Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 6 marca 2012 
    

AMD odświeża platformę Brazos


Autor: Wedelek | 12:52
(42)
W pierwszym kwartale bieżącego roku AMD wprowadzi do sprzedaży swoje nowe APU oznaczone symbolem E2 1800 i E2 1200, które zastąpią aktualnie sprzedawane Brazosy z serii E400 i E300. Oba procesory to jednostki dwurdzeniowe, wyposażone w rdzenie x86 Bobcat, wytworzone w 40nm procesie produkcji oraz IGP o kodowej nazwie Loveland. Model E2 1800 będzie taktowany zegarem 1.7GHz i otrzyma IGP HD 7340, a zastąpi model E450 z zegarem CPU niższym zaledwie o 50MHz, ale ze starszym IGP - HD 6320.

Drugi z nowych APU, czyli E2 1200 zostanie zbudowany w oparciu o dwa rdzenie Bobcat pracujące z częstotliwością 1.4GHz i wspierane przez układ HD 7310.

Nowe APU zostaną również wyposażone w UVD 3 oraz kontroler pamięci typu DDR3 1066, a ich TDP wyniesie 18W. Procesory te są kompatybilne z gniazdem FT1, więc powinny stosunkowo szybko zastąpić swoich poprzedników.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ten kontoler (autor: Markizy | data: 6/03/12 | godz.: 12:55)
    mogli już zmienić na 1333Mhz, bo poprzednia rodzina tez na 1066 jechała.

  2. AMD - nie dziękuje (autor: x123x | data: 6/03/12 | godz.: 12:58)
    lepiej już dopłacić i kupić netbooka z sandy bridge. Brazos jest strasznie wolny. 3-4 karty w przeglądarce i się tnie. Lepiej mieć normalnie działający windows, bo stracone nerwy są bezcenne.

  3. @x123x (autor: GL1zdA | data: 6/03/12 | godz.: 13:01)
    Mam zarówno netbooka jak i desktopa na Brazosie (E-350 i E-450 odpowiednio) i nie ma problemu z Firefoxem i kilkunastoma kartami. Do Internetu nie odczuwam różnicy między Brazosem a Core i7 860, przy którym spędzam większość czasu w ciągu dnia.

  4. @GL1zdA (autor: x123x | data: 6/03/12 | godz.: 13:05)
    bajki opowiadasz. Niektórzy też nie widzieli różnicy w odświeżaniu monitora kineskopowego między 60Hz a 85Hz.

  5. @up (autor: Dziadek Żniwiarz | data: 6/03/12 | godz.: 13:06)
    x123x to kolejny troll na pensji Intela, radzę go ignorować ;-)

  6. @GL1zdA (autor: bajbusek | data: 6/03/12 | godz.: 13:06)
    mam nettopa na E-350 oraz netbooka na E-450 i +1 dla GL1zdY :)

  7. x123x (autor: ZeXeL | data: 6/03/12 | godz.: 13:19)
    trolluj sobie tutaj, ale od PClaba won. Tutaj możesz pokisić się z fanatykami Ejpl.

  8. x123x (autor: djXone | data: 6/03/12 | godz.: 13:29)
    skad sie biora tacy ludzie? Jaki maja cel w swoim bezsensownym zyciu, pewnie lasce tez na randce sugeruje ze ma dlugiego a potem robi to przy zgaszonym swietle.

  9. x123x (autor: elzear | data: 6/03/12 | godz.: 13:35)
    ehh... ja jakoś nie mogę narzekać na moje APU. Co prawda mam APU z serii A64XX i jakoś bez pierdnięcia gram w skyrim (na low detalach) ale na intelu z tym jego HD gównem to mógłbym sobie jedynie pomarzyć o czymś takim... Praca z aplikacjami? Żadnych problemów...

  10. ja mam a8-3850 (autor: mlodybe | data: 6/03/12 | godz.: 13:42)
    i spokojnie takie produkcje jak batman AC MW3 i np BF3 mozna spokojnie pograć z detalami jak na konsoli

    pewnie sie nie doczekam ale cały czas w ofercie AMD brakuje procesora serii E na podstawke FM1 - micro kompa pod TV musze zbudowac


  11. @Dziadek Żniwiarz, bajbusek, ZeXeL, djXone, elzear (autor: x123x | data: 6/03/12 | godz.: 13:51)
    sami jesteście trolle AMD. Albo nie chcecie się przed sobą przyznać że popełniliście błąd w kupnie tak słabego netbooka. APU E300 i E400 są za słabe na płynną pracę z Windows 7. Na szczęście sprzedałem swojego netbooka zaślepieńcom AMD na allegro i kupiłem na sandy bridge. Teraz przynajmniej mogę włączyć stronki z flashem.

  12. @x123x (autor: mlodybe | data: 6/03/12 | godz.: 13:57)
    ale ty idiota jestes bo nie ma czegos takiego jak Netbook na SB barania łąko

  13. x123x to (autor: ghost12 | data: 6/03/12 | godz.: 13:58)
    jest Piotruś aka EMU etc ... Te same argumenty co do "nieopłacalności" AMD i 3,4 okna przeglądarki (przed banem pisał o 5 oknach). Więc to żaden nowy, ale baardzo stary troll.

    Co do brazosów niestety nie wnoszą nic nowego, to już atomy są bardziej nowatorskie w stosunku do swoich poprzedników.


  14. @13 (autor: mlodybe | data: 6/03/12 | godz.: 14:00)
    stare brazosy sa na tyle wydajne ze nawet nowe atomy w 32nm nie sa w stanie im dorównac a to to bedzie pogrom

  15. ad11. (autor: piobzo | data: 6/03/12 | godz.: 14:04)
    " APU E300 i E400 są za słabe na płynną pracę z Windows 7." hehe nom zgadzam się z 256 ram to nawet i10 ma problem z w7

    ad13. karta grafiki jest nowa


  16. w pierwszym kwartale biezacego roku (autor: josefek | data: 6/03/12 | godz.: 14:54)
    to teraz w ktorym kwartale jestesmy?
    A ta pozatym dlaczego nazwy zmienil, to tylko male ulepszenia u zastapienie czesci graficznej, bo nyloby chyba szalenstwem jeszcze stary model uzywac...


  17. x123x (autor: snakeplissken | data: 6/03/12 | godz.: 15:01)
    Są netbooki na sandy bridge tyle że nazywają się subnotebookami np. Asus U24E 11,6 z core i5/i7/i3

  18. @17 (autor: mlodybe | data: 6/03/12 | godz.: 15:06)
    i dlatego to nie sa netbooki bo do ich definicji te pasuja to poprostu młay laptop

  19. ad2 (autor: Krax | data: 6/03/12 | godz.: 15:25)
    jaka przegladarka?
    kup sobie szybszy dysk


  20. a co do mocy (autor: Krax | data: 6/03/12 | godz.: 15:29)
    nigdy nie widzialem zeby atom zegar w zegar byl szybszy od liano

  21. to jak (autor: quadcore | data: 6/03/12 | godz.: 15:31)
    brazos przycina przeglądraki to chyba na atomie nie można odpalić kompa

  22. Żałosne (autor: Rakieta1 | data: 6/03/12 | godz.: 16:14)
    Testy w których wystąpiły Brazosy wypadły makabrycznie słabo na tle Intela, także biorąc pod uwagę relację cena-jakość. 3.5 krotnie wolniejsze od i3 kosztują zaledwie 200 zł taniej. Za 200 zł więcej otrzymujemy laptop pewnej firmy z nowoczesną architekutrą procesora. Żal - moje podsumowanie.

  23. C22- testy swoja droga a zadowoleni klienci swoja (autor: josefek | data: 6/03/12 | godz.: 16:24)
    to ze mobilne z Brazosem z pulek znikaja, nie jest wynikiem twoich testow...kto Brazosa ma jest tym bardzo zadowolony...dziwne tez ,ze PC z Brazosem pozwolily OEM wiecej zarobic niz z i3, i sa jedynymi PC, ktory cena urosla...i to wiecej niz dodatkowy koszt HD.

  24. @22 (autor: mlodybe | data: 6/03/12 | godz.: 16:35)
    pokaz mi laptopa z i3 200pln drozszego od takiego z bazosem??

    po za tym i3 zreszta jak całe szambo brige ma problem z filmami Fhd do czego właśnie swietnie nadaje sie brazos


  25. ... (autor: pawel.xxx | data: 6/03/12 | godz.: 16:42)
    Mam wrażenie że te nowe brazos to stare brazzos ze zmienioną nazwą,nieco szybszym taktowaniem i rebrandowanym igp. Patrząc na obecną ofertę producentów wydaje się oczywiste ze te nowe apu nie są przeznaczone do netbooków. Bardziej prawdopodobne jest to że te nowe cpu będą konkurowały w segmencie notebooków z celeronami b8xx i raczej będą miały spory problem z tą konkurencją.
    Tak wiec wasze spory o wydajność, spory o definicje netbooka i porównywanie do atomów jest nie na temat.
    W netbookach amd konkuruje z atomami za pomocą C-50/C-60, i póki co amd tę konkurencje wygrywa. Jednak gdy 32nm atomy się upowszechnią, producenci zejdą ze sztucznie zawyżonych cen netbooków na tych nowych atomach, a intel wyda poprawione sterowniki sytuacja może się odwrócić.


  26. @25 (autor: mlodybe | data: 6/03/12 | godz.: 16:50)
    a4 konkuruja z celeronami nie brazosy

    brazosy to konkurent atoma i tyle

    atomy 32nm to porazka
    mimo nowego procesu nijak nie zwiększyły wydajnosci


  27. @26 (autor: pawel.xxx | data: 6/03/12 | godz.: 17:10)
    Przyjrzyj się ofercie rynkowej i cenom zanim zaczniesz pisać bzdury.

  28. @27 (autor: Rakieta1 | data: 6/03/12 | godz.: 18:11)
    Paweł - masz racje. Bo chyba on nie wie że laptopy 15.6 z takim g jak E-350 są wciskane jako odpowiedniki Celeronów. Tymczasem wiadomo że Brazos nie odnalazł się na rynku - za duży do tanich netbooków, za słaby do notebooków.

  29. @mlodybe (autor: x123x | data: 6/03/12 | godz.: 18:24)
    jakie to niby problemy netbooki z sandy bridge mają z filmami? żadnych. To kłamstwo opłacanych trolli AMD na forach zostało już z rok temu obalone. A taki żałosny AMD E-350 nawet nie potrafi utrzymać 25klatek/s na youtube w HD1080. Warto dopłacić do sandy bridge i mieć sprawnego netbooka, a nie szrot.

  30. Piotuś (autor: ghost12 | data: 6/03/12 | godz.: 18:42)
    jeszce nie minął tydzień od kiedy wróciłeś, a już jesteś (chyba) spowrotem pierwszy w kolejce do bana.

    Nigdzie nie widziałem w opracowaniu AMD, aby Brazos miał konkurować z Celeronem. Jego docelowym targetem był (i jest) atom. A że przerasta go o lata świetlne? To już inna sprawa.


  31. @up (autor: quadcore | data: 6/03/12 | godz.: 18:45)
    No porównaj jeszcze brazosa do i7 2700k bo to ten segment. A o atomie nie wspominasz bo to szrot i nikt już prawie go nie kupuje. Może ktoś cię zbanuje wreszczie bo odstraszasz czytelników , w mnie się już krew gotuje. Już pomidor nawet takich głupot nie pisze.

  32. sry (autor: quadcore | data: 6/03/12 | godz.: 18:45)
    ad 31 miało być do komentarza nr 29 :D

  33. @30 (autor: pawel.xxx | data: 6/03/12 | godz.: 19:51)
    http://en.wikipedia.org/...os_.28Ultra-portable.29
    Brazzos to desna, ontario zacate i każdy ma inny target. Intel dla value notebooks przeznaczył celerona Bxx amd dla tego segmentu przewiduje zacate. Oferta w sklepach odzwierciedla target przyjęty przez producentów platform i odpowiada temu co pisałem w #25.
    Z atomami ma konkurować ontario.
    Ontario jest korzystniejszą propozycją od 45nm atomów, bo choć to atomy mają większą wydajność CPU to na skutek tego że są wyposażone w przestarzałe IGP nie są w stanie sprostać współczesnym wymaganiom stawianym netbookom.
    32nm atomy są już wyposażone w nowoczesne IGP, (choć jest jeszcze ze problem ze sterownikami) dzięki czemu to one okazują się lepszą platformą do netbooków. Jak pisałem w tej chwili ceny netbooków z nowymi atomami są jeszcze przewartościowane, ale niebawem powinny spać do cen netbooków na n550/n570. W mojej opinii platforma 32nm atomów jest lepiej przystosowana do segmentu netbooków. Co nie powinno dziwić bo target atomów to tylko netbooki i bardzo tanie nettopy. AMD ma platformę przeznaczoną na szerszy segment rynku musieli wiec stworzyć produkt bardziej uniwersalny.
    Obecnym ontario będzie bardzo trudno konkurować z 32nm atomami. A niebawem maja się pojawić nowsze atomy n2650 i n2850. Jak zakończy się konfrontacja 2GHz atoma z 1GHz bobcatem nietrudno przewidzieć.


  34. pawel.xxx @25 (autor: Markizy | data: 6/03/12 | godz.: 20:01)
    w sumie masz racje jest to nowa rewizja pod nową nazwą. I wszyscy o ty wiedzą już od dawana odkąd nowy szef zmienił plan na najbliższe lata. Zgodnie z prawami rynku produkt jest tyle wart ile klient jest w stanie za niego zapłacić, jak widać przy tej cenie lapki się bardzo dobrze sprzedają wiec stąd takie ceny. Porównanie go do czegoś innego niż atom to jest nadużyciem.

    Na chwile obecną atomy zrównały się z obecną ofertą AMD co nie znaczy że nie mogą im odjechać. A nowe układy zobaczymy dopiero w następnym roku, podobnie będzie z atomami.


  35. @pawel.xxx (autor: rainy | data: 6/03/12 | godz.: 20:09)
    Jak chodzi o wydajność samego CPU, to Atom w 32nm niczego istotnego nie wnosi w porównaniu z poprzednią generacją.

    Co do układu graficznego, to główna różnica polega na dużo wyższym taktowaniu - w najmocniejszej wersji zdaje się, że ponad trzy razy wyższym (plus lepsze wsparcie dla multimediów).

    Btw, problem ze sterownikiem graficznym jest całkiem konkretny, co niewątpliwie kompromituje Intela - Cedar Trail zadebiutował przecież w listopadzie właśnie ze względu na kłopoty z nim (pierwotnie miał się pojawić we wrześniu).


  36. bład albo AMD się cofa (autor: Sławekpl | data: 6/03/12 | godz.: 20:41)
    jakoś nikt z was nie zwrócił uwagi, że E-450 ma już kontroler pamięci 1333 a jeśli ten nowy ma 1066 to krok wstecz
    z tego co pamiętam to w nowszych Brazosach miały być szybsze kontrolery, ale po anulowaniu Deccan z Yubą się pogubiłem
    w końcu w APU szybsze pamięci potrafią dać znaczny wzrost wydajności


  37. @Sławekpl (autor: rainy | data: 6/03/12 | godz.: 20:44)
    Zgodnie z tą tabelką, to błąd, jest wsparcie dla DDR3-1333:

    http://www.cpu-world.com/...0Series%20E2-1800.html


  38. @rainy (autor: pawel.xxx | data: 6/03/12 | godz.: 22:01)
    Mylisz się nowe igp to licencjonowany powerVR 545. Tak więc różnica w stosunku do poprzednika jest zasadnicza.
    Co do sterowników to póki co to jedynie pclab przetestował nowe atomy i odkryli problem z grami i wyświetlaniem video w trybie okienkowym. Przydało by się więcej testów by potwierdzić czy problem rzeczywiście występuje, bo sytuacja ze sterownikami jest cokolwiek niejasna.
    Z jednej strony intel rzeczywiście przesunął premierę 32nm atomów ze względu na problemy ze sterownikami, tyle że gpu w nowych atomach ma zgodnie ze specyfikacją powerVR zapewniać obsługę dx10.1 i opencl podczas gdy sterowniki wspierają jedynie dx9. Z drugiej strony drivery poverVR 535 z które intel również wykorzystuje nie sprawiają problemów. Tak więc o ile problemy ze sterownikami zostały by potwierdzone to być może wynikają one z tego że intel pośpiesznie downgradował wspierane technologie bo rdzeń gpu jaki dostarcza powerVR nie był wstanie zapewnić wsparcie dla technologii wymienionych w jego specyfikacji.
    Oczywiście masz racje że nowe atomy pod względem wydajności rdzenia cpu nie wnosi niczego istotnego. Nie zmienia to jednak faktu że do konkurowania z z ontario jego wydajność jest zupełnie wystarczająca.


  39. @pawel.xxx (autor: rainy | data: 6/03/12 | godz.: 22:20)
    Wiem, że Intel stosuje PowerVR, co nie zmienia faktu, iż zegary są dużo wyższe - w poprzedniej generacji 200-400 MHz, tutaj zaś 400-640 MHz.

    Recenzji jest zresztą jak na lekarstwo, co wynika z bardzo małej ilości dostępnych modeli.

    Tutaj masz krótki artykuł (po niemiecku) z odniesieniem do kolejnego właśnie w związku z problem sterownika do IGP.

    http://www.heise.de/...00-erhaeltlich-1431281.html

    Btw, pomyliłem się co do poślizgu: premiera była przełożona na grudzień.


  40. @paweł.xxx (autor: mlodybe | data: 7/03/12 | godz.: 10:41)
    powervr ni jak ma sie do wydajnosci radeonów w brazosie wiec co tu porównywać

    w dobie akceleracji sprzetowej w przeglądarkach takie cos jak atom czy celeron/pentium ze słabym igp nie ma co startować do oferty AMD


  41. @up (autor: pawel.xxx | data: 7/03/12 | godz.: 14:00)
    Tu masz porównanie wydajności gpu E-350 do hd 2000 w i3 2100T. http://www.xbitlabs.com/...e-i3-2100t_9.html#sect0
    Jak widać to jakoby słabe igp całkiem dobrze sobie radzi. W cleronach i pentium igp jest bardzo zbliżone do tego z testu. Oczywiście wydajność igp nowych atomów jest kilkukrotnie mniejsza od wydajności igp ontario. Tyle że moim zdaniem ta różnica przestaje mieć znaczenie skoro mówimy o poziomie wydajności znacznie poniżej wydajności hd2000, bo niezależnie od tego czy to będzie ontario czy atom ti tek maszynki do gier się z tego nie zrobi.


  42. @41 (autor: mlodybe | data: 7/03/12 | godz.: 15:13)
    to nie chodzi o maszyny do gier tylko do internetu gdzie coraz bardzie rozpowszechnia sie akceleracja sprzętowa

    tu intel leży i kwiczy


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.