Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Czwartek 28 marca 2002 
    

Cud nad Wisłą - opodatkowanie darmowego oprogramowania


Autor: DYD | źródło: e-mail | 21:57
(37)
Marcin Kudzia napisał: "Zgodnie z nowelizacją ustawy o VAT z 15 lutego br. roku, wchodzącej w życie 26 marca br. roku twórcy oprogramowania rozprowadzanego na zasadach licencyjnych będą zmuszeni płacić 22% procentową daninę fiskusowi od hipotetycznej wartości oprogramowania. Ustawa ta przyjęła za usługę udzielenie licencji na oprogramowanie oraz przeniesienie praw autorskich. Wynika z tego, że ustawa nie będzie obowiązywać już tylko od oprogramowania komercyjnego, ale także oprogramowania wolnego rozprowadzanego na licencji GNU GPL (większość programów linuksowych i wiele windowsowych) oraz BSD, gdyż one także są rozprowadzane na zasadzie licencji, jednak takiej która nie wymaga opłat. Nieoficjalnie wiadomo, że Ministerstwo Skarbu przychylne jest do decyzji pobierania podatku od oprogramowania darmowego. Oznaczać to będzie, że twórcy darmowego oprogramowania zmuszeni będą wypłacać 22% podatek od hipotetycznej wartości darmowego oprogramowania. Przy tej okazji należało by wspomnieć o bezprecedensowym przypadku mającym miejsce w 2000 r. gdy to US w pewnej firmie opodatkował system Linux i pakiet biurowy SatrOffice po stawkach Win NT i Office 2000. Wtedy to jednak na szczęście wycofał się z wcześniejszej decyzji - źródło: Gazeta Prawna."

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. no tak (autor: Magnus | data: 28/03/02 | godz.: 22:20)
    jak w Polsce coś wymśla to tylko pogratulować głupty.

  2. no coz (autor: Meteor | data: 28/03/02 | godz.: 22:28)
    rozwiazanie bedzie po prostu zejsc do podziemia i zaczac pisac programy pod nickami nie przyznajac sie do ich autorstwa, a rozprowadzac ze swiatowych serwerow. Rzad po raz kolejny pokazal, ze jedyne co potrafi wymyslec to zwiekszenie podatkow.

  3. moze wystapimy o ... (autor: Andrzej | data: 28/03/02 | godz.: 22:38)
    umieszczenie tych magikow w ksiedze rekordow Ginesa ? albo w domu wariatow ? zaglosujmy gdzie ich umiescic :)))

  4. ale (autor: ein-brak rejestracji | data: 28/03/02 | godz.: 23:47)
    jak oni te wartosc hipotetyczna nalicza? skoro wartosc prog freew rowna jest zero to od zero te 22% to bedzie..no..no..no wlasnie. a niech nas cmokna w pompke te barany jedne. wyslac ich do tworek

  5. ale na 100% nie wiadomo narazie gdybaja ajak wprowadza (autor: speed-brak rejestracji | data: 28/03/02 | godz.: 23:55)
    to ciekawy jestem jak sciagna 22% (iles tam zl czy $) za sterownik do Linucha ktory ktos napisal i udostepnil albo jak sciagna 22% n.p odemnie jak cos napisalem . Krotko mowiac tym co to wymyslili to nic innego tylko pogratulowac i bedac za granica nie przyznawac sie ze jest se polakiem . Przez takich idiotow wizerunek polaka jest niestety nie ciekawy w swiecie .

  6. Ja mam propozycję... (autor: Marius The Mad-brak rejestracji | data: 29/03/02 | godz.: 02:06)
    Ustalić raz na zawsze, że stanowiska w rządzie, parlamencie itp. mogłyby obejmować tylko osoby z ilorazem inteligencji większym od 20. Kropka.

  7. Myslalem 5 minut (autor: Yankes | data: 29/03/02 | godz.: 04:56)
    i oprocz laciny nic nie przychodzi mi do glowy... Nie no - zalozyli mi klina... Pierwszy raz w zyciu nie wiem co powiedziec... Brak slow normalnie brak...

  8. Panowie spokojnie (autor: Łysy-brak rejestracji | data: 29/03/02 | godz.: 08:14)
    Bawią mnie te wasze komentarze i znaczą jedynie, że ani Wy, ani US nie znacie prawa. W Kodeksie Cywilnym jest przedstawione pojęcie-prawo "samowolnego użytkownika". Na podstawie tego prawa, dopóki właściciel rzeczy zezwala na użytkowanie jej za darmo, doputy samoistny użytkownik może to robić. Oczywiście Urzędy Skarbowe mogą od was żądać różnych rzeczy, jednak powinniście korzystać z tego prawa. Jak będziecie tak pokornie zgadzać się z każdą opinią US to was zarżną, tak jak to robi hodowca z baranami prowadzonymi na rzeź!

  9. Ja to myśle , że (autor: sew123 | data: 29/03/02 | godz.: 09:18)
    TRZEBA PIERD... olewać takie prawa.
    To czysta fantazja urzędników. A niby ile jest warty Linux?? 0 pln?? :P No chyba tak skoro jest za darmo?!! QRWA


  10. W dupę ich.I tyle. (autor: ZGreG | data: 29/03/02 | godz.: 10:01)
    Ale na pieszczotę to trzeba sobie zasłużyć. To co nasz szanowny rząd wymyśla (poczytajcie sobie dokładnie jakie sa np. jaja <Wielkanocne> z lekami "refundowanymi") to już dawno jest lepsze od lektury Lema, Tolkiena, czy Asimova. To już nie jest science-fiction ani fantasy to jest "life-fiction".
    A jak tak bardo chcą mieć w US tony papierów z kwotą 0 to proszę bardzo. Bo o ile wiem to 22% z 0 (skoro tyle kosztuje darmowa licencja) to 0. Więc niech sobie te zera liczą - może im wyjdzie coś na plus?:))))
    !@#$%^&*()_+@##@$)* im w !#@@$##$^^%$*$#&*
    Koniec


  11. Lysy (autor: Meteor | data: 29/03/02 | godz.: 10:23)
    daj mi namiar na ten artykul, bo jak uczylem sie cywilnego to profesor o tym nie mowil :)

  12. Zapomnieliscie ze vat nie bedzie naliczany (autor: Andrzej | data: 29/03/02 | godz.: 10:30)
    od 0 zl bo program jest za free tylko US sobie go wyceni i naliczy vat,a jak wyceni ? oni juz wiedza jak :)

  13. ale jaja - nie wielkanocne (autor: pawlosz-brak rejestracji | data: 29/03/02 | godz.: 11:00)
    A jak pobiorą tą daninę od dajmy nato firmy Adobe za Acrobat Readera, hę ???

  14. ciekawe co na to speed (autor: GULIwer | data: 29/03/02 | godz.: 11:34)
    mówił ze nie możliwe. Dawno cie w kraju nie było, teraz tu jest wszystko mozliwe :((
    ATSD to jest głupota jakich mało, aż sie nie chce gadać, olejny przykłąd partwego przepisu w polskim prawie. Osoe za takie pomysly odpowiedziałną należałoby pozbawić praw obywatelskich dożywotnio
    M O G I Ł A to mi tylko do głowy przychodzi


  15. hmm, jakby to powiedziec... (autor: Jancio-brak rejestracji | data: 29/03/02 | godz.: 11:45)
    ...co to za szajs :-) pełen śmiechu i ironii pozostawię bez komentarza pomysł Naszych "mądrych", rządowych głów..., pozdrawiam

  16. :-) (autor: mikey-brak rejestracji | data: 29/03/02 | godz.: 12:11)
    Pewnie niejaki Bill G* z firmy M* podpowiedział naszym "myślącym" podatkobiorcom to ciekawe rozwiąznie. :-)Pozdrawiam wszystkie Urzędy Skarbowe, ich pracowników i babcię Gienię. :-)

  17. Podatek od freeware.. to jest chore... :) (autor: Martin-brak rejestracji | data: 29/03/02 | godz.: 12:24)
    Ech.. pomysl fiskusa jest zupelnie idiotyczny, nielogiczny i bez sensu.. ale przeciez to Polska i tylko u nas mozna wymyslec takie glupoty. Nie dosc ze to jest raczej nie do zrealizowania to sam pomysl jest wogole niedorzeczny. Ciekawe tez kto ma byc objety tym podatkiem? Wylacznie polscy producenci/amatorzy/ludzie piszacy te programy udostepniajacy je jako freeware/open surce/gnu ..? Czy tez moze wszyscy? Paranoja.. opodatkujmy Linuxa! Juz widac te procesy sadowe wytoczone fiskusowi.. no moze przesadzam, ale co najwyzej takie czy inne programy znikna z polskiego rynku, wystarczy przeciez napisac "For use without Poland".. czyli program nie dopuszczony na polski rynek jako freeware, lub w jakiej kolwiek formie - program oficjalnie tu nie istnieje, wiec podatku tez placic nie trzeba. Pozatym mozna rowniez udostepniac go na zagranicznym serverze (fizycznie poza polska), jakby nie patrzec tam do konca polskie prawo nie obowiazuje, mozna tam udostepnic program i po klopocie. (akurat tego nie jestem pewien.. ale to jedno z rozwiazan jakie przychodzi mi do glowy ;). Co by tu jeszcze, podpisywac sie nickiem pod pogramem, zmienic np. interfesj na angielski + polska nakladka (na to chyba podatku nie naloza? choc kto wie :P).. i kto dojdzie u fiskusa do tego kto jest autorem? Albo wycenic program na bezcenny albo gow#@%% warty, lub chocby kosztujacy 0,000(...)1 gr :) Ciekawe co w tedy? A moze sam fiskus bedzie ocenial ile dany program jest warty? A jak juz to ciekawe kto sfinansuje grupe ekspertow majacych wycenic program? A nas posadza o zanizanie wartosci... nie no to totalna paranoja :))) Witamy w Polsce! A tak prawde mowiac dawno sie tak nie usmialem :)

  18. HHHHHHeeeeeeeeeeeee (autor: Ssas-brak rejestracji | data: 29/03/02 | godz.: 12:26)
    tylko pogratulowac US glupoty

  19. To nie Bill G.. (autor: Martin-brak rejestracji | data: 29/03/02 | godz.: 12:39)
    Mikey.. zapominasz o jednym Internet Explorer tez jest freeware :PPPP Predzej Bill G. kupil by cala polske niz zaplacil od tego podatek. :)

  20. Łysy ... (autor: MaciekMR | data: 29/03/02 | godz.: 12:47)
    Hmm rząd znajdzie sposób żeby ten punkt KC o którym piszesz zmienic ... ;)
    A generalnie taki pomysł mógł powstac tylko w polskim urzędzie ...:(


  21. mnie to pachnie komuną... (autor: rGi-brak rejestracji | data: 29/03/02 | godz.: 14:14)
    ...bo to był taki okres w Polsce, kiedy przy władzy było najwięcej głupców. No i kogo teraz mamy?... Przedtem była banda nieudaczników z AWS, teraz jest banda złodzieji z SLD. Pan minister Belka okradł mnie już z moich pieniędzy na biletach kolejowych. Teraz Urząd Skarbowy ma zamiar podprowadzić kolejne pieniążki z mojego softu. Ludzie! To nie jest głupota. To jest kradzież. To jest przestępstwo w biały dzień! Ci ludzie chyba nigdy na oczy nie widzieli nawet Licencji GNU GPL... :-((

  22. Internet Explorer nie jest free! (autor: rGi-brak rejestracji | data: 29/03/02 | godz.: 14:24)
    Widze, że wielu ludzi żyje w błędnym przekonaniu, że Internet Explorer jest programem freeware. Chciałbym sprostować kilka rzeczy, gdyż do tej pory żyłem również w tym przekonaniu, a dopiero jeden z wykładów na LinuxAcademy zeszłego roku na Akademii Ekonomicznej w Krakowie prowadzony przez jednego z profesorów prawa UJ otworzył mi oczy. Chyba mało kto czyta umowy licencyjne do programów. Ale generalnie: Internet Explorer nie jest free! Po pierwsze, dostaje się go razem z windą. A Windows kosztuje. No chyba że ktoś korzysta z pierackiej kopii, ale wtedy w ogóle nie rozumiem jego argumentacji. Ktoś mógłby powiedzieć: ale przecież Internet Explorera można ściągnąć za darmo z Internetu! Owszem, to prawda. Ale w umowie licencyjnej tego programu jest pewien DROBNY haczyk. Otóż jest tam sformułowane, w bardzo niebezpośredni sposób, że NIE MOŻNA go używać poza innymi platformami, niż na które został napisany, czyli w świetle tego, gdybym próbował uruchamiać go pod Linuxowym emulatorem Wine, jest to PRZESTĘPSTWEM! I co Wy na to? Micro$oft potrafi tylko oszukiwać tanimi hasłami na każdym kroku. Pieprzyć Internet Explorera, to badziewna przeglądarka. Sciągajcie Mozillę PL. www.mozilla.org, mirror: ftp://sunsite.icm.edu.pl/...lla/l10n/lang/moz0.99/ a tam już wersje pod Linuxa i windę. Polecam!

  23. Miech sobie muzgi opodatkują... (autor: Sas | data: 29/03/02 | godz.: 14:59)
    skoro mają takie genialne pomysły - dużo nie zapłacą za te puste łby... $%&%^&$#... :)

  24. podatki, podatki (autor: risstof-brak rejestracji | data: 29/03/02 | godz.: 15:01)
    Proponuje wprowadzic podatek od uzywania promieni slonecznych, w koncu tesh sa za darmo!

  25. przeciez to przedwczesny prima a prilis (czy jak to sie tam pisze...) (autor: josh | data: 29/03/02 | godz.: 15:23)
    gdyby ktos tego posta umiescil 1.IV to nikt by nie mial zludzen. a tak - kilka dni wczesniej i prosze :-)) teraz pisza, ze sie zastanawiaja, potem ze juz prawie, a kulminacja pierwszego kwietnia.

    i to bedzie dopiero sukces :-)


  26. Gdzie moge znalezc szczegolowy przepis dotyczacy tego podatku ????????????????? (autor: speed-brak rejestracji | data: 29/03/02 | godz.: 18:49)
    bo my tu gdybamy i wieszamy psy a tak naprawde kto go czytal , jezeli ktos ma dostep do niego lub moze mi wskazac miejsce to z checia go bym przeczytal bo :
    1: to oczym my mowimy ,sciaganie podatku od darmowego oprogramowania jest po prostu niemozliwe i technicznie i prawnie i nawet "zdolni" uzednicy US tego nie przeskocza.
    2. wydaje mi sie ze przepis dotyczy czego innego a dziennikarze robia z tego afere.
    Jezeli ktos mial by dostep do orginalnego przepisu to bardzo bym prosil o podanie gdzie moge go znalezc.
    tkania@mb.sympatico.ca


  27. Ciekawe jak oni to zrobią. (autor: Norton-brak rejestracji | data: 30/03/02 | godz.: 00:56)
    Kilka przykładów:
    1. Darmowe kalkulatory - podstawa podatku: kalkularow windows (część systemu) ciekawe od ilu policzą podatek
    2. Zamienniki notepada - sytuacja identyczna,
    3. Napisałem programik w C (a nawet kilka na zajęciach). 2 z tych programików używa mój koleś zupełnie za friko. Czy też będę musiał zapłacić?
    4. Oprogramowanie stron internetowych (php, cgi, java, java s) - za każdy skrypt opłata naliczana chyba z kosmosu.
    5. Jak się obronię to spadam z tego pojebanego kraju.
    6. Brak mi słów.


  28. Do Meteora (autor: Łysy-brak rejestracji | data: 30/03/02 | godz.: 09:12)
    Na przykład cały rozdział KC pod tytułem Ochrona własności. Dalej nie chce ni się szukać. Kiedyś oparłem swój wywód na tym pojęciu w gminie Piaseczno, gdy mnie chciano przerobić na jakieś 10 000 PLN, a może więcej. Dwie ekipy prawników na mnie wzięli. Przykładowo gdyby takiego pojęcia nie było, samoloty nie mogłyby latać nad moją działką, ponieważ jestem jej właścicielem również pod jak i nad.

  29. A po co Bill ma kupować polski rząd? (autor: sebtar | data: 30/03/02 | godz.: 10:36)
    Po co mu tacy debile? Skąd się oni biorą? Niezależnie od opcji politycznej urzędnicy państwowi w Polsce wykazują brak elementarnych zasad logiki i zdrowego rozsądku. Chyba sam zacznę działać w jakiejś partii, jak takich idiotów wybieają na posłów i ministrów to zacznę udawać kretyna, będę miał szansę.

  30. Lysy (autor: Meteor | data: 30/03/02 | godz.: 14:01)
    oj nie wiem czy jestej jej wlascielem pod i nad - przestrzen powietrzna nalezy do kraju, tak samo zasoby geologiczne. kodeks we wskazanym rozdziale poczytam

  31. Do Speeda (autor: Meteor | data: 30/03/02 | godz.: 14:05)
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/0185.htm

    Dz.U. RP 2002 Nr 19, poz. 185

    oczywiscie nikt z pismakow z Gazety prawnej nie zadal sobie trudu, zeby dac taki prosta informacje. Trzeba szukac recznie.


  32. Dzieki Meteor!!! i wrarzenia po lektorze . (autor: speed-brak rejestracji | data: 30/03/02 | godz.: 17:27)
    Jednym slowem pismacy rozdmuchali sprawe i zastraszyli ludzi . W ustawach i przepisach nie ma slowa o darmowym oprogramowaniu i wzadnym wypadku nie wynika z tego ze mozna za cos takiego pobierac podatek.Pisalem juz ze to i technicznie i prawnie jest niewykonalne.
    Potwierdzily sie moje przypuszczenia ze prawdopodobnie tworca tego przepisu przyswiecala idea opodatkowania ludzi ktorzy wykozystuja darmowe oprogramowanie do robienia kasy (zarabiania) ale to tez nie jest czysto napisane .Tak ze Mozna spac spokojnie .
    pozd i jeszcze raz dzieki dla Meteora za podanie mi adresu.
    P.S
    Lektura byla przednia 6godzin :)))))))))))))))


  33. darmowy? (autor: sauron-brak rejestracji | data: 30/03/02 | godz.: 21:35)
    no dobra, ktos ma firme w ktorej stoi server na linuxie... powinien placic podatek za to ze uzywa do dzialalonsci gosporadczej darmowego softu? to jest smieszne, bo wtedy ten soft przestanie byc darmowy.

  34. Amazon.com (autor: Martin-brak rejestracji | data: 31/03/02 | godz.: 00:21)
    Wiecie dlaczego tej firmie wzrosly bardzo zyski? ano dlatego ze zrezygnowali z softu Microsoftu.. i przesiadli sie czesciowo na Linuxa.. co pozwililo obnizyc olbrzymie koszty infrastruktury informatycznej..a tym samym zwiekszajac dochod firmy...ech, jakby teraz ktos takiego kogos chcial opodatkowac.. to niezle jaja by byly... to bez sensu. Tym sposobem tylko mase firm mozna zabic, ktore czasem zyja dlatego bo nie musza kupowac sobie takiego softu. ktos chce zalozyc bioro.. to odrazu musi kupowac Windowsa.. i mase innego softu... skoro wystarcza mu np. rozwiazania darmowe, a juz sam zakup sprzetu (komputera i reszta peryferiow ) jest wielkim wydatkiem.. ech.. (zeby nie bylo nie mowie o Amazonn.. to byl przyklad), a takie sa realia napewno sporej liczby firm.

  35. i tu koledzy sie myla . Jak uzywasz oprogramowania darmowego do robienia kasy to (autor: speed-brak rejestracji | data: 31/03/02 | godz.: 06:21)
    jest niezgodne z zalozeniami i licencja ,czytajcie dokladnie co pisze o takim oprogramowaniu w licencji. A jak ktos chce robic kase to niech kupi dystrybucje Linuch profesjonalna za okolo20-40$ i moze sie na U.S wypiac . i nie tlumaczcie ze firm nie stac na zakup za 20-40$ czy jak kto woli za okolo100zl ,bo mysle ze jest wpolsce dystrybutor oficjalny Linucha.
    I wzadnym wypadku nie zgadzam sie z wypowiedziami ze mozna robic kase na darmowym oprogramowaniu praktycznie w kazdej licencji darmowego oprogramowania pisze jak wol ze nie do uzttku komercyjnego !!. a jak chcecie robic kase to placcie i nie narzekajcie . Bo widze ze niektorzy juz chca przegiac pale na calego a to nie fer w stosunku do tych ktorzy pisza i udostepniaja oprogramowanie do uzytko prywatnego. I nie piszcie ze co to za roznica czy uzywam w domu czy w firmie ano jest i to wielka i to trzeba sobie uswiadomic.


  36. opensource w firmie (autor: michaelo-brak rejestracji | data: 3/04/02 | godz.: 02:37)
    1. rzeczywiscie uzywanie opensource jest darmowe tylko do zastosowan niekomercyjnych
    2. platne (biorac pod uwage oplate to jak za darmow) w stosunku do zastosowan komercyjnych
    3. US nie moze podwazyc ceny programu bo wtedy zarowno pakiet z WordPerfect jak i MS Word musialyby kosztowac tyle samo dlatego tez jesli np MS uzna ze OFFICE sprzedwac bedzie za 100 zl to podatek liczy sie od 100 zl a nie od ceny takiej jak wskaze US.
    4. Pozatym nikt nie jest w stanie nie jest w stanie wyegzekwowac podatku od licencjonodawcy jesli ten rozpowszechnia swoj program poprzez strone WWW albo serwis FTP lezacy w kraju gdzie rozpowszechnianie takiego softu nie podlega opodatkowaniu
    5. jesli chodzi o ta sytuacje, Polska nie jest wydzielonym rynkiem zbytu takiego softu wiec nalezy wycenic go po cenie rynkowej tu rynek globalny wartosc 0 bo za taka kwote mozna takie oprogramowanie pobrac z serwisow internetowych, a to ze np RED HAT, SUSE ma w Polsce przedstawiciela rozprowadzajacego ich soft to jest to sytuacja o ktorej pisalem wycena nastapila
    polecam np storne
    http://www.redhat.bel.pl/
    i tak
    Red Hat Linux 7,1 CD Edition 49.99netto 60.99 brutto
    czyli podatek jest az 11 zl
    co w cenie polecam lekture w/w storny
    podam tylko ze jest tam instrukcja obslugi po angielsku ale zawsze
    6. i teraz prosze mi powiedziec jesli ile np. MS OFFICE taka wersja ze tak powiem FULL
    kosztuje dosc sporo to przeciez biorac pod uwage ze to nie tylko koszt softu bo i dystrybucji marketingu, pudelka, dokumentacji itp itd to ile jest warty sam soft ??? i nie chodzi mi tu o cene wyprodukowania nawet softu bo tu rowna w przypadku linuksa rowna jest ona zeru z racji niemoznosci ustalenie kto i ile pracy poswiecil na stworzenie takiej czy innej aplikacji, nie ma tu kosztow ktore sa uwzglednione w cenie produktow komercyjnych jak wiec US mialby ustalic cene ? pytajac sie np MS jakie ma koszty np logistyki i marketingu na jakiej podstawie ustalil cene programu? bo jesli chodzi o wycene uslugi to przeciez w tym przypadku usluga jest calkiem inna
    a przeciez licencja jest tylko po to zeby chronic dobro ekonomiczne tworcy tak by tworca nie poniosl strat na wskutek za duzych kosztow realtywnie do przychodow, czyli wycena nawet gdyby juz miala byc to nie moze byc na zasadzie takiej ze to u tego producenta kosztuje tyle to tu tez tyle musi kosztowac bo to jest nonsens
    7. pojawil sie problem wyceny skryptow PHP CGI itp
    nie ma problemu
    nikt przeciez nie udziela licencji na uzytkowanie stron www
    internauta korzystajac z strony www nie jest licencjonobiorca a uzytkownikiem
    problem ? czy provider nie powinien zaplacic za wykorzystanie PHP skryptu - nie sam go stworzyl ( w zalozeniu) moze zaplacic za samo PHP jako narzedzie ktore kupil by stworzyc dana witryne, oczywiscie tu znow problem kto ma zaplacic za narzedzie projektowania PHP? :)))) i tak w kolko

    moja odpowiedz
    nikt ; no comment

    8. a tak apropos Acrobat READERA
    czyzby nawet MS uznal ze jego produkt jest niewlasciwym narzedziem by udostepniac w nim dokumentacje? (tu MS WORD) i foldery rekalmowe? (tu MS POWER POINT) skoro na ponizszej stornie jest to co widac dlaczego?
    ano dlatego ze jest odplatny i nie kazdego na niego stac, a przeciez rekalam do obecnych uzytkownikow nie musi juz docierac tylko do tych co jeszcze OFFICEa nie maja wobec czego trzeba posluzyc sie narzedziem darmowym narzedziem konkurencji :))

    http://www.microsoft.com/...office/OfficeXPPro.pdf


  37. raz jeszcze (autor: michaelo-brak rejestracji | data: 3/04/02 | godz.: 02:54)
    na stronie
    http://www.microsoft.com/...;ktory_miesiac=Styczeń


    Osoby objęte promocją mogą od początku stycznia 2002r. zakupić specjalną wersję pakietu biurowego Office XP - Microsoft Office XP Standard, Edycja dla nauczycieli, studentów i uczniów, w specjalnej cenie - około 499 PLN brutto*. Stanowi to ok. 20% normalnej ceny rynkowej tego produktu.

    czyli jak mozna przypuszczac wartosc rynkowa produktu wynosi ok 2500 PLN BRUTTO
    co oznacza ze od tej wartosci nalezy naliczac podatek???? nie nie jest tak naliczany dlaczego? bo tak sobie producent to wycenil
    i co na to US moze sie ugryzc
    bo to jest wycena rynkowa przez producenta
    jak bedzie za niska zjedza go koszty i nie zarobi
    jak bedzie za wysoka nikt nie kupi i nie zarobi
    US nic nie ma tu do gadki
    wiec i nie moze nic mowic o wycenie innych produktow bo tak kazda promocja jest zanizaniem wartosci rynkowej wiec US musialby ja wyceniac po swojemu i narobic takiego bajzlu ze nikt w polsce nie bedzie chcial zlamanego grosza nawet zainwestowac
    i US wiecej straci niz zyska
    koniec kropka
    nie gadajcie juz o tym co jest jasne jak slonce
    a jesli nawet US do tego sie podeszedlby to niech opodatkuje najpierw i MS i inne firmy tak dla zachowania zasady sprawiedliwosci i rownosci wobec prawa


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.