Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 21 lutego 2011 
    

5 mld USD w nową fabrykę Intela


Autor: DYD | źródło: Inf. prasowa | 11:24
(70)
Firma Intel poinformowała, że planuje zainwestować ponad 5 mld dol. w budowę nowych zakładów produkcyjnych w Chandler w Arizonie. Oświadczenie to złożył prezes i dyrektor generalny firmy Intel, Paul Otellini, podczas wizyty prezydenta Baracka Obamy w zakładach Intela w Hillsboro w Oregonie. Budowa nowej fabryki ma zacząć się w połowie bieżącego roku i zostać zakończona w 2013 r. Fab 42 będzie fabryką "300-milimetrową", co odnosi się do średnicy krzemowych wafli, na których powstają układy komputerowe.

"Inwestycja przygotowuje naszą sieć produkcyjną na przyszły wzrost - powiedział Brian Krzanich, starszy wiceprezes i dyrektor generalny ds. produkcji i łańcucha dostaw. - Fabryka ta rozpocznie produkcję w procesie, który pozwoli nam stworzyć tranzystory z elementami o minimalnym rozmiarze 14 nanometrów. Produkcja jest podstawą naszej działalności i pozwala nam oferować klientom oraz konsumentom najnowocześniejsze produkty na masową skalę. Niedościgniony zakres i skala naszych inwestycji pomaga Intelowi zachować pozycję lidera branży oraz napędza innowacje".

Nowa fabryka, wykorzystująca najnowocześniejszy proces 14-nanometrowy, pozwoli Intelowi wytwarzać szybsze i bardziej energooszczędne układy komputerowe. Specyfikacja nanometrowa odnosi się do minimalnych wymiarów technologii tranzystorowej. Nanometr to jedna miliardowa metra albo jedna dziewięćdziesięciotysięczna średnicy przeciętnego ludzkiego włosa.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. 14nm (autor: Conan Barbarian | data: 21/02/11 | godz.: 11:32)
    Miało być 15nm - no dobra 14nm jest też OK.
    Chwilowo poczekam na 22nm, gdyż zamieszanie z SB-kiem mnie rozczarowało.


  2. Imponujący Intel (autor: pomidor | data: 21/02/11 | godz.: 12:10)
    Najnowsza technologia na masową skalę. Po prostu brak słów.

  3. @up (autor: rookie | data: 21/02/11 | godz.: 12:24)
    To nic nie mów.

  4. wafle 300mm (autor: Conan Barbarian | data: 21/02/11 | godz.: 12:27)
    Te wafle miały mieć chyba 450mm:
    http://www.engadget.com/...-to-make-450-mm-wafers/


  5. Poszło w ślady AMD (autor: Arlic | data: 21/02/11 | godz.: 12:58)
    które do 2012 też będzie miało gotową nową fabryke.

  6. Chwila sa braki (autor: morgi | data: 21/02/11 | godz.: 13:13)
    to nowy fab na 14 nm and beyond, wiec beda tam upragrade do nizszych technologii, wazna chwila, spodziewany jest tez nowy fab w Oregonie na <14 nm, gotowosc 2013.
    http://newsroom.intel.com/.../US_Manufacturing.pdf


  7. Arlic (autor: Rajq | data: 21/02/11 | godz.: 13:16)
    fanboju AMD to jest teraz tylko nedznym podwykonawca projektow w dodatku BEZ zadnej fabryki bo wszytsko sprzedali z braku kasy Arabusom. A nawet jak mieli niemieckie FAB'y to nie dali rady wyprodukowac prockow na rynek. Takze przestan bredzic, bo Intel jaki jest to jest ale z Fabami jest lata swietlne przed AMD i jest w pelni samowystarczalny.

  8. @morgi (autor: Conan Barbarian | data: 21/02/11 | godz.: 13:23)
    Dlatego właśnie postanowiłem olać Sandy BITCH i poczekać na prawdziwą realizację modelu TICK-TOCK w postaci IvyBridge. Problem tylko w tym, że 22nm raczej w 2012 nie będzie, gdyż kaska nie zgadza się.

  9. @7. (autor: Mariosti | data: 21/02/11 | godz.: 13:38)
    Najpierw zauważasz że faby amd są wydzielone do oddzielnej spółki, a potem porównujesz stan fabów amd do fabów intela... trochę niekonsekwentnie...

  10. @Rajq (autor: Intel | data: 21/02/11 | godz.: 13:44)
    zgadzam się, Arlic to 17 letni fanboj AMD z Polkowic: http://nk.pl/profile/10598401

    pod każdym newsem o Intelu musi coś wtrącić o AMD.


  11. Emu@10 (autor: Conan Barbarian | data: 21/02/11 | godz.: 13:46)
    Zapewne za 10 minut dostaniesz bana.

  12. @Conan Barbarian (autor: Intel | data: 21/02/11 | godz.: 13:49)
    a Ty nie zgadzasz się ze mną i z Rajq?

  13. @Rajq (autor: rainy | data: 21/02/11 | godz.: 13:49)
    A tak z ciekawości zapytam: jak sam siebie kwalifikujesz (bo jak widzę, łatki przylepiasz z dużą łatwoscią)?

    @Intel

    Znowu się tu pojawiłeś?
    Ile razy trzeba ciebie zbanować, żebyś sobie odpuścił?


  14. pitruś palancie (autor: pzgr 40/42 | data: 21/02/11 | godz.: 14:06)
    Chu. ci do tego kto ile ma lat ... ty masz 29 a jesteś palantem!!!

  15. @pzgr 40/42 (autor: rainy | data: 21/02/11 | godz.: 14:27)
    Jeżeli on ma 29 lat, to ja jestem Chińczykiem.

  16. @modlitwa anty wielobanowiec :) (autor: popierdulka1234 | data: 21/02/11 | godz.: 14:30)
    O Banie Stróżu mój,
    Ty zawsze przy mnie stój
    Rano, we dnie, w wieczór, w noc
    Okaż swoją siłę, moc.

    Komputera mego broń
    Internetu zawsze chroń
    Wspieram czyny twe,
    Z pokorą błagam Cię.

    Czyń powinność swą.


  17. @arlic (autor: popierdulka1234 | data: 21/02/11 | godz.: 14:45)
    sorry że nie zobaczę Twa facjata ale jakoś nie chce mi się zakładać profilu na nk, proszę wybacz mi :)

  18. Moga sobie na to pozwolic (autor: josefek | data: 21/02/11 | godz.: 14:53)
    i tez nie sa zagrozeni pseudorevolucjami arabow na BW...bo jak tak dalej pojdzie to w krajach zatoki perskiej tylko imany beda rzadzic i ci tylko z pomoca Allllaha beda produkowac....

  19. Rajq (autor: Gigant | data: 21/02/11 | godz.: 14:57)
    Jak AMD nie ma fabów? A GLOBALFOUNDRIES to co to jest? Doopa? AMD z GF to spółka jointventure.

    GF stawia dwa faby jedenego w Drezden a drugiego w NY. Hehe AMD/GF przegoniło Intela w stawianiu i inwestycji w faby ;)

    Cieniuuuutko coś z Intelem....
    Nawet TSMC stawia gigafaba co jest równe z 3 zwykłymi fabami.


  20. @Gigant (autor: rainy | data: 21/02/11 | godz.: 15:03)
    GF nie "stawia" dwóch FAB-ów w Dreźnie, bo te jeszcze zbudowało AMD - są one modernizowane.

    Natomiast rzeczywiście w Saratoga powstaje nowy zakład.

    Btw, Intel ma chyba więcej zakładów produkyjnych niż TSMC i GF razem wzięte.


  21. AMD wymiata Intela! (autor: Gigant | data: 21/02/11 | godz.: 15:11)
    http://www.globalfoundries.com/newsroom/

    W NY jest budowany 3 segmentowy gigafab. AMD ma zmiar wywalić na niego ponad 10mld dolców.


  22. Moze i ma wiecej (autor: morgi | data: 21/02/11 | godz.: 15:21)
    ale produkcja jest bardzo szeroka i zroznicowana, po calym swiecie z 20 moze i wiecej fab plantow.

  23. rainy (autor: Gigant | data: 21/02/11 | godz.: 15:26)
    W Dreźnie jest stawiany 3 nowy fab. Razem będą tam już 3 faby czyli tzw. gigafab. W NY też jest budowany gigafab który składa się z 3 fabów.

    TSMC stawia trzeciego Gigafaba dla AMD co jest równe jak z 9 fabów Intela ;)


  24. AMD ma 30% udziałów ze swoich danwych fabów. (autor: Arlic | data: 21/02/11 | godz.: 15:36)
    Przy okazji produkuje w GF, Microsoft, ARM i inne spółki.

    @Piotruś To nie ja, przykro mi.


  25. morgi (autor: Gigant | data: 21/02/11 | godz.: 16:04)
    taa 20 fabów , chyba razem ze 200mm złomami oddanymi do muzeum i produkującymi w starych technologiach.

    Intel ma mniej niż 10 fabów 300mm operujących w nowych porocesach.


  26. hehe Intel ma (autor: Gigant | data: 21/02/11 | godz.: 16:11)
    2 faby 300mm w Oregonie
    2 faby 300mm w Arizonie
    1 fab 300mm w New Mexico
    1 fab 300mm w Irlandii
    1 fab 300mm w Izraelu
    1 fab 300mm w Chinach

    Czyli mają z 8 fabów 300mm , dwa kolejne w budowie.


  27. @Emux (autor: Arlic | data: 21/02/11 | godz.: 17:16)
    już bana dostałeś ?

  28. ... (autor: Aamitoza | data: 21/02/11 | godz.: 19:03)
    Akurat tutaj zgodzę się z Gigantem. W dreźnie mamy Fab1 (obecnie 2 moduły i powstaje trzeci - tutaj link http://images.anandtech.com/doci/3750/3.jpg ), w NY jest budowany gigafab (fab8) który będzie wypuszczał podobną ilość wafli do drezeńskiego, a poza tym global ma całkiem spory fab w singapurze (fab7) który kupili wraz z chartered semiconductor i też mało wafli nie wypuszcza.

    TSMC ma dla przykładu tylko 2 faby 300mm i planują budowę gigafabu. Więc wbrew temu co niektórzy piszą wcale nie są oni tak do przodu.


  29. I to co mówią że fabryki AMD wykupiły araby to nie tak do końca (autor: Arlic | data: 21/02/11 | godz.: 19:19)
    AMD ma w tych fabach udziały, zbiera też za to kase, a nie tylko AMD tam produkuje w GF.

  30. Aamitoza (autor: morgi | data: 21/02/11 | godz.: 19:27)
    tsmc jako producent mikrochipow jest na oko tak z 3x to co powstalo z polaczenia globalika z chartered, a teraz powiekszyli capacity, wczesniej niz globalik, ktory stawia sobie za cel rywalizacje z nimi. W tej chwili tsmc planuje miec 3 gigafaby, a to takie faby, ktore wyciagaja 120 kwpm. Przede wszystkim globalik musi wykazac sie fizyczna obecnoscia na rynku low power, a nie papierowa robota jak w ciagu ostatnich 2 lat.

  31. Ten Rajq - to jakaś nowa odmiana Grave? (autor: Arlic | data: 21/02/11 | godz.: 19:28)
    Grave znikł, Rajq się pojawił.

  32. Aamitoza (autor: Gigant | data: 21/02/11 | godz.: 19:31)
    TSMC ma obecnie 2 gigafaby 300mm (Fab 12 i 14) produkujące po 100,000 wafli na miesiąc każdy. Trzeci (Fab 15) jest budowany co da im aż 3 gigafaby o mocy produkcyjej z 9 takich u Intela. TSMC przy Intelu wygląda nawet na potężniejszego i nawet więcej kasy ładują w inwestycje.

  33. @morgi (autor: Arlic | data: 21/02/11 | godz.: 19:31)
    GF już produkuje procesory ARM.

  34. GF też planuje budowe (autor: Arlic | data: 21/02/11 | godz.: 19:34)
    kolejnych fabów na 2014-2015...

  35. morgi (autor: Gigant | data: 21/02/11 | godz.: 19:34)
    Ty nie patrz na GF tylko na Intela bo TSMC jest razem z AMD. ;)

  36. Morgi (autor: Aamitoza | data: 21/02/11 | godz.: 19:35)
    Global:
    2 faby 300mm 3 w budowie,
    5 fabów 200mm.

    TSMC
    2faby 300mm 3 w budowie,
    5fabów 200mm
    1fab 150mm.

    dwa 300mm faby TSMC dostarczają około 200000wafli na miesiąc, w przypadku 2 fabów globala jest to 130000 wafli na miesiąc, gdy dojdzie 3 moduł w dreźnie będzie ponad 160000, a gdy dojdzie Fab8 w NY będziemy mówić o ponad 220000waflach na miesiąc. Owszem, gdy TSMC skończy gigafaba, będą w stanie dostarczyć prawie nawet 50% 300mm wafli... jednak nijak to siema do tej 3x większej produkcji o której piszesz. Chyba, że uwzględniasz 200mm wafle? ;)


  37. @all (autor: popierdulka1234 | data: 21/02/11 | godz.: 20:36)
    a tu fajny filmik dla lubiących blue

    http://www.youtube.com/...6gxI&feature=related


  38. Aamitoza (autor: Gigant | data: 21/02/11 | godz.: 21:29)
    Global 300mm:
    Fab1 (Dresden 3 moduły) - 80k WSPM
    Fab7 (Singapore) -50k WSPM
    Fab8 (NY 1 moduł) - 60k WSMP

    Razem masz 190k WSMP. Po rozbudowaniu do 3 modułów Fab8 ma trzaskać podobno ze 140k WSMP co da 270k WSMP.

    TSMC ze swoimi trzema 300mm gigafabami planuje trzaskać po 120k WSMP w każdym z nich co da 360k WSMP.

    360/270=33%. TSMC będzie miało raptem 33% przewagi w mocy produkcyjnej wafli 300mm.


  39. Gigant (autor: Aamitoza | data: 21/02/11 | godz.: 21:41)
    W dreźnie 2 moduły trzaskają 80k wafli z tego co się orientuję. 3 moduł jeszcze nie powstał. Więc wraz z 3 modułem powinni zbliżyć się do 220k wafli na miesiąc. (nie uwzględniam na razie dalszej rozbudowy fab8, ale dojdzie około 80k wafli, więc prawdopodobnie zbliżą się do 300k ale to w bliżej nieokreślonym terminie)

  40. Aamitoza (autor: morgi | data: 21/02/11 | godz.: 22:06)
    3x wieksza minimum produkcja na odbior w przychodach, w tej chwili maja wiecej 12 calowych niz 8, pojemnosc, zdolnosc laczna chyba 1600 na kwartal, czyli ponad 500k wpm dla 12inch.
    http://hothardware.com/...s/Item16040/DigiTSMC.gif


  41. Morgi (autor: Aamitoza | data: 21/02/11 | godz.: 22:11)
    Więc TSMC produkuje więcej wafli niż ma możliwości? ... haha ;) Ich miesięczny max to 240k wafli - po 120 na fab.

  42. Aamitoza (autor: morgi | data: 21/02/11 | godz.: 22:21)
    Nie, maja wiecej niz wyliczyles, osiagneli niedawno dopiero 120k wpm dla 40 nm, czyli 20kilka% przychodow.

  43. ... (autor: Aamitoza | data: 21/02/11 | godz.: 22:35)
    jak to sięma do informacji na stronie TSMC?

    TSMC currently operates two 300-mm GIGAFAB&#8482; facilities (Fabs 12 and Fab 14), with a combined capacity reaching 721,000 12-inch wafers in the fourth quarter of 2010, supporting 0.13-micron, 90nm, 65nm and 40nm process technologies.

    skoro w 4Q mamy 721k wafli 300mm, to na miesiąc wypada 240wafli. Więc skończ pierdzielić.


  44. morgi w debila lecisz? (autor: Gigant | data: 21/02/11 | godz.: 23:21)
    TSMC ma 1598k 300mm wafli na kwartał ale liczonych jako 200mm. Żeby wyliczyć z tego 300mm to trzeba podzielić przez 2.25

    1598/2.25/3=237k 300mm na miesiąc.


  45. dokładnie (autor: Aamitoza | data: 21/02/11 | godz.: 23:25)
    Tak liczonych 300mm wafli AMD ma 300k na miesiąc i 900k na kwartał, wraz z fabem w NY będzie to 1700k.

  46. Aamitoza (autor: Gigant | data: 22/02/11 | godz.: 00:22)
    GF: 270k 300mm WSPM= 810k 300mm WSPQ *2.25= 1822k 200mm WSPQ.

  47. C21- AMD zawsze ma zamiar....to je krasne (autor: josefek | data: 22/02/11 | godz.: 05:23)
    na zamiarach jeszcze nic nie zbudowano....

  48. C45- przykro mnie jeszcze raz to powtorzyc.... (autor: josefek | data: 22/02/11 | godz.: 06:26)
    Czytajac wasze wklady o Firmie AMD, czytam tylko o zamiarach, planach, "bedzie mial"ect....ale wlasnie teraz w tym dla AMD-u przelomowym okresie,. AMD nie tylko opoznil wejscie na rynek z Brazos (zmusil OEM pierwsze lepsze dostepne MicroP ( rozne Geode, V105, V125 i nawet Atomy ) w jego miejsce wsadzic, ale jeszcze to okrutniejsze jest, ze majac zamowienia na okolo 5 milionow E350, potrafil ich w pierwszych dwoch miesiacach TYLKO okolo 900 tys dostarczyc....a reszte niech Wam Panowie ,Pan Grave opowie....

  49. @48 (autor: popierdulka1234 | data: 22/02/11 | godz.: 08:47)
    uwierz mi, nie jest ci przykro, robisz to z całkowitą satysfakcją jak i samozadowoleniem :):):)

  50. Aamitoza (autor: morgi | data: 22/02/11 | godz.: 09:41)
    Bo napisali tylko o 2 gigafabach, a maja wiecej w trakcie migracji z 8, 6 cali, ja caly czas pisze o calosci tsmc, a ty tylko o tych wybranych gigafabach.

  51. ad. (autor: morgi | data: 22/02/11 | godz.: 09:51)
    Dla tych co przeoczyli oczywiste fakty z ostatnich miesiecy to wklejam link, zeby zmacali, co znaczy tsmc, czyli 9,5B$ na nowy fab i prawie 8B na rozrost obecnych, 0,7B na badania i rozwoj, z nimi nie ma zartow, chinole ida na wysoki top.
    http://hothardware.com/...F-Targets-2012-For-20nm/


  52. Morgi (autor: Aamitoza | data: 22/02/11 | godz.: 10:53)
    Ja podałem dane ze strony TSMC na temat WSZYSTKICH Fabów 300mm. I Tylko je uwzględniam bo z tego co pisałeś 200mm to relikt przeszłości ;>

    Więc skończ pierdzielić. Global nie jest 3x słabszy od TSMC - obecnie nie jest nawet 2x słabszy, a jak ruszy fab w NY + modul3 w dreźnie, będą słabsi o jakieś 30%.


  53. ... (autor: Aamitoza | data: 22/02/11 | godz.: 10:54)
    30% oczywiście uwzględniając nowy gigafab TSMC.

  54. Aamitoza (autor: morgi | data: 22/02/11 | godz.: 14:44)
    O nie, podajesz dane, ktore wisza na stronie od 2 lat, a ja podaje ostatnie podane do prasy wraz z roadmapem obowiazujacym.

  55. bulszit. (autor: Aamitoza | data: 22/02/11 | godz.: 14:56)
    Gigant już Ci zobrazował jak przeliczać te wyimaginowane 1700k/kwartał. wychodzi 240k 300mm walfi na miesiąc.

  56. ad. (autor: morgi | data: 22/02/11 | godz.: 15:00)
    chciales wiedziec skad sie bierze te 3x to caly czas podaje, 2 gigafaby po 120k to 3x to co ma zapodac z fab1 80k globalik, a za 2-3 lata 3 gigafaby 120k to dalej 3x tyle co 80+60k w ekwiwalencie 12", a wiec gdzie te 30%, bo nawet nie widze w przychodach i wydatkach.

  57. ad. (autor: morgi | data: 22/02/11 | godz.: 15:16)
    Zeby nie byc goloslownym to globalik rok temu
    http://www.legitreviews.com/...oundries_2010_i.jpg
    nawet w 2015 nie zapowiadal wiekszych niz 6 mln na rok wafli w nizszym ekwiwalencie, a wiec beda w tyle za tsmc, ktore samym gigafabem doda ponad 3 mln na rok do obecnych ponad 11 mln na rok, moze lepiej z technologiami, ale nie sadze, zeby arabusy dostaly bonusy od ibm.


  58. C49-polecam ci moich postow nie czytac (autor: josefek | data: 22/02/11 | godz.: 15:22)
    bo nie tylko moze moj sposb pisania nie rozumiesz ale tez jestes wrogo nastawiony...ja chociaz w AMD wierzac 1000 akcji tej firmy na poczatku stycznia kupilem, ale to mnie nie przszkadza to pisac, co mnie sluszne sie wydaje...bo i tak na ta firme zadnego wplywu nie mam...

  59. morgi krętaczu (autor: Gigant | data: 22/02/11 | godz.: 16:21)
    http://www.electroiq.com/...ix-takeaways_from.html

    Plany GF są takie że do 2014 roku mają trzaskać ~270k WSPM 300mm oraz ~210k WSPM 200mm.

    GF w 2014:
    270k WSPM 300mm
    210k WSPM 200mm
    Razem 480k wafli na miesiac

    TSMC w 2014:
    360k WSPM 300mm
    200k WSPM 200mm
    Razem 560k wafli na miesiąc

    Dla ciebie jest to 3x? bo dla mnie to wychochi jedynie 16%. A GF jeszcze może po drodze jakieś faby przejać. Podobno mają chrapkę na faby Hyniksa czy IBM ;) GF i tak ma więcej kasy na inwestycje niż TSMC.


  60. gigant (autor: morgi | data: 22/02/11 | godz.: 18:25)
    ~270k, hehe czyli dostana sie w poblize tego co tsmc ma teraz, a wiec dokladnie 3x tyle co ma teraz globalik i co tlumaczylem niewiernym, slowami globalika '300mm capacity will be tripled over the next four years to ~270k WSPM'. Za cztery lata to tsmc takze rozbuduje, wybuduje i uruchomi, tlukac chipy i maja te 3x wyzsze przychody, a arabusy dalej beda pompowac resztki petrodolarow w ryzykowne rentownie faby w usa i EU, powodzenia.

  61. Up- dolaczam sie do tego wkladu (autor: josefek | data: 22/02/11 | godz.: 18:40)
    jak to sie mowi-surowa rzeczywistosc...

  62. morgi (autor: Gigant | data: 22/02/11 | godz.: 20:14)
    Znowu idiotę zgrywasz? TSMC w 2014 roku to planuje skończyć budowe swojego trzeciego gigafabu. Zatem produkcja 300mm wafli zwiększy się im o 50% (z dwóch gigafabów na trzy). A u GF to się zwiększy aż o 300%. Zatem GF ma aż 6x agresywniejszą polityke rozwoju niż TSMC.

  63. gigant (autor: morgi | data: 22/02/11 | godz.: 20:40)
    Taa, co by robili 4 lata na budowie, globalik niczego nowego nie odkrywa ich sciezka jest dokladnie powielaniem rozwoju tsmc, po prostu sa do tylu z czasem i zasobami, globalik buduje mniejsze faby i je ulepsza, a tsmc wali z grubej rury, ale to chinole, czyli nr 2 swiatowej gospodarki, a nie zadluzone emiraty. Przez 4 lata tsmc tez rozwinelo capacity 3krotnie, taki model.
    http://www.electroiq.com/...08.Image.630.341.1.gif


  64. morgi (autor: Gigant | data: 22/02/11 | godz.: 22:46)
    Ale mów o przyszłości a nie o przeszłości.
    TSMC startowało z 300mm od zera więc łatwiej im było potrojić capacity niż teraz gdzie mają 240k WSPM.
    Chcesz mi powiedzieć, że TSMC do 2014r. wybuduje kolejne 4 gigafaby? Razem 6 gigafabów bo tyle potrzebują aby zrównać się z modelem wzrostowym GF.


  65. Buduje, ma zamiar itd (autor: josefek | data: 23/02/11 | godz.: 04:13)
    Faktem jest, ze to wlasnie AMD blaga TSMC o wieksza produkcje Brazos, a nie odwrotnie (TSMC nie prosi AMD,aby ten im wiecej roboty dal)

  66. gigant (autor: morgi | data: 23/02/11 | godz.: 10:04)
    No a o czym mowie, caly czas o terazniejszosci, dla twojego horyzontu nie mowie o dalekiej przyszlosci, czyli globalik osiagnie fab1 z 80k moze w 2012, a fab2 zacznie dzialac na wiekszych obrotach w 2013, to sa brednie przyszlosci. W tej chwili ich sila polega na papierowych obliczeniach i braku obecnosci w realu. Ich wyprzedzanie tsmc w 28 nm nie polega na dopadnieciu w czasie czy w fabach, oni podkreslaja, ze wyprzedza chinoli w sojuszu o wdziecznej nazwie common platform, w ktorym jest 6-7 potezniejszych od nich graczy. Tu nie przecze, lacznie powinni dac rade, chociaz nie bedzie im latwo.
    http://www.semiaccurate.com/...0_october/cpa_3.jpg


  67. ed. (autor: morgi | data: 23/02/11 | godz.: 10:11)
    fab2 zmienilo nazwe na fab8 ;).

  68. morgi (autor: Gigant | data: 23/02/11 | godz.: 17:18)
    ale ja mówie jedynie o modelu wzrostowym GF a ty wyjeżdżasz z common platform. GF sam planuje zwiększyć 3x produkcje w ciągu 4 lat natomiast TSMC zwiększy ją o jedyne 50%. Nie widzisz tu różnicy? GF ma znacznie agresywniejszą politykę rozwoju niż TSMC.

  69. josefek (autor: Gigant | data: 23/02/11 | godz.: 17:23)
    Była walka pomiędzy GF a TSMC na produkcje Brazosa po której wygrał TSMC oferując mniejszą cenę za wafel. Zatem przestań piperzyć, że TSMC nie błagało aby AMD u nich produkowało. TSMC bez klientów u nich zamawiających jest nikim.

  70. C69-jestes tego pewny (autor: josefek | data: 23/02/11 | godz.: 21:46)
    z doniesien prasowych cos innego wynika...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.