Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 2 lutego 2011 
    

Co w chipsetach Intela nie gra?


Autor: Wedelek | źródło: Anandtech | 10:28
(56)
Portal Anandtech w wywiadzie ze Stevenewm Smith'em zapytał przedstawiciela firmy Intel o dogłębną analizę problemu z jakimi borykają się chipsety serii szóstej przeznaczone dla procesorów Intel Sandy Bridge. Okazuje się, że problem z wadliwie działającym kontrolerem SATA dotyczy jedynie interfejsów 3Gb/s, natomiast szybszego, 6Gb/s to nie dotyczy. Dzieje się tak dlatego, że wspomniane porty mają własne układy PLL odpowiedzialne za automatyczną regulację częstotliwości pracy. Problem ten dotyczy więc portów od 2-5 na kontrolerze SATA. W przypadku SATA 3Gb/s tranzystor drzewa PLL posiada bardzo cienką, metalową bramkę, która pozwala na włączenie i działanie kontrolera nawet w przypadku niskiego napięcia.

Niestety w przypadku tego elementu mamy do czynienia ze zbyt wysokim napięciem w wyniku czego upływ prądu jest większy niż oczekiwał tego Intel. To z kolei powoduje degradację elementu wraz z upływem czasu, a zjawisko to w dużej mierze zależnej jest od właściwości fizycznych problematycznego tranzystora. Szansa na uszkodzenie któregoś z portów w przeciągu najbliższych trzech lat użytkowania to około 5%, jednak z upływem czasu wartość ta znacząco rośnie. Jedynym sposobem na usunięcie usterki jest zmniejszenie napięcia na wspomnianym tranzystorze jednak to wiąże się ze sporymi zmianami w całej konstrukcji. Żeby było śmieszniej problem ten nie dotyczy rewizji A chipsetu, a tylko jego poprawionej wersji - B. Co więcej błąd konstrukcyjny nie dotyczy kluczowych elementów układu i jest pozostałością po wcześniejszych wersjach chipów. Zgodnie z przewidywaniami Intela wysyłka rewizji C układów H67 i P67 do producentów OEM mogłaby się rozpocząć już pod koniec lutego, jednak należy pamiętać, że producenci płyt również muszą mieć czas na zamontowanie już poprawionej wersji w swoich produktach. Pierwszeństwo będą mieć rzecz jasna naprawy gwarancyjne.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ciekawe czy będą awarie natędów podłączone pod feralne interfejsy (autor: Qjanusz | data: 2/02/11 | godz.: 10:32)
    ...

  2. @Wedelek (autor: Conan Barbarian | data: 2/02/11 | godz.: 10:37)
    Bajki o tranzystorze za $1,000,000,000 są dostępne od wczoraj.
    W chipsetach intela nie gra jedno: nienawiść do AMD, zdrowej konkurencji, szacunku dla rynku i klienta, poarda dla uczciwości,...
    Długo można wymieniać.


  3. no to szybka podmianka rewizji A na C (autor: Sony Vaio | data: 2/02/11 | godz.: 10:53)
    i produkcja pełną parą

  4. C3- ja ty sioe do portek zesrasz, (autor: josefek | data: 2/02/11 | godz.: 11:01)
    to na pewno powiesz ,ze to, z 10 dobrych powodow zrobiles...

  5. @Sony Vaio (autor: Qjanusz | data: 2/02/11 | godz.: 11:08)
    reballing na płycie głównej z zainstalowanymi rafiatorami, gniazdami, kondensatorami, cewkami i innym badziewiem nazywasz szybką podmianką???

    Przecież każda płyta to chałupnicza robota !!!

    Skąd Ty się urwałeś???


  6. add (autor: Qjanusz | data: 2/02/11 | godz.: 11:10)
    zresztą dodatkowym pytaniem pozostaje kwestia jakości i żywotności płyt Z ODZYSKU, które po raz kolejny zostaną przystosowane do sprzedaży.

    Bardziej oczywistym wyjściem jest przemiał wyprodukowanych płyt na piach pod fundamenty nowego faba intela w chinach i produkcja płyt głównych od zera.


  7. Kontroler SATA na PCI-E (autor: Conan Barbarian | data: 2/02/11 | godz.: 11:12)
    Nie rozumiem dlaczego Intel nie zaproponuje jakiegoś niebieskiego kontrolera SATA na PCI-E.
    80% klientów nie potrzebuje nic więcej, jak dodatkowego kontrolera dla DVD-RW.
    50% klientów ma konfigurację HDD+DVD i nawet tego kontrolera nie potrzebuje.


  8. zresztą intel zalicza ostatnio wpadki wszelakiego rodzaju (autor: Qjanusz | data: 2/02/11 | godz.: 11:12)
    ktoś coś pisał o tym że duży producent procków prześpi boom na tablety/smartfony. To prawda:
    http://pclab.pl/news44703.html


  9. Komputronik (autor: Conan Barbarian | data: 2/02/11 | godz.: 11:14)
    Komputronik nadal w najlepsze sprzedaje płyty na H67 i P67, podczas gdy wiele firm internetowych już tego nie robi. Bardzo ciekawe.

  10. @up (autor: Qjanusz | data: 2/02/11 | godz.: 11:16)
    zreflektuje się jak dostanie masową zwrotkę.
    Typowe działanie (chapanie) krótkowzrocznych ludzi - bardzo popularne w PL

    "jakoś to będzie" :-/


  11. typowa polska firma kasa leci (autor: Sony Vaio | data: 2/02/11 | godz.: 11:23)
    a potem zwykła procedura RMA, sklep ma czysty zysk

  12. c11 (autor: bananowy song | data: 2/02/11 | godz.: 11:29)
    pierwszy Twój komentarz z którym zgadzam się w 100% :)

  13. cwaniaczki to cwaniaczki... (autor: Qjanusz | data: 2/02/11 | godz.: 11:33)
    jeden zapłaci sklepikowi za niesprzedawanie gratów konkurencji, inny sprzedaje szrot, bo akurat ma na magazynie.

    tu nawet jest znaczek "POLECAMY" przpięty do płytki na H67 :D
    http://www.komputronik.pl/...us_P8H67_M_LX_SI.html


  14. @09 (autor: ligand17 | data: 2/02/11 | godz.: 11:46)
    Może nie każdy musi podpinać fyfnaście napędów do komputera - jak to napisał Conan: HDD + DVD i tyle. Oba napędy podpięte pod szybszy kontroler i po problemie.

  15. weźcie tylko oproszę pod uwagę (autor: Qjanusz | data: 2/02/11 | godz.: 12:05)
    że to co powiedział pan wiceprezes intela, to wersja oficjalna.

    Jak pokazało życie, pan Steven Smith nie jedno już łgarstwo światu sprzedał, utrzymując chociażby medialny wizerunek Larrabee do ostatniej chwili.
    http://www.pclaunches.com/...larrabee_detailed.php

    Wcale nie jest takie pewne, że "problemy z SATA" to tylko medialne złagodzenie sytuacji i kłamstewko prawdziwych problemów z chipsetem.

    Nauczony doświadczeniem w zapowiadaniu wykonanym przez intela, traktowałbym to "oświadczenie" jako plotkę, która ma za zadanie przykryć prawdziwy obraz klęski szóstych chipsetów.


  16. @ligand17 (autor: Conan Barbarian | data: 2/02/11 | godz.: 12:05)
    Intel powinien zaproponować ładny kontroler SATA II lub III i byłaby sprawa zamknięta w 80% przypadków.

  17. @Conan Barbarian (autor: Qjanusz | data: 2/02/11 | godz.: 12:09)
    masz pojęcie do jakich nadużyć mogło by dość podczas takiej akcji???

    Kolejny marketingowy gol do własnej bramki!!!

    Kto miałby niby te kontrolery montować, klienci??? Permamentna proteza na nieudany produkt???


  18. @Qjanusz (autor: Conan Barbarian | data: 2/02/11 | godz.: 12:09)
    Jeśli w H67 i P67 jest rzeczywiście coś głębiej ukryte, to mielibyśmy wytłumaczenie dlaczego nie oferuje się dodatkowego kontrolera SATA pod DVD.

  19. @17 (autor: Conan Barbarian | data: 2/02/11 | godz.: 12:12)
    W sumie to prawda, gdyż wielkie NIEBIESKIE LOGO byłoby znacznie mniejsze i trochę porysowane. Teraz to tylko pęknięcie przy "intel inside", którego fan widzieć nie chce.

  20. @up (autor: Qjanusz | data: 2/02/11 | godz.: 12:17)
    fan już nazwał to pęknięcie artystyczną kreską :D

  21. Jedno jest pewne, (autor: Alt-Computer | data: 2/02/11 | godz.: 12:30)
    ja u siebie nie sprzedaję i ostrzegam klientów o występującej wadzie.
    Jeśli jednak klient się upiera to zamówię dla niego taką płytę główną jaką sobie życzy.


  22. @Alt-Computer (autor: Qjanusz | data: 2/02/11 | godz.: 13:10)
    uczciwość dorównująca tej, którą posiada AmigaPPC ;-)

  23. @Qjanusz (autor: sandy | data: 2/02/11 | godz.: 13:40)
    ciekawe kiedy troll Qjanusz przestanie siać zamęt i dezinformację. Zachowujesz się jakby ci intel w dzieciństwie do wanny wchodził.

  24. Mówisz o moim (autor: Alt-Computer | data: 2/02/11 | godz.: 13:40)
    odwiecznym "wrogu" handlowym z zachodniej Polski?
    Jeśli tak, to owszem facet jest na poziomie.
    Za to ja mam nieco niższe ceny :))


  25. sandy (autor: mikay | data: 2/02/11 | godz.: 13:42)
    a Ty sie zachowujesz jakby Cie Intel splodzil

  26. A swoją drogą (autor: Alt-Computer | data: 2/02/11 | godz.: 13:42)
    nie widzę go już jakiś czas na TPC.

  27. @mikay (autor: Conan Barbarian | data: 2/02/11 | godz.: 13:50)
    spłodził jako wcześniaka z wadą genetyczną

  28. choler (autor: pitdog | data: 2/02/11 | godz.: 14:27)
    dpiero co kupilem kompa w Vobisie, wlasnie z i7 i plytka ASUS P8 P67 PRO, pierwszy egz wymienilem po dobie, bo sie dziwnie zachowywal, nagly nocny zwis i nie startowal, potem niby ok , ale cos z dyskiem ... teraz jest drugi, wszystko niby gra, ale strach. a moze to jednak pierwsza rewizja chipsetu w tej plytce jest?

  29. @Alt-Computer (autor: Qjanusz | data: 2/02/11 | godz.: 14:27)
    ano nie widać..... szkoda.

  30. @Piotruś (autor: Qjanusz | data: 2/02/11 | godz.: 14:28)
    na prawdę pasuje Ci rola klasowego głupka???

  31. Taki Asus P8H67 M LX SI to szrot. (autor: Majster | data: 2/02/11 | godz.: 14:30)
    Zwróćcie uwagę na jedną rzecz - Asus porządnych płyt nie oznacza w taki sposób, tylko np. Plus, Deluxe, Premium i Pro lub trochę inaczej ale jest to łatwo rozpoznawalne. Symbole LX, SX, SE, SE2 oraz inne "ściemy" to typowa zagrywka gdzie nowa płyta główna udaje porządny produkt a kosztuje... powyżej 300 zł. ? Przecież to jakaś kpina. Mniej więcej tyle samo może kosztować jakiś ASRock w lepszej wersji, i to pod pewną starszą platformę, ale nie Asus ? Jeszcze pod co jak pod co, ale pod Sandy Bridge ?


    Wpadka Intela jest definitywna (to oczywiste), ale porządna płyta kosztuje tylko nie każdy może sobie pozwolić na taki wydatek. A KTR sam promuje szrot - i podejrzewam że w najbliższym czasie sytuacja z takimi płytami głównymi wyjdzie jak z muchami po Muchozolu.


  32. Zgadzam się (autor: Alt-Computer | data: 2/02/11 | godz.: 14:44)
    co do Asusa i zdecydowanie co do KTR :)

  33. @Majster (autor: Conan Barbarian | data: 2/02/11 | godz.: 14:48)
    Mam Asusa P5QL-E w duecie z C2D E8400 i nie powiem, że to szrot - wszystko frunie - nawet zagnieżdżone maszyny wirtualne.
    C2D E8400 to był w swoim czasie bardziej udany produkt niż obecnie Sandy BITCH.


  34. Panie Conan (autor: Alt-Computer | data: 2/02/11 | godz.: 15:08)
    Majster mówił o płytach na chipsecie H67 od Asusa i ma rację to w większości szrot.
    Chociaż patrząc pod innym kątem płyty Asusa dla platformy AMD są całkiem całkiem.


  35. @up (autor: Conan Barbarian | data: 2/02/11 | godz.: 15:17)
    OK - myślałem, że Asus jest cały zły
    Mam nadzieję, że Gigabyte nie jest zły w przypadku SB?


  36. toshiba wycofuje... (autor: Sandacz | data: 2/02/11 | godz.: 15:24)
    Toshiba wycofuje wszystkie laptopy na feralnej platformie, dziwne - też coraz bardziej zaczynam wątpić w ten jeden tranzystor.

  37. Patrząc (autor: Alt-Computer | data: 2/02/11 | godz.: 15:26)
    po wynikach sprzedaży to mało ludzi się decyduje na Gigabyte, moja opinia jest tu co prawda nieistotna lecz prywatnie nie mam nic do tej firmy.

  38. Ciekawe czy... (autor: sikador | data: 2/02/11 | godz.: 15:50)
    ...Sony Vaio już oddał swoja niedorobiona płytę czy jeszcze czeka może na nowy BIOS który poprawi usterkę :D

  39. Intel na tym błędzie opłynie na conajmniej 1miliard$ (autor: chelsi | data: 2/02/11 | godz.: 15:57)
    Wg. źródeł na innych forach Intel za wymianę notebooków i płyt głównych beknie na jakeś 1miliard dolarów + odszkodowania dla firm za wymianę sprzętu lub zwrot kasy. Czy na tym AMD skorzysta? Na to wygkląda, że raczej tak.
    Co ciekawe jak Intelkowi się noga podwineła to Sony Vaio i morgi siedzią cicho jak myszki pod miotłą;)


  40. @chelsi (autor: Conan Barbarian | data: 2/02/11 | godz.: 16:08)
    morgi się chyba zrestartował
    Sony Vaio jeszcze nie wytrzeźwiał (5 promili)


  41. Asus P5QL-E na Intel P43... (autor: Majster | data: 2/02/11 | godz.: 16:40)
    to dobra płyta, mimo oznaczenia jakie ma. Wystarczy zwrócić uwagę na laminat i po sprawie - wszystko jest jasne.

    http://www.asus.com/....aspx?P_ID=ZxpFvIAYWrjI5NY9

    Ale "żółciowo-sraczkowaty" Asus to już zupełnie co innego, prawda ?

    Ten to chyba jeszcze obleci, ale bywały gorsze wynalazki...

    http://www.asus.com/....aspx?P_ID=k3h0ZFVu9Lo1dUvk

    Podobnie było u Abita: IS7-E to standardowy ale i ekonomiczny model. Pamiętam że kilka lat temu widziałem w Komputroniku coś, co nie miało nawet trybu Dual Channel, a przecież we wcześniejszych płytach już to było. Ten Abit o którym piszę, to jakiś ochłap pod Pentium 4 bodajże na LGA 775 lub jeszcze S478. Wtedy Abita AG8 najprawdopodobniej już nie było w ofercie (w KTR), bo początkowe płyty pod P4 i LGA 775 od Abita nie miały wzięcia.

    Cytat z newsa:

    "Szansa na uszkodzenie któregoś z portów w przeciągu najbliższych trzech lat użytkowania to około 5%, jednak z upływem czasu wartość ta znacząco rośnie."

    No to jak, wystarczy 3 lata ale jednak nowe, świeżo wyprodukowane płyty i już nadają się do serwisu ? Jak to było powiedziane w filmie "Ali G Inda House" - bez ściemy.


  42. @Majster (autor: buceek | data: 2/02/11 | godz.: 17:16)
    te 5% to ściema... Jeżeli faktycznie tak było że przez 3 lata tylko 5% płyt musiało by iść do serwisu to nikt by tym sobie głowy nie zawracał a na pewno nie na taką skale. po co wymieniać 100% płyt skoro tylko 5% może ulec awarii? Intel sam sobie przeczy.

    Morgiego nie ma bo płytę poszedł wymienić :P


  43. Intel to jakosc i solidnosc (autor: Sony Vaio | data: 2/02/11 | godz.: 18:12)
    nawet gdyby to byl 1% to tez by wymienili, mimo tego za 90% uzytkownikow ma 1 HDD + 1 DVD-ROM.

  44. @ bucek (autor: Sandacz | data: 2/02/11 | godz.: 18:47)
    raczej wyszło że jego implant też ma ten jeden tarnzystor nie z tej paczki i zmieścił się akurat w tych 5%...

  45. Jak w Apple iPhone 4 wyszło (autor: Pio321 | data: 2/02/11 | godz.: 19:00)
    że gubi zasięg to Jobs nabijał się z użytkowników coby inaczej trzymali komórkę. Po kilku procesach zaproponował jednak bezpłatne kondoniki na swój sprzęt, choć gdyby był normalnym producentem dbającym o opinię, czym prędzej zrobił by akcję wymiany.
    Intel w tym przypadku bez względu na powód problemów postępuje tak jak każdy producent w takich przypadkach postępować powinien. I tyle.


  46. @ 45 (autor: Sandacz | data: 2/02/11 | godz.: 19:05)
    Zgadzam się, tak własnie powinien się zachować -już raz to przerabiał, kiedy wprowadził PIII 1.1 GHz aby za wszelką cenę przegonić AMD (które pierwsze osiągnęło mityczne 1 GH a Athlonie), różne redakcje zgłaszały że proc niektóre proce 'martwieją' - i że to nie jest wina mikrokodu - intel uparcie twierdził że trzeba zmienić mikrokod. Niestety to redakcje miały racje.

  47. Sandacz (autor: Markizy | data: 2/02/11 | godz.: 20:01)
    chyba jeszcze bardziej znana wpadka była z pierwszymi procesorami pentium :)

  48. ... (autor: Elektron | data: 2/02/11 | godz.: 21:08)
    wszystko rozchodzi się o to, jak zostały policzone te 3 lata. Czy chodzi o 3 lata używania non stop, czy używania przez przeciętnego internautę. Jeśli to drugie, to dla maniaka oznaczałoby to popsucie się sprzętu po 2 miesiącach :D

  49. a mi sie zdaje (autor: nicoli | data: 2/02/11 | godz.: 22:32)
    że problem jest bardziej poważny i tylko ta informacja o sata to zamydlenie oczu bo gdyby się okazało ze to co piszą to jest nic to nie byloby tej całej akcji a tak cos spie......li i to zdrowo tak jak kartą na prockach - chcesz podkręcać kup z końcówka K chcesz dobrej grafy kup z K to po kiego grzyba te zwykłe proce ani nie podkręci a grafa w nich do bani

  50. @nicoli (autor: Conan Barbarian | data: 2/02/11 | godz.: 22:40)
    Była opcja "rybki albo akwarium". Akwarium się stłukło (H67,P67) a rybki (Sandy BITCH) zdychają na podłodze.

  51. Conan- Intel jest też w Polsce.. (autor: Michał_72 | data: 3/02/11 | godz.: 00:18)
    .. i jest dział oprogramowujący układy graficzne.
    I o ile wiem- to aż huczy to co napisał(a) nicoli.

    w każdym razie nabywcy sandy bicza sa betatesterami


  52. i niech huczy heh (autor: nicoli | data: 3/02/11 | godz.: 02:42)
    podajcie adres to nalot sie zrobi do nich bo mnie wku...li ma maksa jaja se robią z ludzi płać i płacz

  53. i teraz weźta powiedzta (autor: popierdulka1234 | data: 3/02/11 | godz.: 04:00)
    że amd fan jest w złej sytuacji na wiekowej płycie :)

  54. teorie spiskowe :-) (autor: Sandacz | data: 3/02/11 | godz.: 08:00)
    Myśle że trzeba by dwie kwestie prześledzić :
    1 - czy niby uwalone sata może w końcu uwalić też procesor lub ram lub napędy?
    2 - czy intel nie przegiął z cenami na plus dla kienta i ktoś się dopiero zreflektował (wbrew pozorom w takim molochu są możliwe różne paradoksy decyzyjne) że mniej wydajne układy są droższe? Może te 2-3 misiące to czas na opróżnienie magazynów ze słabszych jednostek?


  55. @Sandacz (autor: Conan Barbarian | data: 3/02/11 | godz.: 10:58)
    Dokładnie tak samo myślałem. Dodam jedynie, że Intel przerzucił część ceny proca w chipset, gdyż płyty nie są tanie (nawet te low-end). Coś grubszego musi być, coś co w dłuższym czasie rozwali nie tylko płytę. Wcale się nie zdziwię, gdy od maja cena procków będzie wyższa.

  56. @09 ligand17 (autor: xernos | data: 3/02/11 | godz.: 11:24)
    Tak ale te płyty z tymi chipsetami są oferowane jako top dlatego zestawy budowane w ich oparciu często nie kończą się na 2 urządzeniach podiętych pod mobaska.

    A składając zestaw mogę z poprzedniego przenieść swoje macierze i dokupić sobie dodatkowy nowy dysk z SATA 3 - dlatego taki błąd jest niewybaczalny - co innego gdyby to był układ dedykowany dla stacji roboczej (1 dysk by starczył i na ATA napęd).


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.