Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
0 Najczęściej czytane 0
 
 » 67561  | Smartfony i tablety
Huawei Honor 7 - wersja 16GB - recenzja smartfona
 » 56545  | Inne urzadzenia
Robot pod strzechą – Test iRobot Roomba 776p
 » 47593  | Oprogramowanie
Pixel Heaven 2015 - trzecia edycja za nami!
 » 46710  | Obudowy
Test obudowy Fractal Design Define Nano S - seria Define w pigułce
 » 44842  | MiniPC
Test Beelink M18, tani MiniPC Android 5.1 ze wsparciem UHD 60fps
 » 43248  | Myszki
Test Razer Diamondback i Orochi - ostateczne rozwiązania dla graczy?
 » 42048  | Dźwięk
Edifier S1000DB - test głośników na wyższą półkę
 » 40543  | Dźwięk
Test wzmacniaczy FiiO A3 i E17K Alpen2 - muzykalne urwisy
 » 38814  | Klawiatury
Test klawiatury Ozone Strike Battle: kompaktowo-gamingowo
 » 37622  | Dźwięk
Test słuchawek Roccat Kave XTD – krzykliwe stereo
 » 37100  | Myszki
Test SteelSeries Rival (Fnatic) + podkładka DeX – mocni zawodnicy
 » 37080  | Myszki
Test SteelSeries Rival 100 – rywalizacja w klasie ekonomicznej
 » 37002  | Dźwięk
Test Encore Rockmaster OE - budżetowy optymizm
 » 36673  | Smartfony i tablety
Test Onda Obook 10 DualOS - tablet, który chce być dla każdego
 » 34786  | Oprogramowanie
Pixel Heaven 2016 - relacja z imprezy na RetroGraczy
 » 34298  | Klawiatury
Recenzja klawiatury Razer Blackwidow X Chroma
 » 34231  | Smartfony i tablety
Recenzja smartwacha Zeblaze Cosmo i opaski Unitra Smartband U1
 » 33057  | Obudowy
Test obudowy NZXT S340 Elite - hartowane szkło, VR i minimalizm
 » 32929  | Dźwięk
Test Ozone TriFX - słuchawki ze zmienną geometrią dźwięku
 » 31198  | Dźwięk
Test Aswy Air Speaker V2 – lewitujący głośnik
 » 29202  | Dźwięk
Recenzja Somic V2 - słuchawki z dalekiego wschodu
 » 26528  | Dźwięk
W otoczeniu dźwięku - recenzja Ozone Rage Z90
 » 25649  | Dźwięk
Akustyczna ambrozja - test słuchawek RHA MA750 i T20
 » 25616  | Smartfony i tablety
Test TP-LINK Neffos C5 Max - tani dualsim z dużym ekranem
 » 24669  | Dźwięk
Test Creative Aurvana ANC - cisza, cisza wszędzie?
 » 24396  | Obudowy
Recenzja obudowy SilverStone Kublai KL07
 » 24375  | Chłodzenie
Recenzja chłodzenia cieczą Fractal Design Celsius S24
 » 23977  | Klawiatury
Recenzja klawiatur mechanicznych MasterKeys Pro L oraz Genesis RX75
 » 23945  | MP3 players
Gimby nie znajo. Audiomagic Player - recenzja przenośnego odtwarzacza MP3
 » 22658  | Myszki
Test myszki Gigabyte XM300 - czyżby świetna mysz za 120 zł?
 » 20789  | Klawiatury
Test klawiatury Xtrfy K2-RGB – profesjonalny ''mechanik''
 » 20574  | Oprogramowanie
Pixel Heaven 2017 - raport z retroimprezy
 » 20474  | Dźwięk
Muzyka wpadająca w ucho - recenzja słuchawek RHA S500 i MA600
 » 20227  | Dźwięk
Test Snab Overtone HS-42M - słuchawki do tańca i do różańca
 » 19422  | Sieci
Recenzja TP-Link NC450 - kamera IP z nocnym trybem
 
0 0 0


TwojePC.pl © 2001 - 2019
Środa 6 lipca 2011 
    

Tegra 3 wprowadzi obsługę antyaliasingu


Autor: Wedelek | źródło: Fudzilla | 12:48
(11)
Podczas imprezy zorganizowanej przez Nvidia w Monachium reporterzy z portalu Fudzilla mieli okazję podpytać przedstawicieli Nvidia na temat nowej Tegry 3. Okazało się, że projekt o kodowej nazwie Kal-El nie tylko dostarczy znacznie większą wydajność niż Tegra 2, o czym wiedzieliśmy już od dłuższego czasu, ale również wprowadzi obsługę antyaliasingu Dzięki wygładzaniu krawędzi gry „odpalane” na urządzeniach mobilnych będą mogły wyglądać znacznie ładniej niż w chwili obecnej. Funkcja ta została dodana głównie z myślą o tabletach internetowych, których rynek Nvidia ma nadzieję podbić.

O ile bowiem brak antyaliasingu na małych wyświetlaczach smartphone’ów nie przeszkadza zbytnio, to już na o wiele większych ekranach z łatwością można wychwycić różnicę w jakości wyświetlanej grafiki. Po wprowadzeniu nowej platformy od Nvidia wykorzystanie tej opcji będzie już leżeć tylko w gestii programistów, którzy będą mogli z niej skorzystać bądź nie.

Jednocześnie producent zapewnia, że dzięki optymalizacjom Tegra 3 będzie pobierać podobne ilości prądu co jej poprzedniczka.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hmmm (autor: robgrab | data: 6/07/11 | godz.: 13:57)
    To tegra nie miała AA? Nawet stary iphone 3gs z sgx535 w grach używa antyaliasingu(oczywiście nie we wszystkich)

  2. Co oznacza ta (autor: pomidor | data: 6/07/11 | godz.: 14:04)
    chińska flaga obok znaczku nv ? NV to firma amerykańska.

  3. Ta Chińska flaga (autor: Marcel | data: 6/07/11 | godz.: 14:14)
    to synonim jakości produktów nV ;-) (Ale zaraz będzie wojna. Jak ja mogłem po nV pojechać)

  4. AA hardware'owy (autor: P.J._ | data: 6/07/11 | godz.: 14:21)
    Oczywiście mowa o antyaliasingu sprzetowym. Programowo to mozna nawet na Noki 6300 zrobic. Ogólnie AA w Tegrze 3 to głównie dobra wiadomość dla programistów, bo teraz zamiast zastanawiać się, czy zmienić ilość detali, kosztem wygładania, czy może kosztem rozdzielczości tekstur itp...

  5. AA to... (autor: 5eba | data: 6/07/11 | godz.: 14:29)
    ...chyba najbardziej bezużyteczna technika, która nie dość, że ma znikomy wpływ na jakość obrazu, to znacznie wpływa na zmniejszenie wydajności.
    Antyaliasing, rodem z lamusa, był jeszcze logicznie wytłumaczalny jak najpopularniejsze rozdzielczości to były 640x480 i 800x600. Gdzie rzeczywiście ostre krawędzie były "kujące" w oczy.
    Dziś w rozdzielczościach HD i wyższych, dobrodziejstwa AA są widoczne tylko przy zatrzymanym obrazie i to po dłuższym przyglądaniu się. Najzabawniejsze jest to, że im wyższa rozdzielczość obrazu, tym mniejsze znaczenia AA, ale znacznie gorsza wydajność. Na wykresie, były by to dwie przecinające się krzywe -> jedna idąca sromotnie w dół (wydajność) a druga w górę (rozdzielczość), przy stałym AA. Im dalej w prawo, tym włączanie AA staje się po prostu nie opłacalne.
    Szczytem absurdu, jest narzucenie minimalnego AA (x2 bodajże) przez sam DirectX, od wersji 10 o ile dobrze pamiętam.


  6. @5eba (autor: xernos | data: 6/07/11 | godz.: 15:11)
    A jakiej rozdzielczości masz ekrany w urządzeniach wbudowanych - ten chipset ma być przeznaczony dla urządzeń przenośnych na których 800x600 to byłby niezły wypas dlatego AA jak najbardziej -pzdr.

  7. ... (autor: Wujofefer | data: 6/07/11 | godz.: 15:30)
    Ej dobra, ale liczba pikseli na cal jest znacznie większa gdy ekran ma 4 cale i 800x480 czy 960x540 niż na 15-17 calach z rozdziałką 800x600 czy 1024x768.

  8. ... (autor: Aamitoza | data: 6/07/11 | godz.: 17:31)
    A podali w końcu, jaką moc obliczeniową będzie mieć GPU? Bo tegra2 ma 3,2Gflops Dla 200mhz, SGX540 3,2Gflops dla 200mhz, SGX543MP2+ 12Gflops dla 200mhz, a GPU w Hondo 32Gflops dla 200mhz.
    Podawali, że niby GPU w tegrze 3 będzie ponoć do 5x mocniejsze - w tym wypadku może konkurować co najwyżej z SGX543MP2+.


  9. @08 (autor: Wujofefer | data: 6/07/11 | godz.: 23:32)
    Teoretyczna moc obliczeniowa nie zawsze ma przełożenie na faktyczną wydajność układu. Teoretycznie Radeony zostawiają daleko w tyle GeForce a jednak to Nvidia posiada najwydajniejsze GPU.
    Poczekamy, zobaczymy jak to się w boju sprawdzi. :P


  10. @09 (autor: Aamitoza | data: 7/07/11 | godz.: 00:07)
    Owszem ale jeżeli ilość SP jest dobrze dobrana względem TMU i ROP, to przekłada się to tak samo. HD5450 ma taka samą moc obliczeniową co GF415M i wyniki też podobne, HD5650 i GTS350M też prezentują się podobnie. Nvidia w Tegrze 3 planuje wrzucić 12shaderów (zapewne coś pokroju tego co w ich pierwszych konstrukcjach). A z tego by wynikało, że układ będzie mieć jakieś 15-20Gflops przy zegarze 200-300mhz. A sam układ musiał by być dosłownie ionem2 z niższym zegarem, aby konkurować z gpu w hondo/desnie - na to jednak się nie zapowiada i GPU na pewno będzie dużo wolniejsze od iona2 (nie dość, że shaderów o 25% mniej, to jeszcze zegary na pewno będą ponad 2x niższe.

  11. Czy to ma sens? (autor: stud3nt | data: 7/07/11 | godz.: 11:06)
    W epoce rozdzielczości 800x600 na 15" monitorach piksele były dobrze widoczne. Na smartfonach upakowanie pikseli dawno sięgnęło granicy 300ppi. W tabletach na pewno jest mniej, ale już 166ppi wystarcza, aby piksele były trudno dostrzegalne. A wydajność z AA na pewno nie będzie zbyt wysoka.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
0 Ostatnie recenzje / testy 0
 
Test słuchawek Meze 99 Neo - miejska sztuka 
Test słuchawek Meze 99 Neo - miejska sztuka

odsłon 3213 komentarzy 15
Cichy malec: recenzja komputera K1 Fanless @ AMD A6-1450 
Cichy malec: recenzja komputera K1 Fanless @ AMD A6-1450

odsłon 4131 komentarzy 18
Recenzja klawiatury H20 Mini wireless Keyboard Touchpad 
Recenzja klawiatury H20 Mini wireless Keyboard Touchpad

odsłon 4493 komentarzy 8
Test MiJia 360° 720p Home Security Camera - oko na dom 
Test MiJia 360° 720p Home Security Camera - oko na dom

odsłon 4550 komentarzy 7
Recenzja aplikacji IOTransfer 3 do zarządzania plikami 
Recenzja aplikacji IOTransfer 3 do zarządzania plikami

odsłon 2672 komentarzy 3
Pixel Heaven 2018 
Pixel Heaven 2018

odsłon 8127 komentarzy 5
Recenzja obudowy Fractal Design Define R6, flaga na maszt 
Recenzja obudowy Fractal Design Define R6, flaga na maszt

odsłon 10814 komentarzy 15
Test Redmi Note 4 - chińczyki trzymają się mocno 
Test Redmi Note 4 - chińczyki trzymają się mocno

odsłon 14869 komentarzy 24
Test myszy i klawiatury Gamdias Zeus P1 i Hermes P1 
Test myszy i klawiatury Gamdias Zeus P1 i Hermes P1

odsłon 9613 komentarzy 2
Recenzja EaseUS Data Recovery Wizard : odzyskiwanie danych 
Recenzja EaseUS Data Recovery Wizard : odzyskiwanie danych

odsłon 8751 komentarzy 3
Test RHA MA650 Wireless - wolność, swoboda i zabawa 
Test RHA MA650 Wireless - wolność, swoboda i zabawa

odsłon 15690 komentarzy 6
Recenzja SteelSeries Rival 110 - solidny zawodnik 
Recenzja SteelSeries Rival 110 - solidny zawodnik

odsłon 14279 komentarzy 8
Recenzja obudowy Fractal Design Meshify C 
Recenzja obudowy Fractal Design Meshify C

odsłon 13587 komentarzy 14
Recenzja TP-Link NC450 - kamera IP z nocnym trybem 
Recenzja TP-Link NC450 - kamera IP z nocnym trybem

odsłon 19422 komentarzy 9
Test Wilkinson Hydro Connect 5 - ku uciesze obojga 
Test Wilkinson Hydro Connect 5 - ku uciesze obojga

odsłon 20670 komentarzy 28
 
0 0 0