Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2021
Piątek 1 kwietnia 2011 
    

AMD ma już niemal gotowe Radeony HD 7000


Autor: Wedelek | źródło: Nordic Hardware | 15:09
(42)
Firma AMD odnotowała ukończenie kolejnego etapu (kamienia milowego) w rozwoju nowej generacji architektury kart graficznych, która zadebiutuje w postaci kart graficznych Radeon HD 7000. Znana również jako Southern Islands architektura zastąpi obecnie wykorzystywaną do budowy Radeonów HD 6000 Northern Islands pod koniec bieżącego roku. Z informacji do jakich dotarł Semi Accurate wynika, że prace nad przyszłymi akceleratorami przebiegają zgodnie z planem, a pierwsza próbka gotowego już GPU została wykonana sześć tygodni temu.

Aktualnie inżynierowie AMD testują i dopracowywują nowe dzieło, które będzie gotowe do produkcji już w lipcu. Oczywiście zakładając, że nie wystąpią jakieś poważne błędy. Niestety premiera Radeonów HD 7000 nie nastąpi tak długo aż nie pojawią się odpowiednie zdolności produkcyjne w postaci odpowiednio wydajnego procesu produkcji 28nm HKMG (High-K Metal Gate). Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z zapewnieniami producentów odpowiedzialnych za wytwarzanie GPU to premiery nowych akceleratorów możemy sie spodziewać w czwartym kwartale bieżącego roku.

Ten sam problem dotyczy również kart Nvidia, które muszą czekać na gotowość produkcji fabryk TSMC i/lub Global Foundries. Pierwsza ma być gotowa właśnie firma TSMC (czwarty kwartał), która jednak po problemach z procesem 40nm, która spowodowała między innymi usunięcie z planów 32nm nie kwapi się ze zbyt szybkim zgłoszeniem gotowości fabryk. Global Foundries natomiast zapowiedziało uruchomienie taśm produkcyjnych dla 28nm z początkiem przyszłego roku.

Karty AMD mają być wytwarzane w fabrykach obu firm, a dywersyfikacja dostaw ma wyeliminować ewentualne problemy.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hehe joke za jokiem (autor: Sony Vaio rev 2.0 | data: 1/04/11 | godz.: 15:19)
    i może jeszcze news, że na kartach amd działają już poprawnie gry?

  2. Wow (autor: quadcore | data: 1/04/11 | godz.: 15:24)
    AMD ma coraz szybsze tęmpo.Ciekawe jakie będe te radeony.Nvidia już powinna się bać albo zrezygnować z GPU na rzecz tegry :d

  3. @sony (autor: antrax | data: 1/04/11 | godz.: 15:27)
    a jakie gry nie działają poprawnie? na kartach AMD oświeć mnie

  4. heh wolalbym "fake" news (autor: culmen | data: 1/04/11 | godz.: 15:30)
    O nowej rewizji GTX 590 z 20 fazowa sekcja zasilania przeznaczoną dla entuzjasów OC

  5. ... (autor: Wujofefer | data: 1/04/11 | godz.: 15:32)
    I tak oto AMD może być spokojne o dostawy swoich chipów. Nvidia ma tylko jednego dostawcę więc z pewnością dostępność będzie znacznie niższa niż u konkurencji.

  6. GTX599 (autor: bumblebee | data: 1/04/11 | godz.: 15:40)
    Dzisiaj nvidia ogłosiła, że wyjdzie GTX599. Podobno taki speed, że będzie oferować samozapłon jeszcze w pudełku.

  7. hmm (autor: Seba78 | data: 1/04/11 | godz.: 16:11)
    To raczej nie jest joke. Zwykle tak jest, że po zadomowieniu się obecnej oferty niemal gotowy jest nowy model. Podejrzewam, że teraz wszystko zależy od nVidia. Na ten moment mam wrażenie, że AMD spokojnie kontroluje rynek kart i czeka na ruch konkurenta. Celem samym w sobie nie jest tworzenie najwydajniejszego sprzętu a zarabianie pieniędzy. No chyba, że był by plan taki aby konkurenta wykupić lub doprowadzić do upadku w co wątpię w tym wypadku.

  8. pomilujcie (autor: morgi | data: 1/04/11 | godz.: 16:53)
    niech popracuja nad architektura a nie wypuszczaja kolejne bezludne wyspy, ilez mozna konsolizowac kompy...

  9. ... (autor: RoXall | data: 1/04/11 | godz.: 17:01)
    Myślę, że ten news jest prawdziwy.
    Podejrzewam, że po za 28nm wiele się tam nie zmieni coś dodadzą (jednostki) czegoś ujmą (albo nie) względem 69x0 i tyle. Dodadzą jakiś nowy wygładzacz softowy i tyle.

    Czekamy... a poczekamy pewnie do nowego roku.
    Konkurencja bierz się za robotę.


  10. morgi (autor: Gigant | data: 1/04/11 | godz.: 17:27)
    a ty myślisz, że co oni tam robią, zbijają bąki? ;)

  11. gigant (autor: morgi | data: 1/04/11 | godz.: 18:31)
    zbijaja koszta, ubijaja detale, tna na jakosci zwlaszcza innowacyjnosci.

  12. morgi (autor: Gigant | data: 1/04/11 | godz.: 18:36)
    no tak, zbijają rozmiary chipa aby nie było to jak z Fermim który jest przerośnięty i się nie nadaje na proces 40nm.

  13. @11. (autor: Mariosti | data: 1/04/11 | godz.: 18:49)
    Wiesz kiedy ati zaczynało propagować sprzętową tessalację? Albo od kiedy umożliwiali na swoich kartach gpgpu za pomocą dawnego api ctm? Zauważyłeś że zawsze gdy robione są porównania jakości renderowanej grafiki to właśnie karty nvidii generują gorszej jakości obraz? Czy nie zauważyłeś że architektura wektorowa w gpu jest właśnie najlepszym rozwiązaniem bo w naturalny sposób jest przystosowania do przetwarzania w stylu simd (procesory x86 też korzystają w tym celu z jednostek wektorowych)? Jeśli nie chcesz być pośmiewiskiem to nie zamieszczaj w komentarzach tych żenujących argumentów bez żadnego poparcia w rzeczywistości. Kiedyś pisałeś z odrobiną sensu... nikt ci nie powiedział że miałeś wylew czy co?

  14. Całe szczęście to nie PRL i nie chodzi o minikomputer k-202... (autor: SebaSTS | data: 1/04/11 | godz.: 18:55)
    poczytaj i nie płacz, że AMD umie stosować podstawowe i jak widać bardzo skuteczne metody w produkcji... co przekłada się na konkurencyjność i zysk dla AMD... pośrednio i dla nas bo walka konkurencyjna prowadzi do (...) nie muszę już pisać chyba?
    >-<


  15. to jest dobre (autor: MarcinN | data: 1/04/11 | godz.: 19:40)
    http://amdzone.pl/2011/04/01/wydajnosc-hd-7000/

  16. Mariosti (autor: morgi | data: 1/04/11 | godz.: 19:52)
    No i wyszlo szydlo z wora, jaka ta ich teselacja jest to lepiej nie przypominaj, glowny fail ostatnich 2 serii radeonkow.

  17. morgi (autor: Gigant | data: 1/04/11 | godz.: 20:25)
    a jakby AMD dało z 8 silników rasteryzujących i ustawiających geometrie do teselacji to twoje Fermi by było failem...

  18. @ 8, 11, 16 (autor: 3men | data: 1/04/11 | godz.: 21:39)
    absolutnie się z Toba zgadzam, jesteś jednym z nielicznych, którym udało się rozszyfrować AMD. Spółka powstała jedynie w celu irytowania "racjomajców", każdego niezatrudnionego w Intel Co. oraz użytkowników cpu by VIA no i oczywiście Ciebie. Istnieje ponoć tajny raport, w którym akcjonariusze AMD upoważnili zarząd do utrzymywania spółki. bez względu na koszty, do czasu aż niejaki morgi raczy zmienić zdanie. W dalszej części tegoż naporu napisane jest, że rozwój produktów AMD zostanie zamrożony na co najmniej 10 lat aby "dorównać" technologicznie konkurencji, byle tylko zaspokoić "żądania" imć morgiego....

  19. @16. (autor: Mariosti | data: 2/04/11 | godz.: 03:13)
    Sprzętową tesslację ati miało w x1950pro...

  20. @ad19 (autor: Mariosti | data: 2/04/11 | godz.: 03:14)
    A nawet dużo wcześniej z tego co pamiętam...

  21. Mariosti (autor: Markizy | data: 2/04/11 | godz.: 07:44)
    dużo wcześniej bo w już R8500 http://en.wikipedia.org/wiki/TruForm niestety nie nie zyskało to na popularności do czasu DX11.

  22. Gdzie dwóch się bije (autor: insomnia | data: 2/04/11 | godz.: 09:54)
    tam trzeciego potrzeba, a nawet czwartego, ponieważ te dwie firmy (AMD i NVIDIA) starają się tylko utrzymać dając nam absolutne minimum - nie wiele większe od konsol. 2 letni crisis na najlepszych obecnie kartach w full HD i detalach etc na max osiąga ok 30 kl/sek, więc po co kupować te odgrzewane kotlety... taka żenada jak do nie dawna była w Polsce z operatorami telefonicznymi.

  23. Karty nie pojawią się tak szybko, (autor: BeHQ | data: 2/04/11 | godz.: 11:56)
    dopóki konkurencja nie wyskoczy z czymś nowym :)

  24. @23. (autor: Mariosti | data: 2/04/11 | godz.: 12:15)
    Nie pojawią się dopóki nie da się ich opłacalnie produkować...

  25. gigant (autor: morgi | data: 2/04/11 | godz.: 15:03)
    I lepsza wydajniejsza jest technika zastosowana przez Nvidie, bo nie wystarczy szybsza geometria, ale lepiej zeskalowane shadery od teselacji z teselatorami rozdystrybuowanymi po kazdym klastrze. Dlatego w teselacji nawet GTX 460 ubija hd5k i hd6k w ekstremalnych settings, np. tessmark, a firemka nakazuje regulowac faktory i specjalnie adaptacyjna teselacje, by obnizac detale dalszych obiektow na scenie, by nie padly im klateczki przez lipna implementacje silnika.

  26. @25 (autor: Jarek84 | data: 2/04/11 | godz.: 15:06)
    wiesz ze nic nie wiesz?? :E

  27. @25 (autor: cana | data: 2/04/11 | godz.: 15:28)
    i dlatego przeciwko Radosławom wystawia chipy z parę razy większą ilością tesselatorów?
    jak to czasem piszą a czasem mówią tonący brzytwy się chwyta? :D
    sorki za wycieczek osobisty, ale jak kiedyś bywałeś pocieszny tak teraz jesteś tylko żałosny...


  28. cana (autor: morgi | data: 2/04/11 | godz.: 16:41)
    To sa lepsze i wydajniejsze rozwiazania, firemkowe daja tylca i dlatego dx11 w ich wykonaniu jest zenujace.

  29. @28 (autor: cana | data: 2/04/11 | godz.: 16:52)
    sorki, ale jak dla mnie to ktoś inny jest żenujący...
    jak dla mnie EOT bo szkoda strzępić klawiatury i lepiej iść przywitać godnie początek sezonu grillowego :)


  30. morgi (autor: Gigant | data: 2/04/11 | godz.: 19:45)
    Adaptacyjna teselacja to pomysł AMD bo po co ci duża teselacja na dalszych obiektach których nie widać?

    AMD też ma rozdystrybuowane tesselatory do każdego silnika SIMD... Gdzie ty widzisz 2 tesselatory bo ja widze 24?


  31. gigant (autor: morgi | data: 2/04/11 | godz.: 22:24)
    Wlasnie je widac, dotyczy to obiektow w odleglej perspektywie, to zwyczajne odciazanie kiepskiej architektury, tak samo jak tlumaczenie, ze wieksze faktory niewiele daja, bo to wymowka, bzdura to nie wygladzanie, ktore faktycznie moze powodowac mydliny i utrate detali tekstur przy lipnej technice probkowania.

  32. dzizaz... (autor: LoneStarr | data: 2/04/11 | godz.: 22:43)
    Specjalnie dla polskich odbiorców AMD przygotowało specjalny program, pracujący na najwyższych GPU, poprawiający błędy ortograficzne w każdym otwartym okienku tekstowym :)

  33. morgi (autor: Gigant | data: 3/04/11 | godz.: 02:14)
    Jak widać? Skoro oddale obiekt to on się zmniejsza , rozmiary się zmniejszają więc nie ma sensu liczyć czegoś czego nie ma!

  34. @31. (autor: Mariosti | data: 3/04/11 | godz.: 16:50)
    Istotne elementy w gpu: wydajność teksturowania -> tutaj nie ma ciekawych różnic między dwoma konkurentami, wydajność przetwarzania siatek geometrycznych i poszczególnych pikseli -> potężna przewaga amd dzięki wektorowej budowie sp'ków. I tyle, tessalację w locie można z powodzeniem liczyć z wyprzedzeniem raz (liczenie tego na gpu może być tylko uzasadnione oszczędzaniem przepustowości pcie), albo i wcale, wystarczą po prostu bardziej szczegółowe modele (co wychodzi na jedno).

    Co do adaptacyjnej tessalacji... przecież to właśnie dobre rozwiązanie, czy nie rozumiesz że tessalatory nvidii są lepsze od tych z radeonów właściwie tylko wtedy gdy przetwarzają trójkąty mniejsze niż 2x2 piksele? Dla rozwiania wątpliwości jest to przypadek w którym tessalacja jest bezsensowna, bo jej podstawowym celem jest poprawa tego jak widzimy modele geometryczne, a dzielenie trójkątów na mniejsze niż monitor jest w stanie wyświetlić nie daje żadnego zysku wizualnego. Zresztą... porównaj sobie liczbę tranzystorów, moc obliczeniową i energię zużywaną przez konkurencyjne gpu amd i nvidii... Nawet jeśli milion razy powiesz że nvidia ma lepszą architekturę gpu to wciąż będzie to bezmyślne kłamstwo.


  35. Mariosti (autor: morgi | data: 3/04/11 | godz.: 17:35)
    Nie ma przewagi w liczeniu shaderow, nie ma w teskturowaniu i obrobce poczatkowej geometrii i koncowej postprocesowej, to wszystko tylko papier a nie realtime rendery. Jest roznica w wydajnosci i wykorzystaniu architektury, Nvidia robi to bardzo efektywnie, a minimalni na papierze, dlatego ich chip jest chlodzniejszy, ale tez wydajnosc jest idlu. hiehie.

  36. ad. (autor: morgi | data: 3/04/11 | godz.: 17:43)
    Jesli chodzi o wsparcie, to nie chce komentowac tylko Nvidii, ktora ma roznej jakosci, ale wsparcie dla openow, programy wspolpracy z devami, technologie gpgpu i platformy, profesjonalne rozwiazania 3d ze wsparciem, po stronie firemki w zasadzie nie ma wiele, albo jest nic. Jesli ktos sie ludzi, ze cos szybko sie zmieni to jest w bledzie, pompowac trzeba kaske, budowac image, marke i wsparcie, ale jak to ma wygladac jak dotychczas z ogl i ocl to kleska...

  37. Mariosti (autor: Gigant | data: 3/04/11 | godz.: 18:00)
    AMD zaleca deweloperom gier aby używali adaptacyjnej tesselacji oraz stosowali trójkąty o rozmiarze około 16pixeli.

    Unigine Heaven używa adaptacyjnej tesselacji dzięki czemu tesselatory AMD się niezatykają tak jak w tessmarku który nie ma adaptacyjnej tesselacji.

    Dzięki tej technice w Heavenie extreme Cayman z dwoma tesselatorami ma taką samą wydajność jak GF114 z ośmioma tesselatorami. Mistrzostwo świata ;) I po co ładować 8 tesselatorów jak 2 wystarczają? ;)


  38. morgi (autor: Gigant | data: 3/04/11 | godz.: 18:07)
    Architektura AMD ma ogrąmną przewagę w liczeniu szaderów vertexów itp...

    Cayman ma 1536 jednostek ALU upchanych na powierzchni 389mm2. GF114 przy zbliżonej powierzchni chipa ma ich zaledwie 384. Jak widać AMD ma aż 4x więcej ALU na mm2. Miazga! ;)


  39. morgi (autor: Gigant | data: 3/04/11 | godz.: 18:49)
    OpenCL miażdży nvidiowską CUDAczność ;)
    Zobacz tutaj:
    http://forums.anandtech.com/...hread.php?t=2064356

    Totalna przepaść dzieli karty AMD i Nvidii ;)


  40. @Gigant (autor: Mariosti | data: 3/04/11 | godz.: 22:54)
    No cóż, nie ma co z nim dyskutować. Na konkretne argumenty odpowiedział "nie bo nie" i dodał że liczy się marka zbudowana dzięki pompowaniu kasy w garstkę dev'ów... Co do różnicy w milkyway... pokazuje różnicę w wydajności architektur w obliczeniach podwójnej precyzji... f@h pokazuje różnicę w obliczeniach na typach skalarnych pojedynczej precyzji, co jest równoważne z nieużywaniem 1/2-2/3 możliwości radeonów. Moc obliczeniowa radeonów nie jest na papierze, tylko w rzeczywistości. Mało komu chce się optymalizować pod nie programy, bo nawet te pisane pod skalary nvidii chodzi akceptowalnie szybko na radeonach no i jest takie parcie na robienie gpgpu na typach skalarnych które wynika właśnie z pompowania kasy przez nvidię. Jedynymi układami przetwarzającymi dane równolegle, korzystającymi pod kątem wydajności na stosowaniu typów skalarnych są gpu nvidii, wszystko inne, procesory power,cell,x86,x64,arm,gpu amd, w niedalekiej przyszłości igp intela - korzystają strasznie na korzystaniu z typów wektorowych. To co robi nvidia propagując skalary to jawne plucie w twarz użytkownikom sprzętu komputerowego i robienie wody z mózgu developerom...

  41. @add (autor: Mariosti | data: 3/04/11 | godz.: 22:57)
    W sumie to pomyliłem się, gpu nvidii też korzystają na stosowaniu typów wektorowych, przynajmniej w obliczeniach pojedynczej precyzji... z oczywistych względów nie mogą tego podejścia propagować bo wtedy gtx580 miały wydajność na poziomie radeona 5770...(i tak jest w rzeczywistości).

  42. AMD jak zwykle dwa kroki prze nVidią (autor: Qjanusz | data: 4/04/11 | godz.: 23:59)
    ...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.