 20:54)
    Gdyby twoja teoria wg której to cpu intela jest odpowiedzialne za generowanie grafiki była prawdziwa to zmiana szybkości cpu powinna skutkować zmianą wydajności grafiki. To samo gma w połączeniu z różnymi procesorami powinno mieć różną wydajność
    OC cpu na poziomie 50% powinien przynosić bardzo duży przyrost wydajności.
    Doświadczenie tego nie potwierdza. Czyli teoria jest do d...


  22. @morgi (autor: Conan Barbarian | data: 29/11/10 | godz.: 21:07)
    Mam zamiar kupić Core i5 2500K. Jakie masz zamiary?

  23. @pawel.xxx (autor: Qjanusz | data: 29/11/10 | godz.: 21:09)
    słyszałeś pewnie o Intel Turbo Boost.

    Szkoda że nie doczytałeś jak to ma się do zbuczałej części CPU.
    Daj znać jak nie zrozumiesz. Chętnie opiszę słowem pisanym:
    http://www.benchmark.pl/...650/Westmere_Rys_15.png


  24. @up/edit (autor: Qjanusz | data: 29/11/10 | godz.: 21:20)
    Dodam jeszcze że subiektywne odczucia co do wydajności zbuczka w 3D po OC są jak najbardziej słuszne i prawidłowe.

    Powiedzmy 14 fps + 50% = teoretyczne max 21 fps - opóźnienia na kontrolerze pamięci.

    Innymi słowy pisząc, gówno na wejściu pomnożone przez współczynnik, da gówno na wyjściu.
    Jeżeli chcesz mieć dobre doświadczenia z wydajną grafiką i sensownym wpływem OC na szybkość renderowanej sceny, zainwestuj w nawet najbiedniejszego Radka albo poczekaj na APU.


  25. @Qjanusz (autor: pawel.xxx | data: 29/11/10 | godz.: 22:29)
    Zgodnie z tym co bredziłeś wcześniej nt GMA efekt związany z oc powinien występować we wszystkich modelach równiez w x4500 .
    Co do turbo boost to stanowi on kolejną rysę na twojej teorii. W procesorach Arrandale przyśpieszane jest również GPU. Skoro jak twierdzisz za wydajność 3D odpowiada CPU to przyśpieszanie gpu nie ma żadnego sensu bo przecież to cpu wszystko liczy.


  26. @pawel.xxx (autor: Qjanusz | data: 29/11/10 | godz.: 23:17)
    CPU nie liczy wszystkiego. Przeczytaj jeszcze raz dokładnie komentarz nr 18

    Co do x4500, to zegarek zbuczka graficznego w G43 tykał z zegarem 400MHz. Sama jego budowa, dzielona szyna do CPU jak i przepustowość do dzielonej pamięci, skutecznie niwelowały jakikolwiek wzrost taktu na CPU po OC. Zresztą sam Intel nie krył że w tych układach chodziło o odtwarzanie materiału HD + jako taki działanie Aero w Viście. Tu masz notkę:
    http://www.anandtech.com/show/2541/2

    Co do "mojej teorii", to weź się człowieku rozejrzyj. Poczytaj sobie dostępne arty na anandtechu. To nie jest moja teoria, tylko totalne partactwo Intela.


  27. @up/edit (autor: Qjanusz | data: 29/11/10 | godz.: 23:19)
    swoją drogą to interesujące. Jak można bronić z góry przegranej sprawy, nie mając przy tym (jak się okazuje) zielonego pojęcia w temacie...

    po prostu ręce opadywują :-/


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.