Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 6 lipca 2011 
    

Tegra 3 wprowadzi obsługę antyaliasingu


Autor: Wedelek | źródło: Fudzilla | 12:48
(11)
Podczas imprezy zorganizowanej przez Nvidia w Monachium reporterzy z portalu Fudzilla mieli okazję podpytać przedstawicieli Nvidia na temat nowej Tegry 3. Okazało się, że projekt o kodowej nazwie Kal-El nie tylko dostarczy znacznie większą wydajność niż Tegra 2, o czym wiedzieliśmy już od dłuższego czasu, ale również wprowadzi obsługę antyaliasingu Dzięki wygładzaniu krawędzi gry „odpalane” na urządzeniach mobilnych będą mogły wyglądać znacznie ładniej niż w chwili obecnej. Funkcja ta została dodana głównie z myślą o tabletach internetowych, których rynek Nvidia ma nadzieję podbić.

O ile bowiem brak antyaliasingu na małych wyświetlaczach smartphone’ów nie przeszkadza zbytnio, to już na o wiele większych ekranach z łatwością można wychwycić różnicę w jakości wyświetlanej grafiki. Po wprowadzeniu nowej platformy od Nvidia wykorzystanie tej opcji będzie już leżeć tylko w gestii programistów, którzy będą mogli z niej skorzystać bądź nie.

Jednocześnie producent zapewnia, że dzięki optymalizacjom Tegra 3 będzie pobierać podobne ilości prądu co jej poprzedniczka.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hmmm (autor: robgrab | data: 6/07/11 | godz.: 13:57)
    To tegra nie miała AA? Nawet stary iphone 3gs z sgx535 w grach używa antyaliasingu(oczywiście nie we wszystkich)

  2. Co oznacza ta (autor: pomidor | data: 6/07/11 | godz.: 14:04)
    chińska flaga obok znaczku nv ? NV to firma amerykańska.

  3. Ta Chińska flaga (autor: Marcel | data: 6/07/11 | godz.: 14:14)
    to synonim jakości produktów nV ;-) (Ale zaraz będzie wojna. Jak ja mogłem po nV pojechać)

  4. AA hardware'owy (autor: P.J._ | data: 6/07/11 | godz.: 14:21)
    Oczywiście mowa o antyaliasingu sprzetowym. Programowo to mozna nawet na Noki 6300 zrobic. Ogólnie AA w Tegrze 3 to głównie dobra wiadomość dla programistów, bo teraz zamiast zastanawiać się, czy zmienić ilość detali, kosztem wygładania, czy może kosztem rozdzielczości tekstur itp...

  5. AA to... (autor: 5eba | data: 6/07/11 | godz.: 14:29)
    ...chyba najbardziej bezużyteczna technika, która nie dość, że ma znikomy wpływ na jakość obrazu, to znacznie wpływa na zmniejszenie wydajności.
    Antyaliasing, rodem z lamusa, był jeszcze logicznie wytłumaczalny jak najpopularniejsze rozdzielczości to były 640x480 i 800x600. Gdzie rzeczywiście ostre krawędzie były "kujące" w oczy.
    Dziś w rozdzielczościach HD i wyższych, dobrodziejstwa AA są widoczne tylko przy zatrzymanym obrazie i to po dłuższym przyglądaniu się. Najzabawniejsze jest to, że im wyższa rozdzielczość obrazu, tym mniejsze znaczenia AA, ale znacznie gorsza wydajność. Na wykresie, były by to dwie przecinające się krzywe -> jedna idąca sromotnie w dół (wydajność) a druga w górę (rozdzielczość), przy stałym AA. Im dalej w prawo, tym włączanie AA staje się po prostu nie opłacalne.
    Szczytem absurdu, jest narzucenie minimalnego AA (x2 bodajże) przez sam DirectX, od wersji 10 o ile dobrze pamiętam.


  6. @5eba (autor: xernos | data: 6/07/11 | godz.: 15:11)
    A jakiej rozdzielczości masz ekrany w urządzeniach wbudowanych - ten chipset ma być przeznaczony dla urządzeń przenośnych na których 800x600 to byłby niezły wypas dlatego AA jak najbardziej -pzdr.

  7. ... (autor: Wujofefer | data: 6/07/11 | godz.: 15:30)
    Ej dobra, ale liczba pikseli na cal jest znacznie większa gdy ekran ma 4 cale i 800x480 czy 960x540 niż na 15-17 calach z rozdziałką 800x600 czy 1024x768.

  8. ... (autor: Aamitoza | data: 6/07/11 | godz.: 17:31)
    A podali w końcu, jaką moc obliczeniową będzie mieć GPU? Bo tegra2 ma 3,2Gflops Dla 200mhz, SGX540 3,2Gflops dla 200mhz, SGX543MP2+ 12Gflops dla 200mhz, a GPU w Hondo 32Gflops dla 200mhz.
    Podawali, że niby GPU w tegrze 3 będzie ponoć do 5x mocniejsze - w tym wypadku może konkurować co najwyżej z SGX543MP2+.


  9. @08 (autor: Wujofefer | data: 6/07/11 | godz.: 23:32)
    Teoretyczna moc obliczeniowa nie zawsze ma przełożenie na faktyczną wydajność układu. Teoretycznie Radeony zostawiają daleko w tyle GeForce a jednak to Nvidia posiada najwydajniejsze GPU.
    Poczekamy, zobaczymy jak to się w boju sprawdzi. :P


  10. @09 (autor: Aamitoza | data: 7/07/11 | godz.: 00:07)
    Owszem ale jeżeli ilość SP jest dobrze dobrana względem TMU i ROP, to przekłada się to tak samo. HD5450 ma taka samą moc obliczeniową co GF415M i wyniki też podobne, HD5650 i GTS350M też prezentują się podobnie. Nvidia w Tegrze 3 planuje wrzucić 12shaderów (zapewne coś pokroju tego co w ich pierwszych konstrukcjach). A z tego by wynikało, że układ będzie mieć jakieś 15-20Gflops przy zegarze 200-300mhz. A sam układ musiał by być dosłownie ionem2 z niższym zegarem, aby konkurować z gpu w hondo/desnie - na to jednak się nie zapowiada i GPU na pewno będzie dużo wolniejsze od iona2 (nie dość, że shaderów o 25% mniej, to jeszcze zegary na pewno będą ponad 2x niższe.

  11. Czy to ma sens? (autor: stud3nt | data: 7/07/11 | godz.: 11:06)
    W epoce rozdzielczości 800x600 na 15" monitorach piksele były dobrze widoczne. Na smartfonach upakowanie pikseli dawno sięgnęło granicy 300ppi. W tabletach na pewno jest mniej, ale już 166ppi wystarcza, aby piksele były trudno dostrzegalne. A wydajność z AA na pewno nie będzie zbyt wysoka.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.