Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 1 czerwca 2011 
    

AMD prezentuje Trinity na Computex


Autor: Wedelek | źródło: Computer Base | 12:20
(26)
Podczas targów Computex AMD oficjalnie zaprezentowało światu chipsety z serii 9 przeznaczone dla Zambezi, raz jeszcze zapowiedziało premierę Llano na połowę czerwca i pokazało światu swoje kolejne APU. Mowa o układzie Trinity, które zaprezentował Rick Bergman, co możecie zobaczyć na zdjęciu poniżej. Nowe APU będzie pierwszym tego typu układem, który zostanie wyposażony w rdzenie x86 zbudowane w oparciu o architekturę x86 Bulldozer, a dokładnie jej ulepszoną wersję. Podobnie jak to ma miejsce w obecnych procesorach CPU zostanie wsparty przez IGP Radeon, obsługujący jedenaste biblioteki Microsoftu.

Całość będzie produkowana w 32nm procesie produkcji i mimo iż żadna oficjalna data premiery nie padła, to jednak możemy się spodziewać, że nastąpi to w pierwszej połowie przyszłego roku.



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. AMD, Intel - jeden pies (autor: Qjanusz | data: 1/06/11 | godz.: 12:25)
    "zbudowane w oparciu o architekturę x86 Bulldozer, a dokładnie jej ulepszoną wersję."

    Nie ma Bulldozera, ale jest zapowiedź jego następcy.


  2. . (autor: kc06 | data: 1/06/11 | godz.: 12:26)
    .

  3. Skąd my to znamy... (autor: agnus | data: 1/06/11 | godz.: 12:59)
    ... AMD idzie w ślady nV i Intela. To ma światu (czyt. akcjonariuszom) powiedzieć "Za moment dostajecie od Nas SUPER ale już mamy gotowe SUPER V2". Dla Nas - nie ma to znaczenia. Ale dla kursów akcji na giełdach i budowaniu marki - kolosalne. Jak duże znaczenie ma dziś marketing pokazał Intel z genialnie sprzedanym Atomem.

  4. hahaha, underdog AMD (autor: pomidor | data: 1/06/11 | godz.: 13:00)
    pokazał pełnię możliwości. Wszyscy byli gotowi: płyty, prasa, publika, tylko AMD oczywiście dało plamę. Zamiast wyczekiwanych Liano i BLDZ, fani dostali kolejne puste slajdy i obietnice.
    AMD to Another Major Dissapoitment


  5. pomidor (autor: agnus | data: 1/06/11 | godz.: 13:02)
    Wraca do formy. Po 1 sensownym poscie oczekujmy kolejnego "rzygania" nienawiścią :) Szkoda. Nie stać Cię na obiektywne posty?

    AMDjest taką samą korporacją jak Intel czy nVidia (pomijając skalę) i czy Tobie się to podoba czy nie - stosuje dokładnie takie same zagrywki.


  6. @pomidor (autor: rainy | data: 1/06/11 | godz.: 13:16)
    Nigdzie nie znalazłem informacji o przełożeniu premiery Llano - ta dotyczy wyłącznie Bulldozera.

  7. Qjanusz (autor: PCCPU | data: 1/06/11 | godz.: 13:19)
    Dokładnie to samo pomyślałem czytajac tytuł tego newsa.

  8. @pomidor (autor: rainy | data: 1/06/11 | godz.: 13:34)
    W tym kontekście odczytanie nazwy AMD jako Another Major Delay jest bardziej ironiczne/dowcipne.

    Btw, disappointment pisze się w ten sposób.


  9. @agnus (autor: pomidor | data: 1/06/11 | godz.: 14:14)
    Przecież jestem obiektywny. BLDZ i Liano były opóźniane wielokrotnie, przez kilka lat. Intel i NV nie mają takich przeciągów dla głównych produktów.

    @rainy
    Myślę że obecna sytuacja to disappointment i delay jednocześnie :)


  10. @pomidor (autor: rainy | data: 1/06/11 | godz.: 14:28)
    Oczywiście, że się zdażają.

    Wystarczy przypomnieć kilka razy przekładaną premierę układu o nazwie Tukwila - pierwotnie miał się pojawić w 2007 roku, ostatecznie zadebiutował w lutym 2010.
    A następca czyli Poulson, miał się pojawić w IV kwartale 2009 roku, a prawdopodobnie będzie to I kwartał 2012 roku.

    Subtelna różnica polega na tym, iż Intel nie miał/nie ma kłopotów finansowych, gdy AMD miało potężne (szczególnie w latach 2007-2008).


  11. pomidor (autor: agnus | data: 1/06/11 | godz.: 14:50)
    Nie jesteś obiektywny i nie starasz się nawet. Przymykasz oko na potknięcia Intela i wytykasz je AMD. Obiektywny obserwator zauważyłby że korporacje robią co chcą i na ile im budżet pozwala. Doszukiwanie się tu bajkowego podziału na czarne i białe jest bez sensu, tak jak większość Twoich stronniczych komentarzy. Tak to wygląda.

    Obecna sytuacja AMD jest trudna i potrzebują solidnej architektury aby skutecznie walczyć z Intelem na poletku cpu. Jeśli nawet Buldozer nie będzie wyraźnie szybszy w liczeniu od topowych Inteli to raz że będzie miał przewagę w postaci szybszego gpu a dwa będzie tanszy bo nie sądzę aby AMD było na pozycji by windować cenę. Ja bym się z tego cieszył i tylko zażarty miłośnik niebieskiej flagi może uważać inaczej.
    (dwa na trzy z moich komputerów oparte są na Intelu).


  12. Hmmm (autor: Jarek84 | data: 1/06/11 | godz.: 15:01)
    a ponoc mieli juz tape outy HD7000 28nm wypuszczone - ciekawe czy cokolwiek na FDS albo E3 z radków pokażą?

  13. @rainy @agnus (autor: pomidor | data: 1/06/11 | godz.: 15:23)
    A co mnie obchodzi to że mają mało kasy, inżynierów, fabryk. itp ? Wytykam im ciągłe karmienie slajdami, i ciągłe odwlekanie terminów które sami sobie wyznaczają. To jest typowe cwaniackie przeciąganie.

    Zaś Tukwila i Paulson, to jest inna kategoria, więc szkoda porównywać.


  14. pomidor (autor: agnus | data: 1/06/11 | godz.: 15:31)
    Różnica między obiektywizmem a Twoją postawą jest taka że obiektywnie rzecz ujmując malutkie AMD robi zaje*** robotę w porównaniu do mającego rzędy wielkości inne środki Intela. Ty zaś uparcie krytykujesz ponieważ wychodzisz z subiektywnego punktu widzenia że INTEL jest naj. Mnie nie przeszkadza to że używam ich cpu z konkretnego powodu, w tym aby doceniać rolę jaką robi AMD. Jeśli ktoś mi pisze że AMD sprzedaje tylko slajdy to ok, ale tak robią inni również. Powód nie jest ważny i tak naprawdę nie dowiemy się dlaczego i po co (niezależnie czy slajd sprzedaje Intel, nV czy AMD).

  15. Mnie zastanawia jedno... (autor: Teriusz | data: 1/06/11 | godz.: 15:39)
    Czemu to nowe chipsety i płyty pod AMD nie wspierają PCIE 3.0 skoro specyfikacja już jest gotowa, a na jesieni już niebawem będziemy mieć premierę nowych grafik z serii HD7xxx? Jeżeli na jesieni będziemy mieć wysyp kolejnych nowych płyt znaczy, że AMD i producenci lecą sobie w kulki tak samo jak Intel z ciągle nowymi socketami. :/

  16. @pomidor (autor: rainy | data: 1/06/11 | godz.: 15:53)
    Tak jak zresztą napisał ci agnus, jesteś po prostu obiektywny inaczej.

    Co do pieniędzy, to jak doskonale wiesz, AMD mogłoby mieć ich więcej, gdyby nie wieloletnie biznesowe praktyki Intela.

    Btw, nie bardzo rozumiem, dlaczego opóźnienia z Tukwilą/Poulsonem, to coś innego niż z Fusion/Bulldozerem.


  17. @16. jak to nie wiesz (autor: Jarek84 | data: 1/06/11 | godz.: 16:08)
    bo to Intel, opoznienia oFermy to tez nie opoznienia... ;)

  18. @agnus (autor: pomidor | data: 1/06/11 | godz.: 16:10)
    Przesadzasz z tą 'dobrą robota AMD'. Gdyby byli dobrzy, to Liano i BLDZ już dawno byłyby w sklepach. Jak wytłumaczysz fakt, że NV mając o połowę mniejszy przychód od AMD, potrafi dobrze zarabiać i tworzyć cała masę produktów i to na czas ? Albo VIA która z dosłownie garstką inżynierów ma swojego x86, na czas bez slajdów i całego kłapania o cudach wewnątrz CPU ? Zrobili go prawie od zera, podczas gdy w Brazosie na pewno są przerobione CPU z desktopów.

  19. @pomidor (autor: Teriusz | data: 1/06/11 | godz.: 18:31)
    O ile pamiętam, a to było dosyć niedawno, to Nvidia nie miała swojego Fermi na czas. Pół roku dłużej się z nim grzebali i tak wyszła z tego grzałka.

  20. @pomidor (autor: trepcia | data: 1/06/11 | godz.: 18:42)
    "i tworzyć cała masę produktów i to na czas ?"
    Fermi był tego najlepszym przykładem i kompromitacja z Panem świecące czoło.

    "Albo VIA która z dosłownie garstką inżynierów ma swojego x86, na czas bez slajdów i całego kłapania o cudach wewnątrz CPU"
    Ta... Isaiah x2 spóźniony prawie rok i jakie to cudo miało nie być.

    "Zrobili go prawie od zera, podczas gdy w Brazosie na pewno są przerobione CPU z desktopów."
    Nie ośmieszaj się, skoro nie wiesz na czym teraz bazują układy VIA.


  21. ....... (autor: Marek1981 | data: 1/06/11 | godz.: 20:30)
    Zastanawia mnie ile czasu admini będą tolerować takich trolli.
    "Przesadzasz z tą 'dobrą robota AMD"
    Tak, gdyby nie byłoby konkurencji ze strony AMD (athlony/durony, athlon xp,athlon barton, athlon64, athlon 64 x2) to byś miał premierę P4. Ale ktoś jest mądrzejszy inaczej i lubi resztę frustrować ....


  22. pomidor (autor: Gigant | data: 1/06/11 | godz.: 21:05)
    VIA ma udziały na rynku na poziomie poniżej 1% więc porównywanie AMD z VIA to już lekka przesada z twojej strony...

    AMD ma CPU, GPU ,APU. Nvidia ma jedynie GPU...


  23. hahaha, underdog Intel (autor: Qjanusz | data: 1/06/11 | godz.: 21:13)
    pokazał pełnię możliwości. Wszyscy byli gotowi: procki, prasa, publika, tylko Intel oczywiście dało plamę. Zamiast wyczekiwanych H67/P67, fani dostali kolejne puste obietnice poprawy, widmo kolejnych opóźnień, oraz obowiązkową wizytę w serwisie.

    pomidor to warzywo z pestkami we łbie.


  24. ... (autor: konkurs | data: 1/06/11 | godz.: 22:29)
    A pamięta ktoś Cyrixa? I jakoś to wszystko działało i człek nie narzekał tak jak teraz, że i999 robi polecenie w 0,01s, a PII w 0,015s.

  25. @up (autor: wind | data: 1/06/11 | godz.: 22:35)
    ja miałem cyrixa) fajna zabawka była:)

  26. @pomidor w 18 (autor: popierdulka1234 | data: 2/06/11 | godz.: 02:45)
    """" Jak wytłumaczysz fakt, że NV mając o połowę mniejszy przychód od AMD, potrafi dobrze zarabiać i tworzyć cała masę produktów i to na czas ?"""""

    to tylko zależy jakie plecy masz http://www.engadget.com/...upercomputer-thats-100/


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.