Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Piątek 20 stycznia 2012 
    

Mass Effect 3: wymagania sprzętowe i demo


Autor: Zbyszek | źródło: Electronic Arts | 20:21
(23)
Już za niecały miesiąc, 14 lutego studio BioWare wypuści wersję demonstracyjną swojego przeboju - Mass Effect 3. W naszym kraju zostanie wydana z polskimi napisami i będą mogli w nią zagrać właściciele komputerów osobistych oraz konsol Playstation 3 i Xbox 360, a ci ostatni również przy użyciu kontrolera Kinect. Minimalne wymagania sprzętowe dla komputerów PC to system Windows XP SP3, Windows Vista SP1 lub Windows 7, procesor Core 2 Duo o zegarze 1,8 GHz lub porównywalny układ AMD, 1GB (Windows XP) lub 2GB (Vista/7) pamięci RAM, 15GB wolnego miejsca na dysku i karta graficzna z 256MB pamięci i obsługą bibliotek DirectX 9.0c.

Zalecane wymagania sprzętowe to 2GB pamięci dla systemu Windows XP, 4GB dla Windowsa Visty i 7, procesor Core 2 Duo 2,4 GHz lub szybszy oraz karta graficzna Radeon HD 4850/GeForce 9800GT z 512MB pamięci lub szybsza.



 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. To jest piekne (autor: MateushGurdi | data: 20/01/12 | godz.: 20:32)
    kupilem karte graficzna 3,5 roku temu i nadal jest podawana w zalecanych wymaganiach ^^ chociaz fakt faktem ze wszystkie Mass Effecty to jest kawal dobrego kody, ktory chodzi nawet na fatalnych zlomach, byle zgodnych ze standardami.

  2. Dużo (autor: quadcore | data: 20/01/12 | godz.: 21:33)
    Jest ludzi którzy narzekaja na moc buldozerów.Gram w wszystkie gry na phenomie II X2 na full detalach , wiec się pytam czy to ważne że FX 8150 przegrywa te 5 % z i7 ?

  3. juz mi smierdzi (autor: MayheM | data: 20/01/12 | godz.: 22:09)
    polskie napisy, ze tez nie da sie u nas kupic oryginalnej, nie spieprzonej wersji :/

  4. quadcore (autor: Mario2k | data: 20/01/12 | godz.: 22:20)
    Porownaj w grach gdzie jest wiekszy nacisk na cpu
    BF3 Multiplayer dla przykladu .
    Ale ogolnei jak bedzie odpowiednio mocna grafa to taki Buldozer spokojnie styka do gry ,tyle ze zawsze w najgorszych wypadkach framerate bedzie nizszy o ponad 10% od platformy i7


  5. lol (autor: RusH | data: 20/01/12 | godz.: 23:25)
    uzywaja kinecta jako elaborate microphone, troche fail


    I WILL PERSONULY BUI $200 MICROPHUNE COS IM RETARDED DERP DERP


  6. @up (autor: agnus | data: 21/01/12 | godz.: 01:01)
    Dokładnie to samo pomyślałem. Trochę drogi ten mikrofon.

  7. @Rush (autor: MateushGurdi | data: 21/01/12 | godz.: 02:23)
    Moze istnieje taka nadzieja (wiem ze sie ludze niepotrzebnie) ze sterowanie glosem bedzie dostepne ze zwyklego mikrofonu.. no dobra, sam juz w to nie wierze :P

  8. pomidorowi na jego Geforce 7 7025 będzie działać :) (autor: ekspert_IT | data: 21/01/12 | godz.: 09:50)
    I będzie i tak mówić że działa mu lepiej niż na radeonie 6770 :)

  9. @MateushGurdi (autor: Wyrzym | data: 21/01/12 | godz.: 15:05)
    Widzisz, moj 5 letni radek tez to ciagnie bez problemu ;] ale nawet jesli bym to w uber hiper elo omg detalach ciagnal to i tak wybieram wersje na ps3 ^^

    wygoda grania > detale


  10. @3. (autor: Krax | data: 21/01/12 | godz.: 17:22)
    zawsze lepsze napisy niz dubling

  11. @10 (autor: MayheM | data: 21/01/12 | godz.: 22:12)
    mialem na mysli polska wersje. Jak beda tylko napisy, to moze przejdzie. Oby nie spieprzyli przy okazji.

  12. @10, 11 (autor: Takeya | data: 21/01/12 | godz.: 23:40)
    Kwestia gustu, ja będę za dubbingiem tęsknić.
    Ludzie, proszę, przestańcie p***ć, jak to zły mamy w tym kraju dubbing. Owszem, zdarzają się kaszany pokroju Far Cry'a czy Assassins Creeda, ale akurat Mass Effect (poza Wrex'em) to kawał dobrej roboty.
    Tak, grałem również w wersję w całości anglojęzyczną, nie uważam jej za tak dobrą, by płakać po nocach za brak tej edycji u nas. Napisy nie są reakcją na użalanie się fanów - to tylko skok na kasę w postaci DLC.


  13. Bo ten trailer to chyba bardziej reklama Kinecta niż samego ME3 (autor: MBR[PL] | data: 22/01/12 | godz.: 00:57)
    (ten ostatni reklamy nie potrzebuje ;)
    Są jakiekolwiek powody technologiczne (poza marketingowym wpychaniem w brzuch Kinecta) by sterowanie głosem nie działało ze zwykłą kamerą USB z wbudowanym miktofonem, jak w czasach Skype itp wisi nad monitorem u większości z nas i kosztuje całe ~50 zł (tyle dałem za MS VX-1000), a w Tom Clancy's EndWar sprawowała się całkiem OK.

    Ad. 1
    Co do Mass Effect i dubbingu - ja dziękuję za takie przyjemności - jeśli już to program minimum dla mnie to co najmniej możliwość wyboru pomiędzy wersją oryginalną, a polską. Niestety często wydania mają tylko wersję PL i nie ma wyboru, a nie wszystko jest tak dobrze zlokalizowane jak Stalkery z M. Uttą (i tak wolałem orygnalną wersję głosową rosyjską we wszystkich Stalkerach 1-3 oraz Metro 2033). Po prostu mnie odrzuca pełna lokalizacja, tak samo jak nie oglądam filmów z lektorem. Przez tą cholerną lokalizację swoje boxowe wydania premierowe Stalkerów i Mass Effect sprzedałem ze stratą (ME2 nawet nie odfoliowałem) i kupiłem ponowne przy okazji promocji bożonarodzeniowych itp. na Steamie). Ale ciii - bo w czasach tych całych ACTA, SOPA, PIPA i DUPA zaraz ktoś mnie nazwie przez to gorszym piratem niż prawdziwy pirat, bo powinienem robić to co wydawcy sobie życzą (słuchać dubbingu) a nie kupować na tym całym bezbożnym anglosaskim Steamie ;>

    Ad. 2
    Bo R4850 kupiony w 2008 r zaraz po premierze to był chyba jeden z moich najlepszych zakupów komputerowych jeśli chodzi o długowieczność grafiki (wyprzedził już nawet rekordową Rive128 z 1997 r. zdradzoną dopiero dla TNT2 PRO). Do tej pory jestem z tego R4850 z asusowym Glaciatorem bardzo zadowolony - po 2 latach dokupiłem tylko drugiego i za ~700 zł przez co najmniej 4 lata będę miał konfigurację pozwalającą spokojnie grać praktycznie we wszystko na typowym monitorze 22" 1680x1050 w wysokich detalach przy 2x R4850 w CrossFire oraz staruszku Phenomie X4 955 BE - do tej pory mało który tytuł obciąży wszystkie rdzenie. Przy CPU 2-rdzeniowych CPU nawet na jednym R4850 bywa hamulcem i nie piszę nawet o słynnych złych portach z konsol jak swego czasu GTA IV, tylko choćby starym już FarCry2. Puszczając benchmark czy grając a na drugim monitorze mając jednocześnie podgląd GPU-Z na obciążenie GPU i taskmanagera czy ProcessExplorer dla CPU wyraźnie widać że 2 rdzeniowy dowolnie taktowany Phenom II jest już hamulcem, przy 4 i 6 rdzeniowych tego nie ma.
    W sumie mnie to cieszy, że platforma (dość wypasiona na tamte czasy ale jednak) jaką jest AMD Dragon z 2008 r. do tej pory daje spokojnie radę w grach na PC - to też kwestia portowania większości tytułów z konsol. Na zmianę bazy sprzętowej szykuję się dopiero na GCN w ludzkiej cenie (Cape Verde albo Pitcarin przy dobrym kursie PLN) oraz do tego poprawiony FX Piledriver (czyli powtórka z rozrywki - w nowym FXie poprawiamy o co powinno nie być zepsute od samego początku, tak sammo jak było z poprawianiem niezbyt udanego Phenoma I w bardzo fajną architekturę K10,5 Phenoma II.


  14. @up (autor: Plackator | data: 22/01/12 | godz.: 02:51)
    Pierwszy hd4850 już pada :)

  15. tak jak większość ostatnich (wszystkie które ja zakupilem) (autor: Robak | data: 22/01/12 | godz.: 12:14)
    gier z EA i origin pewnie i ME3 po zarejstrowaniu w originie będzie można ściągnąć w orginalenj wersji.

  16. ale durnota (autor: Carmamir | data: 22/01/12 | godz.: 15:06)
    Rozumiem mowic do czlonkow zespolu ale cover/frag granade/machine gun itp. jest po prostu wolniejsz od wcisniecia guzika...

    No ale masa i tak sie rzuci z glupkowatym rechotem.


  17. @1. (autor: scoobydoo19911 | data: 22/01/12 | godz.: 20:40)
    mnie ten stan rzeczy też się niezmiernie podoba od końcówki 2008 roku nic nie musiałem w sprzęt inwestować i narazie większość nowych gier dobrze działa w wysokich detalach. przed wyjściem nowych konsol aż żal wymieniac q9400 i gtx260. oby ten stan się utrzymał możliwie długo

  18. Nie bedzie dubbingu? (autor: mikay | data: 23/01/12 | godz.: 08:47)
    Szkoda, bo ten z ME akurat mi pasowal. Szczerze mowiac wolalem Dorocinskiego jako Sheparda. A Wrex z ME1 byl genialny i takiego bluzgajacego Wrexa zabraklo mi w 2. A moj radek 4850 (gainward gs) jak do tej pory radzi sobie ze wszystkim w co do tej pory gralem. To byl naprawde dobry zakup :)

  19. @16 (autor: Kosiarz | data: 23/01/12 | godz.: 08:54)
    Wyobraz sobie jakbys zareagowal na takie cos majac 14 lat...

  20. @18 (autor: Kosiarz | data: 23/01/12 | godz.: 09:07)
    ja mialem 4870 i tez myslalem ze jest git bo wszystko chodzilo. na 6950 tez chodzi podobnie - tyle ze z 4x AntiAliasing :)

  21. @20 (autor: mikay | data: 23/01/12 | godz.: 12:09)
    Mnie szczerze mowiac AA srednio interesuje. Zreszta grafika jest sprawa drugorzedna przynajmniej jak dla mnie. Wychowalem sie na c64, na pierwszych pecetach. mam dodatkowo wii :) Wazne, zeby w ogole chodzilo, nawet na nizszych detalach. i tak tego nie zobacze w grze bez porownania z innymi ustawieniami :) kiedys 3 lata roznicy w kartach grafiki to byla przepasc, podobnie jak i z prockami :) mam od ponad 3 lat xeona 3110 (czyli e8400) i nawet juz go nie krece. wrocilem do ustawien domyslnych z oszczedzaniem energii, bo nie widze sensu podkrecania jak na moje potrzeby :) na to w co gram taki konfig zupelnie wystarcza :)

  22. @21 (autor: Kosiarz | data: 23/01/12 | godz.: 13:21)
    Wiadomo, kazdy ma swoje preferencje. Ja tez jeszcze pamietam czasy Atari i Amigi, C64 pewnie tez sie przewinelo za szczyla co nie zmienia faktu ze przyjemniej mi sie gra chociazby w takiego SC2 na max detalach z wygladzaniem krawedzi (cykam to na 42calowym TV ktory stoi na 1.5 dlugosci reki wiec pewnie dlatego bez AA nie da sie grac na 24'' tez AA nie bylo mi specjalnie do niczego potrzebne). Wczoraj musialem googlowac jak wlaczyc AA w Quake Live bo z poziomu driverow i standardowego menu sie nie dalo a taka pixeloza byla ze nie moglem nic trafic - wlaczylem w koncu z poziomu konsoli i normalnie jak 2 epoki do przodu.

    Ja wlasnie jeszcze mam e8400 ale przy najblizszej okazji bede musial go wymienic bo juz dostrzegam ze sie w niektorych rzeczach krztusi nawet po OC. Znam jednak sporo osob co maja podejscie podobne do Ciebie - ot zeby daleko nie szukac moj ojciec oporowo cisnie w Herosow na jakims Celeronie z epoki Athlonow XP i mu to zupelnie nie przeszkadza ze windoza mu sie odpala 10 minut... on gra bo lubi, ja gram bo lubie wygrywac ^^


  23. @Kosiarz: (autor: MBR[PL] | data: 24/01/12 | godz.: 14:37)
    42" na 1,5 długości ręki :O
    To albo masz bardzo dłuuugie, teleskopowe ręce, albo mocno psujesz sobie wzrok. I żeby nie było że wybrzydzam bo nie mogę tak grać, a tylko na standardowym 22" monitorze LCD 1680x1050 - od czasu do czasu jak chce mi się ruszyć peceta podłączam te 2x R4850 do 50" TV FullHD, tyle że siedząc tak z 2,5 m od niego. Ale to rzadko - raz że nie chce mi się bawić z kablami, dwa że jeśli już w coś gram to zazwyczaj w RTSy, lepsze cRPG jak ME czy Fallouty, jeśli FPS to bez autoaimingu itp. wiec potrzebna jest pełnowymiarowa klawiatura i precyzyjna mysz, a nie te konsolowe pady których nie cierpię.

    P.S.
    AA to przy tych 50" jest "sprzętowe" bo to plazma wybierana do filmów (TV nie oglądam wcale), a nie LCD więc AAx4+ tak mi średnio potrzebne.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.