Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 7 marca 2012 
    

Oficjalna premiera nowego iPada


Autor: Zbyszek | źródło: TheVerge | 21:34
(63)
Firma Apple oficjalnie zaprezentowała dziś wieczorem nową generację swojego tabletu internetowego iPad. Nowy iPad w sprzedaży pojawi się już 16 marca, lecz póki co nie otrzymał jeszcze oficjalnej nazwy. Urządzenie jest wyposażone w 9,7-calowy ekran Retina o rozdzielczości 2048x1536 pikseli, 16, 32 lub 64GB zintegrowanej pamięci flash, dwurdzeniowy procesor Apple A5X z nowym czterordzeniowym układem graficznym, najnowszy system łączności 4G LTE oraz aparat fotograficzny o rozdzielczości 5-megapikseli z zaawansowaną optyką, systemem tylnego podświetlania matrycy oraz możliwością nagrywania materiałów wideo w rozdzielczości 1080p.

Ponadto względem poprzednika zastosowano bardziej pojemną baterię (42,5 wAh zamiast 25 wAh), dodano możliwość pracy WiFi w trybie hotspotu, oraz kilka innych drobnych ulepszeń. Urządzenie pracuje pod kontrolą systemu iOS 5.1. Niestety nowy iPad jest nieco cięższy lżejszy (652g zamiast 600g) i grubszy (9,4 zamiast 8,8mm) od swojego poprzednika.

Sugerowane ceny w Stanach Zjednoczonych wynoszą

- $499 - z 16GB pamięci i WiFi
- $599 - z 32GB pamięci i WiFi
- $699 - z 64GB pamięci i WiFi
- $629 - z 16GB pamieći i WiFi oraz 3G/LTE
- $729 - z 32GB pamięci i WiFi oraz 3G/LTE
- $829 - z 64GB pamięci i WiFi oraz 3G/LTE

Tablet będzie dostępny w sprzedaży 16 marca w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii, Japonii, Singapurze, Kanadzie, Francji, Niemczech, Norwegii, Szwajcarii, Hong Kongu i Puerto Rico.

Tydzień później 23 marca nowy iPad pojawi się w sprzedaży m.in Polsce, Austrii, Belgii, Bułgarii, Republice Czeskiej, Danii, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Grecji, Irlandii, Włoszech, Luksemburgu, Portugalii, Hiszpanii, Słowacji, Rumunii oraz Meksyku i Nowej Zelandii.

Równocześnie cena iPada 2 w wersji z 16GB pamięci flash została obniżona o 100 USD, do poziomu 399 USD (wersja WiFI) i 529 USD (WiFi + 3G).



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Nie mogę się powstrzymać i... (autor: Eskan | data: 7/03/12 | godz.: 21:54)
    muszę powtórzyć - kroimy wyznawców kroimy!
    ;)


  2. Czyli wszystko tak jak miało być (autor: Blazakov | data: 7/03/12 | godz.: 22:19)
    Niczym Apple nas nie zaskoczyło. Wszystko było już powiedziane w plotkach. Ot, ewolucja. Ciekawe tylko, czy będzie pełnoprawna Siri.

    Cena bez zmian, czyli nieco ponad 2000zł za najtańszą nową wersję w PL.

    Ciekawostka - nowy iPad będzie się nazywał "The new iPad". :)


  3. iPad $$$ (autor: Conan Barbarian | data: 7/03/12 | godz.: 22:34)
    Obrazek z cenami jest naprawdę w złym stylu. Ten gość wydaje się mówić: "zedrzemy was według tego cennika".
    "The new iPad" - gdyby Steve Jobs żył, to kilku cwaniaków z Apple już byłoby na bezrobociu.


  4. Ale (autor: ZeXeL | data: 7/03/12 | godz.: 22:37)
    zaporowa cena. Z resztą u nich to nic nadzwyczajnego. 16 GB to mało, tablet bez 3G jest do niczego, więc... Miłego zakupu!

  5. Z największym usmiechem (autor: pomidor | data: 7/03/12 | godz.: 23:00)
    zaprezentowali ceny.
    Publika nie buczy - wieloletnia tresura daje efekty.


  6. DROGO@ (autor: Krotock | data: 7/03/12 | godz.: 23:01)
    Gdyby WiFi 16 GB kosztował 1499 PLN to bym się zastanowił. A tak to FUCK YOU Apple.

  7. Możecie podać JEDEN (autor: Blazakov | data: 7/03/12 | godz.: 23:25)
    racjonalny powód dla którego Apple przy tym poziomie sprzedaży miałoby obniżyć ceny? I tak nie wyrabiają z dostawami...

  8. ... (autor: Sauron920925 | data: 7/03/12 | godz.: 23:40)
    Haha czytam te wasze komentarze i śmiać mi się chce. Mówicie że drogo? Niech mi ktoś pokaże lepszy tablet do 2500zł? Krytykujecie iPada a pewnie większość z was nigdy nie miała z nim styczności. W tym wypadku płacimy za jakość wykonania, materiałów, za dopracowanie systemu i za 10h pracy na baterii (realne 10h a nie dane podawane przez innych producentów otrzymane w laboratoriach). Ale po co ja to mówię... i tak będziecie szerzyć nienawiść. Życzę wam wszystkiego dobrego z Androidem. Mam nadzieje że kiedyś doczekacie się 30fps przy przewijaniu menu albo 10h na baterii. Aaaaa no i oczywiście ładnego designu... ale znając szajsunki i resztę to znowu zatrudnią kogoś kto na kolanie zrobi im projekt.

  9. @up (autor: ZeXeL | data: 8/03/12 | godz.: 00:00)
    powtarzasz się synuś. Życzę Ci, żeby zawsze Cię było stać na taki sprzęt.

  10. komentarze (autor: jafar | data: 8/03/12 | godz.: 02:18)
    jak zwykle przy nowej publikacji Apple - że drogo, że za tą cenę to można... to idźcie kupcie co można, ja tam z chęcią zostaje przy swoim mbp i reszcie z gamy jabłka. Bawcie się swoimi "pro" zielonymi ludkami, w oczekiwaniu na co chwila to nowy soft do innego telefonu.

  11. Sam nie lubie apple (autor: Kosiarz | data: 8/03/12 | godz.: 02:50)
    ale prawda jest taka ze produkt maja najlepszy. Cena jest po 1 ugruntowana tym o czym Blazakov wspomnial a po 2 jest to swego rodzaju pozycjonowanie produktu.

  12. Cena urzadzenia nie jest problemem (autor: josefek | data: 8/03/12 | godz.: 06:43)
    problemem sa ceny Applikacji....
    Podrozujac duzo pociagiem ( dojazd do pacy) mozna zauwazyc:
    1.Tablety powoli netbooki ( te do 13,3 inch) wypieraja..
    2. w pociagach normalnych iPadow jest niewiele, w przeciwienstwie do Intercity...( ale na te nie kazdy dojezdzajacy do pracy pieniadze ma)
    3. wiekszasc uzytelnikow, pisze testy albo czyta, czesc robi rachunki, a gazety mala ilosc czyta, ktosc na gieldzie gra...( moze dlatego ,ze w pociagu WiFI nie ma...( ja na moim gram)...


  13. fajna zabawka to i kosztuje swoje... (autor: Qjanusz | data: 8/03/12 | godz.: 07:58)
    ...

  14. Piękne (autor: arra | data: 8/03/12 | godz.: 08:13)
    wspaniałe i przemyślane urządzenia z dopracowanym softem, cóż się dziwić, że znowu 95% rynku zajmą. W sumie się nie dziwię, każdy kto dotykał tabletów konkurencji dziwić się nie powinien.

  15. iPad (autor: agnus | data: 8/03/12 | godz.: 08:14)
    Nie mają konkurencji to i kroją jak chcą. Punkt widzenia jest względny... Tabletowe cacko musi swoje kosztować. Kogo nie stać - jest mnóstwo tabletów w różnych konfiguracjach i cenach.

    Pytanie: Czy wersja WiFi będzie miała 3G czy nie będzie miała dostępu w ogóle?


  16. ... (autor: Sauron920925 | data: 8/03/12 | godz.: 08:26)
    Wersja WiFi nie będzie miała 3G

  17. Ad 8. - Sauron (autor: P.J._ | data: 8/03/12 | godz.: 08:31)
    Popieram Cię facet. Trolli internetowych i pseudoznawców nie brakuje. Jakoś jak laptopa ktoś sprzedaje za 3 tys. to nikt nie narzeka. Ja zacytuję Ciebie i powiem pokażcie tablet za 2500 zł na Adroidzie który dorównuje nowemu iP. Posunę się dalej, pokażcie mi w tej cenie tablet chociaż odrobinę zbliżony parametrami do niego. Jakoś przy premierze nowego Mercedesa ludzie nie płaczą, że za drogo, a konsumenci przecież mogliby kupić taniej np. Fiata. Oczywiście jest pewna grupa ludzi, która kupi ten samochód tylko ze względu na markę, ale na pewno większość ze względu jego walory użytkowe. Tak samo jest z nowym iPadem. A znawcą, którzy piszą, że kupiliby za kwotę X czy Y polecam tablet Manty za 399 zł w Marektach. Myślę, że jest to idealny produkt, dla takich "znawców".

  18. Poza tym... (autor: P.J._ | data: 8/03/12 | godz.: 08:35)
    Poza tym przyzwyczajmy się do nowej nomenklatury w nazewnictwie. Teraz jest wersja Wi-Fi i nie 3G, tylko 4G.

  19. w przeciwieństwie do iphona to sensowny produkt... (autor: Seba78 | data: 8/03/12 | godz.: 08:42)
    i dosyć racjonalnie wyceniony. Konkurencja za topowe tablety nie jest tańsza!

  20. @17 (autor: ZeXeL | data: 8/03/12 | godz.: 08:59)
    nie wiem jak z ceną, ale http://pl.asus.com/...Pad_Transformer_Prime_TF201/

  21. Za rozdzielczość duży PLUS, (autor: Lates | data: 8/03/12 | godz.: 09:03)
    kolejny za LTE no i bateria, ale wciąż brak złącza USB, rozbudowy pamięci poprzez karty, czy wyjście HDMI - tych rzeczy mi brakuje, a konkurencja nie śpi. Używałem niedawno jednego tableta z tymi opcjami i wiem jak ułatwia to życie.

    Cena jak cena... jest zbyt - nie ma zmiłuj się :) Dla mniej zamożnych jest jeszcze iPad1 czy 2 już w bardziej sensownych cenach.

    Rynek tabletów jest przeze mnie tylko macany jak dotąd, i nie zamierzam inwestować w żaden - powód prosty - zbytnie ograniczenia. Do poważniejszej pracy nie ma alternatywy, pozostaje laptop :)


  22. Szczerze (autor: ZeXeL | data: 8/03/12 | godz.: 09:05)
    to produkty Apple w postaci Ipadów to dla mnie ich jedyny, udany sprzęt. Cenna wyssana jak zwykle z dupska, ale cóż, dla mnie tablet to po prostu duży telefon, więc na cholerę mi to.

  23. @21 (autor: agnus | data: 8/03/12 | godz.: 09:18)
    USB mieć nie będzie, rozmija się to z polityką Apple.. Tak samo karty pamięci. Gdyby miały to mieć, miałby już iPad2.

  24. pewnie się powtórzę ale ... (autor: Grzechuu | data: 8/03/12 | godz.: 09:38)
    Kupiłem żonie ipada2 na imieniny ... kumpel kupił pada na androidzie ... wniosek > ipad wart swojej ceny, jest po prostu świetny, chciałbym aby osoby które nie miały go w rękach w ogóle się nie wypowiadały na temat ceny, jakości i możliwości, bo to bez sensu, analitycy IT wiedzą by rozreklamować sprzęt lub go zbezcześcić wystarczy kilka wpisów w komentarzach na takich stronach jak ta, tym samym apeluję: ODWALCIE SIĘ OD IPADA! :) pozdrawiam

  25. @21 (autor: M@jkel | data: 8/03/12 | godz.: 09:42)
    Slotu na karty raczej nigdy w iPadach nie będzie. Karty, HDMI, USB tylko przez przejściówki albo docka. Taką mają zasadę i konsekwentnie się tego trzymają.

  26. @25 (autor: Lates | data: 8/03/12 | godz.: 09:57)
    Ja to wszystko rozumiem, że ktoś wymyślił ograniczenia, na które wszyscy się zgadzają dla zasady :)

    Mi tych opcji po prostu brakuje by móc uznać tablet za wygodny. Nie mam ochoty wozić ze sobą docka i kilku przejściówek w torbie by móc skorzystać z tych "udogodnień"


  27. prawda jest taka że iPad dotychczas nie miał konkurencji (autor: digiter | data: 8/03/12 | godz.: 10:01)
    dopiero tablety z Tegra 3 z androidem 4 mogą być porównywalne z iPadem, ale na razie praktycznie nie ma ich na rynku. Czekamy na Win8, na androida 5 i tablety z Tegra3 - inaczej iPad będzie mercedesem a reszta to fiaty 126p.
    Tutaj tablet z tegra 3:
    http://www.youtube.com/watch?v=D4fCIfWWRlw


  28. @26 (autor: P.J._ | data: 8/03/12 | godz.: 10:23)
    Po co HDMI, jest AppleTV, przystawka którą podłączasz po "lokalnej" i masz uniwersalny "odbiornik obrazu" do iPhona i iPada w jednym. Poza tym nie okłamujmy się, tablet kupuje się głównie po to żeby trzymać go w rękach, a nie do oglądania na telewizorze.

  29. niestety (autor: w1lko | data: 8/03/12 | godz.: 10:41)
    jak narazie to nie widze nic lepszego na rynku..... czas zamowic.

  30. HDMI (autor: P.J._ | data: 8/03/12 | godz.: 10:46)
    Poza tym nie rozumiem, dlaczego ludziska tak się upierają na to HDMI. Zawsze można kupić najprostrszy adapater, na allegro kosztujący groszę - podłączamy i bach i jest... Proste jak... już nie powiem co...

  31. W sprawie hdmi burza sie tylko ci, którzy nie maja pojęcia o tym sprzęcie. (autor: Wolf | data: 8/03/12 | godz.: 11:15)
    Od tego jest AirPlay.
    Karty pamięci? Jest iCloud i dropbox.
    Wysoka cena?
    Cena jest niska, to w Polsce ludzie zarabiają za mało.
    Wystarczy rozejrzeć sie w byle której poczekalni na dowolnym lotnisku.


  32. @Wolf (autor: jafar | data: 8/03/12 | godz.: 11:26)
    w 100% popieram..

  33. iPad (autor: agnus | data: 8/03/12 | godz.: 12:12)
    Kolega kupił żonie i przyniósł do biura pierwszego dnia. Wniosek z parogodzinnego macania, serfowania i odpalania aplikacji?
    To działa jak marzenie. Tak powinien działać każdy tablet.

    Brak USB/kart pamięci.. i co z tego. Taką mają politykę, odbiorcom to nie przeszkadza. Ja sam klientem na tablet nie jestem bo mi nie potrzebny, mam PC i lapka. Ale GDYBYM miał kupić jakieś płaskacza - byłby to z pewnością Apple iPad. Bez konkurencji aktualnie (wciąż). Co do iPhone/SG2 można się spierać i każdy kupi to co mu pasuje bardziej ale w tabletach Apple po prostu zrobiło produkt, który działa bajecznie i robi to do czego tablet został pomyślany.


  34. @31 (autor: mikay | data: 8/03/12 | godz.: 12:56)
    Wolf, a co jesli wyjezdzasz na wakacje i nie masz dostepu do netu? wtedy iCloud mozesz sobie wsadzic w buty. Chcesz sobie zabrac troche filmow i moze sie okazac, ze nie wezmiesz ze soba wszystkiego czego zechcesz. Te wszystkie chmury sa bardzo OK, o ile masz dostep do netu.
    Sam posiadam Kindle'a i nie mam mozliwosci rozszerzenia pamieci, mam za to amazonowa chmure. Z tym, ze ksiazki na kindla zajmuja bardzo niewiele przestrzeni dyskowej i braku karty pamieci nawet przy braku netu sie nie odczuwa.

    To co mi sie jeszcze nie podoba w przypadku sprzetu apple, to to, ze nie moge sobie podlaczyc sprzetu przez usb i potraktowac go jako dysk wymienny. Musze miec kobylaste itunes (tak wiem, to wspaniale narzedzie, ktore zrobi wszystko a nawet wiecej :)

    Generalnie ipad to fajna zabawka i takiej responsywnosci zyczylbym produktom chocby samsunga (a to pewnie kwestia czasu jak dopracuja to i owo). Poki co to z pewnoscia absolutny top tabletowy :)


  35. zawsze na tego typu portalach będzie taki flame-war (autor: TheW@rrior | data: 8/03/12 | godz.: 12:56)
    Musicie zrozumieć że oprócz samego hardware kupujecie od Apple software - iOS i godzicie się na ich politykę. Dla osoby świadomej technicznie może to być ograniczenie bo nie uruchomi sobie konsoli z uprawnieniami roota edytując pliki konfiguracyjne z vi. Spójrzcie na to jednak z perspektywy zwykłego użytkownika (lub starszej osoby) której nie interesuje to na czym to działa i jak ma robić coś intuicyjnie. Ciekawa reklama w związku z powyższym od Apple:
    http://www.youtube.com/watch?v=Q30ItG0ighI

    W kwestii wyjaśnienia. Sam nie posiadam żadnego produktu Apple i wątpię bym kiedyś go zakupił ze względu na to że nie mogę go dostosować do siebie jak lubię i potrafię no i ceny są zabójcze. Sam czekam na dobry tablet z możliwością dokowania do klawiatury.


  36. ... (autor: Sauron920925 | data: 8/03/12 | godz.: 13:11)
    Jak już wcześniej powiedzieliście - iPad działa tak jak powinien działać. Jeśli ta według niektórych wysoko cena ma zagwarantować mi taką przyjemność z użytkowania to jestem gotowy zapłacić - BO WIDZĘ że ludzie w Apple odwalają dobrą robotę, że nie rzucają słów na wiatr.

  37. @34 Internet jest wszędzie gdzie zasięg tel. Kom. (autor: Wolf | data: 8/03/12 | godz.: 13:15)
    Tak, iPada możesz sobie podpiac pod komputer i używać jak pendrive.
    iTunes sprawie kłopoty tylko tym, których MS przyzwyczaił pracować na dyskach C:/ D:/ itd, a nie na bazach danych.
    Dzięki iTunes można znacznie szybciej ogarnąć ogromna bazę muzyki i filmów w stosunku do E:/Filmy/wakacje/2005/Krysia_je_loda_a_bartek_dlubie_w_nosie.avi lub D:/Media/Muzyka/pop/Lady gaga/Monster Fame/Lets Dance.mp3
    Niestety, windowsowo-dosowe


  38. Wysłało sie za wcześnie.. (autor: Wolf | data: 8/03/12 | godz.: 13:21)
    Windowsowo-dosowe nawyki wygrywają z chęcią poświęcenia 15 minut by ogarnąć iTunes.
    Od czasu iOS5, iCloud i iTunes match, ani raz nie podpialem iPada do komputera bo nie ma takiej potrzeby, synchronizacja z komputerem odbywa sie przez wifi.


  39. C35 - juz C.Sinclair przy prezentacji QL to powiedzial (autor: josefek | data: 8/03/12 | godz.: 13:30)
    normalnego uzytkownika nie interesuje processor, dla niego mozwe wszytko na elastycznej gomce dzialac...

  40. @37 (autor: mikay | data: 8/03/12 | godz.: 14:25)
    No coz, nie wszystkie wersje maja 3g/4g, sa wersje z samym wifi...mam szukac hot spota w jakiejs gluszy, gdzie moze nawet byc problem z siecia komorkowa (tam gdzie jezdze na wakacje taki orange nie ma w ogole zasiegu :/)

    Nie zrozum mnie zle, to ze dla Ciebie wszystko jest cacy, nie oznacza, ze inni moga miec nieco odmienny punkt widzenia i dostrzegaja pewne mankamenty rozwiazan apple :)

    Ipad mi sie podoba i tyle, ale go nie kupie, bo w chwili obecnej nie widze zadnego sensu w zakupie jakiegokolwiek tabletu. Do netu, grania, filmow wystarcza mi komp+tv, a do czytania ksiazek - kindle :)


  41. Wolf, P.J. i inne małpki (autor: Remedy | data: 8/03/12 | godz.: 15:39)
    Wasz ślepe zauroczenie jest tak bezdennie głupie, że aż słodkie. Brak portów USB, brak gniazd na karty pamięci i wreszcie brak zwykłego nieprzejściówkowego portu HDMI są najzwyklejszymi w świecie ułomnościami. Nie dorabiajcie do tego teorii bo nic poza samoośmieszeniem nie udowodnicie. Brak wyżej wspomnianych rzeczy bardzo, ale to bardzo skutecznie ogranicza jakiekolwiek poważne stosowanie iPad'a jako substytutu komputera przenośnego. Załóżmy że mam pliki z prezentacji, która z różnych powodów nie może być wyświetlona na iPadzie. Jak przeniosę te pliki na komputer lub nawet w drugą stronę z komputera na iPada bez iSlowCowIdiocytunes? Oczywiście nie mieści się waszych gimnazjalnych pałach coś takiego, że komputery w firmach mogą mieć wyłączone przez administratora możliwości instalowania oprogramowania. Zresztą jakiego kretyna z siebie bym zrobił gdybym podczas konferencji wstał i powiedział, proszę o 15 minut, muszę zainstalować jeden program żeby wam pokazać projekt. Parodia.

    Brak HDMI oczywiście wyklucza natychmiastowe i bezproblemowe podłączenie iPada pod duży wyświetlacz lub rzutnik. Co tam, dam każdemu z 60 osób po kolei do łapy iPada niech sobie obejrzy na kolanach, w końcu mamy 3 tygodnie czasu na jedną konferencję/prezentację.

    Przestańcie pajacować. Komercyjne, zawodowe, zaawansowane korzystanie z iPada jest maksymalnie utrudnione i udebilnione przez politykę Apple, politykę świetną dla finansów firmy, idiotyczną dla jej klientów.

    Nad wszelkimi nawet wspominkami na temat iCloudów i innych dropboksów spuszczę litościwą zasłonę milczenia, bo aż słabo się robi od czytania takich idiotycznych sugestii. Od szpiegowania całego świata już jedna firma jest, nazywa się Google States of America.


  42. Remedy. (autor: Wolf | data: 8/03/12 | godz.: 16:13)
    Nie znasz sprzętu i platformy na temat których sie wypowiadasz.
    Bo gdybyś znał, wiedzialbys o sofcie "Keynote" i jego możliwościach w połączeniu z iPhone/iPad.


  43. Wolf (autor: Remedy | data: 8/03/12 | godz.: 16:53)
    Nadal nie rozumiesz języka polskiego? Co mnie obchodzi marny program do prezentacji? Czy on magicznie prześle mój plik z Vegas Pro na 50" wyświetlacz w sali konferencyjnej? Co to ma wspólnego ze swobodnym zarządzaniem plikami?!!!! Na czymkolwiek innym NIE POTRZEBUJĘ ŻADNEGO softu żeby swobodnie zarządzać plikami pomiędzy różnym sprzętem. Tak jak mówiłem, pieprzysz niemożliwe wręcz głupoty podpierając to jeszcze głupszymi argumentami.

    Podam Ci przykład prosto z życia gdzie zwykła Nokia N8 bije iPada na łeb. Biorę sobie taką N8, podpinam do niej dysk zewnętrzny na którym są moje dane/projekty/prezentacje przegrywam to sobie jak ze zwykłego pendriva na komputer, później tę samą Nokię N8 podpinam przez HDMI do rzutnika lub wielkiego wyświetlacza i oglądam to co chcę w komfortowych warunkach a razem ze mną cała sala. Wszystko zajęło mi ile? 30 sekund.


  44. Np tak, teraz rozumiem, nadal żyjesz w XX wieku. (autor: Wolf | data: 8/03/12 | godz.: 17:27)
    Ja biorę w rękę iPhone lub iPada i nie muszę niczego nigdzie przegrywac.
    Mam na komputerze albo NASie plik z Final Cut Pro X, biorę w łapę iPada i puszczać ten plik na dowolnym wyświetlaczu lub projektowe podpietym pod byle komputer lub Apple tv.
    Przy okazji moge swobodnie poruszać sie po całym pomieszczeniu nieprzwiązany do kabla, ale jeśli zachce mi sie pobawić w jaskiniowca, moge od biedy podpiac hdmi do iPada za pomocą przejściowki, która kosztuje tyle co lunch.


  45. @Remedy (autor: Blazakov | data: 8/03/12 | godz.: 17:35)
    Przykład do bani. Z iPadem z modułem GSM sciągasz sobie prezentacje z internetu (czy komputera przez wifi) niezależnie od tego na jakim zadupiu robisz tą konferencje, po czym podpinasz go pod projektor - tak, używasz przejściówki jak i do N8 musisz użyć przejściówki bo projektory mają zwykle połączenie VGA. Przy czym jak coś ewentualnie spieprzysz i na prezentacji będzie nieczytelne szybko możesz powiększyć czy poprawić.

    Wieeelki mi problem. No, chyba że boisz się z CIA dobierze się do Twoich super-tajnych dokumentów o wykorzystaniu ogniw słonecznych w Turcji na Dropboxie. :) Nie popadajmy w paranoje.

    Jasne że brak USB czy obsługi zewnętrznych pamięci nie jest żadną zaletą i Apple za taką politykę należy się solidny kop w tyłek, ale nie demonizuj tego. To nie te czasy kiedy łączyliśmy się przez 202122.

    No ale łatwiej jest powiedzieć że gadamy "takie głupoty że aż się gadać nie chce", co ergo znaczy coś w stylu "cholera, nie wiem jak na to odpowiedzieć". Nie ten portal. Fanbojów i haterów tutaj dostatek, ale dyskusje są jeszcze na poziomie.


  46. @up (autor: Blazakov | data: 8/03/12 | godz.: 19:24)
    W tym akurat masz rację:

    "Komercyjne, zawodowe, zaawansowane korzystanie z iPada jest maksymalnie utrudnione i udebilnione przez politykę Apple, politykę świetną dla finansów firmy, idiotyczną dla jej klientów."

    Ale może to dla tego, że ten sprzęt nie jest przeznaczony do komercyjnego, zawodowego i profesjonalnego wykorzystania? Może ludzie którzy potrzebują takich funkcji nie są jej klientami?


  47. No to jedziem (autor: Remedy | data: 8/03/12 | godz.: 19:25)
    Wolf: widzę, że nadal nie rozumiesz prostych zdań w języku polskim. Wpisujesz się w całą masę ludzi nie rozumiejących prostego języka do nich kierowanych. Jadąc do klienta nie pytam go o Apple TV a jeśli go nie ma to nie każę mu kupić bo mój gówniany tablet tylko tak może wyświetlić to, czy tamto. W takim przypadku iPad jest równie przydatny co żarówka jaskiniowcowi.

    Blazakov: po pierwsze albo jesteśmy tutaj poważni i mówimy o zastosowaniach firmowych albo bawimy się w dzieci wymieniające się fotkami przez dropboksy i inne ajklaudy. Nikt normalny nie będzie trzymał żadnych danych firmowych w chmurze ani nawet prywatnych, istotnych danych. Nie mam zamiaru dzielić się swoimi danymi z całym światem, a że tak dzieje się co jakiś czas pokazuje przykład Google Docs czy PSN.
    Po drugie, nie wszystkie rzeczy muszą być dostępne przez internet i nawet jeśli to są rzeczy większe niż słitaśna focia 2MB w JPG. Jak długo będę ściągał nawet przez WiFi 14GB nieskompresowanego materiału video? Dziękuję, pozamiatane.

    Ależ oczywiście, że brak USB jest gigantycznym problemem. Pisałem już wcześniej że w wielu firmach sieci wifi są zabezpieczone kilkudziesięcio-znakowymi hasłami a niektóre nawet zupełnie nie pozwalają na przyłączanie nowych urządzeń do sieci. Nie mam zamiaru za każdym razem dzwonić po administratorów w danej firmie żeby pokazać to, czy tamto nie wspominając już o tym jakie problemy pojawią się, kiedy dana firma jest obsługiwana przez zewnętrznych informatyków. Powtarzam jeszcze raz, bądźcie poważni.

    Fakty są takie, że iPad jest totalnie upośledzony przez Apple i jeżeli nie masz stricte dedykowanych rozwiązań to jest to najbardziej upierdliwe i marnujące czas wszystkich podejście. Zero w tym wygody, szybkości, łatwości. Albo kupisz tonę naszego sprzętu i tonę naszego oprogramowania, albo nic nie zrobisz szybko i bezboleśnie. To jest właśnie podejście Apple. Zamknięty, hermetyczny świat który jest niekompatybilny z niczym poza samym sobą.
    Strata czasu, nerwów, pieniędzy.


  48. Remedy (autor: Wolf | data: 8/03/12 | godz.: 20:00)
    Jestes totalnie oderwany od obecnej rzeczywistości i panujących na świecie standardów, dodatkowo jesteś tak daleko w tyle jeśli chodzi o prezentacje u klienta ze zaczynam poważnie zastanawiać sie czy kiedykolwiek miałeś z tym do czynienia.
    Gratuluje fantazji.


  49. Widzisz @Remedy, (autor: Blazakov | data: 8/03/12 | godz.: 20:03)
    cały problem w tym, że to nie jest urządzenie które zastąpi Ci laptopa w firmie. Jak ktoś tak twierdzi to... się myli. Chcesz tablet do firmy? Kupujesz sobie jakiegoś Thinkpada z serii X a nie bawisz się z multimedialnymi ramkami na zdjęcia. Też bądź poważny - to nie ta klasa urządzeń. To tak jakbyś chciał porównywać Mercedesa (czy jak tam wolisz Fiata) z ciągnikiem rolniczym.

    I w sumie mógłbym zakończyć, bo całe Twoje rozumowanie kręci się wokół tego. Po co komuś 14GB nieskompresowanego materiału video na iPadzie? Do obróbki?


  50. Blazkov, ja juz nawet nie mam zamiaru wydawać sie w dyskusje... (autor: Wolf | data: 8/03/12 | godz.: 21:50)
    Takie frajerskie gadki o prezentacji jakiegoś filmu 14gb z nokii mógł sobie ubzdurzyc tylko ktoś bez pojęcia o temacie.
    Poważna firma nie może sobie pozwolić na takie bzdety chocby nawet ze względu na kradzież czy zagubienie bagażu, dlatego trzyma sie wszystko w chmurze na serwerach własnej firmy. Od klienta wymaga sie jedynie poświęcenia czasu, nie licząc na to ze na miejscu będzie na nas czekał jakikolwiek sprzęt, dlatego wozi sie wszystko ze sobą lub wynajmuje do tego firmę z odpowiednim zapleczem sprzętu.


  51. Niestety nowy iPad jest nieco cięższy lżejszy (autor: ALBERT | data: 8/03/12 | godz.: 23:30)
    hehehe
    gotowiec do publikacji ???
    ehhhh.........


  52. Remedy Remedy... (autor: P.J._ | data: 9/03/12 | godz.: 01:03)
    Rzeczywiście, takie trudne, nie do wykonania rzeczy piszesz odnośnie iPada ;). Weź to urządzenie, popracuj na nim, zrób kilka prezentacji, przełam się. Potem krytykuj. Od kilku lat pracuję, testuję i "bawię się" iPadami i tabletami Samsunga na Andku. To, że napisałem kilka pochlebnych zdań o przełomowym jak na dzisiejsze czasy urządzeniu, nie znaczy, że mam klapy na oczach. Na pewno byłbym w stanie wymienić ze 30 wad tego urządzenia. Niemniej jednak, jako tablet jest ono bezkonkurencyjnie najlepsze w swojej klasie. A'propos przyrównania do Gimnazjalistów - gdy chodziłem do szkoły pojawiały się perełki typu Knigh Lore, albo Jet Set Willy... I żeby nie było, że po Tobie "jadę" jakoś Remedy. Trochę racji masz, nie każdemu musi się podobać iTunes (popieram).

  53. ... (autor: Remedy | data: 9/03/12 | godz.: 09:43)
    Blazakov: w takim razie po co mi np. w firmie coś takiego? Niczego nie zastępuje ani nie ma żadnych niezastąpionych funkcji. Wychodzi na to, że zbędny gadżet.... no ok, z programem Sketchbook i dedykowanym piórkiem od Wacoma moze robić za tablet graficzny, chociaż to samo mogą tableto-laptopy.

    W domu też jest raczej gadżetem niż czymś potrzebnym. Sprowadzamy więc iPada do smartfona z większym wyświetlaczem, a sądząc po kapryśności urządzeń Apple co do formatów odtwarzanych plików (zwłaszcza video) to będzie z tego bardzo średni podróżny odtwarzacz video.

    P.J._ : iPada znam od jego pierwszego wydania, drugą wersję iPada miałem w domu ponad 2 tygodnie. To są naprawdę świetne w urzytkowaniu urządzenia... ale jako gadżety. włączyć sobie to, przełączyć to, pomazać tamto. Ot taki czasoumilacz. No i tak jak pisałem wyżej z piórkiem Wacoma można było sobie trochę pobazgrać w Sketchbooku. Tylko proszę Ci nie mów mi o prezentacjach. Może dla Ciebie prezentacja kończy się na kilku slajdach w Power Poincie czy Keynote w przypadku Apple. Takie prezentacje są dobre na lekcji biologii albo przygłupawych i bezcelowych zebraniach w firmie, gdzie wszyscy gapią się na nikogo nie interesujące wykresy. Czasem trzeba mieć ze sobą pliki dedykowane z konkretnych programów, czy to graficznych, czy to muzycznych które trzeba szybko przerzucić na miejscu do komputera z tym programem albo jeszcze lepiej mieć ten program na swoim urządzeniu. iPad w takim przypadku z miejsca odpada z wymienianych już wcześniej powodów.

    Wolf: Ciebie zostawiłem sobie na koniec. Czy Ty naprawdę jesteś tak bezgranicznie głupi? Ty używasz słowa Apple i standard w jednym zdaniu? Jak bardzo trzeba być walniętym w dekiel żeby coś takiego napisać? Standarem są porty USB, HDMI, D-SUB, DVI, RJ45, karty SD/CF i inne rzeczy o jakich w przypadku przenośnych urządzeń Apple możesz pomarzyć. Nie ośmieszaj się takimi idiotycznymi komentarzami.
    Frajerskie jest Twoje ubóstwienie dla wszelkich utrudnień jakie serwuje Apple w iPadzie i tym podobnych. Kiedy wszystkie urządzenia są od Apple to wszystko działa pięknie i szybko oraz przede wszystkim łatwo. Wystarczy jednak wyjąć iPada z tego hermetycznego świata i wszystko zaczyna się sypać, a to przejściówka, a to trzeba coś zainstalowac, a to tego nie można, a to znowu jeszcze coś. Rozpacz.
    O poważnych firmach to Ty co najwyżej czytałeś. Nikt nie bawi się w bzdurne chmury jesli idzie o istotne dane. Sprzęty przenośne, które można zgubić lub które mogą zostać skradzione są zaszyfrowane i świetnie zabezpieczone przed kradzieżą danych, ale nie ktoś tak krótkowzroczny jak Ty będzie miał iPada i wszystko w chmurze do której jeszcze na tym iPadzie będzie miał automatycznie zapamiętywane hasło bo przecież nie będzie się chciało go ciągle wpisywać i każdy kto takiego iPada ukradnie lub znajdzie w godzinę będzie miał wszystko co będzie mógł z chmury pobrać. Za dobrze znam ludzi i ich lenistwo więc skończ z tą gadką o chmurach. NIKT poważny tak nie robi, no chyba że są to głupawe slajdy o których pisałem już wyżej, ale one nie interesują nawet tego, kto je zrobił.
    14GB nieskompresowanego video pokazuje się np. kolesiowi z postprodukcji od gradowania tak żeby mógł ocenić, czy jeszcze trzeba poprawić światło tu i ówdzie, albo czy jakiś materiał w scenie nie powoduje moire'y widocznej później. To nie czasy 240p. Niektóre branże mają swoje wymagania.
    Wolf pewnie, kupuj sobie całą przyczepę sprzętu żeby zrobić pokaz u klienta, ja to samo zrobię jednym laptopem albo nawet smartfonem. Ciekawe kto w takim równaniu jest głupi? Do przemyślenia.

    Podsumowując, iPad jest świetnym tabletem do... w zasadzie niczego. Działa fenomenalnie płynnie i to jest rzecz godna najwyższej pochwały, inni powinni się uczyć. To oczywiście zaleta zamkniętego systemu i środowiska. Moja konsola też działa idealnie płynnie, zawsze. Niestety dochodowa polityka Apple jest równoznaczna ze sporym utrudnianiem życia swoim klientom jak dedykowane kable, brak STANDARDÓW (tak Wolf, to są standardy Ty kapucynko) jak USB, karty pamięci, HDMI itd. Konieczność instalowania iTunes i wiele, wiele innych.
    To wszystko hamuje swobodę wymiany danych i niepotrzebnie komplikuje nam wszystkim życie, a przecież na tych wszystkich prezentacjach typu "świat za 30 lat wg. X" dane są łatwo wymieniane, wszystko ze wszystkim współgra i jest pięknie. Tyle, że według Apple wszystkie te urządzenia powinny mieć logo z jabłkiem - nie, dziękuję.


  54. opieprzył was Remedy (autor: digiter | data: 9/03/12 | godz.: 10:51)
    napisał elaborat dlaczego bez usb nie można żyć a wszystko to niepotrzebnie bo istnieją przejściówki do podłaczania urządzeń usb do iPada.
    http://www.usbfever.com/...ew.php?products_id=2287

    40 baksów i problem z głowy :)


  55. Ad. Remedy (autor: P.J._ | data: 9/03/12 | godz.: 11:01)
    Dzięki za kulturalne wyjaśnienie. Zwracam honor. Rzeczywiście, jest różnica prezentacją, a prezentacją. W każdym razie apeluję do wszystkich komentatorów nie róbmy z TPC areny walk. Każdy ma prawo mieć inne zdanie, ale nie biegamy w szalikach Apple, czy Samsung i mówiąc kolokwialnie nie "naparzamy" się kijami basebolowymi...

  56. digiter (autor: Remedy | data: 9/03/12 | godz.: 11:11)
    Nie dość, że 40$ to jaką mi dajesz gwarancję iż podłączony przez taką przejściówkę iPad będzie działał jak najzwyklejszy w świecie dysk wymienny.
    Jest jeszcze jedno ale, zdarzyło mi się podłączyć kiedyś iPada (jedynkę) przez przejściówkę pod telewizor LCD 32" Sharp (nie pamiętam teraz modelu) i obraz był rozciągnięty w lewo i w dół a na dodatek można było tylko oglądać filmy, żadne menu ani nic innego nie było widoczne na ekranie telewizora, tylko sam film. :/ Nie zawsze działa to idealnie, dlatego jestem ostrożny przy wszelkiego rodzaju przejściówkach.

    Nie chodzi o walkę, ważne jest tylko żeby uzmysłowić sobie z jakimi ograniczeniami wiąże się sprzęt Apple że są rozwiązania lepsze, łatwiejsze, tańsze, prostsze, szybsze itd. Wszystko można zmienić wprowadzając standardy... ale Apple woli być jak .docx zamiast np. .pdf


  57. Co jak co (autor: ZeXeL | data: 9/03/12 | godz.: 12:41)
    ale to co pisze Remedy czyta mi się bardzo przyjemnie.

  58. To jak to jest? (autor: mikay | data: 9/03/12 | godz.: 12:45)
    Wolf napisał, że "Tak, iPada możesz sobie podpiac pod komputer i używać jak pendrive."

    A ze słów Remedy wynika, że niekoniecznie. Gdzie leży prawda? :)


  59. @C58 (autor: Blazakov | data: 9/03/12 | godz.: 13:20)
    Pośrodku. Możesz podpiąć i używać ale potrzebujesz do tego iTunes i zewnętrznego programu.

  60. @59 (autor: mikay | data: 9/03/12 | godz.: 14:59)
    Dobrze powiedziane :) Dzieki za wyjasnienie.
    To kiepsko, ze do wszystkiego potrzebny jest itunes, zwlaszcza, ze zaintalowany jest on przewaznie u osob korzystajacych z urzadzen apple :/ Strasznie hermetyczny system


  61. ... (autor: Remedy | data: 9/03/12 | godz.: 16:52)
    Koledzy wyżej dobrze piszą, można zrobić wszystko.... ALE potrzeba do tego albo innych urządzeń Apple, albo programów Apple, albo obu tych rzeczy na raz. W tym cały problem. Jadąc do kolegi, rodziny, klienta, innej firmy nie mogę oczekiwać, że będą mieli iTunes (lub będą chcieli go zainstalować), czy będą mieli przejściówkę na HDMI lub Apple TV żebym mógł im coś pokazać na dużym ekranie. W tym cały smutek. Na to od zawsze narzekali Ci, którzy mieli iPody. Nie dało się bez iTunes umieszczać plików na odtwarzaczu lub ich z niego pobierać. Jesteś u kumpla, który właśnie skończył komponować wyje.....ny w ci...kę kawałek muzyki klasycznej. On mówi "chcesz mp3?", a Ty na to "nie mogę, mam iPoda" po czym oboje wywracacie oczami. ;P

  62. Ad 61 (autor: P.J._ | data: 9/03/12 | godz.: 21:37)
    Remedy, dobry przykład :):):)

  63. C61- ta choroba tez Samsunga dreczy (autor: josefek | data: 10/03/12 | godz.: 16:55)
    tylko firmy chinskie staraja ci juz w podstawowych urzadzeniu prawie wszystko dac...i na dluga mete chyba wygraja...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.