Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 27 stycznia 2011 
    

Oficjalna premiera dysków SSD OCZ Z-Drive R3


Autor: Zbyszek | źródło: TechConnect | 19:14
(31)
Firma OCZ oficjalnie wprowadza do sprzedaży trzecią generację swoich dysków SSD z interfejsem PCI-Express. Modele Z-Drive R3 korzystają z pamięci NAND Flash MLC oraz najnowszych kontrolerów firmy SandForce (SF-1565) i oferują prędkość odczytu i zapisu danych na poziomie 1000 i 970 MB/s. Pojemność wynosi od 300GB do 1,2TB natomiast liczba operacji zapisu/odczytu danych (IO/PS) sięga 135 000 na sekundę. Dyski wyposażono w bardzo pojemne kondensatory Cap X oraz zabezpieczenie przed utratą danych w przypadku zaniku zasilania. Urządzenia mają niskoprofilową płytkę drukowaną, złącze PCI-Express x8 oraz 4-kanałową budowę z wewnętrznym trybem RAID 0 wspieranym przez rozwiązanie o nazwie VCA (Virtualized Controller Architecture), które pozwala na lepsze równoległe wykorzystanie dostepnych zasobów.

Dyski są objęte 3-letnią gwarancją producenta i dostępne w wersjach o pojemności 300, 600GB i 1,2TB. Ceny nie zostały podane.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ehh... (autor: Torwald | data: 27/01/11 | godz.: 19:27)
    Coś czuję, że moje nerki nie będą mogły spać spokojnie...

  2. ... (autor: rafcio_2 | data: 27/01/11 | godz.: 19:43)
    można tylko pomarzyć :(

  3. ech (autor: biuro74 | data: 27/01/11 | godz.: 20:02)
    obnizyliby ceny Revo 1, a tak - na Ebayu widze nowe 50GB po 800 zl w przeliczeniu, to i sie noz w kieszeni otwiera, nawet pomimo wyzszych osiagow od standardowych 2.5" CCD...

  4. ... (autor: buceek | data: 27/01/11 | godz.: 20:08)
    Rozumiem że cen nie podają w trosce o nasze zdrowie :P

  5. Ktoś mi odpowie czemu SSD są takie drogie (autor: Arlic | data: 27/01/11 | godz.: 21:41)
    Jeżeli najłatwiejszymi układami w produkcji są kości MLC i SLC(zawsze przy próbowaniu nowego procesu produkują wpierw kości pamięci.) ? Tak samo kontrolery nie są trudne w produkcji.

    A cena jest kosmiczna w porównaniu z 10x bardziej skomplikowana karta graficzną..


  6. To pewnie jakaś umowa/zmowa (autor: Marcus | data: 27/01/11 | godz.: 21:46)
    Sądzę, że to jakaś umowa pomiędzy producentami SSD a HDD. Ci drudzy przy niskiej cenie SSD stracili by klienta z dnia na dzień. Jest tam pewnie pewien aspekt o którym my klienci pojęcia nie mamy. A drugą rzeczą może być spłata wymyślenia technologii. Pewnie, że produkcja takiego dysku SSD nie jest droga (a bynajmniej dużo tańsza niż jego bieżąca cena), jednak zanim doszło do fazy produkcji i sprzedaży rzesza naukowców za gruba kasę myślała nad tym. I to właśnie teraz musi się spłacić sprzedając myśl techniczną inżyniera, który dumał nad tą technologią kilka lat wcześniej.

  7. @5. (autor: Mariosti | data: 27/01/11 | godz.: 22:07)
    Są łatwe z punktu widzenia procesu technologicznego, ale zauważ jaką powierzchnię wafla krzemowego trzeba przetworzyć aby uzyskać te 8-16 kości pamięci w porównaniu do np procesora...
    Z tego jednak wynika tylko tyle że minimalna cena ssd z tą samą liczbą kości pamięci pozostaje mniej więcej stała... To co powoduje że producenci nand'ów mogą wymagać bardzo dużych marż to popyt. Zapotrzebowanie na pamięć flash jest ogromne, głównie w telefonach komórkowych i odtwarzaczach mp3/4. Kolejna studnia niekończącego się zapotrzebowania na flashe jakim to są ssd tylko pogarsza tą sytuację... ale rynek jak to rynek, w końcu się sam ureguluje. W miarę jak najwięksi producenci pamięci flash coraz bardziej zwiększają swoje moce produkcyjne cena poszczególnych kości pamięci będzie spadać, a wraz z malejącym procesem technologicznym rosnąć będzie pojemność pojedynczych takich kości. Niestety widoczny postęp w tych dziedzinach rozciąga się na skalę lat... i tak jak spojrzymy 3 lata wstecz, to zauważymy że flash jest jednak dość tani... to samo będzie można powiedzieć za 3 lata względem teraz.


  8. @Marcus (autor: Astermon | data: 27/01/11 | godz.: 22:14)
    Masz rację w 100% z tą ceną. Każda nowa technologia na początku jest droga bo w jej cenę są wliczone koszty badań, tanieje przy wprowadzeniu do masowej produkcji niestety dopiero z czasem. Sam bym sobie zafundował taki szybciutki SSD ale niestety cena za 1GB jest kosmiczna. Druga sprawa, że patrząc w ogóle na ceny pamięci flash za 1GB to może za 3-5 lat relacje cenowe z dyskami mechanicznymi jakoś się wyrównają.

  9. @Mariosti (autor: AMD_Master | data: 27/01/11 | godz.: 22:24)
    Ciężko jest powiedzieć ile kosztuje pojedyncza kostka pamięci. Jest to znacznie prostsza konstrukcja w porównaniu z CPU. Również niedoskonałości procesu można olać blokując uszkodzone sektory. Nie da się natomiast ominąć długotrwałego procesu tworzenia wafla krzemowego.
    Ostatnio z ciekawości sprawdziłem po ile na allegro sprzedają się karty pamięci SD 32GB. Kopara mi opadło bo zdarzają się sprzedawcy którzy opychają je po 25zł!!!
    Są to prawdopodobnie jakieś produkty gorszej jakości, które producenci sprzedają na boku. Tak czy inaczej jeżeli można kupić 32GB za 25zł to dysk składający się z 4 takich kości mógłby kosztować 100zł. A ile kosztują dyski 120GB? - 1000zł.


  10. dyski SSD już sa tanie (autor: digiter | data: 27/01/11 | godz.: 22:45)
    tylko wy porównujecie do kart SD które wypadły z tira albo z odpadów producenta. Szybka karta SDXC 64 GB kosztuje ponad 750zł
    http://hyy.pl/images/58sd32GB.jpg

    Własnie zamówiłem sobie dysk SSD Vertex2 60 GB za 460zł który nie tylko że jest tańszy o 40% od kart SD, ale w dodatku jest 9x szybszy od kart flash- zapis/odczyt ok. 280 MB/s.


  11. 32GB za 25zl? (autor: zgf1 | data: 27/01/11 | godz.: 23:42)
    gdzie Ty to widzisz?

  12. Torwald (@#1) (autor: Grave | data: 27/01/11 | godz.: 23:42)
    to nawet w charakterze żartu jest głupie.... Ale "żart" to zadziwiająco często powtarzany w przypadku różnych drogich przedmiotów.

    Jak komuś takie skojarzenia do głowy przychodzą proponuję udać się do najbliższego szpitala na oddział dializ i zapytać dowolnego pacjetna czy spokojniej by mu się spało ze zdrową, własną nerką czy.... dyskiem SSD (czy czymkolwiek innym).


  13. I potem za parę lat może się zdarzyć (autor: Grave | data: 27/01/11 | godz.: 23:47)
    że jakaś bliska Ci osoba zachoruje i taka nerka by jej życie uratowała, albo Tobie a wtedy mógłbyś powiedzieć tylko (do niej, albo do siebie) - cóż, sorry - wolałem mieć 100Mb/s....

    Wkurzają mnie takie żarty, bo świadczą o braku szacunku do własnego i cudzego zdrowia które jest wielokrotnie cenniejsze niż jakieś krzemowe zabawki które z biegiem czasu będą warte tyle co piasek z którego zostały wytworzone.


  14. @zgf1 (autor: AMD_Master | data: 27/01/11 | godz.: 23:51)
    Tak na szybko znalazłem w cenie 20zł. Te aukcje potarzają się prawie codziennie, więc jak będziesz zainteresowany to na pewno znajdziesz.

    http://allegro.pl/...jtaniej-sdhc-i1430169595.html

    Co to internauta co nie potrafi sam sobie tego wyszukać?


  15. @AMD_Master (autor: Astermon | data: 28/01/11 | godz.: 02:25)
    Te karty są tyle samo warte co peny 16GB za 30 zl
    awaryjność 75% powodzenia z takim chłamem. Sprzedawca liczy, że jak tanio to nie będą reklamować i faktycznie połowa to olewa. Jaki z tego zysk policz sam skoro w Chinach takie odpady kupuje się na wagę :))


  16. AMD_Master <- to kup sobie taką kartę, jeśli jesteś odważny:) (autor: Rhobaak | data: 28/01/11 | godz.: 10:14)
    I spróbuj nagrać na nią pełną ilość danych a potem odczytać - życzę powodzenia.
    Narzekanie na wysokie ceny dysków SSD ma taki sam sens, jak kiedyś na taśmy magnetyczne (dlaczego to takie drogie, przecież to tylko tasiemka pokryta jakimś szajsem, wolę dalej używac moich papierowych kart perforowanych) albo na dyski talerzowe (dlaczego to takie drogie, przecież to tylko kawałek blachy, silnik i jakaś tam głowica jak w magnetofonie).


  17. slowo dysk (autor: mikay | data: 28/01/11 | godz.: 11:09)
    w przypadku ssd, zwlaszcza takiego jak ten ocz jest conajmniej nietrafione :) cholera dysk wyglada jak jaks karta dzwiekowa :) az by sie chcialo miec cos takiego, pewnie za pare latek bedzie to standard, poki co dla zwyklego zjadacza chleba to jedynie ciekawostka, bo cena pewnie bedzie z kosmosu. a hdd pewnie bedzie zylo dlugo i szczesliwie - za duza kasa jest w grze, a tacy gracze jak seagate czy wd nie pozwola sobie na utrate sporego kawalka tortu

  18. @17. (autor: Mariosti | data: 28/01/11 | godz.: 12:14)
    WD sprzedaje też swoje SSD więc jest zabezpieczone, Samsung podobnie. Z kolei Seagate ponoć kiedyś ma zaprezentować swój super wydajny kontroler... były o tym wieści już dawno... widać nie był tak atrakcyjny jak chcieli.

  19. @Arlic i inni (autor: ElFi | data: 28/01/11 | godz.: 14:02)
    W kwesti ceny. Podam Wam prosty przykład. Ile kosztuje ropa naftowa a ile benzyna u nas stacji? Czy coś Wam świta? Cena SSD to przede wszystkim koszt licencji i patentów, a dopiero później badań/technologii, wafli, marż, transportu i podatków. Licencje tak windują ceny SSD jak u nas podatki i akcyzy windują cenę benzyny.

  20. czym to się różni (autor: Alonzo Vega | data: 28/01/11 | godz.: 19:08)
    od Revo Drive 1/2 też OCZ?

  21. @up zasadniczo kontrolerem (autor: Grave | data: 28/01/11 | godz.: 22:10)
    też Sand Force ale nowej generacji.

  22. Tfu z revo drive mi się pomyliło (autor: Grave | data: 28/01/11 | godz.: 22:14)
    Na Z-drive poprzednich to w ogóle nie było kontrolera Sand Force, teraz jest.

  23. Grave (autor: Torwald | data: 29/01/11 | godz.: 13:21)
    Miałeś ciężki dzień, że takie bzdury wypisujesz czy po prostu głupi jesteś? Skoro nie potrafisz odczytać żartu w tym co napisałem, to przykro mi z twojego powodu...

  24. @ElFi (autor: Arlic | data: 29/01/11 | godz.: 19:22)
    Dobry przykład, bo czemu pamięć ram która zużywa dużo większa powierzchnie wafla krzemowego jest tańsza ?

  25. Torwald (autor: Grave | data: 29/01/11 | godz.: 20:51)
    Mówię przejdź się na oddział dializ a może pojmiesz że nie ze wszystkiego wypada sobie żartować.... Jak ktoś tu jest głupi to Ty.

  26. @Popieram oddanego fanboya intela - Grave (autor: Arlic | data: 30/01/11 | godz.: 00:37)
    Żart niesmaczny.

  27. @up (autor: Grave | data: 30/01/11 | godz.: 01:07)
    nie jestem fanboyem Intela a już tym bardziej "oddanym fanboyem". A że mam w komputerze CPU Intela - cóż wybacz, ale mam prawo wybierać to co uważam za lepsze, co więcej co jest lepsze wg wszelkich obiektywnych kryteriów.

    Jeżeli dla Ciebie wszyscy którzy wybierają Intela i sobie chwalą sprzęt tej firmy (co jest jak najbardziej możliwe bo sprzęt jest bdb i w wielu recenzjach o tym możesz przeczytać), a z drugiej strony NIE CHWALĄ sprzętu firmy AMD to "fanboye Intela" to gratuluję ograniczeń umysłowych....

    Korzystam z lapków, gdzie Intel ma lepsze CPU. Koniec kropka. AMD nie ma tu nic co może mnie zainteresować i tyle. Nie dorabiam do tego żadnej ideologii i mi czegoś takiego nie przypisuj.


  28. Zresztą z tym niechwaleniem AMD przeze mnie to też nieprawda (autor: Grave | data: 30/01/11 | godz.: 14:00)
    Wielokrotnie pisałem że mają bdb GPU, że mają bardzo dobrą ofertę w NETbookach i... tyle.

    Natomiast do nie znaczy że mam się przyłączać do totalnej krytyki Intela która przez co niektórych jest tutaj uprawiana. To że jest to większa firma i bogatsza od AMD to nie znaczy że nie ma dobrych produktów bo ma i to bardzo dobre.

    A że nie wszystkich na te produkty stać to już inna sprawa.


  29. <fanboyIntelaGrave/> (autor: Arlic | data: 30/01/11 | godz.: 14:17)
    część druga!

  30. @up <debil Arlic część n-ta> (autor: Grave | data: 30/01/11 | godz.: 15:09)
    j.w. wypowiedzi na poziomie gówniarza z podstawówki, względnie jakiś oplacanych pieniaczy z onetu.

    Oczywiście takie hasełka jak wyżej możesz sobie pisać i w każdym poście, jak Cię to bawi. Tylko że takie zagrywki bawią właśnie debili dla których merytoryczna dyskusja jest za trudna.

    Jak na onecie - tam też są takie cioty co każdy post zaczynają od "cześć komuszki" czy inne takie - to właśnie Twój poziom....


  31. @Grave - Bulwersacja (autor: Arlic | data: 30/01/11 | godz.: 19:16)
    Urzekła mnie twoja historia, lecz teraz drogi komuszku udam się na spoczynek

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.