Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 13 stycznia 2012 
    

AMD: mobile Radeony z architekturą GCN w 2 kwartale


Autor: Zbyszek | źródło: ComputerBase | 13:02
(11)
Firma AMD poinformowała, że karty graficzne Radeon korzystające z nowej architektury GCN dedykowane do stosowania w komputerach przenośnych pojawią się w 2 kwartale bieżącego roku. Nowa architektura, z której korzystają już karty Radeon HD 7970 obsługuje biblioteki DirectX 11.1, magistralę PCI-Express w wersji 3.0 i zawiera szereg modyfikacji skutkujących ułatwieniem i zwiększeniem wydajności obliczeń wykonywanych za pomocą GPU. Dotychczas stosowane w poprzednich architekturach bloki SIMD z architekturą VLIW5 lub VLIW4 zostały zastąpione przez jednostki Compute Units (CU).

Na bazie nowej architektury powstały trzy 28-nanometrowe układy graficzne z architekturą GCN: Tahiti, Pitcairn oraz Cape Verde. Co najmniej jeden z nich trafi do notebooków.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Moze na gwiazdke w tym roku (autor: MateushGurdi | data: 13/01/12 | godz.: 13:32)
    pokusilym sie o laptopa z jakims radeonem mobilnym na pokladzie ^^

  2. ja to troszkę żałuję, (autor: elzear | data: 13/01/12 | godz.: 13:49)
    że wziąłem sobie notebooka z AMD. A to dlatego, że są problemy pod linuxem ze sterownikami :)
    Oczywiście działać, działa ilość problemów ktore miałem to jednak przesada :) Gdybym miał dziś wybierać wziąłbym Nvidie :)


  3. @elzear (autor: trepcia | data: 13/01/12 | godz.: 14:33)
    A jakie problemy miałeś? Z APU?

  4. coś mi się wydaje... (autor: Seba78 | data: 13/01/12 | godz.: 14:39)
    że wyjdzie równocześnie z APU i będzie dedykowane do współpracy z nowymi APU

  5. GCN w mobile (autor: Plackator | data: 13/01/12 | godz.: 15:07)
    I nowa technologia oszczędzania energii w tej arch.

    to jest to!


  6. ... (autor: trepcia | data: 13/01/12 | godz.: 15:56)
    Czekam aż któraś z firm opracuje kolejny krok w oszczędzaniu oszczędności a mianowicie w sterownikach będzie można ustawić minimalną ilość klatek na sekundę, które grafika będzie generować, np. powiedzmy, że mi wystarcza do grania 50 klatek na sekundę i w każdej grze, w którą będę grał, karta graficzna będzie utrzymywała taką ilość klatek. Jeśli by wymagało to użycia 3/4 wszystkich jednostek obliczeniowych to 3/4 będą używane a do 1/4 wogóle prąd nie będzie dopływał. To by były dopiero oszczędności! Bo co to za różnica, czy w danej grze mam 50 czy 150 klatek?

  7. ... (autor: trepcia | data: 13/01/12 | godz.: 15:57)
    "oszczędzaniu oszczędności" :D

  8. trepcia (autor: Markizy | data: 13/01/12 | godz.: 16:20)
    coś takiego częściowo już powstało
    http://www.in4.pl/..._id=676&rectr_str_numer=3


  9. @06 (autor: Plackator | data: 13/01/12 | godz.: 18:13)
    Takie coś jest od dawana w openGL, Directx.
    Wystarczy odpalić grę z odpowiednim parametrem.


  10. @7. (autor: Kosiarz | data: 14/01/12 | godz.: 00:13)
    To cos sie nazywa V-Sync ;) w zupelnosci zalatwia sprawe. Blokuje liczbe klatek na Hz wyswietlacza (dla standardowych paneli 60) i tyle. Ja jak wlacze to nieraz karta na 20% chodzi.

  11. @elzar (autor: popierdulka1234 | data: 14/01/12 | godz.: 13:44)
    ilość problemów jakie miałem pod różnymi linuxami na AMD i nvidii była identycznie duża, chociaż akurat u mnie łatwiej rozwiązywało się problemy z ATI/AMD. w obecnym zabytkowym lapku mam nvidie i niech szlag trafi bo się grzeje niemiłosiernie (vostro 1700 bardzo zmodyfikowane od oryginalnej wersji)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.