Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Piątek 25 listopada 2011 
    

XBox będzie mieć dwa oblicza


Autor: Wedelek | źródło: Tech Spot | 14:33
(34)
Niemal zawsze przy okazji tematu o konsolach pojawia się dyskusja o negatywnym wpływie tych urządzeń na rynek gier komputerowych. Większość tytułów musi pracować nie tylko na komputerach PC, ale również i na o wiele słabszych konsolach, co automatycznie zmusza twórców do pewnych kompromisów, tak ganionych przez użytkowników PC'tów. Już niebawem na scenę wkroczy kolejna generacja konsoli, a Microsoft stwierdził, że jeden model to za mało i postanowił podzielić markę Xbox na dwie odrębne ścieżki rozwoju.

W tym momencie nie mówimy o różnych wersjach sprzętu zbudowanego w większości na bazie tych samych, podzespołów, a o całkowicie różnych produktach, zbudowanych w całości od podstaw. Pierwsze urządzenie będzie skierowane dla tzw. "casuali", którzy wybierają niezbyt skomplikowane gry, najlepiej takie, które korzystają z Kinekta. Ten Xbox będzie głównym przeciwnikiem zapowiadanego Nintendo Wii U i ma być atrakcyjny cenowo.

Zupełnie innym produktem będzie przedstawiciel drugiej odnogi XBox, który będzie głównym rywalem PlaySation oraz komputerów klasy PC, a jego rynkiem docelowym będą gracze lubujący się w najbardziej wymagających i rozwiniętych, również pod względem graficznym tytułach. Jego specyfikacja techniczna ma obejmować między innymi mocny, sześciordzeniowy procesor, 2GB pamięci RAM typu DDR3 oraz GPU stworzone przez AMD. Prezentacja nowej konsoli odbędzie się najprawdopodobniej podczas styczniowych targów CES, a za fizyczną produkcję (w 28nm) odpowiedzialny będzie TSMC.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Jakoś mi się nie widzi ten pomysł (autor: Blazakov | data: 25/11/11 | godz.: 14:45)
    No, chyba że te casualowe gierki będą dostępne za darmo w mocniejszej konsoli. A w to akurat nie chce mi się wierzyć. Rozmieniają się na drobne.

  2. 6 jajek (autor: Kosiarz | data: 25/11/11 | godz.: 14:48)
    i 2GB pamieci? podobno nowe konsole maja byc przyszlosciowe a juz od dawna standardem w PC jest 4GB - w nowo kupowanych skladakach ludzie pakuja czesto po 8GB bo tanie jak barszcz.

  3. @Kosiarz (autor: Blazakov | data: 25/11/11 | godz.: 14:54)
    Wiesz, tylko że w PC te 4gb muszą utrzymać system operacyjny, antywirusa działającego w tle, niezamkniętą przeglądarkę, skajpa, usługę wywalania na pulpit przy przypadkowym wciśnięciu przycisku "windows" i inne tego typu pierdółki. Konsole akurat nie potrzebują takiej ilości - co innego pamięć graficzna, nie chce znowu widzieć rozpikselowanych tekstur...

    PS2 miało 32MB ram w czasach kiedy standardem w PC było 128MB, (a wchodziło 256MB), a i tak na początku gry na PS2 wyglądały lepiej niż te pisane na PC.


  4. @Kosiarz (autor: Blazakov | data: 25/11/11 | godz.: 14:59)
    Z resztą, to jest co najmniej 4rokrotny skok z poprzedniej generacji. Xbox 360 ma 512MB współdzielone na grafikę i CPU, PS3 ma 256MB ramu i tyle samo na karcie. A Skyrim pomimo tego wygląda całkiem nieźle.

  5. 2GB w konsoli jak 8GB w kompie (autor: agnus | data: 25/11/11 | godz.: 15:04)
    tako ja to widzę..

  6. 4GB RAM w PCcie????? (autor: Qjanusz | data: 25/11/11 | godz.: 15:19)
    recka najbardziej zaawansowanej gierki 3D robiona na PCcie (Win, stery, firewale, antiworusy, frapsy i różnego rodzaju dodatkowego shitu):
    "Test wpływu ilości pamięci RAM na płynność animacji skończył się w zasadzie jak zawsze. Wyniki osiągane przez platformę z 4 GB RAM były identyczne jak te, które zmierzyliśmy w zestawie testowym z pojedynczą kością 2 GB."

    http://www.benchmark.pl/...-4187/strona/15974.html

    Mocna wersja konsoli wg mnie od strony gratów jest jak najbardziej ok. Mocne CPU, WYSTARCZAJĄCA ilość RAMu, dobry(?!?) GPU.

    Natomiast co do słabszej wersji casualowej, to tak coś mi się widzi że pomysł nie jest wcale poroniony, jak mogłoby się to wydawać na pierwszy rzut oka.


  7. Tym razem przegrają z PS4 (autor: pomidor | data: 25/11/11 | godz.: 15:28)
    Poprzednim razem M$ miał szczęście, bo Sony w ostatniej chwili zmieniło plany, i wsadzili GPU zupełnie nieprzygotowany do konsoli. Mimo to i tak jest na równi z mozolnie wyklepanym GPU od AMD. Teraz NV i Sony nie wstawią prowizorki, tylko porządny GPU który odjedzie od klocka na kilka długości.

  8. #7 . (autor: Qjanusz | data: 25/11/11 | godz.: 15:33)
    tak, pionowo w stronę dna szamba...

    Sony miało dosyć partackiej roboty nVidii, dlatego chciała by to Intel wyprodukował GPU do PS4
    http://www.theinquirer.net/...sign-playstation-gpu

    Ale niestety, po przewidywalnej i totalnej niemocy Intela w tym temacie, Sony zmuszone było wziąć ochłap z rynku, bo AMD już się dogadał z Microsoftem i Nintendo.


  9. @pomidor (autor: Tarec | data: 25/11/11 | godz.: 15:35)
    Jakie szczęście znowu? Microsoft wystartował z x-klockiem ponad rok przed ps3. W tym czasie zdążył zdominować rynek. Nic nie wiadomo o specyfikacji konsol, a Ty już wiesz kto będzie miał lepsze GPU? I niby co, technologię z kosmosu ściągną, żeby wyprzedzić konkurencję?

  10. @7. (autor: Jarek84 | data: 25/11/11 | godz.: 15:37)
    To Sony też będzie brało GPU od AMD? :E

    Co do casuali - z nieoficjalnych przeciekow wynika że Wii U wcale ułomkiem nie będzie, chociażby GPU ma byc klasy R770... więc ciekawi mnie co MS chce wrzucić do tego casualowego X-pudełka?


  11. @up (autor: Plackator | data: 25/11/11 | godz.: 15:44)
    Obija mi się o uszy, ze w którymś z modeli ma być stosowane TRINITY od AMD

  12. @up (autor: Plackator | data: 25/11/11 | godz.: 15:46)
    Zwłaszcza zważając na fakt ze dzisiejsze oprogramowanie jest dostosowane do procesorów intela, w przypadku xboxa wszystko będzie dostosowane pod 1 model.

  13. A tak na marginesie (autor: Jarek84 | data: 25/11/11 | godz.: 16:22)
    gdzieś mi się też "obiło o oczy", że i Apple chce się wbic na rynek konsol...

  14. @up (autor: Qjanusz | data: 25/11/11 | godz.: 16:26)
    chyba tak ale od dupy Wojtek, czyli ulepszając istniejące iShity.

  15. glownym problemem obecnych konsol (autor: Kosiarz | data: 25/11/11 | godz.: 16:27)
    wg tworcow gier okazala sie zbyt mala pojemnosc pamieci. ja wolalbym miec zapas niz na styk przy obecnych cenach.

  16. malo pamieco :-/ (autor: Mario2k | data: 25/11/11 | godz.: 16:31)
    Mimo ogromnych umiejetnosci programotow tworzacych gry na konsole to owe 2GB Ramu to za malo , chyba ze gpu bedzie posiadalo swoje 2GB

  17. @Kosiarz @Mario2k (autor: Blazakov | data: 25/11/11 | godz.: 16:34)
    Ty może wolałbyś mieć na zapas, ja z resztą też, ale niestety "postęp" musi być i za parę lat rynek znowu musi odczuwać braki w sprzęcie starych konsol aby można było wprowadzić nowe...

  18. dodac nalezy (autor: Mario2k | data: 25/11/11 | godz.: 16:36)
    Ze lekko w ciagu 2-3 lat standardem dla PC game bedzie 8 GB + 4 GB na grafice . Jezeli konsola ma byc na kilka lat 4GB pamieci to minimum.!.!

  19. @Mario2k (autor: Blazakov | data: 25/11/11 | godz.: 16:42)
    Ludzie mówili to samo jak wchodziło PSX, potem PS2, potem Xbox, potem obecne "next-geny" i mówią teraz. @agnus dobrze powiedział, 2GB w konsoli to tak jak 8GB w PC na dziś.

  20. no i bardzo ładnie (autor: ghs | data: 25/11/11 | godz.: 16:42)
    zanosi się że obecny pc (n.b. dość stary) wymienię nie wcześniej niż za 2-3 lata. no chyba że coś się posypie

  21. @19 (autor: Kosiarz | data: 25/11/11 | godz.: 17:08)
    ja to jestem w stanie zrozumiec tylko nie dadza w takim razie mozliwosc updatu za rok czy dwa bo za 4 lata bedzie padaka i znowu z wywalonym jezorem bedziemy czekac.

  22. ummm (autor: Mario2k | data: 25/11/11 | godz.: 17:09)
    Gdzies czytalem chyba na frazirze ze sami developerzy gier na ps3 domagali sie 8GB dla nowej konsoli .
    Pewnie owe 2gigasy styknie na 2 lata ale co potem ? konsola powinna byc nowoczesna przez co najmniej 5 lat zeby takie sony czy MS zdazylo zarobic ;-)


  23. dobry plan (autor: RusH | data: 25/11/11 | godz.: 17:23)
    problem mietkiego z WII polegal na potrzebie konkurowania cenowo ze sprzetem jedna generacje w tyl. Teraz malyM bedzie mogl sprzedawac tani hardware po kosztach zeby zniszczyc nintendo jednoczesnie odbijajac sobie na glownej konsoli

    oczywiscie w przypadku M$ odbijanie sobie oznacza 'moze tym razem nie bedzie $9B w plecy jak dotychczas'


  24. @15 (autor: Plackator | data: 25/11/11 | godz.: 18:50)
    Bo gdzieś trzeba te pre-renderowane gry upchać, po co renderować na żywo jak na PC, niech będzie białe ubranie oświetlone czerwone światłem, daje biały kolor odbitego światła.

  25. hmm (autor: piobzo | data: 25/11/11 | godz.: 22:46)
    są gracze którzy wykorzystują 16+GB ram.. np gracze mmo.. ramdisk w masówkach to podstawa

  26. gdzie MS tak stwierdził? (autor: hideox | data: 26/11/11 | godz.: 10:25)
    bo nie chce mi się w to wierzyć, Nintendo może sobie pozwolić na bycie casualową konsolą chociaż to ściemka bo mają kupe dobrych hc gier exclusive z Mario, Zeldą, Metroidem itd. a MS prócz Halo nie ma nic więc casuale i fani Nintendo i tak kupią WiiU

  27. @Mario2k (autor: Drow | data: 26/11/11 | godz.: 13:53)
    Malo ramu? Konsola to nie pecet, zarzadzanie pamiecia jest troche inne, zas procz odpalonej gry, praktycznie nci nie dziala na konsoli w tle. Po co wiec komu wiecej ramu?

    "Pewnie owe 2gigasy styknie na 2 lata ale co potem ?"
    A potem tez wystarczy. Aktualnie x360 ma 512 wspoldzielonego ramu, istnieje na rynku juz szosty rok i ma sie dobrze.Po co wiec ten placz?

    Ludzie.. uspokojcie sie z tym hardwarem, naprawde.

    @Plackator: ty sam jestes prerenderowany.

    @Kosiarz: nie bedzie zadnej padaki, tak jak nie ma jej teraz. A ze tobie nie odpowiada aktualny hardware? To sobie kup peceta ktorego bedziesz mogl updejtowac i po sprawie.

    "przy obecnych cenach."
    Tylko, ze ceny podzespolow konsolowych nie sa takie same, jak typowo masowych podzespolow dla PC.

    Niektorzy to by na sile z konsoli zrobili pcta.


  28. Inna sprawa (autor: Drow | data: 26/11/11 | godz.: 13:56)
    ktora mnie osobiscie coraz bardziej wkurwia na TPC to to, ze TPC podaje PLOTKI jako FAKTY.
    NIgdzie w niusie nie widzialem stwierdzenia, ze to PLOTKA, a to ewidentnie plotka. W paru innych tego typu niusach pytalem redakcje o zrodla tych "faktow" i jakos dziwna cisza zawsze zapadala. Ale zpaytam raz kolejny:

    Wedelek, podaj zrodlo tych swoich faktow co? I to takie, ktore mowi, ze to sa fakty, a nie plotki - bo sam traktujesz tresc niusa jako fakt.


  29. @Drow (autor: Wedelek | data: 27/11/11 | godz.: 17:12)
    Od tego masz pole "źródło" tuż pod tytułem newsa. To właśnie z tej strony korzystałem pisząc wspomnianą informację. Co do plotek to każda informacja w której nie jest napisane że "Producent podaje", "Według producenta" lub nie ma bezpośredniego zwrotu, ze jest to informacja podana przez twórcę technologii/sprzętu oznacza że treść jest wiadomością nieoficjalną. No chyba, ze dany produkt jest już na rynku. Często zresztą o tym przypominamy, w samej treści, ale jeśli spodziewasz się przy każdym newsie dopisku PLOTKA lub FAKT, to raczej zbyt szybko się nie doczekasz i nei mówię tylko o TPC, ale o całej branży jako takiej.

    Pozdrawiam


  30. ehhh (autor: Mario2k | data: 27/11/11 | godz.: 21:24)
    Ja bym wolal doplacic zdeka i miec minimum 4Gigasy ;) a tak powazniej to nie mogli by zapodac slotu rozszezen ? wiem wiem ze 90% gier na konsole sie pewnei zadowoli 2GB Ramu ale nadchodza dla konsol gry typu BF3 a tam przy duzych mapach pelnych detali wiecej ramu to wieksze mozliwosci .

    Osobiscie licze wlasnei ze bedzie wiecej gier FPP
    byle tylko dali w tych grach wsparcie dla myszy i keyboarda to dla tego typu gier kupuje w ciemno kolejnego XClocka .

    b.t.w
    granie w BF3 na padzie jest poprostu chore


  31. @Wedelek (autor: Drow | data: 28/11/11 | godz.: 09:15)
    Nie doczekam sie? na TPC moze tak, skoro sa tutaj tacy twardoglowi, ale akurat na stronach branzowych o grach komputerowych/konsolowych praktycznie ZAWSZE podaje sie, zeby niepewny nius traktowac jako plotke i jest to bardzo mocno podkreslane na poczatku lub koncu newsa. Przyklady? gry-online albo kotaku chociazby - poczytaj sobie. To jest twoj obowiazek jako newsomana, aby akcentowac czy jest to plotka czy fakt - albo dodawac w stopce kazdego niusa zastrzezenie, ze wszystkie niusy bez "producent podaje" traktowac jako plotke. Inaczej uwazam, ze wprowadzasz w blad i to juz nie pierwszy raz, bo twoje niusy nie maja wydzwieku "byc moze.."/"plotka podaje..", tylko "bedzie tak i tak...".

    A zrodlo? Imo powinien byc pelny link do konkretnego artykulu, na ktory sie powolujesz, a nie tylko sucha nazwa strony. tak, w kazdym razie, robi sie w cywilizowanym swiecie.


    @Mario2k: ale nie rozumiesz, ze klawa + mycha to juz nie jest konsola? :)
    Poza tym dodatkowy, nawet opcjonalny, kontroler wymusza chociazby podzielenie multiplayerowych rozgrywek na dwa osobne tory, ze wzgledu na kontroler - bo chyba nie sadzisz, zeby pozwolenie graczom z padem i m+k grac razem bylo rozsadnym rozwiazaniem? Zreszta - na PS3 przeciez jest pelne wsparcie sprzetowe dla k+m.. tylko jakos developerzy z tego nie korzystaja - co imo mowi samo za siebie :)


  32. #27 Drow (autor: Markizy | data: 28/11/11 | godz.: 09:34)
    tak naprawdę powinni dać nawet 8GB to by twórcy gier mieli większe pole do popisu, bo obecnie idą na drastyczne ciecia pod względem możliwości jakie posiadają. A cena konsoli by wzrosła max o 15$. A druga sprawa cześć do konsol nie są aż tak specjalne jak ci się wydaje, bo są tam zwykłe hdd, a kości pamięci są po prostu tylko przylutowane do płyty główne.

    O ile się nie mylę Crytek zapowiedział że jak następna wersja konsoli nie będzie miała 16GB ramu to ich nowy silnik nie ruszy na konsoli, a przynajmniej będą musieli go sporo obciąć.


  33. @Markizy (autor: Drow | data: 1/12/11 | godz.: 08:30)
    Z tym Crytekiem to jakas plotka, bo to jawna bzdura oczekiwac 8GB ramu po konsoli, nie mowiac juz o 16. Nie ma to takze zadnego ekonomicznego uzasadnienia.
    Zas co do ciecia efektow itd.. ja wiem jedno - sa developerzy, ktorzy nie musza ciac niczego: EPIC, Naughty Dog i paru innych. Ich gry zawsze wygladaja pierwszoligowo i mi to osobiscie wystarczy.

    Zas co do ilosci ramu, to patrze, ze ludziom tylko grafika w glowach - lepszy hardware, lepsza karta gfx, wiecej ramu! A gdzie gameplay? Co mi z gry o zageszczeniu poly jak w filmach CGI, skoro 1) gra trwa 5h 2) da sie przejsc tylko na jeden mozliwy sposob? Ludzie chca grafy, a zapominaja o wszystkim innym.

    "A cena konsoli by wzrosła max o 15$."
    Bzdura. Skoro to jest taka banalna cena, to niby dlaczego zwiekszenie przez Microsoft pamieci dwukrotnie w swoich konsolach kosztowalo firme 1 mld usd? :)
    Pewnie ze hdd jest zwykly, ale kazdy inny podzespol jest przeciez customowy, przystosowany do jak najwiekszej przepustowosci i szybkosci dzialania - bo to na tym polega w duzej mierze wydajnosc i moc konsol.


  34. Zreszta.. (autor: Drow | data: 1/12/11 | godz.: 08:36)
    http://www.neogaf.com/...m/showthread.php?t=444402

    Reakcja graczy mowi sama za siebie.
    Dominujacym slowem jest: "insane".


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.