TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 27 czerwca 2011 |
|
|
|
Crysis 2 z obsługą DirectX11 już dziś Autor: Wedelek | źródło: WCCTech | 12:46 |
(28) | Już niebawem posiadacze gry Crysis 2 będą mogli ściągnąć nowy patch, który doda do gry tryb wyświetlania grafiki z wykorzystaniem bibliotek DirectX11. Nowe API Microsoft’u wprowadzi między innymi tekstury o wyższej rozdzielczości, obsługę tesselacji oraz bardziej zaawansowane modele oświetlenia. Co ciekawe gra z obsługą DirectX11 ma być znacznie lepiej zoptymalizowana niż jej pierwotna wersja, przeznaczona również na konsole. Jednak tym razem posiadacze konsol z wiadomych przyczyn będą się musieli obejść smakiem, ponieważ dodatek będzie dostępny tylko dla komputerów PC, ku uciesze posiadaczy „blaszaków”.
Poniżej możecie zobaczyć zrzuty ekranów pochodzące z Crysisa 2 z włączoną obsługą DirectX11. Zmiany są na tyle kosmetyczne, że tylko wytrawni obserwatorzy zauważą różnicę, toteż poniżej zdjęć znajdziecie numerki, pod którymi kryją się obrazy GIF prezentujące różnice w wyglądzie Crysisa 2 przed i po zainstalowaniu patcha.
Animowane zrzuty ekranu: 1, 2, 3, 4, 5.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- hmmm (autor: robgrab | data: 27/06/11 | godz.: 13:30)
Liczyłem na znacznie więcej. Wygląda to średnio, a na 1 obrazku nie podobają mi się cienie, faktura ziemi dostała przestrzeni a cienie się nie zmieniły i padają jakby powierzchnia była płaska. Wygląda to strasznie sztucznie.
- Taaaa... (autor: SonyWali | data: 27/06/11 | godz.: 13:42)
Jak patrze na takie różnice to trochę śmiać mi się chce. Jak człowiek gra w takie tytuły ...to nie ma czasu przyglądać się jakimś tam szczególikom które nie rzucają się w oczy. Jak człowiek gra to nie ma czasu podziwiać bardziej wystających cegieł i innych bzdetów. Kolejne generacje DX od nr 9 nie wnoszą za dużo nowego i rewolucyjnego jak dla mnie.
- sonyWali (autor: Aamitoza | data: 27/06/11 | godz.: 13:59)
A co niby mają wnosić? Mają urealnić to co widzimy. Więc powiedź mi jakie efekty urealnią to? Na pewno lepsze tekstury. Co jeszcze? Wszelkiego rodzaju odbicia światła i od różnych powierzchni - są? No są. Poprawienie cieniowania w zamkniętych pomieszczeniach, czy też wybicie zacienionych elementów otoczenia - jest. Bardziej zróżnicowane elementy, brak kopiowania elementów, pokazania faktur elementów, dodanie wielokątów, aby urealnić budowę przedmiotów. - też jest w dx11 za sprawą teselacji.
Obecnie dodawanie takich niuansów mocno pochłania moc obliczeniową kart graficznych.
Dalsze urealnianie gier nie ma już nic wspólnego z DX. Przede wszystkim trzeba poprawić fizykę w grach, bo ta pozostawia wiele do życzenia, animacje nadal często są drętwe, a przecież można je poprawiać bez względu na dx. podobnie inteligencja przeciwników.
@Robgrab
Tylko, że na 1 obrazku te cienie dalej tak samo padają, bo ta powierzchnia dalej tam jest, a jedynie dostała głębi. - nie ma sensu się z tym bawić - jak by nie było porównania w postaci gifów tylko 1 screenów nawet byś nie zauważył.
- Aamitoza... (autor: SonyWali | data: 27/06/11 | godz.: 14:20)
sam odpowiedziałeś sobie na pytanie... żadne bajerki nie spowodują, że bardziej realnie będą wyglądać ludzie, stworzenia itp itd. czy też fizyka jak pisałeś. Tu najważniejsza jest praca grafików i programistów tworzących grę itp. Ile badziewnych gier produkuje się w DX 11 czy też 10...a wyglądają gorzej od wielu dobrych tytułów zrobionych w DX 9.0. To jest moje zdanie oczywiście, nie narzucam się z nim. :)
- ... (autor: Aamitoza | data: 27/06/11 | godz.: 14:32)
No to akurat prawda. Taki wiedźmin2 wygląda o niebo lepiej od większości gier "DX11" czy też DX10. - zczególnie od świeżutkich DX11 - czyli dragon age'a 2 czy też dungeon siege3 ;)
- @SonyWali - chyba trochę pomieszałeś bajki. DX to tylko narzędzie. (autor: Rhobaak | data: 27/06/11 | godz.: 14:48)
Nowe wersje DX dają większe możliwości tworzenia realistycznego obrazu, ale to od programistów zależy, jak te możliwości zostaną wykorzystane. Ostatnio rozwój grafiki nieco zwolnił, głównie z powodu obecnej pozycji konsol na rynku, ale nie stoi w miejscu. Widziałeś np. ostatnią prezentację nowego Unreal Engine: http://www.youtube.com/watch?v=PnTFD8nlvRY
- Rhobaak demo Unreal... (autor: Star Rider | data: 27/06/11 | godz.: 15:34)
to ta prezentacja gdzie SuperHiperNiezniszalnyUltraSilny gostek, molestuje cienki łańcuszek palniczkiem, zamiast po prostu wyrwać skobelek? Tylko mi nie pisz że zabawa palniczkiem to jego hobby ;) Demo demem, ale jak już coś robią z fabułą, a la cyberpunk to niech to przynajmniej... no chyba że to z założenia miała być komedia, taki Gang Olsena A.D. 2074 ;)))
A wracając do DX11, to mnie się podoba ta "lepsza optymalizacja niż pierwotna wersja" ;)
- @Star Rider - to przecież jest demo silnika a nie gry. (autor: Rhobaak | data: 27/06/11 | godz.: 16:05)
Chodzi o efektowną prezentację a nie sens fabularny.
- 3dmark2001 ... (autor: Cretino | data: 27/06/11 | godz.: 17:15)
mnie najbardziej dziwi, ze wielkiej roznicy miedzy tym demem technoilogicznym jakim byl/jest 3dmark w starej wersji 2001 a tym co widze w grach dzis to wielkich roznic nie ma :P
- Rhobaak (autor: Teriusz | data: 27/06/11 | godz.: 17:26)
Powiedz tylko na jakim sprzęcie zostało uruchomione to demo i w jakiej ilości klatek/s zrobiona jest animacja.
Zmorą obecnych gier są animacja robione domyślnie pod 24-30 klatek/s. Ja osobiście wolałbym mieć grafikę z ilością polygonów nawet na poziomie gier w Wii, ale z ładnymi teksturami i animacją nie schodzącą poniżej 60 fps. Dla hejterów od razu powiem, że ilość 24 fps to dolna granica, gdzie oko ludzkie dostrzega brak płynności, a nie jak niektórzy sądzą, że oko nie widzi więcej niż 24-30, co jest błędnym założeniem.
- Cretino (autor: Aamitoza | data: 27/06/11 | godz.: 17:42)
To puść sobie jeszcze raz tego 3dmarka, bo chyba dawno go nie oglądałeś i wyobraźnia CI go poprawia ;) Taki poziom grafiki w grach to był już z 6 jak nie 7 lat temu.
- ogladalem go wczoraj ... (autor: Cretino | data: 27/06/11 | godz.: 18:00)
i jakos wszystkie te zmiany jakie wyszly do dzis to na "urodę" grafiki za bardzo nie wplynely :P
- @Teriusz - i7 + 3 x GTX580 (autor: Rhobaak | data: 27/06/11 | godz.: 18:13)
Co do ilości klatek - przecież sam decydujesz czy wolisz mieć 30 czy 60 klatek na sekundę odpowiednio ustawiając poziom detali i/lub kupując odpowiedni sprzęt.
- Cretino (autor: Aamitoza | data: 27/06/11 | godz.: 18:16)
To już tylko okulary zostały ;)
Taką grafikę gry miały 6/7 lat temu.
- Aamitoza DA to akurat gra DX9 (autor: RusH | data: 27/06/11 | godz.: 18:24)
bo pisana na xboksa + porty na inne platformy
i wyglada jak kupa
- Rhobaak (autor: Teriusz | data: 27/06/11 | godz.: 18:39)
Nie chodzi o ilość klatek w grze, bo w takim Quake'u III masz teraz np. 200-300 fps. Chodzi o to jaką animację stosują twórcy gier. Optymalizują wszystko pod 30klatek/s co przy nawet najszybszym sprzęcie nadal będzie drętwą animacją.
- hmmm (autor: Mario2k | data: 27/06/11 | godz.: 18:48)
Niech za przyklad animacji postaci posluzy najnowsza Fifa , takie cos powinno byc od kilku lat w kazdej grze TPP / FPP
- RusH (autor: Aamitoza | data: 27/06/11 | godz.: 19:46)
To jakim ja cudem grałem w DX11? ;)
Bo w DX9 to rzeczywiście wygląda jak kupa ;P
- A kiedy voxle w grach? (autor: Teriusz | data: 27/06/11 | godz.: 20:14)
Z tego co pamiętam to Carmack coś tam naobiecywał ;)
- heh (autor: Mario2k | data: 27/06/11 | godz.: 20:34)
Na Voxle i rozne tam techniki raytracingowo podobne poczekacie lekko minimum kilka lat .
- Kicha :/ (autor: Piter | data: 27/06/11 | godz.: 20:42)
zainstalowałem patch 1.9, potem łątkę na dx11 i łatkę na hi-res tekstury i teraz gra mi się nie odpala :) tylko czarne okno :)
- Mario2k (autor: Teriusz | data: 27/06/11 | godz.: 20:44)
Przecież nie musi to być silnik oparty tylko i wyłącznie na voxlach, ale zaimplementowanie ich do obecych rozwiazań np to odtwarzania animacji ognia, dymu lub piachu/kurzu. No bo jakby nie patrzeć to dopiero prawdziwa fizyka w grach będzie mogła zaistnieć jak wejdą voxle. Jak wyobrażacie sobie pełną destrukcję otoczenia bez nich?
Według mnie to tutaj jest problem w sposobie tworzenia gier. Środowisko twórców gier przyzwyczaiło się do obecnych rozwiązań jak i rynek nie jest zapewne skory do tworzenia nowych narzędzi, silników i optymalizowanie architektury układów pod tą gałąź grafiki. Tu zapewne nie jest problem w mocy obliczeniowej, a raczej w kasie. Nowe rozwiązania kosztują i tutaj jest ten ból.
- wielkiej różnicy to nie ma (autor: hideox | data: 27/06/11 | godz.: 21:05)
ale ściany nie wyglądają jak cięte laserowo ;) teraz w DX11 gleba jest nierówna i ściany też :)
- Hmm dziwne (autor: Piter | data: 27/06/11 | godz.: 21:22)
Udało mi się odpalić grę przec Crysis.exe bo jak odpalałem z Origin to był czarny ekran i gra sięwywalała. W opcjach mam włączone DX 11 , wszystko na extreme a do tego tekstury hi-res a jakoś kurde nie widzę parallax mappingu i być może i kilku innych efektów ( pograłem parę minut)
- tutaj jeszcze do 1 postu (autor: Aamitoza | data: 27/06/11 | godz.: 23:37)
http://www.youtube.com/...;feature=player_embedded
czy tutaj widzisz żeby te cienie były nienaturalne? Wygląda to bardzo dobrze.
- Hmm dziwne ???? (autor: speed664 | data: 28/06/11 | godz.: 06:42)
Na ULTRA trza było odpalić a nie extreme.......
- speed (autor: Aamitoza | data: 28/06/11 | godz.: 09:08)
Przeceż na extreme jest mniej klatek niż na ultra...
- A tak z kryzysem radzi sobie Llano z podkreconym GPU i CPU (autor: Jarek84 | data: 28/06/11 | godz.: 14:39)
http://www.youtube.com/...tFs&feature=youtu.be
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|