TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 7 grudnia 2010 |
|
|
|
Przecieki na temat specyfikacji technicznej Cedar Trail Autor: Wedelek | źródło: Fudzilla | 07:28 |
(11) | Na początku 2012 roku Intel wprowadzi do sprzedaży kolejną generację procesorów z rodziny Atom, które wejdą w skład platfformy Cedar Trail. Do tego czasu pozostało jeszcze dużo czasu, jednak już teraz do sieci trafiła garść informacji o nowych układach. Będą one wytwarzane w 32nm procesie produkcji w dwóch odmianach: D - dla komputerów desktop i M - dla urządzeń mobilnych. Jeśli wierzyć pogłoskom, montowany w nich rdzeń graficzny ma być konstrukcją o podobnych osiągach, jak element, który trafi do procesorów z rodziny Pentium, zbudowanych w oparciu o architekturę Sandy Bridge.
Innymi słowy pozwoli on na płynne odtwarzanie materiału wideo w jakości FullHD oraz sprzętową akcelerację formatów MPEG2, VC1, ACV i H.264, a także będzie wspierać drugą generację technologii Blu-ray. Próżno będzie jednak szukać wsparcia dla standardu DirectX11, a nowość będzie zgodna "jedynie" z wersją DirectX 10.1. Cedar Trail ma korzystać z niezmienionego chipsetu NM10, co oznacza brak natywnego wsparcia dla USB 3.0. TDP ma pozostać na bardzo niskim poziomie, dzięki czemu nowy układ nie będzie potrzebować dodatkowego radiatora. Produkcja nowych Atom'ów miałaby ruszyć wraz z Ivy Bridge w czwartym kwartale 2011 roku. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- ciekawie sie zapowiada (autor: Markizy | data: 7/12/10 | godz.: 08:10)
bo w 2012 ma wyjść kolejna wersja fusiona dla wersji mobilny, z tym że ma teraz być 3-4 rdzeni (bobcat) i wiadomo że GPU będzie zgodne z DX11.
I widzę jedną nie ścisłość w newsie,
"Na początku 2012 roku Intel wprowadzi do sprzedaży kolejną generację procesorów z rodziny Atom,"
a ma końcu "Produkcja nowych Atom'ów miałaby ruszyć wraz z Ivy Bridge w czwartym kwartale 2010 roku."
Czyli że te atomy będą przez rok bite 2011 i leżakowały ?
- @up (autor: Wedelek | data: 7/12/10 | godz.: 08:13)
Nie, po prostu pomyłka w cyferce:)
- @2. (autor: Markizy | data: 7/12/10 | godz.: 08:17)
teraz już się zgadza :)
- czyzbu to mialo oznaczac ze troche sie Intel (autor: josefek | data: 7/12/10 | godz.: 09:32)
tzw Fusion obawia, ale tez wie ze moze sukses Fusion dla wlasnych celow wykorzystac, wiedzac ze AMD srodkow producyjnych nie ma, aby aby wiecej 30 % rynku pokryc....
- Intel nigdy nie będzie miał DX11 (autor: Qjanusz | data: 7/12/10 | godz.: 09:41)
dopóki nie kupi sobie projektu GPU na jakiejś wyprzedaży.
Do DX11 potrzebne są już prawdziwe PSy, których Intel nie potrafi zaprojektować. Tych niestety emulować na x86 się niestety efektywnie nie da.
- @Qjanusz (autor: Adex1234 | data: 7/12/10 | godz.: 12:25)
"Tych niestety emulować na x86 się niestety efektywnie nie da."
Kwestia czasu :P
- @Adex1234 (autor: Qjanusz | data: 7/12/10 | godz.: 13:20)
pozostaje jeszcze jakość emulacji ;-)
- @06 (autor: popierdulka1234 | data: 7/12/10 | godz.: 14:02)
pomijając prędkość danych obliczeń dla emulacji
- @Qjanusz (autor: Adex1234 | data: 7/12/10 | godz.: 21:41)
tak tak, co nowa gra to nowe sterowniki
- . (autor: emuY | data: 8/12/10 | godz.: 00:03)
.
- Qjanusz (autor: Grave | data: 8/12/10 | godz.: 00:44)
"Tych niestety emulować na x86 się niestety efektywnie nie da."
A to dlaczego niby się nie da? Pomijam już fakt, że gier korzystających realnie z DX11 jest jak na lekarstwo, więc na razie jego rola jest bardziej marketingowa niż praktyczna.
Jeszcze w Stalkerze od biedy widać w niektórych przypadkach różnicę i... na tym koniec.
Średni czas produkcji gry to ok 2 lata (w niektórych przypadkach znacznie dłużej, ale to inna bajka). DX11 wszedł rok temu, zatem pierwszych gier które od początku są pisane z myślą o DX11 można się spodziewać najwcześniej na początku 2012.
I do tego czasu można się dowartościowywać puszczając demka najnowszego 3D Marka, ale to dosyć kiepska "gra"....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|