Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 15 grudnia 2010 
    

Sytuacja na rynku CPU bez większych zmian


Autor: Wedelek | źródło: Tech Spot | 19:10
(35)
W trzecim kwartale bieżącego roku przychody ze sprzedaży mikroprocesorów wzrosły o 23% w stosunku do 2009, oraz 3% w porównaniu do drugiego kwartału 2010 roku. Odpowiedzialna za te dane firma iSuppli donosi, że trend wzrostowy utrzyma się również w przyszłym roku. Wygląda więc na to, że rynek CPU najgorsze ma już za sobą, a sytuacja cały czas się poprawia. Jeśli chodzi o podział tego "tortu" na konkretne firmy, to standardowo nie wiele się zmieniło. Nadal niekwestionowanym liderem jest Intel, którego udziały zwiększyły się w ciągu roku o 0,1% i wyniosły 80,1%. Drugie jest AMD, które straciło 0,8% i teraz dzierży 11.3%.

Zyskały pozostałe firmy, które teraz mają 8,6% czyli więcej o 0,7% niż w poprzednim roku.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. raczej nie wesolo, choc duzo nowych microP (autor: josefek | data: 15/12/10 | godz.: 19:23)
    AMD wyposcil to jednak prawie 6 % mniej na tym zafakturowal....

  2. @... (autor: Mariosti | data: 15/12/10 | godz.: 19:27)
    23% większy rynek oznacza że przy spadku udziału w rynku o 0.8% amd "zafakturowało" tylko o 18% więcej niż w roku ubiegłym, a nie o 23% więcej tak jakby to miało miejsce gdyby ich udział w rynku pozostał na niezmienionym poziomie.

  3. Rok do roku status quo dla mistrza (autor: morgi | data: 15/12/10 | godz.: 19:32)
    giganta, ale nie martwi mnie, ze minimalnych dogania reszta, kruszeja, bo taniosc i zlom nie poplaca, a zmienia sie z kola ratunkowego w brzytwe i to w sytuacji, kiedy marza Intela i zyski bija rekordy. Dobre wiesci na koniec roku, a nowy zaczynamy Sandy Bridge, spokojne wejscie na wyzszy poziom doswiadczenia wydajnosci.

  4. Intel (autor: Conan Barbarian | data: 15/12/10 | godz.: 19:34)
    Już roczek mija, a 4 jajek w 32nm jak nie było tak nie ma od Intela. Zamiast tego są dwa jaja i zbuk.

  5. @morgi (autor: Conan Barbarian | data: 15/12/10 | godz.: 19:36)
    "wyzszy poziom doswiadczenia wydajnosci" - co to jest?

  6. @4. (autor: BeHQ | data: 15/12/10 | godz.: 19:57)
    Dali sześć za dużą kasę :) Poza tym są Xeony w 32nm z czterema rdzeniami. Najpierw trzeba wyzbyć się "starej" technologi w 45nm dla mas. Jak klienci grzecznie wybiorą, to da się nowe. Zresztą już niebawem.

  7. @up (autor: Conan Barbarian | data: 15/12/10 | godz.: 20:14)
    Zgadza się, ale pewien niesmak pozostaje. Cztery jaja były bardzo oczekiwane. Zastanawia mnie kto kupi coś innego od Intela niż SB-ka, jeśli zapowiadane ceny sprawdzą się. Osobiście mam na celowniku Core i5 2500.

  8. BeHQ (autor: morgi | data: 15/12/10 | godz.: 20:20)
    Ja bym sie nie zdziwil, ale klienci chlona kazdy desant 45 nm, mimo wszystko dostana 32 nm do wyboru, ale produkcja Core 2 bedzie trwala jeszcze dlugo, bo to genialna seria, najlepsza w dekadzie.

  9. @morgi (autor: Conan Barbarian | data: 15/12/10 | godz.: 20:27)
    Najlepszy w dekadzie był E8400 i liczyłem na podobne dzieło w przypadku Core i5, ale Intel olał klienta i model "tick-tock". Teraz powinienem czekać na IvyBridge, gdyż trzymam się zasady kupowania procka w fazie "tick". Poczekam do wakacji i zobaczę jak się sprawy potoczą.

  10. i tak wkoło (autor: kosa23 | data: 15/12/10 | godz.: 20:58)
    siedzą na zdechłych celeronach i pentiumach(przepłaconych)i krzyczą o wielkiej wydajności intela. Oczywiście to nie koniec parodii, ciąg dalszy nastąpi XD

  11. c2 - chyba cos tu nie gra (autor: josefek | data: 15/12/10 | godz.: 21:02)
    AMD majac okolo 12.1 % rynku przy wzroscie globalnym rynku o 23 %, tracac tego rynku 0,8 %, zafakturowa tylko o okolo 14% wiecej..w stosunku do intella ktory zarobil okolo 23 % wiecej czyli zafakturowal okolo 8 % mniej niz mogl, czyli stracil....l

  12. kosa23 (autor: morgi | data: 15/12/10 | godz.: 21:16)
    Umiesz liczyc licz na siebie, a nie u innych ja natomiast mam na uwadze kondycje giganta i jego mozliwosci, bo chce w przyszlosci widziec dalszy ciag 'przeplaconej' oferty, byle byla na szczycie list, wtedy jest zaufanie i pewnosc, ze klient dobrze wybral.

  13. morgi (autor: Gigant | data: 15/12/10 | godz.: 21:25)
    a potrafiłbyś się teraz tak przestawić na AMD i jechać po Intelu? czy stary ci nie pozwala? ;)

  14. oO morgen (autor: cyferluu | data: 15/12/10 | godz.: 21:26)
    czyli z tego co wyczytałem z posta n 12 za jakieś 11 lat kupisz procesor INTELA gdyż firma zasłuży na twoje uznanie:D nie posiadasz na pewno procesora AMD... wiec O MAJ GAT... jedziesz na VIA cyrix... wydało się... cyrix133 to ty XD

  15. Mozna tylko żałować (autor: pomidor | data: 15/12/10 | godz.: 21:38)
    że Intel nie sprzedaje więcej procków. Tylu ludzi było by uszczęśliwionych :)

  16. @ 2 komenty (autor: BeHQ | data: 15/12/10 | godz.: 21:49)
    @7 Conan - jeszcze wielu kupi coś innego niż SB. Bo chcąc czy nie, do SB musisz zmienić płytę główną. Ci, co wydali pieniądze na 1156 prędzej zmienią procek na bardziej wydajny, niż od nowa wydadzą na tym razem 1155 + procesor. Mało kto ma maszynkę do produkcji banknotów w domu ;) Ci, co pozbędą się 1156 to będzie mniejszość. Przynajmniej nie w pierwszym półroczu 2011r. Intel wystarczająco obstawił wydajność w tym segmencie . Właściwie tylko GPU zmieniać i ewentualnie podkręcić trochę procka, a jak wiadomo, kręcą się bardzo dobrze.
    Także nie ma co się głowić. Ci, co siedzą na jakimś "szrocie", wymianę zapewne już zaplanowali, lub polują na okazję z drugiej ręki. Bardziej obrotni wrzucą obecny sprzęt na rynek "używek" i kupią nowe, póki strata nie będzie za duża. Zupełnie nowi nabywcy zazwyczaj wybierają najnowsze i najwydajniejsze rozwiązania do w miarę przyzwoitej ceny. Chociaż da się zauważyć, że tendencja przesunęła się już w stronę dopłaty tych 200-300 stówek do Intela.
    Rynek wtórny będzie się kotłował z s.775, s.1156. Właściwie ten segment to bardziej sport, niż pożądanie. Nawet użytkownicy AMD nie wachlują aż tak za optymalizacją dobrze wydajnej platformy jak w tym przypadku. Sport, albo hobby notorycznego nakładania pasty termo-przewodzącej ;)

    @8 Morgi - trzeba przyznać Ci rację, że wydajnością się popisali w serii 45nm. Pomińmy sztuczki, tricki i inne zagrywki marketingowe. Już każdy producent to stosuje, byleby trafić konkurencję, a później klienta. Patrząc na samą konstrukcję, czy też przekonstruowanie starej w nową, to im to wyszło. A oczywistym jest, że wiodąc prym wydajności (trzymając się neutralnej linii i nie ma o się cykać przyznać tego Intelowi), można zarządzić ceną na dobrym (wyższym) dla siebie poziomie. Natura.

    Jak się konkurencja wybije, to na cenach zyskamy. Jeśli nie, to trend dopłaty 200-300zł do procesora się utrzyma.


  17. Conan Barbarian (autor: Grave | data: 15/12/10 | godz.: 22:07)
    czy w związku z tym, że za ok 1 m-c premiera SB a więc i "CZTERECH JAJEK W 32nm" (z 2x szybszym "zbukiem" który automatycznie się wyłączy po wykryciu karty w PCIE) mógłbyś z łaski swojej "zmienić płytę"??

    Bo co news o Intelu to ciągle czytam o tym że Intel i tak jest be... bo nie wypuścił 4 rdzeniowca w 32nm. Ile można? -/ Za miesiąc będziesz miał co chciałeś więc może już poczekaj i nie pisz ciągle tego samego.


  18. @ josefek (autor: Mariosti | data: 15/12/10 | godz.: 22:10)
    W zeszłym roku intel miał 100% przychodu, rynek wzrósł o 23%, a udział intela wzrósł o 0.1/80, czyli w sumie w tym roku intel uzyskał 123.15375% przychodu zeszłorocznego.
    teraz amd, miało 100% przychodu, rynek wzrósł o 23%, udział amd spadł o 0.8/12.1, czyli amd uzyskało 114,86777% zysku zeszłorocznego, czyli wzrost o 14,86777%...


  19. C18 -tak ale sytuacji wzrostowej nie wykorzystal (autor: josefek | data: 15/12/10 | godz.: 22:38)
    i okolo 8 % stracil...do tego chcialem dojsc ale moze zle sie wylozylem...tys uzyl kalkulator a ja w pamieci, ale wynik ten sam jest...bo jak mogles wiecej zarobic ,udzial na rynku utrzymujac i nie zarobiles, to ekonomicznie straciles...choc finansowo zyskales...

  20. @Grave (autor: Conan Barbarian | data: 15/12/10 | godz.: 22:42)
    Właściwie to wolę sam decydować, czy ma się wyłączyć.

  21. @josefek (autor: Mariosti | data: 15/12/10 | godz.: 23:07)
    Jakby stracił to przychód amd spadłby względem zeszłorocznego, a on w mniejszym stopniu wzrósł niż u konkurencji, tylko o to mi chodzi, spadek to spadek, wzrost to wzrost, a wolniejszy niż u konkurencji wzrost to też wzrost ;>

  22. A ''mądrzy inaczej'' i tak wygadują głupoty (autor: rookie | data: 16/12/10 | godz.: 08:56)
    Mówią, że AMD ma starą ofertę, mówią, że jest niewydajne, mówią że stary proces technologiczny - GDYBY TO BYŁO PRAWDĄ I WPŁYWAŁO NA PERFORMANCE PROCKÓW AMD NIE MIAŁOBY TAK SILNEJ POZYCJI NA RYNKU CPU. Widać, że ''eksperci'' (co egzaminu gimnazjalnego by nie zdali - typu emu, morgi) posługują się kłamliwymi teoriami, niepopartymi żadnymi faktami. Prawdziwe cały czas jest natomiast, iż AMD w tym samym przedziale cenowym oferuje WYDAJNIEJSZE procesory POD TANIĄ PLATFORMĘ AM3 (w przeciwieństwie do ciągłej żonglerki i drogich płyt cpu intela).
    Swoją drogą, żal mi zaślepionych fanatyków intela. Im nic nie pomoże....


  23. kolejne cuda pułtuska (autor: Sony Vaio | data: 16/12/10 | godz.: 09:02)
    fanboje opowiadali jak to x4 I x6 amd schodzą, a i7 nikt nie kupuje, aż tu zonk. Intel przy dużym udziale i nasyceniu potrafił jeszcze zyskać, zazwyczaj łatwiej dokonać tego jak się jest w dołku. Fanowie amd nie zawiedli, pociągnęli firemkę na dno.

  24. C21-moze masz racje ale istnieja dwa rachunki (autor: josefek | data: 16/12/10 | godz.: 09:24)
    rachunek finansowy i rachunek ekonomiczny choc pewne panstwa unii chca jeszcze wprowadzic rachunek podatkowy....

  25. rookie (autor: morgi | data: 16/12/10 | godz.: 10:41)
    Spokojnie, jeszcze 2,7% i firemka bedzie 3 sila, czego im tobie i innym fanom zycze, bo beda jeszcze taniej produkowac, az do upadlego.

  26. @up (autor: rookie | data: 16/12/10 | godz.: 10:59)
    Ciesz się ciesz fanzbuju. Jak AMD będzie za słabe to podzielą intela tak samo jak w USA podzielili AT&T.
    http://www.wprost.pl/...7/Demonopolizacja-glupcze/
    I zamiast jednego niebieskiego nie wiadomo co wyjdą nowoczesne firmy, które podążą za najbardziej doświadczoną firmą, czyli AMD.


  27. @Sony Vaio (autor: draconewt | data: 16/12/10 | godz.: 12:01)
    Chyba zapomniałeś o tej wiadomości pisząc o świetnej sprzedaży i7.
    http://twojepc.pl/news22767.html


  28. Regulacje (autor: morgi | data: 16/12/10 | godz.: 12:01)
    a potem deregulacje, oslabianie gigantow to oslabianie gospodarki, nie wolno tego robic, na tym stoi produkt krajowy, to jakby oglosic demobilizacje armii i przetopic czolgi i dziala na puszki i dachy.

  29. morgi i jego ekonomia (autor: rookie | data: 16/12/10 | godz.: 12:48)
    Znowu mylisz się. Zniszczenie monopolu to szansa dla gospodarki na szybszy rozwój, więcej usług i nowych produktów i na końcu większe przychody podatkowe dla rządu, czyli to co jest dla budżetu (i całego kraju) najlepsze.

  30. rookie (autor: morgi | data: 16/12/10 | godz.: 13:00)
    Tylko, ze w ramach swiatowych gospodarek nie ma monopolu, wszystko odbywa sie zgodnie z prawem, monopol mogl zaistniec tylko w znacjonalizowanych gospodarkach, ale i tam musialy istniec enklawy wewnetrznej konkurencji, bo monopol nie jest w stanie dzialac stabilnie do pewnego momentu.

  31. Monopol to najgorsza rzecz , aby ekonomie zabic (autor: josefek | data: 16/12/10 | godz.: 13:48)
    chyba ze jest tak, ze we wlasnym kraju sie ograniczeniach mowi a na zawnatrz chce sie liberizacji-doskonalym tego przykladem Chiny sa...ale im w imie ztskow pozwolono takn zrobic i oni zrobili...oprocz monopolu mamy tez bipol, tripol ale tu juz sie o kartelach mowi...ktore zawsze na swoja korzysc dzialaja i na krzywde konsumatora...

  32. lol (autor: Gigant | data: 16/12/10 | godz.: 14:04)
    kto ma te 8.6% rynku? VIA Cyrix?

  33. @up (autor: rookie | data: 17/12/10 | godz.: 08:31)
    Zależy jak liczą. Czy smartfony z dużym ekranem pracujące na chipie samsunga albo jakiejś chińszczyżnie zaliczają do cpu? trudno powiedzieć...

  34. rookie (autor: Gigant | data: 17/12/10 | godz.: 14:27)
    Nie rób se jaj, pytam poważnie. Kto ma te 8.6% rynu, IBM,Sun,Fujitsu,Samsung,ARM,TI, Qualcomn?

  35. ale nastepny rok bedzie wesoly (autor: josefek | data: 20/12/10 | godz.: 11:13)
    polecam pewien artykul nie tylko przeczytac ale tez przestudiowac
    http://www.semiaccurate.com/...owthread.php?t=3968


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.