Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 5 stycznia 2011 
    

CPU Sandy Bridge trudne do kupienia


Autor: Wedelek | źródło: Fudzilla | 17:01
(51)
Intel zaprezentował dwa dni temu swoje nowe procesory z rodziny Sandy Bridge, których test możecie przeczytać na naszym portalu, a które zostały ciepło przyjęte przez grono testerów. Nowa architektura przynosi sporą poprawę w kwestii wydajności CPU i prawdziwą rewolucję w przypadku IGP, które stało się integralną częścią całego układu. Niestety w tej beczce miodu znalazła się również łyżka dziegciu w postaci słabej dostępności nowych modeli procesorów. Oczywiście taka sytuacja nie jest odosobnionym przypadkiem i w kwestii tej ciężko winić samego producenta, to jednak osoby czekające na wspomniane układy mogą się czuć zawiedzione.

Zwłaszcza, że Intel od dość dawna prezentował gotowe już procesory. Aktualnie osoby, które chcą kupić nowy procesor mogą wybierać z pośród modeli Core i5-2300 oraz 2400 pracujących z zegarami 2.8GHz i 3.1GHz, które kosztują €179. W sprzedaży są również Core i5 2500 (3.3GHz) - €209 oraz Core i7 2600 - €292. Niestety niewiele lepiej jest w przypadku płyt głównych z LGA 1155, które kosztują w przedziale €79 - najprostsza wersja z chipsetem H67 do około €277 za TOP'owy model Gigabite'a z układem logiki P67. Sytuacja ta unormuje się zapewne w przeciągu nadchodzących tygodni.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. "to jednak osoby czekającej na wspomniane" (autor: Mariosti | data: 5/01/11 | godz.: 17:08)
    "czekające" winno być.

    Swoją drogą nie jest to dziwna sytuacja w przypadku firm bez własnych fabów i nie sugerujących iż produkowały dane układu już od wielu miesięcy aby zapewnić solidną dostępność wraz z premierą ;]


  2. @wedelek (autor: skyler | data: 5/01/11 | godz.: 17:19)
    u mnie od reki moge kupic sb i plyte pod niego:)

  3. bardzo dziwne (autor: Qjanusz | data: 5/01/11 | godz.: 17:20)
    Intel już dawno serwował próbki i zajawki SB. Powinien być przygotowany na premierę.

    Czyżby jednak ciągły problem z uzyskiem w 32nm dawał się we znaki bardziej niż to się wszystkim wydawało?

    Fakt jest faktem, że premiera na papierze również Intelowi obca nie jest.

    Płyty pod intela to stara śpiewka. Drogo, niekompatybilnie i strasznie gorąco.
    Poza tym Intel skwasił z szufladkowaniem rynku - H67 ma ZEROWE możliwości OC (również na CPU w wersji K), a na P67 nie mamy możliwości obcowania ze "wspaniałą" integrą.

    Generalnie kiepski pomysł na upgrade.
    Zobaczymy czym się AMD popisze w kwestii AM3+


  4. @skyler (autor: Wedelek | data: 5/01/11 | godz.: 17:31)
    Przecież nikt nie mówi, że niemożliwe jest kupienie, tylko że jest to utrudnione, a ponadto jest tylko kilka modeli z tych 14-tu co zadebiutowały:)

  5. @qjanusz (autor: skyler | data: 5/01/11 | godz.: 17:32)
    czy ty kiedys przestaniesz marudzic jak stara baba?

  6. @skyler (autor: Qjanusz | data: 5/01/11 | godz.: 17:36)
    NIE

    :-)


  7. Problemy moga byc (autor: morgi | data: 5/01/11 | godz.: 17:49)
    zalegajace starocie na polkach, a Sandy Bridge spowodowal w ostatnich dniach potezne zainteresowanie, ba nawet przycmilo slonce taka moc sie rozeszla po swiecie w jednej chwili. Spokojnie kolejki nikomu nie zaszkoda, bo wydajnosc nie wyparuje.

  8. ogromny popyt (autor: sandybridge | data: 5/01/11 | godz.: 17:58)
    to sprawił z powodu wielkiej opłacalności nowej platformy i szybkiej integry. U mnie można w mieście już kupić modele od i5 2400 w górę.

  9. ... (autor: AMD_Master | data: 5/01/11 | godz.: 18:16)
    Niemiaszki sobie życzą 1350zł za 2600K

    http://buy.fudzilla.com/a580332.html


  10. @AMD_Master (autor: sandybridge | data: 5/01/11 | godz.: 18:23)
    w Krakowie w sprawdzonym od wielu lat sklepie w cenniku za 1150zł.

  11. Bardzo fajnie, ale... (autor: Conan Barbarian | data: 5/01/11 | godz.: 18:40)
    Czy jest prawdą, że kupując Core i5 2500K lub i7 2600K mamy następujący wybór:
    1. P67 i możliwości OC, ale bez grafiki
    2. H67 i zero OC, ale z niezłą grafiką?

    Takie zagranie Intela to jest dosłownie kpina.


  12. @ Conan Barbarian (autor: Zbyszek.J | data: 5/01/11 | godz.: 18:50)
    To co piszesz jest prawdą ale w przypadku procesorów z zablokowanym mnożnikiem. Core i5 2500k i 2600k mają odblokowane mnożniki i można je podkręcać jak się chce i gdzie się chce (P67 czy H67 obojętne). Co innego pozostałe modele z zablokowanym mnożnikiem - bez "K" w nazwie.

  13. Conan Barbarian (autor: Mario2k | data: 5/01/11 | godz.: 19:00)
    Jak ktos kupuje proca klasy i7 2600K ktorego na byle chlodzeniu mozna puscic na 4,4GHz
    to Kpina jest wykozystywanie wbudowanego GPU.
    Gdybym na dzien dzisiejszy nie posiadal
    i7 930 4.1GHz to bym juz rece zacieral na dobra plyte pod SB i selekta 2600K ktory by na moim WC smigal na 5GHz 24/7


    b.t.w

    Jak zwykle szara bidota (1500zl brutto ) bedzie nazekac na Intela ze za drogo i w ogole ze istnieje bo najlepiej jakby zdechl a to co po nim zostanie to powinni rozdac za darmoche.


  14. Mario2k (autor: Conan Barbarian | data: 5/01/11 | godz.: 19:39)
    Masz klapeczki na oczach jak typowy gracz.
    Jest bardzo wiele zastosowań (np. naukowych) przy których wbudowana grafika byłaby absolutnie wystarczająca, a możliwa do pozyskania (na drodze OC) moc bardzo przydatna.
    Intel jednak zdecydował, że wie lepiej i podzielił użytkowników na dwie kategorie:
    - potrzebujących OC i zdecydowanych na kupno osobnej grafy
    - zadowolonych z wbudowanej grafy bez opcji OC.

    Dodatkowo w wersji z K mamy silniejszą grafikę a takie zagrywki Intela są poronione.

    Dodam jeszcze, że sam należysz do "szarej biedoty", o której piszesz, ale bida polega niestety na braku wykształcenia, czego kasa nie zmieni.


  15. @Zbyszek (autor: Conan Barbarian | data: 5/01/11 | godz.: 19:43)
    Mylisz się - w opcji z H67 nie ma opcji żadnej opcji OC. Jest to szeroko oprotestowane w Internecie.

  16. Conan Barbarian (autor: Mario2k | data: 5/01/11 | godz.: 20:12)
    Wiec trafilem w sam srodek ,

    b.t.w

    zalatuje od ciebie chamem korzennym wiec nie beda sie wdawal z toba w polemiki

    -zeby dopalic do pieca
    do szarej bidoty mnie nie przyrownuj , od lat szesciu mieszkam poza granicami kraju i zarabiam normalne pieniadze


  17. Trudności przez fanów AMD (autor: pomidor | data: 5/01/11 | godz.: 21:00)
    którzy od dawna czekali aby porzucić swoje złomy, i ruszyli falą aby kupić SB gdy się tylko pojawią. Intel nie spodziewał się jak bardzo można mieć dość AMD, inaczej przygotowałby więcej na starcie.

  18. Mario2k (autor: Conan Barbarian | data: 5/01/11 | godz.: 21:44)
    Kim jesteś prostaku ze zmywacza, że czujesz się wyższym od zwykłych Polaków? Jesteś nikim tam gdzie jesteś - drugą kategorią człowieka, zawsze gorszym. Pieniądze można w Polsce zarabiać i o jakich nie śniłeś.

  19. ja zarabiam mniej niż 1500 (autor: cyferluu | data: 5/01/11 | godz.: 22:04)
    i nikogo nie szufladkuje z uwagi na zarobki...i od tych ludzi czuje sie lepszy i oni mi tego nie odbiorą zwyczajnie :D jedynie szufladkuję lub ignoruje z uwagi na wypowiedzi. nie będę podawał reki komus komu nie chce podać... swoją drogą.

    Co ma sie sprzedać prędzej czy później sie sprzeda. Intel nie straci użytkownicy też nie stracą... co najwyżej ortodoksyjni fanatycy mogą być zawiedzeni ale to już psychiatryk pozostaje jeżeli ktoś nie może wyczekać miesiąca na produkt który na pewno się pojawi.


  20. Intel (autor: Conan Barbarian | data: 5/01/11 | godz.: 22:37)
    Intel bardzo ładnie zagrał z cenami nowych procków i miejmy nadzieję, że nie zmieni zdania. Niestety nasze marże są kosmiczne, a w połączeniu ze sloganem "NOWOŚĆ" oraz ogromnym popytem będą przykre przez kilka miesięcy.

  21. Dobre samopoczucie Mario2k (autor: Pijar | data: 5/01/11 | godz.: 23:10)
    ma, jak podejrzewam dosyć żałosne pochodzenie.
    Taki sposób myślenia charakteryzuje osoby głęboko zakompleksione które, wierzą że teraz gdy mają 8-letni samochód z kierownicą po prawej stronie zadają szyku. Tak się może faktycznie dziać, ale tylko w rodzinnej wiosce.


  22. .:. (autor: Qroń | data: 6/01/11 | godz.: 00:09)
    Bicie piany - czego niby jest pod dostatkiem na dzień, czy tydzień po premierze. Wiadomym jest, że popyt na starcie znacznie może przewyższać podaż.

    PS: Jak SV bądź innym emupodobny piszą o biedocie staram się puszczać to mimo uszu, ale Ty Mario uważaj, bo srasz wyżej niż dupę masz. Bardzo się cieszę, że wyjechałeś z Polski, bo takiego podejścia nam nie potrzeba. Nie wnikam przy tym czy dla ludzi z Twoim wykształceniem w tym kraju pracy nie ma, ale jakoś nie boli mnie to, że pracujesz na PKB innego kraju.

    PPS: Mam procesor Intela kupiony za ~ 300 złotych, a z komputera w większości korzystam do prac z pakietem biurowym i przeglądania zasobów wortali typu TPC. Ale skoro w/w producent jest tylko dla elit to chyba przy nadarzającej okazji przesiądę na AMD.


  23. @mario2k (autor: kosa23 | data: 6/01/11 | godz.: 01:55)
    co Tobie doskwiera?

  24. @pomidor (autor: popierdulka1234 | data: 6/01/11 | godz.: 02:26)
    nie pitol są w polsce duże hurtownie które nawet indeksu do SB nie założyły więc dostępność jest gorzej niż mizerna

    a morgi wychwalał że już pół roku było produkowane i zaleje rynek, tak dla niego info dopuki nie sprzedadzą się starocie intelowskie z hurtowni doputy indeksów nie będzie

    @emuX
    szkoda że poleciał bo bardzo się chwałił że i7 2600K mi dostarczy za 1100zł w dniu premiery i że będę mógł go podkręcić do 4,7 na boksie. Chłopak wiedział co się kroi i nabluzgał to poleciał, teraz może się wywinąć


  25. Normalnie jak cos jest trudne do kupienia, to jest (autor: josefek | data: 6/01/11 | godz.: 07:09)
    to jest ku temu jeden z droch powodow obecny:
    1. Za mala Podaz
    2. Za duzy Pobyt
    z artykulu bez liczb, trudno jeden powod wybrac...


  26. popierdulka (autor: morgi | data: 6/01/11 | godz.: 09:35)
    I zalewa, chyba ze nie rozumiesz co to wpuszczac na rynek, na ktorym jest sie glownym dostawca chipow do komputerow stacjonarnych i mobilnych. Konkurencja tego nie robi tylko drobi.

  27. papierowa premiera (autor: megon | data: 6/01/11 | godz.: 11:49)
    A problemem nie jest koniec roku ? Inwentaryzacje magazyny itp. Moj dostawca narzędzi z Niemiec ma wolne juz od 18 grudnia i dopiero teraz pierwsze zamówienie będzie szkło. Polskie sklepy tez nie chciały kupować towaru w Grudniu po świętach - tak wiec wydaje mi sie ze tutaj inne prawa niz papierowa premiera

  28. megon (autor: morgi | data: 6/01/11 | godz.: 12:34)
    Tak to fala swiat i urlopow zimowych, ale Intel ustalil, ze to doskonaly moment na wzbudzenie pozadania na nowy sprzet, bo wtedy jest wiecej czasu na tego typu zainteresowania, fala wyprzedazy, a poza tym to szykowany byl swiat na to wiele tygodni, a sam Intel miesiecy przed. Po epifaniach wszystko bedzie wracalo do normy, a starszych produktow nie brakuje i jest gotowy na rabaty.

  29. @morgi (autor: popierdulka1234 | data: 6/01/11 | godz.: 13:05)
    i masz swoje 20% hahaha

  30. H67 vs. Core i5 2500K (autor: Conan Barbarian | data: 6/01/11 | godz.: 13:29)
    Core i5 2500K oferuje potencjał OC oraz najsilniejszą grafikę, ale nie będzie możliwości skorzystania z tych dwóch rzeczy jednocześnie. Może Intel specjalnie to przyblokował, gdyż inaczej proc byłby niestabilny z powodu przegrzewania się? Miałem zamiar kupić Core i5 2500K i korzystać z wbudowanej grafiki. Teraz chyba jednak zdecyduję się na wersję bez "K".

  31. H67+P67=Z68 (autor: Conan Barbarian | data: 6/01/11 | godz.: 15:23)
    Na http://www.tomshardware.co.uk mamy:
    Later in 2011, Intel will release a chipset called Z68, which will facilitate core and graphics overclocking on the same board.
    Zatem poczekam sobie spokojnie, niech się rynek nasyci, niech się sprzęt dotrze, niech się okaże jakim produktem będzie Bulldozer.


  32. @morgi (autor: popierdulka1234 | data: 6/01/11 | godz.: 15:58)
    polecam lekturkę http://www.youtube.com/...;feature=player_embedded :)

  33. @32 (autor: popierdulka1234 | data: 6/01/11 | godz.: 16:02)
    dopiero doczytałem ale komentarz osobnika DStarPL również jest fajny

  34. o Z68 (autor: Budasty | data: 6/01/11 | godz.: 17:38)
    nie ma oficjalnych informacji, wszystko to spekulacje i "wycieki"

    p.s. a kiedy ten buldożer ma sie pojawic?


  35. Budasty (autor: rcicho | data: 6/01/11 | godz.: 17:59)
    2 kwartał tego roku.

  36. Z68 (autor: Conan Barbarian | data: 6/01/11 | godz.: 18:29)
    Informacje o Z68 krążą od dawna, ale nie było wiadomo dlaczego miałby być lepszy od H67. Dla mnie wiadomość, że H67 nie umożliwi niczego w zakresie OC przy SB-kach z "K" jest szokująca. To sztuczna blokada możliwości. Teraz też rozumiem, co znaczy wyłączenie GPU - nic więcej jak niemożliwość korzystania w obecności P67 (miejmy nadzieję, że nie żłopie wówczas prądu). Niemniej jednak Apple powinno być zadowolone z SB-ka, gdyż w makówkach GPU nie będzie miało znaczenia, a potencjał CPU owszem.

  37. fanbojstwo (autor: rookie | data: 6/01/11 | godz.: 20:36)
    A morgi i inni fanboje trąbili o 50% wzroście wydajności a....wyszło jak zwykle.... i7 jeszcze jakoś sobie radzi ale i3 i i5 sandy bridge nie powinno wyjść...

  38. niech tylko Intel (autor: ditomek | data: 6/01/11 | godz.: 22:58)
    coś wymyśli (nawet najgorszy idiotyzm) a morgi poda nam powody dlaczego ta decyzja jest najlepsza z możliwych i przyniesie intelowi ogromne zyski (tak oczekiwane). Może z łaski swojej wypowiesz sie na temat NetBurst'a.
    Wg Ciebie intel nie popełnia błędów?


  39. ditomek (autor: morgi | data: 7/01/11 | godz.: 10:09)
    A jaki to znowu idiotyzm wymyslil, premiera medialna to nie premiera w sklepach najwyrazniej NDA jeszcze obowiazuje do 9 stycznia niektorych retailerow.

  40. @morgi (autor: skyler | data: 7/01/11 | godz.: 10:31)
    Intel have now clarified all 3rd party motherboards (Asus, Gigabyte, MSI etc) can be launched . However CPUs, systems and OC bundles will all be going live at 00.00 am the 9th of Jan. So be sure to check the site then. We have a wide range instock and shipping now, keep checking our sites as more boards are being uploaded to the site every hour. Currently we have Asus, MSI, Gigabyte on our site. Keep your eyes peeled for Foxconn and Asrock later today! Be the first to join the next generation of computing, get yours NOW!

    procki pokazaly sie na doslownie 2-3h.


  41. obłupując Sandy Bridge z warstwy marketingu i bullshitu, (autor: Qjanusz | data: 7/01/11 | godz.: 11:06)
    zostaje się nudny CPU bez OC albo bez wbudowanego interfejsu do drukowania grafiki na ekranie.

    Nowość "zachwyca" tylko i wyłącznie wymuszeniem kupna kolejnej drogiej platformy, która jest tak podzielona, że kupujący musi się zdecydować albo na rybki, albo na akwarium. Niestety zachwytu w istotnym przyroście wydajności nie stwierdzono. Dobrze tylko widać kwestię poboru prądu, ale poprzez kontekst ogromnych kosztów, dobrze widać go tylko jako zupełnie nowy PC, a na pewno nie jako upgrade.

    Czekamy na fakty platformy z AM3+


  42. Jak zwykle zaciekły atak na dobre procki (autor: Sony Vaio | data: 7/01/11 | godz.: 11:37)
    Intela. Jak wyjdzie słabiutki amd ledwo doganiający starą linię i7 to zachwytów nie będzie końca. Dostaliście oszczędny procek robiący 4.6GHz na stockowym coolerze, pokażcie mi odpowiednik amd. Nie ma ? Czemu ? Przecież amd to same cuda.

  43. @Sony Vaio (autor: Qjanusz | data: 7/01/11 | godz.: 12:59)
    pisałem to już 2 razy - czekamy na Bulldozera.

    Odwracając kartę Twojego posta, można napisać:
    "Dostaliście oszczędne GPU robiące 2.7 TFLOPsa na stockowym coolerze, pokażcie mi odpowiednik intela. Nie ma ? Czemu ? Przecież intel to same cuda."

    czyli bullshit!


  44. morgi (autor: ditomek | data: 7/01/11 | godz.: 13:28)
    uogólniałem.
    Chodzi o to ze tak jesteś zapatrzony w intela ze nawet NetBurst to dla Ciebie rewelacja i właściwy kierunek rozwoju


  45. jeśli (autor: Budasty | data: 7/01/11 | godz.: 14:32)
    ktoś w tej chwili składa nowy komputer a ma kilkuletni zabytek jak np. ja (Athlon 64 z 2004 r. ) to opcji innej raczej nie ma, oczywiście w przedziale cenowym około 2k za proc+płyta+pamięć, AMD w tym segmencie oferuje solidne "grzanie" - ja dziękuję, wolę cisze aczkolwiek może zaczekam do wyjścia buldożera, mój obecny AMD działa mega stabilnie od 6 lat a brakuje mu jedynie mocy do 1080p, gdyby nie to zostałby nadal., oby spychacz nie zawiódł...

  46. @Budasty - zgadzam się (autor: Qjanusz | data: 7/01/11 | godz.: 14:44)
    SB jest OK jako zupełnie nowy komp, o ile nie chce się czekać na Bulldozera. Nawet jeżeli ktoś nie lubi AMD, to warto na niego poczekać, chociażby po to, aby SB kupić taniej po odpowiedzi AMD.

    Upgrade z Athlon II/Phenom II/C2D/next Core nie ma absolutnie sensu.


  47. Nie warto czekac na zadne produkty firemki (autor: morgi | data: 7/01/11 | godz.: 18:14)
    a u Intela mozna smialo brac najpierw piaskowy terminator, a jeszcze w tym roku bedzie pokaz nastepcy bluszczowego likwidatora.

  48. @morgi (autor: Conan Barbarian | data: 7/01/11 | godz.: 18:22)
    Jeśli można, to poczekać zawsze warto, a kaska niech robi kaskę. Dla Intela tylko gość z forsą na zakupy jest klient - reszta to frajerstwo na szrocie.

  49. w niektórych sklepach w sieci: (autor: Budasty | data: 8/01/11 | godz.: 07:50)
    "Na prośbę firmy INTEL procesory z serii I7/I5 2XXX zostały usunięte z oferty do dnia 09.01.2011."

  50. morgi (autor: ditomek | data: 8/01/11 | godz.: 10:01)
    obrażasz ludzi. A może sam jesteś frajer na szrocie.

  51. @ditomek (autor: Qjanusz | data: 8/01/11 | godz.: 19:35)
    eeee...
    prędzej ma płacone go zrobionego frajera ;-)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.