Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 6 maja 2002 
    

3Dlabs przedstawia Visual Processing Architecture


Autor: DYD | źródło: 4D | 09:41
(34)
Firma 3D Labs rozważa możliwość powrotu na rynek popularnych kart graficznych. Wszystko za sprawą układów P10, które podobno mają rozpocząć rewolucję na rynku grafiki komputerowej. Obecnie produkty 3D Labs skierowane są wyłącznie na rynek profesjonalnych stacji roboczych. I właśnie tam w pierwszej kolejności trafią karty graficzne z układem P10. Jednak nieco później - prawdopodobnie pod koniec bieżącego roku - P10 ma szansę trafić do domowych "pecetów".

Na czym polega niezwykłość architektury P10? Otóż procesor graficzny dzielony jest na podsystemy, którymi swobodnie mogą manipulować programiści. W związku z tym nie są już skazani na standardowe biblioteki OpenGL i DirectX (które układ oczywiście również obsługuje), a mogą programować własne efekty. Dzięki temu układ graficzny oferuje niespotykaną nigdy wcześniej elastyczność. Przyszłość P10 w dużym stopniu uzależniona jest od jutrzejszego (7 maja) głosowania akcjonariuszy 3D Labs. Zdecydują oni, czy firma zostanie przejęta przez Creative. Jeśli wyrażą zgodę, możemy być pewni, że karty z układami P10 będą produkowane właśnie przez Creative.

Rynek kart graficznych dla komputerów domowych przeżył w ostatnich latach okres niezwykłej konsolidacji - z kilkunastu firm na placu boju zostały praktycznie tylko nVidia i ATI. Wiele wskazuje na to, że branżę czeka w najbliższym okresie małe trzęsienie ziemi. I to nie tylko w segmencie low-end, o czym było wiadomo już wcześniej, ale - za sprawą 3D Labs i Creative - także w kategorii kart dla najbardziej wymagających użytkowników.

Segment najdroższych kart graficznych stanowi niewielki wycinek całego rynku, niemniej jest to wycinek najbardziej dochodowy. Jego wielkość jest również nieporównywalnie większa od rynku stacji roboczych.

----
Z racji drobnych błędów językowych poprzedniej wersji tego newsa, zamieszczamy "new revision" tej informacji. Zarówno Maćka jak i Czytelników urażonych poprzednią wiadomością - redakcja przeprasza.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. uwaga do... (autor: Macius-brak rejestracji | data: 6/05/02 | godz.: 11:17)
    Szczerze mowiac, przeczytalem te informacje 3 razy i nadal nie jestem pewien, co autor mial na mysli. Rurociag? bardzo programowalne?
    Boze drogi!


  2. 3D Labs robi nam nadzieje (autor: Mario2k-brak rejestracji | data: 6/05/02 | godz.: 12:44)
    Może w końcu jakaś krok milowy , bo te małe skoki ATI i NVidia co niektórych doprowadzają do szaleństwa.
    Każda nowa karta graficzna powinna dawać co najmniej 100% kopa w stosunku do poprzedniczki ,a nie jak było dotychczas 30-50% :(


  3. W końcu coś porządnego (autor: sototh-brak rejestracji | data: 6/05/02 | godz.: 13:01)
    Heh... No tak - z takim sprzętem, dodanie nowych efektów bedzie polegało tylko na wymianie oprogramowania, a nie całego hardware. Znikną problemy z tym, że karta nie jest zgodna z DX10, czy OpenGL3.0 - po prostu wystarczy zmienić software. Przyspieszanie działania poszczególnych operacji nie będzie polegało tylko na dodawaniu megaherzów, ale na optymalizacji odpowiednich procedur. Samo oprogramowanie (np. gry) być może będzie mogło stosować własne metody renderowania poszczególnych elementów sceny 3D - w zależności od potrzeb więcej mocy przeznaczy na VertexShader, czy np. wykrywanie niewidocznych ścian...
    Jak dla mnie miodzio! Chętnie bym się tym pobawił...


  4. Super (autor: Vaterland-brak rejestracji | data: 6/05/02 | godz.: 14:55)
    Wreszcie ktos pomyslal o naprawde rewolucyjnym rozwiazaniu podsystemu grafiki. No bo jak dlugo mozna dodawac sprzetowe obslugiwanie pewnych funkcji graficznych, skoro programista i tak nie bedzie chcial ich stosowac, bo zaweza rynek gry do jednego produktu. 3D Labs pomyslalo i znalazlo doskonale rozwiazanie. Do tego pamiec wirtualna to cos co Carmack chcial widziec i wreszcie to ma. Mysle, ze to 3D Labs robi najwiecej dla rynku grafiki komputerowej. NVidia jak na razie tylko spija smietanke. Jestem pewny, ze za rok, gora dwa, zobaczymy podobne rozwiazanie od tego producenta. Teraz za bardzo sa pochlonieci NV30, ale chyba zdadza sobie sprawe, ze jest to brniecie w slepy zaulek.

  5. Macius uwaga do ciebie - autor niusa (autor: Maku-brak rejestracji | data: 6/05/02 | godz.: 16:18)
    rurociag -tak dla laikuv to sie tlumaczy pipeline - ludzie uzywajmy polskich slów :)))
    A jeśli chodzi o programowalność - v dzisiejszych kartach masz tylko jednostki vertex i pixel shader ( dla was DX maniakuw - w ogl texture shader i vertex program ) a one są tylko równolegle do operacji TnL i multiteksturovania - gdybyś sie przygladnął rurociagaowi v jakim leci d3d i ogl to bys zauwazyl ze jest tam wiele innych rzeczy zupelnie nie programowalnych takich jak teslacja prymityvuw wyższego poziomu , przycinanie niewidzialnych povierzchni, rasteryzacja, filtrowanie tekstur ( tak nawet to ma byc programowalne - jusz koniec ery lineranego ,mipmapingu i anizotropowego - wszystko w rekach programisty ).
    Marcin Kudzia


  6. Macius uwaga do ciebie - autor niusa (autor: Maku-brak rejestracji | data: 6/05/02 | godz.: 16:19)
    Nawiasem na tom's hardware guid jest szczegulowy artykuł o tej architrekturze.

  7. Pipeline tlumaczy sie... (autor: r4v-Redakcja | data: 6/05/02 | godz.: 19:24)
    ...jako potok (wykonawczy zreszta). To tylko taka uwaga ;)

  8. Do Maku (autor: Macius-brak rejestracji | data: 6/05/02 | godz.: 21:21)
    Ja doskonale wiem, skad sie ow rurociag wzial - zwracam tylko uwage na jezyk, ktorym to napisano. Tak jak to podal r4v pipeline to potok, zas taki dziwolag slowny jak "bardzo programowalne tablice" to juz dla mnie szczyt... Wiem ze sie czepiam, ale juz od pol roku tlumacze teksty z ang. na polski i po prostu az mnie trzesie jak cos takiego widze. Bo jak to? Moze byc mniej programowalna tablica??? Polska jezyk - trudna jezyk

  9. Mam tylko jedno pytanie do Maku (autor: Izi Debeściak-brak rejestracji | data: 6/05/02 | godz.: 21:28)
    Czy jesteś debilem?

  10. Mam tylko jedno pytanie do Maku cd... (autor: Lobo-brak rejestracji | data: 6/05/02 | godz.: 21:30)
    Ja też jestem tego ciekaw, więc jak jest Maku?

  11. Heh i tak tego nikt nie kupi (autor: GULIwer | data: 6/05/02 | godz.: 21:57)
    Marketing potentatów góra. Sad but True :(((
    ATSD Izi Debeściak i Lobo o co wam chodzi ??? nie wszystko czego nie rozumiecie jest głupie


  12. Do GULIwera (autor: Lobo-brak rejestracji | data: 6/05/02 | godz.: 23:49)
    Dlaczego uważasz, że czegoś nie rozumiem, akurat ze względu na zainteresowania firma 3D Labs jest bliska mojemu sercu i znam jej 'patenty' a branża, w której pracuję i wykształcenie pozwalają mi odróżnić pojęcia 'potok' oraz 'rurociąg' ?

    To raczej Maku czegoś nie rozumie, robiąc tak skandaliczne błędy merytoryczne... Do tego kaleczy język, a to już nie jest do przyjęcia, jeśli serwis taki jak twojepc ma aspiracje być szanowanym źródłem informacji o sprzęcie (czy czymkolwiek innym)... Poziom Maku jest żałosny - zobacz na jego wypowiedzi (te wszystkie "v" zamiast "w" itp) jak dla mnie gość ma max. 16 lat, pali trawe i chodzi w gaciach z krokiem między kostkami (zaraz się ktoś oburzy, że tak od razu gościa zaszufladkowałem) - zamiast siedzieć nad książką do polskiego i zakuwać ortografię i gramatykę - pisze bzdety posiłkując się English Translatorem - kariery dziennikarskiej z tego nie będzie...


  13. do Lobo (autor: HiPiS-brak rejestracji | data: 7/05/02 | godz.: 09:29)
    Tak sobie pomyślałem że Maku wcale nie chce robić kariery dziennikarskiej , wiec niewiem po co się tym interesujesz. Może i jesteś wykształcony i niezwykle zdolny , tego niewiem napewno , napewno jednak wiem ze zachowujesz sie jak zwykły burak z wystajacą słomą z butów.Bo widzisz , Ty napewno wszystko wiedziałeś zaraz po urodzeniu....Skoro jest młodszy od Ciebie jak mniemasz , to może mu wytłumaczysz jak człowiek , a nie mieszasz go z błotem , gdyby Ciebie tak chetnię informowali i pouczali to gó*no byś wiedział.

  14. moze maku (autor: Meteor | data: 7/05/02 | godz.: 09:51)
    to nowe wcielenie liama :) ostatniego mohikikana PIII ;) Nie ma sie co emocjonowac panowie, lepiej wszyscy popatrzmy z zachwytem na P10, bo jego mozliwosc teoretyczne robia naprawde wrazenie...

  15. moze maku (autor: Meteor | data: 7/05/02 | godz.: 09:51)
    to nowe wcielenie liama :) ostatniego mohikikana PIII ;) Nie ma sie co emocjonowac panowie, lepiej wszyscy popatrzmy z zachwytem na P10, bo jego mozliwosc teoretyczne robia naprawde wrazenie...

  16. moze maku (autor: Meteor | data: 7/05/02 | godz.: 09:51)
    to nowe wcielenie liama :) ostatniego mohikikana PIII ;) Nie ma sie co emocjonowac panowie, lepiej wszyscy popatrzmy z zachwytem na P10, bo jego mozliwosc teoretyczne robia naprawde wrazenie...

  17. moze maku (autor: Meteor | data: 7/05/02 | godz.: 09:51)
    to nowe wcielenie liama :) ostatniego mohikikana PIII ;) Nie ma sie co emocjonowac panowie, lepiej wszyscy popatrzmy z zachwytem na P10, bo jego mozliwosc teoretyczne robia naprawde wrazenie...

  18. moze maku (autor: Meteor | data: 7/05/02 | godz.: 09:51)
    to nowe wcielenie liama :) ostatniego mohikikana PIII ;) Nie ma sie co emocjonowac panowie, lepiej wszyscy popatrzmy z zachwytem na P10, bo jego mozliwosc teoretyczne robia naprawde wrazenie...

  19. moze maku (autor: Meteor | data: 7/05/02 | godz.: 09:51)
    to nowe wcielenie liama :) ostatniego mohikikana PIII ;) Nie ma sie co emocjonowac panowie, lepiej wszyscy popatrzmy z zachwytem na P10, bo jego mozliwosc teoretyczne robia naprawde wrazenie...

  20. moze maku (autor: Meteor | data: 7/05/02 | godz.: 09:51)
    to nowe wcielenie liama :) ostatniego mohikikana PIII ;) Nie ma sie co emocjonowac panowie, lepiej wszyscy popatrzmy z zachwytem na P10, bo jego mozliwosc teoretyczne robia naprawde wrazenie...

  21. moze maku (autor: Meteor | data: 7/05/02 | godz.: 09:51)
    to nowe wcielenie liama :) ostatniego mohikikana PIII ;) Nie ma sie co emocjonowac panowie, lepiej wszyscy popatrzmy z zachwytem na P10, bo jego mozliwosc teoretyczne robia naprawde wrazenie...

  22. moze maku (autor: Meteor | data: 7/05/02 | godz.: 09:52)
    to nowe wcielenie liama :) ostatniego mohikikana PIII ;) Nie ma sie co emocjonowac panowie, lepiej wszyscy popatrzmy z zachwytem na P10, bo jego mozliwosc teoretyczne robia naprawde wrazenie...

  23. moze maku (autor: Meteor | data: 7/05/02 | godz.: 09:52)
    to nowe wcielenie liama :) ostatniego mohikikana PIII ;) Nie ma sie co emocjonowac panowie, lepiej wszyscy popatrzmy z zachwytem na P10, bo jego mozliwosc teoretyczne robia naprawde wrazenie...

  24. moze maku (autor: Meteor | data: 7/05/02 | godz.: 09:52)
    to nowe wcielenie liama :) ostatniego mohikikana PIII ;) Nie ma sie co emocjonowac panowie, lepiej wszyscy popatrzmy z zachwytem na P10, bo jego mozliwosc teoretyczne robia naprawde wrazenie...

  25. ;-) (autor: Meteor | data: 7/05/02 | godz.: 09:52)
    to znowu ja... :/

  26. ehhh pięknie Meteor... (autor: HiPiS-brak rejestracji | data: 7/05/02 | godz.: 10:13)
    Ale mi raz by wystarczyło...

  27. ja nie liam ;P (autor: Maku-brak rejestracji | data: 7/05/02 | godz.: 13:56)
    A liama jusz daaavno nie vidzialem.
    Jak sie ni podoba to ni czytac oka ?
    A i mnie to jusz vali :)))
    A za bleda serdzecznie przepraszam, viecej niusuv nie bede pisal baj :)


  28. i bardziej programowalny.... (autor: Maku-brak rejestracji | data: 7/05/02 | godz.: 14:08)
    Sprava taka....veretx shaders i pixel shaders ( v ogl odpoviednio vertex program i texture shaders ) sa v potokach ogl i d3d ruvnolegle tylko do operacji ovpoviednio TnL viercholkuv i multiteksturovania .... reszta zakodzona na sztyvno....
    A bardziej programovalny.... 200 procesoruv SIMD v calym potoku v karcie....mozlivosc programovania vsyztkiego od teslacji prymityvuv vyzszego poziomu, prez filtracje tekstur , resteryzacje, alpha blending po przyvcinanie..
    Pozatym vprovadzono instrukcje rozgalezione itp... v zasadzie daje to mozlivosc implentacji skompilkovanych algorytmuv na VPU ( czy pozvoli na drzeva BSP , Raytracing itp na VPU trudno poviedziec dzisiaj ) ale daje to przyszlosciove vizje....

    PSKa. Debeściak :) fajny nick ale czy mama nie nauczyla cie nie uzyvac vyrazuv ktorych nie rozumiesz ? ( Debil ) dla tvej informacji to bardzo przykra choroba centralnego ukladu nervovego...i navet takiemu kiepovi jak ty ktory zdolny jest tylko do kalonicznych vypoviedzi v stylu ' Czy jestes debilem, nie rzycyzl bym jej .

    END


  29. maku serio jestes debilem... (autor: PAKER STULECIA-brak rejestracji | data: 7/05/02 | godz.: 15:53)
    jak wyzej

  30. Meteor calm down (autor: GULIwer | data: 8/05/02 | godz.: 08:45)
    wdech wydech wdech wydech. Trza było tyle nie pić bo ci sie rece trzesą............ Znowu :))))

  31. Do Lobo (autor: GULIwer | data: 8/05/02 | godz.: 09:58)
    cholera znowu za bardzo oszczędzam. Źle połączyłem wypowiedzi znowu chciałem do 2 osób w jednym poscie tfu tfu odpowiedzi
    Niefortunne przetłumacznie pipelining'u chyba jest zarzewiem całego konfliktu. Liznąłem demosceny tylko troche i tłumaczenie Maku było dla mnie w miare klarowne i zgadząłoby się z tym co sam wiem jeśli się jednak myle wyprowadź mnie z błędu
    Co do "v" to każdy ma swoje przyvyczajenia ;))) Jak Meteor wskazał na Lima'a K był to swiatły człowiek i chyba założyciel Kulko-Chata.
    ATSD Jesli nie będa potrafili tego sprzedać to wszytkie te pomysły znikną pod nawałem Ghz
    A jeśli chodzi o innowacje wystarczy popatrzyć na EmotionEngine 300Mhz a jaki power


  32. Do Hipisa (autor: Lobo-brak rejestracji | data: 8/05/02 | godz.: 15:31)
    Możesz sobie myśleć co chcesz ~:)
    To, że Maku kariery dziennikarskiej nie chce robić jest raczej pewne ;>
    Nie wiem gdzie wyczytałeś, że wszystko wiedziałem po urodzeniu i z czego to wnosisz - bo tak nie było, ale nie pchałem się `na afisz` manifestując swoją nieumiejętność wysławiania się czy nieznajomość pewnych zagadnień (nadal z resztą tego nie robię). Nie przeczytałeś też chyba wszystkich komentarzy, bo Maku miał jasno wytłumaczone w czym leży jego problem - przez Maciusia... Zamiast się zastosować - arogancko odpowiedział...

    Co do pouczania - właśnie m.in. dzięki konstruktywnej krytyce, radom a także pouczeniom można się sporo dowiedzieć - jeśli, zamiast reagować na nie aroganckimi tekstami i zachowaniem przyjmie je się z pokorą...
    CIEBIE TO TEŻ DOTYCZY, bo widzę, że nie jesteś w tym względzie lepszy niż Maku...

    PS.: O co Ci chodzi z tymi burakami i słomą? Czyżby jakieś kompleksy??? Czy też w końcu Internet też trafił pod strzechy?!

    PS.: GULIwer - przyzwyczajenia, przyzwyczajeniami, a durne szpanerstwo - durnym szpanerstwem... "v" to zdecydowanie to drugie...

    PS2.: Maku zerknij do encyklopedii i przeczytaj co znaczy słowo "debil", a potem jeszcze raz przemyśl w jakim kontekście zostało użyte - walić głupa każdy umie :>

    Dla mnie EOT


  33. Do Maku (autor: Macius | data: 8/05/02 | godz.: 18:58)
    Primo: pisanie v zamiast w czy ruwnolegle zamias rownolegle pomine - nie moj poziom. Jak komus odpowiada pseudo szpanerstwo - jego problem i jego psychoanalityka - mnie to wisi.
    Secundo: wielokropek w jezyku polskim stosuje sie glownie w przypadku niedomowien, konkluzji itd, a nie jako element ozdobny - ucza tego w 5 klasie szkoly podstwowej - radze albo owa klase powtorzyc, albo do niej dorosnac - zaleznie od wlasnego punktu widzenia.
    Tetrio: sa ludzie, ktorzy nie zauwaza ironii gdy ta kopnie ich w czesc ciala, w ktorej plecy traca swa szlachetna nazwe...
    I tym milym akcentem zakonczym ten, jakby nie bylo, zenujacy watek. Zas co to Vertex Shader czy inne takie, to ja niestety wiem i to od dawien dawna. Podobnie zreszta jak podstawy grafiki 3D. Nie istotne. EOT


  34. heh (autor: HiPiS-brak rejestracji | data: 9/05/02 | godz.: 08:01)
    A co tam..zły dzień miałem :P
    Ale czepiasz się że niewiem nic o Tobie..pewnie tak jest , tak samo jak i Ty o Maku...
    A jeżeli chodzi o Internet to jak najbardziej powinien trafić pod strzechy juz kilka ładnych lat temu , wtedy byś się do niego przyzwyczaił :P Ok koncze bo trzeba krowy doić :PPPPPPPP

    EOF


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.