Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 9 maja 2011 
    

Bateria jutra ze 100x krótszym czasem ładowania


Autor: Wedelek | źródło: Nordic Hardware | 08:19
(50)
Baterie jakie możemy spotkać np. w komórkach zmieniły się radykalnie gdy starsze ogniwa niklowo-metalowo-wodorkowe zostały zastąpione przez litowo-jonowe. Dzięki zastosowaniu innych stopów metali, które stały się podstawą katody zwiększono gęstość energii i wytrzymałość ogniwa. Powstałe w ten sposób baterie wielokrotnego ładowania są droższe w produkcji od swych poprzedników, a cykl ich ładowania jest dość długi i często wynosi kilka godzin. Ale naukowcy z uniwersytetu Illinois mają nadzieję, że już niebawem do sprzedaży wejdzie opracowana przez nich bateria, którą będzie można bardzo szybko ładować.

Wzrost prędkości ładowania ogniw w porównaniu z dziś sprzedawanymi produktami będzie znaczący bo około 100-krotny. Nowa technologia garściami bierze z aktualnie dostępnych w sklepach baterii litowo-jonowych, ale różni się od nich w kilku ważnych aspektach. Przede wszystkim montowaną w ogniwach katodę zastąpiono elementem o porowatej powierzchni, składającym się z litu z domieszką tlenku manganu. Zmiana ta wpłynęła korzystnie na zachowanie się jonów i elektronów w baterii, dzięki czemu czas ładowania akumulatorka o pojemności 1650 mAh spadł z około 3,5 godzin do zaledwie 2minut.

Niestety naukowcy nie pokusili się o ujawnienie przewidywanej daty rynkowej premiery swojego rozwiązania. Na pewno przypadłoby ono do gustu użytkownikom TOP'owych smartphone'ów.




 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Super baterie (autor: Jacek_2004 | data: 9/05/11 | godz.: 08:36)
    ile razy już to słyszeliśmy

  2. potrzebujemy (autor: Mario2k | data: 9/05/11 | godz.: 08:36)
    100x szybciej i 4 x pojemniej

  3. W końcu samochody (autor: krzysiek_mil | data: 9/05/11 | godz.: 08:45)
    elektryczne zaczęłyby mieć sens. Kwestia tego, skąd wziąć taki duży prąd ładowania, żeby w tak krótkim czasie naładować.

  4. krzysiek_mil (autor: Markizy | data: 9/05/11 | godz.: 09:03)
    z prądem myślę że nie było by problemu bo z jednej fazy zasilania można było by pobierać około 3600W, a z trzech 11kW. Może nie trwało by to 2 minuty, ale 10-30 minut do naładowania baterii.

  5. hmmm (autor: robgrab | data: 9/05/11 | godz.: 09:25)
    A jak miały by wyglądać ładowarki? Teraz ładowarki dają prąd około 1A, gdyby miało by to być 100A to ładowarka musiała by przypominać te do ładowania akumulatorów samochodowych.

  6. akumulator? (autor: ziemowit | data: 9/05/11 | godz.: 09:29)
    bateria - bateria alkaliczna;
    raczej akumulator to ogniwo, które można wielokrotnie ładować


  7. a ten obrazek co przedsawia? (autor: TeXXaS | data: 9/05/11 | godz.: 09:51)
    zdjęcie pomidorów zrobione przez dziadka? Można się spodziewać, że to ta magiczna katoda. Jeżeli tak to warto byłoby wiedzieć jakie powiększenie, bo może się okazać, że jest tak samo porowata jak kawałek krzemu w procesorze...
    Wiem, czepiam się, ale jakiś poziom trzeba trzymać - obrazki się podpisuje. Minimum to umieszczenie wzmianki w treści


  8. Co z tego, że sie szybko ładuje (autor: Borat | data: 9/05/11 | godz.: 10:39)
    jak pojemność akumulatorów od kilku lat nie wzrasta a pobór energii przez urządzenia ciągle rośnie.

  9. @krzysiek_mil (autor: emulator | data: 9/05/11 | godz.: 11:29)
    samochody elektryczne nie mają na razie w ogóle sensu bo te na benzynę oraz pozyskanie benzyny jest zdecydowanie tańsze.

  10. emulator pierd**** (autor: Carmamir | data: 9/05/11 | godz.: 11:39)
    samochody elektryczne sa juz calkiem calkiem (od malych wanikow firmowych do wiekszych limuzyn).

    Zasieg od 60 mil (gdzie pow. 50mil ogniwo zaczyna ladowac sie podczas jazdy i wydluza do ok. 200-300mil) w limuzynie do 350mil w malych...

    Ladowanie z gniazdka 3.5h, np. Edynburg-Glasgow podpisaly jakies 2mc temu umowe o wydaniu 20mln funtów na budowe punktów do ladowania takich samochodow.

    Cena za przejazd 300 mil ok. 2f Gdzie niby tansza masz benzyne ??

    Kolejny ktory guzik wie o samochodach elektrycznych (poczytaj jak ten "elektryczny badziew" (tesla) bierze porsche carrera i ma zasieg 250mil...)...

    Czy chcesz czy nie wszyscy bedziemy jezdzic elektrycznymi samochodami za 10-15lat...

    I chwala Bogu za to...


  11. dodam ze rzad UK daje 7tys funtow na zakup (autor: Carmamir | data: 9/05/11 | godz.: 12:02)
    czyli od 12tys mozna kupic samochod (maly wanik) do firmy ktory ma zasieg 350mil i kosztuje 12tys gdzie koszt 350 to ok. 2F (jak w nocy na taniej taryfie to i z 0.4F)

    Tesla 60tys...

    Koszt kupna samochodu elektrycznego za 20tysiakow ? Realne = 0 biorac pod uwage ile miesiecznie wydaje na rope a ile by kosztowal miesiecznie ten samochod...

    Dodam tylko ze przejechanie 90,000 mil to koszt 600F elektrycznym a ropniakiem 13,500 (Mondeo MK3 06 TDCI wychodzi mi przjazd 200mil za nawet wiecej niz w wyliczeniach bo ok. 36F wiec o 1/6 wiecej wiec powinno byc ok. 15tys funtow za 90,000 mil gdzie elektryczny 600 funtow jesli ladowany w slabej taryfie). Kupno samochod moze i 20tys ale z cenami za przejazd wychodzi ze 90,000 kosztuje ok 21tys funtow elektrycznym a ropa ok. 18tys za samochod + 15 tys ropa czyli 33 tys funtow)


  12. Camamir (autor: mikay | data: 9/05/11 | godz.: 12:44)
    350 mil? co to jest? to jest zasieg? to piperdulka nie zasieg. 3,5h na stacji, chyba bym p$%#$%a dostal. a tak dostaje ciezki sprzet (te akumulatory jakby nie patrzec troche waza), mniejszy bagaznik. jak ktos dziennie malo jezdzi to jakis tam sens ma. jednakze liczy sie tez czas,
    owszem sa samochody hybrydowe, ale poki co to nic dobrego z tego nie wynika i jakos rynek niezbyt przychylnie na to patrzy, spalanie jakos drastycznie nie spada

    a za 10-15 lat to z pewnoscia nie bedziemy jezdzic na silnikach elektrycznych :) lobby producentow ropy jest zdecydowanie zbyt silne, zeby takie rozwiazania wprowadzac


  13. @8. (autor: Mariosti | data: 9/05/11 | godz.: 12:56)
    Szybsze ładowanie to pierwszy krok w zwiększeniu użyteczności urządzenia. Jak wspomniano wyżej, będzie to miało kolosalne znaczenie dla sensowności elektrycznych aut.

  14. @12. (autor: Mariosti | data: 9/05/11 | godz.: 12:59)
    Wszystko zależy od projektu, przecież w elektrycznym aucie nie potrzebujesz komory silnika i baku, ani też przeniesienia napędu... wystarczy po jednej półośce i po jednym silniku w każdym nadkolu, a akumulatory można rozłożyć równo po całej powierzchni podłogi zostawiając bagażnik z przodu i z tyłu, a dodatkowo dając super niski środek ciężkości jak w autach sportowych. Jeśli ładowanie takiego auta na stacji będzie zajmowało 10-15min to miałyby sens bo byłaby to akurat przerwa na kawę.

  15. @Carmamir (autor: emulator | data: 9/05/11 | godz.: 12:59)
    a pomyślałeś ile kosztuje energii stworzenie takiej baterii i skąd brać prąd aby je ładować? w Wenezueli która ma własną ropę benzyna kosztuje 7 gr za litr. A co z paliwem do statków czy samolotów? Ropa to obecnie najtańsze źródło energii które można łatwo przenosić. Jeśli chodzi o energię na dużą skalę to najtańsza jest energia atomowa, hydroelektorownie ale tu trzeba ogromnych rzek i elektrownie węglowe.

  16. @emulator a pomyslales ze ropa (autor: Carmamir | data: 9/05/11 | godz.: 14:08)
    jest potrzebna do rozwoju ludzkosci a nie jej spalania w samochodach ??

    W dupie mam ile kosztuje energia atomowa, reaktor fuzyjny juz jest budowany w UK, energia odnawialna coraz blizsza jest 30-50% w normalnych krajach, koszt wiec jest tylko budowy i ceny wyprodukowania bez spalania ropy...

    Statki/Samoloty/rakiety to jedyne mozliwe docelowe pojazdy POTRZEBUJACE ropy, reszta samochodow/motocykli i czegokolwiek gdzie mozna dac baterie musi zniknac z powierzchni ziemii i zniknie... Lobby paliwowe jest chcicwe na rope ale ludzie tez nie zaplaca kazdej ceny kiedy praktycznie KAZDY producent ma lub pracuje nad wypuszczeniem elektrycznego wozu...

    Baterie szybko ladujace sie i bardziej pojemne (ostatnio gdzies w technice na gazecie pisali o 7x bardziej pojemnych) to kropka nad i w przyszlosci samochodow na rope i pochodne...


    Obecnie taniej wychodzi jazda elektrycznym nawet z jego zakupem, pomysl co bedzie za 10 lat gdy UE chce do 2030 wiekszosc samochodow na elektrycznosc... Domysl sie jakie stawki beda na rope/benzyne...


    To juz poczatek konca spalinowych samochodow osobowych...


    A pomysl ile kosztuje stworzenie benzyny, pomijajac to ze ropa jest nieodnawialnym zrodlem i bedzie potrzebna przez stulecia calej ludzkosci i to na pewno nie do spalania...


    A prad jest praktycznie wszedzie, walniecie budki za 3tys zl (sama budowa jest banalnie prosta kazdy elektronik zbuduje z palcem w d*** za 600zl) to nie problem nawet w lesie bo jakos kable elektryczne sa prawie wszedzie (stacja co 5km to zaden problem (stacja dumnie brzmi ale to wystarczy mala puszka stalowa z elektronika i prostownikami)....


    No narazie to 350mil, ale jesli beda ostro (a juz wynalezli ogniwa 7x bardziej pojemne) lub wykorzystaja wodor do produkcji pradu (co jest latwe) zamiast go spalac (sprawnosc 20% ? Co to jest ???) to mozemy mowic o ogromnym skoku...

    Masa ludzi nie zdaje sobie sprawy ile traca (tracili) przez ogromne lobby paliwowe (gdzie obecnie lobby energetyczne jakos przekonuje duzych producentow do prac nad takimi silnikami), cale szczescie rowniez takie BP i Shell sie budza i coraz wiecej inwestuja w normalna energie...


  17. @14 (autor: mikay | data: 9/05/11 | godz.: 14:10)
    Gdyby to bylo takie proste jak piszesz, to rynek by juz teraz wygladal inaczej. Wystarczto to, to i tamto i co z tego? jedno wielkie nic :) miejmy nadzieje, ze wymysla w koncu wydajniejsze akumulatory, ktore znajda zastosowanie w praktyce, bo by to ulatwilo zycie wszystkim. a 10-15 min na stacji to byloby piekne, ale to jednak ciagle bajka - mnie juz szlag trafia jak musze czekac w kolejce do dsytrybutora dluzej niz 5-10 minut :)
    poki co lobby producentow ropy trzyma reke na pulsie.


  18. kilka przykladow LADNYCH wozow (autor: Carmamir | data: 9/05/11 | godz.: 14:15)
    Tesla Roadster

    http://www.dailymail.co.uk/...-motor-industry.html

    Na drodze i wkrotce wychodzace:
    Od BMW po porsche

    http://www.greencarsite.co.uk/...vehicles-cars.htm

    W PL ofc nie mowia o tym bo szkoda im 20 mln zl na durne punkty, ale coraz wyrazniejsze trendy sa w kierunku elektrycznych wozow...

    Jesli szybko ladujace sie baterie i bardziej pojemne wkrotce trafia do produkcji to nawet nie 15 lat a 5lat w UK


  19. "wszyscy bedziemy jezdzic elektrycznymi samochodami za 10-15lat" (autor: NimnuL-Redakcja | data: 9/05/11 | godz.: 14:20)
    Nie wiem jak reszta świata, ale w PL za 10-15 lat będziemy jeździć tym co Niemiec kupi w tym roku :)

  20. @17 jak widac na powyzszym przykladzie (autor: Carmamir | data: 9/05/11 | godz.: 14:21)
    w normalnym kraju idziesz do salonu i KUPUJESZ (30% z tych wozow juz jest do rezerwacji w tym roku/nastepnym, idziesz do salony wplacasz zaliczke i czekasz).

    Prawda nawet tu jeszcze malo tego jest ALE zaczynaja prace nad budowa duzej ilosc "gniazdek", wiec idziesz do pracy 2-5h i masz naladowany (na starej technologii)...

    Myslisz ze taki Ford nie moze wydac 100 mln $ jesli okaze sie ze ludzie kupuja nawet elektryczne z 300 milowym zasiegiem ????

    Widac ze producenci TESTUJA rynek, ale nie wydaja xxx mln na nowe modele prawie WSZYSCY producenci bo lobby paliwowe im pozwolilo...


    Kasa dla producenta ? = nowy produkt

    Jest zapotrzebowanie jest i produkt jak widac... Swiezutka sprawa (nowe modele prawie w kazdym miesiacu wychodza) ale widac jak ogromny rynek to jest biorac pod uwage ze ropa tu kosztuje £1.46 za litr i juz protesty sie zaczynaja to ladnie bedzie


  21. Carmamir (autor: celt | data: 9/05/11 | godz.: 15:00)
    popelniasz przynajmniej jeden z podstawowych bledow, wyprodukowanie energi odbywa sie obecnie z paliw kolanych i baaaaaaaaardzo dlugo nie bedzie sie to odbywac inaczej.
    Moge sie mylic ale obecnie wyprodukowanie tej samej energii do zasilania aut wypada na niekorzysc elektryki - bo koszt jest wiekszy niz niz wyprodukowania oleju napedowego.
    Co do zrodel odnawialnych - to wiatraki sa ok, problem jest taki ze koszt wyprodukowania przez nie energii jest jedyn z najwiekszych. Baterie sloneczne - slyszales o tym ze po ilus latach sa one 'zuzyte' i jest ogromy problem z ich przetworzeniem, bo materialy z ktorych sa wykonanie, a nie jest to tylko krzem sa bardzo toksyczne.
    Po drugiej: od elektornika jest do 25V :P
    Od elektryki to sa np (inzynierowie) elektrycy (obowody trojfazowe itp. )


  22. ŁÓŁ NOWA BATYRIA (autor: Marucins | data: 9/05/11 | godz.: 15:08)
    Ileż to było sapania o nowościach ze świata ogniw. A co dostaliśmy jak na razie lata mijają i nic nie ma. Kompletnie nic, a miało być już tuż tuż.

  23. @16 :-) (autor: rzymo | data: 9/05/11 | godz.: 15:12)
    "A prad jest praktycznie wszedzie, walniecie budki za 3tys zl " - koszt projektu i budowy przyłącza o mocy wystarczającej do ładowania chociaż jednego samochodu w sensownym czasie to jednak 'trochę' więcej niż 3 tysiące złotówek. Nawet duże 'trochę' więcej ;) a co jak podjadzie kilka aut?
    Tu jest główny problem. Na razie elektryczny ma sens jedynie wtedy, gdy jeździ po mieście na jednym ładowaniu, a nocą stoi w garażu podpięty do gniazdka.

    Nie jestem przeciwnikiem żadnego z rozwiązań (a nawet po cichu kibicuję 'elektrykom'), po prostu patrzę realnie - a na razie czas ładowania jest sporym problemem. Podobnie obciążenie środowiska - że niby elektryczny jest bardziej przyjazny? Oczywiście, produkcja i utylizacja akumulatorów sprzyja kwiatkom i robaczkom... ;)


  24. Super (autor: Drow | data: 9/05/11 | godz.: 15:13)
    ale jednak wole 100x wieksza pojemnosc.
    Znalezienie godzinki na naladowanie baterii to jeszcze zaden problem.


  25. i czym bedziemy ja ladowac (autor: josefek | data: 9/05/11 | godz.: 15:39)
    1, 6 AH podzielone przez 1/ 30 H daje ladny prad ladowania, kazdy cos takliego w domu mam...popiedulolka napewno...

  26. @23-21 (autor: Carmamir | data: 9/05/11 | godz.: 15:43)
    Jednak energia atomowa mimo ze to kopalniana wystarczy na znacznie dluzej niz ropa...

    Nie mozna tu mowic o koszcie bo to zludne dawanie wartosci czemus bezcennemu (ropa), ropa nie powinna byc wykorzystywana jako ze napedza cale ogromne ilosci innych dziedzin, wiec bredzenie ile kosztuje "produkcja" 1l ropy a 1kwh to bzdura (nie mowiac ze porownanie to jak 10l/100km do 2l/100km (taka mniej wiecej wydajnosc maja samochody elektryczne)).

    No wiadomo ze jak sie juz robi to sie robi wiekszosc ilosc gniazdek a nie przylaczenie dla 1 samochodu...

    Np. tutaj co kilka km sa pasy na odpoczynek (2-3 samochody) idealne miejsce na stworzenie czegos takiego...


    Poza tym ilosci takich urzadzen produkowane sa na znikoma skale, cena moze spokojnie zejsc do kilku tys zl za jedna "ladowarke". Poza tym Wy widzicie problem w obecnym momencie kiedy to ta technologia wciaz w powijakach (mimo to taka Tesla zjada 99% pod katem szybkosci, sprawnosci, wydajnosci cale wychuchane miliony BMW/Porsche/Audi ktore pozeraja 20l/100km), poza tym jaki problem z przylaczami ? Przeciez je rzad zbuduje, w mojej okolicy ma powstac tego za 20mln £ to za ok. 1-2 lata bede wiedzial ile tego jest jako ze sam bede wymienial samochod wkrotce i powaznie zastanawiam sie czy nie czekac jeszcze tego roku dwa na cos elektrycznego z min. 500 milami zasiegu na ladowaniu (gdzie ladowanie ok. 6-8h)...


    Nie mowie ze jestem fanem, ale to jest dla naszego dobra i kieszeni wiec uwazam ze nawet jesli sa jakies niedostatki to powinnismy isc na to by nasze dzieci/wnuki mialy jeszcze troche zieleni...

    Wieksza swiadomosc konsumenta = wieksza swiadomosc producenta...


  27. @Carmamir (autor: emulator | data: 9/05/11 | godz.: 15:46)
    jak chcesz być taki bardzo proekologiczny, zamiast kupować auto na energię elektryczną z ogniw elektrycznych których wytworzenie jest energoczłonne, kup sobie auto na LPG. Po spaleniu o wiele czystsze niż benzyna i ropa.

  28. @emulator (autor: Carmamir | data: 9/05/11 | godz.: 15:56)
    LPG to syf kila i mogila, a LPG niby tanie w wydobyciu, transporcie, itp.

    Nie rob ze mnie jakiegos kretyna tak jak niektorzy licza ile to energi w takim elektrycznym i porownoja ile to gram co2 w porownaniu do spalonej ropy/benzyny co jest totalnym zidiocialym podejsciem dla debili (takie pierdoly chyba faktycznie sa tworzone przez pacynki mafii paliwowej)...

    Jesli chca liczyc CO2 jaki poszedl na produkcje energi (ktory w UK u niektorych dostawcow jest o wiele nizszy skoro udzial odnawialnych/atomu to ponad 75%) dla elektryka niech licza ile idzie energi na wydobycie-transport-przygotowanie i na koncu spalenie paliwa w samochodzie...

    Wiec prosze nie lec takimi textami do mnie... Chwila analizy problemu i smiechem sie zakrzsztusis jak uzmyslowisz sobie jakie to porownania...


  29. ... (autor: celt | data: 9/05/11 | godz.: 16:03)
    "nie mowiac ze porownanie to jak 10l/100km do 2l/100km"
    Pytanie co jest porownywane.
    10l ropy (nieekologicznie) vs 2l ropy + energia elektryczna (czyli np. 0.5 tony wegla) ? Bo chyba o takie porownanie chodzi?


  30. @Carmamir (autor: emulator | data: 9/05/11 | godz.: 16:04)
    słuchaj ekooszołomie. Ropa jest najtańszym paliwem obecnie. Jak wynajdziesz jakąś kieszonkową, tanią w produkcji baterię atomową to wtedy to się zmieni. A samego CO2 było więcej w powietrzu w czasie dinozaurów niż obecnie.

  31. Spokojnie (autor: culmen | data: 9/05/11 | godz.: 16:04)
    dodadza akcyze, podatek drogowy, podatek ekologiczny i podatek od podatku a to wszytko okraszone pieknym Vat-em i sie skonczy tanie latanie^^

  32. za 20 lat może się spełni (autor: insomnia | data: 9/05/11 | godz.: 16:24)
    ten i wiele fajnych patentów wykupią giganci i będą nam dawkować co roku, podobnie jak z energią z ropy naftowej (już dawno wynaleziono zastępstwo ale leżą projekty w sejfach)

  33. @29 (autor: Carmamir | data: 9/05/11 | godz.: 16:25)
    Wciaz nie kapujesz...

    Ropa to nie tylko paliwo kopalne ale przede wszystkim naped rozwoju w chemii i pochodnych, bez ropy samochody jezdzic moga na wodor/prad (wode) ale cywilizacja skonczy sie bez ropy, nie mozemy nagle budowac wszystkiego z kamienia i drewna...


    Poza tym powtarzam, 100km samochodem to ile ulamkow sekundy pracy elektrownii atomowej ?

    Poczytaj o planach elektrowni fuzyjnej w UK, jaka OGROMNA moc to bedzie mialo jesli uda im sie uruchomic zimna fuzje...


    Ile to ulamkow sekund pracy takich ogromnych elektrowni wiatrowych ktore widze z biura ??


  34. emulator (autor: Markizy | data: 9/05/11 | godz.: 16:32)
    najtańsza energia są elektronie wodne o dziwo odnawialne, elektrownia atomowe, termojądrowe czy geotermalne itp. Problemem może być koszt początkowy budowy, ale z czasem on się zwraca a szkody wyrządzane dla środowiska są dużo mniejsze niż wydobycie ropy spalanie i spalanie jej czy to w elektrowni czy w samochodzie.

    Bo wydobycie ropy i gazu nie jest tanie, ropociągi/gazociągi + platformy wiertnicze.


  35. ... (autor: celt | data: 9/05/11 | godz.: 16:36)
    pytanie kiedy to nastapi bo w Polsce jest caly czas napor na 'wungiel', na razie nowe sposoby otrzymywania energii to piesn przyszlosci. Jak zbuduja sensowna elektrownie fuzyjna to co innego.

    Z wodorem to nie tak prosto, bo jest problem z jego produkcja tak aby bylo to nieenergochlonne.


  36. @32 (autor: Carmamir | data: 9/05/11 | godz.: 16:36)
    no hej mamy dostepna tania i bezpieczna energie jadrowa, kto to blokuje ???

    Na pewno nie giganci paliwowi... Ludzie, ludzie sa przeciwni elektrowniom jadrowym nie wiedziec czemu...

    Ogromne zasoby energii mamy wszedzie, ale zebysmy byli w stanie budowac lepsze elektrownie wiatrowe, sloneczne itp. potrzebujemy czasu, pracy i rozwoju...

    Za 25-50-200-500 lat ludzkosc bedzie siegala gwiazd z ich nowymi zrodlami energii (energii jest masa wszedzie, kwestia jak ja wykorzystamy), tyle ze na to ludzkosc potrzebuje ropy jako jeden z budulcow nowoczesnych urzadzen (no chyba ze telefon mozna wpadkowac w pudelko z drewna)...


    Wkurzaja mnie klapki na oczach ludzi ktorzy mysla ze tu i teraz osiagnelismy szczyt naszych mozliwosci, ludzkosc ma daleka droge przed soba na ktora potrzebuje zasobow Ziemii (w pewnym momencie bedziemy tworzyc co chcemy z molekul ale teraz potrafimy tylko kopiowac dane na poziomie molekularnym, moze za 20 lat uda nam sie materie)...


    Ludzkosc ma pewne skonczone zasoby, powinno ich wystarczyc bysmy ruszyli do gwiazd i oderwali sie od uzaleznienia od mineralow (jestesmy w stanie kopiowac molekuly ? Jestesmy w stanie stworzyc dowolny atom)....


  37. @36 (autor: celt | data: 9/05/11 | godz.: 16:40)
    wszystko fajnie - w Polsce mialby byc budowane kolejne stopnie dla Wloclawka i co? I wielka dupa.
    Najpierw ekooszolomy byli w natarciu bo plywaly tam jakies kaczki a teraz pewnie jest wpisany do listy 'skansen' 2000 i juz nic sie nie da.
    A takie zrodlo enegii jest chyba najlepszym z mozliwych.


  38. podobno w Polsce opłaca się korzystać z en. geotermicznej (autor: bmiluch | data: 9/05/11 | godz.: 17:12)
    słyszałem, że można właściwie oprzeć na tym całą energetykę

    czy ktoś zna jakieś opracowania?


  39. bmiluch (autor: Markizy | data: 9/05/11 | godz.: 17:33)
    http://freeisoft.pl/?p=34747 takie coś znalazłem, ale kiepsko u nas to widzę, ze względu na słabe rozpoznanie terenów jak i brak działań ze strony rządu (modlić się pozostaje o następne lepsze kadencje bez PSL PiS PO SLD którym będzie zależeć coś na ludziach i kraju ).

  40. @39 (autor: Carmamir | data: 9/05/11 | godz.: 17:55)
    no rzad to moze i bylby jakby sie udalo zebrac swiezutkich nowych prosto z pudla poslow/senatorow/ministrow...

  41. Carmamir, nie jest tak jasno z tym atomem (autor: Seadog | data: 9/05/11 | godz.: 18:30)
    bo policz jeszcze koszty (pieniężne i środowiskowe) ZAMYKNIĘCIA takiej elektrowni. I nie piszę o katastrofach i ich skutkach (Fukushima etc.) ale normalnym wyeksploatowaniu - bo nie są to rzeczy na wieczność, ale na kilkadziesiąt lat góra. Właśnie znowu wam jakąś zamykają w jUKeju, nie?

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/4140636.stm

    Pisałem to ja, Jarząbek, co się z teściem regularnie kłóci, bo teść nie chce atomu w Ojczyźnie Naszej, Za Którą Kościuszko (...), a ja widzę oczyma duszy prąd na kartki za lat parę jeśli będziemy na węglu polegać i w ogólnym bilansie jestem za.


  42. a slyszeli co poniektorzy o elektrowniach gazowych?? (autor: speed | data: 9/05/11 | godz.: 18:54)
    Wlasnie z takich (wliczajac budowe ,elektrowni, dostarczenie surowca i wyslanie energii) prad jest najtanszy ,nastepnie weglowe,wodne atomowe,wiatrowe i sloneczne ,gdzie dwie ostatnie sa bardzo drogie.
    Wiadomo ze postem nastepuje i koszty spadaja ale na to trzeba czasu.
    Jednym slowem prad nie problem ,wyobrazcie sobie ze mamy 100mil samochodow elektrycznych ,kazdy ma silnik a co w tym silniku jest tak kosztowne ????
    i do tego jet tego bardzo malo na ziemi??
    Nie dosc ze stosuje sie "to" do produkcji malych bardzo srawnych silnikow elektrycznych o bardzo duzych mocach to wykorzystuje sie tez "to" do produkcji generatorow wiatrowych.
    Tak ze z pradem nie jest zle ale trzeba pracowac na zamiennikami tego "cos".
    Ogolnie autka elektryczne czy hybrydowe to cos fajnego .Przez cztery lata kiedy mam tekiego w swojej"stajni" moge powiedziec tylko same dobre rzeczy. Cichy malo pali, jezdzi sie bardzo fajnie .
    Jednym slowem jestem za i pochwalam cale dzialania aby ograniczac spalanie "tego zlota" bez ktorego samochod pojedzie a ludzkosc cofnie sie do kamienia lupanego.
    Na pohybel elektrycznym i hybrydowym autkom.


  43. banialuki (autor: insomnia | data: 9/05/11 | godz.: 19:05)
    a na bateryjki czekamy i napędzane tym auta. Wtedy podział jak na AMD/Intel vs diesel/benzyna przestanie istnieć...

  44. @42 no wlasnie (autor: Carmamir | data: 9/05/11 | godz.: 21:55)
    problem z tym ze cichy ;) i brak tego grzmienia...

    Chociaz jesli widziales The Dilemma to moze i takie glosniczki z rykiem beda montowac w co lepszych wozach od Audi/BMW itp....


  45. cos o Audi e-Tron (autor: Carmamir | data: 9/05/11 | godz.: 21:56)
    http://www.youtube.com/...GEdg&feature=related

    Milego slinienia sie ;)


  46. "Kto zabił elektryczny samochód?" (autor: Monku | data: 9/05/11 | godz.: 22:58)
    Oglądnijcie bardzo ciekawy film:
    youtube.com/watch?v=lq3kb9I66mQ


  47. @ Secento (autor: Borat | data: 10/05/11 | godz.: 00:10)
    Na początek to "oglądnij" słownik :)
    Mówi się obejrzeć a nie oglądnąć.


  48. @Borat (autor: Seadog | data: 10/05/11 | godz.: 12:55)
    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=1082

  49. C34- tylko jedno dodam (autor: josefek | data: 16/05/11 | godz.: 09:32)
    Utrzymywanie bezpeczenstwa pewnych zrodel ropy na bliskim wschodzie kosztuje spoleczenstwo, ta rope importujace, okolo 15 $ na beczke w wydatkach militarnych....i to tez nalezy liczyc a co do Atomu to z zuzywanymi paliwami tez cos trzeba zrobic a tak dla ogolnej informacji, przetwarzanie drzewa w paliwo pozwolilo by zaspokoic zapotrzebowanie na paliwa calej Lombardi( czesc Wloch) zamiast kukurydzy, topole japonska sadzac...tylko co by na tym panstwo zarobilo, nie mowiac juz o nafciarzach...

  50. @45 (autor: Bart Simpson | data: 19/05/11 | godz.: 19:16)
    No ja sie poslinilem :P Piekny "dream-car". Jak wygram w totka, to sobie taki kupie ;)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.