Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Środa 17 sierpnia 2011 
    

Kepler trafi do sprzedaży przed końcem pierwszego kwartału 2012


Autor: Wedelek | źródło: Fudzilla | 13:07
(27)
O tym, że Keplera nie zobaczymy w tym roku dowiedzieliśmy się wprost od przedstawiciela firmy Nvidia, ale aż do te chwili nikt nie chciał nam zdradzić kiedy dokładnie pierwsze akceleratory od Nvidia, wykonane w 28nm wkroczą na rynek. W końcu portal Fudzilla dotarł do nieco bardziej szczegółowych informacji z których wynika, że następca Fermi trafi na sklepowe półki do końca pierwszego kwartału 2012 roku. Nvidia chce bowiem zdążyć zalać rynek mobilnymi i desktopowymi modelami Keplera przed premierą Ivy Bridge (marzec-kwiecień).

Według CEO Nvidia - Jen-Hsun Huang'a jego firma jest znacznie lepiej przygotowana do wdrożenia 28nm niż w momencie prezentacji technologii 40nm, a masowa produkcja nowych kart ruszy jeszcze w tym roku. Nvidię na tym polu wyprzedzi AMD, jednak również w przypadku firmy z Sunnyvale dostępność Radeonów HD7000 z pewnością będzie niewystarczająca.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. @news (autor: RoXall | data: 17/08/11 | godz.: 13:29)
    To chyba nie nv jest przygotowana do wdrożenia 28nm a TSMC.

    Pierwszy kwartał 2012 to i tak za późno AMD pokaże swoje karty wcześniej także przed wdrożeniem IB.
    Czas pokaże kto ile zarobi i oby była dobra konkurencja cenowa.


  2. Być może NV jest lepiej przygotowana (autor: pomidor | data: 17/08/11 | godz.: 13:29)
    ale TSMC tnie plany.
    Co do Radeonów, to AMD nie powinno narzekać, że im braknie wafli na nowe GPU. Oni mają straty na produkcji każdego GPU, więc jak wyprodukują mniej GPU, to będą mieli mniejsze straty :)


  3. ... (autor: Pider | data: 17/08/11 | godz.: 14:04)
    Jakie straty w produkcji pomidołku...

  4. @pomidor (autor: zigg | data: 17/08/11 | godz.: 14:37)
    to nvidia produkuje uklady wieksze, z wieksza iloscia odpadów
    AMD od paru generacji mialo bardzo duze pole do manewru do obnizek, a to nvidia musiala dokladac do produkcji (paru modeli), zeby pozostac konkurencyjna


  5. Pomidołek za długo na (autor: PrEzi | data: 17/08/11 | godz.: 14:37)
    Słoneczku siedział.
    Matołku, zrozum wreszcie, że AMD na plusie jest, przynosi zyski, ma większy udział na rynku, GPU siedzieć będzie w każdej z 3 nowych konsol, sterowniki ma na wyższym poziomie niż konkurent (nie palą kart) a i CPU/APU dobre wpuszczać zaczęli.

    Ale do pusto-pestko-głowego to i tak nie dotrze.

    A NV życzę aby następcę oFermi wypuścili w terminie i bez kartonowych premier.


  6. Kepler trafi kiedys tam (autor: Marucins | data: 17/08/11 | godz.: 14:49)
    W tym "oku" pewnie nie. nVidia coraz bardziej pokazuje że przestało jej zależeć na kompletnej dominacji.
    Za to wzięła się za mobilne zabawki.


  7. @PrEzi (autor: ziemoone | data: 17/08/11 | godz.: 16:55)
    Co do sterów to bym polemizował. OpenCL na Caymanach działa tragicznie. Mam to wiem. W raytracingu RT GPU GTX570 jest jakieś 5 razy szybszy od HD6870 a to wina tylko strów wlasnie od AMD ;/ wogóle sie chłopaki nie starają. Spróbuj zainstalować Catalyst'y w inny niz domyslny katalog to zobaczysz jakie będą cyrki z systemem. Tak że stary od AMD to są zdecydowanie niedopracowane, gierki chodza ale gry to nie wszystko.

  8. @PrEzi (autor: quadcore | data: 17/08/11 | godz.: 16:56)
    Ale ześ pojechał pomidorowi , że aż poplułem monitor :D

    Widać że AMD idzie z grafiką do przodu oby jeszcze jakieś fajne cpu i lans :D


  9. @2 "Oni mają straty na produkcji każdego GPU" (autor: Dather | data: 17/08/11 | godz.: 17:26)
    No to się uśmiałem ^^
    Ej, panowie...on to pisze bo w to wierzy czy chce w to wierzyć?


  10. Do AMD już dawno dotarło, (autor: Teriusz | data: 17/08/11 | godz.: 17:46)
    że im mniejszy układ tym lepszy uzysk z wafla, więcej kart to wrzucenia na rynek, co jednocześnie pozwala lepiej zarabiać. Oni podeszli do tego z głową. Liczy się to by zarabiać na produkcji, a nie być pseudo pierwszym w wydajności kosztem reszty spraw jak np. problem z chłodzeniem. Projektowanie mniejszych układów dodatkowo pozwala im mieć chłodniejsze GPU podczas obciążenia.

    AMD także produkuje Southern Islands równocześnie u GF jak i TSMC. Dywersyfikacja produkcji pozwala im na negocjacje cen u TSMC, jak i wprowadzenie kart w przybliżonym terminie od premiery. Tutaj Nvidia ma problem, gdyż każde potknięcie się przez TSMC jednocześnie opóźnia premierę ich nowego Fermi (28nm).
    AMD obecnie ostro idzie do przodu. Ostatnie bycie pod kreską z finansami świetnie ich zmobilizowało do działania, a jak widzimy są tego dobre skutki.


  11. @ziemoone (autor: PrEzi | data: 17/08/11 | godz.: 18:22)
    Taaa....
    Akurat moje Radki chodza bardzo duzo w OpenCL'u, wiec nie 'pitol' ze dziala tragicznie ;-)
    Moj 6950@6970 jest wydajniejszy niz GTX590, nawet moj stary 4870 jest 'tylko' o polowe wolniejszy niz GTX590 w OpenCL.
    Polecam :
    https://en.bitcoin.it/...ining_hardware_comparison

    Tak wiec - jak widac - nie do konca jest to prawda.
    A powiem szczerze - ze nigdy nie potrzebowalem kombinowac z katalogiem docelowym (bo i po co w dobie coraz wiekszych dyskow - wystarczy dobrze rozplanowac partycje tak, zeby na systemowej bylo dosc miejsca to Ci sie i sterowniki zmieszcza ;-)) )


  12. @7. (autor: Jarek84 | data: 17/08/11 | godz.: 19:27)
    Bo 6870 to rzeczywiście Cayman jest...

    Jedne testy OpenCL już PrEzi podlinkował...

    Wydajność GPGPU architektur obu producentów obecnie jest wysoce zależna od specyfiki problemu obliczeniowego.

    Popatrz sobie jak Twój 'Cayman' radzi sobie z WPA2 lub (PS) - podudujesz sie i nie bedziesz musial zmieniac karty na GF :E


  13. @PreZi (autor: ziemoone | data: 17/08/11 | godz.: 23:49)
    Nie wiem co za"openCL" ty tam uzywasz. Patrz tu czarno na białym http://www.chaosgroup.com/...-GPU-benchmarks/page2 Moje doswiadczenia praktyczne: nie dość że muli to jeszcze do strów 11.2 był freez systemu, teraz zatyka sie sie system ze kilka sekund trzeba czekac na response po kliknieciu myszką. Do tego GPU-Z pokazuje ze wykorzystywane jest 25% mocy GPU wiec to ewidentna wine dziadowskich steró od AMD.

  14. @all (autor: ziemoone | data: 17/08/11 | godz.: 23:53)
    Sorki panowie za ten chaos w poprzednim komentarzu ale nie wziąłem poprawki na własnie wypity wieczorny browarek, a edycji niente :D heheh

  15. @13/14 (autor: PrEzi | data: 18/08/11 | godz.: 08:58)
    Moje doswiadczenie praktyczne - tak jak Jarek84 wspomnial - wydajnosc OpenCL zalezy od tego co tak naprawde liczymy.
    Jakbys chociaz zajrzal na strone ktora podlinkowalem wiedzialbym ze via OpenCL liczone sa tzw Bitcoiny.
    W takich obliczeniach Radki sa srednio ok. 3-4 razy szybsze niz NV.
    Co do problemow z freezem czy 'skaczaca myszka' - chlopie - caly czas w tle u mnie chodzi CGMiner ktory dynamicznie reguluje mi obciazenie karty (moja glowna robi rowniez za koparke bitcoinow) i nie zauwazylem ani zadnego 'freez' ani 'skaczacej myszki', no ale moze ja browarkow nie pilem albo slepy jestem ;-)
    Anyway - nie od dzis wiadomo ze w OpenCL Radki sa po prostu lepsze.
    Nie dosc Ci testow - tu masz predkosc lamania WPA-PSK
    http://www.elcomsoft.com/ewsa.html
    A co do twojego linka... to moze podlinkuj cos ze strony bardziej oficjalnego, a nie szemrane info z forum na ktore w dodatku nie mozna sie wbic - ja tam konta zakladac nie bede ;-)


  16. I tu jeszcze troszke... (autor: PrEzi | data: 18/08/11 | godz.: 09:08)
    wiecej porownania wydajnosci OpenCL vs CUDA w kalkulowaniu hashy.
    http://www.geeks3d.com/...racker-opencl-cuda-test/
    W miare swiezy test wiec dorzucilem.


  17. "Kepler trafi..." (autor: Qjanusz | data: 18/08/11 | godz.: 10:20)
    może trafi a niże i nie trafi...

  18. OpenCL w Radeonach (autor: pio2 | data: 18/08/11 | godz.: 10:21)
    Architektura VLIW Radeonów jest bardzo wrażliwa na to, co liczy. W zalezności od algorytmu obciązenie może się wahać od 20/25% do 100% (np wystarczy niespodziewany warunek i skok i cała optymalizacja skompilowanego kodu idzie do kosza). O ile w grach (podobno) nie jest tak żle to w obliczeniach róznice potrafia być ogromne. Dlatego w jednym teście Radeon wygrywa o kilka długości a w drugim ogromnie przegrywa. W nowej architekturze (GCN) AMD stara się uzyskać maksymalne wypełnienei jednostek obliczeniowych i wszystko wskazuje, że to im się uda.

  19. @PRezi (autor: ziemoone | data: 18/08/11 | godz.: 12:29)
    Ja nie mówie ze rdaki nie są wydajne w opencl, piszę tylko ze stary są z d....y bo wykorzystywane jest 25% mocy procka i dlatego tak slabo wypada na tle fermiego. Oczywiscie ze nie wszedzie jest kupa i gdzie niegdzie radki pokazuja pazurki, ale dalej bede obstawał przy tym ze stery są niedopracowane.

  20. @18/19 (autor: PrEzi | data: 18/08/11 | godz.: 16:26)
    Z tym ze karty maja 'pazur' w zaleznosci od operacji jakie sa wykonywane sie zgodze - caly czas sledze rozwoj kodu odpowiadajacego za obliczenia bitcoin, i 'tuningowanie' potrafi niekiedy wydajnosc wywrocic do gory nogami (kod ktory wczesniej byl w stanie wygenerowac przykladowo 300 MH, nagle po dodaniu 1-2 instrukcji (ktore nie powinny znaczaco wplynac na ogolna wydajnosc) nadal okazuje sie ze wydajnosc jest dwukrotnie mniejsza.
    Ale podejrzewam ze tak jest wszedzie (u konkurencji jak czytalem na forach developerskich - czasami sytuacja wyglada bardzo podobnie).
    A co do sterownikow to nadal z uporem maniaka bede twierdzic ze stery sa ok, i kolega ma conajmniej nieswieze dane.
    Ja bym sie raczej martwil o jakosc sterow po drugiej stronie barykady - nie pierwszy to juz raz im sie zdarzylo wypuscic stery ktore nadmiernie obciazaja karty, nie dziala zabezpieczenie TDP lub wylacza sie chlodzenie powodujac tym samym spalenie karty.

    A jako ze OpenCL caly czas sie rozwija i stabilizuje - podejrzewam ze jeszcze troche wody uplynie zanim mozna bedzie z czystym sercem powiedziec 'sterowniki OpenCL sa stabilne'.


  21. @19 (autor: PrEzi | data: 18/08/11 | godz.: 16:28)
    A mozesz zapodac jakies przyklady wykorzystywania tylko 25% mocy procka ?
    I tego jak slabo wypadaja na tle fermi ?

    Bo powiem szczerze - jest to dla mnie nowosc...


  22. no przecież.. (autor: ziemoone | data: 18/08/11 | godz.: 17:31)
    ..dałem ci linka wyzej. Ponownie proszę http://www.chaosgroup.com/...-GPU-benchmarks/page2 pracuje w tym na codzień więc wiem co mówię. Specjalnie kupilem radka bo miał 2GB co jest ważne przy tym sofcie i juz rok sie sraja ze sterami, dopiero kilka miesiecy to wogole "działa" choc w praktyce jest bezuzyteczne narazie na radkach

  23. A ja z kolei (autor: PrEzi | data: 18/08/11 | godz.: 18:08)
    Odpisałem, że
    1 nie night wejść na boarda bez założenia użytkownika,
    2 ' testy' na forach sa dla mnie mało rzetelne (mógłbym trafić na klon pomidora).


  24. @up mialo (autor: PrEzi | data: 18/08/11 | godz.: 18:09)
    Byc ' nie moge' - kochana autokorekta :-)

  25. testy.. (autor: ziemoone | data: 18/08/11 | godz.: 22:36)
    tutaj masz obrazek z testów http://imageshack.us/...-images/814/gpuchart2.png/ szkoda że nie mozesz wejsc bo tam sporo pisza o tym problemie.

  26. a co do wiarygodnosci (autor: ziemoone | data: 18/08/11 | godz.: 22:38)
    to na forum chaosgroup testy są powazne wierz mi tam takich pomidorów odrazu banują :D

  27. nVidia niech się weźmie za robote... (autor: Majster | data: 18/08/11 | godz.: 22:45)
    i poprawi jakość i wytrzymałość kart graficznych. Nie chodzi mi tu nawet o produkty pokroju GTX 480, GTS 450 itp. ale mam na myśli też te tańsze. To jest zwyczajny pierd... badziew. GPU typu "kilkurazówka", pochodzi kilkanaście tygodni i do widzenia. Pytam się... za co Oni biorą kur... pieniądze ?

    Sorry za wulgaryzmy ale samoczynnie ciśnie mi się na usta.

    Dla porównania: na aukcjach można kupić używane GeForce FX 5200, 5500 itp. jeszcze na AGP 8x. Pomimo tego że te karty pamiętają 2003 rok, _działają_ do tej pory. A teraz ? Z obecnymi produktami jest o wiele gorzej. Gdzie jest odpowiednia kontrola jakości u Palita ? U Gainwarda ? U innych producentów tak samo, gdzie ona jest ?

    Czy NV czy AMD, Oni powinni jeszcze sporo dołożyć klientowi do swojego wyrobu, bo za duże pieniądze wypychają takie gó... że głowa mała. Ja bym się nie martwił czy wydajność będzie ciut wyższa lub niższa, tylko czy Radzio-sradzio lub GeForce (z wyższych modeli... piekarnik), nie zdechnie nawet po niecałych 6-ciu miesiącach. Dzisiaj mamy taką "jakość"... made in China.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.