Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Środa 16 listopada 2011 
    

AMD anuluje projekty Whichita i Krishna


Autor: Wedelek | źródło: SemiAccurate | 17:00
(18)
Na początku przyszłego roku do sklepów miały trafić APU Whichita i Krishna, wykonywane w 28nm procesie produkcji i wchodzące w skład platformy Deccan. Nowe procesory zastąpiłyby aktualnie sprzedawaną platformę Brazos, jednak tak się nie stanie. Wszystkiemu winne są fabryki Global Foundries, które nie będą gotowe do masowej produkcji układów wytwarzanych w technologii 28nm-SHP wcześniej niż w połowie 2012 roku. To z kolei sprawia, że Whichita i Krishna miałyby niezwykle krótki okres "życia" bo już w 2013 roku zastąpiłaby je platforma Kerala z APU Kabini.

AMD podjęło więc decyzję, że wprowadzenie na rynek produktu, który walczyłby z konkurentem ze stajni Intela przez zaledwie 6 miesięcy jest nieekonomiczne i lepiej skupić się na innych projektach, które byłyby gotowe przed końcem 2012 roku.

Co ciekawe TSMC już się szykował by wskoczyć na miejsce Global Foundries, ale wygląda na to, że nic z tego nie będzie. AMD najprawdopodobniej zdecyduje się jedynie odświeżyć platformę Brazos, zamieniając istniejące IGP na nowe, wchodzące w skład rodziny HD 7000.




 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Kazdy kommentarz zbedny jest (autor: josefek | data: 16/11/11 | godz.: 17:48)
    amatorzy...i pomidor racje ma

  2. josefek (autor: Markizy | data: 16/11/11 | godz.: 18:02)
    to po co piszesz, prawda jest taka że to prawdopodobnie działanie nowego CEO który stwierdził że obecne rozwiązanie jest bez sensu i szkoda wydawać kasę na to jak można ulepszyć koleją architekturę która wejdzie w 2013, a może uda się ja dzięki temu wprowadzić w q4 2012.

  3. hmmm (autor: Zbyszek.J | data: 16/11/11 | godz.: 18:03)
    mogli to puścić TSMC

  4. wg. mnie dobry krok (autor: Plackator | data: 16/11/11 | godz.: 18:13)
    Bo poco wydawać kolejny produkt, jeżeli ten jeszcze na dobre sie nie sprzedał?

    jak ktoś tu wspomniał "AMD aktualnie ma strategie sprzedaży "Nie kupuj naszego produktu bo za chwile wyjdzie nowy"


  5. C2-mozliwe (autor: josefek | data: 16/11/11 | godz.: 18:39)
    ale jakie rozwiazanie AMD-u jakis sens ma..

  6. Wg mnie (autor: quadcore | data: 16/11/11 | godz.: 19:07)
    to też bardzo dobry krok , może buldozera poprawia wczesniej i będzie lepszy.Widać że nowy szef trzeżwo myśli.Niech poczekają aż rynek się nasyci Brazosami bo narazie nadal ich nie widać , tzn już lepiej jest ale nie za rózowo z ta dostępnościa

  7. C6- moze masz racje (autor: josefek | data: 16/11/11 | godz.: 19:23)
    ale rok po prezentacji w dalszym ciagu ulomne Atomy kroluja...a w producji Brazosow tylko 15 % mozna jako serie E-350 albo E 450 sprzedac, inne trzeba ponownie ochrzcic i ptawie podarowac...

  8. @up (autor: quadcore | data: 16/11/11 | godz.: 20:22)
    Może przyłożą się bardziej do brazosa 2.0 i to poprawia

  9. Stopnie ewolucji AMD (autor: pomidor | data: 16/11/11 | godz.: 21:20)
    - dobre produkty
    - słabe produkty
    - opóźnione produkty
    - anulowane produkty
    - teraz kolej na produkty tylko na slajdach

    Jasno widać że ta firemka się kończy.


  10. @up (autor: Plackator | data: 16/11/11 | godz.: 21:58)
    Pomidor, jak zawsze ci sie zarty udaja, teraz ja opowiem swoj

    Stopnie ewolucji Nvidi
    - Dobre produkty
    - Gorace produkty
    - Parzące produkty
    - Palace produkty

    I co dalej :D ?


  11. potem bea wybuchające (autor: Pider | data: 16/11/11 | godz.: 22:11)
    z fajerwerkami gratis oraz zasłoną dymną podczas gry w BF 3 ;]

  12. @up (autor: Wedelek | data: 16/11/11 | godz.: 22:48)
    Takie już były - GTX 590:/

  13. Moim skromnym zdaniem, (autor: Jarek84 | data: 16/11/11 | godz.: 22:54)
    które wyrobiłem sobie po zakupie Acera z C-60 i porównania go z Atomową konkurencją to decyzja AMD (jeśli prawdziwa) jest jak najbardziej słuszna. Lepiej zaoszczędzone środki przeznaczyć na dopracowanie Kerali, co zaowocuje mam nadzieję wydajniejszym produktem, wydanym wcześniej niż początkowo planowano :]

  14. @12. (autor: Mariosti | data: 16/11/11 | godz.: 23:14)
    Ale wiesz, GTX590 jest strasznie drogi, lud też chce realistyczny dym ;]

  15. ... (autor: ElFi | data: 17/11/11 | godz.: 01:34)
    Ludzie! Co wy tu gadacie? W obecnym położeniu to AMD powinno pchać do przodu, wydawać nowości, walczyć jak lew. Slajdy już się przeżyły. Muszą jak najczęściej odświeżać ofertę, choćby miały to być procesory na pół roku. A co jak ich następca się opóźni z pół roku lub rok co już jest prawie tradycją? - wtedy będą żyć nie pół roku, a rok - półtora. Z takim podejściem ta firma się szybko skończy, albo ściemniają z ta niegotowością GF, być może problem jest inny.

  16. C14- mozna sie z toba zgodzic, ale jest zawsze ale (autor: josefek | data: 17/11/11 | godz.: 03:30)
    moj syn dojezdzajac do pracy pociagiem uzywa Acera 522 z C-50 i jest z niego bardzo zadowolony, ale male przenosne do 13,3 zalli z E-X50 prawie nie mozna znalesc( tylko Sony ma , ale do kasy prosi), a dziadowskimi Atomami kazdy sklep zawalony jest, czy jakas tam kobieta na jakiegos tam z C-60 bedzie czekac....mam watpliwosci...AMD nie potrafi nawet 15 % swoich z jednej serii ( np Brazos) top produktow zapewnic, sprzedaje te kulawe, ktore jakos nie wyszly i bardzo malo na tym zarabia, jak dlugo nie potrafi tych najlepszych z kazdej serii w dowolnej ilosci dostarczac tak dlugo nic tam ciekawego nie bedzie....sam czekam na Asusa 1215BX z E-450, ale jak dlugo bede musial czekac...
    taka sama jest sytuacja z seria Ax- tych A8, to nie ma, bo nie wychodza....
    chyba teraz decysje tych dwoch zlodziei Ritza i Meyera placa, sprzedanie czesci fabryk arabskim ignorantom, kamel knypperom,...a Intel przez wegierskiego Zyda zalozone, bedzie conajmniej 2800 lat trwal, i sie zawsze odrodzi tak jak Israel...


  17. Ale przestazale modele HD 7xxx na 3 miesiace na rynek wysyla (autor: josefek | data: 18/11/11 | godz.: 22:47)
    kiedt oni w koncu przestana bajki opowiadac, po cenach ich akcji mozna doskonale powiedziec,ze tylko szalency w ich bajki wierza, ddzisiaj w MM w Milano widzialem notebook Toshiba 15,6 zallowy z E-450 , 4 gb Ram 629 GB HD za 299 euro, ale odpowiedni 12 zallowy dziwnym trafrem 120 euro wiecej kosztuje, i moze mnie ktos ta roznice wytlumaczy, w pociagu doliczylem sie 57 osob( typopwy konvoj (eszalon) ranny z ludzmi do pracy dojezdzajacychz z zalaczonym PC i ani jednego z tych z AMD, z tych bylo 21 subnotebookow....

  18. a kiedy przestanie "buble" produkowac (autor: josefek | data: 21/11/11 | godz.: 08:09)
    i na nichy tracic....
    kazdy rozsadnie i logicznie myslacy Polak ( Banach tez Polakiem byl) porownujac ceny na pewie3n model notebooka AQcera serii ASW5560 G z llanem i z roznymi tego APU wersjami , chyba rece do wlosow wsadzi i o nieumiejetnosci tej wspanialem firmy sie przekona, ten sam komputer wyposarzony w pelno sprawny A8 kosztuje srednio 200 euro wiecej, niz jego kulawy brat z A4----wszelkie dalsze kommentarze zbedne sa...


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.