Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Wtorek 1 lutego 2011 
    

Giełda i partnerzy reagują na wpadkę Intela


Autor: Wedelek | źródło: Nordic Hardware | 10:55
(29)
Wczorajsze oświadczenie Intela na temat poważnych błędów w chipsetach serii szóstej P67 i H67 (nazwa kodowa Cougar Point) związanej z problemami z kontrolerem SATA, który może ulec nawet trwałemu uszkodzeniu niemal natychmiast odbił się echem ze strony partnerów spółki. Ci czym prędzej skasowali swoje zamówienia na już wyprodukowane układy i zaprzestali produkcji płyt głównych dla nowych CPU Intela. Natychmiast zareagowała również giełda, a wartość akcji Intela poszybowały w dół, podczas gdy AMD zyskało całkiem sporo na wartości.

Ostatecznie wartość akcji Intela spadła o 3,06%, podczas gdy firma z Sunnyvale zyskała aż 7,08% w przeciągu jednego dnia.



 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. błędy jak zwykle w nowościach (autor: doxent | data: 1/02/11 | godz.: 11:20)
    Nie ma to jak stara zasada według której lepiej przeczekać aż nowość przyjmie się na rynku i kupować wówczas gdy błędy zostaną naprawione. Nie dość, że po czasie mamy dopracowany produkt to jeszcze po niższej cenie. Niecierpliwi i entuzjaści robią w tym momencie za jeleni.

  2. niebieski blamaż (autor: rookie | data: 1/02/11 | godz.: 11:26)
    Teraz kiedy nvidia na mocy porozumienia z monopolistą zacznie produkować chipsety może być ciekawie. Zrażeni do chipsetów intela nabywcy wybiorą alternatywnego producenta chipsetów. I dobrze. Chciwy (jak intel) dwa razy traci :)

  3. napiszę to jeszcze raz (autor: Qjanusz | data: 1/02/11 | godz.: 11:27)
    granie na własną bramkę w pięknym wykonaniu.

    Rynek coraz bardziej ufa "marnym/miernym", podczas gdy "lider" traci w pieniądzu i zaufaniu.
    CO W POWYŻSZYM ZDANIU JEST NIE TAK???

    AMD w ubiegłym roku dostało piękny prezent od nVidii, widać przyszedł czas na "gratis" od intela.


  4. ja uważam tak (autor: cyferluu | data: 1/02/11 | godz.: 11:57)
    nie wazne czy to INTEL czy AMD czy VIA... jak sie spierdzieli to nie ma ,że boli.

    nie ufa sie marce a produktowi... jeżeli produkt jest ok to sie obroni na rynku. Jeżeli ślepo się wierzy w Marke to się później płacze.


  5. @cyferluu (autor: bananowy song | data: 1/02/11 | godz.: 12:56)
    Problem w tym, że człowiek kupujący nowości nie ma się jak ustrzec przed tego typu błędami. Dla intela wpadka jest boleśniejsza niż podobna mogłaby być dla AMD. Do niedawna mogłoby się wydawać, że produkty intela są niezawodne. Teraz pojawiają się rysy na wizerunku. Za to AND ma szanse teraz się wykazać...

  6. .:. (autor: Qroń | data: 1/02/11 | godz.: 13:57)
    Przecież wielki InteLOL zrobił to specjalnie. Oni wiedzą co robią, oni wiedzą. Zaraz poszybują w górę a nędzne i krótkowzroczne AMD będzie ssało śniady bicz. <rotfl>
    Sorki, ale musiałem :D


  7. Nie ma co dramatyzować (autor: Gakudini | data: 1/02/11 | godz.: 16:03)
    Intel zachował się bardzo ładnie. Przyznał się do błędu, powiedział, że pokryje koszty wymiany. Może marketing niebieskich przekuje to jeszcze w sukces. :)
    Pierwsze Pentiumy mały walnięty koprocesor, czy komuś to dziś przeszkadza? A błąd TLB w pierwszych Phenomach. Błędy pokazują ludzka twarz korporacji ;)


  8. @up (autor: KaT | data: 1/02/11 | godz.: 16:46)
    A co w tym niby ludzkiego? Korporacje znają tylko jedno uczucie - chciwość. Rozgrywają to poprawnie od strony wizerunkowej ot co.

  9. a zwroty już są (autor: nicoli | data: 1/02/11 | godz.: 17:19)
    nie tylko płyt ale i procków bo po co procek bez płyty
    więc czekamy do kwietnia na nowe płyty i buldozera


  10. No niestety (autor: Alt-Computer | data: 1/02/11 | godz.: 17:43)
    u mnie też są pierwsze zwroty.

  11. ... (autor: Pararocker | data: 1/02/11 | godz.: 18:25)
    I co teraz kupic?

    -Na AM3 szkoda pieniędzy, bo moim zdaniem jest calkowicie nieoplacalne.
    -LGA1156 odchodzi na rzecz nastepcy, ktory jest w podobnej cenie, a jest sporo oszczedniejszy pod wzgledem energożernosci oraz wydajniejszy.
    -LGA1366 wg mnie jest obecnie nieoplacalne dla przecietnego, domowego uzywtkonika (drozsze od SandyBridge, a mniej wydajne, zwlaszcza po OC).
    -SandyBridge ma problem z plytami glownymi.
    -Na Bulldozera jeszcze trzeba poczekac, poza tym nie widomo jak bedzie z wydajnoscią (wystarczy wspomniec chociazby Phenomy I, ktore tez mial byc rewolucją).


  12. @ 7 (autor: Sandacz | data: 1/02/11 | godz.: 18:30)
    "A błąd TLB w pierwszych Phenomach" - tam wystarczył 'fix', a tutaj Intel przyznał że bez krzemu to nie przejdzie...

  13. a jednak... (autor: sikador | data: 1/02/11 | godz.: 18:31)
    ...powinno się nazywać SANDY KICZ co nie morgi i sony :P

  14. pararocker (autor: Aamitoza | data: 1/02/11 | godz.: 18:32)
    Otóż nic nie kupić ... albo kupić netbooka :D

    Trzeba czekać do kwietnia - będzie wiadomo więcej na temat bulldozera (może i nawet pod koniec kwietnia bedzie premiera) lub na płyty dla sandy bridge z chipsetami w rewizji C.


  15. sandacz (autor: Aamitoza | data: 1/02/11 | godz.: 18:34)
    fix który obniżał wydajność - dzięki, ale rozwiązanie nie było najlepsze. Nie mniej i tak fix był zbędny, bo wszystko działało nawet pod OCCT.

  16. @Pararocker (autor: Marcel | data: 1/02/11 | godz.: 18:56)
    Kasę na lokatę albo do skarpety i pomęczyć się jeszcze kwartał na starym sprzęcie...

  17. to pewnie jakas krecia robota (autor: Sony Vaio | data: 1/02/11 | godz.: 19:02)
    fanbojow amd, zmowili sie i na wszystkich magazynach piluja nozki od chipsetu. Tak czy owak, Intel dal fory amd, wystartuja z tej samej pozycji i nie bedzie biadolenia fanbojow, ze Intel mial przewage. Buldozer moze okazac sie pop prostu Pradozer.

  18. @Sony Vaio (autor: Krzychu1989 | data: 1/02/11 | godz.: 19:40)
    Czy Ciebie popierdzielilo do reszty? Takich glupot to nie slyszalem nawet z ust dzieciaka 9 letniego :) Ty i cala twoja ekipa niech spada do swojej biaskownicy i bawic sie swoimi zabawkami, a przepraszam, macie same buldorzerki? ;p Hehe A teraz do tematu, skoro Intel tak sie pospieszyl ze nie przetestowal do konca chipsetu, bo chcial zarobic jak najwiecej kasy to moze oznaczac tylko jedno... Ale z drugiej strony przed premiera Phenoma I bylo podobnie, sam Intel potwierdzal moc phenia, a dopiero wersja II byla udana, pozyjemy zobaczymy, ale błagam adminów, zróbcie cos z paczka Morgiego prosze!!!

  19. ... (autor: Zbyszek.J | data: 1/02/11 | godz.: 19:45)
    znajomy całą tą sytuację ładnie skomentował "zachciało się Intelowi nowej podstawki i nowych chipsetów, no to ma".

  20. abc (autor: Fatov | data: 1/02/11 | godz.: 19:55)
    Witam,
    jak zmienic hasło na tym portalu?


  21. Zbyszek (autor: morgi | data: 1/02/11 | godz.: 20:07)
    To nie jest wina podstawki i chipsetow, to blad w sztuce designu, a dokladnie w kopiowaniu starych schematow, przy takich rozmiarach chipow takie detale moga wlasnie zepsuc nie jedna zabawe, a co dopiero bedzie w przyszlosci kiedy trzeba bedzie sprawdzic dzisiatki miliardow tranzystorow. Koszta wpadek rosna, przy gigancie sa one wieksze.

  22. @ morgi (autor: Zbyszek.J | data: 1/02/11 | godz.: 20:15)
    mogli zrobić po prostu SB kompatybilne z Socket LGA 1156 i nie byłoby tego problemu. Sami sie wpakowali.

  23. @ Fatov (autor: Zbyszek.J | data: 1/02/11 | godz.: 20:16)
    Menu po lewej --> Twój profil --> Edytowanie własnego profilu.

  24. Zbyszek.J (autor: Fatov | data: 1/02/11 | godz.: 20:19)
    Nie widzę tam takiej opcji, mam tylko:
    Podaj hasło: (aktualne)
    Pokazywać innym użytkownikom swój adres e-mail:
    Zmień swój podpis na Boardzie
    (maks 100 znaków, 3 linie, zabroniony spam oraz reklama):
    Wybierz kolor strony:
    Szerokość strony::
    Umieść listę userów po stronie:
    Podaj krótkie info o sobie (opcja, maks 250 znaków):


  25. Fatov (autor: DYD-Admin | data: 1/02/11 | godz.: 20:46)
    @napisz do mnie

  26. Zbyszek.J (autor: Gigant | data: 1/02/11 | godz.: 22:43)
    dobrze tak Intelowi, specjalnie wprowadzili podstawkę 1155 aby zbić kase i teraz stracą na tym podwójnie. BUHAHAAHAHAHAHAHAHAHA Za pazerność płaci się podwójnie.

  27. morgi , jaka nowosc?? chipset mieli gotowy rok temu (autor: speed | data: 2/02/11 | godz.: 01:26)
    i cpu tez. Dali dupy na calej lini i nic wiecej. Nie trzeba byc geniuszem aby sprwdzic dzialanie danego produktu ale jak sie w piora obrasta to potem kosztuje. a te 700mil co pisza ze bedzie ich kosztowalo to niech zapomna bo jak sie w 2 miliardach zamkna to uznam za sukces.
    kiedy wkoncu zrobia cos nowego a nie klepac zlom przez 6-7lat ,ja liczylem ze wkoncu zrobia chipset z natywna obsluga sata 3 i minimum 32linie px a tu dupa. Dla przykladu plyta pod SB z 2600k jedna karta graficzna i jeden kontroler px8 z 6 -cioma ssd w raid0 i co sie dzieje podczas grania rozwalil sie raid ?? na starym p45 chodzilo jak zloto i na x58 tez, cos piszczalo w trawie:))) wkoncu przyznali sie ze dali dupy cwaniaczki:))))


  28. AMD złapało trochę głębokiego oddechu (autor: Qjanusz | data: 2/02/11 | godz.: 07:57)
    teraz przez premierą Bulldozera czas nie gra na ich niekorzyść.

    Łut szczęścia jak podczas premiery HD5000 i problemów konkurencji z Fermi. W kwestii GPU, AMD wykorzystał szansę i ustanowił przewagę nad konkurencją.

    Zobaczymy czy w kwestii CPU AMD wykorzysta szansę czy nie.

    Tak na prawdę to wszystko obije się o fakt, czy Bulldozer będzie kolejnym Phenomem, czy prockiem na prawdę zrywającym gacie z tyłka.


  29. @speed (autor: ElFi | data: 4/02/11 | godz.: 02:06)
    Jak Ci się ten RAID rozwalił - bo jakoś nie mogę skojarzyć związku błędu szyny PCIE z konfiguracją macierzy...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.