TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 13 stycznia 2012 |
|
|
|
AMD: mobile Radeony z architekturą GCN w 2 kwartale Autor: Zbyszek | źródło: ComputerBase | 13:02 |
(11) | Firma AMD poinformowała, że karty graficzne Radeon korzystające z nowej architektury GCN dedykowane do stosowania w komputerach przenośnych pojawią się w 2 kwartale bieżącego roku. Nowa architektura, z której korzystają już karty Radeon HD 7970 obsługuje biblioteki DirectX 11.1, magistralę PCI-Express w wersji 3.0 i zawiera szereg modyfikacji skutkujących ułatwieniem i zwiększeniem wydajności obliczeń wykonywanych za pomocą GPU. Dotychczas stosowane w poprzednich architekturach bloki SIMD z architekturą VLIW5 lub VLIW4 zostały zastąpione przez jednostki Compute Units (CU).
Na bazie nowej architektury powstały trzy 28-nanometrowe układy graficzne z architekturą GCN: Tahiti, Pitcairn oraz Cape Verde. Co najmniej jeden z nich trafi do notebooków.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Moze na gwiazdke w tym roku (autor: MateushGurdi | data: 13/01/12 | godz.: 13:32)
pokusilym sie o laptopa z jakims radeonem mobilnym na pokladzie ^^
- ja to troszkę żałuję, (autor: elzear | data: 13/01/12 | godz.: 13:49)
że wziąłem sobie notebooka z AMD. A to dlatego, że są problemy pod linuxem ze sterownikami :)
Oczywiście działać, działa ilość problemów ktore miałem to jednak przesada :) Gdybym miał dziś wybierać wziąłbym Nvidie :)
- @elzear (autor: trepcia | data: 13/01/12 | godz.: 14:33)
A jakie problemy miałeś? Z APU?
- coś mi się wydaje... (autor: Seba78 | data: 13/01/12 | godz.: 14:39)
że wyjdzie równocześnie z APU i będzie dedykowane do współpracy z nowymi APU
- GCN w mobile (autor: Plackator | data: 13/01/12 | godz.: 15:07)
I nowa technologia oszczędzania energii w tej arch.
to jest to!
- ... (autor: trepcia | data: 13/01/12 | godz.: 15:56)
Czekam aż któraś z firm opracuje kolejny krok w oszczędzaniu oszczędności a mianowicie w sterownikach będzie można ustawić minimalną ilość klatek na sekundę, które grafika będzie generować, np. powiedzmy, że mi wystarcza do grania 50 klatek na sekundę i w każdej grze, w którą będę grał, karta graficzna będzie utrzymywała taką ilość klatek. Jeśli by wymagało to użycia 3/4 wszystkich jednostek obliczeniowych to 3/4 będą używane a do 1/4 wogóle prąd nie będzie dopływał. To by były dopiero oszczędności! Bo co to za różnica, czy w danej grze mam 50 czy 150 klatek?
- ... (autor: trepcia | data: 13/01/12 | godz.: 15:57)
"oszczędzaniu oszczędności" :D
- trepcia (autor: Markizy | data: 13/01/12 | godz.: 16:20)
coś takiego częściowo już powstało
http://www.in4.pl/..._id=676&rectr_str_numer=3
- @06 (autor: Plackator | data: 13/01/12 | godz.: 18:13)
Takie coś jest od dawana w openGL, Directx.
Wystarczy odpalić grę z odpowiednim parametrem.
- @7. (autor: Kosiarz | data: 14/01/12 | godz.: 00:13)
To cos sie nazywa V-Sync ;) w zupelnosci zalatwia sprawe. Blokuje liczbe klatek na Hz wyswietlacza (dla standardowych paneli 60) i tyle. Ja jak wlacze to nieraz karta na 20% chodzi.
- @elzar (autor: popierdulka1234 | data: 14/01/12 | godz.: 13:44)
ilość problemów jakie miałem pod różnymi linuxami na AMD i nvidii była identycznie duża, chociaż akurat u mnie łatwiej rozwiązywało się problemy z ATI/AMD. w obecnym zabytkowym lapku mam nvidie i niech szlag trafi bo się grzeje niemiłosiernie (vostro 1700 bardzo zmodyfikowane od oryginalnej wersji)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|