Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 26 maja 2011 
    

Nowe 32-nanometrowe Atomy w bardzo niskich cenach


Autor: Zbyszek | źródło: Digitimes | 08:20
(60)
Jak donosi serwis branżowy DigiTimes nowe 32-nanometrowe Atomy (nazwa kodowa Cedarview), które mają trafić na rynek na przełomie września i października będą bardzo tanie. Procesory będą wyposażone w 2 rdzenie x86 z technologią HT, układ graficzny z obsługą bibliotek DirectX 10.1 i taktowane zegarami około 2,0 GHz. Początkowo Intel zaoferuje 4 modele - Atom D2500 i Atom D2700 dedykowane dla nettopów oraz Atom N2600 i Atom N2800 przeznaczone do stosowania w netbookach. Według DigiTimes ceny modeli N2600 i N2800 wyniosą odpowiednio: 42 i 47 USD.

Dla porównania dzisiejsze dwurdzeniowe Atomy dedykowane do stosowania w netbookach - modele N550 (1,5 GHz) oraz N570 (1,66 GHz) kosztują odpowiednio: 76 i 86 USD. Dzięki niższym cenom procesorów netbooki z nowymi Atomami będą mogły być o około 50 USD tańsze niż dotychczas, co pozwoli na bardziej skuteczne konkurowanie z modelami zbudowanymi w opaciu o chipy AMD Fusion.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. AMD Fusion (autor: emulator | data: 26/05/11 | godz.: 09:27)
    to porażka bo hamuje dyski SSD w odczycie do 133mb\s.

  2. Ta cena to co najmniej kilka razy za dużo jak na to co oferują (autor: SweetDreams | data: 26/05/11 | godz.: 09:30)
    Przy ich zerowej wydajności musiały by być raczej dorzucane jako gratisy do chipsetów

  3. . (autor: MarcinN | data: 26/05/11 | godz.: 09:43)
    .

  4. @1. (autor: RoXall | data: 26/05/11 | godz.: 09:49)
    Ale to nie jest news o AMD Fusion tylko Atomie - baranku.

    Cena na miarę możliwości...


  5. @news (autor: popierdulka1234 | data: 26/05/11 | godz.: 09:54)
    no może ta nowa generacja atomów będzie mogła puścić na SSD więcej niż 66MB/s bo jak na razie osiągnięcie tej wartości to dla tych złomów totalnie nierealne osiągnięcie

  6. tanio, oszczednie (autor: srogi_perun | data: 26/05/11 | godz.: 10:02)
    Idealnie do obslugi danych klientow w sieci moich budek z kebabami w Berlinie... Kogo obchodzi jakies apu od kiepskich skoro sie skonczylo zanim zaczelo...

  7. Koronny argument (autor: Swiecace_czolo | data: 26/05/11 | godz.: 10:02)
    którym posługują się fanowie czyli cena, został zbity przez Intela. Wiec pozostaje psioczenie na wydajność, ktora zapewne będzie w okolicy brazos. Świat iluzji w którym żyją fanboje AMD zaczyna się walić..

  8. @6 @7 (autor: Vitorek | data: 26/05/11 | godz.: 10:08)
    Tych dwóch zawsze pojawia się parami.... Czy redakcja naprawdę ma nas za frajerów? Co gorsze toleruje robienie chlewu z ich portalu? Chyba ukierunkowali się na tworzenie portalu dla kretynów:/ R.I.P. TPC

  9. ad8 (autor: MacLeod | data: 26/05/11 | godz.: 10:13)
    Czyli jest ich czterech? Masiakra ! :)) A takie netbooki powinny kosztowac 500pln.. maks.

  10. . (autor: wiedzmagabriela | data: 26/05/11 | godz.: 10:16)
    .

  11. A więc (autor: freak78 | data: 26/05/11 | godz.: 10:16)
    Atm jest cienki, i musieli zjechać z ceną bo sie Intel boi, że się szrot nie sprzeda więc ...:)

  12. . (autor: wiedzmagabriela | data: 26/05/11 | godz.: 10:19)
    .

  13. APU (autor: Swiecace_czolo | data: 26/05/11 | godz.: 10:22)
    to sprzet marginalnie lepszy od atoma, ale przy tych cenach atom jest po prostu lepszym wyborem. kiepscy ci ktorzy tego nie widza

  14. . (autor: dratom | data: 26/05/11 | godz.: 10:35)
    .

  15. . (autor: agnus | data: 26/05/11 | godz.: 10:36)
    .

  16. cena Atoma w końcu wpasowała się w jego podłą wydajność (autor: Qjanusz | data: 26/05/11 | godz.: 10:37)
    i niech ktoś mi napisze że konkurencja jest zła.

    Nie było Brazosa, podłe wydajnościowo Atomy kosztowały krocie.
    Weszła mocna konkurencja i poustawiała nieudaczników po kontach.


  17. @16 (autor: Gakudini | data: 26/05/11 | godz.: 10:44)
    Abstrahując od nieudaczników. Konkurencja to piękna rzecz. :) Szkoda tylko, że tak długo musieliśmy czekać.

  18. @ 9 (autor: Vitorek | data: 26/05/11 | godz.: 10:50)
    No tak... dodając jeszcze wiedźmę i morgiego mamy fantastyczną czwórkę:) PS: Wiedźma... twój profil jest zdecydowanie najbardziej kretyński - nawet pośmiać się nie idzie...:/

  19. wydajnie, tanio, zimo (autor: Sony Vaio rev 6.0 | data: 26/05/11 | godz.: 11:02)
    mistrz netbooków, brawo Intel znowu oddaje część procesora za darmo.

  20. @18 (autor: Muchomor | data: 26/05/11 | godz.: 11:03)
    Ja już nie jestem pewien czy ty karmisz ich czy też oni ciebie.

  21. . (autor: wiedzmagabriela | data: 26/05/11 | godz.: 11:07)
    .

  22. @19 (autor: agnus | data: 26/05/11 | godz.: 11:08)
    boszzzeee.... :) Chyba wypadałoby jakąś laurkę Intelowi zrobić za tę dobroduszność. Może zrobimy razem? Jakieś wycinanki, wyklejanki w niebieskich barwach..

  23. @Qjanusz (autor: pawel.xxx | data: 26/05/11 | godz.: 11:11)
    Zgadzam się konkurencja to bardzo dobra rzecz.
    Natomiast zastanawiam się do których bardziej pasuje miano nieudaczników. Do tych którzy zarobili krocie na kosztujących krocie atomach, czy do tych którzy tych kroci nie zarobili.

    A co do samego newsa to ciekawe jak te ceny przełożą się na udziały w w rynku, inaczej mówiąc który z tych dwóch procesorów będzie popularniejszy w netbookach.
    N2800 1.83 2C/4T, IGP 640MHz, TDP 6.5W - 47$
    N2600 1.66 2C/4T, IGP 400MHz, TDP 3.5W - 42$
    Które kryterium będzie decydujące dla klientów? Wydajność czy zużycie energii?
    Jak sądzę że zużycie energii.


  24. zaraz... (autor: DYD-Admin | data: 26/05/11 | godz.: 11:11)
    ...polecą bany, proszę nie wpisywać głupot

  25. @21 (autor: Vitorek | data: 26/05/11 | godz.: 11:12)
    Bynajmniej nie odzywam się jak nie mam nic sensownego do powiedzenia. Nie da się powiedzieć tego o tOBIE. I nie argumentuj zaraz moimi wypowiedziami tutaj... Jest akcja i jest reakcja kretynie. Bye

  26. . (autor: Seba78 | data: 26/05/11 | godz.: 11:19)
    .

  27. @23 (autor: wiedzmagabriela | data: 26/05/11 | godz.: 11:21)
    Hm... wydajność/energooszczędność... pytanie jaki % klientów to np gracze a jaki to mobilni klikacze ;)

    @25 Uuuu... nie ma jak wycieczki personalne... i brak wiedzy o rzeczownikach w rodzaju żeńskim :D


  28. Kiedyś TPC było super (autor: agnus | data: 26/05/11 | godz.: 11:40)
    Od pewnego czasu przy byle newsie - wysyp idiotycznych komentarzy. Portal na tym traci. Banować przy subiektywnym braku dystansu u autora - takie jest moje zdanie.

  29. . (autor: Seba78 | data: 26/05/11 | godz.: 11:44)
    .

  30. @19 (autor: freak78 | data: 26/05/11 | godz.: 11:48)
    A więc coś takiego, Sony napisał: Tanio:) Hi hi, a przeciez intelowscy fanboje nie lubią taniości i bylejakości, no a to teraz pasi do atoma akurat w tej chwili, no bo nikt nie zaprzeczy, jeżeli AMD jest słabsze, przyznaje że jest, no to walczy ceną, no ale ten ruch po prostu wykonał teraz Intel, atom jest jeszcze bardziej bylejaki niż Brazos, więc musi być tańszy aby się sprzedał...

  31. dzięki atomowi (autor: Swiecace_czolo | data: 26/05/11 | godz.: 12:02)
    netbooki będą teraz chodziły 24h na baterii, razem z ionem niepokonana para:)

  32. . (autor: rookie | data: 26/05/11 | godz.: 12:10)
    .

  33. . (autor: Swiecace_czolo | data: 26/05/11 | godz.: 12:14)
    .

  34. . (autor: MacLeod | data: 26/05/11 | godz.: 12:16)
    .

  35. . (autor: pomidor | data: 26/05/11 | godz.: 12:17)
    .

  36. . (autor: agnus | data: 26/05/11 | godz.: 12:19)
    .

  37. . (autor: wiedzmagabriela | data: 26/05/11 | godz.: 12:22)
    .

  38. . (autor: pomidor | data: 26/05/11 | godz.: 12:29)
    .

  39. Atomy w bardzo niskich cenach (autor: bumblebee | data: 26/05/11 | godz.: 12:31)
    Dlaczego?
    0. Konkurencja
    1. Wydajność
    2. Możliwości
    3. Popyt


  40. Nie rozumiem (autor: okonio | data: 26/05/11 | godz.: 12:50)
    Jak można spierać się o wydajność APU i Atoma, kiedy testy wyraźnie pokazują przewagę APU. Po co te spory, bajdurzenia, przecież wystarczy spojrzeć, porównać.
    Żałosny poziom dyskutantów


  41. . (autor: okonio | data: 26/05/11 | godz.: 12:55)
    .

  42. agnus (autor: morgi | data: 26/05/11 | godz.: 13:05)
    ip jest rozne, bo ja nie mam nic wspolnego z nikim innym jak tu sie czasem imputuje.
    Atom bedzie mniejszy w 32 nm, wiec ceny moga zejsc na dol, bo to najtanszy chip od Intela, powinien spokojnie wykolegowac via i slabsze od niej apu, ale czy drgnie cos w tabletach i smartach, zobaczymy.


  43. . (autor: bumblebee | data: 26/05/11 | godz.: 13:27)
    .

  44. @morginalny (autor: rainy | data: 26/05/11 | godz.: 13:37)
    Może umknął ci fakt, iż pod koniec tego roku lub na początku przyszłego zadebiutuje APU w 28nm (Wichita) i na jego tle Atom znowu będzie wyglądał blado.

    A obniżenie przez Intela cen Atoma w 32nm, ma bezpośredni związek z pojawieniem się konkurencji w tym segmencie.


  45. DYD (autor: agnus | data: 26/05/11 | godz.: 13:57)
    W sumie trochę dziwne że banujesz kogoś kto ma konto prawie że od zarania dziejów na TPC na równi z "fake" kontami sprzed miesiąca, które stworzone zostały tylko by siać zamęt na TPC. Ale ok, decyzja to decyzja.
    Postaram się pisać na temat - o ile tylko pieniacze pozwolą.


  46. @agnus (autor: DYD-Admin | data: 26/05/11 | godz.: 14:06)
    ...nie myl banowania z usunięciem posta, to że czasem robi się tu chlewik to wiem dobrze, nie trzeba tego powielokroć powtarzać, bo robi się jeszcze większy chlewik... i pamiętać: nie karmić troli, nie wchodzić w dyskusje, bo później usuwanie leci po całości...

  47. rainy (autor: morgi | data: 26/05/11 | godz.: 14:07)
    Mam troche inny nick, ale zgaduje ze do mnie?
    Oczywiscie ceny poszly w dol, bo fab moze tak produkowac i army sa tansze, apu nie bardzo jest co z czym porownac, gpu maja z 2009 roku, a reszta to dyskusyjna sprawa, beda konkurencyjni jak zapodadza nizsze tdp i pobor pradu, bo w tej chwili to poziom Aton z IONdrem 2 plus iles tam procent.


  48. @okonio #40 (autor: pawel.xxx | data: 26/05/11 | godz.: 15:26)
    Porównując te produkty powinno się również uwzględnić cenę, a wiec segment rynku w jaki one celują.
    Najtańsze netbooki z c-50 kosztują 1200+zł czyli nieco więcej niż te z atomami N550.
    A w konfrontacji z C-50 atom N550 wypada zupełnie dobrze, często znacznie lepiej niż produkt AMD
    http://www.notebookcheck.pl/AMD-C-50.46324.0.html
    http://www.notebookcheck.pl/...m-N550.46280.0.html
    http://techreport.com/articles.x/20415/5
    Z kolei najtańsze i najpopularniejsze netbooki z jednordzeniowymi atomami kosztują około 800+zł są wiec o kilkadziesiąt procent tańsze od tych z c-50. Są równiez wolniejsze od apu ale wcale nie aż tak bardzo jakby na pierwszy rzut oka mogło sie wydawać. Stosunek wydajności C-50 do N450/455 jest mniej więcej taki sam jak N550 do C-50.

    I na koniec dygresja w związku z newsem. Przy takich cenach jak jak podano to docelowo netbooki z nowymi atomami powinny kosztować nawet nieco mniej niż obecne netbooki z N450/455


  49. pawel.xxx (autor: Markizy | data: 26/05/11 | godz.: 16:04)
    nie czytałem testów, ale przy tych prockach ważny jest też komfort w działaniu, w przypadku atoma podobno jest dużo gorzej niż c50. Wyniki mogą mówić jedno ale odczucia w pracy będą mówić coś innego. Ale to można ocenić posiadając tylko dwa kompy koło siebie.
    http://nvision.pl/...-Articles-418-ndetails-8.html

    "Jeśli chcielibyśmy porównać komfort użytkowania platformy AMD z APU E-350 do normalnego komputera z procesorem 2-rdzeniowym typu np. Athlon II X2, to różnica jest niewielka. Podczas gdy czas reakcji systemu, czy ogólna sprawność działania na Atomie jest dużo niższa. Różnica jest bezapelacyjnie odczuwalna nawet dla mniej zaawansowanego użytkownika."


  50. @Markizy (autor: pawel.xxx | data: 26/05/11 | godz.: 16:58)
    "Wyniki mogą mówić jedno ale odczucia w pracy będą mówić coś innego."

    No to przyjrzyj się tym wynikom. W teście który podałeś wyniki wskazują właśnie na to że E-350 jest znacznie szybszy od atoma d525. I konkluzja jest odzwierciedleniem tych wyników

    Jednak między E-350 a C-50 jest znaczna różnica.
    Wrażenia z użytkowania C-50 określono tak:
    "The Ontario APU offers application performance that's competitive with a dual-core Atom alongside an integrated Radeon GPU that provides real graphics horsepower. "
    "The experience feels similar to using a dual-core Atom, which is Ontario's primary competition."
    "i cechuje się wydajnością zbliżoną do netbooków z dwurdzeniowymi Atomami."

    Co również odzwierciedla osiągnięte wyniki.


  51. Atom w 32nm (autor: Conan Barbarian | data: 26/05/11 | godz.: 17:48)
    Atom to bardzo dobry procesor (zaraz po APU) a Intel zrobi wszystko, aby przygotować go do starcia z ARM-em. Problem w tym, że ARM jest rozwijany bez bagażu kompleksów i niewiadomo jakich celów. Przypomina mi to trochę szarpaninę Google i M$, gdzie mamy starcie finezji i brutalnej siły. Z brutalnej siły Intel jest świetnie znany a finezji brak.

  52. Tak dobry , ale do robienia interessow (autor: josefek | data: 27/05/11 | godz.: 07:53)
    Byl to najlepszy przeboj reklamowy Intela od 20 lat: Oszczedny( takze w liczeniu) 45 nm ( AMD nie potrafil nawet w 60nm), tani w produkcji ...itd, Celeron 900MHZ go na kazdym polu bil...

  53. @50 (autor: michalo14 | data: 27/05/11 | godz.: 10:16)
    "i cechuje się wydajnością zbliżoną do netbooków z dwurdzeniowymi Atomami."
    No to odtworz na atomie film FulHD, zagraj sobie w nowsze gry, otworz kilka stron w przegladarce z animacjami flash zeby dzialaly plynnie - zapomnij, nie zrobisz tego bo atom wymięka bez wsparcia IONa. Na C-50 zrobisz to bez problemu, tak ze nawet nie ma co porownywac tych konstrukcj bo dzieli je przepasc technologiczna na korzysc Brozasa:
    http://www.youtube.com/...4rgE&feature=related


  54. michalo14 (autor: morgi | data: 27/05/11 | godz.: 13:02)
    Smiem twierdzic, ze na 10 calach to fullhd jest naciagane, Atom moze i nie wspiera jeszcze pelnego hd, ale tez apu ze swoim gpu nie wnosi wiele, poza kilkoma wyjatkami softu do dekodowania i gierek w okienku na low.

  55. @54 (autor: michalo14 | data: 27/05/11 | godz.: 13:47)
    "Smiem twierdzic, ze na 10 calach to fullhd jest naciagane"
    Do netbooka z brozas mozesz podłaczyc telewizor i uzywasz go jako media center w pełnym HD(bezproblemowo) lub tez pracujesz na 10" wg. potrzeby.
    "apu ze swoim gpu nie wnosi wiele, poza kilkoma wyjatkami softu do dekodowania i gierek w okienku na low."
    APU pozwala wkoncu w pełni wykozystywac netbooki do zadań jakie są im zlecane czyli multimedia z zachowaniem mobilności + nadprogramowo obsługa gier - to dla ciebie sa to nieistotne szczegóły???


  56. morgi (autor: Gigant | data: 27/05/11 | godz.: 14:11)
    fullhd nie jest możliwe na 10 calach. fullhd to rozdzielczość 1920 × 1080 pixeli , dopiero monitory 24 calowe w górę mogą taką rozdzielczość wyciskać....

    Żeby wykorzystać moc brazosa to trzeba go podłaczać do czegoś większego...
    http://www.youtube.com/watch?v=dFbZp_5wtHA


  57. C48- gdzie pan te netbooki z C50 widzial (autor: josefek | data: 27/05/11 | godz.: 20:09)
    ja niestety i na szczescie zadnego jeszcze w skepie nie widzialem, w Europie ten przedzial rynku juz martwy jest jak mozna z Vatem za 780 zloty netbook kupic...i dziwi mnie tez to za za 2 cale wiecej, 1gb wiecej, trzeba az 800 zlotych dolozyc.

  58. michalo14 (autor: morgi | data: 27/05/11 | godz.: 21:39)
    Jak nazwa wskazuje, netbook ma zawezone pole do pracy biurowej i w sieci. Swiat niedlugo zwariuje i w telefonie tez bedzie mozliwosc przesylania fullhd online, a nie o to chodzi. Dla mnie jak i rynku oczywistym jest, ze wszystko w jednym nie jest dobre, lepiej wiecej urzadzen i czestsza rotacja, bo inaczej stoimy w miejscu bez potrzeb.

  59. @58 (autor: michalo14 | data: 28/05/11 | godz.: 08:43)
    Nie masz racji bo techologia dąży do miniaturyzacji jak i uniwersalnosci, przykład: dlaczego mam kupowac kilka urzadzen typu telefon, nawigacja, tablet jak mam to wszystko w 1nym HTC HD2, dzwonie z niego, mam wgrana automape, przegladam neta, czytam na nim ebooki. Bez setek kabli ładowarek, wszystko mam pod reką w jednym urzadzeniu. Dlaczego mam kupowac netbooka z atomem skoro na c-50 w tej samej cenie mogę zrobić dużo więcej. Life is brutal i nie ma miejsca na sentymenty do firm lub marek skoro konkurencja daje wiecej.

  60. . (autor: Arlic123 | data: 30/05/11 | godz.: 21:15)
    .

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.