TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 31 stycznia 2012 |
|
|
|
MSI wyjawia plan premier kolejnych Radeonów HD 7000 Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 13:26 |
(10) | Firma MSI opublikowała dokument który zdradza informacje na temat daty pojawienia się na rynku kolejnych pięciu kart graficznych z serii Radeon HD 7000. Wynika z niego, że firma planuje debiut dwóch kart w lutym i dwóch w marcu. Jako pierwsze już 15 lutego zadebiutują karty Radeon HD 7750 oraz Radeon HD 7770, wykorzystujące układ graficzny Cape Verde. Mocniejsze Radeony z serii 7800, modele HD 7850 i HD 7870 oparte o układ Pitcairn trafią do sklepów w marcu. Na początek drugiego kwartału tego roku zarezerwowano natomiast datę premiery flagowego dwuprocesorowego Radeona HD 7990.
Karty Radeon HD 7700 będą wyposażone w 1GB pamięci GDDR5 ze 128-bitową magistralą, 832 lub 896 procesorów strumieniowych i mają kosztować około 150 USD. Nieco droższe Radeony HD 7800 będą dysponować 2GB pamięci GDDR5 z 256-bitową magistralą, a ich cena wyniesie według wcześniejszych informacji 249 USD za model 7850 (1280 procesorów strumieniowych) oraz 299 USD za Radeona HD 7870 z 1408 procesorami strumieniowymi.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- wygląda to na 10% (autor: ghs | data: 31/01/12 | godz.: 14:09)
szybszą 7770 od 6770 czyli akcji pt "strzyżenie owieczek za pomocą marketingu i mniejszego wymiaru" ciąg dalszy
- ... (autor: Teriusz | data: 31/01/12 | godz.: 14:15)
niższy wymiar jest dobry jak chce się coś podkręcać, ale kto to będzie robił przy budżetowych karcioszkach?
- @1. (autor: Mariosti | data: 31/01/12 | godz.: 15:03)
Może masz krzywy monitor, ale jeśli sugerować się zamieszczoną w newsie grafiką HD7770 powinien być nieco szybszy od HD6790, czyli powinien zbliżyć się do HD6850, co daje spory wzrost wydajności względem poprzedniej generacji. Biorąc jednak pod uwagę fakt iż HD5770 i 6770 to dokładnie to samo, hd7770 nie tylko będzie ale i powinno być zdecydowanie mocniejsze.
- @1: znowu zapominasz o apetycie na prąd.. (autor: AbrahaM | data: 31/01/12 | godz.: 15:44)
.. nawet jeśli to będzie mniej więcej taka sama wydajność (+10%), ale tym razem zrobiona w 28nm, to przełoży się to na mniejszy pobór prądu.
Do tego technologia Zero Core Power i w idle mamy "aż" 3W pobierane przez kartę. W sam raz do pary z płytami na chipsetach z rodziny Z.. dzięki czemu 3D obsłuży GPU, 2D to "zintegrowane coś"..
- R7770: (autor: MBR[PL] | data: 31/01/12 | godz.: 16:09)
Coś mi ostatnio umknęło? Piszecie o kotletach i odgrzewaniu po raz kolejny Evergreena. Przecież R7770 AKA CapeVerde i Pitcarin, wbrew początkowym przeciekom że to ma być dalej VLIW4, mają być GCN, a to kolosalna różnica, zwłaszcza jeśli ktoś używa GPGPU. GCN to ma być kotlet? To ja chyba źle definiuję to pojęcie, bo to największa zmiana archiektury od czasów R600, czyli w ciągu ostatnich 5 lat, tak samo jak FXy w CPU, co by nie mówić o ich chorobach wieku dziecięcego pt. wydajność kontrolera cache.
Co do tego 3W w IDLE - nie cieszmy się na zapas - IMHO to będzie przy prawie pełnym poweroff drugiej i trzeciej karty w crossfire, przy pojedynczej część bloków i pamięć musi być zasilana, więc jak będzie kilkanaście wat w IDLE to i tak rewelacja. Jak dla mnie do tej pory największa wada konfiguracji 2x R4850 w crossfire to jej prądożerność w IDLE, bo mocy obliczeniowej nadal spokojnie mi wystarcza przy tych 1600 SPU.
- @MBR[PL] (autor: AbrahaM | data: 31/01/12 | godz.: 16:48)
zgadzam się z Tobą w 3/4. Jeśli 77xx/78xx/79xx będzie jedyną kartą w systemie, to faktycznie prawie na pewno będzie tak jak piszesz. Ale przy Lucid Virtu, kiedy to ATI będzie drugą kartą w systemie (pierwszą będzie to "coś" zintegrowane) są spore szanse na to, by była wprowadzona w prawie pełny power-off. I na to liczę.
- moja przyszla karta graficzna (autor: zigg | data: 31/01/12 | godz.: 16:50)
HD7770 - wystarczajaca wydajnosc do wszystkiego, 28nm, 3W w spoczynku i MEGA OC :)
ta karta bedzie wymiatac :) cos czuje nowy hit rynkowy
- @zigg (autor: AbrahaM | data: 31/01/12 | godz.: 19:53)
mój tok rozumowania idzie w podobnym kierunku, coś z linii 77xx, po tym jak się pojawią wyniki testów, zdecyduję czy to będzie xx50 czy xx70
- @7 @8 (autor: djXone | data: 31/01/12 | godz.: 21:05)
Zgadzam się, cały czas wyczekuje tych kart :D moja 5750 @5770 już troszkę jest leciwa i potrzebuje czegoś mocniejszego, bo najnowszy batman nie chodzi mi płynnie na ful. Trzy lata mi świetnie służyła ta karta, liczę że ten 77xx też z minimum 2 lata wytrzyma :)
- czekam (autor: ppa | data: 31/01/12 | godz.: 21:56)
ja też czekam na 7770 albo 7750, potrzebny mi głównie do diablo 3, 7750 spokojnie powinno styknąć, wersja chłodzona pasywnie byłaby dla mnie super, ciekawe jak z tym idle będzie w praktyce, jakie temperatury w trybie 2d (firefox)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|