Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 19 lipca 2011 
    

APU z odblokowanym mnożnikiem dla fanów OC


Autor: Wedelek | źródło: DonanimHaber | 12:56
(29)
Błąd BIOS'u pozwalający zwiększyć mnożnik w APU A8-3850 dawał mnóstwo frajdy, ale nie niósł ze sobą żadnych zmian w wydajności i został szybko wykryty, pozostawiając niedosyt. Specjalnie z myślą o fanach OC AMD planuje więc poszerzyć swoją ofertę procesorów Llano o model A8-3870, który charakteryzuje się odblokowanym mnożnikiem właśnie. Dzięki temu możliwości OC nowego APU wzrosną znacząco, a podnoszenie mnożnika w końcu odbije się pozytywnie na wydajności . Model A8-3870 będzie wspierać pamięć RAM DDR3-1866 MHz pracującą w trybie dwukanałowym.

Kolejny APU otrzyma cztery rdzenie x86 Husky, taktowane najprawdopodobniej zegarem 3.10 GHz oraz układ graficzny Radeon HD 6550D wyposażony w 400 procesorów strumieniowych i pracujący z częstotliwością 600MHz.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: Aamitoza | data: 19/07/11 | godz.: 13:06)
    Dalej rewizja B0? Bo jak tak to nie ma sensu tego brać. No chyba, że mnożnik dla GPU też będzie odblokowany.

    Na dobrą sprawę B0 kręcą się poniżej 4Ghz, a na azocie nawet do 5Ghz nie dochodzą. Jeżeli jednak to będzie już poprawiona rewizja, to może być ciekawie.


  2. Aamitoza (autor: ghost12 | data: 19/07/11 | godz.: 13:11)
    Mam 3850 i jakoś nie przyszło mi na myśl go kręcić. Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem po co kupować APU z myślą o OC, to raczej zupełnie nie ten segment rynku....

  3. Nieciekawie kończy ta legenda fusion (autor: pomidor | data: 19/07/11 | godz.: 13:21)
    Jako tani zestaw do trenowania OC

  4. Pomidor (autor: ghost12 | data: 19/07/11 | godz.: 13:38)
    już w wielu komentarzach ci ludzi pisali. Llano nie miało być ekstremalnym high endem, a właśnie konkurentem i3 z dobrą grafiką. I w tym segmencie jest ok. Tzn puki co płyty są jeszcze za drogie, po za tym jest idealnie wpasowany.

  5. ghost12 (autor: Sławekpl | data: 19/07/11 | godz.: 13:46)
    mam prośbę, napisz koledze "aamito" jak wygląda "odblokowanie mnożnika GPU" w tych prockach
    mało nie padłem ze śmiechu to czytając xD


  6. PŁYTY ! (autor: Conan Barbarian | data: 19/07/11 | godz.: 14:09)
    Jak napisał ghost12 sprawa się rypie na poziomie płyty głównej! Jakim cudem do tego proca najtańszy Asrock kosztuje 270zł! Pod S1155 można już coś znaleźć setkę niżej i w tym momencie (nie licząc grafiki) biorę i3 2100 i chyba jest lepiej. Jeszcze poczekam, ale nie podoba mi się taka zagrywka ze strony producentów płyt.

  7. Aamitoza (autor: Takeya | data: 19/07/11 | godz.: 14:12)
    Przeciez seria A w przypadku APU firmy AMD to zastepstwo septronow... Czego ty oczekujesz? Wydajnosci na poziomie i7?!

  8. Conan (autor: ghost12 | data: 19/07/11 | godz.: 14:26)
    no bez przesady za Asrocka A75M-HVS zapłaciłem 220, ale to i tak dużo zakładając że to jest najtańsza z możliwych.

  9. sławek (autor: Aamitoza | data: 19/07/11 | godz.: 14:27)
    A co się nie zgadza? Skoro GPU kręci się wraz z podkręcaniem szyny to musu mieć mnożnik względem niej.

    No ale pan AntyA$u$ wie pewnie lepiej ;)


  10. Takeya (autor: Aamitoza | data: 19/07/11 | godz.: 14:30)
    A gdzie ja o wydajności napisałem? Napisałem o możliwościach OC. Wydajność llano jest na poziomie phenoma, więc wypadało by, aby też się kręcił, a ze względu na niższy proces oczekiwać można lepszych wyników.

    wydajności na poziomie i7 nie oczekuję, ale poprawy procesu technologicznego jak najbardziej. Przed premierą AMD podawało takie dane - napięcia poniżej 1,3V i zegary powyżej 3Ghz - tutaj mamy odwrotnie - napięcia powyżej 1,3V (około 1,4V) i zegary poniżej 3GHz. Więc ja się pytam kiedy wyjdzie rewizja llano spełniająca założenia.


  11. @06 (autor: Plackator | data: 19/07/11 | godz.: 14:31)
    http://allegro.pl/...-1155-zabrze-i1716672682.html

    Najtansza płyta z możliwośćiami płyty asrocka za 220zl


  12. @Plackator (autor: Conan Barbarian | data: 19/07/11 | godz.: 14:50)
    Allegro - nie kupowałem, nie kupuję i nie będę kupował niczego, ale mogę się mylić i kiedyś zmienię zdanie

  13. ... (autor: marioking | data: 19/07/11 | godz.: 14:54)
    Nike zapominajmy ze nawet najtasza plyta pod llano ma usb 3.0 i sata3 a to w produktach konkurencji juz tak tanio nie jest. w kategori zwyklego pc-ta ciezko o sensowna podobny konfig w tej cenie. Jeszcze jak minie urok nowosci i cena za 3850 spadnie do 380, co juz u naszych zachodnich sasiadow ma miejsce wogole bedzie niemozliwe. A jak wkoncu sie pokaza plyty itx to platforma intela bedzie bez szans tez w segmencie htcp.

  14. aamito (autor: Sławekpl | data: 19/07/11 | godz.: 16:01)
    wiem, że Tobie ...to... ale może przeczytaj jakaś recenzję tych APU, obiecuję, nie będzie bolało :)
    @marioking
    do HTPC wystarczy w zupełności Brazos, byle na płytce był układ dźwiękowy 7.1 (chyba, że komuś wystarczy 5.1)
    polecam mobo Zotac Fusion :)


  15. sławek (autor: Aamitoza | data: 19/07/11 | godz.: 16:44)
    przeczytałem wystarczającą ilość recenzji i za bardzo nie wiem do czego bijesz.

  16. aamito (autor: Sławekpl | data: 19/07/11 | godz.: 16:59)
    "bijesz"? polska język trudna, pisz co chcesz, to i tak nie jest strawne dla innych użytkowników, a mnie szkoda klawiszy :)

  17. @12 (autor: Plackator | data: 19/07/11 | godz.: 17:30)
    Co ma allegro do dyskusji? Twój post nic nie wnosi do dyskusji.

  18. @14 (autor: Plackator | data: 19/07/11 | godz.: 17:31)
    nawet niech będzie dźwięk 0.0, i tak Integry nie ruszę... za parę piw 3x-4x mam dobra kartę dźwiękową.

  19. @Sławekpl (autor: marioking | data: 19/07/11 | godz.: 18:55)
    Nie kazdy ma tak spartankie wymagania by sie samym media playerem zadowolic. To ze htcp nie znaczy ze nie byloby milo czasem pyknac w jakas gierke a na to juz brazos za cienki, podobnie jak integra intela a od Llano wymiata :)

  20. Plackator (autor: Sławekpl | data: 19/07/11 | godz.: 19:02)
    już nie ma tak olbrzymich różnic jak kiedyś pomiędzy układami zintegrowanymi a dedykowanymi kartami, oczywiście jest dla audiofili posiadających dobre wzmacniacze wielokanałowe i odpowiednie kolumny, ale dla bzyczków w zestawach po 1500zł nie robi to aż tak wielkiej różnicy
    nie zapominaj, że mając płyte mITX masz zwykle jeden slot PCIe nie zawsze się opłaca tam montować kartę dźwiękową
    zresztą nie ma zbytnio co tam zamontować, albo już wiekowe X-Fi albo Xonara który ma problemy z Linuxem, który oczywiście moim zdaniem lepiej się sprawdza w HTPC niż windowsy


  21. marioking (autor: Sławekpl | data: 19/07/11 | godz.: 19:21)
    wybacz, założyłem, że HTPC to drugi lub trzeci komp robiący za odtwarzacz i nagrywarkę podłączony do TV, zamiast kilku urządzeń :) takie wszystko w jednym z możliwością bez problemowego wgrywania nowych kodeków :)
    ale oczywiście mając w nim wydajniejszą grafę może również posłużyć do gier, kwestia funduszy i potrzeb :)


  22. @18. (autor: Mariosti | data: 19/07/11 | godz.: 19:52)
    Od wielu lat dobre audio ma zawsze wejście cyfrowe i własne dac'i, a dzięki temu nawet integra za 10 centów zagra dokładnie tak samo jak profesjonalna karta muzyczna za 100tys. Karta jest istotna tylko jeśli masz stricte analogowy sprzęt audio co się od wielu lat nie zdarza.

  23. Mariosti (autor: Sławekpl | data: 19/07/11 | godz.: 20:31)
    częściowo masz rację :) ale nie wszystkie integry, czy nawet dedykowane karty dźwiękowe potrafią wyjściem cyfrowym przesłać sygnał z częstotliwością 192kHz
    to szeroki temat i jak zwykle w tego tupu rozwiązaniach granicą jest jedynie zawartość naszego portfela
    wzmacniacze za 30tyś. czy kolumny po 190tyś. za sztukę to nawet nie wierzchołek tej góry ;)


  24. @SlawekPL (autor: Plackator | data: 19/07/11 | godz.: 20:53)
    Też myślałem że Integry w płytach głównych starczą na moje marne głośniki... Problem pojawił się gdy z ciekawości zainstalowałem starego augidy SE... dźwięk był o wiele lepszy niż w jakiejkolwiek Integrze która spotkałem.

    Nie wiem jak w płytach pod 1155, i AM3+, ale high-endy pod AM3 i x58, także jej nie dorównywały, mimo że kosztuje ona 30zł...


  25. @23. (autor: Mariosti | data: 19/07/11 | godz.: 21:10)
    Rzadko który system audio jest w stanie z sensowną jakością odtworzyć 16bitowy 44kHz sygnał, czyli format audio cd, zwany też bezstratnym, co wynika z praw fizyki. Oversampling daje tylko efekt placebo dla audiofili.

  26. @24. (autor: Mariosti | data: 19/07/11 | godz.: 21:12)
    Mało która integra ma dobre wyjścia analogowe, a wiec i dac'i. Co do tego nie ma dyskusji, ale w przypadku htpc nie korzystamy z wyjścia analogowego, tylko cyfrowego...

  27. @up (autor: Plackator | data: 19/07/11 | godz.: 21:29)
    W tym przypadku masz racje, chociaż w niektórych przypadkach sterowniki coś rypią :/

  28. Plackator (autor: Sławekpl | data: 20/07/11 | godz.: 02:33)
    ja jeszcze w swoim żadnym komputerze (poza lapem) nigdy nie uruchomiłem integry, zawsze korzystałem z dedykowanej karty dźwiękowej, nadal mam X-Fi Elite Pro i jakoś nie widzę nawet w zapowiedziach niczego czym mógłbym ją zastąpić, a szkoda bo już bardzo odstaje od tego czego oczekuję, Xonara nie kupię, żre się z moim Debianem zresztą nie trawię producenta :P
    głośniki łączę cyfrowo przez wzmacniacz, on zajmuje się dekodowaniem, do analogowych wyjść na karcie podłączam jedynie słuchawki, stery PAX
    do tego Audigy polecam stery
    http://kxproject.lugosoft.com/


  29. @28. (autor: Mariosti | data: 20/07/11 | godz.: 15:59)
    A ja mam Xonara STX do słuchawek i głośników bez wejścia cyfrowego. Z kolei amplituner podłączony toslinkiem i dźwięk z xonara jest wtedy dokładnie taki sam jak był na ALC 889 i na jakimś nędznym 10 letnim cmedia kodeku dodawanym do płyty na socket A.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.