Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Wtorek 9 sierpnia 2011 
    

Specyfikacja OpenGL 4.2 opublikowana


Autor: Wedelek | źródło: Khronos Group/Nvidia | 11:59
(8)
Grupa Khronos poinformowała że nowa wersja popularnego, darmowego API OpenGL jest już dostępna do pobrania. Oznaczona symbolem 4.2 wersja przynosi kilka ważnych zmian w tym lepszą obsługę procesorów strumieniowych, szybsze operacje na złożonych obiektach poprzez ich replikację i przenoszenie a także wsparcie dla umieszczania kilku porcji danych o wartościach 8 i 16 bitowych w 32 bitowej. Dodano również możliwość modyfikowania dowolnego podzbioru skompresowanych tekstur, bez konieczności ponownego pobierania całej tekstury do GPU, co wpłynęło pozytywnie na wydajność.

Pełną listę zmian jakie zaszły w nowej wersji znajdziecie na stronie poświęconej projektowi.

Swoje wsparcie dla nowego API zapewniła w nowych sterownikach Nvidia , które są oznaczone symbolem 280.28 dl;a Windowsa oraz dla 280.10.01.02 Linux'a. Wspomniane sterowniki można pobrać ze strony Nvidia i instalować na komputerach z zainstalowanymi kartami:

- Quadro Plex 7000, Quadro 6000, Quadro 5000, Quadro 4000, Quadro 2000, Quadro 600

- GeForce 500: GTX 590, GTX 580, GTX 570, GTX 560 Ti, GTX 560, GTX 550 Ti, GT 545, GT 530, GT 520

- GeForce 400: GTX 480, GTX 470, GTX 465, GTX 460 SE v2, GTX 460 SE, GTX 460, GTS 450, GT 440, GT 430, GT 420, 405

Nad odpowiednim wsparciem pracuje również AMD, które również powinno zaktualizować niebawem swoje sterowniki.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Żeby OpenGL zastąpił DirectX (autor: rookie | data: 9/08/11 | godz.: 14:16)
    Mam na to głęboką nadzieję...

  2. rookie (autor: Teriusz | data: 9/08/11 | godz.: 14:40)
    Ja jednak wolałbym by OpenGL był równie popularny co DX tak by każdy producent tworzył grę multiplatformową, gdzie to użytkownik sobie wybiera na czym chce odpalić grę. Czy to na DirectX czy na OpenGL. Coś takiego jak kiedyś były gry robione równocześnie pod Glide, D3D i OpenGL.

  3. opengl jest potega (autor: RusH | data: 9/08/11 | godz.: 17:30)
    w telefonach :)

  4. Dopóki nadal będą osobno projektowane CPU i GPU (autor: Teriusz | data: 9/08/11 | godz.: 19:58)
    dopóty APU cały czas będzie hybrydą o drugorzędnym znaczeniu.

  5. sorry nie to okno i nie ten news ;P (autor: Teriusz | data: 9/08/11 | godz.: 19:59)
    ...

  6. @1,@2 (autor: Krax | data: 9/08/11 | godz.: 20:59)
    pobozne zyczenia. tak sie nigdy nie stanie.
    a co mazy wam sie dobra gra na linuchu? podobno sa....
    tyle ze przeznaczenie linuksa jest ciut inne to proba polaczenia system do pracy(mac) z system uniwersalnym(win)-niestety to co laczy obie to bledy......

    @2 ta opcja odpada.... dzis programuje sie na zasadzie....zrobie mniej to bedzie mniej poprawe- tak w stylu microsoft.... tworcy zadko optymalizuja swoje produkty-lub robia to kiepsko. zapominaja przystosowywac do pracy na roznych sprzetach(choc tutaj juz jest znaczna poprawa- juz niema sytuacji ze dany produkt jest grywalny tylko na nV)
    ja tez mam rzyczenie zeby znikna physx i zostal tylko havoc.... i co? niema szans:P a producent nie wzuci obu jeszcze nie widzialem takiej produkcji


  7. @Krax (autor: Promilus | data: 9/08/11 | godz.: 21:13)
    Gra OpenGL nie implikuje automatycznie natywnej wersji dla Linuksa. Przykład? MOHAA, Jedi Outcast, Jedi Academy, Neverwinter Nights (tutaj przynajmniej port jest)

  8. Krax (autor: Teriusz | data: 9/08/11 | godz.: 22:10)
    Tutaj nie tylko rozchodzi się o multiplatformowość gier, ale także o możliwość odpalenia gry na XP z efektami podobnymi do DirectX11, co zapewnia OpenGL.
    M$ specjalnie nie zrobił dx11 na xp tylko po to by promować nim swoje nowe systemy, tak by się lepiej sprzedawały. Obecnie gry to główny czynnik napędowy kupowania nowych komputerów, a jak już to czemu nie z nowym windowsem ;)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.