Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 15 maja 2002 
    

GF4Ti 4200 w testach ...


Autor: Kris | 12:51
(42)
Długo oczekiwane karty GeForce4 Ti 4200 trafiają w końcu do sklepów. Czy faktycznie dostaniemy wydajność GF4Ti w cenie poniżej 1000 zł? Czy nowe oznacza lepsze? Producenci wyprzedają nieprodukowane już GF3, aby zrobić miejsce dla nowych kart. Cały czas są one jednak w sprzedaży więc mamy przed sobą wybór. W co „zainwestować” pieniądze? GF3Ti 200 (od 600 zł), Radeon 8500LE (od 650 zł) czy najnowszy układ GF4Ti 4200 (od 750 zł)? Dzięki uprzejmości firmy Action2 dotarła do mnie paczka z trzema kartami Prolink PixelView. Są dwie mutacje GF4Ti 4200 : 128MB VIVO (wejście i wyjście video) i 64MB z TV-out oraz GF3Ti 200. Do ekipy dorzucam Radeona 8500 i zabieram się za porównanie. Nie będzie gigantycznych procków, wyciskania wyników za wszelką cenę czy testów, które nie odzwierciedlają potencjalnych możliwości kart. Spróbuję opisać jak najwięcej rzeczywistych walorów użytkowych, aby ułatwić wybór nowej karty szerokiemu kręgowi odbiorców. PS. Na zdjęciu od lewej Prolink GF3Ti200, ATI Radeon 8500 i Prolink GF4Ti 4200 128MB VIVO DVI.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. czekam z niecierpliwoscia na testy, (autor: Andrzej | data: 15/05/02 | godz.: 13:04)
    nie zapomnij puscic Wolfa na tych kartach,moze inni maja jakies propozycje ?

  2. Standard (autor: MARC-brak rejestracji | data: 15/05/02 | godz.: 14:10)
    Musza byc standardowe testy, a wiec 3DMARK 2000 i 2001 (SE). Pewnie tez Q3, ale dobrze by bylo zabaczyc test na wersji demo SW:JK2. W ten sposob inni by sobie mogli porownac wydajnosc.
    W sumie to spodziewam sie, ze GF4Ti4200 bedzie jednak znacznie szybszy od GF3 i pewnie ATI8500 tez...
    Ale ja kupilem ostatnio GF3Ti200 i jestem zadowolony. Szykuje maly test porownujacy wydajnosc na komputerze z zainstalowanym od dawna systemem i na obciazonym oraz nie kompie. Chodzi o pokazanie wplywu na wydajnosc grafiki programow typu GG, antywirus, czy programy p2p dzialajace w tle. Mam nadzieje, ze DYD przyjmie to do publikacji :)

    Pozdrawiam
    MARC


  3. Andrzej ... (autor: Kris-Redakcja | data: 15/05/02 | godz.: 14:17)
    Wolf? Jeśli chodzi Ci o RTCW to test bez sensu bo każda z tych kart "rozwala" go nawet w 1600x1200x32 ... realnie zerowa różnica ...

  4. MARC... (autor: Kris-Redakcja | data: 15/05/02 | godz.: 14:24)
    3DMarki w default większego sensu nie mają. To są za mocne karty i wyniki będą sztucznie zbliżone przez podcięcie skrzydeł silniejszym. Ew. można by już coś wnioskować z wyników w 1600x1200x32 ...

    Nie interesuje mnie bezmyślna "numerologia" tylko takie testy których wyniki można skutecznie interpretować ...


  5. Cos mocniejszego (autor: Bulba-brak rejestracji | data: 15/05/02 | godz.: 14:27)
    Jezeli to koncert zyczen to ja poproze o
    Medal of Honor i jakas misje w lesie :P

    Pozdrawiam
    Bulba


  6. Bulba... (autor: Kris-Redakcja | data: 15/05/02 | godz.: 14:31)
    Oczywiście będzie MOHAA i odczyt chwilowy minimum z mojego "ulubionego" miejsca w lesie...

  7. http://www.pl.tomshardware.com/graphic/02q2/020409/index.html (autor: Adik1 | data: 15/05/02 | godz.: 14:43)
    już na Tomie mamy wyczepujący test. :-) bez czekania i bez zapowiedzi

  8. Adik1 (autor: Kris-Redakcja | data: 15/05/02 | godz.: 14:52)
    Myślę, że będę jednak w stanie wnieść trochę nowych rzeczy. Choćby prawdziwe 64MB (a nie przetaktowaną 128-kę), nowe wydajniejsze stery do R8500, procesor bliższy naszym realiom, rzeczywiste możliwości nadtaktowania (to nie są karty referencyjne) i co najważniejsze sporą dawkę własnych, unikalnych przemyśleń, których na próżno szukać u Pubsta ... :-)))))

  9. Kris (autor: MARC-brak rejestracji | data: 15/05/02 | godz.: 14:59)
    Nie chodzi o to, ze nei bedzie roznicy w malej rozdzielczosci w 3DMARK, ale o to, zeby inni mogli sobie je porownac ze swoimi wynikami w domu. A slowo 'standardowe' w poprzedniej mojej wypowiedzi nei tyczylo sie testow na ustawieniach Default ale, ze jako programy do testowania maja byc uzyte 3DMARK, bo to wlasciwie standard w testach, nawet jesli roznie sie mowi o ich faktycznej przydatnosci.
    Zgadzam sie, ze pazurki to dopiero zobaczymy na tych kartach w wyzszej rozdzielczosci.

    Pozdrawiam
    MARC


  10. MARK... (autor: Kris-Redakcja | data: 15/05/02 | godz.: 15:02)
    Z tym 3DMarkiem 2000 chyba przesadziełeś. Do DX7 optymalniej cenowo wychodzą karty poprzedniej generacji. Wydajność to dla mnie potencjał którym możemy dysponować z myślą o nowych grach ...

  11. ti 4200 rulez nieżle się o/c (autor: tom-brak rejestracji | data: 15/05/02 | godz.: 15:08)
    ta karta to cudo ja ją kupie ale wersje 64-megowoł jest ona zajebista radeonek wymienka ha ha hi

  12. Proponuje (autor: photonix-brak rejestracji | data: 15/05/02 | godz.: 15:15)
    Zrobic rzeczywiscie testy nie na super prockach tylko na jakis troche slabszych. np. Duron 800MHz czy podobny celeron.
    Uwazam nie kazdy co chce miec dobra karte nie musi miec PIV czy AMD XP+ (2000MHz)


  13. Gainward Ti4200 (autor: Gregor-brak rejestracji | data: 15/05/02 | godz.: 15:18)
    mialem okazje testowac karte Gainwarda oparta na GF4 Ti4200 ze 128MB pamieci 4ns. Karta jest taktowana standardowo czestotliwosciami 250/444 a w trybie enhanced 250/520. Udalo mi sie ja podkrecic na standardowym chlodzeniu do czestotliwosci 334/574. Komputerem testowym byl P4 2.0 Northwood na plycie MSI z chipsetem 845D. Na 3DMarku uzyskalem wynik 10 073 (na standardowych ustawieniach). Bylem naprawde bardzo milo zaskoczony.

  14. tom... (autor: Kris-Redakcja | data: 15/05/02 | godz.: 15:18)
    Procentowo zdecydowanie lepiej podkręca się GF3Ti200. Jeśli o/c jest dla Ciebie wyznacznikiem jakości karty to możesz zaoszczędzić biorąc GF3Ti200...

    A co do porównania z Radkiem to sam zobaczysz "czy" i jak "wymięka" ... :-))


  15. Kris (autor: MARC-brak rejestracji | data: 15/05/02 | godz.: 15:22)
    3DMARK 2000, o tyle, ze da pojecie, jak beda chodzic starsze rzeczy. Wiem, ze beda rewelacyjnie, bo GF4 to az nadto mocy dla nich, ale moze wlasnie to tez warto pokazac niektorym, ze nie tylko nowe efekty, ale i przyspieszenie starych rzeczy. (jesli oczywiscie ktos tego nie wie).
    A test faktycznie najlepiej na procesorze w granicach 800MHz. Powoli juz wychodza z rynku, ale jeszcze sporo jest w domach tych procow, a nawet wolniejszych. A moze jakis test skalowania z procesorem tej karty/kart?

    Pozdrawiam
    MARC


  16. photonix... (autor: Kris-Redakcja | data: 15/05/02 | godz.: 15:37)
    Będzie 1.24GHz ... mogę spowolnić i do 666MHz ale będzie to wyglądało jak testy wpływu procka na konkretną aplikację a nie na test samych kart ...

  17. MARC... (autor: Kris-Redakcja | data: 15/05/02 | godz.: 15:42)
    Nic Ci nie dadzą te testy. Karta będzie czekała na procesor i to jego w zasadzie będziesz testował ... sorry, 3DM2k odpada ... co do tzw. skalowania z prockiem to w przypadku tych kart kwestia dotyka głównie aplikacji ...

  18. Które stery Kris masz na myśli ? (autor: MaciekMR | data: 15/05/02 | godz.: 15:47)
    oczywiscie mówie o Ati :)

  19. Kto gra w rozdzielczości ponad 1024x768x32?? (autor: Michał-brak rejestracji | data: 15/05/02 | godz.: 15:49)
    Ilu tak naprawde jest takich graczy?
    mam 17" Sony i to ostatnia częstotliwosc którą wytzrymuje przy 85Hz
    Flatron w pracy mozę wiecej, ale i tak 1152 x 864 jest dosyc.
    Dla mnie testy w 1600x1200 sa dla zawodników - maniaków a nie przeciętnego "loosera"


  20. MR... (autor: Kris-Redakcja | data: 15/05/02 | godz.: 15:49)
    >=6058 ...

  21. Michał... (autor: Kris-Redakcja | data: 15/05/02 | godz.: 15:55)
    Mylisz pojęcia. Chodzi o warunki testu który ma pokazać potencjał na przyszłość a nie propozycję ustawień w konkretnej grze ... w większości przypadków (starsze gry) przy 1024 musiałbym pisać ciągle to samo : "na wszystkich gra się tak samo płynnie (czytaj: szkoda kasy na dowolną z nich) ... "

  22. Karta a procesor (autor: Michał-brak rejestracji | data: 15/05/02 | godz.: 16:00)
    Niecierpliwie czekam na zestawienie- przy jakiej generacji/modelu proca warto rzucać sie na silniejszą kartę graficzną
    Mam Celerona 533A@720 +Radeon SDR 32 i sadze, karta lepszej klasy nie pokaże juz swojej mocy na tym kompie. A mysle, że tych którzy maja proce do 1Ghz jest ciagle wiekszość.
    Wstawiłęm GF2TI 64 DDR Microstara "do testów" i był raptem jakieś 10% szybszy w testach a w grach nie było zauważlnej poprawy "grywalności" -np płynnej gry w wyższej rozdzielczości czy ilości detali (UT, RTCW)


  23. Kris: widziałeś reklame pIV (autor: Michał-brak rejestracji | data: 15/05/02 | godz.: 16:08)
    Oni też reklamują sie "zapas mocy dla przyszłych aplikacji". Wim, ze gdyby któryś serwis napisał, ze kartyw tej chwili nie są warte zakupu, to nie dostałby juz ani jednego sprzętu do testów.
    Ale dla 90% użytkowników GF3 za 600 zł czy mniam chciałbym R8500 LE za 700 zł - to wystarczajacy sprzet.
    A karty GF4Ti fajne będą za rok i będąś kosztowaly wtedy połowę obecnej ceny
    Zreszta -dzis wyszedł nowy Matrox który według Ananda ma realne szanse zostać nowym królem poweru.
    A co będzie za miesiac?


  24. Michał - Ja gram :) (autor: MaciekMR | data: 15/05/02 | godz.: 16:09)
    np.w 1280xcos tam :)
    Ale osobiscie wole 1024x768 + Anisotrop+AA
    :)


  25. swiete slowa (autor: ein-brak rejestracji | data: 15/05/02 | godz.: 16:46)
    kris ... Twoich przemyslen nikt nie przebije i to w pozytywnym tego slowa znaczeniu. test tom`a jest ok. ale mam nadzieje ze Twoj bedzie tak dobry jak AIW-a :)) czekam z niecierpliwoscia!

  26. A kto teraz kupi GF3Ti500? (autor: Putin-brak rejestracji | data: 15/05/02 | godz.: 17:43)
    Ja na pewno nie.
    Heh.


  27. Testy... (autor: Xms-brak rejestracji | data: 15/05/02 | godz.: 18:20)
    TUTAJ: <A HREF="http://www.theinquirer.net/...050206.htm</A> :-) Diabel tkwi w cenie, jesli GF4Ti4200 bedzie ponizej 700, to bedzie wymiot..Taki Prolink juz ma za 175USD 64MB wersje..ciekawe, po ile bedzie u nas ?

  28. ... (autor: Lamer-brak rejestracji | data: 15/05/02 | godz.: 20:33)
    A co to jest GieForse 4 4200 moj kolega mowi ze to jakas specjalna karta dzieki ktorej mozna sie laczyc w siec...

  29. Xms... (autor: Kris-Redakcja | data: 15/05/02 | godz.: 20:34)
    Prolink 64 : 750-800 zł
    Prolink 128 : 900-950 zł

    BTW: Jak podajesz ceny w dolarach to uwzględnij Radeona 8500LE za 100USD :-)))


  30. ja ją kupie (autor: OPteron-brak rejestracji | data: 15/05/02 | godz.: 20:35)
    Ta karta nieżle się bedzie krencić szczegulnie ta gainwarda. z szybszym dostempem pamięci i 64 mega na pokładzie
    (wyzsze taktowanie rdzenia i pamięci 3,6ns)
    dlamnie ta karta to cudo bowiem radek i gf3 ti 500 wymienka a przeciesz ona bendzie kosztoweć 175usd a ile bendzie kosztować po wakacjach pewniw jakieś 600 zł albo dużo mniej ja poczekam i kupie po wakacjach.
    ciekawe jaka bendzie odpowiedz ati i matroxa cze. odpiszcie


  31. niedawno u Ananda... (autor: Meteor | data: 15/05/02 | godz.: 21:25)
    A tu Kris robui niespodzianke :) Czekam na es z niecierpliwoscia, choc i tak znam juz wyniki ;) Interesujace zato beda wyniki OC, szczegolnie porownanie mozliwosc OC kart 64/128 MB ram

    BTW, jesli mozesz to zrob test na MS Train Simulator, szczegolnie w scenariuszach z dodatku roundhouse. Chociaz chyba tam glowne skrzypce gra procesor, to mimo wszystko chetnie zobaczylbym jak sobie GF 4ti 4200 radzi w tej gierce.


  32. benchmarki for gf4ti (autor: falcon-brak rejestracji | data: 16/05/02 | godz.: 11:09)
    dla gf4ti polecam CodeCreatures najbardziej wymagajacy benchmark ktory teraz jest dostapeny, reszte to q3 rtwc serius sam2
    3d mark 2001 jedi2 comache4 hmmm i chyba tyle wystarczy:)


  33. testy na sztucznych benchmarkach (autor: MARIO-brak rejestracji | data: 16/05/02 | godz.: 11:27)
    sprzęt sprzętem ale i tak nawet najmocniejsza maszyna wymięka w Soldier of Fortune 2. Niech sobie ktoś to włączy powyżej 1152/864 z detalami na ful. Ja mam maszyne kosmiczną i tak się przycina. Liczy się tylko wydajność w grach a nie np: w 3D Marku 2001...

  34. cd.. (autor: MARIO-brak rejestracji | data: 16/05/02 | godz.: 11:31)
    jeśli ktoś widział testy na Codecreature Benchmark to wie jakie to ma wymagania. Ja tam w 1024/768 mam 30.5 średnio klatek na s. a na SOF2 jest kicha...

  35. kris mozliwe że masz racje (autor: tom kris odpisz-brak rejestracji | data: 16/05/02 | godz.: 18:59)
    że radek wygra w wyzszych rozdzielczościach
    ale kto bendzie grał na 1600-1200 full detall
    weśmy na to w wolfa gf4ti4200 64 ma szybki dostemp pamienci 3,6ns co samo muwi za siebie bendzie się niezle krencic 630/330
    ja kupie u gainwarta ta firma ma pamięc firmy oj zpomniałem ale napewno wiesza to ostatnio dobra firma napisalem wcześniej ze karte kupie po wakacjach wiec gf3ti200 bendzie złomem a przy okazji wiesz jakby
    ta karta pracowala z athlonem xp 2100 i ddr
    2700 znasz jeszcze jakąś niezłą płyte pod athlony (wydajność) odpisz na tej stronie albo na mejla (ps.wszyscy piszą że sof2 to nie gra na gfti4200 jakgyś to skomentował chodzi mi o klatki cze odpisz)


  36. tom... (autor: Kris-Redakcja | data: 16/05/02 | godz.: 23:46)
    Czy ja gdzieś napisałem o jakiś "wygranych" Radka? Czy zachęcam do gry w 1600x1200? Poczekaj spokojnie na recenzję. Dowiesz się też m.in. dlaczego 128MB niżej taktowalnej u słabiej podkręcającej się pamięci jest znacznie ważniejsze niż polowanie na 3.6ns ...

  37. kris..... (autor: tom-brak rejestracji | data: 17/05/02 | godz.: 15:25)
    sugerujes że karta ti4200 128mb bendzie szybsz niż 64mb .....

  38. Gainward najdrozszy ? (autor: Xms-brak rejestracji | data: 17/05/02 | godz.: 16:03)
    Wlasnie zauwazylem pojawienie sie w 2 firmach "4200" Gainwarda. GoldenSample, i takie tam. Ale cena.. CENA.... 1.250 zl....
    Bez komentarza - mozliwosci, jak mozliwosci, ale nie lepiej juz "4400" kupic, tym bardziej, ze na Allegro w granicach 900-950 zl sa takie ?
    Moze egzemplarz z 64 RAMu i bez bajerow bedzie tanszy, zobaczymy. Po co tyle bajerow w najmniejszej karcie - "4400" i tak to zadanie wypelnia znakomicie.


  39. Kiedy ukaże się artykół? (autor: Magnus | data: 18/05/02 | godz.: 20:56)
    Bo właśnie wacham się między kupnem R8500LE a TI4200.
    P.S. Jeśli ktoś ma wątpliwości co do ceny to www.pcprojekt.pl


  40. Widzialem pod Stodola Gainwardy (autor: Sokol-brak rejestracji | data: 19/05/02 | godz.: 15:53)
    Na razie jeden model Ti4200 650XP 128MB Video In-Out, DV itp. Czyli full wypas w cenie 850zl. Byla na kilku stoiskach.
    Gainward produje jeszcze model 650TV: 64MB i tylko TV-Out, ale nie bylo jej jeszcze na gieldzie - moze za tydzien.
    Czekam na wyniki testow. Zdrowka.


  41. Testy Gainwarda (autor: Sokol-brak rejestracji | data: 19/05/02 | godz.: 16:08)
    Dokladnie ten sam model widziany przeze mnie na gieldzie zostal przetestowany:
    http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1619


  42. czekam z niecierpliwościa (autor: GULIwer | data: 22/05/02 | godz.: 14:25)
    na test
    ciekawe czym teraz nas zaskoczysz. ostatnie test radka + fotela był w deche :))))
    Wole TPCowe testy jakos bardziej ufam "swoim" niźli jakimś tam Pubstom czy innym czortom diabłom


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.