Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 23 stycznia 2012 
    

Jutro oficjalny ogólnopolski protest przeciwko ACTA


Autor: Zbyszek | źródło: PAP/własne | 19:15
(38)
Ostatni weekend upłynął pod znakiem zmasowanych ataków DDoS grupy Anonymus na strony rządowe. Kolejno wyłączane były witryny sejmu, premiera, Ministerstwa Kultury, ABW czy nawet policji, co zwróciło uwagę dziennikarzy i polityków na planowane na najbliższy czwartek podpisanie „cichaczem” przez polski rząd kontrowersyjnego porozumienia ACTA. W efekcie akcji Anonimowych sprawa ACTA w niedzielę i dzisiaj nie schodziła z czołówek największych serwisów informacyjnych, zarówno radiowych, telewizyjnych i jak Internetowych. Tymczasem już jutro protest przeciwko ACTA przyjmie bardziej oficjalny charakter - wiele stron zostanie wyłączonych, a w miastach odbędą się demonstracje.

O północy z poniedziałku na wtorek, najpopularniejsze polskie strony internetowe rozpoczną 24-godzinny protest. Niektóre z nich zostaną wyłączone na 24 godziny, natomiast pozostałe zmienią swoją szatę graficzną, zamieszczą banery informacyjne i zostaną całkowicie wyłączone jutro pomiędzy godziną 19 i 20. Do akcji przyłączyły się Allegro, Wikipedia, Dobreprogramy, Wykop, Demotywatory, JoeMonster i wiele innych. Liczba witryn cały czas rośnie. W wielu miastach zaplanowano oficjalne pikiety przed urzędami - demonstracje odbędą się w większości miast wojewódzkich, m.in. w Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Krakowie i Poznaniu.


Tymczasem minister Michał Boni, po dzisiejszym spotkaniu z premierem Donaldem Tuskiem i ministrem kultury poinformował, że Polska podpisze ACTA zgodnie z wcześniejszymi planami w dniu 26 stycznia. Jak stwierdził - „Po dyskusji i analizie dokumentu ACTA stwierdzamy, że ta umowa w niczym nie zmieni - zgodnie z opiniami prawników - polskiego prawa, także tego dotyczącego internautów i funkcjonowania internetu”. Po co zatem podpisywać coś, co niczego nie zmieni?


Tymczasem przeciw podpisaniu ACTA występuje Rzecznik Praw Obywatelskich, według którego przed podjęciem decyzji zabrakło konsultacji społecznych. Wiceminister Waldemar Pawlak stwierdził że nie widzi przeszkód aby odstąpić lub odłożyć na później podpisanie ACTA - "Nic nie stoi na przeszkodzie - bo to jest już pięć lat debatowane - żeby odłożyć to o pięć dni, pięć tygodni czy pięć miesięcy. Nic się złego nie stanie". Ostrzej wypowiedział się prezes Fundacji Batorego Aleksander Smolar, według którego podpisanie porozumienia ACTA może prowadzić do cenzury.

Przeciwko podpisaniu ACTA jest SLD oraz Prawo i Sprawiedliwość - "Solidaryzujemy się z tymi, którzy ostrzegają przed ACTA", oświadczył rzecznik SLD Dariusz Joński, natomiast Mariusz Błaszczak z PIS zaapelował do premiera, by Polska nie podpisywała porozumienia. Przeciwny ACTA jest również Janusz Paliktot, który stwierdził "Ryzyko utraty niezależności przez internet i fatalna, anachroniczna polityka społeczna, które się kryje za tym porozumieniem międzynarodowym, to są główne powody, dla których chcemy to odrzucić i chcemy zaapelować do prezesa Rady Ministrów o niepodpisywanie tego porozumienia".

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, Wojciech Wiewiórowski w opinii, którą w poniedziałek wysłał do resortu administracji i cyfryzacji napisał - "Podpisanie i ratyfikacja konwencji ACTA są niebezpieczne dla praw i wolności określonych w konstytucji".


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ratyfikacja..... (autor: Krax | data: 23/01/12 | godz.: 19:29)
    znacie takie slowo?

    niech "ziemną " swoje szaty graficzne nic mi do tego...


  2. Jutro protest (autor: sean | data: 23/01/12 | godz.: 20:02)
    a po popojutrze umowa podpisana. sic!

  3. 26 stycznia nie jest pojutrze (autor: ngP | data: 23/01/12 | godz.: 20:07)
    Pojutrze jest 25 stycznia

    BTW (cytat):
    Przeciwko podpisaniu ACTA jest SLD oraz Prawo i Srawiedliwość

    Wiem, że PiS nie popularny ale w nazwie mają sPrawiedliwość i tak chyba napisane być powinno ^^


  4. ... a potem Sejm ratyfikuje, przy czym przed kamery wyjdzie Tusk (a raczej Boni) (autor: dabia | data: 23/01/12 | godz.: 20:38)
    i będzie uspokajać, że nie ma się czego obawiać, bo "rząd wyda stosowne rozporządzenia tak, aby interpretacja ACTA zgodna była z polskim prawem; nie ma też podstaw do straszenia społeczeństwa konsekwencjami ratyfikacji, bo nikt nie zamierza interpretować tego prawa w sposób, jakim straszą Polaków pewne grupy reprezentujące usługodawców czerpiących korzyści z nielegalnych procederów".

    Oj znamy to, znamy, bo przećwiczyliśmy z tym rządem na paru innych ustawach...

    Nawet, gdyby okazało się, że partyjna dyscyplina w koalicji rządowej nie wypaliła, to możliwość ratyfikacji w każdej chwili, wisieć będzie nad Polską jak miecz Damoklesa.

    Czy ktoś pamięta jeszcze podchody w Komisji Europejskiej w podobnych sprawach parę lat temu (również przy okazji jakiejś europejskiej nudnej speckomisji ds. rybołówstwa; wtedy zdaje się całą tę hucpę zablokował m.in. Buzek jadąc w ostatniej chwili do Brukseli)? Co się odwlecze, to nie uciecze...


  5. ACTA = morda w kubeł (autor: pomidor | data: 23/01/12 | godz.: 20:51)
    A jak nie to jesteś piratem. Politycy muszą przyjąć parę zgniłych pomidorów na twarz, aby oprzytomnieli.

  6. all (autor: arco2006 | data: 23/01/12 | godz.: 21:00)
    sprawa jest prosta TRZEBA OBALIĆ RZĄDY TUSKA, on szkodzi społeczeństwu i samej Polsce, największe podatki w EU, ceny paliw/ zarobki, dofinansowanie kraji bogatszych od nas.

  7. Poprośmy Putina (autor: pomidor | data: 23/01/12 | godz.: 21:14)
    o pomoc w przyglebieniu ekipy PO.

  8. Jakoś tak łyso (autor: sol4rlag | data: 23/01/12 | godz.: 21:20)
    Nie wiem czy to tylko ja, ale portale techniczne mało wylewnie wypowiadają się w sprawie ACTA. Czyżby bali się odwetu za zbyt wyraźne stanowisko?
    Dla mnie sprawa jest oczywista. Ustawa ma służyć tylko i wyłącznie gnębieniu obywateli, a piractwo? No cóż - było, jest i będzie, i żadne ustawy nie ukrócą procederu.


  9. pytanko (autor: Gniew | data: 23/01/12 | godz.: 21:42)
    A w Łodxi to gdzie ten wiec ma byc o ktorej wie ktos moze ??

  10. Na piractwo jest lekarstwo i to bez wojny (autor: arco2006 | data: 23/01/12 | godz.: 21:43)
    dać ludziom dobrze zarobić i ceny przystępne [ niższe niż są teraz] a piractwo samo zniknie w 95%.
    A tak to W7 ultimate- to muszę cały miesiąc robić na niego.


  11. haha smiechu warte... (autor: Krax | data: 23/01/12 | godz.: 21:54)
    jacys idioci sie tu wypowiadaja...
    I) acta nic nie zmienia....bo to jest to samo co trips... jezu jak do gluchych czytal ktos z was moze czy tylko glupie filmik z youtuba...ktore sa niezgodne z konstytucja...
    II) zeby ktos mogl zarobic najpierw ktos inny musi zarabiac mniej, politycy sobie nie zabiora ani ci ani inni.... wiec jak bedzie kto chce pracowac nonprofit zeby inni zarabiali.... bo z kads pieniadze na podwyzki trzeba wziasc.
    III)benzyna tansza nie bedzie....mozesz tylko zrobic tak zeby zarabiac wiecej... niama szans na tansza benzyne.
    IV)arco2006 jestes idiota

    co do komentarza 10.... ceny przystepne?
    haha co przez to rozumiesz? w europie cena nowej gry.produktu to 50euro(i to na pc) u nas max 200zl(no chyba ze windows) u wazasz ze co za darmo powinni nam dawac bo polska? dorosnij.


  12. @Krax (autor: MateushGurdi | data: 23/01/12 | godz.: 22:29)
    Szalencze piractwo w Polce w latach 90-tych przerwalo wydanie serii eXtra Klasyka Cenegi czy cos w ten desen NIE CHCE mi sie sprawdzac nazwy wiec jak sie pomylilem - mam to w dupie. W kazdym badz razie ta seria spowodowala ogromny spadek piractwa w Polsce, dlaczego? bo bylo tanio, kwestia nie tego ze za darmo tylko tego ze tanio, naucz sie odrozniac TANIO od DARMO bo na tanio mozna zarabiac. A Twoj max 200zl przy cenach gier za konsole, no coz, to nie jest max tylko standard.

  13. W niemczech gry (autor: Pider | data: 23/01/12 | godz.: 23:00)
    kosztują 60euro+ na konsole a na pecety od 55euro+ tylko że taki niemiaszek zarabia 2000euro i ma wyjebane na to ile kosztuje gra...

  14. Poza tym Piszesz Krax że arco to idiota.. (autor: Pider | data: 23/01/12 | godz.: 23:01)
    dlatego że napisał iż tusk szkodzi polsce?

  15. @11 (autor: Plackator | data: 23/01/12 | godz.: 23:06)
    Ahh te dzieci wychowane na masowych środkach przekazu.

    Twoje słowa są tak prawdziwe jak awaria serwerów polskiego rządu.


  16. @krax (autor: trepcia | data: 24/01/12 | godz.: 00:42)
    Przestaniesz być na garnuszku innych to może zrozumiesz coś, MOŻE.

  17. arco (autor: piobzo | data: 24/01/12 | godz.: 02:04)
    a możesz mi powiedzieć z jakich to niezbędnych funkcji w windowsie7 będziesz korzystał?
    jakich cen oczekujesz? może sam się weźniesz do roboty zanim zaczniesz mówić innym jak to wysoko sobie cenią swoją prace... oczywiście jesteś opensourceowym programistom... jak cie nie stać na windowsa ultimate to wątpię abyś potrzebował jakiś zastosowań które oferuje... home jest nieco ponad 300 zł.. z długością wsparcia jakie jest oferowane to cena aż za niska...


  18. @9 lista miast (autor: Pio321 | data: 24/01/12 | godz.: 02:49)
    WARSZAWA – http://facebook.com/events/323468437693209/

    Pozostałe wydarzenia:

    miasta wojewódzkie:

    WARSZAWA http://facebook.com/events/231718760242341/

    KRAKÓW http://facebook.com/events/215317315225357/
    WROCŁAW http://facebook.com/events/332274416793882/
    ŁÓDŹ http://facebook.com/events/136075406511048/
    SZCZECIN http://facebook.com/events/280653448656301/
    GDAŃSK http://facebook.com/events/353301034699480/
    TORUŃ http://facebook.com/events/239838672758381/
    LUBLIN http://facebook.com/events/174048566035586/
    KATOWICE http://facebook.com/events/174724099301513/
    BIAŁYSTOK http://facebook.com/events/256392994434523/
    GORZÓW http://facebook.com/events/135788003207252/
    RZESZÓW http://facebook.com/events/134706133314328/
    OLSZTYN http://facebook.com/events/349441668418318/
    BYDGOSZCZ http://facebook.com/events/212620175499352/
    KIELCE http://facebook.com/events/216763271746396/
    POZNAŃ http://facebook.com/events/174451399329583/

    Pozostałe miasta:

    GDYNIA http://facebook.com/events/308132032565777/
    SOSNOWIEC http://facebook.com/events/327134550660857/
    RADOMSKO http://facebook.com/events/333422520024895/
    MIELEC http://facebook.com/events/215960131828288/
    CZĘSTOCHOWA http://facebook.com/events/315644171811283/
    BIAŁA PODLASKA http://facebook.com/events/154443481334137/
    JASTRZĘBIE ZDRÓJ http://facebook.com/events/277715198961253/
    EŁK http://facebook.com/events/352653108080797/
    KOSZALIN http://facebook.com/events/366544826693312/
    SŁUPSK http://facebook.com/events/355576864469738/
    ZAMOŚĆ http://facebook.com/events/272542776144232/
    TARNOWSKIE GÓRY http://facebook.com/events/226874334064657/
    TARNÓW http://facebook.com/events/195948973836535/
    BIELSKO- BIAŁA http://facebook.com/events/342876392398818/
    PIŁA http://facebook.com/events/363770730315314/
    RYBNIK http://facebook.com/events/217531361672321/
    TOMASZÓW MAZOWIECKI http://facebook.com/events/217180361704882/
    LUBIĘCIN http://facebook.com/events/180049205428002/


  19. Ciekawe ilu z Was... (autor: marcin79 | data: 24/01/12 | godz.: 07:58)
    ...przeczytało tekst źródłowy i wie o czym mówi wspomniane porozumienie. Ja przeczytałem całość i choć być może kilka paragrafów budzi moje wątpliwości to ogólnie nie uważam zawartych w tym treści za skok na wolność słowa i prywatność osób w internecie, bo zwyczajnie wiekszość z praw, które Strony podpisujące ACTA na siebie biorą i tak już obowiązuje. Dla chętnych: http://eur-lex.europa.eu/...A0380%3AFIN%3APL%3APDF

  20. mowei dlatego (autor: Krax | data: 24/01/12 | godz.: 08:25)
    ze on nie wie oczym mowi
    a co do gier programow mowile o pc
    "sprawa jest prosta TRZEBA OBALIĆ RZĄDY TUSKA, on szkodzi społeczeństwu i samej Polsce, największe podatki w EU, ceny paliw/ zarobki, dofinansowanie kraji bogatszych od nas.
    "
    a dalej
    "dać ludziom dobrze zarobić i ceny przystępne [ niższe niż są teraz] a piractwo samo zniknie w 95%.
    A tak to W7 ultimate- to muszę cały miesiąc robić na niego."

    pokaz mi lepszy rzad...nigdy nie bedzie nigdy nie bylo, zawsze bedzi tak samo... ludzi oskarzaja kolejnych politykow a do zmian potrzebne sa dekady.
    jezeli cos dobrego przyjdzie z rzadow w 21 wieku...to dowiedza sie o tym moje wnuki


    tak ja pisze nieda sie podnies nam wyplaty....bo to zniszczylo by gospodarke...bylo by gorzej niz w grecji...
    nie da sie zmniejszyc ceny za paliwo... bo to za bieze sporty kawalek budzetu i bedzie krach.
    a jesli nawet rzad obnizy cene paliwa w przyszlym roku(wezmie pieniadze z budzetu- pieniadze ktore powinny zostac uzyte w innn spoob) to obnizke zje cena podwyzek na swiecie.
    co do cen jak juz mowilem mamy bardzo tani kraj pod wzgledem softu. program dwu letni mozna kupic juz w okolicach 60 zl.
    A koles powiedzial ze jest drugo, giere z ekstra klasyki ma za 25 pln, platynowa 60zl... czego on jeszcze chce?
    Moje slowa sa prawdziwe, zaswiadczam o tym ja.
    W internecie kazdy moze napisac co mu sie podoba...dyskutowac mozecie...ale prwda jest taka..ze ani ten ani nastepny rzad nie sprawi ze bedziecie lepiej zarabiac i mniej za benzyne placic...bo to jest zalezne od kursu zlotego, od szybkosci rozwoju gospodarki.
    pozatym piszecie ze placimy na kraje bogadsze? z dego co pamietam w uni zawsze ktos placil...na tym to polega...(platnicy neeto) do tego fundusz jest zalozony w celu ratowania strefy euro... a zaplaca wszyscy nie tylko polska... jakos zawsze u nas w kraju jest to samo, sami egoisci...."niech innni placa"
    ok
    a na serwer orcla w takim wypadku twoja rodzina pracowala by przez stulecia... nie dla psa kielbasa
    ultimate nie jest przeznaczony dla szaraczka, czy zwyklego uzytkownika masz w garazu porsche 911? u nas w kraju lubimy to co najlepsze chcielbysmy miec pelen pakiet office, czy wydanie nowego systemu zawierajace najwiecej funkcji(kij z tym ze jest on przeznaczone dla korporacji, win7ulty64 to jakies 700-800pln)

    a co do awari serwerow polskiego rzadu...
    atak typu ddos co powoduje?
    acha i to ja jestem wychowany na srodkach masowego przekazu?

    ps. od ladnych kilkunastu lat nie jestem juz dzieckiem, a zostalem wychowany w swiadomosci gospodarczej...czego wam brakuje


  21. krax (autor: Lukx | data: 24/01/12 | godz.: 09:22)
    masz troche racji ale nie do konca mieszkam w uk i uwarzamze polska jest mega droga do tego co ludzie w niej zarabiaja - w angli roczna gierke kupisz juz za okolo 5 do 10 funtow - to jak by nie bylo taniej niz w polsce i nie mowie tu o uzywanych tylko nowych - urzywki sa jeszcze tansze. Co to za glupota z paliwem - w uk dizel stoi 1,40 srednio czyli drozej niz w PL ale ja zarabiam srednio 1500 szalu niema ale policz ile ja przejade na wyplacie a ile ty . A z ACTA nie chodzi juz o sama ustawe ale o to w jaki sposob jest ona wprowadzana ( po cichu od tylu ) I jak mowi zecznik praw obywatelskich moze stanowic podstawy do ograniczenai wolnego slowa - to nie walka o piractwo i ogladanie filmikow z netu To walka o twoje prawo do wypowiedzi - Masz Prawo wyrazac swoje niezadowolenie , Masz Prawo wyrazac swoje zadanie ale jak dlugo masz to prawo ? Kazdy skok na wolnosc slowa to skok na mnie czy na ciebie. Ja niechce zyc w ograniczonym spoleczenstwie z jedna sluszna telewizja i jedna sluszna gazeta i korporacja ktura bedzie mi muwic co mam kupic czego nie i dlaczego niemoge tego odsprzedac czy podarowac komus bo to psuje ich interes ( proby zablokowania odsprzedazy oprogramowania czy gier )

    p.s
    Sory za bledy ( bo zaraz sie ktos przyczepi ) ale jestem dyzgrafem io nie ma polskiego korektora w pracy


  22. .............. (autor: Marek1981 | data: 24/01/12 | godz.: 09:29)
    Ja popieram podpisanie z kilku powodów:
    - Polak jest głupi przed i po szkodzie.
    - polacy wybrali PO i teraz odpowiadają za to co robią te ....... ( sam nie głosowałem więc po części wina jest też po mojej stronie)
    - @ngP - "PiS nie popularny" - dlatego że media zamiast zająć się ważnymi sprawami dla obywateli a zajmują się atakami na tą partię.
    - @dabia.
    "wtedy zdaje się całą tę hucpę zablokował m.in. Buzek jadąc w ostatniej chwili do Brukseli"
    Nie wydaje mi się by ten ..... chciał zatrzymać, raczej został zmuszony.
    - MateushGurdi (12 ) muszę przyznać rację:)
    -@marcin79 - nie do końca tak jest. Ale z myśleniem w Polsce jest ciężko.
    a) zapisy forsowanie cichaczem
    b) niejednoznaczne sformułowania i dające ogromne możliwości władzy
    c) znoszona zostaje zasada domniemanej niewinności
    d) zapisy dotyczą wszystkich dziedzin życia nie tylko rybołówstwa
    e) obawa by nasze władze (UW-> AWS-> PO) manipuluje ludzi wykorzystując do tego media.

    Podoba mi się wizja MS odnośnie windowsa i offica. Nie ścigają nielegalnych kopii użytkowników domowych bo wiedzą jak działa przyzwyczajenie. Ludzie się uczą korzystać tylko z windowsa i potem pracodawcy mają kłopot jak mają mieć inny produkt. Dlatego firmy płacą ogromne kwoty,a jednocześnie MS jest monopolistą.


  23. @Krax (autor: Marek1981 | data: 24/01/12 | godz.: 09:37)
    Nie chciałem 11 komentować, ale po ostatnim wpisie widzę że jesteś totalnie nakierowany.
    "pokaz mi lepszy rzad...nigdy nie bedzie nigdy nie bylo, "
    lepszym był SLD a od nich PiSu. Popatrz na współczynniki zadłużenia inflacji i wzrostu gospodarczego. Ten pomatoł zadłużył nas prawie tak samo przez 4lata jak poprzednie władze przez 17lat. Chcesz z tym dyskutować??
    http://www.nbp.pl/statystyka/dwn/zadl96_10.xls


  24. @krax (autor: Marek1981 | data: 24/01/12 | godz.: 09:43)
    jeszcze jeden współczynnik - bezrobocie.
    Nie dosyć że zahamował spadek bezrobocia to ono lawinowo wzrasta ( pomimo oszukanych statystyk bo jest znacznie większe).
    I nie pisz bzdur że to efekt kryzysu bo już totalnie się zbłaźnisz.
    Polska powinna wykorzystywać kryzys i zachowywać się tak jak Chiny. Jesteśmy tańsi w produkcji a u nas sie zamyka zakłady???


  25. @Krax (autor: bmiluch | data: 24/01/12 | godz.: 10:21)
    Twierdzisz, że "ACTA nic nie zmienia" - Zastanów się sam jakie to naiwne stwierdzenie. Z definicji. Nawet nie trzeba czytać porozumienia. Po prostu - nikt, nigdy nie podpisze żadnego porozumienia, jeżeli coś z tego nie będzie miał. Tak samo USA i inne kraje nie będą forsowały ACTA, jeżeli nic z tego nie mają. Porozumienia tego typu budzą wiele kontrowersji - nikt nie będzie ściągał ich sobie na głowę, jeżeli nie będzie miał z tego zysku.

    Boni mówi, że ACTA nic nie zmienia, ponieważ chce ustawę przepchnąć nie tracąc za dużo zaufania społecznego. Skok na fundusze emerytalne też ponoć nic nie zmieniał - no tak, większość ludzi nie potrafi określić który rabat jest większy 5% czy 40zł, więc nie potrafi sobie policzyć emerytury. Można im wmówić wiele, a oni nie będą potrafili ocenić czy dane rozwiązanie ich kosztuje, ile i ile kosztuje gdy nie zostanie wprowadzone.

    ACTA zmienia. Nawet jeżeli nasi obywatele nie będą karani za pewne sprawy karane ścigane w USA (a u nas nie), to dane osobowe mogą trafić za granicę.
    Gdy Twoje dane są już za granicą, zgodnie z ichnim prawem, to jest wiele możliwości:

    - możesz być osobą prawomocnie skazaną za granicą - poszukiwaną za granicą;
    - wtedy nawet jeżeli nie wchodzi w rzycie ekstradycja, nie pojedziesz na wycieczkę i bo trafisz do więzienia;
    - Twoja firma spróbuje sprzedać coś za granicą - zablokują jej na konto;
    - spróbujesz kupić drogie rzeczy przez internet ze swojego konta a dowie się o tym wymiar sprawiedliwości - skonfiskuje Ci wpłatę na poczet kar

    itd. itd.

    Wszystkie szczegóły i tak pozna tylko ktoś, kto w tym siedzi.

    Głównym problemem omijanym przez wszystkich są tak na prawdę prawa autorskie. Np. prawa patentowe firmy do leku wygasają po 20 latach, pomimo tego, że kosztuje to więcej niż wyprodukowanie dowolnego filmu. Filmy, muzyka, książki są chronione dłużej. Na prawach autorskich tak naprawdę zarabiają korporacje. Jeżeli tak chroni się autorów, to dlaczego się ich nie chroni prawnie (np. prawny zakaz zrzekania się praw autorskich w 100%)
    Dopiero piractwo w Internecie zmusiło korporacje do wprowadzenia cyfrowych źródeł dystrybucji.
    Jeżeli każemy piratów, to także korporacje powinny być karane za każde pogwałcenie praw użytkowników.

    temat rzeka


  26. ojej (autor: bmiluch | data: 24/01/12 | godz.: 10:24)
    "ekstradycja w rzycie" - czyli w tyłki ;)

  27. już zamawiam słownik (autor: bmiluch | data: 24/01/12 | godz.: 10:26)
    ort

  28. Do tych co bronią tekstu ACTA. (autor: Muchomor | data: 24/01/12 | godz.: 11:07)
    Za rzepą:
    Niepokojącą kwestią jest brak w ACTA, zwłaszcza zaś w jej art. 27, stanowiącym o dochodzeniu praw w środowisku cyfrowym, jakichkolwiek postanowień, które regulowałyby sytuację prawną użytkowników Internetu, którzy za pośrednictwem sieci pobierają treści chronione dla własnych celów. Na gruncie polskiego prawa tego rodzaju zachowanie mieści się w granicach dozwolonego użytku prywatnego (art. 23 ustawy autorskiej). W świetle ACTA można mieć w tym względzie wątpliwości, bo dokument nie precyzuje w żaden sposób, co rozumie się pod pojęciem naruszenia praw autorskich lub praw pokrewnych.

    Dalej:

    Art. 27 ust. 4 ACTA pozwala stronom na wprowadzenie przepisów umożliwiających zobowiązanie dostawców Internetu do przekazania posiadaczowi praw autorskich informacji pozwalających na zidentyfikowanie abonenta, co do którego „istnieje podejrzenie, że jego konto zostało użyte do naruszenia". Zauważmy, że przesłanka takiego zobowiązania jest bardzo ogólnikowa i szeroka, bowiem nie jest tu konieczne uprawdopodobnienie przez posiadacza praw, że doszło do naruszenia, czy też wykazanie uzasadnionego podejrzenia – wystarczy samo podejrzenie.

    I jeszcze:
    ACTA nie tylko nie rozstrzyga charakteru korzystania przez internautów z treści chronionych, ale koncentruje się wyłącznie na ochronie interesów uprawnionych z praw własności intelektualnej. Oprócz ogólnikowych i raczej deklaratywnych niż normatywnych postanowień zastrzegających konieczność poszanowania prawa do prywatności, ochrony interesów osób trzecich itp., umowa nie zawiera dosłownie żadnych postanowień o charakterze gwarancyjnym, co implikuje upraszczający sprawę, ale nie do końca bezzasadny zarzut, że ACTA czyni państwa-strony agentami korporacji eksploatujących majątkowe prawa autorskie. ACTA nie odnosi się też w żaden sposób do ochrony interesów samych twórców w zakresie nieobjętym pojęciem posiadacza praw autorskich.
    Co ciekawe ACTA stanowi umowę, która częściowo będzie należała do porządku prawnego Unii Europejskiej jako zawarta pomiędzy Unią a państwami trzecimi, częściowo zaś stanowić będzie umowę multilateralną, bowiem kwestie odpowiedzialności karnej za naruszenie praw własności intelektualnej pozostają poza zakresem kompetencji organów Unii. Wobec braku jakiegokolwiek unijnego dorobku prawnego w tym zakresie, pojawiają się głosy, że obowiązywanie ACTA będzie powodowało konieczność wydania przez organy UE aktów prawa wtórnego, które będą regulowały te kwestie.

    Dla mnei wystarczy.
    ACTA jest na tyle ogólna, że prawie pewnym jest dalsza lawina aktów precyzujących i penalizujących. Odbędzie się to oczywiście w ramach już przyjętego porozumienia.


  29. czyli nikt (autor: ditomek | data: 24/01/12 | godz.: 11:31)
    już więcej nie będzie miał na to wpływu...

  30. @krax (autor: dabia | data: 24/01/12 | godz.: 11:54)
    Po pierwsze, wypraszam sobie nazywanie mnie idiotą (jak rozumiem, tego typu epitet mógł przejść tylko dlatego, że sam temat jest gorący i za parę dni emocja niewątpliwie opadną).

    Po drugie, zastrzeżenia co do zapisów w ACTA mają:
    1. Departament prawny Parlamentu Europejskiego (uzasadnione zastrzeżenia co do interpretacji łamiącej prawa obywatelskie; Komisja Europejska UKRYWAŁA dokumenty robocze przed tym departamentem uzasadniając to tym, że są... "robocze", tymczasem Departament jest z racji pełnionych funkcji stroną tego procesu). Mówiła o tym dzisiaj w radio europosłanka Lidia Geringer de Oedenberg.

    2. Poważne zastrzeżenia co do interpretacji łamiącej polskie prawo ma szef GIODO, ponieważ interpretacja ACTA dopuszcza niekontrolowane sądownie przekazywanie danych osobowych prywatnym podmiotom (w tym zagranicznym).

    3. Sprawą zainteresował się także RPO.

    Przypomnę tylko, że ratyfikowane traktaty międzynarodowe mają prymat nad prawem polskim, więc należy spodziewać się tego, że pojawią się podmioty powołujące się na ACTA i forsujące jego interpretacje sprzeczne z prawem lokalnym. GIODO wspominał, że w takiej sytuacji należy też spodziewać się procesów GIODO vs. te podmioty, ale nie ma pewności, że sprawy takie mogą ruszyć z urzędu, a typowego Kowalskiego nie stać i finansowo, i czasowo i nerwowo na wszczynanie wojen ze wspieranymi przez amerykańskie korporacje przedstawicielami.


    Tymczasem obecnie lobby forsujące ACTA wypracowało sobie większość w Parlamencie Europejskim (choć tutaj wedle słów ww. europosłanki jest spora szansa na dopracowanie się większości blokującej ten traktat przed ratyfikacją). Co do polskiego parlamentu już nie miałbym takiej pewności (jest w nim absolutna większość koalicji rządowej, a ta forsuje jak na razie jego podpisanie).


    W przypadku łamania prawa dotyczącego własności intelektualnej (IP) mamy już w Polsce odpowiednie zapisy prawne nie łamiące praw obywatelskich.


  31. Polska (autor: piobzo | data: 24/01/12 | godz.: 13:01)
    kraj paranoików... i twórców wizji apokaliptycznych..

  32. @piobzo (autor: Marek1981 | data: 24/01/12 | godz.: 13:48)
    Niestety ale nie masz racji.
    Polska to kraj debili dających się wykorzystywać jako naród i społeczeństwo.
    Gdzie administratorzy ( osz qrwa nie można ich chyba tak nazwać) mają hasło do root-a admin1.


  33. @31 (autor: bmiluch | data: 24/01/12 | godz.: 13:50)
    Wiele rzeczy jest wymyślonoch i wyolbrzymionych, ale są też i takie historie jak opcje walutowe w latach 2008-2009 (http://pl.wikipedia.org/wiki/Opcja_walutowa), czy mechanizm funkcjonowanie niektórych instytucji finansowych tak w "Margin Call" (http://www.imdb.com/title/tt1615147/) z których wynika, że nikt się z nami nie cacka i wszyscy stosują podwójne normy - ostrzejsze dla innych niż dla siebie.

  34. rząd kolejny raz się (autor: Pider | data: 24/01/12 | godz.: 15:43)
    zbłaźnił super hasłęm :D

  35. up. (autor: piobzo | data: 24/01/12 | godz.: 16:01)
    raczej "administrator" sieci... nie mniej wątpię aby "informatycy" w urzędach byli zmieniani co kadencje.. chyba tego do końca nie przemyślałeś

  36. nawet jeśli to wina administratora (autor: Pider | data: 24/01/12 | godz.: 16:34)
    to i tak oberwie się rządowi :)

  37. Znalezione w nece dla rozluźnienia (autor: skalak23 | data: 25/01/12 | godz.: 00:03)
    http://img714.imageshack.us/...4/7726/actatusk.jpg

  38. hMmM (autor: Crystal | data: 25/01/12 | godz.: 21:46)
    Międzynarodowa umowa ACTA zamienia amerykański przemysł rozrywkowy w narzędzie dominacji politycznej USA a dostawców internetu w rozszerzenie agencji wywiadowczych USA. Protesty w rodzaju blokowania rządowych stron czy demonstracji na dłuższą metę nie odniosą sukcesu gdyż obejmują zbyt niewielką część społeczeństw, by mogły wywrzeć jakiś większy skutek niż tylko kilkudniową sensację medialną. DLATEGO W OBLICZU GLOBALNEGO ZAGROŻENIA PRAW I WOLNOŚCI OBYWATELSKICH KONIECZNE JEST PODJĘCIE DZIAŁAŃ O CHARAKTERZE GLOBALNYM. Wzywam wszystkich, którym bliskie są wartości wolności - nie tylko w internecie, ale również w życiu realnym - do bojkotu amerykańskiego przemysłu rozrywkowego - filmowego, muzycznego, literackiego - w celu wymuszenia zmian polityki rządu USA, który jest głównym rozgrywającym w tej aferze. Jeśli teraz nie powiemy stanowczego "NIE", jutro może być już za późno a Wielki Brat z Waszyngtonu będzie śmiał się z naszej głupoty. Podaj dalej.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.