Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Felieton: Fałszywi Prorocy
    

 

Felieton: Fałszywi Prorocy


 Autor: Piotr Jakub Karcz (P.J.) | Data: 12/08/11

Felieton: Fałszywi ProrocyStrzeżcie się fałszywych proroków, którzy przychodzą do was w owczej skórze, a wewnątrz są drapieżnymi wilkami [Nowy Testament, Mt 7,15-23].
Żyjemy w ciekawych czasach, kiedy nowinki techniczne lawinowo pojawiają się na rynku i wędrują pod przysłowiowe strzechy, a dostęp do informacji jest powszechny, niczym woda w kranie. Co rusz, media zapowiadają początek kolejnej, nowej ery technicznej. Problem w tym, że przeciętny zjadacz chleba zazwyczaj nie wie, czy ma do czynienia z prawdziwą rewolucją (jak choćby era Internetu, czy telewizji High Definition), czy też jest niewinną ofiarą propagandy marketingowej, tudzież głośnych i subiektywnych przemyśleń jakiegoś fałszywego proroka.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Felieton: Fałszywi Prorocy
 
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. i niestety, kolejny raz nie mogę nie skomentować felietonu (autor: bwana | data: 13/08/11 | godz.: 12:49)
    Fajnie, że Ci się chce, Autorze. Jeszcze lepiej byłoby, gdybyś Ty sam lub ktoś w Redakcji (tak nawet lepiej) przeglądał tekst przed opublikowaniem. Niestety, w felietonie są błędy logiczne, interpunkcyjne (za dużo przecinków - choć za dobre wziąć należy wiedzę Autora, że przecinki istotnie są potrzebne do rozumienia tekstu) i stylistyczne.
    Na osobny komentarz zasługuje podpis pod zdjęciem z kasetą. "Tak wyglądała kaseta VHS... drogie dzieci". Otóż mam 33 lata i bez przypominania w takim stylu wiem, jak wyglądały VHS-ki. Ktoś, kto mógłby zwrócić się do mnie per "dziecko" musiałby mieć lat 50 z groszem. Czy Autor istotnie jest w tak poważnym wieku? Jeśli rzeczywiście (co wydaje mi się niezbyt prawdopodobne) to wypadł lekko tylko protekcjonalnie. Jeśli zaś szanowny Autor ma lat znacznie mniej niż owe półwiecze, naraża się na, cóż, śmieszność. Bo podpis zaczyna wyglądać jak kiepska próba dodania sobie splendoru sugerowaną przewagą pokolenia. Przez to felieton - dość osobista forma publicystyki - traci wiarygodność.

    Dodam, że formuła felietonu wymaga właśnie tego osobistego tonu, że kot imieniem Pysio, na monitorze a czasem na kolanach a w ulubionym swetrze pozaciągał nam nitki. Wszystko się zgadza i jest na miejscu, tylko że z racji powyższego felieton to forma wypowiedzi, która przynależy do osób znanych, a nie anonimowych dla czytelnika. Z całym możliwym szacunkiem do Autora komentowanego tekstu, osobą znaną On nie jest. Artykuł, a nie felieton jest stąd właściwą formułą wypowiedzi.

    Zakończę jednak (nadając kompozycji komentarza szlachetny, pierścieniowy charakter) - fajnie, że Ci się chce, Autorze. Serio.


  2. bwana (autor: agnus | data: 13/08/11 | godz.: 12:59)
    To że my mamy po 33lata nie oznacza że wszyscy czytelnicy mają tyle. Zapewne jest dużo 20 i mniej latków. A ci kasety mogli nie widzieć.
    Sądzę że autor własnie do nich kierował określenie "dzieci" i nie musisz się czuć urażony. Ja dzieckiem się nie czuję ale zrozumiałem do kogo to bylo kierowane.


  3. Aby sobie z "przewidywan" "uczonych" sprawe zdac (autor: josefek | data: 13/08/11 | godz.: 12:59)
    wystarczy film" Powrot do przyszlosci" obejrzec.....prawie nic nie przewidziano...

  4. Zacząłem czytać... (autor: Remek | data: 13/08/11 | godz.: 13:47)
    Ale liczba przecinków mną wstrząsnęła.

  5. 123 (autor: imarid | data: 13/08/11 | godz.: 14:32)
    "Mimo, to każda, nawet średniej klasy matryca plazmowa, przebija teki telewizor, poziomem czerni i równomiernością podświetlenia"
    W telewizorach full LED nie ma problemu z równomiernością podświetlania.


  6. bwana... (autor: DYD-Admin | data: 13/08/11 | godz.: 14:42)
    und Remki, niespełnieni poloniści kurde balans... a co do komentarza pod zdjęciem, to moja inicjatywa - jeśli nie wyczułeś ironii to może jesteś jeszcze za młody...

  7. cd. bwana... (autor: DYD-Admin | data: 13/08/11 | godz.: 14:46)
    ...jeśli tak bardzo Cie bolą te błędy stylistyczne, możesz zostać naczelnym korektorem (ku chwale Ojczyzny) felietonów, wówczas może kolejny raz nie będziesz musiał komentować felietonów w stylu odbiegającym od tematu felietonu...

  8. a mnie sie podobalo.. (autor: ili@s | data: 13/08/11 | godz.: 18:03)
    dodam tylko najslynniejsze chyba falszywe proroctwo w naszym PC-Swiecie:
    640KB ought to be enough for anybody

    bwana- jestem troszku starszy niz ty i podpis pod zdjeciem uwazam za genialny - specjalnie zawolalem dzieci zeby im pokazac :D
    Co do korekty to by sie naprawde przydala - nie ma razacych ortografow, ale niektore koncowki sie poplataly w wyrazach i zlozonsc zdan zabija
    przyjemnosc czytania, po kolejnym wtraceniu czlowiek zapomkina o co chodzilo na pocztaku zdania.


  9. Jaki kurna LED? (autor: Kenjiro | data: 13/08/11 | godz.: 18:09)
    Matryce LCD z podświetleniem krawędziowym LED to nie matryce LED! Nie wiem czy autor wie także o tym, że prawdziwe podświetlenie LED to tylno-ekranowe LED, a nie krawędziowe, które poza poborem energii wcale nie jest lepsze od świetlówki (ba, dzisiejsze tanie LEDy w funkcji czasu przedstawiają się gorzej niż świetlówka).
    Tak więc w artykule w ogóle nie powinno być wzmianki o LED, bo telewizorów z tylnym LED jest co kot napłakał, nie wspominając o monitorach.
    Artykuł ogólnie ciekawy, gratuluję i życzę więcej ścisłości w przyszłości :).


  10. bwana nie(piii)ol (autor: vaneck | data: 13/08/11 | godz.: 18:56)
    tylko bierz się za tę korektę! Zrobisz wszystkim dobrze :)
    "strzeliłyby sobie same w nogę" - chyba w stopę?


  11. @10 - wolę (piii)-lić niż gryzmolić;-D (autor: bwana | data: 13/08/11 | godz.: 19:11)
    @7&6 - 1. Ile płacisz? 2. Swoboda komentarza jest moim tutaj prawem, więc... 3. Nie muszę, chcę - i zamiast warczeć raczej doceń. 4. Skoro nie wyczułem to może... ale może wyczułem tylko była słaba - też może? W każdym razie potwierdzasz właśnie tezę o protekcjonalizmie - ale dam Ci szansę - wytłumacz mi proszę żartobliwość tego podpisu - ten zakodowany w nim szpas, którego nie wyczułem. Bez wymówek, że jak ktoś sam nie załapie, to tłumaczenia nie pomogą.

    @4 Właśnie zastanawiam się nad tym czy bardziej przeszkadza mi ich brak czy nadmiar. Jedno i drugie w sumie ssie, ale co ssie bardziej?

    @2 Nie urażony, tylko spostrzegawczy.


  12. hmm (autor: burz | data: 13/08/11 | godz.: 20:12)
    równomierność podświetlania plazmy? Coś się autorowi potentegowało.

  13. bwana cd... (autor: DYD-Admin | data: 13/08/11 | godz.: 20:39)
    ...ad1. dopłacisz 10zł i problem z głowy ;-) przecież to Ciebie irytują te przecinki, a mnie irytują takie komentarze... wiem że dążysz do perfekcji językowej i fajnie że chcesz aby było po mickiewiczowsku, ale daj troche na looz, albo ślij korekte na maila bezinteresownie...

    co do podpisu o VHS - głębszy sens jest tego taki, że my - czyli gwardia 30-paro latków jako dzieci poznawaliśmy kasetę VHS a obecnie to większość dzieci nie wie jak wygląda i do czego służyło coś takiego jak VHS...

    ps. nie przeklinamy ;-)


  14. @13 to jakaś forma cenzury, DYD? (autor: bwana | data: 13/08/11 | godz.: 22:10)
    Wolno mi komentować tylko pochlebnie, albo wcale, a korektę bezinteresownie mailem? Raczej, Szanowny, Ty daj na luz, bo jak sądzę, każdą kulturalną formę krytyki powinieneś przyjąć z jednakowym spokojem.

    Nie dążę do perfekcji językowej. Skąd ten pomysł?

    Co do podpisu - nadal nie chwytam jego jajcarstwa, ale pewnie jest zabawny, skoro przynajmniej jedna osoba twierdzi, że jest:-)

    PS. To dobrze, dalej nie przeklinajcie;->


  15. @DYD (autor: Mariusch1 | data: 13/08/11 | godz.: 23:53)
    Nie tylko 30-paro latki wiedzą co to jest VHS bo ja mam 20 lat i dobrze pamiętam te czasy:) Nawet mam jeszcze pamiątkową kasetę VHS z komunii:D

    A co do całego felietonu to najbardziej oburzyła mnie wzmianka o telewizorach plazma i LED. Plazma ma wiele wad i dlatego nikt tego już nie chce. Dodatkowo wydaje mi się, że autorowi chodziło o telewizory LCD, a nie LED, gdyż te spokojnie dorównują telewizorom Plazma, a nawet przewyższają je.


  16. hmmm (autor: jot | data: 14/08/11 | godz.: 00:04)
    rzadko coś na twojepc piszę ale proszę nie mylić marketingu z reklamą (spece od marketingu <> spece od reklamy). Wiem, że dla większości znaczenie reklamy i marketingu jest tożsame ale... poza tym, bardzo dobrze, że autorowi się chciało. Czepianie się czy LED czy sred nie ma sensu z uwagi na charakter wypowiedzi. Nie jest to artykuł branżowy tylko felieton :)

  17. Ad. 16 (autor: P.J._ | data: 14/08/11 | godz.: 01:46)
    Cenna uwaga z tym marketingiem. Reklama jest jednym z jej narzędzi, a nie synonimem. Czasem w słowotoku, zapominam o tym... Odnośnie porównania telewizorów Plazma vs LED to śmieszy mnie stronniczość, gdyż dyskusja nad wyższością jednej, czy drugiej technologii w ogóle nie była przedmiotem ninejszego artykułu. Odnośnie podświtalania krawędziowego, niestety większość sprzedawanych obecnie telewizorów LED takowe właśnie posiada. Ad. 5 - autor słusznie zauważył, że telewizory full LED nie mają problemu z równomiernością podświetlania, niemniej jednak w moim felietonie pisałem o LED, a nie o full LED. Broń boże nie jestem przeciwnikim technologii LED - ponieważ sam posiadam takowy telewizor. Cieszy mnie, że ta technologia dorównuje już już (odświeżaniem oraz kątami widzenia i prawie wszystkimi parametrami plaźmie, a wieloma przewyższa). Niestety, na polu głębi czerni jeszcze przegrywa...

  18. w tekście raziło (autor: vaneck | data: 14/08/11 | godz.: 08:03)
    w komentarzu wkurza: nie ma tv LED! Są LCD z podświetleniem LED. Robienie z tego przełomu technologicznego (oraz wielkich oczu w temacie mitycznych fullLED) to gruba przesada. Jak wymienicie wszystkie żarówki w mieszkaniu na energooszczędne świetlówki to wartość mieszkanie wzrasta trzykrotnie? Kiepskie podświetlenie LED (krawędziowe) jest gorsze od CCFL.

  19. Plazma vs LCD(LED) (autor: Conan Barbarian | data: 14/08/11 | godz.: 10:54)
    Moim zdaniem autor ma rację - nowoczesna plazma jest o niebo lepsza od LCD pod względem jakości obrazu. Wady plazmy to przede wszystkim: pobór energii i waga (z duszkami już się dawno uporano). Wielu nie miało plazmy, ale będą krzyczeć jakie to złe. Obie technologie są jednak beznadziejne w porównaniu do OLED i SED, ale niestety serwowane jako niemal doskonałe.
    Jeśli chodzi o PC, to sprawa jest jasna - blaszak będzie u mnie do końca moich dni.
    W sprawie SSD powiem tylko, że RAID 5x500GB (ST3500413AS) za 5x139zł jest nie do pokonania.

    Pozdrawienia dla autora.


  20. Ugh... i jeszcze raz... (autor: Kenjiro | data: 14/08/11 | godz.: 19:27)
    Drogi autorze. LCD z podświetleniem LED to nie matryca LED i nie ma z takową nic wspólnego. Różnica pomiędzy LCD i LED jest taka, że LED sam z siebie wyświetla obraz, a LCD tylko przyciemnia podświetlenie zgodnie z obrazem - to zupełnie inna technologia! Dlatego uprzejmie proszę o nie wprowadzanie w błąd i stosowanie określenia "LCD z podświetleniem LED".
    Co do duszków w plazmach, niestety nadal jest to problem w przypadku, gdy np. przez kilka miesięcy oglądamy np. obraz z kablówki w formacie 4:3 z ramkami po bokach, a później przełączymy na 16:9. Można poczytać na forach, że niektórym te paski już nie zniknęły. Zresztą, żeby być sprawiedliwym trzeba dodać, że LCD ma ten sam problem, aczkolwiek mniej widoczny i dokuczliwy.


  21. @Kenjiro (autor: Conan Barbarian | data: 14/08/11 | godz.: 19:40)
    "LED sam z siebie wyświetla obraz" - nic podobnego - jeśli masz na myśli dostępne w sklepach TV, to nawet tzw. "full LED" jest tylko matrycą diod podświetlających, co jedynie daje możliwość "local dimming".

  22. barbarzyńco (autor: vaneck | data: 15/08/11 | godz.: 08:04)
    Kenjiro ma na myśli dostępne w sklepach tv tylko Ty jesteś do tyłu z techniką. LED wyświetla obraz sam z siebie i są takie tv na rynku:
    http://www.amazon.de/...m&tag=geizhalspre03-21


  23. Dwanaście groszy do ojca prowadzącego (autor: NimnuL-Redakcja | data: 15/08/11 | godz.: 09:49)
    Przede wszystkim cieszę się z tego, że napisałeś kolejny felieton oraz z tego, że stało się to regularną akcją. Tak trzymaj!
    Przez tekst przepłynąłem z przyjemnością. Pozwól, że kilka swoich słów dopiszę.
    Według mnie CD-ROM (Read Only Memory) http://en.wikipedia.org/wiki/CD-ROM wyparł raczej nie dyskietki czy też napędy ZIP, a kasety audio.
    Dyskietki i napędy ZIP zostały wyparte przez CD-RW (wielokrotnego zapisu, bo takie przecież były wspomniane 'flopy' i ZIP-y). Choć następcy dla tych ostatnich doszukiwałbym się w pamięci flash.

    Co się natomiast tyczy premier konsol do gier, przy jednoczesnym wieszczeniu śmierci komputerowi osobistemu jako platformy do gier. Tu, według mnie, działa marketing, a nie proroctwo. Doszukiwałbym się również szczypty "pobożnego życzenia". Bo przecież dla producentów spod znaku S lub N sytuacja dominacji konsol byłaby wygodna. Choć przyznam, że obecnie sam postrzegam komputer jako platformę do pracy i rozrywki w postaci odtwarzania filmów (to z oszczędności, bo wolałbym stacjonarny odtwarzacz DVD/HD) i przeglądania Sieci. Granie na PC aktualnie przypisuję hobbystom. W obecnej sytuacji konsole oferują tak wiele, że PC do gier dla mnie nie istnieje (Uwaga! Mówię o swoim punkcie widzenia, nie neguję PC w zastosowaniach do gier).
    Zgodzę się, że zmierzch komputerów klasy PC nie jest bliski. Nastąpi jednak na pewno, być może za sprawą architektury chmury (niedługo :) i dostępu do zasobów przy użyciu klawiatury, myszy i TV. Komputery PC uległy (a właściwie to ulegają, bo proces ten nadal trwa) przeobrażeniu. Klasyczny blaszak w postaci dużego, ciężkiego pudła stojącego pod biurkiem to obecnie nie przyszłość, a anachronizm. Na rzucenie hasła "komputer" prawdopodobnie większość z nas pomyśli o notebooku. Natomiast stacjonarna maszyna to obecnie, według mnie, konstrukcja typu Asus Eee Box.
    I zgadzam się w pełni z twierdzeniem, że obecnie rynek oferuje bardziej wyspecjalizowane urządzenia dostosowane do indywidualnych potrzeb. Kiedy moja przygoda z komputerem PC (C64 pomijam) rozpoczęła się, nie miałem wyboru. Musiał to być duży, ciężki blaszak, bardzo drogi zresztą. I był do wszystkiego. Do nauki i gry (o Sieci wówczas nie myślałem). A wtedy wystarczyłby mi low endowy notebook (dzisiejszych standardów). I cieszę się, że dzisiaj chcąc przeglądać Sieć, mogę zakupić coś taniego, prostego i małego.

    Co się tyczy natomiast tzw. e-dystybucji. Bardzo podoba mi się ta forma sprzedaży, choć lubię gdy mamy wybór. Osoby lubiący pudełko, powinni mieć możliwość zakupienia takiego towaru, ale wersja elektroniczna powinna być wyraźnie tańsza od fizycznej.

    Tak na marginesie. Znajdujemy się właśnie na granicy kolejnej rewolucji jaką jest e-papier. Póki co książki i gazety trafiają masowo na ekrany np. tabletów, wkrótce - mam nadzieję, powszechnie na ekrany elektronicznego papieru (jak Kindle).

    Czasami przepowiednie proroków sprawdzają się bardzo szybko. Fotografia cyfrowa jest tego doskonałym przykładem. Analogowe urządzenia to obecnie margines, nawet wśród profesjonalistów. A od integracji urządzeń nie uciekniemy. Owszem, aparaty wbudowane w telefon są nadal słabe, choć coraz lepsze. Zastanawiam się jednak dlaczego producenci aparatów nie wpadli jeszcze na koncepcję wbudowania prostego telefonu w aparat kompaktowy. Nie mówię o urządzeniu możliwościami pokrywającego telefon, ale o podstawowej funkcji prowadzenia rozmów. Ja bym sobie chwalił i chętnie sięgnąłbym po coś takiego.

    PS. czekam na felieton o wyświetlaczach LCD/Plazma. Prawdopodobnie wyświetlacze plazmowe nie w stanie dogonić popularnością modeli LCD ze względu na otaczające je stereotypy i naleciałości z zamierzchłych czasów (ogromny pobór prądu, niska żywotność ekranu, wypalanie statycznych obrazów na powłoce itp.). Do tego dochodzą skróty takie jak FullHD i 3D, które są teraz modne, a niedostępne w plazmie.


  24. A teraz przebrnąłem przez komentarze (autor: NimnuL-Redakcja | data: 15/08/11 | godz.: 10:36)
    tym razem bez przyjemności.
    Trochę powtórzeń i odbiegania od tematu zaserwowaliście.

    Zgaduję, że tekst od momentu opublikowania do stanu obecnego uległ zmianie (czyt. korekcie), bo błędy stylistyczne i interpunkcyjne, choć obecne, nie rażą i nie są nagminne.

    Drodzy czytelnicy, pod rozwagę weźcie fakt, że TwojePC tworzone jest przez hobbystów, raczej nie wykształconych w kierunku dziennikarstwa. Wiem, nie usprawiedliwia i nie zwalnia to ekipy TPC z obowiązku używania poprawnego języka ojczystego. Może nie kwiecistego i wybujałego, ale poprawnego.
    Być może złotym środkiem jest słanie małej korekty na maila, prosto do Autora? Przymykać oka chyba nie ma sensu, bo brak poprawności językowej powoduje reakcję łańcuchową. Czytamy niepoprawny tekst, zapamiętujemy i powielamy błędne schematy ...


  25. @veneck (autor: Conan Barbarian | data: 15/08/11 | godz.: 10:48)
    Jeśli masz problem z odróżnieniem LED od OLED, to czas na lekturę. Natomiast ten niewypał Sony możesz sobie rzeczywiście kupić na amazon.

  26. @Conan Barbarian (autor: NimnuL-Redakcja | data: 15/08/11 | godz.: 10:53)
    Mógłbyś przybliżyć tematykę bez odsyłania do Sieci? W zeszłym roku na prezentacji SONY widziałem jeden z ich wyświetlaczy OLED (niewielki, w granicy 7-10'') i byłem oczarowany rozmiarem i jakością obrazu. Sądziłem, że OLED to jest to do czego dążymy, to co zastąpi LCD bo nieporównywalnie lepsze, oferujące to co najlepsze z LCD i plazmy (kolory, głębię czerni, kąty widzenia, gabaryty, pobór prądu itd.). Mylę się?

  27. Nie mylisz się (autor: vaneck | data: 15/08/11 | godz.: 12:10)
    Ja widziałem na cebit dwie sztuki samsunga (jeden monitor i jeden tv, nigdy nie weszły do sprzedaży

  28. c.d. (autor: vaneck | data: 15/08/11 | godz.: 12:16)
    obraz jak marzenie. Niesyety nie zastąpiły bo jest dużo conanów co kupią fullLED.

  29. @NimnuL + vaneck (autor: Conan Barbarian | data: 15/08/11 | godz.: 13:46)
    Moje zdanie z @19:
    Obie technologie {plazma, LCD(LED)} są jednak beznadziejne w porównaniu do OLED i SED, ale niestety serwowane jako niemal doskonałe.
    Czy teraz już jest jaśniej?


  30. @up (autor: Conan Barbarian | data: 15/08/11 | godz.: 13:47)
    Ten Sony to był tv w wersji beta, w okropnej cenie i bez kontynuacji.

  31. mnie tego nie (autor: vaneck | data: 15/08/11 | godz.: 15:20)
    musisz tłumaczyć. Wiedziałem od początku :) Za wiki: "Organiczna dioda elektroluminescencyjna, OLED (ang. Organic Light-Emitting Diode) to dioda elektroluminescencyjna (LED)" - jak tu odróżnić? Skoro to to samo? Mam czytać więcej? Czy uznasz mnie łaskawie za oświeconego?

  32. @vaneck (autor: Conan Barbarian | data: 15/08/11 | godz.: 16:40)
    Wiedziałem od początku, że jesteś oświecony :)
    Niestety Samsung i spółka wciska na siłę kit o cudownych LCD(LED), ale gdyby tylko jeden OLED postawić w każdym sklepie, to szybko musieliby zabrać się za produkcję tego, co w końcu dałoby prawdziwy obraz. Osobiście nie mogę się doczekać kiedy będzie dostępny monitor 30" OLED dla PC.


  33. i tu się zgadzam (autor: vaneck | data: 15/08/11 | godz.: 19:19)
    naprawdę szkoda, że tych OLED nie ma :( Różne teorie spiskowe mówią, że linie produkcyjne LCD muszą na siebie zarobić, i proszę, ceny spadają więc robi się skok na kasę nowościami typu podświetlenie LED czy trójwymiar. Jak chcą wyciągnąć forsę to niech dadzą tego 30" OLEDA, zadłużyłbym się nawet żeby takie cacko mieć :)

  34. @Conan... (autor: Kenjiro | data: 16/08/11 | godz.: 09:39)
    OLED jest technologią LED, czy tego chcesz czy nie - może rozwinięcie słowa OLED na Organic LED więcej ci wytłumaczy. Więcej mi się nie chce dyskutować, bo bzdury szerzysz. Matryca LCD z podświetleniem LED != matryca LED.
    SED to zupełnie coś innego i bliższe jest tradycyjnemu kineskopowi ze względu na sposób działania (luminofor i działo elektronowe!).
    Pomieszanie technologii (LCD i LED) jest błędem i artykuł musi być poprawiony, by w wyszukiwarkach zostały prawidłowe informacje. Inaczej wortal będzie postrzegany jako propagujący nieprawdziwe informacje rodem z Faktu.


  35. @up (autor: Conan Barbarian | data: 16/08/11 | godz.: 14:13)
    Gość nie miał dość i musiał napisać o rzeczach oczywistych niemal dla wszystkich.
    "artykuł musi być poprawiony" - dobre!, a może delikatniej "powinien" lub "mógłby"


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL